abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2004 @ 23:12:32 #1
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21411538
Jolie is nu 3,5 week en ik heb al behoorlijk wat geblunderd, zo vroeg ik de ochtend na de bevalling of 'hij' wel echt mijn baby was, heeft ze een keer helemaal onder de babyolie gezeten en was ze na 2 keer wassen nog spekglad, zei ik tegen de kraamvisite dat ik babyroze lelijk vind en Jolie er een biggetje in lijkt terwijl ze een babyrozebiggetjespakje cadeau geven, dacht ik dat ze iedere ochtend rond dezelfde tijd wakker werd; bleek de wekker stil te staan en vanmorgen toen ik geen zin had om de lamp aan te doen stak ik mijn vinger regelrecht in de babypoep!

Ik kan niet alleen zijn in mijn soort! Biecht hier je blunders op baby/kindergebied op en zorg er zo voor dat mij dat niet ook overkomt.....
pi_21411736
Volgens mij is ontdekken dat je de (digitale) thermometer niet aan hebt gezet, terwijl die al dik 4 minuten in dat mini-achterwerkje zit ook wel een blunder 1e klas..

(en ik vergeet je steeeeeeeeds te mailen *sleurt outlook naar voren* )
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 23:21:10 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_21411812
Als ik ga beginnen is het topic vol
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 19 augustus 2004 @ 23:21:20 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21411818

Oke die telt

(doe me anders ff msnen!)

De ergste dan Mous
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 23:44:48 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_21412577
Boodschappen doen en in de supermarkt staan en bedenken dat je wat vergeten bent? Een kind bijvoorbeeld....... Dat ik thuis kwam lag René nog heerlijk te slapen
pi_21412596
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 23:44 schreef moussy het volgende:
Boodschappen doen en in de supermarkt staan en bedenken dat je wat vergeten bent? Een kind bijvoorbeeld....... Dat ik thuis kwam lag René nog heerlijk te slapen

Oke, dies idd heel erg....
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 23:46:48 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_21412641
Naar binnen moeten bij de gyn en je kind vergeten mee te nemen, ze heeft heel lief bij de zusters zitten spelen

Ik heb gewoon een zoet kind, dat ik haar altijd maar vergeet
  donderdag 19 augustus 2004 @ 23:48:00 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21412689
Er lijkt haast opzet in het spel te zitten
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 23:54:37 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_21412901
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er heb, open deel 2 maar vast

Ik heb René een keer opgesloten in de auto op een smoor hete dag

Ik moest ff snel bloed laten prikken in het ziekenhuis, dus geen tas met troep (mobieltje) mee. Ik was klaar, zet René in dr stoel en flikker de deur dicht, op slot... Liggen mn sleutels nog voorin op de stoel. Het arme kind heeft er zeker een uur in zitten janken en jammeren (was net een jaar oud, dus kon de deur ook niet open doen) tot de anwb de deur open kwam slopen. De politie wilde het niet doen, ook al stonden ze er bij en keken ze er naar

Ik heb haar dus in de auto moeten laten zitten, om in het ziekenhuis de ANWB te gaan bellen. Vier jaar geleden liep nog niet iedereen met een mobieltje in zn zak. en toen ik eindelijk iemand had gevonden met een mobiel, wilde de politie me niet helpen, omdat het mijn nummer niet was en het wel een geintje kon zijn.
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 23:58:07 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_21413020
Jullie hebben het niet gezien op de foto's , maar Cas had op zn verjaardag zn broek verkeerd om aan das bijna standaard bij mij
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:00:07 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21413105

Ik heb volgens mij diezelfde dag in het speeltuinbankje gepost dat we een terrasje pakken waren en Jolie d'r pak verkeerd om aan had!
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:01:22 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_21413149
Luchtbel, vergeet jij ook wel eens luiers om te doen?

pi_21413174
Ik ben trouwens bij Suus megavaak vergeten haar rompertje naar benee te trekken en vast te maken na een verschoning...
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:04:08 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21413260
nog niet....

Wel gingen we vanmiddag naar het ziekenhuis waar ze uiteraard overstuur zou gaan raken en ik had geen speentje mee

En vanmorgen had ik d'r net verschoond en ging d'r flesje halen, kom ik terug ligt ze nog te huilen, wou ik aan de zijkant van d'r luier kijken maar had geen zin om de lamp aan te doen, dus ik zag het niet zo goed, m'n vinger echt recht in zo'n 4 cm dikke plakprutlaag
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:05:16 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_21413296
Ik ben een keer vergeten Cas zn loopkar vast te zetten. Dus ik zet Cas er in, zat ie met zn kont op de grond...

vinger in de poep gebeurt hier ook regelmatig, dan dénk ik dat Cas een wind heeft gelaten, ff voelen... vinger vol... ipv dat ik dat nou eens afleer, welneeee
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:06:27 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21413333
Ga door.....

Ben blij dat ik niet de enige lomperd met die vinger ben
pi_21414079
Fraai topic
pi_21417407
ik heb Piet een keer van de commode laten vallen.

en vergeten z'n melkpoeder mee te geven naar 't kinderdagverblijf.
ook een keer vergeten een boterham mee te geven.
pi_21417611
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 08:43 schreef bixister het volgende:
ik heb Piet een keer van de commode laten vallen.

en vergeten z'n melkpoeder mee te geven naar 't kinderdagverblijf.
ook een keer vergeten een boterham mee te geven.
Weet je dat ik het grandioos vind dat jouw kind gewoon Piet heet? Ik geniet er gewoon van telkens als ik de naam lees.
pi_21417631
tnx, ben er zelf ook zeer tevreden over.

ontopic: ik zou 'm laatst in z'n zwembadje zetten, vergat ik in de gauwigheid z'n luier uit te doen. zat ie daar met 'n zwaar volgezogen luier.
pi_21418033
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 09:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Weet je dat ik het grandioos vind dat jouw kind gewoon Piet heet? Ik geniet er gewoon van telkens als ik de naam lees.
Ik ook , vind het ook geweldig !

Bram vind ik ook zon stoere naam
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 09:40:02 #22
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_21418109
Geer ging Bo dr nageltjes wel even knippen (ze was een paar weken oud) Bij dr duimpje aangekomen nam die een stukje van dr duim mee. Toen dachten we, we doen er een pleistertje op. Stom, ze duimt!!! Toen stiktte ze bijna in dr pleister, toen ze als troost voor de pijn ging duimen.

Na 3 maanden was ik bij Bo helemala lyrisch omdat ikz ag er haar tandje door kwam. Toen die na een dag ineens "verdwenen" was bleek t gewoon maar een melkkorreltje geweest te zijn
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 09:50:05 #23
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21418223
Ik trok bij Tom na een verschoning zijn romper naar beneden en trok zijn broek aan. Toen ik hem oppakte voelde ik wel en héél klein kontje bij mijn hand, was ik hem vergeten een nieuwe luier aan te trekken

Jasper was in de kast verstoppertje aan het spelen toen ik hem voor de gein dichtdeed. De deur leek wat te klemmen dus ik duwde wat harder tot ik ineens een luid geschreeuw hoorde en het zijn handje bleek te zijn die tussen de deur zat
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_21418238
Ik waarschuw iedereen dat Djulian een jongen is en dat hij dus alle kanten op kan plassen. Tot nu toe ben ik de enige die dus standaard 1x per dag een nat pak haal.
pi_21418287
Wij vonden Morris gisteravond zo onrustig dus we dachten: laten we een rondje met de kinderwagen maken dan valt ie wel in slaap. We waren nog geen 25 meter verder, begon ie toch te krijsen! Dus wij doorwandelen, komt er halverwege een oudere indische dame naast ons lopen, zegt ze: geef dat kind toch te eten, hij heeft honger. Dus wij kijken elkaar aan: verrek hij heeft honger. Waren we zelf niet opgekomen (hij had 2 uurtjes daarvoor gegeten). Dus toen hebben we het rondje in sprint afgelegd naar huis. Net geen olympische medaille gehaald maar volgens mij hebben we dat rondje wel in recordtempo gemaakt met krijsend kind!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_21418401
3 weken terug was ik met mn petekindje bij de Beekse bergen..... meisje is 2 jaar oud.
Ze zegt dat ze moest plassen, dus wij samen naar t toilet, ik eerst, toen zij.
We zijn klaar en zij stormt naar buiten terwijl ik mijn handen eerst ga wassen..........
Ik loop dus naar buiten en roep naar dr dat ze terug moest komen en dr handen moet gaan wassen !!

Kind loopt terug dat hokkie in en ik sta buiten te wachten....... en te wachten......en te wachten....
Dus ikke weer terug naar binnen en roep (in dat volle toilethok!!) een beetje gepikeerd "ben je nou onderhand klaar met je handen wassen?"

Staat daar z'on kleine dreumes van 2 jaar die nog helemaal niet over de wasbak heen kan kijken, laat staan dr handen onder de kraan afspoelen

ervaring doet leren zeggen ze
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_21418753
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 23:44 schreef moussy het volgende:
Ik had dat andersom, baby even in de maxicosi in een hoekje gezet in de winkel, stap ik na het boodschappen doen op de fiets en blijf haken aan de babymeebeugel. Babymeebeugel?? Owja ik had een baby bij me.
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:45:52 #28
7074 moussy
kuttekop
pi_21419007
Die van mn schoonouders

Ze gingen met het hele gezin naar de chinees, jongste mee in zn cosie. Maar omdat die zo lekker sliep hadden ze hem met cosie en al onder de tafel geschoven. Na het eten gingen ze naar de auto en toen al het grut in de auto zat gingen ze even koppen tellen , zoals altijd. Alleen deze keer kwamen ze er 1 te kort. Ruud stond nog onder de tafel Mijn schoonmoeder terug naar binnen, zitten er al nieuwe mensen bij het tafeltje, die schijnen erg bezopen gekeken te hebben toen ze Ruud onder de tafel vandaan plukte
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:48:07 #29
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21419039
Coolbabe die kast
pi_21419046
Ik heb altijd moeite met overschakelen van borstvoeding naar ander vocht. Maw: het gebeurt me regelmatig dat ik loop te mopperen op een dreinend kind dat gewoon dorst blijkt te hebben...

Of als je verdacht snel klaar bent met de ochtendroutine en dan blijkt dat er twee mannetjes geen verse luier hebben/ niet hebben gegeten/gedronken/hun pyjama nog aanhebben.

Of als je je vinger weer es onder de stront hebt (gelukkig niet te enige). Ik heb dit na 3,5 jaar kind eindelijk afgeleerd trouwens.

Of als je kind zich voor de eerste keer omdraait dit die ene keer blijkt te zijn dat hij alleen op de wasmachine op het aankleedkussen ligt en jij met een nog kokendhete douche in je handen staat bij het badje. Resultaat: verbrande voeten, een halve hartaanval maar een heel kind.

Of als je die ene keer dat je vergeert voor te proeven veuls te heet voer blijkt te hebben bereid.

Of als je loopt te mopperen dat kindlief zo zeurt met eten en als je het zelf proeft het idd oneetbaar/te pittig/te zout blijkt te zijn.

Of als je even snel wilt stofzuigen en met je kont het ene kind omverramt en met de slang de andere onder de tafel veegt.

Of als je er even eentje met een leuk rekenmachientje laat spelen en er opeens zo'n klein batterijtje kwijt is. (Bleek in de auto te liggen, was dus gelukkig niet ingeslikt)

Klink ik al als supermama?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 20-08-2004 11:05:53 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!fossiel vrijdag 20 augustus 2004 @ 11:00:21 #31
2628 Karin
pi_21419235
Hahahahaha leuk topic!! En ben ook blij dat ik met een hoop dingen niet de enige ben. Het ergste vond ik (op het vallen van de comode na) de eerste keer dat hij van het bed afviel. Ik was in slaap gevallen tijdens een nachtvoeding en toen is Bram zelf uit bed gerold. Die klap is hard hoor dan.

Ook vergeet ik altijd standaard iets mee te geven naar mijn schoonouders, elke keer weer wat anders, en het ergste is dat ik het weet en er op let maar elke keer vergeet ik wel iets. We hebben er nu maar een pak luiers neergelegd en ze hebben zelf slabbetjes, een tuitbeker, billendoekjes, een slaapzakje en neusspray gekocht.
pi_21420769
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 10:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Of als je even snel wilt stofzuigen en met je kont het ene kind omverramt en met de slang de andere onder de tafel veegt.
Ach gos

Zoonlief mocht bij ons wel eens op de stofzuiger zitten, maar de keren dat je die even snel doortrekt en zoonlief tegen de deurpost knotst werden hem een beetje te veel

Nog een erge: verse baby die op je arm zit en zich achteroverwerpt, maar gelukkig heb je nog net op tijd met je tanden z'n mouwtje te pakken zodat hij niet achterover op de grond dendert (andere hand vol met borden ofzo, ik weet het niet meer precies). Maar waarom schreeuwt ie nou toch zo, hij is toch niet gevallen? Oh, omdat er een velletje klem zat in dat mouwtje tussen je tanden. Hoera, Babies Eerste Blauwe Plek.
pi_21420811
Die met dat doorduwen met het deurtje trouwens (mijn god, ik herinner me er steeds meer, wat ik allemaal niet verdrongen heb!) had ik ook met de sluiting van het (Hema)fietsstoeltje achter: die wou ook niet echt vast, dus ik duw wat harder, blijken broek (en scrotum) van zoon er tussen te zitten
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 12:22:16 #34
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21420827
Babies zouden een bordje om moeten hebben: wacht tot het rode hoofd gedoofd is, er kan nog een poepje aankomen

Dacht ik er net lekker snel bij te zijn om Tobias zijn poepluier te verschonen, heeft ie tot 3 keer toe liggen poepen en plassen op het aankleedkussen. En een lol dat ie had
pi_21420888
en wat was je blunder?

anneja je weet 't smakelijk te brengen allemaal!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 12:29:23 #36
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21420974
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:25 schreef bixister het volgende:
en wat was je blunder?
dat probeer ik te verdringen denk ik
Dat zowel Tobias en ik helemaal onder de poep en plas zaten dus
pi_21420996
nou ja ik vind dat meer een geval van gewoon pech. maar lekker is anders!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:17:15 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21421886
De tranen lopen me over de wangen..... in tijden niet zo gelachen

Van de stofzuiger is idd heel herkenbaar, toen Freek nog klein was liep ik trouwens regelmatig met hem op de arm en dan stootte zijn hoofd tegen de deurpost....had ik de breedte weer eens niet goed geschat... en niet ččn keer ....
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:20:20 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21421942
Wat een geweldig topic

Ik stond een keer voor de koelkast en had niet in de gaten dat Eva half naast me was komen staan. Ze kon toen pas lopen en daar was ik nog niet zo aan gewend. Terwijl ik ondertussen aan Jeroen vraag wat hij wil eten en nogal nijdig de koelkastdeur openzwiep, maai ik zo Eva de halve keuken door met de deur.
Ze vloog zo achterover zeg, keihard huilen natuurlijk en ik kon ook niet meer stoppen uit schuldgevoel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:29:25 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21422129
Lois
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:44:08 #41
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21422461
Sorry mensen, hoezeer ik ook met jullie meeleef, die tranen die over mijn wangen bungelen zijn puur vanwege het lachen. Gut, ik kom niet meer bij zeg.
Afgezien van wat poep- en piesincidenten hier nog redelijk blundervrij. Maar ik kom me ongetwijfeld een keertje melden.

Ben laatst wel geschrokken toen ik de woonkamer inliep. Niets aan de hand en ineens zag ik Léon in zijn wippertje liggen. Ik schrok me rot, dacht heel even: "Wat doet dat kind hier?"
IS VAN JEZELF MUTS!!!
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:46:10 #42
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21422510
Jasper was een weekje oud toen we met hem uit wandelen gingen en ik een oude bekende tegenkwam. Toen ze vroeg hoe hij heette moest ik even heel hard nadenken, ik was zijn naam vergeten
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:52:20 #43
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_21422645
o kan ook wel mee doen hoor.

Mara lekker zoet in het wippertje aan het spelen. 2 tellen later geen Mara meer in het wippertje ligt ernaast ja speeltje gevallen ff pakken. Mama niet vastgemaakt en daar lig je dan.

Kinderwagen vol hangen met boodschappen boodschappen te zwaar en boink kinderwagen met boodschappen en kind stuiteren om. Gelukkig zat ze in de maxicosi goed vast. Maar voelde me verschikkelijk.

Haar in de box zetten en draai me om om kussentjes te pakken voor achter haar ja alles gebarikadeert en boink daar ligt ze voorover met haar snuffert tegen de spijlen.

De ergste waar ik heel erg van geschrokken ben.
Was in de keuken bezig met ontbijt papa zet Mara in haar stoel en dekt de tafel vast. Gaat ff e mail checken en ik voel dat er iets niet goed is. En roep naar hem van joh ze zit te trommelen maar... en ik zie hem op vliegen half ze nek brekend richtign tafel. Zat madam met het brood mes te spelen. En die is zo scherp. Lekker trommelen op het blad van de kinderstoel. Papa had de dag er na nog over.
Ze had niks keek verbaasd dat het werd afgepakt.

Verder heb ik me suf gelachen om jullie verhaaltjes geweldig.

Graaf ff verder want er zijn er in 9 maanden vast meer maar waarschijnlijk verdrongen.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:54:54 #44
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21422692
Zoiets met dat mes hebben wij ook wel eens meegemaakt. Coolhunk had een stuk kaas zitten eten en had het steakmes ernaast laten liggen en was in slaap gevallen terwijl Jasper aan het scharrelen was. Ik kwam beneden en hoorde getik op een bord, toen ik keek zag ik Jasper met dat mes spelen
  FOK!fossiel vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:06:39 #45
2628 Karin
pi_21422923
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 13:46 schreef coolbabe het volgende:
Jasper was een weekje oud toen we met hem uit wandelen gingen en ik een oude bekende tegenkwam. Toen ze vroeg hoe hij heette moest ik even heel hard nadenken, ik was zijn naam vergeten
Herkenbaar!!
Zo heb ik Bram nog weken Flappie genoemd. En had ik wat moeite met "hij" (vanwege Eva en onze 2 damespoezen). Heel sneu maar gelukkig had ie het nog niet door

Het valt me wel op dat kinderen een hoop kunnen hebben
pi_21423101
Er komen steeds ergere bovendrijven

Oudste kon net lopen, en was helemaal in de ban van het grote 'ik ga je pakken' spel. Ik wilde echter met hem douchen. Hij had een tuinbroekje aan dus ik maak de galgjes los. Hij interpreteerde mijn beweging richting hem als het begin van zijn favoriete bezigheid, dus wil wegrennen terwijl zijn broek net op zijn knieen zakt, die ik nog net bij de galgjes vastheb, waarmee ik hem dus ZEER vakkundig pootje haak (als ik het expres had willen doen had ik het niet anders aan moeten pakken, zeg maar). Dus KABAM op de grond, al zijn tanden door zijn lip (gelukkig maar vier ). Bloed overal.

Maar dat was nog niet alles.

Nadat hij enigszins getroost was (leve de moederborst ) zaten hij en ik en de wijde omgeving natuurlijk onder het bloed. Dus toch nog even onder de douche. Het haakje van de douchestang zat al tijden een beetje losjes, en koos juist dit moment uit om het helemaal te begeven. Dus wij stappen onder de douche en BENG douche valt op zijn hoofd. Au, au, au! Op dit punt heeft vriend de verzorging van ons nageslacht maar even overgenomen
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:41:07 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21423664
Net een heel verhaal getypt valt me computer uit
Nou ja even overnieuw. Hier dan niet een moeder maar een ex-aupair, mag dat ook?

Uiteraard heb ik mijn aupair kindje wel eens van de commode laten vallen. Ik wist echt niet dat hij niet doorhad dat hij daar niet kon draaien, dat deed hij anders nooit

Een hele erge blunder met hem is wel een andere:
In de grote luierverpakkingen (dat waren toen dozen daar) hadden ze een mooi kasteel getekend aan de binnenkant (de heren van pampers bedoel ik). Die kon je dan zelf leuk in elkaar zetten. Dat wilde ik wel voor Marco doen. We waren daar druk meebezig. Tenminste ik dacht we, want terwijl ik geconcentreerd aan het knippen was is hij op de tafel achter me geklommen. De tafel was een glazen tafel die aan het onderstel vastzat door middel van zuignapjes. Nou ja, vast, die lieten dus los als een jongetje van twee teveel aan een kant leunde. Een ontzettende knal was het gevolg. Ik schrok me natuurlijk wild, draai me om en Marco zit daar tussen al die glasscherven en brullen joh.
In een flits heb ik hem opgepakt en ben naar beneden gerend, daar was gelukkig iemand bezig met het huis op te ruimen. Die schrok zich wezenloos toen wij schreeuwend naar beneden kwamen (ja, ik gilde ook de longen uit mijn lijf...). Achteraf viel het allemaal wel mee, Marco had helemaal niets en ik maar een paar scrammetjes.

En hebben jullie al een keer de witte vitrage roze gemaakt??? Per ongeluk een rood truitje van de was ervoor in de trommel laten zitten toen ik de vitrage even wilde wassen bij mijn aupair gezin.
Het enige wat ik kon bedenken was om ze gewoon op te hangen, het stond erg schattig kan ik je zeggen
Dat vond de familie overigens niet bij thuiskomst.

Oef ja, deze is ook erg. We waren een aantal zomers geleden met een hele groep wat drinken op een terrasje. Ze hadden daar van de sta-tafels. (Zeg maar armhoogte). Ik was het zoontje van een vriendin een beetje aan het gekmaken. Deze 1,5 jarige hield er namelijk erg van om keihard rondgedraaid te worden terwijl je hem op je arm had. Dan deed hij zijn hoofd naar achter en je raadt het al, kaboem, tegen de tafel aan. Van schrik laat ik hem vervolgens bijna vallen.
Er kwam gelijk een behoorlijk ei op zijn hoofd, hij heeft nog twee weken met een blauw hoofd gelopen. Je kunt je misschien wel voorstellen dat het bijna 4 jaar heeft geduurd voor ik haar kind weer mocht aanraken...

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 20-08-2004 16:24:27 ]
Lekker douchen!
pi_21423932
Herkenbaar van die deur Leah, dat gebeurde hier ook vaak, vooral als ik Isa aan de borst had en dan even ergens naartoe liep. En ook regelmatig een nieuwe luier vergeten om te doen en dan denken huh wat zit die broek opeens ruim.

Twee maanden terug stond ik op de ladder een lamp te verwisselen, klim van de ladder af en voel iets geks zachts. Was Isa me doodleuk achternageklommen en die trapte ik er dus bijna af. Ze was gelukkig niet boos. Maar ik kan dus niet meer op de ladder als zij erbij is.

En een keer op de Albert Cuyp. Ik stond in een winkel een stofje uit te zoeken, Isa was aan het piepen in de wagen dus ik dacht laat ik haar even iets geven om haar bezig te houden. Vooraan lag een bos lenteuitjes, dus die gaf ik haar. Leuk met die sprietjes enzo. Begint ze na tien minuten keihard te huilen, ze was dat natuurlijk gaan opeten en dat is hardstikke scherp! De hele winkel had ongeveer de slappe lach. Zielig he.
mooi he, alles
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:59:25 #49
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_21424839
Haha, ik kom niet verder dan het gebruikelijke: kind op de arm en hoofdje tegen de deurpost stoten, vingers tussen de deur, stoer tegen de kraamvisite zeggen: Dit is Britt en dit is Romée, en als de kraamvisite weg is, er achter komen dat je dus de kinderen verwisseld hebt. Maar wel trots vertellen dat je je nooit vergist. Manlief had het voor 3 weken geleden op een verjaardag nog
Nee, raak nooit in de war, dit is eh, ff kijken hoor, Britt. Oh nee. Romée!

Oh ja en 1x in een winkel, de eerste keer stadten met kindertjes, een taxi-met-cosi-en-kind laten staan. Toen ik buiten kwam en manlief op een bankje zag zitten met zo'n zelfde setje ben ik maar snel terug gelopen.
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:38:15 #51
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_21425151
Met het kindje van m'n coach: T kleine jongetje hield er wel van om rondgeslingerd te worden aan de armen. Dus ik pak hem vast, draai een paar rondjes. Op het moment dat ik hem weer net zet op de grond kotst hij alles eruit, over mij heen. god, wat moesten de mensen daarom lachen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_21426304
Wij komen een keer thuis. Ik tilde de cosi met Dylan erin. Wat ik niet wist, was dat een kat had zitten kotsen in de huiskamer. Ik stap daar dus in en maak een behoorlijke glijer. Met Dylan nog in mijn hand. De cosi dondert op de grond, op zijn zij. Gelukkig zat Dylan goed vast en was hij alleen een beetje geschrokken.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:22:48 #53
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21426352
Lekker douchen!
pi_21426742
Ben zelf dan wel geen moeder maar goed

Mijn moeder had zo'n reiswieg/mand waar ik altijd in lag, een keertje (ik was een maand of 2 denk ik, vertelde ze, ik kan het zelf niet meer herinneren ) pakte ze per ongeluk maar 1 handvat beet en ik viel zo die mand uit
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_21427108
Over blunders gesproken: heb zelf ook nog geen kindjes, maar weet wel van mn moeder dat die een stomme blunder maakte toen ik vijf maanden oud was.

We woonden in een portiek op de eerste laag,en mn moeder had mij in de kinderwagen al boven neergezet en had mn zus naar boven geholpen. TOen iedereen boven was, zocht ze de sleutels en was mn zus wat aan het drentelen, en moeder gaf haar een duwjte, waarop zus tegen de kinderwagen aankwam die met mij erin naar beneden rolde en ik eruit viel zo met mn hoofd in de struiken...
De schade viel mee, heb een hardhoofd maar de schrik zat er goed in.
Kan er zelf wel om lachen, hoop alleen dat het mij niet gebeurt.

En met oppaskindjes wel eens het cliche gehad: deurklapperen en verstoppertje spelen, en een net niet dichte kast niet aanzien voor verstopplek en dichtgooien
A dream is a wish your heart makes, when you're fast asleep.
In dreams you will lose your heartache, whatever you wish for you keep.
No matter how your heart is grieving, if you keep on believing, the dream that you wish will come true.
pi_21428004
Ik was nog geen papa, maar ging een keer met m'n nichtje (toen een jaar of vier) naar de speeltuin, op de terugweg mocht ze bij oom Berkery op de nek. Nu had ik uiteraard wel bedacht dat we samen te hoog waren voor een deurpost, maar was de pergola in de tuin, waar we onder door moesten, vergeten

Gelukkig had ze niks, maar ik word nog elke keer beroerd als ik er aan denk.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_21428424
Laatst mijn buurvrouw in paniek in de achtertuin. Die woont schuin boven ons op de eerste etage. Had haar zoontje (van 1,5) vast in de gang gezet en ging even haar tassen pakken, zoontje rukte de sleutels uit haar handen en gooide toen de deur dicht. Heb ik haar dus geholpen een tuintafel onder het raam te schuiven en dan een ladder erop, zodat ze door het (godzijdank) open raam naar binnen kon klimmen. Zoonlief was inmiddels flink aan het bleren want die snapte het natuurlijk ook niet allemaal.

Het is nog wel listig, want in het complex hebben alle deuren twee grendels, eentje onderaan en eentje boven, en die onderste is heel verleidelijk voor kindjes om dicht te doen. Isa heeft me ook al eens buitengesloten toen ik even de achterdeur dichtdeed omdat ik niet wou dat ze de tuin in kwam. En een andere keer had ze de grendel van de voordeur dichtgedaan en kon Max er niet meer in. Gelukkig was er beide keren nog iemand thuis om open te doen.
mooi he, alles
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:44:01 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21429083
Wat een leuk topic, al zeg ik het zelf

Waar ik ook iedere keer weer mee 'blunder' is d'r lachje....steeds als ik dat lieve lachstuipje zie zegik; ga je lachen, wat knap! Maar ze gaat dan altijd poepen
pi_21429903
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:44 schreef Luchtbel het volgende:
Wat een leuk topic, al zeg ik het zelf

Waar ik ook iedere keer weer mee 'blunder' is d'r lachje....steeds als ik dat lieve lachstuipje zie zegik; ga je lachen, wat knap! Maar ze gaat dan altijd poepen

Hier is dat altijd als hij lief zit te spelen.
Dan denk ik ohh wat is ie lekker zoet met zijn speelgoed bezig en even later ruik ik het dan al

En ik trap daar dus steeds iedere keer weer in he
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2004 @ 19:27:51 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21429981
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 09:09 schreef bixister het volgende:
tnx, ben er zelf ook zeer tevreden over.

ontopic: ik zou 'm laatst in z'n zwembadje zetten, vergat ik in de gauwigheid z'n luier uit te doen. zat ie daar met 'n zwaar volgezogen luier.
Dan zittie wel lekker stevig
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 20:16:59 #61
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_21431170
Wat een topic zeg ik moest echt gewoon huilen en als je het zo leest komen er ook digen boven.
kyllian was een paar wekenen was zijn nageltjes aan het knippen en ik was klaar ermee.
begint hij te huilen ik dacht nou ja ff troosten en ineens zie ik zijn duimpje bloeden..

ook een keer lekker boodschappen gedaan de buggy lekker afgeladen met boodschappen wil de ik de stoep op gaan breekt er iets in de buggy en klapt hij een heel stuk dicht stond ik daar met een opgevouwen kind in de buggy snel die tassen eraf gehaald zonder dat de buggy verder dicht ging
moest ik mijn vriend bellen want kyllian kon nog niet echt lopen en met zoveel tassen ging het al helemaal niet
misschien dat er nog meer boven komt maar dit was het even
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 21:01:46 #62
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_21432323
Wat wij verkeerd hebben aangepakt met Jasper is het 'samen naar foto's kijken'. Als we dan vertelden wie er te zien zijn, dan was dat bijvoorbeeld 'mama, papa en jij' of 'opa en jij' enzovoorts.

Nu wijst hij trots naar elke foto waar hij opstaat en zegt dan 'Jij!'. Hopelijk is hier nog iets aan te corrigeren, we noemen hem nu in elk geval heel consequent 'Jasper' als we hem op een foto aanwijzen...
pi_21432761
Effe de buitenboel voor lappen, één kind in de box, ééntje lekker keuvelend aan het spelen. Natuurlijk geen sleutels mee naar buiten genomen....... maar wel de voordeur dicht gegooid. Ik kreeg het mijn toen 2 jarige niet aan het verstand dat hij de deur open moest doen. Dus... papa gebeld die van zijn werk naar huis moest komen om me binnen te laten (en al die tijd de jongste huilend in de box).
Als je negatief denkt over iets, wordt het altijd positiever dan je dacht.
pi_21436049

Wat een geweldig topic is dit

Ik lig echt helemaal in een deuk bij sommige posts
pi_21440340
En ook zo handig dit topic voor nieuwe moeders
Blijf voorlopig de nageltjes van Morris wel vijlen. Al die afgeknipte vingertjes
  Milf zaterdag 21 augustus 2004 @ 09:49:22 #66
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_21440665
ben zelf geen moeder maaaaar

Ik werkte toen nog in roden bij de bart en dat is een klein winkeltje in een ons kent ons dorp
op een dag komt een mevrouw de winkel in met een kinderwagen. maar die winkel is echt klein dus mensen zetten de kinderwagens altijd voorin de winkel.
die mevrouw rekend af en loopt de deur uit.
ik had toen nog niks in de gaten. op een gegeven moment hoor ik wat gekir uit de hoek komen en kijk die kant op en wat zie ik? die kinderwagen
klein lief kindje van hoogstens 6 weken oud een kwartier later komt de moeder luid hijgend, buiten adem weer terug en helemaal rood aangelopen. ze was zo geschrokken dat ze haar kindje was vergeten en volgens mij schaamde ze zich dood...... heb ik maar ff wat te drinken gegeven voor de schrik
ik heb lekker de tijd dat moeke er niet was met het kindje doorgebracht
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 09:58:18 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21440707
Oh wat lijkt me dat erg als je je kind vergeten bent. Begrijpelijk....maar zo erg.
Lekker douchen!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:17:56 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21443207
Ik ben vroeger ook velgeten...
Moet een jaar of 3 zijn geweest, was met mijn ouders en hun vrienden + kids naar de chinees geweest. En na afgerekend te hebben, hup iedereen de auto in. Behalve Dutchie...
Mijn ouders wisten zo goed als zeker dat ik in de andere auto zat. Maar toen die hun voorbij kwam misten ze toch iemand. Als een idioot weer teruggereden en daar stond ik te blerren vastgeklemd aan een chinees, zodat die me niet ook nog eens ging verlaten.
En hij zei (hoe kan ook anders): "Mevlou mevlou, u bent uw kind velgeten."
Was ik toch bijna geadopteerd geweest door chinesen.
(had ik wel donderslekker kunnen koken ws )
pi_21444507
Toen CHiara nog klein was en niet zelfstandig stevig kon zitten, gebruikte ik altijd zo'n gele babyzwemband in bad, dan zette ik haar er eerst in en vervolgens plonste ik erbij. Altijd checkte ik haar beentjes, of ze wel goed zaten op 1 keer na. Dat was dus een keer dat beide beentjes door 1 gat gingen en Chiara onderuit gleed, nog net geen kopje onder, maar de schrik zat er wel goed in!

Verder valt het blunderen hier gelukkig wel mee, mij zal je niet treffen met een vinger in een luier, dan kijk ik liever even of er een poepje in zit, dan dat ik het moet voelen, maar meestal kan ik een wind wel van een poepluier onderscheiden.
Het voelt goed hč?
A je to!
pi_21444980
Leuk topic!

Ik heb een keer het badje voor mijn dochter vol laten lopen terwijl de thermosstaatkraan op 50 graden stond, dat merkte ik dus pas toen ze begon te gillen .Gelukkig was het snel weer over en kreeg ze geen blaren.
Ik ben ook een keer met haar op mijn arm van de trap gevallen, zij had niks maar ik was helemaal blauw.
Oh ja,ook eens met mijn nichtje op m'n arm door de deur,boink, koppie tegen de deurpost en haar moeder (mijn zus) zat erbij, ik schaamde me dood.
Verder zijn mijn kinderen gelukkig nooit van de commode gevallen maar m'n zoon wel twee keer van de trap, twee keer hetzelfde oog blauw en allebij de keren hadden we een huis vol visite en was hij even aan de aandacht ontsnapt.
pi_21445365
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 15:10 schreef ibo het volgende:
Ik ben ook een keer met haar op mijn arm van de trap gevallen, zij had niks maar ik was helemaal blauw.
Had mijn moeder met mijn zus toen ze een jaar of 3 was, en mijn zus maar roepen; nog een keer, nog een keer
And you know I might
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2004 @ 16:20:14 #72
43556 miss_dynastie
pi_21445944
Geweldig topic :'(

De grootste blunder die ooit in mijn bijzijn is gemaakt moet ik toerekenen aan mijn nichtje: zij sloeg doodleuk de deur heel hard dicht, terwijl de vingers van haar dochtertje er nog tussen zaten... zelden een kind zo hartverscheurend horen huilen
  Jubileum moderator zaterdag 21 augustus 2004 @ 19:55:39 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21450250
Ik herinnerde me vanmorgen ineens dat Eva mij een keer heeft buiten gesloten. Ik ging even iets buiten zetten en doe de achterdeur achter me dicht. Eva greep ineens de sleutels, die nog in de deur zaten en waarvan wij niet wisten dat ze erbij kon, en draaide ze om. (juist voor dit soort dingen hadden wij de onderste knip er al afgehaald, we hadden nl. al helemaal bedacht dat ze die dicht kon draaien maar aan sleutels hadden we niet gedacht. )
Gelukkig stond het keukenraam op een kier, dus ik een tuinstoel gepakt, keukenraam opengesjort en de hor eruit getrokken met grof geweld. Eva lag ondertussen helemaal dubbel van het lachen om mijn atletische pogingen om elegant door het raam te klimmen.

Nog 1tje, dat was niet echt een ouderblunder maar hij was (achteraf althans) wel erg leuk. Ik had naar kantoor een heel mooi nieuw zwart truitje aan. Was al op verschillende afdelingen geweest toen mijn collega ineens zei: "wat is dat toch achterop je rug, dat wat van je schouder naar beneden loopt? Hoort dat zo?"
Ik naar het toilet en in de spiegel gekeken, bleek er een hele plakkaat brinta van mijn schouder naar beneden te lopen.
Eva had in de tijd nogal de neiging om wat mondjes terug te geven. De maanden erna controleerde ik altijd even extra mijn rug voor ik de deur uitging.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_21451038
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 09:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Hij heeft een punt Zo heerlijk Nederlands
pi_21451434
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 21:01 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Wat wij verkeerd hebben aangepakt met Jasper is het 'samen naar foto's kijken'. Als we dan vertelden wie er te zien zijn, dan was dat bijvoorbeeld 'mama, papa en jij' of 'opa en jij' enzovoorts.

Nu wijst hij trots naar elke foto waar hij opstaat en zegt dan 'Jij!'. Hopelijk is hier nog iets aan te corrigeren, we noemen hem nu in elk geval heel consequent 'Jasper' als we hem op een foto aanwijzen...
Ik noemde mezelf vroeger altijd Tiddis, mijn moeder zei namelijk (als ze me voorstelde): "Dit is..."

En ik ben een keer in het water gepleurd toen m'n vader niet oplette Maar ik was er zo weer uit hoor
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:03:54 #76
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_21455669
Wat een verademing, dit topic , ik dacht echt dat ik de enige moeder was die zijn kind met het hoofd tegen de deurpost bonkte...
Denken dat meisjes hun plas niet in de rondte kunnen sproeien zoals jongetjes, zonde van het nieuwe behang... Bij een jongen ben je daarop bedacht, bij een meisje bedenk je dat niet vantevoren .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:01:21 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21456883
Haha Jolie kan de leuke pakjes aan de muur ook feilloos raken met plassen hoor ook zo'n blunder, dat daar ophangen.

Ik heb Jolie ook een keer een flesje alleen met water gegeven vergeten de melkpoeder erbij te doen

Die Brinta in je nek is ook een leuke!
  zondag 22 augustus 2004 @ 08:34:02 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_21459892
- Ik heb het nog steeds vaak over 'haar' als ik het over Thomas heb (voor mijn gevoel is een baby vrouwelijk geloof ik )
- Indy heeft zichzelf een tijdje 'jij' genoemd. Dan vroeg ik haar: 'Hoe heet jij?' Waarop Indy 'jij' zei. Ze noemt zichzelf nu trouwens 'Nindy'.
- Ook ik heb mezelf buitengesloten. Ik was nog hoogzwanger ook (kort geleden dus) en heb daarom maar een voorbijganger gevraagd naar binnen te klimmen.

Ik ben nog hard aan het broeden op andere blunders, want ik weet wel zeker dat ik er veel meer gemaakt heb!!!!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:38:51 #79
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_21460111
Hier nog wel 1:

Mara was een maand oud en ik had me zo verheugd op het kerst gebeuren en zo. Was zo blij dat eindelijk de kerstboom er was. Dus gelijk optuigen die hap. Mara in haar wippertje erbij.
Maar mijn goede bui zakte al weg bij het zien van al *** lampjes die in de knoop zaten. (waarom gooi ik die dan ook ieder jaar zo in de tas)
Alles uit de knoop moesten er 2 vervangen worden 1 ging goed de tweede minder het tangetje schoot weg en het glas versplinterde en natuurlijk alles schoot naar Mara in haar wippertje. Was zo geschrokken heb haar gepakt omgekleed, gehuild en toen pas verder gegaan.

En een maand of 2 geleden een roltrapblunder.
Mara in haar wagentje mama in gedachten de roltrap op. En ja hoor ipv de achter wielen omhoog te duwen deed ik het anders om dus ze steunde op de achterwielen. En ieder tree strorte de wagen een tree lager het leek een eeuwigheid te duren voordat ze weer recht stond. Maar het is gelukt na het hellen naar 1 kant het vreselijk gehobbel zweet van mama (gelukkig was het door de weeks geen pottekijkers).
Ik vond het verschikkelijk voelde me zo rot tot ik Mara zag die kwam niet meer bij die bleef lachen. Het is dat ze niet kan praten anders had ze vast gevraagt of het nog een keertje kon.

Groetjes
kleinspookje
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:32:23 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_21460546
Mijn tante is een keer door mijn nichtje op het balkon buitengesloten. Die was heel blij dat er iemand was die zijn hond uitliet: offie even aan kon bellen. Mijn nichtje wist wel dat je de voordeur open moest als er aangebeld werd, maar die kreeg de deur naar het balkon niet meer open
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2004 @ 10:41:15 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_21460612
Ik heb gewoon de onderste knippen van de deuren afgehaald na een keer door de hond buiten gesloten te zijn
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:42:27 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_21460629
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 10:41 schreef moussy het volgende:
Ik heb gewoon de onderste knippen van de deuren afgehaald na een keer door de hond buiten gesloten te zijn
Dit was een deur waar als je de kruk naar boven deed, de deur op slot ging. Knippen zaten er al niet op. Na het incident deed mijn tante zelf altijd de kruk al omhoog zodat ie niet dicht ging
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:42:03 #83
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_21468249
OMG ik probeer hiervan te leren voor straks, maar volgens mij gebeurt het mij ook, arm beebje
..en laat gaan...
pi_21482714
*vers van de pers*

Ren ik net compleet in paniek naar de huisarts, Suus had een hele grote bult op haar arm, een bult die gisteren begon als een klein vlekje maar nu idioot grote proporties begon aan te nemen (builenpest? Malaria? )

Is het een muggenbult....
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 12:34:54 #85
43556 miss_dynastie
pi_21482754
Luckepuk
pi_21482888
Het is niet echt een blunder, maar wel lachwekkend. Met borstvoeding geven is het me een aantal keer overkomen dat er een enorme straal melk uit mijn borst kwam, en ik zo in Chiara dr gezicht spoot, op zich zag dat er grappig uit, en dan dat tongetjes van Chiara erbij die her een der een wat probeerde op te vangen, was helemaal hilarisch.
Het voelt goed hč?
A je to!
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:41:35 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21482909
Luckepuck
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:46:38 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21483034
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:40 schreef melonovy het volgende:
Het is niet echt een blunder, maar wel lachwekkend. Met borstvoeding geven is het me een aantal keer overkomen dat er een enorme straal melk uit mijn borst kwam, en ik zo in Chiara dr gezicht spoot, op zich zag dat er grappig uit, en dan dat tongetjes van Chiara erbij die her een der een wat probeerde op te vangen, was helemaal hilarisch.
Heb ik ook diverse keren gehad
Verder heb ik mezelf nog niet kunnen betrappen op buinders.. Maar ik kan me zo voorstellen dat die ongetwijfeld nog wel zullen komen

wel onwijs leuk om te lezen trouwens!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 14:44:23 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21486025
Geweldig topic dit

Ik heb eigenlijk niet echt een bijdrage, afgezien van de keer dat Christan en ik samen door mijn bed zakten een paar maanden terug
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21487085
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 00:01 schreef Luckepuk het volgende:
Ik ben trouwens bij Suus megavaak vergeten haar rompertje naar benee te trekken en vast te maken na een verschoning...
Da's een bekende

Hebben we net zo'n klamboe gekocht, zodat Elise daaronder niet wordt gestoken, vergeten we dat ding te gebruiken, met uiteraard een kop + armpje vol met bulten
pi_21487853
Tja, de enige die bij mij zo in me op komt is deze:

Op een dag zat ik in de kamer even een tijdschriftje te lezen, Wilyan krummelde wat om me heen. De deur naar de gang was open en ik hoorde 'm in de achterkamer met zijn loop-tractor en blokken spelen.
Na een tijdje hoor ik ineens gestommel boven me....... Aaaaaaaaargh ! ! ! ! !
Was meneer rustig naar boven gekropen!

En een lol dat hij op onze kamer had! En helemaal geweldig natuurlijk dat mamma achter hem aan kwam om hem te pakken...
Meteen maar pappa gebeld dat hij traphekjes moest meenemen, en ze moest instaleren.
(Opa had ook al aangeboden om mooie zelf gemaakte traphekjes te plaatsen, maar het leek ons veiliger om dat maar niet af te wachten.)
W ~ H ~ T
pi_21491407
Gelukkig zijn mijn kinderen al wat ouder maar ik heb ook wel een paar forse blunders gemaakt. Van de commode af laten stuiteren. Ook een vinger tussen de deur en ik maar lekker aanduwen omdat het kreng niet dicht ging. Heb me hier nog weken schuldig over gevoeld omdat haar duim zo knel had gezeten dat haar nagel eraf kwam.
Na het boodschappen doen thuiskomen en denken van goh wat is het hier rustig. Stond het kind nog in de supermarkt.
Met de kids naar het zwembad. Zegt de jongste (toen een jaar of 2) Ik ben goot is kan semmen. Rukt zich los en springt met kleren en al in het diepe. Kon ik dus (ook met kleren aan) erachteraan (die hebben we uit voorzorg dus heel vroeg op zwemles gedaan, zo zonder watervrees).
Maar waar ik me het meest bij opgelaten voelde was toen ik met de oudste (die net redelijk kon lopen) aan het handje aan het wandelen was. Ze struikeld en schiet los en valt met haar platte gezicht op een uitstekende steen. Kortom kind had een heel geschaafd gezicht en een fiks blauw oog. Zijn we de volgende dag uit eten, vraagt een ouder stel naast ons aan haar hoe dat komt want ze is wel heel erg zielig. Zegt ze volmondig O dat heeft mama gedaan (ik had tenslotte haar hand losgelaten).
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:16:08 #93
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_21493565
Commode en vingertje heb ik ook gedaan; gelukkig ben ik niet de enige. Een blundertje in een hele andere categorie; wij kregen zaterdagochtend een brief van Vitras, dat we niet op waren komen dagen op het cb die donderdag daarvoor. Helemaal niet aan gedacht , maar ook daar zijn we vast niet de enige in.

Mijn vader heeft trouwens nog een behoorlijke blunder met mij begaan toen ik 4 jaar was. Ik meld hem hier maar even ter lering. Hij was met mij en mijn broer van 6 jaar gaan fietsen langs de Benschopper wetering (behoorlijk diep) en fietste voor ons in plaats van achter ons. Ik fietste dus gewoon het water in en het was dat mijn broertje het wel zag gebeuren en mijn vader kon roepen, want anders was ik gewoon verdronken.

Dus, altijd naast of achter je kind fietsen en nooit ervoor
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_21494325
Hartaanval 1: Één keer vergeten hekje voor de keuken dicht te doen en ineens ondernemende peuter van anderhalf voorbij zien kuieren met een levensgroot mes (de "Piranha").
Hartaanval 2: Kind van de bureaustoel een megazwaai zien maken en vervolgens met een keurig boogje op zijn hoof terecht zien komen. Resultaat: een lullig builtje en twee jaren van mijn leven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:45:46 #95
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21494342
Eerst vond ik dit topic echt hilarisch, nu vooral leerzaam.
*noteert*
- commode
- vinger en deur
- luiers niet vergeten
- kind niet vergeten
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 21:40:47 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_21495878
Ik heb ook nog wel een hartverzakking, zorg bij oudere kinderen niet dat ze bij de waterkoker en het koffiezetapparaat kunnen. René ging ooit eens thee zetten voor mama.....

Volgende hartverzakking, ruim je pannen ook op als je je waterkoker en koffiezetapparaat verstopt hebt, voor je het weet zijn ze water aan het koken op het fornuis
pi_21496042
Sorry hoor, maar ben ik nu de enige die hier af en toe enorm versteld staat van wat men hier allemaal is overkomen... Ik heb me al meerder keren af gevraagd waar je met je hoofd zit, als je kind iets overkwam. Tuurlijk het overkomt je, iedereen heeft wel momenten dat je niet zo allert bent, maar sommige beschreven situaties ... Afschuwelijk blunders, onallert en vreselijk onverantwoordelijk af en toe...
Het voelt goed hč?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 21:49:07 #98
43556 miss_dynastie
pi_21496078
de vader van mister_d moest toen hij drie was op hem passen ja, zo heette dat nog voor vaders begin jaren tachtig en had daar niet echt zin in. Nu had mister_d zo'n fietstractortje en dacht hij een goede deal met zijn zoon te hebben gemaakt: jij fietst om de flat heen, en elke keer dat je langs het huis komt, bel je een keertje (er zat zo'n fietsbelletje op). Dat ging drie, vier keer goed en op een gegeven moment dacht ie: hee, ik hoor em niet meer. Dus hij op zoek. Hij kon hem niet vinden. De moeder van mister_d kwam thuis en was helemaal hysterisch. Na een aantal uren zoeken toch maar de politie gebeld. Wij zijn onze zoon kwijt. Nee, een jongen hebben we niet gevonden, we hebben hier wel een meisje zitten. Opgehangen, verder gezocht, en toen opeens: oh, hij heeft wel heel lang haar he, hmmm.... gebeld, naar het bureau, en ja hoor: daar zat ie! Wat was er nou gebeurd? mister_d was naar de bart smit gegaan (een ruime kilometer verderop!!), had netjes zijn tractortje geparkeerd en was speelgoed gaan kijken. Na een paar uur ging de winkel dicht en hebben ze hem maar naar het bureau gebracht. Mijn schoonmoeder kan er nog kwaad om worden!

En het tractortje? Dat stond er nog netjes en dat hebben ze de volgende dag opgehaald. Die goede ouwe tijd
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 21:55:38 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_21496235
OMG, Cas heeft zaterdag een trekker gekregen....
pi_21496859
haha, met de trekker naar de Bart Smit, geweldig.

Ik had nog een stomme laatst. Bij onze huisartsenpraktijk hebben ze in de wachtkamer van die klapstoeltjes die aan de muur vastzitten. Ik zat op zo'n stoeltje, en had het stoeltje naast me neergeklapt en mijn been er schuin overheen gelegd, zodat Isa er op kon zitten zonder dat het weer dubbelklapte. Je voelt m al aankomen, na een kwartiertje begint Isa te bleren, ik buig voorover om een liga uit de kinderwagen te pakken, vergeet helemaal dat ik mijn been daar met een reden had liggen, dus Isa werd bijna geplet doordat het stoeltje met een rotklap dichtklapte. Gelukkig was ze net aan het overstappen naar mijn schoot, dus was de schade beperkt, maar het had wel heel eng kunnen aflopen.

Melonovy, we're only human. Mensen maken nu eenmaal fouten, zeker als je doodmoe en gestressed bent kun je niet altijd honderd procent gefocussed zijn. Natuurlijk zouden zulke dingen niet moeten gebeuren, maar ik zie hier nog geen verhalen die ik beoordeel als verwaarlozing of ernstige nalatigheid. Het is fijn voor jou en Chiara dat jou dat soort dingen niet overkomen, maar de meeste mensen gebeurt dat dus wel, en het is best fijn om hier te lezen dat je niet de enige bent met zulke domme blunders en dat dat je dus niet direct een slechte ouder maakt.
mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 22:43:09 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_21497188
Phil

Dit is René en mij overkomen bij K3
pi_21497417
We zijn allemaal mensen, maken allemaal fouten, daar heb je gelijk in. Blunders kan iedereen maken, dat overkomt je gewoon, dat wil ik hier niet aankaarten en ik vind je stelling ook iritant dat bepaalde situaties mijn en Chiara niet (zouden kunnen) overkomen. Maar waar ik over viel in mijn reactie hierboven is de nalatigheid, het onallert zijn met waar je mee bezig bent, of waar je mee bezig zou moeten zijn... in mijn ogen is dat geen blunderen meer.
Het voelt goed hč?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 22:58:36 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_21497524
Zoals?
pi_21497581
Vind je dat er toe doen?
Het voelt goed hč?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 23:02:20 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_21497604
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:01 schreef melonovy het volgende:
Vind je dat er toe doen?
anders vroeg ik het niet
pi_21497723
Ik vind het dus niet nodig om hier bepaalde situaties te noemen, of naar mensen te wijzen.
Sommige blunders zijn grappig, anderen vind ik niet leuk meer.

Het voelt goed hč?
A je to!
pi_21497775
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:07 schreef melonovy het volgende:
Ik vind het dus niet nodig om hier bepaalde situaties te noemen, of naar mensen te wijzen.
Sommige blunders zijn grappig, anderen vind ik niet leuk meer.

Ik ben eerlijk gezegd net als moussy wel nieuwsgierig waar dan de grens tussen blunderen en nalatigheid ligt... Maar als je geen mensen aan wilt wijzen wordt dat lastig duidelijk maken volgens mij...
pi_21497868
ik klapte tot mijn 12e ook steeds dubbel in de bioscoop
mooi he, alles
pi_21497953
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:13 schreef phileine het volgende:
ik klapte tot mijn 12e ook steeds dubbel in de bioscoop
Ik doe ut nu nog...
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 23:16:59 #110
43556 miss_dynastie
pi_21497970
Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat gezegde is er niet voor niets. Zelfs de meest alerte ouder kan een blunder met levensgevaarlijke gevolgen maken. Ik denk niet dat dit topic er alleen is voor grappige situaties, het is ook uitwisselen van ervaringen. Ouders maken fouten. Het belangrijkste is denk ik dat het niet te vaak en niet expres gebeurt! Elke dag de vingers tussen de deur gaat mij bijvoorbeeld een beetje te ver, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_21498047
Geweldig topic!!!!

Ik ben er zo eentje die tijdens het voeren van een kindje onbewust broodkrummels e.d. met een vingertop oppikt en in haar mond stopt.
Zo ook een keer zo'n halfharde neuspulk van Esther
Zolang er was is, is er leven.
pi_21498060
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:52 schreef melonovy het volgende:
We zijn allemaal mensen, maken allemaal fouten, daar heb je gelijk in. Blunders kan iedereen maken, dat overkomt je gewoon, dat wil ik hier niet aankaarten en ik vind je stelling ook iritant dat bepaalde situaties mijn en Chiara niet (zouden kunnen) overkomen. Maar waar ik over viel in mijn reactie hierboven is de nalatigheid, het onallert zijn met waar je mee bezig bent, of waar je mee bezig zou moeten zijn... in mijn ogen is dat geen blunderen meer.
Als je daarmee op mijn post doelt...
Dit is de enige keer dat er eens zoiets is gebeurd. Oké, toen jij bij me was liep ik bij Wilyan weg terwijl hij op een stoel stond, daar ik dacht dat jij 'm wel even in de gaten wou houden..
Misschien verkeerd gedacht...

Buiten dat had Wilyan écht nog nooit enige interresse in de trap getoond, en was hij nog nooit ergens opgeklommen, we hadden net de vorige avond met mijn vader gebeld dat hij wat haast achter de zelfgemaakte traphekjes moest zetten (moesten nog op maat gemaakt worden)
Die dus na het incident direkt afgebeld is (de traphekjes doen nu overigens dienst als hondehekjes )

Verder zijn de keren dat ik een tijdschrift lees zeer zeldzaam, meestal lees ik Wilyan zijn Nijntje en Dikkie Dik boekjes (voor)......

Op één of andere manier voelde ik me genoodzaakt om dit te posten.. Ik zal er verder niet proberen op in te gaan.
Heel vaak wil ik wel ergens een reactie op posten maar ben vaak bang dat ik iets ontzettend onnozels zeg (en geloof me, ik zeg vaak zoiets doms... ), en daardoor iemand kwets, en daarom dus dan maar weer niks post..
W ~ H ~ T
pi_21498112
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:16 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

Ik doe ut nu nog...
Ik kom écht óveral tussen met mijn vingers...
Manlief en familie kunnen zich er nog steeds over verbazen..
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 23:24:48 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_21498164
Ja dat bedoel ik nou, er zullen nu zat mensen die aan zichzelf gaan twijfelen en zich waarschijnlijk nóg schuldiger voelen en zich dus aangesproken voeln.

Ik niet, ik geef toe dat ik geen ogen in mijn achterhoofd heb en niet de gedachtengang van mijn kinderen voor kan zijn
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:29:41 #115
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21498308
En ik heb expres wat harder geduwd toen ik merket dat Jaspers vinger tussen de deur zat
pi_21498455
Ja, ik voelde me door Melonovy's post wel lichtelijk aangesproken, maar ik voel me niet onnodig schuldig. Het is gebeurd en er viel niks aan te doen, klaar!

Ik moet zeggen dat er buiten de pies-ongelukjes, valpartijtjes (gepaard met builen en blauwe plekken) en op een dag dat de winkels dicht zijn zonder Bambix of opvolgmelk komen te zitten, verder nog niks afkloppen raars gebeurd is.
Maar nu vind ik laatst genoemden nou ook weer geen echte blunders, dat overkomt iedereen..
W ~ H ~ T
pi_21498502
Ooooooooooohhhhhhhhhhhhh Cooooooooooooooooooolbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabe................

W ~ H ~ T
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 23:43:46 #118
7074 moussy
kuttekop
pi_21498698
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:35 schreef Jonnetje het volgende:

Ik moet zeggen dat er buiten de pies-ongelukjes, valpartijtjes (gepaard met builen en blauwe plekken) en op een dag dat de winkels dicht zijn zonder Bambix of opvolgmelk komen te zitten, verder nog niks afkloppen raars gebeurd is.
ah maar daar hebben ze pakken melk voor en beschuitjes. Dat verkopen ze wel bij de benzinepomp

Ik heb René haar klapstoeltje nog ff aangeduwd bij K3
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:45:46 #119
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21498764
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:36 schreef Jonnetje het volgende:
Ooooooooooohhhhhhhhhhhhh Cooooooooooooooooooolbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabe................

Ik weet het, ik ben een kreng én een vreselijk ontaarde moeder
pi_21498816
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:43 schreef moussy het volgende:

[..]

ah maar daar hebben ze pakken melk voor en beschuitjes. Dat verkopen ze wel bij de benzinepomp
quote:
Ik heb René haar klapstoeltje nog ff aangeduwd bij K3
Tsja, je moet er natuurlijk wél langs kunnen, als je nieuwe (dure) merchandise voor ze moet kopen...
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 23:47:44 #121
43556 miss_dynastie
pi_21498822
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:45 schreef coolbabe het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ben een kreng én een vreselijk ontaarde moeder
Nee hoor, korthouden die vingertjes
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2004 @ 23:50:11 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_21498888
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:47 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee hoor, korthouden die vingertjes
en waarom denk je dat we masaal in alle vingertjes en teentjes knippen, zo kunnen ze tenminste niet aan onze dúre-uitgestald-voor-de-buitenwereld-spullen komen!!
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:52:19 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21498953
Toen ik dit topic opende bedoelde ik het wel op een grappige manier, niet om iemand anders zich schuldig om lomp te laten voelen. Moge het duidelijk zijn
pi_21498990
quote:
ik vind je stelling ook iritant dat bepaalde situaties mijn en Chiara niet (zouden kunnen) overkomen.
Jouw post (die anderen weer irritant vonden) suggereert dat in ieder geval. Je stelt dat het nalatigheid en onverantwoordelijkheid is, dus dat het niet zou mogen gebeuren. Ik neem aan dat jij jezelf niet nalatig of onverantwoordelijk acht en dat jij dus stelt dat die bepaalde dingen jou NIET gebeuren.
mooi he, alles
pi_21499189
Oh, wacht! Over korthouden gesproken..

Zal wel niet onder blunders vallen maar goed...

Toen we nog in ons vorige durrep woonden was ik met twee buufs in gesprek. De één haar dochter is zo'n twee maanden ouder dan Wilyan en de ander haar zoon is twee dagen eerder geboren dan Wilyan. Het gesprek kwam op nageltjes knippen plus al-dan-niet bijhorende drama's..
Dus ik zeg zo: "Ik moet elke week wel zijn vingertjes knippen....." Mis dus....Ik knipte Wilyan's vingertjes af.... oh wat was ik een slechte moeder...
Pffffffffffffffffff.... Gelukkig heb ik het niet langer dan een week aan hoeven horen, daarna waren ze het wel weer vergeten...
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 00:03:43 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_21499282
[foute opvoeding]

Na tig keer gewaarschuwd hebben dat je niet je middelvinger op mag steken was ik het spuug maar dan ook spuugzat!! Toen zei ik dat ik die vinger er af zou knippen als ze het nog eens deed. Tien minuten later, ja hoor, hét vingertje. We hebben door het hele huis achter elkaar aan gezeten, ik met een schaar en René krijzend van ellende. Ze heeft het nóóit meer gedaan!!

[/foute opvoeding]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:18:23 #127
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21503049
Okay, hier komt mijn enorme rampzalige, zeker niet grappige blunder wellicht grenzend aan het hier veelbesproken nalatigheid...

Cheyenne was vroeger géén makkelijk meisje. Mijn grens tot wat ik accepteerde lag bij haar op den duur nogal laag. Zeker doordat ik net gescheiden was en aan het opklimmen was uit een zware depressie.
Toen ze op een dag de hele dag vreselijk aan het krijsen was had ik het helemaal gehad. Mijn geduld was óp! Maar toen kwam het grote moment.... madam had gepoept. Meteen was het duidelijk, de reden dat ze zo veel huilde, was niet dat ze vervelend was... het arme kind had gewoon buikpijn! Haar luier, romper en maillot waren doordrenkt van de diarree. Op zich was dit al een blunder. Ik had mijn kind lopen straffen terwijl ze alleen maar ziek was

Maar het ergste moest nog komen. Het was allemaal zo smerig dat ik haar niet even beneden kon verschonen, ik moest naar boven. Ik kon Chinook niet alleen beneden laten dus twee kinderen onder de arm, naar boven, traphekje dicht aangezien Chinook al kon kruipen, Cheyenne op de commode en verschonen maar.
Cheyenne was echter zo overstuur dat ze niet bepaald stil lag. In haar wilde bewegingen schopte ze haar besmeurde maillot op de grond en terwijl ik me omdraaide om te kijken of Chinook niet naar de vieze maillot kroop, maaide ik per ongeluk het aankleedkussen met Cheyenne en al van de commode.

De gevolgen waren rampzalig. De luier met poep gleed langs de muur ondersteboven op de grond, Cheyenne lag in haar eigen poep eveneens op de grond, Chinook kroop vrolijk naar de luier en toen ik het aankleedkussen optilde om Cheyenne van de grond te plukken was de ramp compleet. Cheyenne spoot bloed uit haar neus Het was echt heel zielig!!

Wat moest ik doen? Chinook uit de poep trekken? Cheyenne troosten die onder het bloed en diarre zat te krijsen? Ik wist het even niet meer. Ik heb de douche aangezet, Chinook op mijn kamer gezet met de deur dicht, hopende dat ze haar vingers niet in haar mond zou stoppen, Cheyenne opgepakt en met kleren en al onder de douche gezet.

Wat een ramp. Achteraf denk ik dat Cheyenne haar neusje zelfs gebroken heeft want ze heeft heel lang met een blauwe neus gelopen. Net toen ik dacht dat ik naar de dokter moest ermee gaf ze zelf aan dat het geen pijn meer deed. Maar er zit nog steeds een knobbeltje op haar neus.
Ik heb hier nog lang naar van gedroomd en het staat heel diep in mijn geheugen gegrift. De poep en bloedvlekken kreeg ik niet meer van de muren geboend, er moest grondig schilderwerk aan te pas komen.

Ik heb hier wel van geleerd om eerst na te gaan waarom de kinderen zo jengelen en mijn geduld te bewaren als ik zelf moe en gesressed ben.

Minder ernstige blunders... pfff met 4 kids te veel om op te noemen

Een greep uit het rijtje:

Kind vergeten op te halen van school (en niet één keer)
Buiten gesloten worden doordat de kinderveilige sluithendel lam was geworden en dan zelf moeten inbreken in je eigen huis
Afspraak CB tot drie keer toe vergeten zodat ze bezorgd op thuisbezoek komen
Kind naar school sturen terwijl ze duidelijk aangaf niet lekker te zijn en haar kotsend en wel weer op moeten halen.
Kind bedorven melk te drinken geven en boos worden omdat ze het niet opdrinkt (pas later merken dat het zuur was )

euh...
Moet ik doorgaan?
pi_21503140
Och Tan, wat een doom-scenario! Ik hoop hiervoor gespaard te blijven
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:27:59 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21503208
Tan, wat zal jij je rot gevoeld hebben.
pi_21503303
jeetje, Tan

Ik ben Damon 2 maanden geleden kwijtgeraakt in een drukke winkelstraat in Harderwijk samen met mijn moeder. Mijn moeder ging even de C&A binnen en Damon zat in een muntjesauto voor de etos. Ik keek 3 seconden de andere kant uit en weg was ie. Nergens te vinden....

Met mijn moeder zeker een kwartier alle winkels in en uit gelopen, ieder naar een kant, maar niks.

Was echt verschrikkelijk! Ik begon in paniek te raken en ben gewoon gaan lopen en lopen en ineens zag ik zijn legergroene jasje bovenop een plastic glijbaan voor een winkel. Ik ben nog nooit zo blij geweest geloof ik.

We zijn meteen weg gegaan want we hadden het beiden wel gehad (mijn moeder en ik). Ik werd 2 uur later pas wat rustiger...
pi_21503463
Jeetje Tan dat eerste verhaal wat erg

Moussy
And you know I might
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:44:49 #132
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21503521
Tan, wat een nachtmerrie. Kan me voorstellen dat je er gigantisch van van slag bent geweest...

Ben dan wel geen ouder maar ik denk maar niet dat ik daardoor blundervrij ben Gelukkig is er een Brecht om volledig mee de mist in te gaan

Wist je dat kinderen maar een beperkte hoeveelheid snoep opkunnen voor ze hartstikke ziek worden? Als ze al een paar handenvol slagroom op hebben, een stuk of 3 koekjes, een paar handelvol rozijntjes, een paar stukken brood, een heleboel happen van verschillende borden indiaas eten dan zijn drie danoontjes misschien een beetje teveel van het goede Gelukkig was ze zo lief om pas te gaan kotsen toen ze bij mama op schoot zat

Een paar maanden geleden was ze met Taco en mij op stap en een van haar favoriete spelletjes is verstoppertje spelen (handjes voor haar ogen en zeggen "Waar ben ik?") Nou, na 6000 keerachter elkaar is het heel moeilijk om weer verbazing te faken over het feit dat ze schijnbaar in rook is opgegaan en we met een lege buggy zitten Dus wij begonnen tegen elkaar te geinen dat als Brechtje dan toch plotseling verdwenen was het ook geen zin had om die lege buggy naar huis te slepen. Konden we dus best ergens laten staan en naar huis gaan
Brecht he-le-maal over de zeik Gillen: Hier ben ik! Ik ben niet weg! Niet mij alleen laten!
Nu nog steeds vraagt ze regelmatig als ze bij mij is: "Jij gaat niet bij me weg, he?"

Mental note: dit soort grappen komen bij een adoptiekind dat al eens is verlaten misschien een tikkie verkeerd over
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_21503527
Ik heb ook nog wel een paar kleine blundertjes..

Mijn zusje was een half jaar oud toen we op vakantie gingen naar een camping, ik mocht haar s avonds in badje doen samen met een vriendinnetje, ze was helemaal glibberig van het zeep en daar was een heel ander badje dan thuis, veel dieper! Ik dacht dus dat ik haar goed vasthad, maar ze glipte uit mn handen en ging koppie onder Ze vond het geloof ik niet echt boeiend, ik was lichtelijk overstuur. Gelukkig is het allemaal nog goedgekomen

Een jaar later op vakantie...op een andere camping...(in Duitsland) mocht ik haar weer in badje doen..maar dit was zo'n badje/aankleedkussengeval....supergammel....ik leg haar op het aankleedkussen neer, en zo zakt dat ding in! Zusje op de grond, brullen, ik overstuur....draaaama's. Volgens mij heb ik haar daarna op vakantie nooit meer in badje gedaan oid

Toen ik stageliep op het kdv was er een ziek en zielig jongetje, dus ik had hem even lekker op schoot genomen.....ineens maakt ie een raar geluid en rare beweging en voel ik het op mn buik en benen warm worden.....had ie over me heengekotst Ook op de grond, toen ik dat schoonmaakte kotste ik zelf ook bijna....Schoon shirt van daar aangetrokken, maar heb de hele dag met een zure lucht rondgelopen. Bah wat was dat goor
pi_21503614
Och Lily, en dan heb je in de donkerstraat ook net de intertoys zitten..die ze vanaf de etos kunnen zien.
pi_21503697
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:49 schreef jolene het volgende:
Och Lily, en dan heb je in de donkerstraat ook net de intertoys zitten..die ze vanaf de etos kunnen zien.
hij was echt ver weg, zeker paar honderd meter (niet bij een speelgoedzaak)
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:59:46 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21503812
luca is ook zo van de wegloperige, maar tot een maand geleden kon ik hem altijd wel bijhouden.
een maand geleden is hij er dus echt een keer vandoorgeglipt. ik dacht dat ik hem rechtdoor had zien rennen, maar kon hem niet meer terugvinden op de weekmarkt. ik heb toen een stadswacht aangeklampt die vervolgens nog drie collega's mobiliseerde en met zijn vieren hebben ze de markt afgezocht, terwijl ik in de omgeving ging zoeken. ze vonden hem inderdaad. hij wilde in eerste instantie niet met ze mee, want hij mocht niet met vreemde mensen mee van zijn moeder zei hij.
onder zwaar protest van luca hebben ze hem meegenomen naar de plek waar we afgesproken hadden. en toen kon ik mijn wegloper weer in de armen sluiten.
pi_21504091
Wat een wegloopdrama's! Ik vrees de toekomst al ...
Heel klein bloopertje dan ...
Gisteravond lekker met z'n beiden in bad, Elise lekker ingezeept, glipt ze weg. Dus ik probeer haar te pakken voordat ze koppie-onder gaat. Dat lukt, maar ze is zo glad dat ze gelijk weer wegglijdt. Na 4x proberen heb ik haar eindenlijk vast, terwijl ze zelf dacht dat het een spelletje was (en dus nog eens lekker ertegenin gaat)
Ach, ze durft al wel onder water, dus daar was ik niet bang voor, maar toch, als je al 3x tevergeefs je kind uit het water probeert te halen, dan schrik je toch even...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:19:59 #138
13151 crew  Rewimo
pi_21504222
Christan heeft voor alle zekerheid een dogtag (www.dogtag.nl). En laat ik die zaterdag nou eens niet vergeten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:26:09 #139
336 Jessicaa
pi_21504359
O dat is wel handig Rewimo. Gaan die ook kapot als er aan getrokken word (anders vind ik ze met spelen weer eng) Zoiets zou ik voor Bo ook wel aan willen schaffen. En voor Janneke als ze wat groter is ook natuurlijk Voor Bo had ik toen ze iets kleiner was gewoon een klitteband polsbandje waarmee ze ook aan mij vast zat. Anders liep ze zo weg, zo de straat over. En als je dan met nog een baby loopt dan ben je er niet altijd op tijd bij. Ik ben heel vaak boos aangekeken en aangesproken door mensen dat dat toch niet kon. Als ik dan uitlegde dat ik dit liever deed dan dat ze onder een auto liep of dat ik haar kwijt was begrepen de meeste het wel. En zo niet.......jammer dan Zelf vond ze het overgens prima.
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:57:50 #140
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_21504997
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 13:46 schreef coolbabe het volgende:
Deze vind ik waanzinnig grappig. Natuurlijk niet als je zelf in die situatie zit, maar ik moest van het weekend toen ik deze las zo hard lachen dat Slaapvriendje boven kwam kijken of het wel goed met me ging

Verder een supertopic dames
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:05:42 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_21505136
Niet een blunder van mij, maar heel veel mensen noemden Cas toen hij er net was Mink
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:08:41 #142
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21505199
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
Tan, wat zal jij je rot gevoeld hebben.
Ja best wel Nog steeds wel, maar ik had het er later eens met haar over toen we het hadden over vreselijk vallen. Ze kon het zich gelukkig niet meer herinneren

Typisch gevalletje van, we zijn allemaal maar mens met een grens. Toch heeft dit voorval me echt geleerd om tot tien te tellen en rustig te blijven hoe moe ik ook ben. En waarempel, het werkt. Ik heb sindsdien nooit meer zo'n overstuur kind meegemaakt, het scheelt echt de helft als je zelf rustig blijft.
pi_21505223
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:05 schreef moussy het volgende:
Niet een blunder van mij, maar heel veel mensen noemden Cas toen hij er net was Mink
offtopic.
Mouse, dat wil ik geen blunder meer noemen.
Das vooral voor jullie erg verdrietig
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:20:02 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21505404
Oh, wat zijn jullie eerlijk!
Leuk lurktopic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_21505441
quote:
Dat is geen blunder, dat is een gigantisch stomme en kwetsende fout van die mensen
And you know I might
pi_21505448
Ik heb om veel blunders moeten lachen. Ik neem aan dat veel ouders er ten tijde zeker niet om konden lachen. Nalatigheid, vindt ik iets te ver gaan. Het is makkelijk om te zeggen dat een ander iets fout doet, maar kijk maar uit daarmee. Dat is altijd heel gevaarlijk.

De grootste blunder hier was dus dat Joshua van het bed afdonderde in onze slaapkamer. Verder hier nog niets ergs gebeurd gelukkig. **Afklopt op hout**

En hoe komen jullie erop om je vinger in de luier te steken om te kijken of ze gepoept hebben

Ik heb trouwens zo'n nagelknippertje met dat plastic eromheen zodat je niet in de vingertjes kan knippen. Gaat precies tegen het vingertje aan
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:24:10 #147
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21505471
quote:
Da's best lullig ja. Dan weet je denk ik ook niet hoe je moet kijken (beide partijen)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:25:33 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21505496
quote:
Oeps. Overheen gelezen.
Pijnlijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:26:12 #149
7074 moussy
kuttekop
pi_21505507
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik heb om veel blunders moeten lachen. Ik neem aan dat veel ouders er ten tijde zeker niet om konden lachen. Nalatigheid, vindt ik iets te ver gaan. Het is makkelijk om te zeggen dat een ander iets fout doet, maar kijk maar uit daarmee. Dat is altijd heel gevaarlijk.
Vooral als je ook nog eens even terug leest in dit topic
quote:
En hoe komen jullie erop om je vinger in de luier te steken om te kijken of ze gepoept hebben
Nou gewoon, ff het randje van de luier aan de kant doen met je vinger en je vinger dan iets te ver in de luier proppen, zodat je dipsaus aan je vingers hebt

quote:
Ik heb trouwens zo'n nagelknippertje met dat plastic eromheen zodat je niet in de vingertjes kan knippen. Gaat precies tegen het vingertje aan
Waar koop je dat, die wil ik ook!!
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:27:37 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_21505542
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:22 schreef rena het volgende:

[..]

Dat is geen blunder, dat is een gigantisch stomme en kwetsende fout van die mensen
Ik snap ook niet hoe ze er op komen oa. mn moeder Dr zit een jaar tussen

Ach, na wat uitbranders van mij was het zo over
pi_21505760
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:26 schreef moussy het volgende:
[..]
*wijst naar speeltuinbankje*
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:38:59 #152
30488 coolbabe
My little pwny
pi_21505774
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dat werkt niet, kunnen Tom en ik uit ervaring zeggen

Ik ging trouwens nog wel eens buiten de ramen zemen en Jasper wilde ook mee maar kon nog niet lopen. Ik had zijn loopstoel dus buiten gezet en zet hem erin waarna ik me half omdraai om de emmer te pakken en zijn loopstoel uit mijn vingers glipt. Jasper ging er vandoorrichting het pleintje, tot zijn voorste wielen in een randje zand bleven steken aan het eind van ons pad naar de voordeur en hij nagenoeg over de kop sloeg
Hij had geen schrammetje, was alleen ontzettend geschrokken (en ik met hem)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:02:06 #153
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21506234
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik snap ook niet hoe ze er op komen oa. mn moeder Dr zit een jaar tussen
Jawel, maar toch... bij een kennis van mij heb ik ook wel eens haar bolle buik bewonderd terwijl ze net een miskraam had gehad. Ik kon mezelf echt voor mijn kop slaan, want ik wíst het, ik had het al gehoord via via. Maar gewoon onnadenkend op dat moment, écht niet bedoeld om te kwetsen. Is wel iets heel anders, maar soms laten hersens je echt heel pijnlijk in de steek!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:05:23 #154
13151 crew  Rewimo
pi_21506292
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:26 schreef Jessicaa het volgende:
O dat is wel handig Rewimo. Gaan die ook kapot als er aan getrokken word (anders vind ik ze met spelen weer eng)
Ja, bij te veel kracht erop gaan ze stuk. En Christan vindt hem prachtig, je kunt ze in veel kleuren bestellen. Tipje: neem er niet zo'n randje bij, want die zijn snel verdroogd.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:23:35 #155
336 Jessicaa
pi_21506714
Ik zit op de site te kijken maar weet niet wat voor randje je bedoeld?
pi_21506998
Oh dat boos worden op een zeikerig kind dat achteraf ziek blijkt dat ken ik

Ook een mooie: jongste kan net zitten, ik zet m op de grond zodat ik oudste hutspot kan voeren. Deze eet voor de verandering eens goed. Vanuit mijn ooghoek zie ik hoe er iets uit jongste zijn kraagje loopt. Meneer had besloten in een explosieve strontfontein te veranderen. Het kwam gewoon zijn kraag uit! Die moest dus meteen in bad om te voorkomen dat hij een poepspoor over het tapijt ging trekken als hij ging rollen. Oudste kon redelijk zelf eten, dus ik douw hem de lepel in zijn knuist en gebied: Eten!
Jongste naar de badkamer gesleept, uitgekleed, besmeurde kleren rechtstreeks in de wasmachine gekieperd, om de hoek kijken naar de woonkamer, oudste zit nog keurig te eten, kind plus poep eerst afdouchen (krijs!!!), dan bad vol laten lopen, kop weer om de hoek, oudste eet nog steeds, zeep in bad, kind in bad, wasserdewas, kop om hoek: oudste zit met een bult hutspot op zijn hoofd de rest uit te smeren over de tafel. In een kring van twee meter om hem heen liggen eilandjes van hutspot. Op de lamp (anderhalve meter boven hem!) zit hutspot. Mama met dampende natte baby onder de arm door de gang stampen, peuter van stoel sleuren, mee naar de badkamer nemen, baby terug in bad zetten, peuter ook uitkleden en ook in bad plempen. Ik heb er zo hard bij gescholden dat peutertjelief nu nog de drieletterwoorden kan herhalen...
Maar goed: ze zijn schoon en weldoorvoed.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:43:10 #157
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21507229
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:26 schreef moussy het volgende:
Gewoon bij de Hema hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:44:27 #158
13151 crew  Rewimo
pi_21507263
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:23 schreef Jessicaa het volgende:
Ik zit op de site te kijken maar weet niet wat voor randje je bedoeld?
Je kunt er zo'n rubber stootrandje bij bestellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:46:15 #159
13151 crew  Rewimo
pi_21507306
Mwanatabu, daar kun je nu hopelijk om lachen. Ik wel in elk geval, meesterlijk beschreven, ik zie het zo voor me
pi_21507999
Mwatanabu, domweg briljant

Nog een oude, en niet echt een blunder (ook niet Onoplettend, Nalatig en Onverantwoord, toch??):

Mooie lentedag, dus Dreutel Die Net Kan Lopen mag een korte broek aan. En we gaan in de tuin die we met de buren delen zitten. De tegels daar zijn wat ongelijk, maar ach, dat geeft niet toch? Dat geeft wel, want Dreutel Die Net Kan Lopen zet twee bibberige stapjes en gaat ongenadig onderuit. Hoera, babies eerste geschaafde knietje.
Enige kusjes, pleisters, et cetera later gaat dreutel vol hernieuwde goede moed weer aan de wandel. Dreutel zet twee bibberige stapjes en baf, daar ligt hij weer. Tweede geschaafde knietje, en dat binnen tien minuten, knap hoor Dreutel. Nog tot ver in augustus werden wij nagewezen in het dorp omdat wij met tropische temperaturen ons nageslacht in een dikke lange broek hesen.
pi_21508173
Mwanatabu, bedoel ik. Spellen valt niet mee

En deze is wel heel erg (qua nalatigheid etc.), en ook helemaal niet grappig trouwens maar gelukkig niet van mij we moeten een eindje naar het station lopen, het vriest dus het is hier en daar glad. Dreumes wil na de eerste pakweg vijf meter niet meer lopen, dus vriendlief tilt hem op zijn nek. Halverweg mijn 'zou je dat nou wel doen want het is glad' gaat hij me toch onderuit. Terwijl hij valt probeert hij Dreumes nog van zijn nek te tillen, maar zijn tillen wordt meer een soort oefening 'slinger je kind aan zijn enkels richting asfalt'. Als ik er niet tussen was gedoken was Dreumes met grote kracht met zijn hoofd op het wegdek geslagen en ik denk dat dat heel erg verkeerd af was gelopen. Ik ben nog nooit zo boos en bang en opgelucht tegelijk geweest geloof ik. Ook nooit zo dicht bij een Crime Passionel trouwens.
pi_21511069
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:59 schreef lady-wrb het volgende:
hij wilde in eerste instantie niet met ze mee, want hij mocht niet met vreemde mensen mee van zijn moeder zei hij.
In deze situatie was het natuurlijk niet echt handig, maar het lijkt me echt fijn om te weten dat hij weet dat hij niet met andere mensen mee mag gaan en het ook zegt als iemand het wel probeert, lijkt me echt een geruststelling
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:51:00 #163
63367 Jdee
pi_21512087
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:34 schreef Mwanatabu het volgende:
(...)
Maar goed: ze zijn schoon en weldoorvoed.
OMG Maarja, hoe had je het kunnen voorkomen? niet echt...
..en laat gaan...
pi_21527037
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:19 schreef anneja het volgende:
Mwanatabu, bedoel ik. Spellen valt niet mee

....'slinger je kind aan zijn enkels richting asfalt'....
Aiiiiii... Wat goed dat jij zo'n alerte reactie had zeg!

Weet je waar je je ook intens schuldig over kunt voelen? Als je abrupt één of ander lomp spelletje verzint of ze wil laten lachen met een onverwachte beweging plus grimas en je dan met de koppen tegen elkaar knalt/ze omgooit/ze ongenadig laat schrikken. ("Kiekeboe!" -" Aaaaah!" ) Dan voel je je ook een beetje een randfiguur...
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2004 @ 09:11:38 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21527564
ik gaf gisteren luca een speelse tik op zijn billen.

ik was even vergeten dat hij recht onder zijn bil een dikke ontsteking had

gillen dattie deed!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 09:26:03 #166
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_21527725
aah arme Luca...
patat ftw :)
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:33:45 #167
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21528683
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 07:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Weet je waar je je ook intens schuldig over kunt voelen? Als je abrupt één of ander lomp spelletje verzint of ze wil laten lachen met een onverwachte beweging plus grimas en je dan met de koppen tegen elkaar knalt/ze omgooit/ze ongenadig laat schrikken. ("Kiekeboe!" -" Aaaaah!" ) Dan voel je je ook een beetje een randfiguur...
Ken jij dat spelletje: buk - steek je handjes tussen je benen door naar achter - dan trekken we je zo omhoog - zodat je een koprol in de lucht maakt?

Laat ik het zo zeggen, als je niet snel en hard genoeg aan de handjes van je kind trek dan maakt ze wél die koprol, maar niet in de lucht Zo'n hoofdje wat met kracht op het parket knalt maakt echt een heel eng geluid als je het nog zelf doet ook Gelukkig was ze nog zo melig dat ze er wel om kon lachen, maar het deed best zeer

Er schoot me trouwens nog een hele leuke blunder te binnen. Ik was aan het winkelen met Chinook. In de tijden dat zij in de wagen vertoefde, beschikte ze over niet te bedwingen grijpgrage handjes. Zo stond ik in de Hennes en Maurits in de rij van de kassa toen ik achter mij een vreemde kinderstem hoorde fluisteren: 'papa, die mevrouw probeert BH's te stelen'.

In de overtuiging dat er iets spannends gaande was, draaide ik mijn hoofd in de richting van de uitgang toen ik vanuit mijn ooghoek de bewuste 'papa' met een rood hoofd BH's uit zijn dochters hand zag trekken en achter Chinook's rug zag proppen, een locatie overigens waar ze ook vandaan schenen te komen, aangezien heel Chinook's wagen vol met BH's en ondergoed lag.

Het hoofd van die meneer was rood, maar ik denk dat die van mij de zijne overtrof. Wat dacht die meneer wel niet? Dát ik zelf een stuk of tien BH's naast en achter mijn dochter had verstopt? Notabene in drie verschillende maten? Ik, in een poging overtuigend te klinken, net iets harder dan normaal Chinook toegesproken... 'Chinook toch?! Wat heb je nu gedaan?' Maar ik had het idee dat ik het alleen maar erger maakte... ik kon wel door de grond zakken
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:42:46 #168
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21528854
Tan :'(
pi_21529235
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 07:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oja, zo kreeg ik ook ooit van mij ma een mep met de afstandsbediening, we waren aan het worstelen wie 'm mocht hebben..... Ik was wel al 16 (en mocht 'm hebben na de mep).

Toen ik nog geen jaar was deed mijn moeder altijd een spelletje met me, dan schoof ze me met aankleedkussen en al de commode in en deed dan de klep eventjes dicht. Ik vond dat super, zo ineens even in het donker.

Probeerde ze het bij mijn zus: resultaat een kind dat drie blokken verderop nog te horen was, en de hele dag zwaar over de zeik bleef...*hehehehe*

Mijn zus kon zowiezo goed krijsen. Na haar doop hoorden we van allerlei wildvreemde mensen dat de pastoor nog nooit een kind had gedoopt dat zo hard gilde van het huilen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21531191
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:33 schreef Tan het volgende:
'Chinook toch?! Wat heb je nu gedaan?' Maar ik had het idee dat ik het alleen maar erger maakte... ik kon wel door de grond zakken
Ghehehe, prachtig! Wij zijn ooit een rommelmarkt afgekomen en pas toen we ons zoontje in de auto tilden vanuit de buggy merkten we dat hij onderweg een hoop nieuwe speeltjes verzameld had
Hij heeft nu dus een kunstig gehaakt vrienschapsbandje. Zelf gejat!

Dat spelletje van "koprol in de lucht' durf ik niet eens te doen. Oudste heeft aanleg voor zondagsarmpjes... Gelukkig was het alledrie de keren dat het gebeurde niet mijn schuld maar ik ga het lot niet verzoeken...
pi_21531318
Wat is een zondagsarmpje?
pi_21531650
Arm uit de kom.

/ sorry tegelijk gepost
pi_21531652
Een armpje dat uit de kom is geschoten bij de elleboog. Erg pijnlijk.
Het is genoemd naar het fenomeen van de vader die alleen op zondag thuis is ("vlees snijden") en dan het kroost mee naar het park neemt oid, maar dan niet het geduld heeft om de dreumes zijn eigen tempo te laten bepalen qua lopen en het kindje aan de arm meetrekt naar de eendjes. Knák. Dokter. Heerlijk, die rollenpatronen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2004 @ 13:12:36 #174
13151 crew  Rewimo
pi_21531797
Het gebeurt ook vaak als je je kind tussen jullie in laat schommelen, dus allebei een armpje vast en schommelen maar.
pi_21531916
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:01 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oja, zo kreeg ik ook ooit van mij ma een mep met de afstandsbediening, we waren aan het worstelen wie 'm mocht hebben..... Ik was wel al 16 (en mocht 'm hebben na de mep).
Zo heeft mijn vader me eens een flink rechtse hoek verkocht. We liepen op het strand en daar waren ze aan het vliegeren. Ik liep vlak langs een vlieger die op ramkoers was. Mijn vader probeerde mij te beschermen met zijn arm, maar in zijn schrik sloeg hij vol met zijn elleboog op mijn slaap. Ik ging bijna tegen de grond. *auw*
MAAR de vlieger heeft me niet geraakt.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 13:18:33 #176
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21531949
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:12 schreef Rewimo het volgende:
Het gebeurt ook vaak als je je kind tussen jullie in laat schommelen, dus allebei een armpje vast en schommelen maar.
Ohw juk

Die koprol in de lucht heb ik na het bovengnoemde incident nooit meer durven doen. Spontaan alle zelfvertrouwen kwijt. Dus het zal hier nooit zover komen wat dat betreft Zwieren tussen mij en Tom in, is wel een geliefd spelletje, maar ik bedenk me nu wel
pi_21532029
He bah! Lijkt me niet echt fijn ...
En 'Koprol in de lucht' lijkt me ook eng, hoor!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 14:34:11 #178
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_21533844
Ik heb ooit eens iets uitgehaald toen ik lein was.
Mijn vader en moeder lagen nog lekker te slapen
ik had mijn moeder al wakker gemaakt
en toen mijn vader nog
dus ik dacht hee zijn voet komt onder de deken uit
zal hem eens lekker onder zijn voeten kietelen...
dat had ik dus nooit mogen doen
toen ik kietelde schrok hij zo hij vloog omhoog
en ik kreeg me toch een dreun
ik lag een meter verder stom verbaast te kijken wat ik nou eigelijk fout had gedaan
en mijn moeder zag best wel wit
pi_21534110
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:18 schreef Tan het volgende:

[..]

Ohw juk

Die koprol in de lucht heb ik na het bovengnoemde incident nooit meer durven doen. Spontaan alle zelfvertrouwen kwijt. Dus het zal hier nooit zover komen wat dat betreft Zwieren tussen mij en Tom in, is wel een geliefd spelletje, maar ik bedenk me nu wel
Ik mocht wel zwieren vroeger, maar dan maar maximaal twee keer. Bij zeuren om NOGGES, kreeg ik te horen dat ik daar ... zondagsarmpjes van kreeg.

Ik heb ook een keer toen ik drie was met mijn vinger vast gezeten in de opening van de wasmachine waar het deurtje in het slot valt. Mooi klein gaatje, dus ik dacht: Vinger erin!
Mijn moeder gilde nog NEEEEE maar toen zei het al *klik* Na een paar stevige rukken aan mijn handje was ik weer vrij en mijn moeder weer een hartverzakking rijker.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21535211
Oh, wat deden die ouders toch stout!

Ok, ok, als we dan toch bezig zijn ...
Als kind zijnde dacht ik ook even de keukenmixer stil te kunnen zetten door de schaal tegen te houden, maar die was toch wat sterker dan ik was, waardoor m'n hand tussen de schaal en de arm vast kwam te zitten. Vervolgens vlogen intern de tanden uit de raderen en was de machine kapot, maar mijn hand nog heel
pi_21538610
Ook een erge: borstvoedingssessie in heerlijke rust op bed. Kindje heeft net van die heerlijk scherpe verse tandjes. Kindje besluit zijn nieuwe gebitje eens te testen. Op mijn tepel. Ik weet niet of iemand hier zijn tepel eens tussen een deur heeft gekregen oid, maar laat me je verzekeren dat je door het plafond gaat. Helemaal als je de pijn niet verwacht en half lag te slapen. In een reflex heb ik een tik uitgedeeld aan mijn zoontje. Hij was alleen maar verbaasd, ik jankte harder dan hij. Heb nog weken met een schuldgevoel rondgelopen. Op zich belachelijk, maar die hormonen he
Nog een tip voor moeders van bijtertjes: snel pink in de mondhoek tussen de kaakjes wringen. Dan laten ze meestal wel los, hopelijk vóórdat je tepel nog aan één velletje drbij hangt
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:32:25 #182
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21538839
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Ook een erge: borstvoedingssessie in heerlijke rust op bed. Kindje heeft net van die heerlijk scherpe verse tandjes. Kindje besluit zijn nieuwe gebitje eens te testen. Op mijn tepel. Ik weet niet of iemand hier zijn tepel eens tussen een deur heeft gekregen oid, maar laat me je verzekeren dat je door het plafond gaat. Helemaal als je de pijn niet verwacht en half lag te slapen. In een reflex heb ik een tik uitgedeeld aan mijn zoontje. Hij was alleen maar verbaasd, ik jankte harder dan hij. Heb nog weken met een schuldgevoel rondgelopen. Op zich belachelijk, maar die hormonen he
Nog een tip voor moeders van bijtertjes: snel pink in de mondhoek tussen de kaakjes wringen. Dan laten ze meestal wel los, hopelijk vóórdat je tepel nog aan één velletje drbij hangt
Ik ben zelf ook regelmatig gebeten. Overdreven auw schreeuwen en inderdaad de beruchte pink, waren tovermiddelen. Helaas hielp het niet altijd met bloedende tepel als gevolg

Mijn zoontje zet nog steeds zijn tanden in de borst bij het drinken, met als gevolg dat hij niet lang mag drinken, is niet om uit te houden Ben blij dat Junah nog geen tandjes heeft
  woensdag 25 augustus 2004 @ 19:13:26 #183
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_21539899
leuk hoor die tand verhaaltjes Mwanatabu en Tan.
Snik Mara heeft nog geen tanden bijna 10 maanden en kijk er huiverig naar uit dat ze ooit wel komen.Het deed al pijn als ze onverwacht haar kaakjes klemt. Maar met tanden wil ik niet aan denken.

Heb hier nog wel een leuke niet echt een gevaarlijke blunder wel pijnlijk.
s ochtends ligt Mara altijd heerlijk nog ff bij ons slaap dan zonder shirt dus ben net zo een lopend/liggend buffet voor madam.

Ze lag heerlijk te spelen met de afstands bediening en haar speen. En de afstands bediening laat ze liggen en beland half onder mijn borst.
En aangezien ze met haar speentje overal op ramt als en maar boem boem uit komt.
Ja hoor ze ziet de ab en pakt haar speen met een paar wel gemikte tikken met haar speen op de ab is het bij de 2e keer zeer pijnlijk madam had zo goed gemikt dat mijn tepel er tussen zat.
En auw kan je verzekeren dat dat erg veel zeer deed ik gaf dan ook een flinke brul waar ze wel wat van schrok maar niet echt onder de indruk was.

Nu op naar de tandjes.

Groetjes klein_spookje
pi_21540645
Mijn moeder had mijn broer een keer op het aankleedkussen liggen, en ineens zette hij af met zijn beentjes (hij had ze zo liggen dat hij af kon zetten, hij was een paar maanden, dus het was denk ik niet opzettelijk ) en vliegt zo van de tafel af
And you know I might
pi_21541528
Mijn vader is een keer met de auto over de tenen van mijn (toen 7 jarig) zusje heengereden Hij dacht dat iedereen in de auto zat.
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 augustus 2004 @ 21:47:13 #186
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21543680
Mijn eerste echte blunder gisteren:
Ik was met Isa boodschappen gaan doen, Isa in de babybjörn. Terug bij de auto aangekomen eerst Isa op de voorstoel uit de babybjörn gehaald. Terwijl ik dat deed, drukte ik per ongeluk op de autosleutel dus schakelde de automatische vergrendeling in. Isa in de maxicosi gezet en er niet meer aan gedacht dat de auto dus afgesloten was. Sleutel op de bestuurdersstoel gegooid en de deur aan de passagierskant dicht Ik loop om de auto heen en krijg dus de deur aan de bestuurderskant niet open.. lichtelijke paniek, de kofferbak gaat ook niet open... nog meer paniek, gelukkig heeft Renault al vaker met verstrooide moeders van doen gehad Als je de auto afsluit terwijl er nog een deur open is, sluit die deur niet af als je 'm dichtgooit Dus ik kon nog in de auto komen om de sleutels te pakken.
En anders, ik was samen met de buurvrouw (allebei met de eigen auto), dus die had snel even naar vriendjelief kunnen rijden voor de andere autosleutel

Groetjes
Sjeen
Alweer ruim 6 weken mama van Isa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_21545481
Mwanatabu ik heb echt smakelijk om jouw verhalen zitten lachen Anneja jij trouwens ook. :'(

Hier ook nog geen tandjes, maar ik kijk daar nou ook niet bepaald naar uit zo te lezen met die tanden bijtertjes
pi_21550642
Gelukkig is onze baby niet zo'n enorme bijter - ze bijt alleen als ze eerst wild met papa heeft gespeeld en daarna moet drinken
Papa mag niet net voor de voeding met Elise spelen
pi_21554330
Ik heb er ook nog wel een paar:

- Danielle de hele dag vergeten te verschonen en je verbaasd afvragen hoe een kind toch in 1 dag zoveel zwaarder kan worden

- deze is niet met mijn eigen kind maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pijnlijk: op mijn nieuwe werk (tig jaar geleden) is er bij het zwembad een 'leuk samenzijn' en zoals altijd zitten de kleine kindjes al snel om mijn benen. Vooral met dat leuke meisje van mijn baas kan ik het erg goed vinden en ik zit haar leuk achterna. Totdat ze kei, en keihard achterover klapt op de gladde zwembadtegels en ze het hele feest bij elkaar jankt.....ik schaam me nog en dat kind moet nu wel tien jaar oud zijn....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_21554698
Oh ja, met het kind van een ander schaam je je DOOD))) Anders voel je je "gewoon" intens schuldig.

Het vergeten te verschonen-scenario ken ik ook idd Hoe het kan? Ik weet het ook niet...
pi_21555397
Nog eentje:

Aaaaaaaaa een wesp op het gezichtje van mijn kind!! *HENGST*

En leer je daarmee dat mepreflex af? Welnee. Aaaaaaa, een daas in de nek van mijn kind!! (...*HENGST*)

ook vriendlief trouwens, ik mep nooit wild naar stekende insecten
pi_21555490
Wat dacht je van "aaaaaa een wesp in zoonliefs ZWEMBROEK"? Hoe krijg je die eruit? Heel simpel: kind in het water gooien.... Leg dan maar uit dat papa dat voor zijn eigen bestwil deed....
Voel jij je ook altijd zo'n harteloos kreng trouwens bij het haartjes wassen? Eerst voorzichtig proberen, toch gekrijs, dan maar goed en snel en dus douchestraal er vol op, zijn ze er meteen vanaf. Wanneer leert dat grut nou braaf naar het plafond te kijken!?
pi_21555664
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Voel jij je ook altijd zo'n harteloos kreng trouwens bij het haartjes wassen?
Wij wassen ze gewoon niet

nouja, bij 'kijk eens wat ik met mijn eten kan' acties wel. Met 1 hand washandje tegen oogjes drukken en met andere zo snel mogelijk spoelen (inzepen is niet zo'n probleem). En vooraf de buren waarschuwen natuurlijk.

qua douchen trouwens: de badkamerdeur vergeten dicht te doen en jongste die met kleren en al bij je onder de douche komt kruipen Gezellig
pi_21556076
Oh ja, die gezellige neigingen tijdens het douchen ken ik. Mijn oudste heeft nu redelijk door dat mammie het niet zo fantastisch vindt als hij ook nat wordt, dus die blijft tegenwoordig braaf in de deuropening staan babbelen. ("Goezo mama! Haaties wassuh nee pijn! Nee huiluh!").
pi_21556375
Ach, wat zielig, die haartjes wassen ... Bij ons geen probleem: Inzepen en vol met de douchkop eroverheen, zodat het water over haar wangetjes, oogjes, etc. loopt. Ze houdt dan haar adem in, als een soort schrikreactie, maar zodra het ophoudt, doet papa altijd gek en dan proest ze altijd; dat was voor ons de manier om haar te leren om ook onder water te gaan en dat gaat erg goed, zelfs zo goed, dat ze in bad gewoon probeert te kruipen ... In water wat net iets hoger is dan armpjes + schoudertjes bij elkaar ...
pi_21556409
Oh ja - deze papa heeft ook een vervelende *pets* reflex... Als Elise namelijk tijdens het eten hard tussen haar op elkaar gedrukte lippen blaast en papa de restanten op z'n shirt/gezicht etc. krijgt ...
pi_21556840
Wacht maar Bright, Elise is nog geen peuter en dan schijnen veel kinderen ineens een hekel aan haren-wassen te krijgen.

Sorry, nog geen blunders hier.
pi_21557056
mijn papa was vroeger ook niet zo handig....

1985...Cutie is 5 jaar oud...
mijn vader, mijn dove zus en ik gingen op een zaterdag op bezoek bij mijn oom. mijn zusje mocht voorin zitten in onze geweldig groene opel kadett, ik ging op de achterbank achter mijn vader.
Aangekomen bij mijn oom en tante, die op een grote boerderij woonden parkeerde mijn vader op het erf, stapte uit, zei tegen mij: 'Stap maar aan je zusje's kant uit' en gooide de deur dicht en op slot. Hij loopt vrolijk bij Oom & Tante naar binnen, ik klauter naar de andere kant van de achterbank, doe de passagiersstoel naar voren, en doe mijn handje op de deurstijl om uit te kunnen stappen.
Mijn zusje had dus niet gehoord dat mijn vader dat zei en gooide vrolijk de deur dicht en rende, nadat ze de deur nog eens extra aanduwde omdat 'ie klemde, achter mijn vader aan!
* Cutie zat dus met 3 vingertjes tussen de deur!
Na 5 minuten vroeg Tante aan mijn vader of ik thuis was gebleven....
Mijn pa zei 'nee, ze is gewoon mee!' en vroeg aan mijn zusje waar ik gebleven was...
Na 1 blik op de auto wisten ze genoeg. Kleine Cutie zat te gillen en te schreeuwen, brr
Na de deur opengemaakt te hebben en mijn hand er tussenuit gehaald te hebben is m'n pa meteen met me naar 't ziekenhuis gereden. (mijn zusje vergetend)

Resultaat: 3 gebroken vingertjes en een Cutie die het haar vader & zus nooit hélemaal vergeven heeft
  donderdag 26 augustus 2004 @ 14:49:05 #199
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21557180
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:30 schreef poemojn het volgende:
en dan schijnen veel kinderen ineens een hekel aan haren-wassen te krijgen.

Ik dacht slim te wezen, door Jessai vanaf de geboorte in te wijden in de wondere wereld van het harenwassen met douchekop. Bij Cheyenne en Chinook ging de overgang van badje naar douche namelijk rampzalig mis.

Wat bleek, Jessai vond haren wassen helemaal niet erg. Da's fijn, dacht ik, zo zie je maar weer, een baby vanaf het begin wennen aan de douche is dé formule voor haren wassen zonder dat je trommelvliezen het begeven.

Toen de magische leeftijd van 2 jaar en nog een beetje werd bereikt was de afgeharde doorgewinterde douchekopstraalharewasser ineens een zielig brullend, wegduikend en kronkelend hoopje mens geworden.
pi_21557618
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:49 schreef Tan het volgende:
[..]
Toen de magische leeftijd van 2 jaar en nog een beetje werd bereikt was de afgeharde doorgewinterde douchekopstraalharewasser ineens een zielig brullend, wegduikend en kronkelend hoopje mens geworden.

* Bright ziet de toekomst onzeker tegemoet ...
pi_21558128
Ik was een jaar of 5 toen ik eindelijk een serieus antwoord kreeg op de vraag waar beebies nou vandaan komen.
Mijn vader en moeder hebben me het toen keurig uitgelegd dat het zaadje en het eitje samenkwamen en dat daar dan een kindje uit groeide.

Enkele weken later hing er door heel het huis een weeďge lucht, maar er was niets te vinden. Totdat ze eindelijk het uiterste hoekje van de kelderkast gingen bekijken.

Daar had ik een kommetje met een ei en vogelzaad neergezet, en dat ging volgens mij heel goed, want mijn broertje had al haren gekregen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_21558147
Ghehehe. Wou je wel een broertje met groen haar dan?
pi_21558163
O ja... enkele jaren later mijn vader nog eens het hele verhaal uit laten leggen ( ik was 9 ofzo) en na een uur uitleg heb ik hem maar gevraagt of dat dan hetzelfde was als n**ken.

heh heh heh.

* Spooky4u hoopt zelf binnenkort maar weinig blunders te maken als de kleine er is (ben vriendje van Githa)
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_21558475
LOL
"En dan gaan papa en mama samen knuffelen en dan komt het zaadje bij het eitje in de buik..."
-"Maar.....daar moet je toch voor n**ken papa?"

En maak je vooral geen zorgen over blunders, die voorkom je toch niet. (Bemoedigend he ) Succes!

Weet wel wat echt onveilig is (kindje "even" in de auto laten met 30 graden kan binnen 10 minuten fataal aflopen bijvoorbeeld, net als dekbedjes voor kinderen of slaapriemen). Dát zijn pas onvergeeflijke blunders. Ik wordt altijd laaiend van dat soort dingen. Elk jaar is er wel een randdebiel die zijn kindjes voor het winkelcentrum geparkeerd achterlaat om even lekker te shoppen. Deze zomer nog niks gehoord (*afklopt*) gelukkig...
pi_21560560
Bij babywalz hebben ze een shampoo-beschermbril, is dat niets bij het harenwasdrama ? http://tinyurl.com/4ryny
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 17:26:20 #206
13151 crew  Rewimo
pi_21560874
Mijn ervaring: het harenwasdrama gaat weer over in de loop van het derde vierde jaar
  † In Memoriam † donderdag 26 augustus 2004 @ 18:29:27 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_21562179
Vers van de pers!!

René heeft een blauw oog En ze wil niet op de foto.

Ik sta de vloer in de plee te stofzuigen en psies dat ik een stap achter uit deed en de stofzuigerstang achteruit haalde porde ik zo de bocht in dr oog. Ze had ook nog eens een voet onder mijn voet gezet
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 18:36:58 #208
13151 crew  Rewimo
pi_21562316
Oei, typisch bedrijfsongevalletje

Foto zou toch wel leuk zijn...
  † In Memoriam † donderdag 26 augustus 2004 @ 19:07:56 #209
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21562934
agossie die rené!
ik zou ook niet met een blauw oog op de foto gaan hoor!
pi_21563789
Ik heb oudste ook een keer een lip als een aardbei bezord herinner ik me net. Meneer was gruwelijk vervelend en ik pakte hem bij de arm om op zijn kamer te zetten om af te koelen. Hij wou niet, dus het werd een potje slepen. De baby had ik al op mijn vrije arm. Onderweg voelde ik ineens dat hij weer mee begon te lopen, dus ik besloot de greep om zijn arm wat losser te maken. Met dat ik het doe zette hij zich ineens af maar voren toe. Hij had er echter op gerekend dat ik hem nog vasthad ("symbolisch protest") en lanceerde zich dus zo zijn kamer in, met zijn lip knalhard op de rand van zijn bed. Echt met een hele grote boog. Ik kon wel janken toen hij zich omdraaide en de lap biefstuk zag waar eens zijn onderlip had gezeten. Probeer je het voorzichtig aan te pakken, krijgt hij zóiets voor elkaar. Huisartsenpost gebeld (telefoontje nummero 5 ofzo ) maar daar zeiden ze dat ze lippen niet hechten tenzij er sprake is van totale perforatie (dat je door de gaten erin heen kunt kijken zeg maar (ook eens gehad trouwens met hem toen hij zonder aanwijsbare reden viel net als die keer met zijn sleutelbeen enz...enz....ik heb dus zo'n kind met een motoriek van lik-mijn-vestje).
Het is overigens prachtig geheeld en hij krijgt binnenkort fysiotherapie voor zijn motoriek. Ik hoop de huisartsenpost in mijn nieuwe woonplaats dan ook niet te hoeven bezoeken (*afklopt*).
pi_21576011
Eentje van mijn zusje (of eigenlijk mijn moeder):

Wij remigreerden uit het buitenland, en bleven na een vliegreis van 14 uur bij een vriendin van mijn moeder slapen. Die had net een week een bloedjenieuwe kneiterend dure slaapbank. Mijn zusje was zeven. Vriendin vroeg of er een zeiltje op de bank moest, voor het geval dat. Neeeeee zei mijn moeder, zusje was al zo lang 's nachts zindelijk. Maarja, de stress van de verhuizing en de jetlag....dus midden in de nacht dreven we collectief die bank af.... mijn moeder voelt zich nog steeds schuldig
pi_21576057
Ik herinner me net dat oudste en ik ook zo'n soort akkefietje hadden

We moesten met de trein, hij was net zindelijk maar nog niet als hij sliep (bleek), en hoera, hij viel dus in slaap in de trein. Op een gegeven moment hoor ik iets klateren, en ik denk nog: goh, iemand z'n thee is omgedonderd (of iets intelligents in die trant). Tot we moesten uitstappen en ik kindlief optilde. Oh. Juist.
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:25:02 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21576117
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:21 schreef anneja het volgende:
Ik herinner me net dat oudste en ik ook zo'n soort akkefietje hadden

We moesten met de trein, hij was net zindelijk maar nog niet als hij sliep (bleek), en hoera, hij viel dus in slaap in de trein. Op een gegeven moment hoor ik iets klateren, en ik denk nog: goh, iemand z'n thee is omgedonderd (of iets intelligents in die trant). Tot we moesten uitstappen en ik kindlief optilde. Oh. Juist.
pi_21576122
Oh, wat kostelijk! En, ja, een kind dat 's nachts nog niet helemaal zindelijk is in de trein laten slapen is vragen om moeilijkheden... Maar onthoud het maar eens En n iet laten slapen is ook weer zo zielig
pi_21576177
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef Bright het volgende:
Oh, wat kostelijk! En, ja, een kind dat 's nachts nog niet helemaal zindelijk is in de trein laten slapen is vragen om moeilijkheden... Maar onthoud het maar eens
Jah...hij sliep toen 's middags normaal al lang niet meer, dus het was helemaal niet in me opgekomen dat het misschien niet zo'n goed idee was hem in die trein in slaap te laten vallen zonder luier aan. Het was immers midden overdag (ja, kinderen hebben tast je denkvermogen aan).
pi_21576703
In de tram in Den Haag zaten we met zijn viertjes: mijn ouders, mijn zusje -nog in de luiers- en ik. We zaten achteraan. Een beetje verderop zat een oude dame met een vies hondje. Op een gegeven ogenblik blijkt er een sloot pies in het gangpad te liggen die gezellig naar voren en achter uitdijt naarmate de tram afremt en optrekt of een bocht neemt.
"Gadverdegadver!" brult mijn vader. "Die rothonden ook altijd! Wie neemt zo'n niet-zindelijk smerig kreng dan ook mee in het openbaar vervoer!? Bah!!"
Oude dametje gegeneerd uitstappen, helaas bij dezelfde halte als wij, zodat we in haar zicht moeten constateren dat mijn zusje langs haar luier geplast heeft en dus verantwoordelijk is voor de smeerboel in de tram. Tja, dan moet je en public excuses maken
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:35:32 #217
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21577634
Ben ik nou de enige die regelmatig denkt "goh, die ligt lief, stilletjes te slapen" en er pas 10 minuten later achterkomt dat de babyfoon niet aanstaat?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:43:08 #218
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_21577789
Ik hoorde van meneerm@x de volgende anekdote:

meneerm@x (op ongeveer 4-jarige leeftijd): Mama, wat is neuken?
mama: slik..... dat is als twee mensen die van elkaar houden gaan knuffelen
meneerm@x (een paar dagen later op een verjaardag met een kamer vol visite): mama, zullen we even neuken?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:49:24 #219
13151 crew  Rewimo
pi_21577931
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:35 schreef pluisje het volgende:
Ben ik nou de enige die regelmatig denkt "goh, die ligt lief, stilletjes te slapen" en er pas 10 minuten later achterkomt dat de babyfoon niet aanstaat?
Nee hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:49:44 #220
13151 crew  Rewimo
pi_21577938
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:43 schreef m@x het volgende:

meneerm@x (een paar dagen later op een verjaardag met een kamer vol visite): mama, zullen we even neuken?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:55:54 #221
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21578419
quote:

Vind daar maar een antwoord op dat normaal klinkt....
"Nee lieve schat, nu even niet" / "Sssssst" / "Oh, wil je een knuffel?")
pi_21578482
quote:

Oké, note-to-self; San, als je ooit kinderen krijgt en ze willen weten wat neuken betekend, zeg dat gewoon de waarheid...

pi_21579334
Precies - niet schmimmig omheen dwalen, maar gewoon zeggen wat wat betekent; niet alleen voor wat sexuele dingen betreft, maar overal voor.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:13:43 #225
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_21579593
idd... of iig niet iets zeggen wat ook gebruikelijk is tussen kind en ouder, zoals knuffelen. Vrijen is bjiv. al weer heel wat beter!
patat ftw :)
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:22:56 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_21585459
Ja nog ff en ze weten op hun 5de wat pijpen, beffen en baffen is

Nee hoor, toen René met de vraag kwam wat neuken nou is, vroeg ik hetzelfde terug, nee wist ze niet, ik ook niet zei ik. Klaar, we hebben het er niet meer over gehad.
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:47:54 #227
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21587374
quote:

pi_21591752
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:22 schreef moussy het volgende:
Baffen ? Ik ben 32 en weet nog niet wat dat is
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:09:04 #230
7074 moussy
kuttekop
pi_21592237
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:45 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Baffen ? Ik ben 32 en weet nog niet wat dat is
Mopje
quote:
We nemen aan dat je weet wat beffen is ..... wat is nu baffen?
Wel, dat is de anus uitlikken van je partner.

En wat is nu boffen?

Boffen is dat je niet hoeft te baffen!
pi_21594097
En die mop van iemand die
quote:
Snoep verstandig, lik m'n reet.
in z'n onderschrift heeft...
Bij jou thuis boft er dus iemand niet
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 09:36:18 #232
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21594377
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:
En die mop van iemand die
[..]

in z'n onderschrift heeft...
Bij jou thuis boft er dus iemand niet
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:59:26 #233
7074 moussy
kuttekop
pi_21595032
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 12:07:47 #234
81992 Githa
pi_21595946
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 15:34 schreef Spooky4u het volgende:
Ik was een jaar of 5 toen ik eindelijk een serieus antwoord kreeg op de vraag waar beebies nou vandaan komen.
Mijn vader en moeder hebben me het toen keurig uitgelegd dat het zaadje en het eitje samenkwamen en dat daar dan een kindje uit groeide.

Enkele weken later hing er door heel het huis een weeďge lucht, maar er was niets te vinden. Totdat ze eindelijk het uiterste hoekje van de kelderkast gingen bekijken.

Daar had ik een kommetje met een ei en vogelzaad neergezet, en dat ging volgens mij heel goed, want mijn broertje had al haren gekregen.
Zo gaan we het dus niet uitleggen
pi_21601553
Mijn ouders hebben het heel goed gedaan met de sexuele voorlichting: ik kan me niet eens meer herinneren dat ik níét wist waar baby's vandaan kwamen. En dat allemaal op het niveau dat ik aankon zonder dat er misverstanden konden ontstaan. Het ging zo vanzelf dat ik het ze niet eens na kan doen waarschijnlijk, want: wat was hun aanpak eigenlijk? Gewoon normaal zonder plechtigheden antwoord geven waarschijnlijk.
Ik heb alleen één keer in een volle kamer met bezoek verwonderd gevraagd nadat ik er de hele dag al over had nagedacht:"Maar.....waar dóén jullie dat eigenlijk dat met dat vrijen? In de badkamer?"
Het leek mij nogal een geklooi met al die lichaamssappen namelijk. Je plast toch ook niet in bed?
pi_21608436
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:34 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik heb alleen één keer in een volle kamer met bezoek verwonderd gevraagd nadat ik er de hele dag al over had nagedacht:"Maar.....waar dóén jullie dat eigenlijk dat met dat vrijen? In de badkamer?"
Het leek mij nogal een geklooi met al die lichaamssappen namelijk. Je plast toch ook niet in bed?

ik heb al vrij vroeg sexuele voorlichting gehad, maar dat kwam ook omdat ik al op me 7e in de puberteit kwam
pi_21616772
quote:
Baffen Oh, de uitleg is al gegeven

Ik had in groep 8 nog nooit van het hele woord hoer gehoord. Als je sommige kinderen nu hoort
pi_21617889
Ik had een juffrouw in groep 4 of 5 geloof ik en die heete Herma, alle kinderen uit mijn klas zeiden steeds "juf Herma sperma". Toen ik thuis kwam begon ik vrolijk te vertellen over juf herma sperma, totaal geen idee wat sperma was Mijn ouders werden erg boos en ik had geen idee waarom
pi_21636960
Tja, Heaven7, als de ouders boos worden, moeten ze ook uitleggen waarom. En dan niet alleen dat je haar niet zo moet noemen; je geeft wel vaker iemand een andere naam, dus dat is het niet ... Opvoeden is moeilijk en je doet't nooit helemaal goed; gelukkig dat die kinderen toch meestal op hun pootjes terecht komen
pi_21639413
Ja hoor Alles goed gegaan, maar volgens mij hebben ze niet uitgelegd waarom het niet mocht (wellicht dachten ze dat ik het wel wist?)
pi_21643752
Ha seksuele voorlichting. Dit verhaal gaat Max me niet in dank afnemen denk ik.
Ik ben voorgelicht door middel van een boek. Dat had mijn zusje gekocht omdat ze het interessant vond. Een boek voor meiden was het, heel modern met foto's van een inwendig onderzoek en allerlei stripverhaaltjes en alles werd besproken, ook homoseksualiteit enzo. Ik was wat jonger dan zij, maar las ademloos en met rode oortjes dat boek.
Enfin, een paar jaar terug vertelde ik dit verhaal aan Max, die een beetje bleek werd. Hij is 17 jaar ouder dan ik, en heeft na zijn afstuderen een tijdje gewerkt bij stichting welzijnsvoorlichting. Onder zijn beheer is toen -u raadt het al- een heel modern boek over seksuele voorlichting voor meiden uitgegeven. En laat mijn zus nou juist dŕt boek dus toen gekocht hebben. In wezen ben ik dus voorgelicht door mijn eigen man. (en gek genoeg vind ik dit een enorm grappig verhaal, maar vindt Max het altijd vreselijk genant)
mooi he, alles
  maandag 30 augustus 2004 @ 18:53:44 #242
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21643828
Oh dat vind ik dus ook echt enorm grappig
pi_21645470
Phileine, jij wint de taart! Prachtverhaal!!
  maandag 30 augustus 2004 @ 23:22:21 #244
61800 Rottdog
pi_21650278
Wat een bak Phileine
pi_21651741
Da's nog eens toeval Phileine ! Maar gelukkig heb je in ieder geval dus wel een goed voorgelichte partner Ik moest mijn eerste vriendje echt álles nog uitleggen
Mijn ouders zijn er ook altijd open over geweest, op een dag zaten we te eten en zei mijn vader iets tegen mijn moeder over 'neuken'. Mijn moeder vroeg toen waarom hij het 'neuken' noemde want ze zeiden altijd 'vrijen'. Toen had ik dus door dat 'neuken' hetzelfde was als 'vrijen' en ik riep enthousiast dat ik dan met mijn vader ging neuken Dus ik denk dat het inderdaad handig is om de definitie van vrijen, neuken en knuffelen helder te hebben
  woensdag 1 september 2004 @ 09:57:10 #246
1087 Merisse
broddeltante
pi_21678590
GE-WEL-DIG topic!!! Ben regelmatig in schateren uitgebarsten al zit er natuurlijk ook een hele serieuze kant aan
Mijn favorieten:
- de naam van je eigen kind vergeten (Coolbabe?)
- Dutch met "wat doet dat kind hier in de kamer?"
- meneerm@x en de seksuele voorlichting
- Lois met haar hippe brinta truitje
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 1 september 2004 @ 13:22:44 #247
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_21682277
verkeerde topic

[ Bericht 72% gewijzigd door NT-T.BartMan op 01-09-2004 13:30:54 ]
pi_21682405
En de blunder is dat je die foto's hier post?
  woensdag 1 september 2004 @ 13:30:26 #249
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_21682472
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:27 schreef poemojn het volgende:
En de blunder is dat je die foto's hier post?

Verkeerde topic idd... Zal ze even verplaatsen naar het foto-topic
pi_21701194
Phileine...is dat zo'n rood boek, gaat ook over zelfverdediging en alles? Of is dat zo'n boek met pratende spermaatjes?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_21703402
ik weet niet eens meer hoe het eruit ziet. Zwartwitfoto voorop geloof ik, A4 formaat zachte kaft. Maar mijn zus had met lippenstift er van alles opgeschreven. En van binnen dus van alles. Strips, fotoreportages, interviews. "boek voor meiden" of iets dergelijks heette het.

Net nog een verse blunder. Ben helemaal bepakt en klaar om te gaan. Luier verschoond, spulletjes in de kar, Isa in de kar. Denk ik opeens "he wat gek, waarom ligt daar een nieuwe luier op de grond?" Even voelen bij Isa die opeens wel een héél klein kontje heeft. Vergeten de nieuwe luier om te doen dus, Isa zat gewoon lekker met haar blote billen in haar broek. Dat was vast nooit lang goedgegaan.
mooi he, alles
pi_21716344
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:57 schreef Merisse het volgende:
- Dutch met "wat doet dat kind hier in de kamer?"
1 van de betere idd!
pi_21724054
Ik heb echt gehuild van het lachen. Vele erg komische blunders, maar Mwanatabu en anneja jullie beschrijvingen zijn echt meesterlijk. Vooral de hutspot en Dreutel die net kan lopen, ontzettend komisch.

Ik heb zelf geen kinderen en kan me ook geen blunders herinneren van mijn jeugd. Misschien die ene waarbij ik boos van tafel storm, mijn moeder me achterna loopt en me bij mijn schouder wil grijpen, maar mispakt en in plaats van mijn schouder vol met haar hand mijn lange paardenstaart te pakken heeft. Ik liep stevig door, dus ze hing echt goed aan mijn haar. Helemaal per ongeluk, maar wat deed dat zeer. En wat voelde ze zich schuldig. En ik voelde me ook rot, want ik wist dat ik vervelend was en dat ik het hele geheel had kunnen voorkomen. Toen was ik trouwens al een jaar of 11, 12, denk ik.
pi_21782194
Puh, ben ik nou de enige bij wie dingen soms Vreselijk Mis gaan of verdringen jullie ze gewoon

Hier nog een ouwe: oudste was tamelijk duchtig voorbereid op de geboorte van de jongste, en was al weken bezig met zijn knuffelkoe verschonen en de borst geven et cetera, want dat is alles wat babies zo'n beetje doen immers. Dus. Babybroertje is geboren. Bij de eerste verschoning staat oudste er met zijn neus bovenop, geeft lapjes en luierklem aan, en vermaakt zich kostelijk. Bij de tweede verschoning schuift hij dus weer zijn opstapje aan, duwt zijn neus zowat in de luier van zijn broertje, en wacht op wat komen gaat. Aa! Poep! Maar DAT hadden pappa en mamma hem niet verteld! Walgend springt hij naar beneden, en achter mij hoor ik een vreemd geluid. Staat hij letterlijk te braken in de keuken. (maar...maar....het was maar meconium...ZO vies is dat toch niet? Dit was sowieso het eerst in zijn leven dat hij iets duidelijk smerig vond). Nouja, helpen met verschonen heeft hij sindsdien niet meer gedaan. Zijn pop durft hij nog wel aan, die plast alleen maar. Maar zijn kleine stinkebilen-poepfabriek broertje, huu, nee.
pi_21782334
Gister nog een leuke: ik heb de kinderen gedoucht, wil ze in sneltreinvaart aankleden omdat ik errug nodig naar de wc moet, denk klaar te zijn en sleur de de trap af, plant ze voor de tv met een koekje en spurt naar de wc. Alles blijft rustig om de hoek. Te rustig. Alleen een rustiek gespetter is hoorbaar. Als ik terugkom in de kamer is er een glijbaan!
De bank is ondergeplast en de vloer ervoor ook. Ik ben ze vergeten luiers aan te doen!
De twee monsters zitten heerlijk te spelen in het "water". Toen konden ze opnieuw onder de douche en schone kleren aan. En ik had al koppijn...
  † In Memoriam † maandag 6 september 2004 @ 12:37:30 #256
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 6 september 2004 @ 15:03:40 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21785657
Mwanatabu!!

Ik heb hier een mini-blunder.
No kids were hurt during this scene
Ik had Léon naar bed gedaan en ik had voor mezelf een bammetje gesmeerd. Maar Léon was zijn speen kwijt en begon te huilen. Dus ik terug, speen erin, dikke kus en weer weg. 5 minuten later was het weer feest. Ik schrok me helemaal de rambam toen ik hem zag.
Ik had zijn gordijntjes ietsjes dicht gedaan, maar toch zag ik op zijn wangetje een grote klodder donkere smurrie. Hij had zichzelf óf helemaal stuk gekrabt óf hij had een bloedneus.
Paniek!!!!
Toen ik dichterbij kwam zag ik ineens dat het helemaal niet rood was maar bruin. Held dat ik was dacht ik, ms toch maar even proeven wat het nou is.
Chocopasta...
Ik had ws niet zo netjes gegeten en had hem onder gesmeerd terwijl ik hem een kus gaf.
pi_21785988
Oe, dat soort dingen zijn schrikken ja. Bloed is eng, helemaal op je kindje!
Ik dacht van de week nog dat er poep aan de bank zat gesmeerd. Bleek pindakaas te zijn. Gelukkig.
pi_21786019
Oh dutchie, doet me denken aan de keer dat we jongste een nibbit-tattoo op zijn rug hadden geplakt. Een zwart met rode poemakop. Ik zat met blote jongste in de tuin. Komt vriendlief ineens bezorgd roepend aangestormd- van een afstandje leek het plakplaatje net een gapende wond. Ach gos.
pi_21786034
quote:
Op maandag 6 september 2004 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik dacht van de week nog dat er poep aan de bank zat gesmeerd. Bleek pindakaas te zijn. Gelukkig.
Ik dacht laatst dat er pindakaas in de duwkar gesmeerd was...
pi_21786243
Bleh, dat was dus niet zo'n geslaagde proefsessie

Onze oudste had eens diarree, 's ochtends om half zes. Dan is hij doorgaans nogal chagrijnig, en op het moment dat ik hem in de badkamer zijn luier uitdoe krijgt hij me daar toch een driftbui. De stront spatte alle kanten op, inclusief mijn mond . Mijn vriend stond me uit te lachen terwijl ik daar stond te kokhalzen met poep in mijn haar. Toen zijn de poeperd en ik gezellig samen in bad gegaan om 5:30 's ochtends
pi_21786337
Eew. Jij wint

maar van die nachtelijke of vroeg-ochtendlijke sessies KUNNEN soms inderdaad heel gezellig zijn
pi_21786557
Jeetje, wat een 'lol'
Ik had vanmiddag alleen maar wat poep tussen m'n vingers ja de luier-wissel ... Maar toch wel vreemd, dan denk je nog: 'He, wat is dat koude op m'n vinger toch ...' en probeer je het af te vegen; kom je er natuurlijk net te laat achter dat je nog geen halve minuut geleden in de stront had gegraaid ...
  vrijdag 10 september 2004 @ 20:43:39 #264
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_21867652
Ik heb vandaag een blunder gemaakt
kyllian stond bij mij bij de bank en ik wil een vlieg weg jagen met mijn hand en sla hem vol op zijn wangetje hij keek mij aan van waar is dat nou goed voor en zet hem op een brullen
en ik deed even hard mee
pi_21867863
tip: lees dit topic niet met een volle blaas
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:38:15 #266
63367 Jdee
pi_21868779
quote:

Nee hoor, toen René met de vraag kwam wat neuken nou is, vroeg ik hetzelfde terug, nee wist ze niet, ik ook niet zei ik. Klaar, we hebben het er niet meer over gehad.
ge-ni-aal

moussy voor stoere koele houding award 2004!
..en laat gaan...
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:49:14 #267
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_21869014
Mmmm toch ook wel een blunder van mijn pa : Hij heeft in ons oude huis altijd een smeerput gehad om aan de auto te werken ( diepste deel 2m diep denk ik ).
Op een gegeven moment loop ik van voor uit de garage binnen en ik hoor hem bezig, zeg wat tegen en en wel de kant op lopen waar hij zit en boem toen lag ik opeens 2 meter lager incl een paar tredes van de trap meegepakt maar gelukkig was er helemaal niks aan de hand bij mijn
pi_21875886
Blunders van mijn pappie en mammie:

-Ma staat heerlijk te beppen op de stoep met de buurvrouw met mij (6 mnd) achter haar in de wandelwagen (dacht ze). De gevolgen van een combinatie van een zacht briesje met een aflopende stoep ontgaan malief even. Ik zeil dus met wagen en al het trottoir af, wagen kiept echt om en ik wordt gelanceerd en klap op mijn kin op het wegdek. Resultaat: een snee die een lidteken achterlaat dat nu nog te zien is. Wat niet opweegt tegen het emotionele lidteken bij mijn moeder natuurlijk

-Wij kregen vroeger katoenen luiers om, die je met een veiligheidsspeld vast moet maken. Mijn vader heeft die speld een keer per ongeluk dwars door het vel op mijn zusjes buik gestoken. En daarna maar denken waarom het kind zo huilde...
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2004 @ 15:45:58 #269
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21881662
nou hier dan een verse blunder van mij.
ik ging gisteren met luca naar de kermis en hij wou in de botsautootjes. nou vind ik dat normaal geproken zonder kind al een onoverzichtelijk gekrioel van karretjes, maar dit keer waren we vroeg en er waren maar 4 karretjes bezet. dus ik koop penningen en we gaan als nr.5 klaarzitten.
in mijn onschuld denk ik nog dat mijn "medeweggebruikers" toch bij hun verstand zijn en zien dat ik met een klein kind in een karretje zit, dus een beetje uit de buurt blijven.
inderdaad zie ik ze kijken en men ontwijkt ons karretje..... op 1 zo'n idioot na, die ik doelbewust in volle vaart op ons af zie komen met het plan ons eens lekker frontaal te rammen.
ik roep tegen luca dat hij zich schrap moet zetten en alles binnenboord te houden en klem luca met een arm en een been zo vast mogelijk in het bankje.
resultaat van deze idiote aktie? luca kan ik nog zo goed en zo kwaad in het bankje houden, maar ik schiet doordat ik me zelf niet schrap kan zetten met een noodklap tegen het stuur.
lichamelijk heeft luca niets, maar hij heeft wel de schrik van zijn leven en ik heb een enorme blauwe plek op mijn been waar ik tegen het stuur geslagen ben en mijn rug en nek hebben een opdoffer gehad.
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:59:43 #270
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21881861
In de veronderstelling dat ik Jessai op mijn arm had, zette ik 'hem' op de grond. Het bleek Junah te zijn, en baby's van 5 maanden vallen om

Ik had het gelukkig op tijd door en ving haar op voor ze daadwerkelijk viel
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 september 2004 @ 16:08:12 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21881973
Ow, Lady_wrb, zo ben ik eens met mijn pap in de botsautootjes geweest. En ik had iets minder geluk dan Luca, ik klapte met mijn gezicht tegen het stuur. Heb nog weken met een blauwe neus gelopen En durfde vervolgens heeeeeel lang niet meer in de botsautootjes...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_21882463
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:08 schreef Sjeen het volgende:
Ow, Lady_wrb, zo ben ik eens met mijn pap in de botsautootjes geweest. En ik had iets minder geluk dan Luca, ik klapte met mijn gezicht tegen het stuur. Heb nog weken met een blauwe neus gelopen En durfde vervolgens heeeeeel lang niet meer in de botsautootjes...
Hahahahaha, ik ook! Ik was vijf en zal wel gezeurd hebben dat ik erin wilde, want ik kan me niet voorstellen dat mijn vader dat zomaar zou doen. Nou ja, ik werd dus (ondanks dat ik goed werd vastgehouden) toch tamelijk beurs gebeukt, ben er sindsdien nooooooooit meer in geweest, en zal er ook nooit in gaan
pi_21883175
Haha Tan, dat gebeurde mij dus laatst ook bij mijn nichtje van 6 maanden. Zette haar in "kruipstand" op de grond. Die lag dus gelijk plat op haar gezicht.
mooi he, alles
pi_22801482
Okay, ook een lekkere:

ik doe boven de douche vast aan en leg de handdoeken en pyjama's vast klaar. Beneden staan twee blote jongetjes te wachten tot ze mogen douchen. Achter de pc zit een vader die dus op hoort te letten. ( )
Als ik beneden kom en de deur openzwaai voel ik iets "vreemds". Als ik omlaag kijk wat er aan de hand is reconstrueer ik: de jongste had op de vloer gepoept, en ik heb de stront net met de borstel onder de deur over de hele vloer geveegd in een keurige halve cirkel.
Het vilt onder de deur is er nu dus niet meer en papa mag niet meer op de pc als hij op dient te letten
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:36:17 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22804648
sorry, ik zit me te bescheuren hier en op de bank zit iemand naar me te kijken of ik gek geworden ben
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:39:33 #276
13151 crew  Rewimo
pi_22804756
Ik doe even mee Ik zie het helemaal voor me!
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:41:55 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22804823
Ow gatverdamme
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:59:11 #278
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22807035
oh wat smerig
pi_22838983
hahaahaha sorry kon het niet laten om niet te lachen lijkt me wel stinken en smerige zooi
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:30:28 #280
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_23422591
Ok, tijd om dit errug grappige topic weer een zwiepje te geven..

Een vriend van mijn collega woont nou niet echt naast de deur dus als hij weleens bij ons is, blijft hij ook slapen. Affijn, volgende dag gaat hij even douchen (douche is vanuit de gang te bereiken en is ipv badkamer gewoon echt alleen een douche) Alyssa hoorde blijkbaar dat hij aanstond, dus ze wandelt naar de douche toe en gooit zo in een beweging de deur open.. Tsja, daar stond collega van papa Toen ik mannetje erheen had gestuurd om Alyssa weg te halen hoorde ik hem nog wel roepn om het op haar 18e nog maar een keer te doen (dacht het niet....)

Alyssa eet al een poosje niet meer gepureerd maar gewoon gesneden, zo ook een keer de kipfilet. Nu ben ik erachter dat dat best stug spul is wat dus in je keel kan blijven steken.. Alyssa was aan het stikken, vocht uit neus, mond en ogen.. In blinde paniek dacht ik na: wat nu??? Ze zat in haar kinderstoel vastgegespt, maar ja, veel tijd had ik niet. Dus wat doe je dan.. Kind met stoel en al op de kop voorover gooien... Handje ertussen enalles.. Nog even op haar rug geklopt en de kip was er al snel uit pfew... Nog even heeft ze gehuild al denk ik dat het meer de schrik was dan de pijn, het moet er heel vaag uitgezien hebben.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 12:55:14 #281
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23423095
die vriend is wel ad-rem

oei, met stoel en al op de kop maar gelukkig dat het wel hielp!
pi_23423246
Dit is niet echt een blunder, maar toch.

Manlief is een paar weken weg, dus jongste slaapt lekker bij mij in bed. Doorgaans ligt hij pontificaal overdwars te ronken als ik zelf naar bed kom, maar gister kroop ik er voorzichtig in...en....bed leeg. Uh oh. Toch maar licht aangedaan, en op het eerste gezicht zie ik hem dus nergens. Niet in bed, niet naast bed, niet onder bed, niet achter gordijn. Help! Zo veel plekken zijn er in onze slaapkamer echt niet om je te verstoppen en alle deuren waren dicht, hij kan toch niet zomaar weg zijn?? Dan hoor ik een zacht kuchje uit de wasmand komen. Ik doe het deksel open en jahoor, daar ligt ie opgekruld te slapen. Monster.
pi_23423264
In de wasmand! Mazzel dat je hem vond. Voor hetzelfde geld had je 112 al gebeld
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 13:02:56 #284
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23423267
woehahahahahaha hoe komtie daar nou op?
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 13:04:04 #285
81992 Githa
pi_23423295
anneja..... toch wel foto's van gemaakt he ? ...dat lijkt me nou fantastisch om te zien
pi_23423402
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:30 schreef Bibikuif22 het volgende:
[...]
Haha - over die collega is wel leuk!

Maar die stoel ... Daarom willen we Elise niet aan haar stoel vastleggen, maar ja ... hoe lang dat nog lukt
pi_23423544
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:04 schreef Githa het volgende:
anneja..... toch wel foto's van gemaakt he ? ...dat lijkt me nou fantastisch om te zien
Nee, was op dat moment niet het eerste wat in me opkwam misschien moet ik hem er nog een keer inproppen voor een foto

Nu ik toch bezig ben- deze valt wel onder categorie 'blunder' denk ik:
't Is ochtend, je kent het wel, alle kinders moeten eten en aangekleed en naar de creche enzo en wij zijn echt categorisch te laat met alles (het feit dat de Heren Kinders ruim twee uur voordat het tijd is te vertrekken (en 1 uur voordat het officieel tijd wakker te worden) unilateraal besluiten dat het tijd is om op te staan doet daar niets aan af). Dus. Weer eens te laat probeer ik mopperend zo snel mogelijk beide heren in hun schoenen te hijsen, en werp oudste alvast zijn jas toe om aan te doen. Als hij begint te jammeren dat het niet past mopper ik nog eens wat harder en sjor lichtelijk hardhandig zijn jas dicht. Daarna zoek ik de jas van de jongste.

Aha. Die heeft oudste aan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 november 2004 @ 13:29:37 #288
13151 crew  Rewimo
pi_23423821
Ik weet weer waarom ik op jou gestemd heb
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:40:12 #289
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_23424043
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:09 schreef Bright het volgende:

[..]

Maar die stoel ... Daarom willen we Elise niet aan haar stoel vastleggen, maar ja ... hoe lang dat nog lukt
Op het moment was het om te huilen, echt waar wat schrik je dan! Maar naderhand was het erg vaag, wij liggend op de grond met een stoel ertussen. Alyssa is er al eens uitgeklommen dus ze moet echt gewoon vast...
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_23424991

Geweldig dit
Ik heb gelukkig met mijn hele stapel tante-zeggertjes nog nooit echt geblunderd!
Met mij is wel een hoop omgeblunderd Ik heb namelijk een pappa, een mamma, 5 broers en een zus die allemaal wel even voor mij gingen zorgen :p
Dat MOET af en toe misgaan.

-mijn zus denkt dat mijn broer op me past en andersom en ik donder in ons herenhuis als 2 jarig meisje van de 4 meter! hoge trap af. Resultaat: 2 uur knock-out. aan overgehouden: tot mijn 4e elke keer bij pijn-huilen flauwvallen

-Met de hele familie naar de kerk in 1 auto, met de hele familie weer naar huis en marchientje van 3 jaar alleen bij de kerk. BRULLEN! mijn pappa kwam redelijk snel weer (alleen) terug

-Omdat al mijn 9 opvoeders er van hielden om met mij te sjouwen en aan mij te sjorren, zei mijn moeder af en toe: Blijf eens van dat kind af!!! resultaat: een marchientje van 2 die bij ongewenste aandacht roept: Bijf van dat kind af!

-Marchientje die stoel bij aanrecht sleept als 3-jarig meisje (halve familie in de buurt) er op klimt (zou je moeten kunnen als je drie bent) erover heen leunt naar het aanrecht en omkiept. Resultaat: 1 gebroken armpje en 4 week gips.

Maar ze houden allemaal heel veel van me

[ Bericht 0% gewijzigd door marchien op 19-11-2004 14:36:15 ]
Carpe diem
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:53:10 #291
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_23455766
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:30 schreef Bibikuif22 het volgende:
[...]
Alyssa eet al een poosje niet meer gepureerd maar gewoon gesneden, zo ook een keer de kipfilet. Nu ben ik erachter dat dat best stug spul is wat dus in je keel kan blijven steken..
[...]
Kipfilet is zo ongeveer nog het enige dat ik door de blender jaag voor Jasper. Hij is er nog niet in gestikt (gelukkig...) maar na een tijdje kauwen spuugt hij het weer uit...
pi_23509235
Ik herinner me nog eentje van toen ze nog geen 1 waren en net pogingen gingen ondernemen om te lopen. We zaten middenin een verhuzing en ik had de kids 'opgesloten' in de huiskamer, waar alleen een tafel en een luchtbed stonden. De kids waren lief aan het spelen met het meegenomen speelgoed. Op een gegeven moment vond ik het toch wat te stil en ging even checken.
Suzanne had zich opgetrokken aan de tafel een een open pak cremekoekjes gevonden en die was ze samen met haar broer over de vloer aan het uitsmeren.....Kinderen en vloer waren te vies om aan te pakken
Een tweede keer was toen ze ca 2,5 waren. Ik had net brood gemaakt en de spullen niet opgeruimd. Weer die ijzingwekkende stilte.... Ik ga kijken in de keuken en zie (alweer)Suzanne net een grote beet van de kaas nemen...Let wel het was een kilostuk. Omdat ze mij niet zag (moest even snel de kamera pakken) gaf ze daarna het stuk kaas ook even aan haar broer, zodat die ook nog even een hapje kon nemen
pi_23512841
Gargamel, ze zijn tenminste wel lief voor elkaar Als de een iets fout doet, mag de ander het ook
pi_23514484
niet altijd:
Ik moest Suzanne eens verschonen en nam haar dus mee naar de comode. Terwijl ik bezig ben, doet Rick-mans dus de deur van de kamer dicht en draait de sleutel om....
Moeder met dochter aan de ene kant van de deur en zoon moederziel alleen aan de andere kant. Ik heb nog geprobeerd hem te bewegen om de sleutel weer terug te draaien, maar na een poging gaf meneer op en ging lief spelen. Ik heb geprobeerd de deur te lichten, maar er was geen beweging in te krijgen. Geen telefoon en de komende 6 uur niemand thuis.
Ik ben toen bij het raam gaan posten totdat een oude buurvrouw langs zou komen om de hond uit te laten. Bijna een uur later was ze daar (eindelijk). Ondertussen had ik al ideeen gehad om langs het raam en regenpijp naar beneden te klimmen. Zij heeft manlief uit zijn werk gebeld die natuurlijk op zijn weg naar huis alles tegenhad (Murphy's Law) En weer een uur later werden we bevrijd.
(Die buurvrouw heeft na dit incident dus een reservesleutel gekrege...) De sleutels hebben we maar verwijderd om herhaling te voorkomen
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 13:42:49 #295
2628 Karin
pi_23514701
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:32 schreef gargamel het volgende:
niet altijd:
Ik moest Suzanne eens verschonen en nam haar dus mee naar de comode. Terwijl ik bezig ben, doet Rick-mans dus de deur van de kamer dicht en draait de sleutel om....
Moeder met dochter aan de ene kant van de deur en zoon moederziel alleen aan de andere kant. Ik heb nog geprobeerd hem te bewegen om de sleutel weer terug te draaien, maar na een poging gaf meneer op en ging lief spelen. Ik heb geprobeerd de deur te lichten, maar er was geen beweging in te krijgen. Geen telefoon en de komende 6 uur niemand thuis.
Ik ben toen bij het raam gaan posten totdat een oude buurvrouw langs zou komen om de hond uit te laten. Bijna een uur later was ze daar (eindelijk). Ondertussen had ik al ideeen gehad om langs het raam en regenpijp naar beneden te klimmen. Zij heeft manlief uit zijn werk gebeld die natuurlijk op zijn weg naar huis alles tegenhad (Murphy's Law) En weer een uur later werden we bevrijd.
(Die buurvrouw heeft na dit incident dus een reservesleutel gekrege...) De sleutels hebben we maar verwijderd om herhaling te voorkomen
Jeetje zeg! Wel fijn dat zoonlief lief ging spelen maar wat zal jij je opgevreten moeten hebben.
Een van mijn nachtmerries hoor!
Daarom heb ik altijd mijn huissleutels in mijn zak voor die sporadische keer dat ik buiten een sigaretje ga roken en Bram even binnen aan het spelen is (meestal rook ik alleen als Bram slaapt). Hij is druk bezig met de hendel van de schuifpui. Als die hendel helemaal naar boven wordt geduwd kan ik er dus niet meer in (maar dus wel over de poort klimmen en dan via de voordeur naar binnen). Gelukkig is Bram nog net even te klein maar voor je het weet......
pi_23514896
Huissleutels had ik ook niet bij me, maar daar had ik toch pas wat aan gehad toen de buurvrouw langskwam (een uur later) het was de kinderkamer die hij op slot deed.
Het bezorgst was ik over de trap ( de traphekjes waren net verwijderd). Nu konden mijn bengels wel redelijk goed traplopen, maar Rick is nogal onhandig en ik hoopte maar dat hij niet in de buurt van de trap zou komen of andere rare fratsen zou gaan uithalen.
pi_23515487
Haha - opa en oma's blunder: De achterdeur heeft grendels en de jongste van mijn broer zit nu in de fase dat elke hendel geprobeerd moet worden. Leuk als iedereen in de tuin is, behalve hij
Dat gebeurt dus geen tweede keer meer. (Ik vraag me af of ze hebben nagedacht om via de openslaande deuren naar binnen te gaan; die kunnen slechts met een sleutel worden afgesloten en geopend)
pi_23516166
En dan nog een blunder: verstop geen speelgoed waar ze nog te klein voor zijn in hun eigen kamer, ze vinden het !!!!
Toen ze circa 2 waren, deden ze nog een 'dutje' tussen de middag. Eigenlijk hadden ze er geen zin in en van slapen kwam ook niet veel terecht. na een 3 kwartier soebatten en naar boven roepen dat ze moesten slapen werd het eindelijk stil.....
Zoals je hierboven lezen kon kan dit ook betekenen: we zijn weer kattekwaad aan het uitvoeren.
Na ruim een uur ben ik stilletjes naar boven geslopen en deed de deur even stil open. En daar zaten ze weer.....Tussen de volledige inhoud van de kledingkast. De kamer zag eruit of er een granaat in ontploft was.
Dat was niet het ergste, ze haden de viltstiften gevonden en uitgeprobeerd. Overal rood, blauw groen geel oranje... het bedengoed, de bedden, de comode en elkaar... (de muur is gespaard gebleven) Ik was eerst volledig sprakeloos, de kids keken op met een smile: kijk eens wat wij gedaan hebben Ik heb snel een foto gemaakt en daarna met veel gemopper de rotzooi weer opgeruimd. Gelukkig waren het uitwasbare viltstiften en viel de schade later wel mee. Het tussendemiddag slaapje werd afgeschaft en de kasten bleven verder on aangeroerd.
  zondag 24 april 2005 @ 21:13:35 #299
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26483526
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 23:12 schreef Luchtbel het volgende:

Jolie is nu 3,5 week en ik heb al behoorlijk wat geblunderd.

Ik kan niet alleen zijn in mijn soort! Biecht hier je blunders op baby/kindergebied op en zorg er zo voor dat mij dat niet ook overkomt.....
Hello Jolietje is morgen 9 maanden en het bleek alleen maar erger te worden, zo heeft ze regelmatig met een speen in het overslagje van d'r rompertje geslapen en ik me maar afvragen waar die spenen toch bleven tijdens het verschonen. Goot ik op een veel te vroege morgen yoghurt in d'r fles in plaats van melk, had ze een luier achterstevoren aan, was bij het postkantoor niet meer te achterhalen wat het nummer van mijn pakketje was; in de 3 minuten dat we hadden staan wachten was het bonnetje tot 4 cm na opgegeten had ik nog Vicks aan m'n vinger toen ik daarmee een wondje op d'r hand wou bekijken dat brandde enorm.

Paar weken geleden was ik d'r aan het verschonen bij de Hema en kon na een ware vechtpartij (veel te hoge verschoontafel en te druk kind) slechts 1 sokje terugvinden. Het tweede sokje was onvindbaar, uiteindelijk maar een nieuw paar sokken gehaald en weggegaan. Toen ik later die dag bij een vriendin een poepluier van Jolie wilde verschonen riep ik geschrokken hulp in; er zit iets bloederigs in d'r poep!!! Ja of dus gewoon een knalrode sok

Oh en onze antilekbeker kan nergens mee naar toe, echt heel raar maar er zat helemaal geen dop bij toen we hem kochten
  zondag 24 april 2005 @ 21:18:27 #300
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26483652
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 24 april 2005 @ 21:34:49 #301
61800 Rottdog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')