Iemand?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef Elefes het volgende:
Weet iemand of er ook iets van een badhuis is in Praag?
Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen
Wij hebben dus al kaartjes gekocht via de reisorganisatie, zal wel ontzettend veel duurder zijn dan normaal.. Maar goedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
Kaartjes voor de opera of het nationale theater kun je zelf heel makkelijk regelen. Er zijn praktisch altijd nog kaartjes beshikbaar voor de dag van de voorstelling.
Kan prima.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef Guu het volgende:
In juli ga ik waarschijnlijk met 4 anderen een weekje naar Praag.
Nu wilde ik een reis boeken en toen zag ik dat een retourtje vanuit Dortmund met EasyJet ongeveer 50 euro per persoon kost inclusief belastingen en toeslagen. Dat lijkt me wel erg goedkoop.. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweestquote:Op zondag 8 januari 2006 21:48 schreef Elefes het volgende:
Weet iemand hier iets af van een spooktocht die je kunt doen door Praag? Daar stond iets over in mijn Capitool reisgids, een man zou elke dag tegen de avond wachten onder het astronomisch uurwerk, en van daaruit met belangstellenden vertrekken voor een wandeling met spookverhalen door de stad. Ik ben alleen benieuwd of hij dat nog steeds doet
http://forum.fok.nl/topic/649686quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef travelman het volgende:
Nog even en dan is het zo ver; een weekend Praag met 4 man. Het is de bedoeling, dat we vrijdagavond aanrijden en maandag terug. Ik heb nog geen tijd gehad, om dit hele topic door te lezen; maar mocht iemand tips hebben (overnachten en stappen), dan hoor ik het graag.
Zeker een uur a anderhalf.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef Thije het volgende:
Ik ga maandag 5 dagen naar Praag. Nou ben ik ook een actief skiër en wil ik misschien een dagje de bergen opzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang zal de reis ongeveer duren van Praag naar skiegebied met de trein?
Ik hoop op enkele tips!
met een nederlandse auto wordt je bij de grens amper gecontroleerd, bij mij werd er niet eens in me paspoort gekeken op de terugweg.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef travelman het volgende:
Komende vrijdag 'doen' we ook een weekendje Praag; we willen vrijdagavond vertrekken (met de auto) en dan maandagmiddag weer terug. Het is niet lang, maar beter dan helemaal niet naar Praag.
Heeft er iemand ervaring met Praag op eigen vervoer? Kom je snel de grens over of kun je oderwetse oost europeesche taferelen verwachten?
Dat schijnt niet, dat IS zo.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Praag te zijn
dat is toch overal zo?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Prag te zijn, dus het was vrij rustig.
Oh, het was dus gaaf.quote:Op maandag 13 februari 2006 07:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Net een half uurtje terug, maar het was echt geweldig. Praag is een toffe stad.
Later volgt meer, eerst slapen.
Het was dan ook met school, vier dagen Praag. Veel gezien inderdaad, maar wel heel leuk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
Aan die foto's te zien ben je duidelijk op de toeristentoer geweest.
over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:15 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweest
en toen hebben wij ook die spooktocht gedaan
hardstikke leuk, hele toffe gids die eigenlijk legende's ging vertellen
moorden die er gepleegd waren en waar nu nog 'geesten' van zouden ronddwalen
Daarnaast kregen we nog een bon en konden we in het spookcafé nog wat nadrinken
En soms kan het ook nog es de helft schelen als je binnen eet i.p.v. buiten. Goed opletten op de kleine lettertjes op de kaartquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:59 schreef -Wolf- het volgende:
Voor 200-300 kroon heb je een goede maaltijd. Inclusief drankje. Dat is ongeveer 7-10 Euro.
Sommige restaurants berekenen de gebruikelijke 10% fooi al meteen in de rekening. Zeer kwalijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 08:51 schreef Liejannuh het volgende:
In het centrum van Praag hebben ze de geweldige gewoonte om de rekening veel hoger te laten uitvallen dan je eigenlijk verwacht. Dus hou daar altijd rekening mee.
Wij zaten vorig jaar in bij www.sirtobys.cz en daar zaten wel echt hele goedkope tentjes in de buurt.
ik had het over de toeristische gebieden en de binnenstad en tevens rekende ik er al een drankje bij. Daarbuiten is een maaltijd rond de 120-160 kroon en dat is ongeveer 4 tot 5 Euro. Praag is gewoon relatief duur en sinds het bij de EU hoort stijgen de prijzen in rap tempo.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 08:47 schreef LTCY18 het volgende:
Wow, dat scheelt wel heel erg veel dan. In de voorgaande post werd vermeld dat je voor ¤15,00 voor 4 personen kan eten. Hebben jullie het over de toeristische gebieden, binnenstad of buiten de stad? Ik moet dan toch mijn budget hercalculeren.
Een beetje te laat, helaas... Maar toch nog wat info over de spooktocht:quote:Op zondag 23 april 2006 13:19 schreef -PaT- het volgende:
[..]
over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.
Tsjechie is geen middeleeuws land, ja je kunt overal goed pinnen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:43 schreef Impry het volgende:
Volgende week zaterdag vertrekken wij ook naar Tsjechië, we zitten daar twee weken. Op ongeveer 40 min. rijden van Praag.
Even wat hele kleine vraagjes:
Kun je daar gewoon fatsoenlijk pinnen? Of is het beter om dit vooraf al ergens te wisselen?
Is het eten een beetje te doen qua kwaliteit?
Is het openbaar vervoer goed geregeld in Praag? (ik weet dat er veel metro's rijden, maar zijn de schema's een beetje overzichtelijk enzo) En is dit duur?
Wat kost de benzine in Tsjechië ongeveer?
mag ik mee?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ga over een paar weken als alles goed gaat eindelijk weer naar Praag
laatste keer was 10 jaar terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |