"Game On"quote:Vanmorgen werden de 2 boxen van Audrey Hepburn en Alias samen(!!!) afgeleverd door de postbode. zonder douane gezeik dus binnengekomen, terwijl de juiste prijs er toch echt opstaat. Omgerekend was t samen ruim ¤ 73,-.
En daar snap ik dus niets van. is veel meer als ¤ 22,- en daar wordt niets van tegengehouden, terwijl n paar maanden terug m`n Cold Feet dvd`s, 2 stuks met n totale waarde van rond de ¤ 15,-, wel werden tegengehouden
Gekke lui...![]()
welke Amazon heb je dan bij besteld? bestel zo heel af en toe wel es bij Amazon, maar heb er nog nooit problemen mee gehadquote:Op maandag 23 augustus 2004 23:03 schreef the.big.ticket het volgende:
Amazon pakken ze dus altijd. Heb nu mijn eerste twee pakketjes van Amazon, allebei een toeslag van minimaal tien euro, terwijl ik hiervoor nog nooit ben "gepakt".
gelijk bellen!!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:12 schreef the.big.ticket het volgende:
Vandaag die spiderman giftset opgehaald bij het postkantoor en ik moest dus betalen. Hebben die klojo's in plaats van canadese dollars: us dollars gerekend en me dus veel te zwaar belast (voor 51 euro in plaats van 36 euro). Aaaaarrggghhhh
Bezwaarschrift opsturen en ze wat moeite laten doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:12 schreef the.big.ticket het volgende:
Vandaag die spiderman giftset opgehaald bij het postkantoor en ik moest dus betalen. Hebben die klojo's in plaats van canadese dollars: us dollars gerekend en me dus veel te zwaar belast (voor 51 euro in plaats van 36 euro). Aaaaarrggghhhh
En terecht!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:34 schreef the.big.ticket het volgende:
Dat is zeker wat ik ga doen. Ik wil mijn drie euro terug
Ik heb ze de EUR 2,66 die ze mij af proberen te pakken teruggekregen ook al had ik een kortingsbon bij cdwow kunnen versieren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:34 schreef the.big.ticket het volgende:
Dat is zeker wat ik ga doen. Ik wil mijn drie euro terug
Oftewel we gaan naar de gein die ze in Belgie uithalen en met als gevolg dat er door alle klachten en problemen door een aantal sites helemaal niet meer naar Nederland wordt verstuurd.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:17 schreef Hare het volgende:
Motherfockers!!!
WTF is nou weer inklaringskosten?
Sinds wanneer moeten we betalen om de douane spullen te laten inklaren?
Moest vandaag 15 euro daarvoor betalen
zijn dat niet de douane kosten van het onderstaande voorbeeld van douane.nl???quote:Op woensdag 1 september 2004 20:17 schreef Hare het volgende:
Motherfockers!!!
Kwam het binnen via TPG post of via een andere bezorger? Zou daarvan af kunnen hangen. Ik meen dat de TPG geen kosten rekent maar dat kan inmiddels veranderd zijn.quote:Op woensdag 1 september 2004 20:17 schreef Hare het volgende:
Motherfockers!!!
Je betaalt extra voor de zekerheid. Daarna betaal je gegarandeerd btw en invoerheffing en de koerier berekent ook nog inklaringskosten.quote:Als er wordt verzonden per koerier (DHL, EMS, UPS, Fed-Ex) betaal je ALTIJD douaneheffing (afhankelijk van product) en btw (19%). Deze bedrijven geven namelijk elk pakket aan bij de Douane omdat ze hiertoe verplicht zijn. Vaak komt er ook nog een bedrag inklaringskosten bij van de vervoerder. Het kan zijn dat je het bedrag bij aflevering moet voldoen, soms krijg je pas achteraf een aparte factuur. Krijg je je zending binnen en hoef je niet te betalen dan kan het zijn dat er 2 weken later nog een (onaangename) verrassing in de brievenbus ligt in de vorm van een factuur voor de kosten.
De TPG is in principe ook verplicht aangifte te doen van alle zendingen die Nederland binnenkomen maar omdat de internationale post geen geautomatiseerde systemen heeft en de hoeveelheid post zo aanzienlijk is wordt er gebruik gemaakt van steekproeven. Dan wordt er een partij post uitgepikt en volledig volgens de regels verwerkt. Daarom heb je bij zendingen via de normale post veel minder kans om heffingen te moeten betalen.
Overigens helpt het niet om pakketten als 'gift' of als 'sample' te verzenden. Alle goederen die binnenkomen moeten ingevoerd worden. Hierbij horen ook de heffingen en btw. Ook het niet meesturen van een factuur heeft geen zin, dit is officieel zelfs 'verboden'. Indien er geen factuur is en het bedrag niet is aangegeven op de verplichte douanesticker en je pakket moet worden ingevoerd dan zal de instantie die de inklaring verzorgt je verzoeken een factuur te overleggen. Kan je hier niet aan voldoen dan zal het pakket retour afzender gaan.
Nee, lijkt me toch niet hoor. Ik krijg wel vaker spullen via DHL en EMS verzonden, en nog nooit inklaringskosten voorgerekend gekregen. Ga ze morgen wel eens ff bellen.quote:Op woensdag 1 september 2004 23:42 schreef Wepeel2 het volgende:
Als je je machteloos wilt voelen dan is dit altijd een leuk topic om te lezen.![]()
Maar dat van die inklaringskosten lijkt me dan wel verklaard. Gewoon niet veilig laten verzenden.![]()
Hmmmm, cadeautje wordt vrijgegeven tot 44 euro. Mijn was 57 euro. En daar daardoor moet je nu de volle mep belasting betalen over 57 euro, plus 117 dollar verzendkosten, + inklaringskosten.quote:Op donderdag 2 september 2004 00:51 schreef Hare het volgende:
[..]
Nee, lijkt me toch niet hoor. Ik krijg wel vaker spullen via DHL en EMS verzonden, en nog nooit inklaringskosten voorgerekend gekregen. Ga ze morgen wel eens ff bellen.
Zeker aangezien het ook nog eens een cadeautje was ook
Al had je 100.000 euro besteld dan had je nog steeds geen problemen gehad. Binnen de EU is net als binnen NL bestellen.quote:Op donderdag 2 september 2004 14:48 schreef BGN het volgende:
Amazon.co.uk - 2 seizoenen Smallville, 105 euro, zonder problemen aan de deur.
Marktprotectionisme. Wie is er niet groot mee geworden!?quote:Op donderdag 2 september 2004 16:39 schreef sampoo het volgende:
[..]
Al had je 100.000 euro besteld dan had je nog steeds geen problemen gehad. Binnen de EU is net als binnen NL bestellen.
De douane is tevreden over de cdwow pakketjes en gaat weer over op verscherping van de controle van een andere aanbieder en gaat weer steekproefgewijs controles doen op de rest.quote:Op dinsdag 14 september 2004 11:28 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb zojuist 5 DVD's in één keer ontvangen, allen op dezelfde dag verstuurd door CD Wow
ja dvdsoon zeker. heb nog steeds niet binnenquote:Op dinsdag 14 september 2004 11:52 schreef sampoo het volgende:
[..]
De douane is tevreden over de cdwow pakketjes en gaat weer over op verscherping van de controle van een andere aanbieder en gaat weer steekproefgewijs controles doen op de rest.![]()
Curieus want dvdsoon vermeldt altijd keurig de juiste bedragen.quote:Op woensdag 15 september 2004 13:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja dvdsoon zeker. heb nog steeds niet binnen![]()
ja daarom misschien net. vorige bestellingen van dvdsoon (ook die boven de ¤ 22,-) zijn er zonder problemen door heen gekomen. maar ik wacht nu al 16 dagen op Alias S2 en S3quote:Op woensdag 15 september 2004 14:08 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Curieus want dvdsoon vermeldt altijd keurig de juiste bedragen.
ik wacht dus, zoals al vaker gezegd, al 16 dagen op Alias S2 en S3.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:14 schreef foktrot het volgende:
Ik wacht ook al tijden op m'n DVDSoon bestelling (Sliders season1&2). Iemand recente ervaring met DVDSoon?
Je bent wel een beetje ongeduldig he timo!quote:Op woensdag 15 september 2004 14:53 schreef Timo20 het volgende:
ik wacht dus, zoals al vaker gezegd, al 16 dagen op Alias S2 en S3
voor S2 duurde t 10 dagen voordat ie werd verzonden. Dat was vorige donderdag, heb tot vandaag nog niets binnen.
Ja kijk, als ze boven die waarde zitten dan is het volkomen terecht. Hoewel die lijers het wel wat sneller mogen afhandelen.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:53 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja daarom misschien net. vorige bestellingen van dvdsoon (ook die boven de ¤ 22,-) zijn er zonder problemen door heen gekomen. maar ik wacht nu al 16 dagen op Alias S2 en S3![]()
jaquote:Op woensdag 15 september 2004 16:04 schreef Hare het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje ongeduldig he timo!
daarom bestel ik daar dus ook nooitquote:16 dagen valt echt nog wel mee in vergelijking met bv. dvdpacific, die versturen misschien wel meteen, maar dan duurt het wel 20 dagen voor je het binnen hebt, omdat de post er zo lang overdoet.
de collectie van DVDpacific is daarentegen iets groter dan die van soonquote:Op woensdag 15 september 2004 22:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja
maar ja vind ik eerlijk gezegd niet zo gek als n order na 16 dagen nog steeds op "pending" staat
[..]
daarom bestel ik daar dus ook nooit
das waarquote:Op woensdag 15 september 2004 22:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de collectie van DVDpacific is daarentegen iets groter dan die van soon
ook daar bestel ik nietquote:Op woensdag 15 september 2004 23:03 schreef MikeyMo het volgende:
ach en die 3 weekjes, dat heb je bij meerdere maatschappijen: Dvdboxoffice bijvoorbeeld. Die had laatstw eerr als enige nog de SE van First Blood. Ach als het eenmaal binnen is maakt het niet meer uit dat je er 3 weken op hebt moeten wachten
nou dan hoor je dus van iedereen om je heen dat DVDsoon binnen een week levert, en vervolgens zit je 2 weken na het bestellen nog steeds te wachten. Toen kreeg ik van Hare wat telefoonnummers van de TPG of van de Douane (geen idee wie ik nou steeds gebeld had, maar het zal de TPG wel geweest zijn) en dan krijg je te horen dat de Douane invoerrechten over je bestelling heeft geheven. Dus dan komt er een TPG man aan je deur met je pakketje en moet je het BTW bedrag betalen aan hem...quote:Op donderdag 16 september 2004 09:20 schreef foktrot het volgende:
MikeyMo - je knight rider dvd is inderschept, wat houd dat in? Ben je 'm kwijt en kreeg je een briefje dat ie onderschept is ofzo?
Was telefoonnummer van de douane, TPG geeft het pakketje af aan de douane, en de douane geeft het daarna weer door aan de TPG met een flink gepeperde rekeningquote:Op donderdag 16 september 2004 09:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou dan hoor je dus van iedereen om je heen dat DVDsoon binnen een week levert, en vervolgens zit je 2 weken na het bestellen nog steeds te wachten. Toen kreeg ik van Hare wat telefoonnummers van de TPG of van de Douane (geen idee wie ik nou steeds gebeld had, maar het zal de TPG wel geweest zijn) en dan krijg je te horen dat de Douane invoerrechten over je bestelling heeft geheven. Dus dan komt er een TPG man aan je deur met je pakketje en moet je het BTW bedrag betalen aan hem...
dus je pakketje loopt vertraging op omdat hij door een administratieve molen heen gaat
dacht dat het TPG was, omdat die man me precies kon vertellen op welke dag het pakketje aangeboden zou wordenquote:Op donderdag 16 september 2004 09:35 schreef Hare het volgende:
[..]
Was telefoonnummer van de douane, TPG geeft het pakketje af aan de douane, en de douane geeft het daarna weer door aan de TPG met een flink gepeperde rekening![]()
En die mag jij dan natuurlijk weer betalen.
'Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker'
Ze doen zelf aangifte en innen ook zelf de heffingen die ze dan moeten afdragen aan de douane. Het pakketje blijft in de handen van de TPG.quote:Op donderdag 16 september 2004 09:35 schreef Hare het volgende:
[..]
Was telefoonnummer van de douane, TPG geeft het pakketje af aan de douane, en de douane geeft het daarna weer door aan de TPG met een flink gepeperde rekening![]()
Ik geen Simpsons voor weinig, jij belasting betalenquote:Op donderdag 16 september 2004 09:35 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar als je belt krijg je toch de douane aan de telefoon? Het is toch ook de douane die bepaald dat er ingenomen moet worden. Met regels als dvds van cdwow worden nu gebundeld, dat wordt allemaal toch door de douane geregeld?quote:Op donderdag 16 september 2004 10:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ze doen zelf aangifte en innen ook zelf de heffingen die ze dan moeten afdragen aan de douane. Het pakketje blijft in de handen van de TPG.
Ze zijn verplicht om het te doen en de regelgeving wordt hen vast toegestuurd. Ze moeten het eigenlijk over elk pakket doen maar dat is ondoenlijk en verder zal er gezien de hoeveelheid post wellicht een fusie hebben plaatsgevonden tussen douane en de TPG. Een eigen douanekantoor wellicht.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:19 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar als je belt krijg je toch de douane aan de telefoon? Het is toch ook de douane die bepaald dat er ingenomen moet worden. Met regels als dvds van cdwow worden nu gebundeld, dat wordt allemaal toch door de douane geregeld?
Als dat in handen is van TPG waarom zouden ze dan moeite ervoor doen? Het kost hun alleen maar meer werk en ze verdienen er niks aan.
Ze blijven toch echt wel de creme de la creme van de klantenservice hoor!quote:Op zondag 19 september 2004 22:08 schreef sampoo het volgende:
Wellicht oud nieuws voor sommigen maar cdwow heeft zijn policy ook wat betreft de duurdere dvd's veranderd. Mocht je bijv. toch geheft worden door de douane dan betalen ze de kosten. Maar ze sturen deze dvd's denk ik wel vanuit Jersey en dan is de kans op heffing toch een stuk kleiner maar toch een goede zet. Zie ook dat de waarschuwingen bij boxsets zijn verdwenen.
Vertel het ons ook even als het heeft gewerkt.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:25 schreef Hare het volgende:
hmmmmm...
Doe ikquote:Op donderdag 30 september 2004 23:35 schreef Shogo het volgende:
[..]
Vertel het ons ook even als het heeft gewerkt.![]()
Schijnbaar kreeg donderdag ook een CD en stond hetzelfde op als jij nu beschrijft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:31 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren n cd van cdwow binnen gekregen. ze hadden er zowaar op gezet dat dit pakketje niet in aanmerking kwam voor douane heffing omdat t bedrag onder de 22 euro zat
en versturen ze tegenwoordig dus idd vanuit zweden??
dvdpacific schrijft dan ook niet de echte waarde op de verpakking. Dat is mijn ervaring iig.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:03 schreef Durbin het volgende:
Wat is eigenlijk de douane-pak-kans bij Koreandvd's ? (Uitgaande van een 'redelijk' pakketje)
Laatst had ik een aardig flinke doos van DVD-Pacific, die er mooi doorheen ging.
Dat is op zich een beetje dubbelop aangezien je naar hartenlust mag bestellen als de zending binnen de EU plaatsvindt (Zweden in dit geval) maar je kan niet zeker genoeg zijn met de douane.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:31 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren n cd van cdwow binnen gekregen. ze hadden er zowaar op gezet dat dit pakketje niet in aanmerking kwam voor douane heffing omdat t bedrag onder de 22 euro zat
en versturen ze tegenwoordig dus idd vanuit zweden??
Bij Amazon.de krijg je nog wel doodleuk de melding dat er extra belasting bij komt, die je dus al gelijk mag dokkenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 01:29 schreef sampoo het volgende:
[..]
Dat is op zich een beetje dubbelop aangezien je naar hartenlust mag bestellen als de zending binnen de EU plaatsvindt (Zweden in dit geval) maar je kan niet zeker genoeg zijn met de douane.
dat zou je denken ja...:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:20 schreef sampoo het volgende:
Ik heb het nooit gehad niet bij amazon.com of amazon.fr en bij amazon.de hoor je gewoon zonder heffing te bestellen.
die zijn jouw koreaans gesproken films aan het checkenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:06 schreef Durbin het volgende:
Die EMS-trackdienst van Koreandvds is ideaal om te kijken wat de locatie van je pakketje is.
Het is echter minder als je ziet dat hij nu al 4 dagen bij de douane ligt.![]()
..vandaag bij de post: een aangifteformulier.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:06 schreef Durbin het volgende:
Die EMS-trackdienst van Koreandvds is ideaal om te kijken wat de locatie van je pakketje is.
Het is echter minder als je ziet dat hij nu al 4 dagen bij de douane ligt.![]()
daar mag je ook gewoon invoerbelasting over betalen. Waarom denk je dat dat niet zou hoeven?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:25 schreef fractalis het volgende:
PS Hoe zit het ook alweer met BTW-heffing mbt Ebay aankopen?
quote:Op woensdag 24 november 2004 14:49 schreef AntiChrist het volgende:
maar ja als ik ze daarmee weer werk verschaf vind ik het wel weer best stelletje gaylords daaro....
Tot nu toe heb ik alles 2 dagen na verzending van het formulier thuis gekregen.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:49 schreef AntiChrist het volgende:
..vandaag alles op de deur gedaan nou maar hopen dat ze het pakketje snel vrijgeven..
http://www.tpgpost.nl/voo(...)ingskosten/index.jspquote:Totaal douanerechten, BTW
en/of andere invoerheffingen_____Inklaringskosten
tot ¤ 10,00__________________¤ 2,50
¤ 10,01 tot ¤ 15,00____________¤ 5,00
¤ 15,01 tot ¤ 25,00____________¤ 7,50
¤ 25,01 tot ¤ 50,00____________¤ 12,00
¤ 50,01 en meer______________¤ 15,00
Het blijven idd huftersquote:Op zondag 13 februari 2005 22:19 schreef sampoo het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het volgens mij niet helemaal.
Stel je besteld een pakketje dvd's met een waarde van 40 euro. Dan moet je voorheen 40 euro maal 19% btw betalen (douanerechten gelden pas bij grotere bedragen) en dat levert een heffing van EUR 7,60. Echter komt daar tegenwoordig inklaringskosten bij. 7,60 EUR ligt onder de 10 euro en dus komt er EUR 2,50 bij: Rekening EUR 10,10.
Het blijft echter balen.
W8 daar ff mee tot ik m'n wishlist op de mat heb gehadquote:Op zondag 13 februari 2005 23:08 schreef Hare het volgende:
Echt hoor, ik zou mezelf van kant maken als ik daar zou moeten werken
Dat zat ik me ook te bedenken ja.quote:Op zondag 13 februari 2005 23:47 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
W8 daar ff mee tot ik m'n wishlist op de mat heb gehad
..en met het extra geld kan men weer wat meer pakketjes controleren.quote:Op maandag 14 februari 2005 01:16 schreef Timo20 het volgende:
idd een lekkere regeling![]()
ze verzinnen echt iedere keer iets nieuws om je t geld uit je zakken te kloppen
Er is een nummer, maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef Eippie het volgende:
hebben we geen nr van de douane zodat je ff kan bellen of ze een pakje van je achterhouden. Ik wacht ook op 2 pakketjes die op 1 februari verstuurd zijn door dvdsoon
dvdsoon is altijd binnen 5 dagen op de mat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef Eippie het volgende:
hebben we geen nr van de douane zodat je ff kan bellen of ze een pakje van je achterhouden. Ik wacht ook op 2 pakketjes die op 1 februari verstuurd zijn door dvdsoon
Edit : Ik had een nummer, maar die blijkt niet in gebruik te zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef Eippie het volgende:
tjsah, maar ik heb een pakketje van £ 50,- dat kan toch nooit bij de douane liggen denk ikquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:26 schreef Eippie het volgende:
Daar ging ik ook al vanuit, gelukkig is de waarde wel onder 22 euris maar dit duurt wel erg lang
Waarschijnlijk zijn er een paar gasten bij de douane die nu ook een flinke verzameling dvds hebben
Zeker niet als het uit Engeland komtquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:37 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
tjsah, maar ik heb een pakketje van £ 50,- dat kan toch nooit bij de douane liggen denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |