abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1496181
Ik zoek wat informatie over de volgens mij Britse punkgroep Feeder... ik heb twee nummers gedownload, Seven Days In The Sun en Radioman (Radioman is een soort van ballad, niet echt de Feeder sound denk ik)
Maar ja als iemand wat kan vertellen over deze band help me!
  zondag 26 augustus 2001 @ 21:45:16 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_1496298
Is dat niet een NIN-kloon? Ik ken er 1 nummer van en vind het niks... maar het is inderdaad brits en is daar redelijk gehyped een poosje geleden...
pi_1497065
Laten we 1 ding voorop stellen: Feeder maakt GEEN punk.
Ik zou niet weten hoe ik die stijl moet noemen maar het is geen punk (en ook geen NIN kloon) iets van een mix tussen britpop, rock, en nu en dan een beetje punkrock invloeden.

MAAR Feeder is wel een erg goeie band, ik heb 2 cd's van ze: hun laatste, Echo Park en die daarvoor, Yesterday went too soon.

Yesterday came too soon vind ik dan ietsjes beter, omdat Echo Park soms iets te gelikt overkomt (niet dat dat de cd meteen slecht maakt maar YWTS heeft een wat rauwere sound, klinkt lekkerder).

Check ook deze nummers:
Insomnia, Yesterday went too soon, Tinsel town, Piece by Piece, Buck Rogers, Turn, Oxygen.

pi_1497083
PS Feeder maakt ook zachtere nummers, radioman is geen uitzondering.
  maandag 27 augustus 2001 @ 00:43:02 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_1497290
Ehm sorry ik was in de war met Filter...
pi_1563748
kay, merci
maar dat van geen punk... mwoah
wat is wel punk>?
pi_1563759
punk is muziek als Pennywise, NOFX, Bad Religion, Lagwagon, enz.

En als je die bands niet mocht kennen:
Offspring, Green day, Blink182 zijn wat bekender

pi_1564015
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_1564371
Ik ken alleen Buck Rogers moet ik zeggen, maar dat vind ik dan ook een enorm kewl nummer. Vind ik dan de rest ook leuk van Feeder?

Anyway op Allmusic.com worden ze best afgekraakt....

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_1564782
Nou en dat ze worden afgekraakt... beoordeel het zelf, en laat je geen mening aangepraat worden door recensenten die enkel selecteren op vaagheid en experimentaliteit (ofzo)
pi_1564860
quote:
Op woensdag 05 september 2001 18:23 schreef Noodles het volgende:
Nou en dat ze worden afgekraakt... beoordeel het zelf, en laat je geen mening aangepraat worden door recensenten die enkel selecteren op vaagheid en experimentaliteit (ofzo)
Tsja ik merk het alleen maar op, over het algemeen vind ik allmusic wel goede reviews schrijven, maar goed ze hebben van een hele hoop cd's reviews, dus dat hoeft niet altijd goed te zijn...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_1565062
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:39 schreef Noodles het volgende:
punk is muziek als Pennywise, NOFX, Bad Religion, Lagwagon, enz.

En als je die bands niet mocht kennen:
Offspring, Green day, Blink182 zijn wat bekender

Ik weet niet maar bij deze bands krijg ik toch niet echt een punkgevoel, tis meer punky pop ofzoiets..

punk is the sex pistols, the exploited en zelfs the hives en de heideroosjes zijn meer punk als the offspring of blink 182 ofzo, althans da's mijn bescheiden mening..

feeder is inderdaad een goeie band trouwens!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_1565077
Dat je Offspring en Blink geen punk vind kan ik me voorstellen, maar ik had ze erbij genoemd om even te verduidelijken wat ongeveer punk was.

Pennywise Nofx en Bad Religion zijn echt wel punk.

Maargoed genoeg over punk, daar hebben we een ander topic voor

pi_1565094
mensen, dit topic gaat al over punk enz, laten we het nou daar bij houden das wat makkelijker..

ben nu btw wat van feeder aan het downloaden, zal zo even mijn mening geven..

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_1565265
hmnvz.. nee niet echt heel geweldig

hoewel 'seven days in the sun' wel leuk is!

maar verder niet heel spectaculair ofzo..

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_1565486
Het is absoluut geen punk,duh,volgens mij word de muziek die Feeder maakt nog altijd grunge genoemd...maar goed.Ik vind het zelf een hele goed band,wat ik er van ken dan.Ze hebben dacht ik twee platen (kunnen er ook meer zijn) en de laatste is Echo Park,en van die andere ben ik eventjes de naam kwijt.

Laatste single is Seven Days in the Sun,en het eerste nummer wat ik van ze hoorde was Sweet 16,als soundtrack van Gran Turismo op de psx.

pi_1570900
Ze hebben 3 platen in totaal, de eerste is Polythene, de tweede is Yesterday too soon.

Neah echt grunge is het ook niet, daar vinnik het te poppy en te licht voor. vind et best moeilijk te plaatsen

pi_1571284
Buck Rogers is ook wel een lekker
goed nummer en what about
Radioman!

[Dit bericht is gewijzigd door Slipknotje op 06-09-2001 19:42]

pi_1571653
quote:
Op donderdag 06 september 2001 15:13 schreef Noodles het volgende:
Ze hebben 3 platen in totaal, de eerste is Polythene, de tweede is Yesterday too soon.

Neah echt grunge is het ook niet, daar vinnik het te poppy en te licht voor. vind et best moeilijk te plaatsen

Yesterday went to soon is het
pi_1572619
quote:
Op donderdag 06 september 2001 15:13 schreef Noodles het volgende:

je hoeft natuurlijk ook niet alle muziek in een hokje te kunnen plaatsen...

ik hou het het op rock, dan kun je nog alle kanten op

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_1572912
Feeder is gewoon poppy rock, heel simpel

Andere bands in dit genre:

Everlast
Tonic
Moist

Vind het een toppiecd hoor, dat echopark, nergens echte geweldig maar gemiddeld gewoon goed. Dat heb ik liever als 3 uitschieters en 7 bagger moet ik zeggen

'we can't rewind' heeft wel een speciaal plekje in mijn hart

pi_1573168
Nah,Everlast is wat meer chiill out muziek,niet echt zo hard als Feeder...maar ook heel goed
pi_1579082
quote:
Op donderdag 06 september 2001 16:41 schreef Scylla het volgende:

[..]

Yesterday went to soon is het

JAaaaaaaaja foutjuuuuh
pi_1579219
* -Mellowdy- weet nog dat dit vorig jaar het eerste optreden was waar ze heen ging.

FEEDER ROELEERT!!

echt goeie show!

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
pi_2774390
Heeft er al iemand gemeld dat de drummer dood is? Anders zoek ik wel een link.

http://news.bbc.co.uk/hi/english/entertainment/music/newsid_1750000/1750644.stm

I intend to live forever, or die trying.
pi_2774496
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 20:50 schreef dwerg het volgende:
Heeft er al iemand gemeld dat de drummer dood is? Anders zoek ik wel een link.

http://news.bbc.co.uk/hi/english/entertainment/music/newsid_1750000/1750644.stm

Hm lullig...

Vond ze wel leuke muziek maken, maar ze gaan door staat er in dat linkje...

pi_2833754
Maar welk album is nu het best??

Elk nummer die ik ken en goed vind, staat weer op een
ander album, dus welke is nu het best??

pi_10627952
Ik heb sinds kort hun laatste album, Comfort In Sound. Echt super!
It's easier to get forgiveness than permission.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 14:26:53 #29
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_10629257
Feeder
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_10631570
Feeder live was een hele prettige ervaring Beste voorprogramma wat ik tot nu toe gezien heb
  vrijdag 23 mei 2003 @ 18:34:12 #31
42555 Tomek
Take on the world!
pi_10634623
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 00:15 schreef Noodles het volgende:
Laten we 1 ding voorop stellen: Feeder maakt GEEN punk.
tsja, maar wat is tegenwoordig nog wel punk dan. ik bedoel vergelijk de sex pistols, bad religion en nofx met elkaar. Nouw ik weet niet hoor, het wordt alle drie punk genoemd, maar ik hoor toch wel degelijk een wereld van verschil. wel een beetje offtopic maar goed
pi_12490276
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:06 schreef mrmiddel het volgende:
Feeder live was een hele prettige ervaring Beste voorprogramma wat ik tot nu toe gezien heb
Heb je ze gezien in een voorprogramma van Coldplay? Ik ben er niet bij geweest, maar ik ben benieuwd naar een wat uitgebreidere review

Ik ben toch wel een fan van het eerste uur en heb Swim dan ook orgineel in de kast staan onder andere naast Echo Park; Oxygen is wel een van m'n favorieten. Ik hoop dat ze volgend jaar wat meer concerten gaan geven en niet alleen voorprogramma's en festivals doen. Ik had ze graag willen zien eind december in de Wembley Arena, maar de staanplaatsen zijn al een tijdje uitverkocht, dus daar was ik veel te laat bij ondanks de reminder mailtjes van de feederweb.com

BTW, voor mij is het gewoon een bijzonder aangename mix tussen Rock en Britpop

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_12496116
Het eerste nummer wat ik van hen hoorde van Just the way I'm feeling. Echt geweldige rockplaat. Is trouwens ook nog een grote hit geweest in Engeland. De nieuwe single Forget about tomorrow is juist weer een gevoelig nummer.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
  zondag 17 augustus 2003 @ 14:09:34 #34
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_12498814
feeder is !! heb het album comfort in sound en die is gewoon super, amg is geen graadmeter is deze...
pi_12500235
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 00:13 schreef Steffie het volgende:

[..]

Heb je ze gezien in een voorprogramma van Coldplay? Ik ben er niet bij geweest, maar ik ben benieuwd naar een wat uitgebreidere review

Jup.. voorprogramma Coldplay in Lille en Parijs. Kan je zo geen uitgebreidere review geven.. omdat ik eerlijk moet bekennen dat ik Feeder daarvoor qua muziek niet echt kende voor die tijd. Shame on me, huh?
pi_12507935
Feeder, gezien op Werchter

zeker een goeie band

zondag 17 augustus 2003 @ 22:10:56 #37
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12509199
Feeder is wel aardig, jammer dat de met fotomodel getrouwde drummer dood is(zelfmoord)
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_12513923
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 22:10 schreef TIC het volgende:
Feeder is wel aardig, jammer dat de met fotomodel getrouwde drummer dood is(zelfmoord)
Ik kan anders goed leven met Mark Richardson. Tuurlijk is ieder mens uniek, dus Jon Lee ook. Maar Jon was niet het mastermind van de band. Grant Nicholas schrijft voornamelijk de nummers. Tot op heden zijn de lyrics en de hoofdlijnen van de muziek nog geschreven door hem.

Feeder is voor mij niet minder Feeder, nu met Mark als drummer. De sound van Comfort In Sound is moeilijk te vergelijken met die van Swim, maar die evolutie was ook al merkbaar in Polythene, Yesterday Went To Soon en Echo Park. Tijd staat nu eenmaal niet stil

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_13480789
Klein Kickje dan maar.
Feeder gezien in het voorprogramma van de Stones afgelopen maandag (het 'inhaalconcert' in de Arena).
Van te voren geen idee wie of wat het voorprogramma zou doen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast werd. De meeste stones-fans zullen Feeder niet echt hebben kunnen waarderen volgens mij, maar ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb!
  zondag 11 april 2004 @ 11:09:44 #40
89005 jonny
protegé moi
pi_18340849
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:53 schreef ralpje het volgende:
Klein Kickje dan maar.
Feeder gezien in het voorprogramma van de Stones afgelopen maandag (het 'inhaalconcert' in de Arena).
Van te voren geen idee wie of wat het voorprogramma zou doen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast werd. De meeste stones-fans zullen Feeder niet echt hebben kunnen waarderen volgens mij, maar ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb!
Nog maar een kick omdat ik gisteren het album Echo Park gekocht heb

Ik vond Feeder destijds als voorprogramma super, ook al kende ik alleen maar het nummer Buck Rogers.
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_24199727
Er komt eind januari een nieuw album van ze uit, genaamd 'Pushing The Senses'.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_24214863
Pushing The Senses is een zwaar goed album, zeker in vergelijking met Comfort In Sound. Begint meteen lekker en trekt die lijn bijna het hele album door. Goeie zaak
pi_24217713
Op 17 maart komen ze optreden in Paradiso. Ik kijk echt uit naar het nummer Pilgrim Soul en hoe Markie zich daarop uit gaat leven
pi_24218788
Ik kijk natuurlijk uit naar Just a Day, alleen is dat ook altijd het einde van het concert. Zodra ze die als exit tape gaan spelen (oasis-stijl ) is het feest van Feeder voorbij.

Het nieuwe album begint goed te leven, maar er zijn b-sides die veel beter zijn. Van mij mogen ze ook een concertje met B-sides gaan doen, want het zonde dat je sommige nooit hoort. Neemt niet weg dat seven days in the sun, Buck Rogers en natuurlijk JaD onovertroffen zijn en die er horen te zijn.

Bij de autoscrobbler groep van Fok! gaat feeder ook lekker
pi_24587191
Ik wist dat Feeder goede nummers had, maar dat het constant van hoog niveau is, was onbekend. De nieuwe cd vind ik trouwens een van hun beste.

Zornik staat overigens in het voorprogramma 17 maart. Dat is goed nieuws.

[ Bericht 23% gewijzigd door Toffe_Ellende op 15-01-2005 21:34:02 ]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:49:32 #47
92932 MrGP
This is bat country!
pi_24626417
Geweldige band
Persoonlijke faforiten tot nu toe: Summers gone, Child in you, Comfort in sound en natuurlijk Just a day
Find me some golf shoes. Otherwise, we'll never get out of this mess alive!
pi_24626964
Kan zijn omdat ik Just a Day maar een keer gehoord heb, toen ik de video zag op de bonus DVD van Comfort inSound, maar waarom is dat nummer zo bijzonder? Kan zijn dat ik door de video afgeleid was

[ Bericht 2% gewijzigd door Toffe_Ellende op 18-01-2005 19:24:05 ]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 19:10:37 #49
92932 MrGP
This is bat country!
pi_24627328
Omdat het denk ik toch wel hun bekendste/ meest geluisterde nummer is
Check: http://www.audioscrobbler.com/music/Feeder
Find me some golf shoes. Otherwise, we'll never get out of this mess alive!
pi_24627787
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan zijn omdat ik Just a Day maar een keer gehoord heb, toen ik de video zag op de bonus DVD van Comfort inSound, maar waarom is dat nummer zo bijzonder? Kan zijn dat ik door de video afgeleid was
Muziek gebruikt voor intro van Gran Turismo3 (een van de best verkochte PS2 games)
Videoclip gemaakt door fans voor fans (betrokkenheid met fans)
B-side van Seven Days In The Sun (b-sides zijn sowieso van hoge kwaliteit, maar deze valt gewoon extra op)
Vaak laatste nummer op setlist (catchy intro )

Overigens is het niet mijn favoriet hoor. Tekstueel gezien is het niet bepaald een hoogtepunt

[ Bericht 10% gewijzigd door Steffie op 18-01-2005 20:15:34 ]
pi_24628488
Just a Day heeft niet de meest geniale tekst, daar hebben ze andere nummers voor. De clip is inderdaad erg bijzonder en als theme van GT3 is het natuurlijk een toppertje.

Wat het nummer echt uniek maakt is het moment van spelen (laatste nummer concert) en de wijze van spelen. Grant (aka JCF) zet de eerste tonen in waarna het publiek het tututu stukje begint te schreeuwen en vervolgens gaat iedereen nog een keertje los voor een minuutje of 6. De sfeer is uniek (kippenvel) en het nummer is gewoon erg sterk als afsluiter. Natuurlijk zijn er ook andere springnummers (Buck Rogers, Godzilla, 7 days). Ik hou altijd een beetje in bij die nummers, want 1 ding weet je zeker Markie en Grant komen nog met HET nummer en dan moet je springen.

Als album is het b-side album het beste, maar NIETS gaat boven een live optreden (bootleg) met JaD als afsluiter
pi_25534522
Morgen Vanavond dus in Paradiso
pi_25549890
Woehoe, ik zal er ook vanavond zijn. Die ene. Met dat Feeder t-shirt dus.
pi_25551013
Hmm.. Feeder is wel ok. Wist dat ze naar NL kwamen. Maar trekt me verder niet zo om ze ook te gaan bekijken. Ik moet wel zeggen dat ik Pushing the Senses inmiddels een zeer ok album vind.
I don't really come from outer space || Last.fm
  vrijdag 18 maart 2005 @ 00:36:30 #55
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_25557040
En het concert was ook zeer okee! Het begon een beetje dufjes, maar al snel kwam het publiek, en de band, goed los. Dat er af en toe wat kleine meisjes op het podium sprongen om Grant een kusje te geven, okee, maar toen het op het eind een hele hype geworden was en ze daardoor nou net dat ene hele mooie nummer lichtelijk verpest werd vond ik wel een beetje jammer.

Die drummer, die niet een van de lichtste personen was, die aan het eind met duik waarop een blauwe vinvis trots zou zijn in het publiek denderde? Ik kon hem dus net ontwijken. Een vriendin van me niet, en lag er vol onder
pi_25558069
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:36 schreef Scylla het volgende:
En het concert was ook zeer okee! Het begon een beetje dufjes, maar al snel kwam het publiek, en de band, goed los. Dat er af en toe wat kleine meisjes op het podium sprongen om Grant een kusje te geven, okee, maar toen het op het eind een hele hype geworden was en ze daardoor nou net dat ene hele mooie nummer lichtelijk verpest werd vond ik wel een beetje jammer.
Ja een keer is leuk, net als de vorige keer in de melkweg, maar nu werd het op het einde een beetje teveel. Just A Day kennen we onderhand wel en de uitvoering was opzich nog steeds redelijk goed, maar je herinnert je dat nummer nu eerder vanwege het publiek op het podium, dan vanwege Feeder's performance.

Overigens heeft het absoluut niets af kunnen doen aan het algehele gevoel dat ik na dit concert heb overgehouden. De sfeer was echt geweldig en de setlist was erg prettig, met in het achterhoofd dat dit de Pushing The Senses promo tour is. En de uitvoering was ook erg oke, met uitzondering van een paar intro's die niet echt liepen, maar dat kan de besten gebeuren. Dat bleek vanavond maar weer

Hopelijk komen ze in oktober of november weer terug voor een tweede tour. Fans genoeg die er voor in zijn

Oja de setlist voor de liefhebbers:
01 - Feeling A Moment
02 - Comfort In Sound
03 - Pushing The Senses
04 - Tender
05 - Tumble And Fall
06 - Turn
07 - Frequency
08 - Bitter Glass
09 - Pilgrim Soul
10 - Come Back Around
11 - Descend
12 - We Can't Rewind
13 - Insomnia
14 - Just The Way I'm Feeling
15 - Buck Rogers
---
16 - Dove Grey Sands
17 - High
18 - Just A Day

[ Bericht 13% gewijzigd door Steffie op 18-03-2005 03:54:20 ]
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:52:48 #57
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_25560082
High, en we Can't Rewind vond ik het best...en Buck Rogers natuurlijk De nieuwe nummers vielen me allemaal erg mee, ook eigenlijk wel erg goed, terwijl ik de cd een beetje duf vind...
pi_25560992
Ben gister niet gegaan omdat ik geen zin had om naar Amsterdam te reizen... terwijl ik de kaartjes al had!!!
Heb dr nu nogal ernstig spijt van moet ik zeggen. Enige wat ik nu kan doen is w88 op de volgende keer. En het dan niet verzieken door mijn domheid

[ Bericht 3% gewijzigd door Roald900 op 18-03-2005 10:49:28 ]
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:45:06 #59
62130 Iridian
Skullfucked~
pi_25568133
Je wilt niet weten wat je gemist hebt.

Maar ik ben echt nog nooit zo uit m'n dak gegaan bij een concert. Fantastisch!
Don't change yourself, just lie.
pi_25571174
Die kleine meisjes begonnen wel steeds irritanter te worden naar mate de show vorderde Maar daarvan afgezien, onvergetelijk
pi_25587402
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die kleine meisjes begonnen wel steeds irritanter te worden naar mate de show vorderde Maar daarvan afgezien, onvergetelijk
Kwam er net pas achter dat je een review van Pushing The Senses voor de FP hebt geschreven. Daar ook maar even een reactie achtergelaten Komt er nog een review van het concert in Paradiso?

http://frontpage.fok.nl/review.fok/2591/1#1925262
pi_25587668
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:11 schreef Steffie het volgende:

[..]

Kwam er net pas achter dat je een review van Pushing The Senses voor de FP hebt geschreven. Daar ook maar even een reactie achtergelaten Komt er nog een review van het concert in Paradiso?

http://frontpage.fok.nl/review.fok/2591/1#1925262

Ik heb geen review gepland van het concert. Ik heb het niet gedaan omdat we net een review van feeder hebben gehad. Zeker ook omdat ik die review gedaan heb. Daarbij misschien we ook geschikt fotomateriaal voor bij het verhaal. En als je zoiets reviewt, moet het de volgende dag online staan, zoals bij 3voor12.
pi_25588290
Ik was ook in Paradiso afgelopen donderdag, kwam eigenlijk voor Zornik dan voor Feeder. Ik vond Zornik erg goed, beter dan dat ik verwacht had, maar veel te kort!!
Ik kende maar 1 of 2 nummers van Feeder, maar ga nu wel wat nummers d/l van hun. Vond het een erg goed optreden, maar het was jammer dat er op het einde meer mensen dan bandleden op het podium stonden.
Dat er af en toe iemand was, ok. Maar het liep gewoon uit de hand. Dat vond ik best jammer. Allemaal die mensen die aandacht te kort komen en zo ff laten zien dat ze fan zijn van een band, ergens best zielig
"per aspera ad astra"
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:52:20 #64
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25588378
Feeder is goed
Are you nuts??
pi_25588510
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:49 schreef PiAir82 het volgende:
Ik was ook in Paradiso afgelopen donderdag, kwam eigenlijk voor Zornik dan voor Feeder. Ik vond Zornik erg goed, beter dan dat ik verwacht had, maar veel te kort!!
Ik kende maar 1 of 2 nummers van Feeder, maar ga nu wel wat nummers d/l van hun. Vond het een erg goed optreden, maar het was jammer dat er op het einde meer mensen dan bandleden op het podium stonden.
Dat er af en toe iemand was, ok. Maar het liep gewoon uit de hand. Dat vond ik best jammer. Allemaal die mensen die aandacht te kort komen en zo ff laten zien dat ze fan zijn van een band, ergens best zielig
Tja, die typisch Nederlandse na-aapcultuur is er ook in het 'aternatieve' circuit. Zo zat ik woensdag op een terras nabij 013 waar dezelfde avond Good Charlotte zou spelen. ECHT iedereen zag er hetzelfde uit. Nu verbaast het me niks, want bij Slipknot en dat soort bands heb je dat ookin een bepaald mate, maar dat zoveel achter elkaar aanlopen, wist ik niet. Het Feederpubliek is trouwens wel okee, op die groupieachtige meisjes dan. Dat blijf je toch houden
pi_25591563
Was er ook bij. In 1 woord geweldig !!!
Ik vind Pushing the Senses dan ook een erg mooi album - heb alleen deze en Comfort in Sound maar ga me wel verdiepen in de voorliggende 3 albums.
Ja, ik ben ´t wel met de andere posts eens. Dat eerste meisje en daarna die jongen die het podium opklommen vond ik nog wel leuk maar ´t ging echt te ver. Ik vond dat ´t nog wel aardig lang doorging voordat de beveiliging ingreep !
Verder geweldig concert, ga ze zeker weer zien !!
pi_25592062
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:08 schreef Bianca73 het volgende:
Was er ook bij. In 1 woord geweldig !!!
Ik vind Pushing the Senses dan ook een erg mooi album - heb alleen deze en Comfort in Sound maar ga me wel verdiepen in de voorliggende 3 albums.
Er zijn er meer dan drie

Two Colours (EP, die al jaren niet meer te koop is vanwege beperkte oplage)
Swim
Polythene
Yesterday Went Too Soon
Echo Park
Picture Of Perfect Youth (2cd album met b-sides (waaronder Just A Day); gereleased tussen CIS en PTS in, maar die is ook niet meer te koop vanwege een beperkte oplage)

Als je meer wilt weten kan je me natuurlijk mailen
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik heb geen review gepland van het concert. Ik heb het niet gedaan omdat we net een review van feeder hebben gehad. Zeker ook omdat ik die review gedaan heb. Daarbij misschien we ook geschikt fotomateriaal voor bij het verhaal. En als je zoiets reviewt, moet het de volgende dag online staan, zoals bij 3voor12.
Oke, wel jammer. Het is altijd leuk om wat uitgebreidere reacties op een concert te lezen

[ Bericht 1% gewijzigd door Steffie op 19-03-2005 18:38:47 ]
pi_25622486
Een erg mooi concert en een stukje beter dan Keulen. Het duurde even voordat de stemming erin zat, maar toen hadden we ook wat. Jammer dat het een beetje doorschoot op het einde. Het midden stuk was toen al een poosje uit elkaar geslagen, maar daar moet je ook niet staan als je niet wil springen.

Ik heb een stuk minder gesprongen dan in de melkweg en hammersmith destijds, maar ik word ook een dagje ouder. De bandleden hadden er echt zin in en deden alles met een smile. Echt een verschil tov Keulen toen ze ook zin hadden, maar niet zo happy waren als nu.

De nummers zijn live net een tikkie lekkerder al moet je bij iets als Pilgrim Song wel de live versie gezien hebben om de lol te snappen. De setlist was zo goed als ik verwacht had. Natuurlijk wil je wat meer oud werk (Sweet 16 aub of minimaal 7 days in...) maar het is een promotietour. Dat viel in Paradiso ook wat minder op, want het ging niet over het album de hele tijd.

Al met al een erg gaaf concert met de mooiste JaD ooit, want Mark heeft nog nooit de beat aangegeven tijdens het "tututu" stuk.

Wel erg gaaf om de band gewoon buiten te zien lopen tijdens het snacken. De volgende keer toch maar mijn cd meenemen, want ik mis nog 2 handtekeningen op de hoes
  zondag 20 maart 2005 @ 23:02:20 #69
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25622851
Foutje
Are you nuts??
pi_29237305
Jezus... Feeder stond in Italie in het voorprogramma van U2. Helaas met een slecht geluid maar ze waren populairder bij het U2publiek dan Ash in elk geval.

Overigens ben ik bezig om alle b kanten van Feeder te verzamelen en op cd te branden aangezien dat Picture of a Perfect Youth niet meer te krijgen is. Rare is wel dat ik op 3 volle cds uitkom als ik alle nummers meeneem.
Ik mis eigenlijk alleen nog Bruised (een nieuwe b kant, staat op Feeling a Moment) en Bring it Together (Forget About Tomorrow). Iemand die me kan helpen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Toffe_Ellende op 29-07-2005 16:41:56 ]
pi_29240135
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jezus... Feeder stond in Italie in het voorprogramma van U2. Helaas met een slecht geluid maar ze waren populairder bij het U2publiek dan Ash in elk geval.

Overigens ben ik bezig om alle b kanten van Feeder te verzamelen en op cd te branden aangezien dat Picture of a Perfect Youth niet meer te krijgen is. Rare is wel dat ik op 3 volle cds uitkom als ik alle nummers meeneem.
Ik mis eigenlijk alleen nog Bruised (een nieuwe b kant, staat op Feeling a Moment) en Bring it Together (Forget About Tomorrow). Iemand die me kan helpen?
> ICQ / MSN
pi_37211853
22 mei 2006 Feeder
Paradiso (main hall), Amsterdam
pi_37215289
Check. Gisteren ben ik nog naar Skin geweest waar ze openden met Only Vultures. Dat is een b-side van Just Let The Sun waar Markie aan mee heeft geschreven. Toch wel leuk om te zien dat de relatie tussen beide bands nog evengoed is als in de periode dat Markie nog drummer was bij Skunk Anansie. Was een goede opwarmer voor 22 mei
  zondag 23 april 2006 @ 15:49:15 #74
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_37215314
Feeling a moment en Turn luisteren
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_37215682
Jah Feeling the moment, mooi nummer!
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:49 schreef bolletje_25 het volgende:
Feeling a moment en Turn luisteren
  maandag 22 mei 2006 @ 00:00:47 #76
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_38070170
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 00:02 schreef Steffie het volgende:
Morgen Vanavond dus in Paradiso
Juist!

Trouwens wel jammer dat ze Radioman niet (meer?) live doen.
Maar goed hopelijk sta ik morgen beetje vooraan.

Now Playing: Feeder - We Can't Rewind (een of andere live versie )
pi_38070921
Jeeh vandaag weer

Wel iets veiliger staan ten opzichte van vorig jaar....springen is leuk, doodgebeukt worden niet
  dinsdag 23 mei 2006 @ 01:16:15 #78
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_38109939
Hm, was een tof concert. In 2005 voor het eerst in contact gekomen met Feeder maar pas sinds vandaag ben ik ze echt gaan waarderen. Gelukkig ook weinig jonge kippetjes gezien die het podium opliepen om met een der bandleden te flirten, een concert op maandag heeft zo zijn voordelen. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_38114460
Het was weer briljant....drummer in zn cartoon-ondergoed had me bespaart mogen blijven opzich...maar ach. Was erg blij dat we hadden besloten dit keer opzij op het trappetje te gaan staan (vorige keer in het midden was niet zo een succes ) duidelijk de goede keuze.
Denk dat ik het vorige keer ietsje leuker vond, maar deze was ook geweldig.

En woohoo voor examens
pi_38117734
'Just the way I'm feeling' ...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:14:21 #82
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_38126660
Was het vorige keer dan zo erg? Vond eigenlijk dat er best veel jonge (of in ieder geval kleine) mensjes stonden vooraan, vroeg me nog af wat die op een feeder gig deden eerlijk gezegd; Groupies van <16? (veel ouder schat ik ze niet..).

Ik stond ergens in het midden rij varierde beetje tussen 6 en 2 . Kreeg nog een stagediver op mijn dak die ik niet in mijn eentje kon houden, met als resultaat dat we beide op de grond lagen.. prima avond
pi_59753543
Tijd voor een kick lijkt me.

Het nieuwe album Silent Cry is onlangs gereleased. Ik vind het weer een geweldige plaat, vooral de nummers We Are The People, Heads Held High en de titelsong Silent Cry vind ik erg sterk.

Nog meer liefhebbers die het nieuwe album al hebben?
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  FOK!fossiel maandag 18 augustus 2008 @ 09:25:46 #84
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_60916545
Check! Miss You is verreweg mijn favoriet van de plaat, wat een heerlijk nummer! Hiervoor kende ik ze nog niet eens, dus ben nu oud materiaal aan het luisteren
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')