abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:43:59 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21346261
Hallo,
ik (en nog zoon 100 mensen) zijn op zoek naar goede programmeurs voor windows/linux, (geen java).
voor het nieuwe msn concept wat echt super er uit ziet aleen nog niet werkt...
fotos:
http://users.onvol.net/118226-2/msn_concept/pics/3.jpg
http://users.onvol.net/118226-2/msn_concept/pics/4.jpg
http://users.onvol.net/118226-2/msn_concept/pics/5.jpg
http://users.onvol.net/118226-2/msn_concept/pics/6.jpg

wie kan dus dit en wil meehelpen met het maken van deze msn,
het is mogelijk volgens velen:
hier is informatie over het msn protocol:
http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php
en er is veel vraag naar, ik zou dit graag maken, aleen de enige programeertaal waar ik iets van weet is php
iedereen die mee wil doen, hier dus effe een replie geven, alvast bedankt!
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:53:39 #2
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21346488
stormloop op dit topic zeg.. b.t.w. zou iemand deze tekst kunnen kopieren en ook even plaatsen op Tweakers.net ? (ik heb daarnamelijk een ban )
  Lieve Belg dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:54:31 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_21346510
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:53 schreef cygnusx het volgende:
stormloop op dit topic zeg.. b.t.w. zou iemand deze tekst kunnen kopieren en ook even plaatsen op Tweakers.net ? (ik heb daarnamelijk een ban )
als je die op tweakers zal posten, zal je ook een OW krijgen hoor. het is daar ( en ook hier ) geen vacature bureau
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:55:56 #4
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21346543
weet ik, je word er ook niet voor betaald namelijk maar goed programmeurs mogen toch wel gevonden woren...
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:56:05 #5
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_21346550
Slotje
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:56:35 #6
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_21346568
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:55 schreef cygnusx het volgende:
weet ik, je word er ook niet voor betaald namelijk maar goed programmeurs mogen toch wel gevonden woren...
kom het dan vragen op irc #dig ofzo
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:57:56 #7
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_21346590
Nieuwe msn? Mag je de naam msn gebruiken?
  Lieve Belg dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:58:56 #8
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_21346618
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:57 schreef Noca het volgende:
Nieuwe msn? Mag je de naam msn gebruiken?
nopes.

die naam, die tabs, die layout, en nog veel meer zijn gepattenteerd. dusja
pi_21346637
Ik vraag me af waarom geen Java?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:59:45 #10
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_21346641
het is wel koel.. ik zou wel willen helpen maar ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
pi_21346672
Als je geen java gaat gebruiken en het wel op windows en linux wilt laten draaien, met welke taal ga jij dan de software schrijven?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:10:15 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21346857
Met HTML
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:11:28 #13
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_21346878
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:01 schreef Lucille het volgende:
Als je geen java gaat gebruiken en het wel op windows en linux wilt laten draaien, met welke taal ga jij dan de software schrijven?
PHP?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_21346914
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:10 schreef Renesite het volgende:
Met HTML
Je zegt het nu wel als een grap, maar dat is wel ideaal hoor Dan natuurlijk wel een afgeleidde vorm aangezien dat html behoorlijk achterhaald is. Grote delen van de nieuwe windows interface (longhorn) zijn ook het resultaat een xml/xsl!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:14:28 #15
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21346951
ik kan niet op #dig via irc komen, via een oude scan uit 2003 waaruit bleek dat ik toen een open proxy heb, ze moeten hem nu nog weer hertesten dus vandaar..
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:15:12 #16
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21346973
nee, ja java was dmsn ook op gebaseerd, en dat was toch wel een minpunt voor dmsn, c++ o.i.d. ofzo
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:17:01 #17
93616 Adik
That's me!
pi_21347010
slotje? tis geen vacaturebank dit toch?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:17:32 #18
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21347021
ja, t maakt niet uit HOE het gemaakt is, zolang het maar werkt en beter is dan de normale msn, naja een andere naam moet dan nog maar verzonnen worden NMSN ofzo (New MSN)
pi_21347025
Kan je mij misschien, als leek, uitleggen waarom java een minpunt is dan. En wat c++ daar beter in doet?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:20:08 #20
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21347082
download dmsn maar eens en gebruik die maar eens een tijdje...
pi_21347117
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:20 schreef cygnusx het volgende:
Oh tijdje op een linux bak gebruikt, was er ook geen voorstander van. Maar dat ligt dus volgens jou aan de taal Java, niet aan diegene die het geschreven heeft? Ik ben dan wel erg benieuwd wat c++ dan bijvoorbeeld standaard beter doet waarom je/jullie zo'n keuze maakt/maken.
  Lieve Belg dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:22:31 #22
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_21347130
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:17 schreef cygnusx het volgende:
ja, t maakt niet uit HOE het gemaakt is, zolang het maar werkt en beter is dan de normale msn, naja een andere naam moet dan nog maar verzonnen worden NMSN ofzo (New MSN)
naam is niet genoeg ze. hun layout en zo is ook gepattenteerd.

hoe het gemaakt is, maakt wel uit. als je beslist het in VB te maken, of in C#. het zal onder de schil volledig anders werken. de gebruiker zal er mss niks van merken, maar als programmeur wel degelijk
pi_21347155
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:59 schreef markvleth het volgende:
Ik vraag me af waarom geen Java?
Omdat java uit de kont van de duivel gelazerd is op een donkere nacht, en je het qua snelheid beter in Logo kan schrijven. Bijvoorbeeld.
pi_21347186
Prachtig dit soort ideetjes.

Zo vaak gezien, nog nooit wat uit gekomen.
Stel je voor dat je een goede programmeur vind, dan kan hij waarschijnlijk alles nog gaan doen ook.

Hoe zit het trouwens met het Fok! Memoryspel?
Kusje
pi_21347198
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:23 schreef TimberWolf het volgende:
Omdat java uit de kont van de duivel gelazerd is op een donkere nacht, en je het qua snelheid beter in Logo kan schrijven. Bijvoorbeeld.
Wat een geweldig intelligente opmerking, van een amateur, mag ik je er op wijzen dat Java op dit moment de snelste taal is.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:25:31 #26
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347204
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:20 schreef cygnusx het volgende:
Dus omdat 1 programma niet lekker werkt zijn meteen alle java programma's slecht
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_21347221
www.msnopensource.tk heeft een gratis source voor je die je misschien kan gebruiken , tis wel visual basic
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_21347228
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:25 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dus omdat 1 programma niet lekker werkt zijn meteen alle java programma's slecht
nee, maar het is gewoon bekend dat de meeste programma's die in java zijn gemaakt langzaam zijn en veel geheugen vreten
pi_21347238
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:43 schreef cygnusx het volgende:
Hallo,
ik (en nog zoon 100 mensen) zijn op zoek naar goede programmeurs voor windows/linux, (geen java).
voor het nieuwe msn concept wat echt super er uit ziet aleen nog niet werkt...
Zijn dat 100 mensen die teveel van MSN houden en daardoor hun eigen MSN-client willen, maar eigenlijk niet kunnen proggen?
Want als je met ongeveer 100 programmeurs bent en je kunt nog geen MSN-client uit de grond stampen, zal het met 1000 programmeurs nog veel moeilijker gaan.

En wat is het nut van nog een MSN-client?

En je pics werken niet.
pi_21347247
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:27 schreef _Administr8or_ het volgende:
nee, maar het is gewoon bekend dat de meeste programma's die in java zijn gemaakt langzaam zijn en veel geheugen vreten
Mag ik jou er ook op wijzen dat langzaam een ouderwets fabeltje, aangezien java sneller is dan c++ gecompileerde programma's (inclusief opstarten van de JVM).
pi_21347288
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:25 schreef markvleth het volgende:
Wat een geweldig intelligente opmerking, van een amateur, mag ik je er op wijzen dat Java op dit moment de snelste taal is.
Dat mag. Dan wil ik je van harte uitnodigen om eens een maandje met ConsoleOne (Novell beheer tool, volledig java) te komen werken, op een machine die ongeveer een half jaartje oud is. Een footprint waar je drie keer ziek van wordt, traag als een dode ambtenaar, en ongeveer even stabiel als een eplileptische aanval op een eenwieler.

Toegegeven, qua crashes is het wel snel.
pi_21347295
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:28 schreef markvleth het volgende:

[..]

Mag ik jou er ook op wijzen dat langzaam een ouderwets fabeltje, aangezien java sneller is dan c++ gecompileerde programma's (inclusief opstarten van de JVM).
het word inderdaad steeds beter
overigens vind ik java ook fijner dan c/c++.
pi_21347309
hehe...dmsn vindt ik ook niks, dat zuigt geheugen of is dat alweer beetje bijgewerkt..

de programmeertaal bij uitstek: Python!!! www.python.org
mzzl
pi_21347343
woei, een programma opnoemen is uiteraard geen bewijs Timberwolf. Waar het hier om gaat is dat cygnusx zonder ook maar enige onderbouwing talen uitsluit. En op de vraag waarom komt geen gegrond antwoord. Deze keuze van de taal moet afhangen van het doel, en aangezien cygnusx voor linux en windows wilt ontwikkelen is java dus duidelijk een verdomd goede keuze.
pi_21347377
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:29 schreef TimberWolf het volgende:
Dat mag. Dan wil ik je van harte uitnodigen om eens een maandje met ConsoleOne (Novell beheer tool, volledig java) te komen werken, op een machine die ongeveer een half jaartje oud is. Een footprint waar je drie keer ziek van wordt, traag als een dode ambtenaar, en ongeveer even stabiel als een eplileptische aanval op een eenwieler.

Toegegeven, qua crashes is het wel snel.
Dus jij gaat aan de hand van één slechte ervaring zeggen dat een programeertaal slecht is????

[sarcasm]Ik heb Windows'95 een keer geinstalleerd en omdat ik een Gravis Ultrasound geluidskaart had, liep hij binnen een kwartier vast. Iedere keer weer.... Dus moet je WindowsXP niet gebruiken hoor want Windows en alles wat Microsoft maakt zuigt![/sarcasm]

Zie je de overeenkomst? En het verschil?....
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:34:33 #36
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347389
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:29 schreef TimberWolf het volgende:
Wow, een dataset met maar liefst 1 meetpunt, jij hebt je goed geinformeerd !

Ik werk dagelijks met java, ik schrijf zelf server-side java applicaties en ik gebruik daarvoor een volledig in Java geschreven IDE (WSAD/Eclipse) , en dat werkt allemaal zeer soepeltjes, en 't is niet alsof ik een brute machine gebruik (P4 1.8 , 1GB, ram wordt voornamelijk ingenomen door server applicaties voor m'n test omgeving)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_21347409
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:32 schreef markvleth het volgende:
Waar het hier om gaat is dat cygnusx zonder ook maar enige onderbouwing talen uitsluit.
En dat is voor mij meteen reden om TS abso-zekerweten-luut niet serieus te nemen. Als je een programmeertaal uitsluit vanwege één slecht voorbeeld, dan heb je mijns inziens niet veel kaas gegeten van programmeren.

Als je zegt "Het gaat in C++ gebouwd worden omdat ik dat goed ken" heb je al een heel wat beter argument.....
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:36:48 #38
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347439
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:35 schreef Croga het volgende:
Als je zegt "Het gaat in C++ gebouwd worden omdat ik dat goed ken" heb je al een heel wat beter argument.....
Nog niet echt sterk, je kiest de taal die het beste bij het probleem past, een nieuwe taal is zo aangeleerd.
pi_21347444
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:32 schreef markvleth het volgende:
woei, een programma opnoemen is uiteraard geen bewijs Timberwolf.
Ik heb er nog wel een nest hoor. Maar dat valt buiten de scope van dit topic.
quote:
Waar het hier om gaat is dat cygnusx zonder ook maar enige onderbouwing talen uitsluit. En op de vraag waarom komt geen gegrond antwoord. Deze keuze van de taal moet afhangen van het doel, en aangezien cygnusx voor linux en windows wilt ontwikkelen is java dus duidelijk een verdomd goede keuze.
Zodra iemand 1 vaste Java standaard afspreekt (en dus niet komt aandragen met minstens 3 VMs, die van Ms niet meegerekend) is Java een haalbaar cross-platform alternatief. Dan hoeft er alleen nog wat aan footprint en stabiliteit gedaan te worden. Geen haast, de Windows users zijn wel wat gewend.

Qua cross-platform zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan C(met hoeveelheid leestekens naar keuze), mede omdat de portabiliteit wat beter geregeld is. Overigens zijn er nog wel meer cross-platform talen. Let wel, ik heb niets tegen Java, mits het toegepast wordt in kleine applicaties. Mission-critical zaken, of dingen die aan een groot publiek verpreid worden moeten m.i. niet in Java geschreven worden.
pi_21347459
Ik vind het inderdaad "alweer" een msn client.

En het uiterlijk vind ik eigenlijk helemaal niks.
Maar java idd lijkt me wel het slimst, anders blijf je programmeren en voor linux en voor windows.
Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
pi_21347463
Mischien een idee voor de TS om contact op te nemen met MS, die hebben zat programmeurs die werken aan een nieuwe messenger
pi_21347542
Het lijkt me absoluut niet handig hoor, al die fototjes van de mensen in beeld. Ik heb nu 38 mensen online, met zoveel foto'tjes in beeld? Echt niet praktisch.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:42:16 #43
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347552
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:37 schreef TimberWolf het volgende:
Zodra iemand 1 vaste Java standaard afspreekt (en dus niet komt aandragen met minstens 3 VMs, die van Ms niet meegerekend) is Java een haalbaar cross-platform alternatief.
Welke VM je draait zou niet uit mogen maken, hooguit welke versie van Java ie implementeerd
quote:
Dan hoeft er alleen nog wat aan footprint en stabiliteit gedaan te worden. Geen haast, de Windows users zijn wel wat gewend.
Stabiliteit is in mijn ervaring prima, Java vangt heel veel gezeik met pointers e.d. af wat de stabiliteit alleen maar ten goede komt.
quote:
Qua cross-platform zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan C(met hoeveelheid leestekens naar keuze), mede omdat de portabiliteit wat beter geregeld is.
Je maakt een grapje zeker ?
quote:
Overigens zijn er nog wel meer cross-platform talen. Let wel, ik heb niets tegen Java, mits het toegepast wordt in kleine applicaties. Mission-critical zaken, of dingen die aan een groot publiek verpreid worden moeten m.i. niet in Java geschreven worden.
Je moest eens weten wat er allemaal aan grote mission-critical Java applicaties 'out there' draaien.
pi_21347564
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:33 schreef Croga het volgende:
Dus jij gaat aan de hand van één slechte ervaring zeggen dat een programeertaal slecht is????
Nee, ik gaf een voorbeeld. Dat woord had je vast wel eens gehoord.
quote:
Zie je de overeenkomst? En het verschil?....
Je misplaatst sarcasme staat buiten je [sarcasm] tags.

Ter informatie voor de voorbarige concludeerders: Ik werk inmiddels al ruim 10 jaar met de diverse implementaties van java als gebruiker en als beheerder. En qua stabiliteit, footprint en maintainability is het een gruwel. En natuurlijk zijn er ook zat voorbeelden te vinden van Java apps die wel goed werken. Ik kom ze alleen zo weinig tegen.

Overigens zal de hele discussie mij een complete kontzorg zijn. Ik gaf een (voor mij relevante) reden om het niet in Java te doen. Mocht TS of een andere liefhebber daar toch zin in hebben: More power to you. Het zal mij een vliegende neuk zijn persoonlijk

Daarnaast vraag ik me sterk af of de Breezer-community zit te wachten op een nieuwe vorm van MSN, maar dit terzijde. Dat zou on-topic zijn.
pi_21347578
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:37 schreef TimberWolf het volgende:
Zodra iemand 1 vaste Java standaard afspreekt (en dus niet komt aandragen met minstens 3 VMs, die van Ms niet meegerekend) is Java een haalbaar cross-platform alternatief. Dan hoeft er alleen nog wat aan footprint en stabiliteit gedaan te worden. Geen haast, de Windows users zijn wel wat gewend.

Qua cross-platform zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan C(met hoeveelheid leestekens naar keuze), mede omdat de portabiliteit wat beter geregeld is. Overigens zijn er nog wel meer cross-platform talen. Let wel, ik heb niets tegen Java, mits het toegepast wordt in kleine applicaties. Mission-critical zaken, of dingen die aan een groot publiek verpreid worden moeten m.i. niet in Java geschreven worden.
dan zal jou vast tegenvallen dat alles wat maar even groot en belangrijk is in Java wordt geschreven
Het is gewoon de servertaal bij uitstek. En sinds java 1.4.2 worden ook native theme's ondersteund in java, waarmee de interface (de grootste snelheid bottleneck uit het verleden) native kan worden gedraaid. Daarmee komt de desktop wereld ook dichterbij. En ik ken persoonlijk meer 1 standaard jvm, en die kun je van sun downloaden.
Als er overigens een taal is met standaarden, dan is het juist java. Maar dat terzijde. want ik ben veel meer benieuwd naar wat de cygnusx allemaal van plan is.
pi_21347613
Tsja, ik denk dat java redelijk zwaar is... zeker om op een iets oudere machine te draaien. Qua snelheid wil je natuurlijk altijd C... maarja, dat is wel erg low level. Ik zou denk ik ook kiezen voor een C++ implementatie, alhoewel dat natuurlijk niet transparant is als Java.

Qua programmeren vind ik persoonlijk java wel het fijnst.. een heleboel dingen worden onder water afgehandeld (hetgeen natuurlijk niet altijd een voordeel is) maar ik moet nu ontwikkelen in java en in C.. geef me dan AUB java...

Wel een beetje jammer om java zomaar uit te sluiten en dat te onderbouwen met het feit dat DMSN zuigt.... Kan ook gewoon slecht geprogrammeerd zijn...

Meerdere JVM's zijn trouwens zo goed als geschiedenis... de java engine die MS aanbood leveren ze niet eens meer... als je nu bij microsoft java zoekt wordt je doorverwezen naar de sun site.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:44:56 #47
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347615
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:43 schreef markvleth het volgende:
En ik ken persoonlijk meer 1 standaard jvm, en die kun je van sun downloaden.
De VM van IBM is ook best goed, IBM is meer met Java bezig dan Sun zelf op het moment.
pi_21347646
Als jullie nou gewoon eens luisteren dat het niet handig is met die plaatjes omdat je dan nooit in 1 oogopslag kan zien wie d'r online zijn. Mark, bijdehand
pi_21347660
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef Aaargh! het volgende:
De VM van IBM is ook best goed, IBM is meer met Java bezig dan Sun zelf op het moment.
Ja ik ken ze wel hoor het gaat er alleen om dat ze juist allemaal aan dezelfde standaard voldoen
pi_21347663
dat Java sneller is dan C/C++ lijkt me sterk, sinds 1.3 niet meer met Java gewerkt overigens. maar toch geloof ik het niet.. (kom met bewijs)

wat wil je precies met die messenger doen, een eigen messenger maken, of 1tje die werkt met het protocol van MSN.. (rechten microsoft blablabla)
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:49:05 #51
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347694
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef The_Lakini het volgende:
Qua snelheid wil je natuurlijk altijd C...
Java kan je on-the-fly optimaliseren (HotSpot optimalisatie) , hij analyseert het programma tijdens het runnen en voert dan optimalisaties uit, dit kan betere prestaties opleveren dan voorgecompileerde binaries.
pi_21347695
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef The_Lakini het volgende:
Tsja, ik denk dat java redelijk zwaar is... zeker om op een iets oudere machine te draaien. Qua snelheid wil je natuurlijk altijd C... maarja, dat is wel erg low level. Ik zou denk ik ook kiezen voor een C++ implementatie, alhoewel dat natuurlijk niet transparant is als Java.
Leuk betoog maar als je de gemiddelde snelheden op een rijtje zou zetten, dan is de traagste C, gevolgd door C++, en met als snelste Java. Wel je feiten kennen heh
pi_21347697
een niet al te technisch en voor iedereen leesbaar stuk is dit Performance tests show Java as fast as C++. Hoewel ik zelf geen liefhebber van java ben, denk ik dat het voor TS wel de oplossing is. Java is een strictere taal dan C++ en het is dus moeilijker om bagger te produceren als je alleen php kent.

Waarom is C geen optie

En nog even on-topic: een linkje voor TS
pi_21347705
Tis zeker ook niet sneller dan C.. en C++ weet ik verder niet, ik moet zeggen dat mij dat ook stug lijkt, maar ik kan/ga geen van beiden bewijzen
pi_21347740
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:49 schreef markvleth het volgende:

[..]

Leuk betoog maar als je de gemiddelde snelheden op een rijtje zou zetten, dan is de traagste C, gevolgd door C++, en met als snelste Java. Wel je feiten kennen heh
Dat wil ik dan wel even zien, en ik wil wel weten wat je dan onder snel verstaat...
C is voor de processor het makkelijkst te compilen. Ga maar es een berg java compilen en daarna een berg c.. kijken welke er het snelst is... dat is toch echt c.
pi_21347759
quote:
Of java ook sneller is dan C heb ik mijn twijfels, misschien voor sommige gevallen ja, maar over het algemeen? Bron?
pi_21347776
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:46 schreef Nouk het volgende:
Als jullie nou gewoon eens luisteren dat het niet handig is met die plaatjes omdat je dan nooit in 1 oogopslag kan zien wie d'r online zijn. Mark, bijdehand
Kijk maar hier is dan een gebruiker waar het allemaal om draait. Net de breezah ontstegen doch hoog blont. En die vind de interface dus al niks. Misschien is dit nog wel belangrijker dan de taal zelf.
pi_21347806
C het langzaamst? Aha, vandaar dat iedereen zijn realtime applicaties in C schrijft
pi_21347808
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:50 schreef markvleth het volgende:
bewijs voor nullpointer:
http://www.sys-con.com/story/?storyid=45250&DE=1
C++ met de gnu compiler Ik wil een test zien met de intel C++ compiler, die is een stuk beter dan gcc
pi_21347812
Overigens, de interface ziet er retegeil uit. Maarja, form before function lijkt me niet de weg.
pi_21347822
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:52 schreef devzero het volgende:
Of java ook sneller is dan C heb ik mijn twijfels, misschien voor sommige gevallen ja, maar over het algemeen? Bron?
OO talen zijn in het algemeen sneller (het hangt natuurlijk sterk van de toepassing af hoor), maar op google zijn legio voorbeelden waar c++ het wint van c hoor. Procedureel is gewoon trager.
pi_21347832
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:52 schreef markvleth het volgende:

[..]

Kijk maar hier is dan een gebruiker waar het allemaal om draait. Net de breezah ontstegen doch hoog blont. En die vind de interface dus al niks. Misschien is dit nog wel belangrijker dan de taal zelf.
Als ik even over de denigrerende toon & opmerking heen lees vind ik dat idd belangrijker. Want niemand heeft toch behoefte aan een nieuwe neppe msn met onhandige plaatjes, hoef je dus ook niet te discussieren over de taal.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:55:39 #64
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347841
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:51 schreef The_Lakini het volgende:

[..]

Dat wil ik dan wel even zien, en ik wil wel weten wat je dan onder snel verstaat...
C is voor de processor het makkelijkst te compilen. Ga maar es een berg java compilen en daarna een berg c.. kijken welke er het snelst is... dat is toch echt c.
Hoezo is de snelheid van de compiler relevant voor deze discussie ?
pi_21347842
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:54 schreef The_Lakini het volgende:
C het langzaamst? Aha, vandaar dat iedereen zijn realtime applicaties in C schrijft
Haha, dat heeft daar helemaal niks mee te maken. Maar goed het gaat hier nog steeds om msn.
pi_21347871
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:55 schreef Nouk het volgende:

[..]

Als ik even over de denigrerende toon & opmerking heen lees vind ik dat idd belangrijker. Want niemand heeft toch behoefte aan een nieuwe neppe msn met onhandige plaatjes, hoef je dus ook niet te discussieren over de taal.
Het punt was een beetje dat een iemand die er eigenlijk niet zoveel verstand van heeft binnen no-time java van tafel schuift omdat een andere java MSN client niet lekker werkt....
pi_21347881
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:54 schreef devzero het volgende:
C++ met de gnu compiler Ik wil een test zien met de intel C++ compiler, die is een stuk beter dan gcc
En grappig genoeg is alle java in de client vm het langzaamst. En laten nou bijna alle user-level applicaties in de client vm draaien. Maargoed, het is aan de TS om te bepalen in welke programmeertaal hij het wil. Voor hetzelfde geld moet het in Whitespace geschreven worden.
pi_21347893
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:57 schreef The_Lakini het volgende:

[..]

Het punt was een beetje dat een iemand die er eigenlijk niet zoveel verstand van heeft binnen no-time java van tafel schuift omdat een andere java MSN client niet lekker werkt....
Oh okay.
Prima.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:59:03 #69
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21347907
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:57 schreef TimberWolf het volgende:
Maargoed, het is aan de TS om te bepalen in welke programmeertaal hij het wil.
Als hij een betalende klant was dan hat hij er het e.a. over te zeggen, maar zelfs dan minimaal, waarom een expert inhuren als je 't blijkbaar zelf allemaal al zo goed weet ?
pi_21347948
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:59 schreef Aaargh! het volgende:
Als hij een betalende klant was dan hat hij er het e.a. over te zeggen, maar zelfs dan minimaal, waarom een expert inhuren als je 't blijkbaar zelf allemaal al zo goed weet ?
Ik had niet het idee dat ie wilde inhuren. Ik had meer het idee dat TS van plan was toe te kijken hoe een aantal programmeurs een nieuw programma voor hem gingen bouwen uit de goedheid van hun hart.
pi_21347951
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:59 schreef Aaargh! het volgende:
Helemaal mee eens, ik ga iig niet zomaar schrijven in een taal omdat iemand dat ongegrond wilt. Ik schrijf omdat die taal het meest bij het doel past.
pi_21348019
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:57 schreef TimberWolf het volgende:
Maargoed, het is aan de TS om te bepalen in welke programmeertaal hij het wil.
Hoewel hij niet wil horen denk ik persoonlijk dat java het best is voor em

Of java altijd sneller is C betwijfel ik, maar dat is een andere discussie die ik maar even zal laten rusten omdat het nu wel erg offtopic begint te worden (lees eerst goede bronnen opzoeken)
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:10:00 #73
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21348135
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:00 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Ik had niet het idee dat ie wilde inhuren. Ik had meer het idee dat TS van plan was toe te kijken hoe een aantal programmeurs een nieuw programma voor hem gingen bouwen uit de goedheid van hun hart.
De TS heeft niet alleen een (aantal) programmeurs nodig voor zoiets, wat de TS nodig heeft is een software engineer.
pi_21348180
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:10 schreef Aaargh! het volgende:
De TS heeft niet alleen een (aantal) programmeurs nodig voor zoiets, wat de TS nodig heeft is een software engineer.
En mogelijk een clue, maar ook dat is offtopic.

Maargoed, zo veranderd een verder kansloos topic (wegens inhuur verboden) toch nog in iets marginaal nuttigs Weer 10 minuten van mijn leven voorbij.
pi_21348203
Stel nu he, dat TS gaat kiezen voor C++. Wat voor toolkit gaat hij dan gebruiken om de grafische interfaces te maken? Iets als Gtk+ of zo? Zijn daar al ideeen over?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:15:32 #76
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21348248
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:13 schreef Lucille het volgende:
Stel nu he, dat TS gaat kiezen voor C++. Wat voor toolkit gaat hij dan gebruiken om de grafische interfaces te maken? Iets als Gtk+ of zo? Zijn daar al ideeen over?
Dat zijn implementatie details (of heel misschien een constraint/requirement), beetje vroeg stadium om je daar nu al mee bezig te houden.

Zorg eerst dat je een team bij elkaar krijgt en kies dan een ontwikkel methode.
pi_21348257
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:13 schreef Lucille het volgende:
Gtk zou kunnen. Zelf lowlevel schrijven is misschien mooier. Overigens een probleem dat je niet hebt met Java Of met Logo.
pi_21348292
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:10 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ja, beetje ontwerp lijkt me ook geen slecht plan alhoewel het geen megaingewikkelde applicatie gaat worden.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:18:36 #79
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21348317
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:15 schreef TimberWolf het volgende:
Gtk zou kunnen.
Voor C++ lijkt me QT handiger , last time I checked was GTK-- nou niet echt prettig om mee te werken.
quote:
Zelf lowlevel schrijven is misschien mooier.
2 keer het wiel uitvinden, plus dat je het voor elk platform over mag doen, daarvoor zal je dan heldere interfaces moeten ontwerpen, wat er dan uiteindelijk op neerkomt dat je je eigen toolkit aan het schrijven bent.
  Redactie Games dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:27:16 #80
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21348543
Java 5.0 is toch zoveel meer sneller dan z'n voorgangers....tis nu nog beta 2 maar zeker weten dat de uiteindelijke versie zoveel verbeterd is. Maar goed je kunt nog altijd C# proberen....beetje Java/ basic (laten we dat maar niet doen) en C++ gecombineerd en zeer goed gedocumenteerd en persoonlijk gezien gaat die ontwikkeling nog harder dan Java. En vooral omdat je code geschreven in oudere programmeertalen vrij makkelijk erin kan voegen. Sun moet hier echt voor uitkijken....

Maar goed het concept om weer een nieuwe MSN client te maken....
Ik werk al met trillian en vind dat al fijn genoeg werken...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:29:56 #81
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21348605
Mag ik dan wel even weten wat er zo slecht is aan de standaard MSN cliënt en welke verbeterpunten c.q features erin moeten komen die de standaard MSN-client niet heeft...

En btw vanaf MSN 6.0 waren ze volgens mij geswitched op een nieuw protocol...
pi_21348644
Vanaf 6.2 geloof ik. Protocol versie 10. Maar dat doe ik even uit mijn hoofd.
  Redactie Games dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:33:47 #83
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21348693
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:31 schreef TimberWolf het volgende:
Toch wel iets om rekening mee te houden dacht ik zo...
pi_21348721
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:18 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Voor C++ lijkt me QT handiger , last time I checked was GTK-- nou niet echt prettig om mee te werken.
Ik heb er 2 jaar geleden met zitten spelen en dat ging eigenlijk best wel aardig.
pi_21348761
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:31 schreef TimberWolf het volgende:
MSNP10 is geintroduceert met MSN Messenger 6.1
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:26:15 #86
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21352780
ja protocol van msn, maar dat mag, d8 ik...
pi_21354923
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:15 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dat zijn implementatie details (of heel misschien een constraint/requirement), beetje vroeg stadium om je daar nu al mee bezig te houden.

Zorg eerst dat je een team bij elkaar krijgt en kies dan een ontwikkel methode.
Ik denk dat de implementatie zo'n enorm effect heeft op het geheel dat je van te voren wel wilt weten welke expertise de programmeurs moeten hebben om deze klus te klaren.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 20:51:05 #88
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21356250
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:57 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat de implementatie zo'n enorm effect heeft op het geheel dat je van te voren wel wilt weten welke expertise de programmeurs moeten hebben om deze klus te klaren.
Wat is er dan voor bijzondere expertise nodig ?
pi_21356329
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 20:51 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wat is er dan voor bijzondere expertise nodig ?
Eventjes een taal leren of een gigantische toolkit doe je niet. En Gtk+ is zeer gericht op C++, dus als je niet kan programmeren in C++ en je kent Gtk+ niet dan heeft het weinig nut om aan het project mee te doen als er zo'n design beslissing wordt genomen.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 21:10:39 #90
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21356732
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 20:54 schreef Lucille het volgende:

[..]

Eventjes een taal leren of een gigantische toolkit doe je niet. En Gtk+ is zeer gericht op C++, dus als je niet kan programmeren in C++ en je kent Gtk+ niet dan heeft het weinig nut om aan het project mee te doen als er zo'n design beslissing wordt genomen.
ff in een paar weken C++ leren zal idd niet zo makkelijk gaan, maar een GUI toolkit heb je zo door.
pi_21356789
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 21:10 schreef Aaargh! het volgende:
maar een GUI toolkit heb je zo door.
Niet als je geen ervaring hebt met een OO taal (dit geldt voor Gtk+).
pi_21357520
Een eenvoudig vraagje
Waarom zou je een nieuwe MSN schrijven terwijl iedereen msn van Microsoft gebruikt, het wordt zelfs bij windows geleverd.
Zijn jullie opzoek naar een bezigheidtherapie ofzo?
Are you nuts??
pi_21357684
Mwoah er zijn altijd manieren om het te vebeteren, en het programma makkelijker te maken. Maar goed, er zijn dus al wat vraagtekens gezet bij deze interface.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 21:54:02 #94
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_21357928
quote:

[..]

I dare you, I *double dare* you
Leuk dat je een artikeltje gevonden hebt,
lees het dan ook even door :
quote:
"I've never been very good at decoding GCC's error messages," he admits, "so if I couldn't fix a test with a trivial modification, I didn't include it in my benchmarks."
Dit artikeltje is ongeveer zo gebiassed als je ze maar kan vinden.
Mag ik vragen wat voor werk jij doet ? Waar haal jij je wijsheid vandaan ?

Ik wil dit best per-direct even rechtzetten,
roep maar iets en maak het in java, en ik ga even los in C++.
Kijken wie 't sneller krijgt ?

Edit:
Toch mooi he, dat de mensen die de meest performance-gevoelige apps maken er nog niet achter zijn dat het veel sneller zou kunnen als ze het in java zouden doen
(Zullen we even een mailtje sturen naar Carmack, Sweeney en de rest ? )
zzz
pi_21358098
Performance is bijna nooit een uitgangspunt voor de keuze taal (tenzij het realtime betreft). Dus stuur dat meeltje maar hoor. Overigens was dat gewoon de eerste link die ik tegen kwam, er zijn nog wel wat tests van wat meer gerespecteerde testers.

Optimaliseren kunnen we allemaal. Als ik het in assembly schrijf kan het altijd nog het snelst. Het gaat er gewoon om dat identieke stukken code in java nou eenmaal sneller uitgevoerd worden als door gcc gecompileerde code. Verder lijkt het me logisch dat bedrijven die altijd met C programmatuur hebben gewerkt niet zomaar overstag gaan naar een andere taal, ook niet als die sneller blijkt te zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door markvleth op 17-08-2004 22:11:25 ]
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:14:55 #96
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_21360146
In runtime is Java tegenwoordig in de meeste gevallen inderdaad sneller dan geoptimaliseerde C++ code. Echter, de JIT compiler zorgt er in sommige gevallen nog wel steeds voor, dat het opstarten van applicaties en het inladen van klassen gepaard gaat met een duidelijk merkbare vertraging.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_21360324
Die voorbeelden waarbij Java sneller is dan bijv. C++ zijn meestal gemaakt door bevooroordeelde Java-aanhangers en gaan meestal niet verder dan wat geneste loopjes die lekker door de JIT geoptimaliseerd kunnen worden. Objectieve onderzoeken tonen aan dat in real-world applicaties JIT nog niet opkan tegen een goede optimizing C/C++ compiler.
Bovendien is de snelheid van een taal afhankelijk van de programmeur en in hoeverre deze zijn kennis ervan weet te benutten, en dus niet van de gebruikte taal op zich.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:40:31 #98
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_21360771
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:22 schreef MindlessWanker het volgende:
Die voorbeelden waarbij Java sneller is dan bijv. C++ zijn meestal gemaakt door bevooroordeelde Java-aanhangers en gaan meestal niet verder dan wat geneste loopjes die lekker door de JIT geoptimaliseerd kunnen worden. Objectieve onderzoeken tonen aan dat in real-world applicaties JIT nog niet opkan tegen een goede optimizing C/C++ compiler.
Bovendien is de snelheid van een taal afhankelijk van de programmeur en in hoeverre deze zijn kennis ervan weet te benutten, en dus niet van de gebruikte taal op zich.
Niet bevooroordeeld. Bepaalde algorithmen draaien gewoon sneller, maar niet significant sneller. Dat wil zeggen dat het verschil in ms niet merkbaar is voor de gebruiker. Zodra er veel classes ingeladen moeten worden gaat JIT gewoon plat op z'n bek. De vertraging is dan zo groot dat het voor de gebruiker een duidelijk merkbaar nadelig verschil in performance oplevert en dat wil je dus niet.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_21361913
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 21:39 schreef whosvegas het volgende:
Een eenvoudig vraagje
Waarom zou je een nieuwe MSN schrijven terwijl iedereen msn van Microsoft gebruikt, het wordt zelfs bij windows geleverd.
Search me, ik ben van de ICQ generatie. Ik kan zowiezo niet worden met die Pipo-de-Clown applicatie. En het voorstel van de TS is wmb alleen nieuwe make-up voor dezelfde clown. Maargoed, ieder zijn ding.
Er zijn tenslotte ook 100en texteditors, terwijl notepad gratis (nouja, gratis) bij Windows zit. If you build it, they will come.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 01:23:50 #100
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_21363033
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:22 schreef MindlessWanker het volgende:
Objectieve onderzoeken tonen aan dat in real-world applicaties JIT nog niet opkan tegen een goede optimizing C/C++ compiler.
Inderdaad, en dan moet je mooie C++ appje verspreid worden en dan laat je de compiler fijn 386 code genereren.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 01:26:13 #101
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_21363061
Leuk bedacht, jammer dat er wel duizend van dit soort ideeén zijn.
pi_21366484
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:43 schreef cygnusx het volgende:
Hallo,
*knip*
Ik zou wachten tot MSN skin-based word, en dan skins waarmee je ook dingen op andere plaatjes kan zetten..
Want het gaat hier alleen om een ander uiterlijk..toch?
pi_21366537
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:19 schreef Triloxigen het volgende:

[..]

Ik zou wachten tot MSN skin-based word, en dan skins waarmee je ook dingen op andere plaatjes kan zetten..
Want het gaat hier alleen om een ander uiterlijk..toch?
Mja niet zo'n gek idee en die MSN wordt toch alleen maar gebruikt door fanatiekelingen (dag en nacht online en chatten maar) Dus die skins komen er nog wel jah. Je kunt nu toch ook al achtergrond plaatjes in je chat venster zetten en dergelijke...
Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
pi_21366774
Over welke dingen is TS niet tevreden dan?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:18:11 #105
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21368947
bedoel je van msn?, nou b.v. geen skin mogelijkheid, geen animated plaatjes, geen extra opties, de enige uitweg voor een paar extra opties voor msn is msn plus! , dus menig mens is het er mee eens dat er wel eens een msn mag gemaakt worden die die functies wel heeft, en dat er dan via internet een wishlist gemaakt word , waarbij mensen nieuwe wishes kunnen toevoegen of stemmen op een wish, en dan kunnen bij de volgende versies die dingen geimplanteerd worden, dat zie je msn nog niet doen
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:19:18 #106
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_21368967
en daar komt nog bij, ik wou toch al een tijd een programmeertaal leren, hier ligt een boekje van C++ voor n00bs en ik heb nu een c++ programma, wat wil ik nog meer...
pi_21371222
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 12:18 schreef cygnusx het volgende:
bedoel je van msn?, nou b.v. geen skin mogelijkheid, geen animated plaatjes, geen extra opties, de enige uitweg voor een paar extra opties voor msn is msn plus! , dus menig mens is het er mee eens dat er wel eens een msn mag gemaakt worden die die functies wel heeft, en dat er dan via internet een wishlist gemaakt word , waarbij mensen nieuwe wishes kunnen toevoegen of stemmen op een wish, en dan kunnen bij de volgende versies die dingen geimplanteerd worden, dat zie je msn nog niet doen
Wat voor opties mis je dan? Noem dr eens een aantal? Skin mogelijkheid, oke, zit wat in (misschien), animated plaatjes tsja, ik zou dr gek van worden...

Van wat ik lees (ik heb dr zelf 0,0 verstand van) in dit topic is het een behoorlijk moeilijke klus, voor een bewegend plaatje Wat wil je allemaal kunnen met msn? En dan niet "extra opties" concrete voorbeelden aub Ben wel benieuwd
pi_21377955
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:22 schreef Jump het volgende:

[..]

naam is niet genoeg ze. hun layout en zo is ook gepattenteerd.
kijk naar trillian: ziet er begrijpelijk uit, heeft bepaalde overeenkomsten, is legaal, en werkt
  woensdag 18 augustus 2004 @ 19:35:37 #109
52513 whosvegas
The Trickster
pi_21380163
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 12:19 schreef cygnusx het volgende:
en daar komt nog bij, ik wou toch al een tijd een programmeertaal leren, hier ligt een boekje van C++ voor n00bs en ik heb nu een c++ programma, wat wil ik nog meer...
Dan kan je over een paar jaar aan je projectje beginnen. Zeker als je nog geen programmeer ervaring hebt, duurt het leren programmeren best lang.
Are you nuts??
  woensdag 18 augustus 2004 @ 22:24:56 #110
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_21384520
Wat een discussie over Java vs C++... Het gaat er toch om waar TS het best voor kan kiezen, java zou mijn keuze zijn maar dan alleen puur om het crossplatform punt. Al moet ik toegeven dat ik nog nooit een interface in Java heb gezien die de snelheid van C++ benaderd, maar zien is geloven in dat opzicht. Wat TS zich denk ik beter kan afvragen is "Is dit mijn tijd waard?" een zoveelste MSN/ICQ clone, voordat jij jouw client af hebt zal MSN MSG al weer 3 versies voor lopen. En dat allemaal omdat je het niet fijn vind om plus! te downloaden en background wijzigen niet genoeg van jouw creatieviteit vergt. Tis niet naar bedoeld hoor maar ik denk dat er geen zoals jij noemt "Goeie' programmeurs intresse zullen hebben in dit project. Omdat het totaal geen uitdaging vormt. En als het een eerste projectje voor TS is dan raad ik aan om iets anders te verzinnen, want dit is veel te hoog gegrepen. Begin eerst eens met een client server applicatie te maken bijvoorbeeld zeeslag. Dan begrijp je wel waarom... Ik denk dat de meest interesante opmerking tot nu wel "HTML/PHP" was (serieus interesant he)
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')