Onzin is een deur verder.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:25 schreef Frunik het volgende:
Mac dondalds blijft me ook lang bij, minuutjes van 5 a 10!!
dat ligt er een beetje aan.Hoorde van mijn buurvrouw (die is vorige week geweest, vandaar) dat de hele avond incl. wijn arrangement 175 euro heeft gekost. Maar als je normaal nooit uit eten gaat moet dat heel af en toe kunnen! en ze had het geweldig gehad!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:47 schreef doraantje het volgende:
hoeveel kost het nou zo'n beetje voor een goede maaltijd+drinken in zo'n restaurant?
Dank voor de tip!! dat kunnen we dan daarna doen. Dusseldorf is ook een leuke stad...midweekje aan vastplakken, dan maar!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Moet je hier eens gaan eten
http://www.im-schiffchen.com/
Is in Düsseldorf, heeft 3 michelin sterren, en dat al 20 jaar, is ongelofelijk goed en best betaalbaar eigenlijk 110 euro voor 9 gangen.
Lekker biertje drinken in de Altstadquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:07 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dank voor de tip!! dat kunnen we dan daarna doen. Dusseldorf is ook een leuke stad...midweekje aan vastplakken, dan maar!![]()
Ik snap die prijzen nooit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
eigenlijk 110 euro voor 9 gangen.
De gek die het kan missen en het kan waarderen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik snap die prijzen nooit.
Eten is toch eten ? Welke gek betaald dat nou ?
In dat restaurant wat ik net poste, heeft 3 sterren, dat is het beste wat je als restaurant kan krijgen, 9 gangen, 110 Euro, neem daar wijn en digestieven bij, ben je laten we zeggen 200 euro pp voor kwijt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:47 schreef doraantje het volgende:
hoeveel kost het nou zo'n beetje voor een goede maaltijd+drinken in zo'n restaurant?
Voor jou misschien. Maar het blijft dus echt iets voor een kleine elite.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom een geweldige avond voor de prijs waar overheen te komen is.
kijk eens wat je daarvoor krijgtquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Onzin, 110 euro kan iedereen met een modaal salaris eens veroorloven om daar goed te eten. Kwestie van waar je geld voor over hebt. Het is eerder een elitie die het weet te waarderen, en niet "ast moar veul en vet is" denkt over eten. Die kunnen naar vd Valkquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor jou misschien. Maar het blijft dus echt iets voor een kleine elite.
Precies, ik kook altijd zelf, want ik vind het eerder zonde van mijn geld om regelmatig te gaan eten in een gewoon restaurant, waar ze de biefstuk verknallen en nog geeneens een fatsoenlijk gebakken aardappeltje kunnen serveren. Ik spaar liver dat geld uit en dan ga ik heel af en toe bij een ster eten. Dan heb ik liever een echte feestavond, waar ik nog heel veel napret van heb!! En voorpret natuurlijk!! Bovendien doe ik er altijd veel inpiratie van op voor thuis!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, 110 euro kan iedereen met een modaal salaris eens veroorloven om daar goed te eten. Kwestie van waar je geld voor over hebt. Het is eerder een elitie die het weet te waarderen, en niet "ast moar veul en vet is" denkt over eten. Die kunnen naar vd Valk
Nee hoor, maar iemand met een gemiddeld inkomen kan ook een paar euro op zij leggen om zo een keer te eten, het is een kwestie van het er voor over hebben, niet van het zich het niet kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:40 schreef tong80 het volgende:
Ik veroordeel het ook niet. Exclusief genieten van delicatessen is niks mis mee. Maar ik denk dat je de gemiddelde beurs iets overschat.
Precies, als je leest wat Bluezz en golfer de laatste keer gebeurde..quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:04 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Precies, ik kook altijd zelf, want ik vind het eerder zonde van mijn geld om regelmatig te gaan eten in een gewoon restaurant, waar ze de biefstuk verknallen en nog geeneens een fatsoenlijk gebakken aardappeltje kunnen serveren. Ik spaar liver dat geld uit en dan ga ik heel af en toe bij een ster eten. Dan heb ik liever een echte feestavond, waar ik nog heel veel napret van heb!! En voorpret natuurlijk!! Bovendien doe ik er altijd veel inpiratie van op voor thuis!!![]()
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ganzelever
En die gans, die heeft me toch ook een hoop voorpret gehad!quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:04 schreef gimme.shelter het volgende:
En voorpret natuurlijk!!
Ja, mijn buurvrouw heeft 8 maanden gelden gereserveerd!! En ik vorige week, wilde op zaterdag 5 februari (mijn verjaardag) maar ze zaten al tot juli in de weekends vol! We kunnen nu dus op 3 februari terecht....!! En ik verheug me erop!!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
[..]
En die gans, die heeft me toch ook een hoop voorpret gehad!![]()
Maar goed, OT:
Ik zou het wel leuk vinden om zo eens te gaan eten.
Maar mijn allerliefste vindt het maar onzin:
"Gang 1: een sperzieboon. Gang 2: een spruit. Gang 3: brood met boter...."
Ach, hij heeft er duidelijk geen verstand van. Mss moet ik hem maar eens ontvoeren.
Moet je echt een half jaar tevoren reserveren?![]()
Zo'n restaurant heeft vaak een grote overhead en vele kosten die terugverdiend moeten worden. verse produkten zo uit de zee of van het land etc., grote keukenbrigade, bijzondere huisvesting noem maar op. Dat bepaald een deel van de kostprijs. Daarnaast roept het een beeld van exclusiviteit op, daar willen mensen wel voor betalen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan niet te vergeten dat alle ingredienten beter zijn dan eerste klas, alles wordt bij lokale boeren, die samenwerken met chefs, gehaald. Beiden streven naar perfectie in de producten en dat heeft een prijs.quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:17 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zo'n restaurant heeft vaak een grote overhead en vele kosten die terugverdiend moeten worden. verse produkten zo uit de zee of van het land etc., grote keukenbrigade, bijzondere huisvesting noem maar op. Dat bepaald een deel van de kostprijs. Daarnaast roept het een beeld van exclusiviteit op, daar willen mensen wel voor betalen...
Wil je dat niet? De kans is groot dat je even lekker of lekkerder eet bij een willekeurig ander goedkoper restaurant...maar dat is dan je eigen keus.
Ik vergelijk het maar met kleding. De een kickt op en zwoegt hard voor een 'Von Dutch' t-shirt en dito petje. Terwijl een shirtje van de HEMA net zo lekker zit en functioneert...
Heeft al ruim tien jaar zelf niet meer professioneel achter de kachel gestaan.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:17 schreef Dauthi het volgende:
Paul Bocuse
1e: gatver:quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kijk eens wat je daarvoor krijgt
Ambroisie van Ganzelever met gekandijte Banyuls-Wijn
* * *
Licht gerookte zeewolf in zoet zuur
* * *
lichte Velouté van Bresse-Konijn en kaneel, als een Cappuccino geserveert“
* * *
Kapamaki met zeewier gedämpft, Wasabi-Schuim
met thijm
* * *
In Canelloni gerollde Piccata van
frans melkkalf
* * *
Gebraden Filet van Barbarie-Eend
* * *
Compositie van mango met Coulis van Muscat-Wijn,
Karnemelk-Sorbet
* * *
Soufflé van Guanja- Chocolade
* * *
Petits fours
ik heb net met drie vrienden voor 13 euro twee extravaganze van domino's op...met ansjovis, shoarmavlees, spaanse pepers en knoflook extra...yammie !!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 00:40 schreef sammyd118 het volgende:
tja waarom rijdt een bmw 7 serie lekkerder dan een fiat panda?dit blijft altijd een leuke discussie.Een ster eten (of2 of 3)blijft altijd een hele belevenis en ook ik moet hier voor sparen maar meestal heb ik het er dubbel en dwars voor over,het is gewoon een emotie wat je koopt,en ja of je het er voor over hebt dat is een tweede.Wat ik nou nooit zou doen is 15¤ betalen voor een vieze vette muffe pizza die inkoop nog geen 0.50¤ kost....dat is pas echt duur.o ja als je wel een ster wil eten maar je zit een beetje krap kan je ook lekker een ster gaan lunchen is toch aanzienlijk goedkoper dan een diner.
Kroketten zijn een prachtige Hors D`oeuvre, als ze huisgemaakt zijn, schaamt geen sterrenkok zich voor deze ragout in een korstje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:50 schreef Dow.Jones het volgende:
Sterker nog, ik weet via een vriend dat de kok van de engel in r'dam het liefst kroketten eet. Hebbik ook zelf gezien en zijn reden is, is dat hij simpel eten meer kan waarderen dankzij zijn werk.
Daar zou ik zeker geen nee tegen zeggenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kijk eens wat je daarvoor krijgt
Ambroisie van Ganzelever met gekandijte Banyuls-Wijn
* * *
Licht gerookte zeewolf in zoet zuur
* * *
lichte Velouté van Bresse-Konijn en kaneel, als een Cappuccino geserveert“
* * *
Kapamaki met zeewier gedämpft, Wasabi-Schuim
met thijm
* * *
In Canelloni gerollde Piccata van
frans melkkalf
* * *
Gebraden Filet van Barbarie-Eend
* * *
Compositie van mango met Coulis van Muscat-Wijn,
Karnemelk-Sorbet
* * *
Soufflé van Guanja- Chocolade
* * *
Petits fours
juistem !! enne dan noem je een kroket toch wel een croquet he???quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kroketten zijn een prachtige Hors D`oeuvre, als ze huisgemaakt zijn, schaamt geen sterrenkok zich voor deze ragout in een korstje.
Het is weer een voorbeeld van een prachtig gerecht, wat verkracht is door de industrie, net zo lang tot niemand meer weet hoe een echte goede kroket smaakt.
Ik heb een paar maanden terug, toen ik me verveelde, in een weekend een dozijn kroketten gedraait, helemaal zelfgemaakt, van kalfsbotten, schenkels en rundvlees.
Ze waren goddelijk, en heb een paar voorbij gebracht bíj een bevriende topkok, die heeft er eentje zitten opeten aan de bar van zijn restaurant, met de zaak vol klanten.
![]()
Toen hadden we deze discussie ook met een aantal stamgasten.
Als je Escoffier leest heeft deze ook recepten voor dit zo geschonden meisje.
Heb in een top tent in frankrijk ooit eens als dessert bij de lunch een Abrikozenkroketje gegeten. Heerlijk.
110 Euro? daar koop ik een hoop lekkere dingetjes voor bij de Appie Hap. Ik ga dus niet zoveel geld uitgeven voor gevulde hertenreet met artisjokkenhartjes. Dan koop ik liever een lekker stukkie ossenhaas en dan champignonnetjes, sperzieboontjes en van die kleine aardappeltjes van Celavita erbijquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, 110 euro kan iedereen met een modaal salaris eens veroorloven om daar goed te eten. Kwestie van waar je geld voor over hebt. Het is eerder een elitie die het weet te waarderen, en niet "ast moar veul en vet is" denkt over eten. Die kunnen naar vd Valk
quote:Albert Heijn is voor mensen die zich graag in hun reet laten naaien zonder spuig
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan me er ook altijd erg op verheugen. Vind het alleen wel jammer dat je vaak lang moet wachten voor je ergens terecht kan. De verwachtingen zijn dan zo hooggespannen dat de kans groot is dat het achteraf toch een beetje tegenvalt. Bovendien vind ik dat een ster absoluut niet in alle gevallen voor topkwaliteit en een goede avond staat. Ik ken (in Amsterdam) een aantal restaurants zonder ster waar ik veel liever eet dan bepaalde restaurants met ster.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:05 schreef gimme.shelter het volgende:
Heb deze week gereserveerd bij de Librije, we gaan pas in februari volgend jaar, maar ik verheug me nu al.
Ben ik wel een beetje met je eens..zelf vind ik in Amsterdam Chez Georges in de Herenstraat een topper! Ook een topper, maar ook weer lang van te voren reserveren. Maar de moeite waard!!quote:Op donderdag 2 september 2004 10:03 schreef Everett het volgende:
[..]
Ik kan me er ook altijd erg op verheugen. Vind het alleen wel jammer dat je vaak lang moet wachten voor je ergens terecht kan. De verwachtingen zijn dan zo hooggespannen dat de kans groot is dat het achteraf toch een beetje tegenvalt. Bovendien vind ik dat een ster absoluut niet in alle gevallen voor topkwaliteit en een goede avond staat. Ik ken (in Amsterdam) een aantal restaurants zonder ster waar ik veel liever eet dan bepaalde restaurants met ster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |