En ik haat paupers die zo nodig een paar rotcenten willen uitsparen door illegale zooi te kopen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:33 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik dus lekker naar Bali geweest, kon ik daar geweldige, de nieuwste en de beste dvd's kopen voor 1 euro per stuk ( kopietjes)Ik dus 28 mooie films gekocht, worden ze ingenomen op Schiphol. Precies mijn tas uit de controle geplukt
Godsiegloeiende, al mn films weg en een dikke boete.
IK HAAT DE DOUANE VAN SCHIPHOL
Maar hij betaald er tenminste nog voor (1 euro). Hoeveel Fok!ers halen de films niet gratis van internet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En ik haat paupers die zo nodig een paar rotcenten willen uitsparen door illegale zooi te kopen.
Je wist dat het illegaal spul was. Je wist dat je dat niet mag invoeren. Je wist dus dat je een risico loopt als je dat wel doet.
Niet janken dus.
175 euro, maar ik heb een brief naar de officier van justitie gestuurd met een aantal argumenten zoals dat het hotel-management mij had verteld dat een stuk of 25 geen probleem moest zijn en meer van dat soort dingen. Het is echt zwaar balen. Iedereen mocht doorlopen, en PRECIES mij pikken ze eruitquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:42 schreef River-X het volgende:
Hoe hoog is je boete?
Zelfs 1 is al teveel, dus hoe ze aan die 25 komen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
175 euro, maar ik heb een brief naar de officier van justitie gestuurd met een aantal argumenten zoals dat het hotel-management mij had verteld dat een stuk of 25 geen probleem moest zijn en meer van dat soort dingen. Het is echt zwaar balen. Iedereen mocht doorlopen, en PRECIES mij pikken ze eruit
Wordt het rechtsysteem gesponsered door bedrijven ofzow?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:41 schreef woooohaa het volgende:
vluchten uit Azië worden gechecked op illegale kopieën van merkproducten.
Tja, dat krijg je met zo'n troniequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Iedereen mocht doorlopen, en PRECIES mij pikken ze eruit
Ja dat zal indruk maken op de officier van Justitiequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
175 euro, maar ik heb een brief naar de officier van justitie gestuurd met een aantal argumenten zoals dat het hotel-management mij had verteld dat een stuk of 25 geen probleem moest zijn en meer van dat soort dingen.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
175 euro, maar ik heb een brief naar de officier van justitie gestuurd met een aantal argumenten zoals dat het hotel-management mij had verteld dat een stuk of 25 geen probleem moest zijn en meer van dat soort dingen.
Hotelmanagement heeft ook zo zijn contactjes met de handelaren. Die weten volgens mij maar al te best dat het illegaal is om illegale dvd's in te voeren (klinkt ook wel erg logisch).quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Zelfs 1 is al teveel, dus hoe ze aan die 25 komen...
Nee door naïevelingen die geloven wat het hotelmanagment zegtquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:47 schreef Vampier het volgende:
Wordt het rechtsysteem gesponsered door bedrijven ofzow?
idd. Je had het kunnen weten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:36 schreef _Administr8or_ het volgende:
dat is het risico
Nee de douane geeft ze weer terug aan het Hotelmanagement, zodat ze weer een ander in de maling kunnen nemen en 175 euro kunnen verdienenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:57 schreef Slaapzak het volgende:
Dan vraag ik me af wat ze met die filmd doen; Thuisgebruik? of gaan ze net als ieder levend wezen door de gehaktmolen? Rituele verbranding op hoofdkwartier duane?
Ja, je zult nerveus zijn geweest. Klinkt misschien gek, maar het is die mensen hun werk om jou er tussen uit te halen. Doen ze goed he?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
en PRECIES mij pikken ze eruit
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
175 euro, maar ik heb een brief naar de officier van justitie gestuurd met een aantal argumenten zoals dat het hotel-management mij had verteld dat een stuk of 25 geen probleem moest zijn en meer van dat soort dingen. Het is echt zwaar balen. Iedereen mocht doorlopen, en PRECIES mij pikken ze eruit
En toch neemt ie alsnog 28 stuks mee.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
dat is het risico wat je neemt!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:33 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik dus lekker naar Bali geweest, kon ik daar geweldige, de nieuwste en de beste dvd's kopen voor 1 euro per stuk ( kopietjes)Ik dus 28 mooie films gekocht, worden ze ingenomen op Schiphol. Precies mijn tas uit de controle geplukt
ik denk dat de doane zelf nu 28 dvdtjes thuis naast de dvd speler heeft staan...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:57 schreef Slaapzak het volgende:
Dan vraag ik me af wat ze met die filmd doen; Thuisgebruik? of gaan ze net als ieder levend wezen door de gehaktmolen? Rituele verbranding op hoofdkwartier duane?
Idd, in Turkije hetzelfde, en dat wil nog toetreden tot de EU!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:19 schreef APK het volgende:
Tja, het is wel aanlokkelijk, al die DVD's en kleding enzo in Azie.
Ik neem ook altijd wat spullen mee.
Ik begrijp niet dat grote merken de illegale verkoop nauwelijks aanpakken, alles is gewooon op straat te koop en slechts zelden wordt zo'n stalletje gesloten.
Kijk, de eerste die het snapt en niet zo schijnheilig zit te piepen. Ik wed dat al die dodo's die mij hier belachelijk maken, zelf alle films van internet halen. Nee wees dan een kerel en gok gewoon lekker op de douanequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:22 schreef bonke het volgende:
ach voor de prijs van 1 dvd hier, had ie er 28 kunnen hebben :-)
tis niet gelukt , jammer hoor :-)
probeer het volgend jaar gewoon weer he :-)
nieuwe films ,nieuwe kansen :-)
ps: neem van alles dan twee stuks mee , dan neem ik de helft wel over voor 2 euro per stuk :-)
Troy, Spiderman 2, Day after tomorrow, King Arthur, Shrek 2 enz enz enzquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:37 schreef Pretzel het volgende:
WELKE DVD'S
Och maak je niet druk, de helft daarvan zijn toch piraten dvd's en dus opgenomen in de bioscoop of een kopie van een filmrol.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:38 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Troy, Spiderman 2, Day after tomorrow, King Arthur, Shrek 2 enz enz enz
iddquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:45 schreef Duiveltja het volgende:
hahaha sukkel wie koopt er dan ook dvd's
Doe als iedereen en download ze
Nee nee, vluchten uit Z-O Azië worden zowaar standaard gecontroleerd. Daarom haat ik de douane. Niet om de illegale spullen, maar omdat het gewoon zo is dat men vanuit die 'streek' meer meeneemt omdat het zo goedkoop is, zowel legaal of kopietjes. Is er voor de douane meer kans om de staatskas te spekken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:47 schreef Vampier het volgende:
[..]
Wordt het rechtsysteem gesponsered door bedrijven ofzow?
Nope, ik koop alles. Gurgeh oa ook.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:37 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Kijk, de eerste die het snapt en niet zo schijnheilig zit te piepen. Ik wed dat al die dodo's die mij hier belachelijk maken, zelf alle films van internet halen. Nee wees dan een kerel en gok gewoon lekker op de douane
Waarom? Omdat ze gewoon hun werk doen en jij je aan de regels hebt te houden?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:33 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik ookquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:58 schreef Dagonet het volgende:
Nope, ik koop alles. Gurgeh oa ook.
Hahaha, je moet toch ook wel een ontzettende dombo zijn als je denkt dat "een stuk of 25 illegale kopieën van DVD's" geen probleem zou zijn. Ik vond je bij je eerste posting al niet zo slim, maar nu denk ik toch dat je die boete dubbel en dwars verdient.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Ja! De klootzakken, waar halen ze de gore moed vandaan om hun werk te doen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:00 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze gewoon hun werk doen en jij je aan de regels hebt te houden?
Een kerel is niet zo stom om de lulkoek van het "hotelmanagement" (de schoonmaker? Kon zeker ook goedkoop aan MP3-spelertjes komen?) te geloven, is vervolgens ook nog eens niet zo stom om toch 28 illegale DVD's mee te nemen, en gaat bij thuiskomst niet de verongelijkte sukkel uithangen door de douane de schuld te geven van zijn eigen hersendode gedrag.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:37 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Kijk, de eerste die het snapt en niet zo schijnheilig zit te piepen. Ik wed dat al die dodo's die mij hier belachelijk maken, zelf alle films van internet halen. Nee wees dan een kerel en gok gewoon lekker op de douane
Will Smith is je dankbaar als-ie z'n 7e Corvette rechtstreeks uit de showroom meeneemt. :')quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:58 schreef Dagonet het volgende:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:09 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Will Smith is je dankbaar als-ie z'n 7e Corvette rechtstreeks uit de showroom meeneemt.
Kan iemand mij uitleggen waarom het risico bij 10 lager is dan bij 28?? Volgens mij heb je gewoon 50% kans.... ze pakken je, of... ze pakken je niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:11 schreef Cynix ® het volgende:
Mijn broer heeft laatst een stapeltje DVD's uit Peking meegenomen, dat lukte wel. Hij deed er dan ook maar 10, om het risico beperkt te houden.
Mwah, nooit last van gehad. Ik zal er wel onschuldig uitzien ofzo.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nee nee, vluchten uit Z-O Azië worden zowaar standaard gecontroleerd. Daarom haat ik de douane. Niet om de illegale spullen, maar omdat het gewoon zo is dat men vanuit die 'streek' meer meeneemt omdat het zo goedkoop is, zowel legaal of kopietjes. Is er voor de douane meer kans om de staatskas te spekken.
Ja, is ook weer zo. Maar hij kon 10 stuks beter wegmoffelen tussen zijn kleding denk ik.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:26 schreef woooohaa het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het risico bij 10 lager is dan bij 28?? Volgens mij heb je gewoon 50% kans.... ze pakken je, of... ze pakken je niet.
Waarmee ik uiteraard bedoel dat elke B-acteur 100x meer verdient dan een jan lul die eerlijk wil doen en zich laat afzetten bij FRS of welke DVD-shop dan ook.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:09 schreef Cynix ® het volgende:
Will Smith is je dankbaar als-ie z'n 7e Corvette rechtstreeks uit de showroom meeneemt.
Statistiek is niet jouw sterkste punt volgens mij.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:26 schreef woooohaa het volgende:
Volgens mij heb je gewoon 50% kans.... ze pakken je, of... ze pakken je niet.
Jaja. Het feit dat iemand die werkt aan een produkt meer verdient dan jij is een reden om er dan maar niet te voor betalen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:36 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waarmee ik uiteraard bedoel dat elke B-acteur 100x meer verdient dan een jan lul die eerlijk wil doen en zich laat afzetten bij FRS of welke DVD-shop dan ook.
Je bent idd een lul als je je laat afzetten door de FRS ofzoquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:36 schreef Cynix ® het volgende:
een jan lul die eerlijk wil doen en zich laat afzetten bij FRS of welke DVD-shop dan ook.
Ook daar wordt je afgezet..quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:30 schreef calvobbes het volgende:
Er zijn zat andere legale plaatsen waar je goedkoper een DVD kan kopen
Ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Jaja. Het feit dat iemand die werkt aan een produkt meer verdient dan jij is een reden om er dan maar niet te voor betalen?
duur is dat he :-)quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ruik ik hier afgunst?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:09 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Will Smith is je dankbaar als-ie z'n 7e Corvette rechtstreeks uit de showroom meeneemt. :')
Is dat zoveel goedkoper, ook met verzendkosten erbij?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:41 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ook daar wordt je afgezet..
Ik laat mijn broertje gewoon iedere maand 10 schijfjes is een doosje opsturen met een kaartje: gefeliciteerd broer...ik heb al 40 schijfjes binnen
ik heb ongeveer voor 11 kilo moeten verzenden aan dvd's had me 770 hk dollar gekost ofzo( is iets van 77 euro) moet er wel speelgoed, boeken, kleren enzow opschrijven:Pquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Is dat zoveel goedkoper, ook met verzendkosten erbij?
Moet ik toch eens gaan navragen bij familie in de US, mag het alleen als het een cadeautje is ofzo?
Ach in Nederland is zowat niks een probleem, volgens mij mag zelfs softdrugs meegenomen worden. En dan een paar DVD'tjes voor een arme student is zwaar foutquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:02 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Hahaha, je moet toch ook wel een ontzettende dombo zijn als je denkt dat "een stuk of 25 illegale kopieën van DVD's" geen probleem zou zijn. Ik vond je bij je eerste posting al niet zo slim, maar nu denk ik toch dat je die boete dubbel en dwars verdient.
"Ja rechter, maar mijn maat zei dat een stuk of 4 autokraakjes geen probleem zou zijn."
ga dat dan ook maar proberen....quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:10 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
volgens mij mag zelfs softdrugs meegenomen worden.
Dat zeg ik toch niet pannenkoekquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:11 schreef cptmarco het volgende:
[..]
ga dat dan ook maar proberen....
"Maar mijnheer de rechter, ik heb thuis al 50 legale DVD's, dan mag ik nu toch wel een paar illegale erbij doen ??"quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:16 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Oh ja, ik heb hier trouwens een stuk of 50 legale DVD's liggen. Dus als ik eens een keer in Azie kom, vind ik het wel leuk om mijn verzameling wat aan te vullen zonder er weer honderden euro's voor te hoeven betalen. Dus kom niet met bullshit van zoek werk, dan kun je het betalen. Tuurlijk kan ik het betalen, maar DVD's voor 1 euro laat ik nie liggen. Jammer dat ik er precies uitgepikt ben.
Neuh, maar ik denk dat-ie met een stuk of 3 Corvettes ook wel uit de voeten kan. Hint: Mogen DVD's iets goedkoper?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Jaja. Het feit dat iemand die werkt aan een produkt meer verdient dan jij is een reden om er dan maar niet te voor betalen?
Jij denkt serieus dat je ''bezwaar'' dan ook enigzins zal helpenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
En ik heb verder een godsgruwelijke grafhekel aan lui's als jij die paupers minderwaardig acht.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En ik haat paupers die zo nodig een paar rotcenten willen uitsparen door illegale zooi te kopen.
Nou, vanaf factor 100x mijn salaris heb ik toch wel een stuk minder last van mijn geweten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Als ik vanuit Singapore naar Nederland ga neem ik mijn laptop en externe HD (200GB) mee. Wordt niet moeiljk over gedaan. Voor de zekerheid verstop ik films en MP3's tussen mijn normale bestanden en foto's...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:50 schreef Rizzz het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met bestanden op een laptop? Stel ik ga naar Bali op vakantie (door nog wel even, want ik ben er 2 jaar geleden nog geweest). Ik koop daar een stel van die films en mik ze op mijn computer. Vervolgens mik ik die dvd's weg (of ik verkoop ze weer aan het hotelmanagement) en ga met mijn laptop vol met goedkope films (ok, van internet is nog goedkoper) weer terug naar Nederland. Hebben de mensen van de douane dan het recht om de bestanden op mijn laptop te bekijken? Of iets anders. Ik ga op vakantie naar Australië (ofzo), ik neem een laptop vol met mp3's en avi's mee. Kom ik dan gewoon de douane door?
Ik denk dat je invoerrechten (20%?) moet betalen. Officieel kun je in het land van herkomst dan wel de BTW terugvragen. Als ze daar aan BTW doen dan.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:15 schreef Libris het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met legale DVD's. Die zijn hier ook een stuk goedkoper (ongeveer 2 keer zo goedkoop). Mag ik die wel weer naar NL meenemen?
En natuurlijk verdient iedereen die aan een film werkt dat he?quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:01 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou, vanaf factor 100x mijn salaris heb ik toch wel een stuk minder last van mijn geweten.
BTW en douane-rechten. BTW ben je verschuldigd vanaf een bedrag van zo'n 22 Euro. Duanerechten zijn afhankelijk van de goederen die je invoert. Voor DVD's is dat (meen ik) 3,5%, maar duanerechten worden kwijtgescholden wanneer dat bedrag onder de 10 Euro blijft.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:19 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik denk dat je invoerrechten (20%?) moet betalen. Officieel kun je in het land van herkomst dan wel de BTW terugvragen. Als ze daar aan BTW doen dan.
Als de douane op schiphol zelf zegt dat ik met mijn brief naar de officier van justitie en de informatie die daarin staat, zegt dat ik een kans heb om in ieder geval een lagere boete te krijgen, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zal helpen. Denk je nou dat ik een brief ga schrijven als het geen enkele nut heeft? Jij weet het voorverhaal niet, en je weet ook niet wat ik in die brief geschreven heb, dus hou je bek maar lekker.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:24 schreef GinaG het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat je ''bezwaar'' dan ook enigzins zal helpen![]()
![]()
Jammer dat er niet in je profiel staat hoe oud je bent
![]()
Nee, dat zal ze overtuigenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Het is illegaal om die dingen mee te nemen en jij gaat in een brief aan de OvJ schrijven dat volgens de hotelmanager in een ander land je er wel 25 mee mag nemen. Als je een volwassen kerel bent, nou dan zal die de OvJ zich wel bescheuren om je briefquote:Op zondag 22 augustus 2004 11:40 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Als de douane op schiphol zelf zegt dat ik met mijn brief naar de officier van justitie en de informatie die daarin staat, zegt dat ik een kans heb om in ieder geval een lagere boete te krijgen, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zal helpen. Denk je nou dat ik een brief ga schrijven als het geen enkele nut heeft? Jij weet het voorverhaal niet, en je weet ook niet wat ik in die brief geschreven heb, dus hou je bek maar lekker.
Volgende keer net als de rest van de hele wereld downloaden en branden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Je wist dat het illegaal spul was. Je wist dat je dat niet mag invoeren. Je wist dus dat je een risico loopt als je dat wel doet.
Niet janken dus.
Daar heeft de officier geen reet mee te maken, al zeggen ze van dat hotel-management dat je een hele container mag invoeren. Als ik tegen jou zeg dat je 200 mag rijden op de snelweg...................quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Heb je nog geluk met 175 euro, als je 28x de nieuwprijs van de films moet betalen voor de rechten ect. + nog eens boete.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:41 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Trouwes, de douane gaf een ruwe schattig van 175 euro, weet iemand ( met ervaring ) hoeveel het ongeveer zou kunnen zijn met 28 dvd's?
Ik ben eind vorig jaar naar Kuala Lumpur geweest en heb daar ook een paar (stuk of 3/4) illegale dvd's gekocht, voor de lolquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:41 schreef woooohaa het volgende:
....... Vluchten uit Zuid-Amerika krijgen de 100% drugscontrole, vluchten uit Azië worden gechecked op illegale kopieën van merkproducten.
Maar illegale kopieen? Ik betwijfel het.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:44 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb van een australier gehoord dat je naar australie wel 25 dvd's mee mag nemen.
ik geloof het ook niet echt, maar die gast komt er ieder jaar en neemt altijd wat mee.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar illegale kopieen? Ik betwijfel het.
Dat douanepersoneel zou een topic moeten openen met al dat soort smoezen, je zou je dood lachen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:45 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
het mag officieel niet geloof ik, maar ik heb zelf op bali van de meeste australiërs gehoord dat er nauwelijks gecontroleerd wordt, en je mag ook veel meer andere dingen meenemenquote:Op zondag 22 augustus 2004 13:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar illegale kopieen? Ik betwijfel het.
Klopt, in Sanur heb ik 1 winkeltje gezien dat een aantal legale dvd's in de rekken had staan, maar toen ik vroeg of ze er nog meer hadden kwam er een mooi mapje met honderden DVD's erin voor 1 euro per stuk naar boven. Ik kocht toen de legale versie van The Last Samurai voor 14 euro, kwam ik erachter dat ie natuurlijk alleen voor regio 3 afspeelbaar was. Nou, dan maar de kopie dacht ik toen bij mezelfquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:41 schreef CybErik het volgende:
Maar op Bali zijn er eigenlijk geen winkels die echt legale DVD's verkopen, ik geloof dat ze bij de Matahari in Kuta en Denpasar voor de show wel een paar in de rekken hebben van 15 euro per stuk, maar voor bij de ingang verkopen ze zelf de kopieën voor 1,50 euro per stuk
quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:41 schreef CybErik het volgende:
Maar op Bali zijn er eigenlijk geen winkels die echt legale DVD's verkopen, ik geloof dat ze bij de Matahari in Kuta en Denpasar voor de show wel een paar in de rekken hebben van 15 euro per stuk, maar voor bij de ingang verkopen ze zelf de kopieën voor 85 eurocent per stuk
Haha, we weten dat je een eikel bent die een lulverhaal van de schoonmaker van het hotel voor "geloofwaardig" aanneemt en zelf niet even nadenkt of dat nou allemaal wel zo logisch is. Het "voorverhaal" is een stomme hollander die denkt dat het wel prima is om illegale(!) DVD's mee te nemen door de douane. Meer valt er niet te vertellen. 't Was stom, het is stom, het blijft stom. Dan kun je 100 brieven sturen, die OvJ lacht zich alleen maar de krampen. Maar ach, doe je tenminste nog iets goeds met je stupide actie.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:40 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Als de douane op schiphol zelf zegt dat ik met mijn brief naar de officier van justitie en de informatie die daarin staat, zegt dat ik een kans heb om in ieder geval een lagere boete te krijgen, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zal helpen. Denk je nou dat ik een brief ga schrijven als het geen enkele nut heeft? Jij weet het voorverhaal niet, en je weet ook niet wat ik in die brief geschreven heb, dus hou je bek maar lekker.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:33 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Per DVD is het ¤ 15, dus ¤420. Dat is veel vandaar dat ze het aantal dvd's naar beneden afronden op 25 (20 als je geluk hebt). Boete ergens tussen de ¤ 375 en ¤ 420.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:41 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Trouwes, de douane gaf een ruwe schattig van 175 euro, weet iemand ( met ervaring ) hoeveel het ongeveer zou kunnen zijn met 28 dvd's?
Je mag behoorlijk veel zaken niet meenemen naar Australie, douane is er behoorlijk streng.quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:13 schreef CybErik het volgende:
[..]
het mag officieel niet geloof ik, maar ik heb zelf op bali van de meeste australiërs gehoord dat er nauwelijks gecontroleerd wordt, en je mag ook veel meer andere dingen meenemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |