Sorryquote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:11 schreef ondeugend het volgende:
Ohhh das jammer !!
Verwen je hem ook nog !
* ondeugend had RB wel eens willen zien worstelen![]()
Als ik s`nachts worstel bel ik je midden in de nacht wakkerquote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:11 schreef ondeugend het volgende:
Ohhh das jammer !!
Verwen je hem ook nog !
* RB had RB wel eens willen zien worstelen![]()
Knopje Nieuw topic!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:11 schreef RB het volgende:
Moet eerst maar eens uitzoeken hoe dat werkt![]()
heb ff gespiektquote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:13 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Knopje Nieuw topic!
De rest wijst zichzelf. Tis net als reageren.
Geweldig topic over Frederick!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:15 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]
Ik ben een beetje baldadig
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:20 schreef ZX9R het volgende:
Dit kwam net aanvliegen
Dat krijg je als je baldadig bent en de liefde bedrijft met een kleine minnaarquote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hij is dood inmiddels![]()
:'(
Tot donderdag misschien slaap zequote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:46 schreef ondeugend het volgende:
Keeeeee
Ik ga ook slapen.... weltrusten vriendje
quote uit het vorige deel:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:29 schreef Rausdouwer het volgende:
Hey OPM,
is er trouwens al nieuws over jouw motor ?
thxquote:je maakt wel werk van je avatars. Mooi hoor!!
En jij vind het vreemd dat de HARDE kern de toelatings eisen aangescherpt hebben ?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:33 schreef Rausdouwer het volgende:
ik liep nog een klein stukje achter, want heb van het vorige deel de laatste pagina's nog niet gelezen
erg druk hier
héérlijkquote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:37 schreef ZX9R het volgende:
En OPM,
Hoe rijd dat? Je eigen brommert
bacootje ook goedquote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:58 schreef ZX9R het volgende:
Dat vraagt om een biertje! [afbeelding]
Dat ie dan maar daar blijftquote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:50 schreef Makster het volgende:
Kijk positieve ontwikkelingen hierzo
Echt beter voor je OPM, hoop dat het nu na al dat gezeik een keer klaar is met die onzin. Je hebt het niet getroffen met het uitkiezen van je motoren ( of is het motors)
En ook voor ons Luc
Heb trouwens ook bericht van Reetspeerder, hij heeft een of ander certificaat verdiend voor het overleven van een of andere pas in Zwitserland, ik begreep er ook niet veel van
Wat ik wel begreep is dat hij niet naar huis wilde komen
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:09 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Dat ie dan maar daar blijft
zeker betere ontwikkelingen hier, ook voor luc dusquote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:50 schreef Makster het volgende:
Kijk positieve ontwikkelingen hierzo
yepquote:Echt beter voor je OPM, hoop dat het nu na al dat gezeik een keer klaar is met die onzin. Je hebt het niet getroffen met het uitkiezen van je motoren ( of is het motors)
doe ikquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:35 schreef ondeugend het volgende:
Haai all
Jesse ik kreeg net een sms van Rietje met de vraag of ik je nummer had, maar op een of andere manier kan ik Rietje niet sms-enIk heb nu als het goed is je nummer op zijn voicemail ingesproken . Hoor je nu niks van hem .... bel hem dan even zeer binnenkort.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Duhsssss....... je kan binnenkort weer rijden waarschijnlijk zag ik !!
Zondag lijkt het redelijk weer te wordenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:23 schreef ZX9R het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Wie weet als het allemaal doorgaat, en het blok is vrijdag of zaterdag klaar!!!
Dan is het zondag knutselen en misschien een blokje om!
Zin om dan mee te gaan?
ja. En?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zondag lijkt het redelijk weer te wordenMaar dat ritje zal dan eind van de dag worden neem ik aan ?
Bel wel naast een draaiende motor dan!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:28 schreef ondeugend het volgende:
Dan moet 1 van jullie even bellen als het blok er in zit en als hij loopt ! Lijkt me wel leuk
Ik kan haast niet wachten tot het zover is..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:32 schreef ondeugend het volgende:
LOL![]()
Ik heb er ook 2x ingezeten maar was er niet echt heel erg van onder indruk, vond het een beetje tegenvallen eigenlijk,quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:35 schreef PatrickM het volgende:
Gister in SixFlags geweest. De Goliath is echt een aanrader
Eerst maak je 2 keer een onwijze val naar beneden, en vervolgens wordt je keihard in je stoel gedrukt door een hele lange doorlopende bocht... echt supergaaf
Bedoel je de Via Volta? Die is ook erg heftig jaquote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:37 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Ik heb er ook 2x ingezeten maar was er niet echt heel erg van onder indruk, vond het een beetje tegenvallen eigenlijk,
Ik vond dat schip dat achteruit gaat vele malen erger en spannender,![]()
![]()
Ik weet niet meer hoe ie heet, maar je begint met achteruit te gaan tot een dood punt en dan gan je terug naar waar je vandaan kwam,quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:45 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bedoel je de Via Volta? Die is ook erg heftig ja
Goliath is btw idd niet echt spannend, maar door de negatieve en positieve G-krachten is het een gave baan
Voor mij niks anders dan een Alfa, zijn ten minste auto's met karakterquote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:31 schreef ZX9R het volgende:
Alfa's rijden lekker![]()
Owkidoki, bij deze nodig ik je uit om te posten wat je wiltquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:52 schreef ZX9R het volgende:
Ik wil posten!
Met in m'n kop andere gedachten dan die ik nu heb!
Meer dan prima, what ever makes you happyquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:08 schreef ZX9R het volgende:
hmm.....
jdfsjnswc wsijcv i mqwerp pwqoe
Zoiets?
Denk het niet maar ik doe het toch
Kan dat wel snappen. Moet je nagaan als je 3 maanden niet heb gereden !! Dan kan je echt NIET wachten totdat je uit het vliegtuig stapt en thuis komt en je motor kan starten !quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:12 schreef ZX9R het volgende:
Ik heb zin in zondag
Als het ff meezit sleutelen en brommer
En dan leen je hem uit aan je buurjongenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:14 schreef Makster het volgende:
[..]
Kan dat wel snappen. Moet je nagaan als je 3 maanden niet heb gereden !! Dan kan je echt NIET wachten totdat je uit het vliegtuig stapt en thuis komt en je motor kan starten !
Dat lenen was ook gelijk een eenmalige actie, in principe moet iedereen van je motor afblijven als jezelf niet in de buurt bent. Maarja had het nu eenmaal beloofd, en je woord houden is altijd wel zo netjesquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:17 schreef ZX9R het volgende:
[..]
En dan leen je hem uit aan je buurjongen
Maar ik begrijp je wel.
Ik kan iig nog sturen op de Z. Al word ie wat saai vergeleken met de ZX![]()
Best wel jaquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:22 schreef ZX9R het volgende:
is waar. maar wel stom!
* 4e alfa meld zich *quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:26 schreef Makster het volgende:
[..]
Best wel ja![]()
Nou ik ga pitten, morgen mag ik weer 3 alfa's wassen / poetsen / cleanen etc etc.
En als jij nu ook ga pitten Luc is het eerder zonden
Adios
ik verwachtte zo 1 te zien...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:42 schreef ZX9R het volgende:
![]()
![]()
![]()
http://www.mobile.de/SIDo(...)d=11111111142481544&
BPM = ¤ 144 en keuring ¤ 80!!!!
Yep, van MF.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:27 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Niet om te shockeren of iets dergelijks, maar kennen jullie deze foto's:
http://users.telenet.be/Macdude/macdude/p1010031.jpg
http://users.telenet.be/Macdude/macdude/p1010032.jpg
http://users.telenet.be/Macdude/macdude/p1010033.jpg
Van uitstel komt afstel da's ook jammer. Of was je ook van plan consequent 200+km/h te gaan rijden zodat ze je net zo van de weg af kunnen schrapen?quote:Ik moet nog ff nadenken over mijn motorrijbewijs denk ik...![]()
Dus je gaat je motorrijbewijs ook halen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:47 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Eh... Ja ik ben wel een hardrijder ja...
* mee eens isquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:17 schreef Mercy_symbol het volgende:
Zo zijn er ook wel foto's te vinden van Automobilisten en treinreizigers, vliegtuig passagiers, voetgangers en ga zo maar door,
gewoon met je koppie erbij op een motor stappen, en goed opletten en anticiperen,
alles is een risico in het leven,
Daarom zette ik dat over de auto er ook bij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:17 schreef Mercy_symbol het volgende:
Zo zijn er ook wel foto's te vinden van Automobilisten en treinreizigers, vliegtuig passagiers, voetgangers en ga zo maar door,
gewoon met je koppie erbij op een motor stappen, en goed opletten en anticiperen,
alles is een risico in het leven,
Ik heb er ook ernstige twijfels bij ...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:43 schreef Rausdouwer het volgende:
bahbah, zijn die foto's echt?
Je zou eerder denken dat die vent is gebombardeerd of zo
Ik weet niet wat de oorzaak is van het ongeval, maar als ik het zo ziet dan is hij iets tegen gekomen wat op een vangrail lijkt...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:43 schreef Rausdouwer het volgende:
bahbah, zijn die foto's echt?
Je zou eerder denken dat die vent is gebombardeerd of zo
Als dit van een vangrail is , kun je nagaan wat er gebeurt als je staalkabels gaat gebruiken (zoals de provincie Overijsel wil gaan doen)quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:58 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de oorzaak is van het ongeval, maar als ik het zo ziet dan is hij iets tegen gekomen wat op een vangrail lijkt...
En dan de argumenten die ze erbij gebruikenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:04 schreef RB het volgende:
[..]
Als dit van een vangrail is , kun je nagaan wat er gebeurt als je staalkabels gaat gebruiken (zoals de provincie Overijsel wil gaan doen)![]()
![]()
Anders gaan wij als FOK clubje gewoon iedere nacht die kabels doorknippenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:12 schreef RB het volgende:
Hoop dat je mederijders van het MAG succes hebben om te voorkomen dat de staalkabels geplaatst worden Pat![]()
Die gasten van de provincie moeten zelf maar eens op de motor stappen en een schuiver maken
Voor sommigen is er nog hoop Rausquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:55 schreef Rausdouwer het volgende:
Die vangrail maakt je er ook niet mooier op.
Maar dan moeten hier en daar bomen gekapt worden, en daar kunnen de boomknuffelaars in de tweede kamer niet tegenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:55 schreef Rausdouwer het volgende:
Nou ja, wat maakt het uit of je door een vangrail of een staalkabel aan stukken wordt gereten? Die vangrail maakt je er ook niet mooier op.
Als je ergens voor wilt vechten, kun je dat beter voor een bredere berm doen. Je overlevingskans is dan waarschijnlijk groter.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:55 schreef Rausdouwer het volgende:
Die vangrail maakt je er ook niet mooier op.
moet je maar geen wellies maken in een woonwijkquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:13 schreef ondeugend het volgende:
IK stem ook voor bomen !!
[afbeelding]
AlhoewelDeed best zeer laatst
Ik zie het ook alweer gebeurenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:21 schreef RB het volgende:
Wat nou OPM brommert kapot![]()
Als dat waar is zit het hem ook niet meequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:31 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik zie het ook alweer gebeuren
ik kan het proberen maar het lijkt mij dat als ie 1 keer is losgetrilt dat ie dat de volgende keer ook wel weer zal doen..?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:38 schreef RB het volgende:
kun je het schroefje niet een beetje aandraaien, misschien is hij losgetrilt
idd...ik zeg toch; het is mij niet gegundquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:42 schreef Makster het volgende:
Moet echt NIET gekkker worden. Wat is dat met jou en motoren joh? Echt GEEN grappen meer dit
zou wat zijnquote:en inderdaad als die rukaap geen garantie meer geeft ook NOOIT meer langs gaan. Wat een gekut zeg. Straks hebtie je oude blok in deze machine gezet ofzo. Zal helemaal ernstig zijn
Zou lekker met die mongool bellen en zijn kop er af zeiken ! Daarna kan je altijd nog het schroefje vast(er) draaien. Straks gaat ie ook nog zeggen dat je het zelf heb gedaan ofzo, dat je er aan heb gezetenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ik kan het proberen maar het lijkt mij dat als ie 1 keer is losgetrilt dat ie dat de volgende keer ook wel weer zal doen..?
ja precies, dat had ik ook ingedachten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:45 schreef Makster het volgende:
[..]
Zou lekker met die mongool bellen en zijn kop er af zeiken ! Daarna kan je altijd nog het schroefje vast(er) draaien. Straks gaat ie ook nog zeggen dat je het zelf heb gedaan ofzo, dat je er aan heb gezeten
Even in de loctite dompelen, zwart of rood geloof ik. Hang me daar niet aan op. Let wel even op dat je de "flexibele" pakt anders krijg je met geen mogelijkheid die moer ooit nog los.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ik kan het proberen maar het lijkt mij dat als ie 1 keer is losgetrilt dat ie dat de volgende keer ook wel weer zal doen..?
ff op hun site gekeken maar weinig...en ik wil eigenlijk toch graag ZXR400 blijven rijden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:04 schreef RB het volgende:
hebben ze niks anders staan wat je wat lijkt OPM en dan omruilen zonder bijbetaling uiteraard
Dit soort dingen doe ik wel zelf, te simpel om voor weg te brengen maar ik heb dan ook geen garantie op die van mij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
nee lars, ik ga er zelf maar niet aan knutselen. ik heb nu nog garantie en dat wil ik graag zo houden. het kost weer tijd maar laat beerens het maar oplossen.
terug brengen en geld terug?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ff op hun site gekeken maar weinig...en ik wil eigenlijk toch graag ZXR400 blijven rijden.
echt balen weer hoor...ik had het begin van mijn motorrijden heel anders voorgesteld, alleen maar gezeik heb ik ermeequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:08 schreef ondeugend het volgende:
Jee Jesse, jij bent ook wel de pechvogel van het jaar zo
te simpel klinkt het idd maar stel nou, stel dat mark gelijk heeft en beerens toevallig mijn oude blok op de kop heeft weten te tikken...dan zit ik toch met een groot probleem.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:09 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dit soort dingen doe ik wel zelf, te simpel om voor weg te brengen
al is de termijn verstreken, die motor wordt gemaakt.quote:Langzaam tikt de garantieperiode weg, hou daar rekening mee.
tja, ik weet niet of dat een optie is en of ze dat snel zullen doen. ik neem aan van niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:09 schreef RB het volgende:
[..]
terug brengen en geld terug?
Beerens heeft een probleem OPM en een hele grotequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
te simpel klinkt het idd maar stel nou, stel dat mark gelijk heeft en beerens toevallig mijn oude blok op de kop heeft weten te tikken...dan zit ik toch met een groot probleem.
[..]
al is de termijn verstreken, die motor wordt gemaakt.
Zolang je motor niet goed gerepareert is blijft volgens mij de garantie van kracht.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
al is de termijn verstreken, die motor wordt gemaakt.
dat zou ik zeggen van wel, hij voelt heel anders zoals ik zei. en het lijkt wel of ie zelfs wat trager is dan voorheenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:12 schreef ondeugend het volgende:
Je weet wel zeker dat er een ander blok in is gekomen
3 maanden garantie, en voor het contract zal ik thuis ff moeten kijken morgen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:31 schreef RB het volgende:
hoeveel maanden heb je garantie OPM?
Dan zou je zeggen dat het een veelvoorkomend probleem is bij de kawaquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat zou ik zeggen van wel, hij voelt heel anders zoals ik zei. en het lijkt wel of ie zelfs wat trager is dan voorheenervoor accelereerde hij iets sneller bij een lager toerental...
ik weet het niet...pepijns woorden over de 3 weken dat het duurde klinkt erg aannemelijk (vakantieperiode enzo) dus ik ben erg benieuwd hoe ze hierop gaan reageren en hoe lang dit weer gaat duren...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:16 schreef ondeugend het volgende:
Beerens lijkt te sucken
Zal daar ook eens gaan kijken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
damn, dat klinkt niet best allemaal op MF(heling enzo)
Niet alleen voor Beerens ben ik bangquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:51 schreef ZX9R het volgende:
ziet er niet zo gunstig uit voor beerens..
En dat is dan nog zacht uitgedrukt.....
dat is maar het beste denk ik idd...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:57 schreef Makster het volgende:
[..]
Niet alleen voor Beerens ben ik bangWat een crap allemaal zeg. Maarja het hoeft nu niks meer te betekenen natuurlijk.
Gewoon hopen dat alles goed komt OPM
bij deze is de fok!knokploeg gereserveerd voor een evt rit naarquote:en zo niet dan verbouwen we gewoon heel de griebus tent!
hoe komen ze derop hequote:Dat die tent ook in Roggel zit hehWat een naam joh
(only in Limburg)
Count me inquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
bij deze is de fok!knokploeg gereserveerd voor een evt rit naarroggel
Kunnen we bij mijn ouders een bakkie doenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:39 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Count me in![]()
![]()
Heb het ff gelezen daar wordt je echt niet vrolijk van echte linkmiegels zo tezienquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
beerens topics
Spierpijn is voor mij een onbekend begrip.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:30 schreef RB het volgende:
Luc niet teveel poetsen anders heb je zondag spierpijn![]()
![]()
Daarom heb ik me maar vanmorgen nog maar een keer omgedraaidquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 08:16 schreef RB het volgende:
morgen
is toch geen normale tijd om op testaan![]()
En al helemaal niet om in de tuin te werkenin de regen
![]()
Ik snap jou probleem met die EN echt niet... Tuurlijk dat het allemaal niet zo flitsend is als die ZXR (alhoewel de EN over meer vermogen beschikt), maar het is alleen maar om op en neer naar Beerens te rijdenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
beerens gebeld:
ik dacht ik vraag het maar voor de zekerheid of hij het blok toevallig uit Tiel had gehaald bij Solo Motoren, want dat blok ken ik zoals jullie weten. Gelukkig had ie het niet daar vandaan!
hij vroeg waar hij precies lekte en of het alleen wat zweten was of echt lekken, het lekt dus echt.
'erg vervelend voor je, het zit je ook niet mee zo. ik zorg dat ie zsm gemaakt wordt, daar moet ws. een andere pakking in.'
klinkt op zich wel goed eigenlijk, het klonk alsof hij er nu meer haast achter zou zetten (hopelijk deze week nog klaar zodat ik hem iig terug heb op mijn verjaardag). maarja...hij zou de EN weer klaar zettenes kijken of ik ander vervoer kan regelen...
Beterquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:45 schreef ZX9R het volgende:
Ik heb net mijn blok gehaald
Het ligt nu in een kamer thuis om gepoetst te worden!
Zometeen dus aan de slag!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:27 schreef ondeugend het volgende:
Je bent te laat met het ontdekken van Kroatie Pepsel.... inmiddels is het dus toeristisch en duur ?
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:24 schreef RB het volgende:
Hay vakantieganger hoe is het daar?![]()
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:27 schreef ondeugend het volgende:
En blauwe stranden
Hmmmmmmm
Witte stranden en helblauw water zouden wel veel goedmaken volgens mij
Ach jee, dat worden weer 2 topics per dagquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:25 schreef Rietvaerder het volgende:
knip
So...... Rietje is back!
Ervaring wat ik nu heb in Duitsland is dat op de snelweg de Nederlandse koekblikkers het daar nog weten te verstierenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:34 schreef Rietvaerder het volgende:
In Duitsland was het ook niet al te best.... wel lekker doorkarren daar, naja, relatief dan
Ik ben alleen in grensgebied geweest (ongeveer zo'n 20 km diep bij Kerkrade). Dus dat zal ook nog wel schelen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Mwa vielt wel mee.... gangetje van 140/150.... paar keer pa voorbij zien komen met 230(Ja echt
)
Afgelopen dinsdag was het ook niet echt druk... vergelijkbaar met een Nederlandse snelweg op een doordeweekse dag (helaas in alle opzichtenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar was het juist rustig vandaag
Ga ik maandag meteen achteraan!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Luc! Weet je al wat over mn domein? Ik kom net thuis en zie dat mn GMX mailaccount geblokkeerd is... wat de reden is weet ik niet, maar kan dus niet bij mn mail.... login gegevens heb ik dus niet
Jep... mijn MSN adresquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:26 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ga ik maandag meteen achteraan!
Ze hadden mij beloofd alles naar je toe te sturen.
Heb je een alternatief account?
Wel lekker dat je het zo goed gehad hebt op vakantie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslag Zwitserland/Italia 2004:
-Dag 1, ca.500km
We zouden de reis in 2 dagen doen, het is ca. 1000km dus 500km per dag, echter was er iets fout gegaan met het boeken van het hotel in Italie (communicatie fout denk ik met die Italiaanse vrienden, later in het verhaal leg ik de vriendschap uit). We zouden zondag aankomen in Italie maar hij had pas voor maandag geboekt.... dat word dus een 3-daagse reis naar Italie. De 2e dag hebben we maar in Andermatt, Zwitserland, zo'n 200km van eindbestemming Lecco, Italia vandaag
Ok.... alles ingepakt, aangekleed...Spannend
Om 10:00 rijden we weg van huis..... om vervolgens via de A16 richting Breda te gaan, dan via Tilburg naar Eindhoven en dan de grens over bij Venlo. Goed... een heel saai stuk snelweg tot aan Karlsruhe, daar hebben een kamertje geboekt. En wat voor 1, dat hebben we geweten. Komen aan bij een flat, nummer 88, is toch echt hier.... hmmBleek het gewoon bij een vrouw thuis te zijn, in haar flatje, 1 kamer voor de gasten en zij woonde er dus gewoon
Naja, we hadden een dag boven ons hoofd
Wel een blooper...
Foto's:
Eerste stop ergens in Duitsland.... lijkt allemaal op elkaar![]()
Kee..... dat mooie hotel dus:'(
Lekker Aldi ontbijt... smaakte wel
Dit was dus die flat....We stonden echt te kijken toen we daar stonden
-Dag 2, naar Andermatt, Zwitserland ca. 500km.
Eerste stop, iets voor Basel (grensovergang Duitsland/Zwitserland, ja precies, waar ze dus contorleren op Autobahnvignets ik had een vignet over gekocht van een kennis, dus een gebruikte, mag eigenlijk niet). We gingen hier een route om Basel heen plannen ivm risico om gepakt te worden vanwege gebruikt vignet
Bovenaan de Gottard-pas.... ook erg mooi rijden en zo'n 2200 meter hoog en 11 graden
Treintje.... wel grappig
De motoren
Voor de kenners
Ons 2e, ditmaal echte, hotel in Andermatt, zuid-Zwitserland, mooi kamertje met uitzicht op de Oberalp-pass waar veel motoren rijden![]()
![]()
Eehh... ja..
Ons hotel in Andermatt dusTypisch Zwitserse stijl van bouwen.
Hee, wie is dat?![]()
Riviertje en kerkje in Andermatt, helaas berg niet zichtbaar door het licht
-Dag 3, aankomst
Oke en toen waren we in Italie bij Lago di Como, oftewel, het Como-meerEffe toelichten..... wij gingen dus naar vrienden van ons in Italie die wij kennen van de FJR Club daar, ze waren hier vorig jaar augustus en toen hebben wij hun 3 dagen Nederland laten zien, wij waren dit jaar uitgenodigd bij hun, dus vandaar
Hier sta ik met Diego.... de oprichter van de FJR Club ItaliaZeer geschikte kerel!
Wel een mooi plaatje vind ik persoonlijk...
-Dag 4, een dagje Stelvio met de Italiaanse vrienden! De oprichter, Diego, met zijn vrouw Laura (vorige maand getrouwd), 400km gereden, was zeer vermoeiend.... is echt werken op zo'n pas, maar wel heeeeel vet.
DE Stelvio pas(www.stelvio.it) De hoogte pas van europa met zijn 2758 meter... is daarboven ca. 8 graden in de zomer.. brrr..
Jaja, moet toch vast gelegd worden he![]()
En pa ook....
v.l.n.r: Diego, Fabio en Laura.... Fabio heeft de website van de FJR Club Italia gemaakt en wachtte ons beneden aan de andere kant van de pass op, woont 500km ten oosten van de plaats waar Diego woont, kwam ff kijken![]()
De rode FJR is van hem.
Stelvio nogmaals...
Een verdwaalde koekwaus
*Geen woorden voor*
Stelvio-pas bijna overleefd, op weg naar beneden
Moe en afgepeigerd
-Dag 5, terugkeer naar huis, overnachting in Steinen in Duitsland, net over de grens bij Basel, Zwitserland. Maar wel via de Gottard-pas natuurlijk!!!!!!![]()
Ghehe..
The Bad Bikes....
Ansicht-kaart
London Baby(Toch Pepijn
)
Papatjie![]()
Saampies:
Vroem!
Dat was het folks!
Note: als iemand fullsize foto's wilt, die VEEL mooier zijn kan ik je zeggen, moet je het maar zeggen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Rietvaerder op 21-08-2004 23:01:51 ]
Dank je zal wel lukkenquote:Op zondag 22 augustus 2004 01:01 schreef ondeugend het volgende:
Luc en Ralf ... succes morgen !
Thanks! Er was wel een meid onderuit gegaan op de Stelvio-pas met haar 98-er CBR600.....quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
LONDON BABY!!! wat een foto's Riet![]()
een paar mooie ansichtkaarten idd (of wallpapers
) en die bochten zien er zeker lekker uit
(maar vlieg er maar niet uit
)
quote:D
Dit is een sluwe stunt waarvan iedere motorrijder wel zou willen dat hij het zou kunnen. Er zijn van die typetjes die in het openbaar deze truc kleineren en omschrijven als “Mad-Man’s rijgedrag”, terwijl ze diep in hun hart deze truc maar al te graag o¬nder de knie zouden willen hebben. Wij spreken natuurlijk van de bescheiden, indrukwekkende, gemakkelijk te leren maar hard te beheersen: WHEELIE!
Wheelies, indien goed uitgevoerd, zijn opzich niet gevaarlijk. Ze zullen de fiets niet beschadigen en zijn goed voor een hoop pret. Wanneer het verkeerd gaat is al het bovenstaande ineens omgekeerd. Natuurlijk is het gezond verstand ook nodig, een goede wheelie op het verkeerde moment op de verkeerde plaats (midden tussen het verkeer op de A10 bij Amsterdam tijdens de spits) kan fataal zijn. Letterlijk!
ACHTERREM
Alvorens je begint aan het voorwiel te trekken om het in de lucht te krijgen, moet je eerst de achterrem leren kennen! Wanneer er namelijk iets verkeerd gaat, is het belangrijk dat je binnen zeer korte tijd deze kan gebruiken. Houd te allen tijde je voet boven de achterrem! Om de achterrem te leren kennen, moet je niet bang zijn om deze te gaan gebruiken in je normale rijstijl.
RELAX
Probeer te o¬ntspannen. Veel mensen zitten te gespannen op de motorfiets en proberen dan letterlijk hun wapen omhoog te heffen. Dit zal niet werken, laat die fiets het werk doen. Het begint door met een kruipend tempo te rollen en trek vervolgens de gashendel voor 20% open. Zodra de fiets iets versneld trek je de koppeling iets in en laat deze los. Blijf hierbij zeer o¬ntspannen, want wanneer je gespannen op de fiets zit kan het zijn dat je met de ene hand wat harder aan het stuur trekt dan met de andere en dan kan het al fout gaan. Blijf dus o¬ntspannen bij deze oefening. Er gebeurt nog niets spannends, we willen dat je je leert o¬ntspannen op de motor. Wanneer je dit vaak oefent en het aantal procentjes van het openstaande gas steeds iets verhoogt, zal u op den duur wat vertrouwder raken met het versnellen van de motor.
LOCATIE
Wanneer je wheelies gaat oefenen, zoek dan altijd eerst een geschikte plek. Zorg ervoor dat het een rustige weg is, ikzelf geef de voorkeur aan de polder. Controleer goed of er geen zijwegen zijn die voor opduikend verkeer kunnen zorgen (dit is zeer irritant wanneer je op 1 wiel rijdt, want het grote nadeel is wanneer je net begint dat je niet gelijk die middelvinger op kan steken tijdens je wheelie). En ja, o¬ntwijken is ook iets moeilijker. Zorg er ook voor de je je zeer op je gemak voelt op deze weg. Een wheelie maken is makkelijk, de reden waarom het niet lukt zit voor 80% tussen de oren. Een geschikte oefenweg moet dus ook voor rust tussen je oren zorgen, wees vertrouwd met de locatie. Is de weg niet te smal? Zit er niet een streep in waar je geen wheelie op durft te trekken? Noem ze maar op, zorg dat je de perfecte weg hebt en dat je je kan concentreren op de wheelie en niet op de details van de omgeving!
ACTIE!!
Nou, we gaan van start. Je zet de motor in de 1ste versnelling en houdt je voet boven de achterrem. Niet zeuren dat het niet lekker zit, maar gewoon doen, het kan je ass nog eens redden!. Je trekt een beetje sportief op totdat je o¬ngeveer 50-60km/uur rijdt. Ik zal het volgende een beetje in slowmotion vertellen, want dit gaat in het echt zeer snel. Wanneer je sportief optrekt, wordt je motorfiets wat lichter van voren. Wanneer je de snelheid van 50-60 bereikt hebt doe je je gashendel terug, nu zakt de voorkant van de motor in zijn voorvering. Op het moment dat deze weer terugveert geef je weer gas bij. Dit gebeurt echt zeer snel. (Zie het als lekker gas geven om een leuke geluidsdemo te geven van je nieuwe demper. Het korte gas geven dus.) Wanneer je weer gas geeft krijgt je voorwiel dus een zetje mee van de vering en komt deze makkelijker omhoog. Wanneer je dus genoeg gas bij geeft komt het wiel los van de grond. Heb je een fiets met iets minder vermogen (GSXR600/R6/CBR600) dan zal je de vering een handje moeten helpen wanneer je het op het gas wilt doen. Wanneer je het gas loslaat druk dan de vering zelf ook iets in en op het moment dat je weer gas geeft trek je iets aan het stuur. Als eerste reactie zal je het gas terug doen, zodat je weer met beide wieltjes op de grond komt. Meestal minder zacht dan gepland. Dit zal je een aantal keren moeten proberen om jezelf o¬ntspannen te voelen bij deze actie. Wanneer dit lekker gaat durf je steeds meer gas bij te geven, zodat je wiel steeds wat hoger komt. Wanneer je omhoog komt zal je direct denken dat je achterover slaat. Schijn bedreigt. Wanneer jij naar je vrienden lacht met een trots gevoel, zal dat snel verholpen worden wanneer 1 van de toeschouwer zijn wijsvinger en duim iets uit elkaar houdt en daarmee de hoogte van je wheelie aangeeft. Dit is normaal. Gewoon veel doen en je raakt er meer aan gewent. De 1 is een snellere leerling dan de ander. Je moet proberen je over die angst van achterover klappen heen te zetten. Want dit het enige dat je nog weerhoud van een goede wheelie. Geef niet te veel gas om de fiets omhoog te krijgen. Een juiste timing is meer dan genoeg. Je hebt zeer weinig gas nodig om je fiets te laten steigeren, wanneer het steeds makkelijker gaat kan het ook bij een lagere snelheid zoals 20-30km/uur.
HOOGTE
Wanneer je teveel gas geeft om je wiel omhoog te laten komen, kunnen er rare dingen gebeuren. Ten eerste zal je koppie ingrijpen en je handje de opdracht geven de gashendel terug te doen. Beetje hetzelfde effect als wanneer je jezelf voorover laat vallen en dat je jezelf opvangt met je handen. Ook al wil je het niet, je lijf doet het gewoon (reflex). Ook zou je achterover kunnen slaan, mits je je voet boven de achterrem hebt en deze gebruikt Het best is om je wiel een cm of 30 omhoog te brengen en dan even iets minder gas te geven. Geef dan weer wat gas bij zodat je het wiel wel omhoog houd. Nu heb je je fiets o¬nder controle en kan je het wiel rustig en gecontroleerd omhoog brengen. Hoe hoger de wheelie is, hoe langer je op het achterwiel kunt blijven rijden in de 1ste versnelling. Maar zorg dat je zeer vertrouwd bent met de eerste versnelling want dit is de meest nasty versnelling die er op je fiets zit. Twijfel je over je trottle-control ga dan eerst eens lekker een middagje rotondes rijden in je eerste versnelling Ben je nog niet vertrouwd met de eerste versnelling, zoek dan niet het evenwichtspunt op in de wheelies want daar gaat het tricky worden. Je kunt net zo lang het wiel omhoog brengen tot je niet meer over je ruitje heen kan kijken. Nu voel je ook niet meer dat je voorwiel omhoog gaat, maar krijg je het gevoel dat de motorfiets aan de o¬nderkant o¬nder je uit gaat vallen. Wanneer je dit gevoel krijgt zit je op het evenwichtspunt. De meeste motorrijders die wheelies maken, doen deze in een hoek van 70-80 graden. Dit houdt in dat ze altijd afhankelijk zijn van het vermogen dat ze over hebben om de wheelie vast te kunnen houden. Geef je geen gas bij, dan zal de fiets naar beneden vallen. Ook de geoefende wheelie mannen o¬nder o¬ns die doorschakelen tijdens een wheelie kampen met dit probleem. Waarom zouden ze anders moeten schakelen? Deze heren zitten dus net o¬nder het evenwichtspunt. Wanneer je in het evenwichtspunt komt rij je in een hellingshoek van 80-90 graden. Dit is dus het ware evenwichtspunt, je hoeft niet meer te versnellen om de fiets op 1 wiel te houden. Het is zelfs zo als je tegen die 90 graden aanzit, je in principe het gas terug kan doen en dat je nog een stukje door kan rijden op 1 wiel zonder dat het wiel naar beneden valt. Hier voel je dus dat het o¬nderste van je motorfiets o¬nder je vandaan valt in plaats van dat je je voorwiel voelt klimmen. Doe dit alleen wanneer je een goed geoefend wheelie-dude bent. Alle wheelies waarbij je steeds gas bij moet geven om het wiel zwevende te houden, noemen we power-wheelies. Dit zijn de wheelies die het meest gedaan wordt door de motorrijders o¬nder o¬ns.
DE LANDING
Aan al het vermogen komt een eind en eens zal het wiel een keer moeten landen. Nou dat is zeer simpel, gewoon gas terug en dat ding dondert vanzelf naar beneden. Je dealer is weer blij, want hij heeft ook weer wat te doen (keerringen in de vorkpoten gaan lekken). Zo moet het dus niet. Zorg dus te allen tijde dat je wat vermogen over houdt voor een zachte landing. Want ook je 3de been zal erg blij zijn als ze wat zachter zou landen, aangezien een ball-airbag nog niet op o¬ns fietsje zit. Wanneer je denkt je wiel weer “back to earth” te kunnen brengen, dan moet je dit langzaam doen. Wees beheerst en rustig. Langzaam het vermogen terugbrengen kan er voor zorgen dat je rustig land. Wanneer de wheelie wat langer is, zal deze super stunt afgesloten worden met een mooi rookwolkje.Wheelies zijn zeer gaaf om te doen, ze geven je een vette kick en zijn minder gevaarlijk dan hard racen door bochten. Ook ben je gelijk een entertainer die het publiek kostelijk kan vermaken. Nog maar niet te vergeten de terrasjes die je wat stof om over te praten kan geven. Mensen die nekken verrekken om goed te kijken of ze niet dromen. En wat is er mooier dan een tegemoet komende sjopper-clan te begroeten met een wheelie in plaats van een gaylord hands-up begroeting?
Dit verhaal is gebaseerd op mijn eigen ervaring. Bij eenieder van jullie zal het misschien op een andere manier makkelijker gaan. Ook zijn er genoeg wilde verhalen over het wheelies doen op de koppeling. Ik vind ze allemaal even prachtig, totdat je steeds je koppelingplaten moet vervangen voor een beetje wheelie plezier. De motorfiets heeft vermogen genoeg, dus gebruik deze! Ik hoop dat je er wat mee kunt. En vergeet niet die voet boven je achterrem! Ooit zal je hem nodig hebben, ik spreek uit ervaring. Ik gebruik tegenwoordig zelfs de achterrem om de hoogte van de wheelie te controleren.
quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ow en OPM, wou je het nog hebben over wel of geen echte motorrijder zijn?
Mooi hequote:Op zondag 22 augustus 2004 18:46 schreef Makster het volgende:
Eej Reetspeerder, fijn dat je weer heel terug bent!
Goeie foto's, ziet er echt wel heel strak uit allemaal (hotel kamers daargelaten)
![]()
Had je dat gedroomd?quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:09 schreef ondeugend het volgende:
Bij deze bevestig ik even dat Luc's ZX9Race weer loopt.... en dat ie wil wheely-en ook
Niet gedroomdquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:27 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Had je dat gedroomd?![]()
![]()
quote:Las dat je had gedroomd dat je een wheely maakte, hoe deed je datWil ik weleens weten
![]()
Zo dusquote:Probeer te o¬ntspannen. Veel mensen zitten te gespannen op de motorfiets en proberen dan letterlijk hun wapen omhoog te heffen. Dit zal niet werken, laat die fiets het werk doen. Het begint door met een kruipend tempo te rollen en trek vervolgens de gashendel voor 20% open. Zodra de fiets iets versneld trek je de koppeling iets in en laat deze los. Blijf hierbij zeer o¬ntspannen, want wanneer je gespannen op de fiets zit kan het zijn dat je met de ene hand wat harder aan het stuur trekt dan met de andere en dan kan het al fout gaan. Blijf dus o¬ntspannen bij deze oefening. Er gebeurt nog niets spannends, we willen dat je je leert o¬ntspannen op de motor. Wanneer je dit vaak oefent en het aantal procentjes van het openstaande gas steeds iets verhoogt, zal u op den duur wat vertrouwder raken met het versnellen van de motor.
Ik plakte alleen maar dat wat Rietje vanmiddag nog boven zijn vraag aan mij posttequote:Op zondag 22 augustus 2004 21:29 schreef ZX9R het volgende:
@ondeugend: Mooie uitleg over een wheelie maar die van mij was toch echt zonder koppeling. Puur op vermogen van de motor!
Ik vond het vanmiddag wel leuk dat je er ff was!quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik plakte alleen maar dat wat Rietje vanmiddag nog boven zijn vraag aan mij postte
Ik heb er echt geen verstand van en deed hem dus ook in mijn droom![]()
Welkom!quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:39 schreef Kohen het volgende:
Hey luitjes.
Ik wist niet eens dat er een forum was waar de motor rijders zich konden uitlaten. Nou even vlug en kort. Rij op een gsxr 750 uit 97. Woon in zeeland en zit op kamers in eindhoven(sinds kort). Dus zoek nieuwe maatjes om weer eens mee te gaan rijden. Zowel in zeeland als in en om eindhovenhoor wel van jullie
piccie van me bike komt nog werk nu even op me laptop me pc is net naar eindhoven.
grtz Kohen
quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:29 schreef ZX9R het volgende:
@OPM: De volgende keer kom je naar ons toe met je brommer. Wij weten nu hoe het moet!
Mooi daar doe ik wel aan mee. Misschien gaat het vrouwke ook wel meequote:Op zondag 22 augustus 2004 21:41 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Welkom!
We doen regelmatig ritjes in den lande.
Hierbij ben je uitgenodigd!
Houd daarvoor dit topic maar goed in de gaten.quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:51 schreef Kohen het volgende:
[..]
Mooi daar doe ik wel aan mee. Misschien gaat het vrouwke ook wel meealtijd leuk
* heel erg mee eens isquote:Op zondag 22 augustus 2004 00:46 schreef ZX9R het volgende:
Heel erg gave foto's Riet!
IK WIL DAAR OOK NAARTOE!!!!
En dan vooral deze weg!
[afbeelding]
Idemquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Goed idee!
VOOR!
Istrië (Kroatië) (op vakantie)quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Waar is Pepijn eigenlijk?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:48 schreef Rietvaerder het volgende:Mooie omgeving daar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslag Zwitserland/Italia 2004:
[/b]
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
We gaan daar volgend jaar naartoe met onze brommersquote:Op zondag 22 augustus 2004 23:06 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Mooie omgeving daar!![]()
hij lekt eigenlijk minimaal, toen ik het ontdekte kon ik onderweg goed de verbrandde olielucht ruiken. gisteren en vandaag wat kms gemaakt en geen luchtje te bekennen...quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:13 schreef ZX9R het volgende:
Hoe is het nou met je brommer eigenlijk?
Lekt ie nog steeds? En wanneer gaan ze er wat aan doen?
quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik mag trouwens van de week op de FJR rijden
ik heb het idee dat het nu minder ernstig isquote:Op zondag 22 augustus 2004 23:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Nice! Komt heus wel een keer goed OPM
quote:Wie wilt er nog meer mee met de Fok! Motorvakantie 2005? Jij OPM ?
quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:26 schreef Rietvaerder het volgende:
That's a yes...
Nah, dan heb ik liever dezequote:Op zondag 22 augustus 2004 23:11 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Vet ding!![]()
K1200S
Hm.. hm.. hm..quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:29 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Nah, dan heb ik liever deze
quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hahaahh kunnen we nu niet meer als excuus gebruiken he![]()
we weten het allemaal nu ruim van te voren...
maarre, ik ga vroeg![]()
vandaag, dus bij deze...tot later
Ik hoop het ook nietquote:Op maandag 23 augustus 2004 09:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Nu maar hopen dat de bende van Spee of CJIB het niet op film gelegd heeft
Beter dat ie weer rijd zoals het hoort,quote:Op maandag 23 augustus 2004 09:15 schreef ZX9R het volgende:
Zit al weer een tijdje op m'n werk nu en ik kan jullie vertellen dat het super is met de brommer!
Hij koelt gewoon weer, de naald loopt niet voorbij ¼ van de teller!
Hij heeft vermogen over het hele bereik! Van laag naar hoog toerental!
Pakt sneller op!
En, hij gaat 250+![]()
Je vergist je niet!quote:Op maandag 23 augustus 2004 09:44 schreef Mercy_symbol het volgende:
je heb toch 2 motoren ? of vergis ik mij nou heel erg ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |