abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21398879
quote:
'Kabinet wil pc-privé opofferen voor minima'

Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:33

AMSTERDAM - Het kabinet wil het mes zetten in de pc-privéregeling en het dubbele spaarloon. Dat schrijft de Volkskrant donderdag op basis van bronnen rond het kabinet. Met deze maatregelen zou het kabinet enkele honderden miljoenen euro's besparen die het wil inzetten om de koopkracht voor minima te verbeteren.

Het kabinet wil af van de belastingregeling die werknemers in staat stelt om goedkoper een computer aan de schaffen. Verder mag per huishouden nog maar één keer gebruik worden gemaakt van het spaarloon.

Het is onzeker of de tweede kamer wel akkoord zal gaan met het afschaffen van de regelingen. Eerdere voorstellen daartoe hebben het niet gehaald.

Het afgelopen jaar is het belastingvrije aankoopbedrag al flink gedaald, van 2269 euro naar 1415 euro. De Tweede Kamer keurde de verlaging goed omdat de prijzen van computers ook flink gedaald zouden zijn.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=381737&c=50

Ach ja, de zielige minima moet natuurlijk ook (extra) gesponsord worden...
pi_21399022
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:24 schreef nikk het volgende:
Ach ja, de zielige minima moet natuurlijk ook (extra) gesponsord worden...
Je hebt iets tegen minima?
pi_21399126
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, hij wil volgend jaar een nieuwe PC kopen en hij vindt dat de overheid dat moet sponsoren
pi_21399174
De hele pc-prive regeling is natuurlijk 1 grote poel van misbruik, goed dat het afgeschaft wordt.

Snel nog ff voor het eind van het jaar 1 kopen
pi_21399191
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik heb wel iets tegen het idee dat de rest van Nederland wel vele procenten achteruitgang in koopkracht kan missen maar de minima die lullige procent niet kan opbrengen. Maar ja, de minima zijn zo zielig he?
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:35:32 #6
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21399201
PC-privé kan ik me nog iets bij voorstellen, dubbel spaarloon afschaffen vind ik belachelijk. Ik spaar voor mezelf en niet voor m'n huishouden. Mijn partner is 11 jaar ouder dan ik, maar ik mag niet voor een aanvulling op m'n eigen pensioentje gaan sparen. Voor hetzelfde geld zijn we tegen die tijd niet eens meer samen en kan degene die dan van meneertje Jan Peter niet mocht gaan sparen op een beetje een leuke manier (die al helemaal niet meer zo leuk is als 'ie was) doodleuk met een achterstand alsnog gaan beginnen ...

Je kunt beter je geld begraven in de tuin, zodra er ergens ook maar bekend is dat je spaart wordt je teruggefloten ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21399206
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:32 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee joh, hij wil volgend jaar een nieuwe PC kopen en hij vindt dat de overheid dat moet sponsoren :')
Sponsoren? Geld terugkrijgen zal je bedoelen. Daarnaast, ik maak geen gebruik van pc-prive.
pi_21399217
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik heb wel iets tegen het idee dat de rest van Nederland wel vele procenten achteruitgang in koopkracht kan missen maar de minima die lullige procent niet kan opbrengen. Maar ja, de minima zijn zo zielig he?
De minima gingen onevenredig veel in koopkracht achteruit, nu wordt dat rechtgetrokken. Niks geen voordeel boven anderen.
pi_21399257
quote:

[..]

Sponsoren? Geld terugkrijgen zal je bedoelen. Daarnaast, ik maak geen gebruik van pc-prive.
Ja, sponsoren dus. Je krijgt korting adh van je belastingschaal.
pi_21399298
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:36 schreef gelly het volgende:

[..]

De minima gingen onevenredig veel in koopkracht achteruit, nu wordt dat rechtgetrokken. Niks geen voordeel boven anderen.
Onevenredig? Welnee, ze zouden er twee procent op achteruit gaan terwijl het de 'bedoeling' was van het kabinet om het op 1 procent te houden. Maar goed, laten we Jan Modaal uitkleden om de huursubsidies e.d. van de minima te kunnen bekostigen. Prima hoor deze gedachtengang, over tien jaar iedereen even arm.
pi_21399327
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, sponsoren dus. Je krijgt korting adh van je belastingschaal.
Ik noem een aftrekpost geen sponsoring. Maar goed, ik zie een loon ook i.t.t. sommigen ook niet als een verkapte staatsloon.
pi_21399369
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef kleinmeiske het volgende:
PC-privé kan ik me nog iets bij voorstellen, dubbel spaarloon afschaffen vind ik belachelijk. Ik spaar voor mezelf en niet voor m'n huishouden. Mijn partner is 11 jaar ouder dan ik, maar ik mag niet voor een aanvulling op m'n eigen pensioentje gaan sparen. Voor hetzelfde geld zijn we tegen die tijd niet eens meer samen en kan degene die dan van meneertje Jan Peter niet mocht gaan sparen op een beetje een leuke manier (die al helemaal niet meer zo leuk is als 'ie was) doodleuk met een achterstand alsnog gaan beginnen ...

Je kunt beter je geld begraven in de tuin, zodra er ergens ook maar bekend is dat je spaart wordt je teruggefloten ...
Precies. Het trieste is dat dit soort maatregelen juichend worden ontvangen zodra je het woord minima maar in de mond neemt. De minima, het nationale troetelproject.
pi_21399381
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Onevenredig? Welnee, ze zouden er twee procent op achteruit gaan terwijl het de 'bedoeling' was van het kabinet om het op 1 procent te houden. Maar goed, laten we Jan Modaal uitkleden om de huursubsidies e.d. van de minima te kunnen bekostigen. Prima hoor deze gedachtengang, over tien jaar iedereen even arm.
Uitkleden ? We hebben het over een PC privé regeling waar meer misbruik dan gebruik van wordt gemaakt. Poeh poeh, je kunt geen PC meer kopen om spelletjes te spelen van belastingcenten. Nou, dat wordt armoe lijden.
pi_21399421
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Uitkleden ? We hebben het over een PC privé regeling waar meer misbruik dan gebruik van wordt gemaakt. Poeh poeh, je kunt geen PC meer kopen om spelletjes te spelen van belastingcenten. Nou, dat wordt armoe lijden.
Ach, zo beredenerend kunnen we de uitkeringen ook wel stopzetten. En nogmaals, ik maak helemaal geen gebruik van pc-prive.
pi_21399423
quote:
Maar ja, de minima zijn zo zielig he?
Ik vergeef dergelijke domheid wel. Minima zijn niet zielig maar ze hebben het wel moeilijk en kunnen die lullige procent inderdaad niet missen. Hoe weet jij dat ze dat wel kunnen?
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:43:36 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21399427
Bullshit, die PC-priveregeling. Mooi dat hij weg is. Maar die obsessie met de "minima" gaat me een beetje ver. Als de minima er op achteruit gaan, groeit de financiele prikkel om te gaan werken. Dat is een goeie zaak.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21399445
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, zo beredenerend kunnen we de uitkeringen ook wel stopzetten.
Dan heb je een vreemde vorm van redeneren. Maar misschien wil je het uiteenzetten ?
pi_21399461
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vergeef dergelijke domheid wel. Minima zijn niet zielig maar ze hebben het wel moeilijk en kunnen die lullige procent inderdaad niet missen. Hoe weet jij dat ze dat wel kunnen?
En waarom zou iemand wel een dubbel spaarloon kunnen missen? Hoe weet jij dat nou?
pi_21399472
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:45 schreef nikk het volgende:

[..]

En waarom zou iemand wel een dubbel spaarloon kunnen missen? Hoe weet jij dat nou?
Omdat ik zelf zo'n iemand ben misschien?
pi_21399501
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies. Het trieste is dat dit soort maatregelen juichend worden ontvangen zodra je het woord minima maar in de mond neemt. De minima, het nationale troetelproject.
Schei toch uit, het is juist triest dat er in Nederland nog mensen op de rand van het bestaansminimum moeten leven. In zo'n rijk land. Leg maar eens uit waarom ze vertroeteld worden, het tegenovergestelde is juist aan de gang. Daarom is dit best een goede maatregel al vindik hem niet structureel genoeg. Een doekje voor het bloeden. Het is het stoppen van gaten die het kabinet er zelf heeft ingetrapt.
pi_21399526
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ik zelf zo'n iemand ben misschien?
En ik behoor tot de minima.
pi_21399568
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:43 schreef PJORourke het volgende:
Bullshit, die PC-priveregeling. Mooi dat hij weg is. Maar die obsessie met de "minima" gaat me een beetje ver. Als de minima er op achteruit gaan, groeit de financiele prikkel om te gaan werken. Dat is een goeie zaak.
sommige v die minima werken toch al, op het niveau vh minimumloon of gaat het alleen over mensen met een uitkering?
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:51:40 #23
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_21399586
Heel goed. Ik snap toch niet waarom werknemers een subsidie moeten krijgen op het kopen van ee PC. Zo'n ding heb je tegenwoordig voor zo'n 1000 euro, en dat kan een werkende man best betalen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_21399629
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 14:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Schei toch uit, het is juist triest dat er in Nederland nog mensen op de rand van het bestaansminimum moeten leven. In zo'n rijk land. Leg maar eens uit waarom ze vertroeteld worden, het tegenovergestelde is juist aan de gang. Daarom is dit best een goede maatregel al vindik hem niet structureel genoeg. Een doekje voor het bloeden. Het is het stoppen van gaten die het kabinet er zelf heeft ingetrapt.

Nog even en je gaat beweren dat de minima stelselmatig vervolgd worden ofzo. Hou toch op man. De minima in Nederland heeft het relatief goed. Ik hoef hier in Den Haag maar een ommetje te maken en je komt om van de zogenaamde minima. Die echt zielige minima zoals bv de bijstandsmoeder van drie kinderen die nauwelijks kan rondkomen zijn (figuurlijk gesproken) op 1 hand te tellen.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:54:23 #25
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21399642
Wat lief! Misschien kunnen we dan ook eindelijk die 631 tanks kopen waar we echt al jaren om zitten te springen, we zijn uiteindelijk een land dat de laatste jaren natuurlijk constant in oorlog is geweest dus we moeten zorgen dat we een zo groot en angstaanjagend mogelijk leger hebben.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')