abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33846725
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef Elefes het volgende:
Weet iemand of er ook iets van een badhuis is in Praag?
Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen
Iemand?
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
Kaartjes voor de opera of het nationale theater kun je zelf heel makkelijk regelen. Er zijn praktisch altijd nog kaartjes beshikbaar voor de dag van de voorstelling.
Wij hebben dus al kaartjes gekocht via de reisorganisatie, zal wel ontzettend veel duurder zijn dan normaal.. Maar goed

Weet iemand hier iets af van een spooktocht die je kunt doen door Praag? Daar stond iets over in mijn Capitool reisgids, een man zou elke dag tegen de avond wachten onder het astronomisch uurwerk, en van daaruit met belangstellenden vertrekken voor een wandeling met spookverhalen door de stad. Ik ben alleen benieuwd of hij dat nog steeds doet
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33874585
Oh praag dat lijkt me ook wel heel vet om met een groep vrienden in de zomervakantie eens heen te gaan.
pi_33876516
Nog een maand te gaan, dan zit ik in Praag, met school.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_34525259
In juli ga ik waarschijnlijk met 4 anderen een weekje naar Praag.
Nu wilde ik een reis boeken en toen zag ik dat een retourtje vanuit Dortmund met EasyJet ongeveer 50 euro per persoon kost inclusief belastingen en toeslagen. Dat lijkt me wel erg goedkoop.. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
pi_34545352
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef Guu het volgende:
In juli ga ik waarschijnlijk met 4 anderen een weekje naar Praag.
Nu wilde ik een reis boeken en toen zag ik dat een retourtje vanuit Dortmund met EasyJet ongeveer 50 euro per persoon kost inclusief belastingen en toeslagen. Dat lijkt me wel erg goedkoop.. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
Kan prima.
Ik vlieg met Ryanair voor 41 euro retour naar Dublin, dus 50 euro is een prima prijs .
  zondag 29 januari 2006 @ 00:49:39 #206
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_34568219
Hier mijn ervaring met praag en CZ in algemeen (excuses voor evt dubbelpost dingen die al genoemd zijn)

Probeer zoveel mogelijk daar te regelen, veelal is daar op de bonnefooi slaapplaatsen regelen veel goedkoper dan reserveren vanuit NL (vaak 2x zo duur).
In praag: ga niet op de terrasjes op 'old town square' hangen, die zijn veel te duur. Bier in CZ kan je voor 50 eurocent de halveliter krijgen, in centrum praag wellicht 75 maar meer zou ik er niet voor betalen. Als je toch op old town square wil zitten, koop wat blikken drinken in de supermarkt en ga savonds gewoon op t plein zitten, erg gezellig en je betaald 50 eurocent ipv 3,5 euro.

Als je echt goedkoop wilt eten, pak n metro richting n buitenwijk (5 minuten rijden) en pak daar n willekeurig restaurant, kan zijn dat je soms in t tsjechisch moet bestellen, maar dan kan je voor 5 euro n complete maaltijd krijgen incl drinken en voorgerecht, goede kwaliteit.

Wil je praag echt n beetje geordend leren kennen (of tsjechie), koop n lonely planet. Niet het goedkoopste boek, maar er staat zoveel nuttige informatie in, bijv ook hotels en restaurants met beschrijving erbij en ingedeeld op prijsklasse. Uiteraard ook uitgebreide info over alle toeristenbezienswaardigheden.

Ga je n week in praag hangen, koop dan n openbaar vervoer kaart voor circa 10 euro. kan je reizen wat je wil met bus, trein, metro. Als je n hotel/apartement/hostel hebt buiten t centrum kan je erop rekenen dat je sowieso wel 2x per dag de metro oid pakt om van en naar t centrum te komen, tel daarbij nog andere reizen om naar bezienswaardigheden/locaties te komen en je hebt je geld er echt wel uit. Daarnaast ben je gevrijwaard van elke keer kaartjes moeten kopen bij de automaten.

Probeer zoveel mogelijk int tsjechisch te praten, kunnen ze daar zeker wel waarderen en vond t zelf ook leuk om n keer iets geheel in tsjecisch te kunnen bestellen, mocht je er niet uit komen ga gerust verder in engels. Meeste nederlanders vinden het denk ik ook niet ok als iemand zomaar in het duits oid tegen ze begint t praten.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_34696718
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:48 schreef Elefes het volgende:

Weet iemand hier iets af van een spooktocht die je kunt doen door Praag? Daar stond iets over in mijn Capitool reisgids, een man zou elke dag tegen de avond wachten onder het astronomisch uurwerk, en van daaruit met belangstellenden vertrekken voor een wandeling met spookverhalen door de stad. Ik ben alleen benieuwd of hij dat nog steeds doet
2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweest
en toen hebben wij ook die spooktocht gedaan
hardstikke leuk, hele toffe gids die eigenlijk legende's ging vertellen
moorden die er gepleegd waren en waar nu nog 'geesten' van zouden ronddwalen
Daarnaast kregen we nog een bon en konden we in het spookcafé nog wat nadrinken

Ik zou zo weer naar praag willen, dat is echt mijn sprookjes stad.
wij zijn toen trouwens ook een dagje op en neer geweest naar het stadje KutnaHora met de trein (uurtje reizen en voor nog geen 10 euro zit je met z'n 2e in de trein heen en terug)
je hebt daar een kerkje staan (die staat niet in KutnaHora zelf maar in een heel klein dorpje ernaast iets van sjeneck ofzoiets) en dat kerkje is volgepropt met botten
maar dan op een zeer kunstzinnige manier
mega grote lamp met schedels en ribben enzo...zeer de moeite waard
als je dan toch een paar dagen naar praag gaat
verder lekker romantisch bij de burcht ronddwalen heerlijk
genieten van de schattige huisjes in het gouden straatje
wat ook erg leuk is is door het park lopen die kun je bereiken vanaf de burcht
daar is ook een mini eiffeltoren en als je daar op staat zie je heel praag SCHITTEREND

nee...praag en ik... zijn vriendjes voor het leven
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_34698287
Nog een week.
- Beverly Sills
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:04:43 #209
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_34731753
Nog even en dan is het zo ver; een weekend Praag met 4 man. Het is de bedoeling, dat we vrijdagavond aanrijden en maandag terug. Ik heb nog geen tijd gehad, om dit hele topic door te lezen; maar mocht iemand tips hebben (overnachten en stappen), dan hoor ik het graag.
pi_34741351
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:04 schreef travelman het volgende:
Nog even en dan is het zo ver; een weekend Praag met 4 man. Het is de bedoeling, dat we vrijdagavond aanrijden en maandag terug. Ik heb nog geen tijd gehad, om dit hele topic door te lezen; maar mocht iemand tips hebben (overnachten en stappen), dan hoor ik het graag.
http://forum.fok.nl/topic/649686
pi_34741376
Links op Fok! doen het kut sinds de crash.
pi_34753236
Waarschijnlijk deze zomer naar Praag! (en Wenen en misschien Budapest)
pi_34799640
Praag was geweldig!
Helaas was het weer niet zo heel goed, maar toch goed genoeg om veel rond te wandelen (en zelfs sneeuw ).
Lekker gegeten daar (niet heel goedkoop, maar wel lekker), lekkere cocktails.
Ons hotel zat echt super in het centrum; hotel U Medvidku. Om de hoek bij het Bethlemska plein, waar leuke cafeetjes en restaurants zitten, en in ongeveer 7 minuten naar de Karelsbrug en het Oude Stadsplein/Wenceslasplein (lopend).

Praag is een stad waar ik zeker nog eens naar terug zou willen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_35026234
Net een half uurtje terug, maar het was echt geweldig. Praag is een toffe stad.

Later volgt meer, eerst slapen.
- Beverly Sills
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:38:55 #215
91820 Thije
Ipsa scientia potestas est
pi_35148536
Ik ga maandag 5 dagen naar Praag. Nou ben ik ook een actief skiër en wil ik misschien een dagje de bergen opzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang zal de reis ongeveer duren van Praag naar skiegebied met de trein?

Ik hoop op enkele tips!
pi_35149420
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef Thije het volgende:
Ik ga maandag 5 dagen naar Praag. Nou ben ik ook een actief skiër en wil ik misschien een dagje de bergen opzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang zal de reis ongeveer duren van Praag naar skiegebied met de trein?

Ik hoop op enkele tips!
Zeker een uur a anderhalf.
pi_35185760
Ik ben in Spindleruv Mlyn geweest en vanuit Praag (in de zomer) en staat me idd bij dat het zo'n anderhalf uur reistijd in beslag neemt. Ben er later ook een keer op wintersport geweest, maar het is echt een beginnersgebied. Voor mij was dat toen prima, maar kan me voorstellen dat als je al wat gevorderd bent, dat er dan weinig aan is. Vanuit Spindleruv Mlyn gaat er een bus naar het andere skiegebied Medvedin (of zo...) en dat was wel een stukje leuker om te skiën. Maar voor een dagje skiën is het wel de moeite waard!
  maandag 20 februari 2006 @ 17:56:50 #218
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_35295239
Komende vrijdag 'doen' we ook een weekendje Praag; we willen vrijdagavond vertrekken (met de auto) en dan maandagmiddag weer terug. Het is niet lang, maar beter dan helemaal niet naar Praag.

Heeft er iemand ervaring met Praag op eigen vervoer? Kom je snel de grens over of kun je oderwetse oost europeesche taferelen verwachten?

Nog iemand een slaapadresje in Praag? Hostel of zo?!
pi_35296317
Ik ben dan wel niet met de auto naar Praag geweest, maar met de trein. Toen we van NL naar DL de grens over gingen was er helemaal geen controle. Zowel de heen- als de terugweg werd er bij de Duits-Tsjechische grens goed gecontroleerd met de paspoorten. Heenweg 3 politie-agenten en een apparaat om het paspoort te controleren, nadat het door twee van hen was bekeken. De terugweg alleen twee agenten die het paspoort controleerden.
  Eindredactie Games dinsdag 21 februari 2006 @ 09:10:41 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_35318098
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef travelman het volgende:
Komende vrijdag 'doen' we ook een weekendje Praag; we willen vrijdagavond vertrekken (met de auto) en dan maandagmiddag weer terug. Het is niet lang, maar beter dan helemaal niet naar Praag.

Heeft er iemand ervaring met Praag op eigen vervoer? Kom je snel de grens over of kun je oderwetse oost europeesche taferelen verwachten?
met een nederlandse auto wordt je bij de grens amper gecontroleerd, bij mij werd er niet eens in me paspoort gekeken op de terugweg.
met een tjechiese auto is het een stuk minder plezierig, daar werd zelfs de auto gecontroleerd
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_35323831
Ik wil ook!! Vrienden van mij gaan volgende week tijdens de vakantie voor 4 dagen naartoe met de auto.. ik zit dan hier verdomme tijdens mijn afstuderen en wordt beetje lastig om vrij te krijgen.... mmm.. dan maar proberen om er over paar maanden naar toe te gaan.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:10:29 #222
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_35412487
Bedankt voor de reacties; super !!

ik ben nog op zoek naar een centraal gelegen hostel; maar zit erg krap in de tijd: heeft er iemand nog een gouden tip qua hostel, kroeg, disco !!!!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:48:26 #223
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_35448335
via hostelworld.com een hostel midden in het centrum gevonden; vanavond tegen 23.00 uur rijden we aan !!! Ik kan niet wachten !!!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:42:27 #224
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_35941635
Nog even een klein verslag van een geweldig weekend Praag;

met 4 man zijn we vrijdagavond om 0.00 uur aangereden, om precies 8,5 uur later voor de deur van ons hostel midden in Praag aan te komen. Het hostel lag centraal en was schoon; voor de rest niet erg bijzonder (behalve een leuke receptioniste).

Zaterdagmiddag een beetje door de stad slenteren en links en rechts een Budvar drinken; 's middags bijslapen, hapje eten en stappen tot erg vroeg (Club: Radox FX, erg leuk en goede muziek).

Zondag redelijk op tijd opgestaan, ontbijtje pakken en de stad in. 's Avonds eten en stappen; vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Prag te zijn, dus het was vrij rustig. Uiteindelijk zijn we in een vrij vage club in het centrum uitgekomen. Muziek was ok, veel vaag publiek (wel weer grappig) en goedkope drank.

Maandag, na een omweg, redelijk op tijd en probleemloos thuisgekomen !!!

Het is een eind rijden voor een weekend stappen, maar zeker de moeite waard !!!!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:56:12 #225
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_35951026
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Praag te zijn
Dat schijnt niet, dat IS zo.
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:31:58 #226
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_37058295
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:42 schreef travelman het volgende:
vrijdag en zaterdagavond schijnen DE stapavonden in Prag te zijn, dus het was vrij rustig.
dat is toch overal zo?
Do you expect me to talk? No, Mr. Bond. I expect you to die.
pi_37061308
quote:
Op maandag 13 februari 2006 07:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Net een half uurtje terug, maar het was echt geweldig. Praag is een toffe stad.

Later volgt meer, eerst slapen.
Oh, het was dus gaaf.
- Beverly Sills
pi_37061618
Enkele foto's:

- Beverly Sills
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:18:46 #229
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37070828
Gave foto's .
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:27:12 #230
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37081665
Aan die foto's te zien ben je duidelijk op de toeristentoer geweest.
pi_37087400
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:27 schreef -Wolf- het volgende:
Aan die foto's te zien ben je duidelijk op de toeristentoer geweest.
Het was dan ook met school, vier dagen Praag. Veel gezien inderdaad, maar wel heel leuk.
- Beverly Sills
pi_37209824
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:15 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

2 jaar terug ben ik 2 weken in hartje praag geweest
en toen hebben wij ook die spooktocht gedaan
hardstikke leuk, hele toffe gids die eigenlijk legende's ging vertellen
moorden die er gepleegd waren en waar nu nog 'geesten' van zouden ronddwalen
Daarnaast kregen we nog een bon en konden we in het spookcafé nog wat nadrinken
over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.
  maandag 24 april 2006 @ 11:47:21 #233
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_37239598
komende woensdag even vijf dagen naar Praag!
.
  zondag 30 april 2006 @ 14:08:41 #234
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_37425681
Ik ga morgen met mijn moeder naar Praag en ik heb eigenlijk niet de tijd om alle andere topics door te lezen (moet nog veel doen, reisje kwam nogal onverwacht ) en ik ben op zoek naar leuke tips! Dus: waar moeten we naar toe gaan en waar vooral NIET (omdat het bijvoorbeeld niet veilig is voor twee vrouwen o.i.d.). Bedankt alvast!
puurheid zonder vergankelijkheid
pi_38473248
Yo, ben van plan komende zomer te gaan man. Kunnen jullie mij wat vertellen over gemiddelde voor een maaltijd daarzo? Niet midden in het toeristisch gebied natuurlijk. Ik zie alleen een post bij Praag!!! van 3 jaar geleden, dus dat is al outdated denk ik.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:59:25 #236
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_38475832
Voor 200-300 kroon heb je een goede maaltijd. Inclusief drankje. Dat is ongeveer 7-10 Euro.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:07:41 #237
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_38476136
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:59 schreef -Wolf- het volgende:
Voor 200-300 kroon heb je een goede maaltijd. Inclusief drankje. Dat is ongeveer 7-10 Euro.
En soms kan het ook nog es de helft schelen als je binnen eet i.p.v. buiten. Goed opletten op de kleine lettertjes op de kaart .
pi_38497553
Wow, dat scheelt wel heel erg veel dan. In de voorgaande post werd vermeld dat je voor ¤15,00 voor 4 personen kan eten. Hebben jullie het over de toeristische gebieden, binnenstad of buiten de stad? Ik moet dan toch mijn budget hercalculeren.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 08:51:33 #239
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38497575
In het centrum van Praag hebben ze de geweldige gewoonte om de rekening veel hoger te laten uitvallen dan je eigenlijk verwacht. Dus hou daar altijd rekening mee.
Wij zaten vorig jaar in bij www.sirtobys.cz en daar zaten wel echt hele goedkope tentjes in de buurt.
  zondag 4 juni 2006 @ 10:07:48 #240
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_38522893
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 08:51 schreef Liejannuh het volgende:
In het centrum van Praag hebben ze de geweldige gewoonte om de rekening veel hoger te laten uitvallen dan je eigenlijk verwacht. Dus hou daar altijd rekening mee.
Wij zaten vorig jaar in bij www.sirtobys.cz en daar zaten wel echt hele goedkope tentjes in de buurt.
Sommige restaurants berekenen de gebruikelijke 10% fooi al meteen in de rekening. Zeer kwalijk.
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 08:47 schreef LTCY18 het volgende:
Wow, dat scheelt wel heel erg veel dan. In de voorgaande post werd vermeld dat je voor ¤15,00 voor 4 personen kan eten. Hebben jullie het over de toeristische gebieden, binnenstad of buiten de stad? Ik moet dan toch mijn budget hercalculeren.
ik had het over de toeristische gebieden en de binnenstad en tevens rekende ik er al een drankje bij. Daarbuiten is een maaltijd rond de 120-160 kroon en dat is ongeveer 4 tot 5 Euro. Praag is gewoon relatief duur en sinds het bij de EU hoort stijgen de prijzen in rap tempo.
pi_39202823
Ik ben van plan eind augustus/begin september een (klein) weekje naar Praag te gaan, dus ga eens even de topics doorlezen
amokaapjeeh O+
pi_39205119
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:19 schreef -PaT- het volgende:

[..]

over twee weken ga ik met een stel vrienden ook naar praag. Dit lijkt me erg leuk om te doen. Heeft iemand meer informatie voor mij over deze spooktocht? Hoe laat? waar? kosten? hoe lang duurt het? dat soort dingen.
Een beetje te laat, helaas... Maar toch nog wat info over de spooktocht:
Volgens mij vertrekt hij elke dag (avond dus), er gaan verschillende "organisaties" die zo'n tocht doen. Precieze dagen en tijden kun je te weten komen door het toeristenbureau in te lopen (als het ware links naast het astronomisch uurwerk, als je er met je neus naar toe staat), en daar een van de foldertjes te pakken (er gaan dus meerdere tochten, van verschillende organisaties). Tijden rond 20u30, 21u00 en 21u30 volgens mij. Verzamelpunt is dan onder het astronomisch uurwerk (daar staat iemand die je wel herkent voor die tocht) en daar ook betalen. Is wel grappig om eens te doen, zo'n tour.
Oh en het astronomisch uurwerk is dus op het Oude Stadsplein .
pi_39275421
over bijna n maandje met mn vriendin naar praag erg veel zin in
Too much is never enough!
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:39:34 #244
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39310987
Is er dicht bij praag een soort van strandachtig iets? Of een geweldig openluchtzwembad?
ada fare stop stalking me
pi_39610597
Volgende week zaterdag vertrekken wij ook naar Tsjechië, we zitten daar twee weken. Op ongeveer 40 min. rijden van Praag.
Even wat hele kleine vraagjes:

Kun je daar gewoon fatsoenlijk pinnen? Of is het beter om dit vooraf al ergens te wisselen?

Is het eten een beetje te doen qua kwaliteit?

Is het openbaar vervoer goed geregeld in Praag? (ik weet dat er veel metro's rijden, maar zijn de schema's een beetje overzichtelijk enzo) En is dit duur?

Wat kost de benzine in Tsjechië ongeveer?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:19:10 #246
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39611709
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:43 schreef Impry het volgende:
Volgende week zaterdag vertrekken wij ook naar Tsjechië, we zitten daar twee weken. Op ongeveer 40 min. rijden van Praag.
Even wat hele kleine vraagjes:

Kun je daar gewoon fatsoenlijk pinnen? Of is het beter om dit vooraf al ergens te wisselen?

Is het eten een beetje te doen qua kwaliteit?

Is het openbaar vervoer goed geregeld in Praag? (ik weet dat er veel metro's rijden, maar zijn de schema's een beetje overzichtelijk enzo) En is dit duur?

Wat kost de benzine in Tsjechië ongeveer?
Tsjechie is geen middeleeuws land, ja je kunt overal goed pinnen.

Het eten in Tsjechie is prima en voor Nederlanders een zeer schappelijke prijs.

Het openbaar vervoer in Praag is werkelijk fantastisch. Je komt overal en als je een meerdagen kaartje koopt voor het OV, dan kun je zeer goedkoop reizen met tram, metro en bus.

Benzineprijs weet ik niet, maar goedkoper dan in NL uiteraard.
pi_39613109
is theresienstadt een beetje makkelijk met het OV te bereiken eigenlijk?
Too much is never enough!
pi_39722634
ik ga over een paar weken als alles goed gaat eindelijk weer naar Praag

laatste keer was 10 jaar terug
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:21:31 #249
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39722660
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ga over een paar weken als alles goed gaat eindelijk weer naar Praag

laatste keer was 10 jaar terug