Vorige week maandagavond (9 augustus) zaten we bij een vriend in de tuin beetje te praten enzo, en kregen eigenlijk trek in wat lekkers, maargoed er was niks in huis. Aangezien een vriend van mij toch nog moest tanken, besloten we om naar Lelystad te rijden naar de 24 uurs pomp, om te tanken en gelijk daar wat lekkere dingen in te slaan.
Dus zo gezegd zo gedaan, wij met zn 4en de auto in, opweg naar Lelystad, Halverwege begon mn vriendin opeens te huilen, dus wij vroegen wat er aan de hand was, zij helemaal overstuur "We krijgen straks een ongeluk, doe alsjeblieft je gordel om" Wij om haar gerust te stellen onze gordel om gedaan, verder gereden, getankt, lekkerst gekocht en weer in de auto gaan zitten. Met nog in ons achterhoofd wat er op de heen weg gebeurt was wij alle 4 weer goed onze gordel omgedaan, en deze zelfs nog gechecked oftie echt goed zat.
Nou wij weer rijden, btj dollen over de film Final Destination 2, waarin het meisje Kimberly (erg apart die vriendin van mij heet ook zo) een onwijs ongeluk voorspeld, en ik zit een beetje naar de lucht te staren, ik stoot Kim aan en zeg "Moet je die wolken zien.....ziet er wel erg apart uit he..." dus zij "jawel...." ik zit nog een beetje naar buiten te staren, en zie opeens een wolk in een soort autovorm (geen grapje) tegen een andere wolk aanbotsen, dus ik wil me omdraaien om te zeggen "djiez ik zag net..." ik kijk op hetzelfde moment door de voorruit, en toen opeens reden er een paar landbouwvoertuigen voor ons, die we voor die tijd echt alle 4 niet gezien hadden, geprobeerd uittewijken, maargoed de polderwegen hier in Flevoland zijn niet verlicht, en die landbouw voertuigen waren ook erg slecht verlicht waardoor we deze dus echt NIET gezien hebben......
het resultaat -->
![]()
![]()
Door de klap is gelukkig het bijrijdersraam eruit geklapt en zo konden 2 vriendinnen en ik zelf uit de (toen al) brandende auto komen (vrij verwonderlijk met zo'n enorme klap) de bestuurder zat klem maar is gelukkig gered door de bestuurders van de landbouw voertuigen.
We hebben dus echt dat ongeluk gehad, en ik ben zo ontiegelijk dankbaar voor alle beschermengeltjes die op dat moment bij ons waren, want normaal had niemand deze klap overleefd.... (Dit was ook het eerste wat het ambulance/brandweer/politie personeel ons vertelde)
We hebben een 2e kans gekregen....
Ik zelf heb een week in het ziekenhuis gelegen, het meisje dat op de bijrijders plaats zat mocht de volgende dag al naar huis, de bestuurder ligt nog in het ziekenhuis, en het meisje dat naast mij zat ligt ook nog in het ziekenhuis. De bestuurder van het landbouwvoertuig waar wij tegenaan geklapt zijn mocht gelukkig ook dezelfde week nog naar huis.
We hebben hier wel vaker dat we dingen voorspellen, maar dit ging ons ook erg ver....
![]()
Thank God For The Guardian Angels At Our Side
foto's van www.brandweerdronten.nl
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh