Hoezo?quote:Op maandag 23 augustus 2004 04:41 schreef nibble het volgende:
Ik kan het zo niet meer vinden, maar volgens mij was het een teken dat je onzeker van jezelf was.
quote:Tanden Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, maar die zult u kunnen overwinnen. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden uit uw mond worden geslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen; het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken. Het in een droom onderzoeken van de tanden waarschuwt u voorzichtig te zijn; tegenstanders liggen op de loer. Wanneer uw tanden lijken te zijn aangetast zullen uw zakelijke belangen of gezondheid onder druk komen te staan. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid.
Het hebben van een slecht gebit is een van de meest onfortuinlijke dromen. Het voorspelt voor de dromer veel tegenslagen: een verlies van bezittingen, het niet uitvoeren van plannen of wensen, een slechte gezondheid en een zware belasting van het zenuwgestel - ook voor gezonde mensen. Als u een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit erop dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat, ook al verzet hij zich hiertegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk. Zien dat alle tanden en kiezen uitvallen is meestal een voorbode van honger of dood. Als uw tanden rot zijn en u ze zelf verwijdert is de boodschap dezelfde. Dromen dat u zelf een kies trekt en deze kwijtraakt, en met uw tong en de hulp van een tandarts niet kunt bepalen waar de kies heeft gezeten, geeft aan dat u op het punt staat iets aan te gaan waar u niet tevreden over zult zijn. Aanvankelijk zult u hier weinig aandacht aan besteden, maar op den duur voert u heimelijke plannen uit, tot groot ongenoegen van vrienden.
Dromen dat tandsteen of een andere vorm van afzetting van uw tanden valt en de tanden wit en gezond achterblijven is een teken van een korte ziekte, waarna u wijzer en met meer plezier zult leven; u zult taken kunnen delegeren. Het in een droom bewonderen van het eigen gebit voorspelt prettige bijeenkomsten en geluk door het uitvoeren van plannen. Dromen dat een tandarts uw gebit schoonmaakt en dat er de volgende dag alweer een aanslag zichtbaar is, voorspelt dat u zult volharden in uw opvattingen over iets of iemand. Achteraf zal echter blijken dat dit onterecht is.
Sorry, maar dit is echt klinkklare onzin. Het slaat helemaal nergens op. Het zal me niet verbazen als het uit dat slechte boek komt 10.000 dromen verklaren. De schrijver zat zeker zelf niet lekker in zijn vel!quote:Op maandag 23 augustus 2004 06:44 schreef Kaboutertje_X het volgende:
[..]
Tanden Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, maar die zult u kunnen overwinnen. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden uit uw mond worden geslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen; het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken.
En wat een super uitleg!quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:48 schreef Keun het volgende:
[..]
Je schrijft dat je op een feest bent, er is dus reden tot een feestje. Je tanden beginnen uit te vallen. Zelf maak je al de associatie met je melktanden, hetzelfde gevoel. het lijkt me dus dat je afscheid aan het nemen bent van je 'jeugd,'je kinderlijkheid. Je bent dus gewoon volwassen aan het worden. En geloof me dat kan ook als je 25 of 35 bent, voor iedereen is dat een persoonlijk proces, dat bij de een langer duurt dan de ander. Je trekt je tanden zelf, en het gaat gemakkelijk. Je bent dus zelf stap voor stap, een voor een, dingen aan het loslaten.
Je weet wel dat het niet leuk is en dat sommige dingen misschien wat moeilijk gaan, maar je merkt nu dat het je verbazingwekkend goed afgaat, beter dan je zelf misschien wel had gedacht
Je gooit je tand op de grond, dat betekent dat je bezig bent met structuur aanbrengen, grond onder de voeten krijgen, een basis vinden. Die oude dingen hebben dus een grond gevonden. Het zal niet helemaal weg gaan, maar het is de basis waarop je verder kunt bouwen.
Mogelijk ben je een open mens, heb je weinig moeite om je te uiten en je te laten zien, getuige het feit dat je het doet waar iedereen bij staat. Je kunt op anderen soms wat kinderlijk overkomen, in je verontwaardiging, enthousiasme, blijheid en boosheid. Mogelijk ben je een impulsief persoon en doe je snel wat in je opkomt. Je betrekt een ander er gemakkelijk bij en dat is ok, dat ben jij. Het zou dus heel goed kunnen dat je wat meer op jezelf gaat vertrouwen, ander minder snel nodig hebt omdat je je eigen kracht leert kennen. (Zelf je tanden trekken). Je loopt daarna weg en dan is het over. Met andere woorden: je bent er klaar mee, en weer toe aan nieuwe processen. Mooie droom!
Ik duid op gevoel en niet vanuit boeken. Daarmee wil ik niet zeggen dat boeken niet deugen, ik schrijf ze zelf ookquote:Op maandag 23 augustus 2004 20:44 schreef Ket_Ais het volgende:
10.000 dromen verklaard slecht boek? Bij mij klopt echt heel veel. Welke auteur bedoel jij?
In ieder geval staat in mijn dromenencyclopedie ook wel iets van wat jij zegt, en het komt niet echt overeen met wat kaboutertje_X postte. Steekwoorden zijn: groeiproces naar sexuele rijpheid; het bewust meemaken van een andere overgang gelijk aan die van de kinderjaren naar volwassenheid, of van volwassenheid naar ouderdom; en als een vrouw tanden inslikt kan dat wijzen op zwangerschap (vrouwen opgepast!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |