Ik heb niets gevonden, hoor, ik heb gewoon deze opvolgthread geopend.quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:27 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
als ik de topic van EarthSister er zo op na lees,
zijn deze stories die jij hebt gevonden ook onderdeel van een propaganda plan
Waar zeg ik dat Iteejer?quote:iteejer (Moderator) - zondag 22 augustus 2004 @ 11:13
quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:07 schreef haaahaha het volgende:
Eigen conclusies naar aanleiding van eigen waarnemingen zijn wel zinvol?
Daar geldt uiteraard hetzelfde voor.
Als PV zou zeggen 'ik geloof niet in die dingen want ik geloof het gewoon niet' kan ik dat zeker respecteren. Maar om te zeggen 'die dingen kunnen niet bestaan want de wetenschap spreekt dat tegen' is heel iets anders. Dan ga je je eigen mening opblazen tot een algemene waarheid, wánt de wetenschap ziet dat ook zo. En dat is imo niet terecht.
Volgens dit linkje wel.quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:27 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
als ik de topic van EarthSister er zo op na lees,
zijn deze stories die jij hebt gevonden ook onderdeel van een propaganda plan
Je moet onderscheid maken tussen de realiteit en het beeld ervan.quote:iteejer (Moderator) - zondag 22 augustus 2004 @ 10:59
quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is objectieve kennis van de werkelijkheid, of niet?
.. binnen onze realiteit ja.
Als je dat aantoont heb je een punt, ja, maar dan moet je dat wel eerst aantonen.quote:Want we kennen alleen bacterien die door chloor te inactiveren zijn.
Maar stel nu es dat we bv chloor-resisente Legionella bacterien gaan ontdekken.
Heeeyyy als we die met chloor gaan pesten heeft dat nauwelijks effect..
Dat is het punt, je moet eerst iets aantonenquote:Die dingen zíjn dus ook ontdekt. Waarmee dus al aangegeven is dat absolute uitspraken ook al BINNEN het wetenschappelijk systeem discutabel zijn, en een bekendheid en volledigheid van informatie suggereren die er int geheel niet is!
Ja, en wat is nu je punt? Ik heb gezegt dat het gaat om streven naar objectieve kennis te verkrijgen van de werkelijkheid. Ik heb niet gezegt dat wetenschap de waarheid is. Weer wrijf je mij dingen aan vanuit je eigen visie.quote:Je zal nu zeggen 'het wetenschappelijk systeem corrigeert zichzelf'. Uiteraard. Maar zeg dan niet keihard 'Chloor doodt bacterien', ZONDER dat je bereid bent toe te voegen 'voor zover wij nu weten', of 'binnen ons paradigma'.
En verder..?
Nu zien we via onze ruimtesonde dat er een zee met extreem hoog chloor-gehalte voorkomt. Kunnen we nu zeggen dat er geen bacterien in die zee zullen voorkomen..? Zelfs op aarde kunnen we dat dus al niet, zoals we hierboven zagen, maar als we deze uitzonderingen even wegdenken: nee dan nog kunnen we dat niet concluderen. We weten nl niet genoeg van het bacteriele leven op die planeet.
Dat valt buiten ons paradigma, en tot op heden buiten het bereik van onze empirie.
Wetenschap heeft pas daar waarde, waar het bewezen is. Zomaar conclusies die geldig zijn in een laboratorium op aarde overbrengen op andere, onbekende realiteiten is zinloos.
Wetenschap is geen waarheid, wetenschap is slechts een brok gesystematiseerde en geobjectiveerde ervarings-feiten. Dat die alleen geldig is binnen het gebied en binnen de werkwijzen waar die ervaringen opgedaan zijn is dus zo vreemd niet.
Waar zeg ik dat jij dat zegt?quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar zeg ik dat Iteejer?
Dan is er toch verder weinig aan de hand?quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Let wel, ik zeg niet dat het per se een weerbalon of hallicunaties is, maar dat je net zo goed kan stellen dat het dit is, ipv een ruimteschip van een buitenaardse beschaving.
Precies, en daarom irriteer ik me mateloos aan figuren als baajguardian die iedereen die het niet zoals hij ziet als simple minded afdoet, omdat hij dingen gezien zou hebben die hij zelf niet kan verklaren, en dat gebruikt als bewijs voor het bestaan van buitenaards leven. Ok dat hij daarin gelooft, maar verder ook niks willen aannemen van andere en je gaan blindstaren op een zogenaamd officiele persconferentie, het gaat mij allemaal te ver.quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Die lichtende bollen zijn net zo lang lichtende bollen totdat je objectief hebt kunnen verklaren wat het is.
Die Steven Greer heeft zelf een zaaltje afgehuurd in het National Press Club. Maakt dat het officieel?quote:het is dat je zo opdringerige zak bent dat ik geen anderre keus heb om te reageren om je t laten stoppen ermee , het zijn geen acteurs , het was een OFFICIEEL PERS CONFERENTIE , MET ECHTE PERS DIE ECHT WEL DE GEZICHTEN KUNNEN HERKENNEN , JE DENKT TOCH NIET SERIEUS DAT ER CLOWNS IN DE ZAAL HUN NEP VERHAAL VERTELLEN AAN DE OFFICELE PERS???
Heb ik wat anders beweert? jij bent degene die tegen mij loopt te rellen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dan is er toch verder weinig aan de hand?
Sommigen menen om wat voor reden ook dat het wellicht toch wél buitenaards is, en blijven dus op dat spoor om verder te zoeken.
Aannemen dat het een weerballon is, is een 'case closed' statement die de weg naar verder onderzoek blokkeert.
Dat het allemaal nog onzeker is, zit al in de naam zelf: UFO.
Het verzinnen van hoe die aliens er uit zien is idd pure fantasie. Dat die dingen allemaal anthropomorf zijn is wat dat aangaat ook al verdacht.
erg interesting. dacht toch echt ook dat ik indeed iets zag in zijn hele houding, zijn hele voorkomen, hoe hij die meeting georganiseerd heeft, hoe hij de mensen aankondigde....quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:40 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Volgens dit linkje wel.
http://www.skepsis.nl/disclosure.html
IDDquote:Op zondag 22 augustus 2004 13:13 schreef CrackerJack het volgende:
Pietverdriet, zet nog even de link naar deel 3 in je startpost, want dit is al deel 4 als ik het goed heb
De toonzetting van je posts was heel wat feller dan de mijne, dus niet lopen jammeren johquote:Op zondag 22 augustus 2004 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ik wat anders beweert? jij bent degene die tegen mij loopt te rellen.
Dat is het probleem: iedereen kakelt maar een eind weg. Die Icke verdient dik aan zijn boekjes, dus het kan ook als zijn eigen complot opgevat worden om iedereen een complot aan te praten. Waar hij goud geld aan verdient...quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
erg interesting. dacht toch echt ook dat ik indeed iets zag in zijn hele houding, zijn hele voorkomen, hoe hij die meeting georganiseerd heeft, hoe hij de mensen aankondigde....
begin eerlijk gezegd wars te worden van alle tegenstrijdige conlcusies (boeken & internet) die ik tot me heb genomen de laatste tijd.
en dat gaat van earthsister tot david icke en de heilige graal![]()
en de matrix waar ook aan de Merovigian wordt gerefereerd
Mervogian (wordt volgens de heilige graal, het heilig bloed gezien) als de afstammelingen van Jezus.
David Icke die weer verteld een soort van ....dat de Merovingians afstammelingen zijn van reptilians
pffff....
Ik val mensen niet persoonlijk aan, en leg ze geen geleuter in de mond, zoals jij dat doet.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:24 schreef iteejer het volgende:
[..]
De toonzetting van je posts was heel wat feller dan de mijne, dus niet lopen jammeren joh
waar is zijn website dan met de so called 280 andere getuigen. dit is een man die dus op regelmatige basis contact heeft met buitenaardsen zelf...zo is aan nieuws over hem te vinden op het internetquote:Op zondag 22 augustus 2004 13:38 schreef Salvad0R het volgende:
ik neem die persconerentie wel serieus.. teveel details, plaatsnamen, namen die te controleren zijn, om t ongeloofwaardig te laten worden.
My point exactly.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:16 schreef haaahaha het volgende:
Ik vind het allemaal een hoog biostabiel gehalte hebben.
En je verhaal Disclosure project noemen zonder je naam eer aan te doen en disclosure te geven?quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:38 schreef Salvad0R het volgende:
ik neem die persconerentie wel serieus.. teveel details, plaatsnamen, namen die te controleren zijn, om t ongeloofwaardig te laten worden.
Hey, tis maar een forum, zo erg is het ook weer niet als je geen gelijk krijgtquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik val mensen niet persoonlijk aan, en leg ze geen geleuter in de mond, zoals jij dat doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |