abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21479119
Nu ben ik wat aan het rondneuzen op dit forum en zie dat jullie ook dromen "Ontleden" zeg maar. Ik zou graag wel eens duidelijkheid willen hebben over een droom.

In mijn droom ben ik ergens op een feest of iets. En mijn tanden zit erg los. (als in melktanden wisselen. Ze hangen dan los te bungelen aan alleen een bloedvaatje soms) En ik voel echt heel erg dat ze los zijn. Het betreft hier alleen maar mijn linkerbovenkant. Mijn rijtje kiezen. Op een gegeven moment ga ik ze allemaal trekken. Maar dit gaat heel erg makkelijk. Het zijn namelijk melktanden. Het gevoel is ook precies hetzelfde als toen ik klein was en er een melktand uit moest worden getrokken. Wat vooral erg duidelijk aanvoelt in de droom. Nu ben ik er nooit erg dol op geweest toen ik klein was dat wisselen. Als ik ze allemaal getrokken heb is mijn hand vol tanden. Iemand vraagt me wat er aan de hand is en ik laat hem een tand zien en gooi die daarna op de grond. Daarna loop ik weg. (waarnaar toe weet ik niet want meer herinner ik me niet of mijn droom was afgelopen) Mijn dromen eindigen altijd zeer abrubt. Overigens ik trek mijn tanden tijdens dat feest gewoon in de zaal. Niet in een badkamer of op wc. Ook had ik het gevoel dat ik die droom al eerder heb gehad. Maar ik kan niet echt herinneren dat ik die eerder heb gehad.
"I'm so antisocial, that I am afraid of myself!" Qoute from Me.
  maandag 23 augustus 2004 @ 04:41:36 #2
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_21479138
Ik kan het zo niet meer vinden, maar volgens mij was het een teken dat je onzeker van jezelf was.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_21479143
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 04:41 schreef nibble het volgende:
Ik kan het zo niet meer vinden, maar volgens mij was het een teken dat je onzeker van jezelf was.
Hoezo?
  maandag 23 augustus 2004 @ 05:01:18 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21479147
ik heb laatst een soortgelijk iets gegad maar bij mij was het een onderdeel , mijn droom was gigantisch en er kwam teveel in voor om op tenoemen , daarnaast zijn mijn dromen lucide. (controleerbaar)
ik was op een moment op een berg achtige plek , en er was iemand die met een mes mij aanviel , ik had ook opeens een mes , en ik eropin steken en diegene op mij , en op een moment pakte ik zon fles met haarspray en probeerde ik diegene met aansteker erbij in de fik te zetten , maar ik zette mezelf in de fik , ik snel de fik uitmaken , en toen zat opeens mijn linkerboven kies los , en dat voelde erg klote , dus ik zo met mijn tong de tand loswrikken , en eruit gehaald , bleek het een koeiekies te zijn , echt vet goor...niet de grote van een koeien kies , maar de vorm...
maar iig , dat was alleen het gedeelte met de kies erbij , ik gooide toen de kies op de grond en verder weet ik niet meer wat er na kwam , er was ook een mariachi achtige band buiten aan het zingen , en er scheen mooie zon , maar dat is verder niet ontopic dus ik hou het hier bij btw.

groeten
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 23 augustus 2004 @ 06:44:42 #6
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
pi_21479244
quote:
Tanden Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, maar die zult u kunnen overwinnen. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden uit uw mond worden geslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen; het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken. Het in een droom onderzoeken van de tanden waarschuwt u voorzichtig te zijn; tegenstanders liggen op de loer. Wanneer uw tanden lijken te zijn aangetast zullen uw zakelijke belangen of gezondheid onder druk komen te staan. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid.
Het hebben van een slecht gebit is een van de meest onfortuinlijke dromen. Het voorspelt voor de dromer veel tegenslagen: een verlies van bezittingen, het niet uitvoeren van plannen of wensen, een slechte gezondheid en een zware belasting van het zenuwgestel - ook voor gezonde mensen. Als u een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit erop dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat, ook al verzet hij zich hiertegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk. Zien dat alle tanden en kiezen uitvallen is meestal een voorbode van honger of dood. Als uw tanden rot zijn en u ze zelf verwijdert is de boodschap dezelfde. Dromen dat u zelf een kies trekt en deze kwijtraakt, en met uw tong en de hulp van een tandarts niet kunt bepalen waar de kies heeft gezeten, geeft aan dat u op het punt staat iets aan te gaan waar u niet tevreden over zult zijn. Aanvankelijk zult u hier weinig aandacht aan besteden, maar op den duur voert u heimelijke plannen uit, tot groot ongenoegen van vrienden.
Dromen dat tandsteen of een andere vorm van afzetting van uw tanden valt en de tanden wit en gezond achterblijven is een teken van een korte ziekte, waarna u wijzer en met meer plezier zult leven; u zult taken kunnen delegeren. Het in een droom bewonderen van het eigen gebit voorspelt prettige bijeenkomsten en geluk door het uitvoeren van plannen. Dromen dat een tandarts uw gebit schoonmaakt en dat er de volgende dag alweer een aanslag zichtbaar is, voorspelt dat u zult volharden in uw opvattingen over iets of iemand. Achteraf zal echter blijken dat dit onterecht is.

pi_21480451
Oef
pi_21485123
Ik droomde laast dat mijn linker kies aan de bovenkant afbrak. Ik kauwde en ik hoorde krak. Daarna wilde ik hem uitspugen, maar tot mijn grote schrik spuugde ik gelijk de rest van mijn tanden ook uit!!!
The things you own end up owning you
pi_21490055
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 06:44 schreef Kaboutertje_X het volgende:

[..]
Tanden Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, maar die zult u kunnen overwinnen. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden uit uw mond worden geslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen; het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken.
Sorry, maar dit is echt klinkklare onzin. Het slaat helemaal nergens op. Het zal me niet verbazen als het uit dat slechte boek komt 10.000 dromen verklaren. De schrijver zat zeker zelf niet lekker in zijn vel!

Je schrijft dat je op een feest bent, er is dus reden tot een feestje. Je tanden beginnen uit te vallen. Zelf maak je al de associatie met je melktanden, hetzelfde gevoel. het lijkt me dus dat je afscheid aan het nemen bent van je 'jeugd,'je kinderlijkheid. Je bent dus gewoon volwassen aan het worden. En geloof me dat kan ook als je 25 of 35 bent, voor iedereen is dat een persoonlijk proces, dat bij de een langer duurt dan de ander. Je trekt je tanden zelf, en het gaat gemakkelijk. Je bent dus zelf stap voor stap, een voor een, dingen aan het loslaten.
Je weet wel dat het niet leuk is en dat sommige dingen misschien wat moeilijk gaan, maar je merkt nu dat het je verbazingwekkend goed afgaat, beter dan je zelf misschien wel had gedacht
Je gooit je tand op de grond, dat betekent dat je bezig bent met structuur aanbrengen, grond onder de voeten krijgen, een basis vinden. Die oude dingen hebben dus een grond gevonden. Het zal niet helemaal weg gaan, maar het is de basis waarop je verder kunt bouwen.

Mogelijk ben je een open mens, heb je weinig moeite om je te uiten en je te laten zien, getuige het feit dat je het doet waar iedereen bij staat. Je kunt op anderen soms wat kinderlijk overkomen, in je verontwaardiging, enthousiasme, blijheid en boosheid. Mogelijk ben je een impulsief persoon en doe je snel wat in je opkomt. Je betrekt een ander er gemakkelijk bij en dat is ok, dat ben jij. Het zou dus heel goed kunnen dat je wat meer op jezelf gaat vertrouwen, ander minder snel nodig hebt omdat je je eigen kracht leert kennen. (Zelf je tanden trekken). Je loopt daarna weg en dan is het over. Met andere woorden: je bent er klaar mee, en weer toe aan nieuwe processen. Mooie droom!
www.claudiavandersluis.nl. Kom effe langs dan...
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:44:35 #10
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_21494306
10.000 dromen verklaard slecht boek? Bij mij klopt echt heel veel. Welke auteur bedoel jij?
In ieder geval staat in mijn dromenencyclopedie ook wel iets van wat jij zegt, en het komt niet echt overeen met wat kaboutertje_X postte. Steekwoorden zijn: groeiproces naar sexuele rijpheid; het bewust meemaken van een andere overgang gelijk aan die van de kinderjaren naar volwassenheid, of van volwassenheid naar ouderdom; en als een vrouw tanden inslikt kan dat wijzen op zwangerschap (vrouwen opgepast!)
I used to be a schizofrenic but we're OK now
pi_21494524
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:48 schreef Keun het volgende:

[..]

Je schrijft dat je op een feest bent, er is dus reden tot een feestje. Je tanden beginnen uit te vallen. Zelf maak je al de associatie met je melktanden, hetzelfde gevoel. het lijkt me dus dat je afscheid aan het nemen bent van je 'jeugd,'je kinderlijkheid. Je bent dus gewoon volwassen aan het worden. En geloof me dat kan ook als je 25 of 35 bent, voor iedereen is dat een persoonlijk proces, dat bij de een langer duurt dan de ander. Je trekt je tanden zelf, en het gaat gemakkelijk. Je bent dus zelf stap voor stap, een voor een, dingen aan het loslaten.
Je weet wel dat het niet leuk is en dat sommige dingen misschien wat moeilijk gaan, maar je merkt nu dat het je verbazingwekkend goed afgaat, beter dan je zelf misschien wel had gedacht
Je gooit je tand op de grond, dat betekent dat je bezig bent met structuur aanbrengen, grond onder de voeten krijgen, een basis vinden. Die oude dingen hebben dus een grond gevonden. Het zal niet helemaal weg gaan, maar het is de basis waarop je verder kunt bouwen.

Mogelijk ben je een open mens, heb je weinig moeite om je te uiten en je te laten zien, getuige het feit dat je het doet waar iedereen bij staat. Je kunt op anderen soms wat kinderlijk overkomen, in je verontwaardiging, enthousiasme, blijheid en boosheid. Mogelijk ben je een impulsief persoon en doe je snel wat in je opkomt. Je betrekt een ander er gemakkelijk bij en dat is ok, dat ben jij. Het zou dus heel goed kunnen dat je wat meer op jezelf gaat vertrouwen, ander minder snel nodig hebt omdat je je eigen kracht leert kennen. (Zelf je tanden trekken). Je loopt daarna weg en dan is het over. Met andere woorden: je bent er klaar mee, en weer toe aan nieuwe processen. Mooie droom!
En wat een super uitleg! .

Ik weet natuurlijk niet of dit dé uitleg is voor de TS, maar ik wilde precies hetzelfde typen. . Afscheid, loslaten, delen met anderen, openheid en feest!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_21497421
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:44 schreef Ket_Ais het volgende:
10.000 dromen verklaard slecht boek? Bij mij klopt echt heel veel. Welke auteur bedoel jij?
In ieder geval staat in mijn dromenencyclopedie ook wel iets van wat jij zegt, en het komt niet echt overeen met wat kaboutertje_X postte. Steekwoorden zijn: groeiproces naar sexuele rijpheid; het bewust meemaken van een andere overgang gelijk aan die van de kinderjaren naar volwassenheid, of van volwassenheid naar ouderdom; en als een vrouw tanden inslikt kan dat wijzen op zwangerschap (vrouwen opgepast!)
Ik duid op gevoel en niet vanuit boeken. Daarmee wil ik niet zeggen dat boeken niet deugen, ik schrijf ze zelf ook maar wel dat je ook gewoon op je verstand en je gevoel moet kunnen afgaan. Het is mijn ondervinding dat het belangrijk is naar de betekenis achter de droom te kijken. Symboliek, psychologie en ervaring komen daarbij om de hoek kijken. Maar het is ook intunen op een droom. Ik bedoel het absoluut niet arrogant, want ik denk dat iedereen het kan leren, maar die 10.000 dromen slaan helemaal nergens op. Ik vraag me af hoe de schrijver bij zijn 'wijsheden' komt. Ik heb niets logisch uitgelegd gezien. Kun jij mij bijvoorbeeld uitleggen hoe men aan het idee komt dat een vrouw die haar tanden inslikt zwanger zou zijn? Als je het weet wil ik het graag horen.
pi_21498273
echt hij heeft in alles gelijk, niet meer normaal. onverstelbaar.
pi_21498464
10.000 dromen verklaard is geschreven door een researcher die weinig binding had met dromen duiden. Gewoon een encyclopedisch werk dat je voor de leuk erbij kunt nemen om wat geinigheden te lezen. Op toilet of laat in bed, bijvoorbeeld. Verwacht echter niet dat je er zoveel uithaalt als iemand die de pychology-driven symboliek begrijpt. Daar zit een heel groot verschil tussen.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_21498799
Bedoel je dat de schrijver van 10.000 dromen gelijk heeft, StarBright? In dat geval sta ik met mijn mond vol tanden
pi_21499662
Nee jij hebt gelijk Keun. Niet meer normaal.
pi_21500178
Dank je, hoor!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:18:12 #18
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_21509649
@ Keun: Ik snap dat je het niet arrogant bedoeld, je komt juist heel gepassioneerd over!
Op zich geloof ik ook wat meer in een persoonlijke uitleg dan dat ik het uit een boek haal, maar in dit geval heeft het boek vaak gelijk gehad. Vandaar dat ik me daar nog aan vasthoud. Misschien is het wel stom toeval dan, maar ik blijf het leuk vinden mijn dromen in dat boek op te zoeken.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
pi_21512804
Ket Ais, je moet altijd doen wat je prettig vindt. Als jij je er wel in kunt vinden dan is het boek niet voor niets geschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')