Ik heb medelijden met Koeman als psv-er zijnde, Enerzijds moet hij denken aan het teambelang (voorkomen en in de kiem smoren van relletjes) en vind ik dt hij Zlatan moet schorsen. Anderzijds is het wel de doelgevaarlijkste speler van ajax en een echt alternatief heeft hij niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:57 schreef RJensen het volgende:
Van de vaart wil met hem om de tafel.. (klein oorlogje)
Ik vind het maar een irritante, etterende kwal.. Die elleboog gister bij Giovanni is niet normaal bij 'friendly match'
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
hij is een schande voor zijn volk, ajax en zijn supporters.
zeker weten. Zo'n briljant voetballer verdient een warm aplaus.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:54 schreef Potter het volgende:
Die gozer zal een warm welkom krijgen wanneer hij de Nederlandse velden weer betreed.
quote:Ibrahimovic: kroniek van een Zweedse elleboog
19/8/2004 17:01
Buiten Amsterdam wisten ze het al langer en zijn de grappen (Sla dan) niet van de lucht: de losse ellebogen van Zlatan Ibrahimovic. 'Overdreven, al die aandacht', vond Ronald Koeman vorig jaar nog. 'Het is totaal uit zijn verband getrokken.' Woensdag zag de Ajax-coach tijdens Zweden-Nederland zijn spits Ajax-verdediger John Heitinga in de rug trappen én z'n aanvoerder Rafael van der Vaart uit de wedstrijd schoppen.
Koeman zei vorig jaar bovendien dat 'Zlatan een stempeltje heeft gekregen.' Is hier sprake van een hetze tegen de pas 22-jarige Zweed? Of hebben we hier te maken met een onverbeterlijke recidivist? 'Het lijkt wel alsof-ie zich af en toe op een verkeerde manier wil laten gelden', vond Van dert Vaart woensdagavond. Bijgaand een overzicht van de vijf meest in het oog springende elleboog-incidenten rond Zlatan Ibrahimovic.
* 30 september 2001
FC Groningen-Ajax
Slachtoffer: Melchior Schoenmakers
De verdediger van FC Groningen belet zijn tegenstander te springen na een hoge voorzet. Ibrahimovic reageert door zijn linkerelleboog in het achterhoofd van Schoenmakers te zetten. Arbiter Dick Jol ziet niets, maar op basis van tv-beelden wordt de Zweed voor vijf wedstrijden geschorst. Schoenmakers moet twee dagen platliggen en zegt: 'Blijkbaar zit er iets in z'n hoofd dat ze niet in bedwang kunnen houden.'
* 2 oktober 2002
Ajax-Rosenborg BK
Slachtoffer: Erik Hoftun
Ibrahimovic krijgt in het Champions League-treffen drie goede mogelijkheden om de score te openen, maar mist keer op keer. Terwijl de bal onbereikbaar is, maakt hij na dik een kwartier een dwaze overtreding op zijn directe tegenstander Hoftun. Na rust scoort de Zweed alsnog, maar hij blijft Hoftun bestoken met irritante overtredingen. Waarna Koeman niets anders rest dan de spits voortijdig naar de kant te halen.
* 16 april 2003
Feyenoord-Ajax
Slachtoffer: Gérard de Nooijer
In het Amstel Cup-duel in de Kuip leidt Feyenoord met 1-0 als Ibrahimovic zijn linkerelleboog in het gezicht van Gérard de Nooijer zet. Het ontgaat scheidsrechter Roelof Luinge, maar andermaal op basis van tv-beelden moet de spits vijf wedstrijden toekijken. 'Het is opvallend dat Zlatan er telkens bij betrokken is en dat zegt misschien wel iets over hem', aldus De Nooijer. De Zeeuw vindt niet dat er sprake is van een hetze. 'Want het is toch gewoon gebeurd?'
* 17 augustus 2003
Vitesse-Ajax
Slachtoffer: Bert Konterman
Het is de eerste wedstrijd van het seizoen dat het opnieuw raak is: de rechterelleboog van Ibrahimovic komt in het gezicht van Vitesse-verdediger Konterman, die bloedend als een rund het veld verlaat en later geconfronteerd wordt met een gebroken neus. Scheidsrechter Dick Jol ziet het gebeuren, maar geeft slechts geel, wegens 'onbeheerst spel'. 'Laat ik het er maar ophouden dat hij het niet met opzet deed', aldus Konterman. 'Plotseling zag ik een elleboog voor me opdoemen en brak ik mijn neus.'
* 19 augustus 2004
Zweden-Nederland
Slachtoffers: Rafael van der Vaart, Giovanni van Bronckhorst, John Heitinga.
Tijdens de oefeninterland gaat de Zweed maar liefst drie keer over de schreef: hij geeft Giovanni van Bronckhorst een elleboogstoot, hij trapt John Heitinga in diens rug en komt met gestrekt been in op de enkel van Rafael van der Vaart. De Ajax-captain is er het ergst aan toe: hij blesseert zijn enkel en moet het veld al snel verlaten. 'Teleurstellend,' vindt Van der Vaart, nog los van het feit of er sprake was van opzet.
Eenmaal terug in Amsterdam is Van der Vaart nog altijd not amused over the night before. De aanvoerder wil een gesprek met Ibrahimovic, die in de Zweedse pers aangaf zich nauwelijks van enig kwaad bewust te zijn. En Ronald Koeman? Die betracht vooralsnog radiostilte. Hij treedt pas naar buiten tot hij met beide spelers heeft gesproken
Ik weet het nog goed. jullie hadden De Wolf en oh wat was het toch tof dattie iedereen intimideerde en schoppen uitdeelde. En toen kwam ie Couto tegen: lagtie knock - out op de grond. Schitterend.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:08 schreef Marihuanas het volgende:
SlaDan, misselijk figuur! Ik hoop op een dag dat ie een speler tegen komt die gelijk een paar beuken terug geeft!!
Goed voor de sfeer in Snavelcity.
Fluitconcert(en) en spreekkoren bedoel je zeker???quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:09 schreef manny het volgende:
[..]
zeker weten. Zo'n briljant voetballer verdient een warm aplaus.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:54 schreef realist_ik het volgende:
't is gewoon een stakker...
gisteren kwam z'n ware aard weer boven...
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:14 schreef mitt het volgende:
gewoon weglopen alsof hij tegen Duitsland aan het voetballen is..
Dat jij een dag na deze wedstrijd nog dergelijke smileys plaatst voor een voetballer die het niet waard is om voor professional te worden aangezien zegt iets over je bekrompenheid.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:12 schreef manny het volgende:
[..]
Ik weet het nog goed. jullie hadden De Wolf en oh wat was het toch tof dattie iedereen intimideerde en schoppen uitdeelde. En toen kwam ie Couto tegen: lagtie knock - out op de grond. Schitterend.
Zo zal Zlatan ook wel iemand tegenkomen die hem een beuk gaat geven. Prima toch !
Selectieve verontwaardiging.
Zlatan
De Wolf was idd keihard maar toch meestal ook fair! Kunnen we van deze meneer niet zeggen....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:12 schreef manny het volgende:
[..]
Ik weet het nog goed. jullie hadden De Wolf en oh wat was het toch tof dattie iedereen intimideerde en schoppen uitdeelde. En toen kwam ie Couto tegen: lagtie knock - out op de grond. Schitterend.
Zo zal Zlatan ook wel iemand tegenkomen die hem een beuk gaat geven. Prima toch !
Selectieve verontwaardiging.
Zlatan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |