als je die op tweakers zal posten, zal je ook een OW krijgen hoor. het is daar ( en ook hier ) geen vacature bureauquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:53 schreef cygnusx het volgende:
stormloop op dit topic zeg..b.t.w. zou iemand deze tekst kunnen kopieren en ook even plaatsen op Tweakers.net ? (ik heb daarnamelijk een ban
)
kom het dan vragen op irc #dig ofzoquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:55 schreef cygnusx het volgende:
weet ik, je word er ook niet voor betaald namelijkmaar goed programmeurs mogen toch wel gevonden woren...
nopes.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:57 schreef Noca het volgende:
Nieuwe msn? Mag je de naam msn gebruiken?
PHP?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:01 schreef Lucille het volgende:
Als je geen java gaat gebruiken en het wel op windows en linux wilt laten draaien, met welke taal ga jij dan de software schrijven?
Je zegt het nu wel als een grap, maar dat is wel ideaal hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:10 schreef Renesite het volgende:
Met HTML
Oh tijdje op een linux bak gebruikt, was er ook geen voorstander van. Maar dat ligt dus volgens jou aan de taal Java, niet aan diegene die het geschreven heeft? Ik ben dan wel erg benieuwd wat c++ dan bijvoorbeeld standaard beter doet waarom je/jullie zo'n keuze maakt/maken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:20 schreef cygnusx het volgende:
download dmsn maar eens en gebruik die maar eens een tijdje...
naam is niet genoeg ze. hun layout en zo is ook gepattenteerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:17 schreef cygnusx het volgende:
ja, t maakt niet uit HOE het gemaakt is, zolang het maar werkt en beter is dan de normale msn, naja een andere naam moet dan nog maar verzonnen wordenNMSN ofzo (New MSN)
Omdat java uit de kont van de duivel gelazerd is op een donkere nacht, en je het qua snelheid beter in Logo kan schrijven. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:59 schreef markvleth het volgende:
Ik vraag me af waarom geen Java?
Wat een geweldig intelligente opmerking, van een amateur, mag ik je er op wijzen dat Java op dit moment de snelste taal is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:23 schreef TimberWolf het volgende:
Omdat java uit de kont van de duivel gelazerd is op een donkere nacht, en je het qua snelheid beter in Logo kan schrijven. Bijvoorbeeld.
Dus omdat 1 programma niet lekker werkt zijn meteen alle java programma's slechtquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:20 schreef cygnusx het volgende:
download dmsn maar eens en gebruik die maar eens een tijdje...
nee, maar het is gewoon bekend dat de meeste programma's die in java zijn gemaakt langzaam zijn en veel geheugen vretenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:25 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dus omdat 1 programma niet lekker werkt zijn meteen alle java programma's slecht
Zijn dat 100 mensen die teveel van MSN houden en daardoor hun eigen MSN-client willen, maar eigenlijk niet kunnen proggen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:43 schreef cygnusx het volgende:
Hallo,
ik (en nog zoon 100 mensen) zijn op zoek naar goede programmeurs voor windows/linux, (geen java).
voor het nieuwe msn concept wat echt super er uit ziet aleen nog niet werkt...
Mag ik jou er ook op wijzen dat langzaam een ouderwets fabeltje, aangezien java sneller is dan c++ gecompileerde programma's (inclusief opstarten van de JVM).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:27 schreef _Administr8or_ het volgende:
nee, maar het is gewoon bekend dat de meeste programma's die in java zijn gemaakt langzaam zijn en veel geheugen vreten
Dat mag. Dan wil ik je van harte uitnodigen om eens een maandje met ConsoleOne (Novell beheer tool, volledig java) te komen werken, op een machine die ongeveer een half jaartje oud is. Een footprint waar je drie keer ziek van wordt, traag als een dode ambtenaar, en ongeveer even stabiel als een eplileptische aanval op een eenwieler.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:25 schreef markvleth het volgende:
Wat een geweldig intelligente opmerking, van een amateur, mag ik je er op wijzen dat Java op dit moment de snelste taal is.
het word inderdaad steeds beterquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:28 schreef markvleth het volgende:
[..]
Mag ik jou er ook op wijzen dat langzaam een ouderwets fabeltje, aangezien java sneller is dan c++ gecompileerde programma's (inclusief opstarten van de JVM).
Dus jij gaat aan de hand van één slechte ervaring zeggen dat een programeertaal slecht is????quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:29 schreef TimberWolf het volgende:
Dat mag. Dan wil ik je van harte uitnodigen om eens een maandje met ConsoleOne (Novell beheer tool, volledig java) te komen werken, op een machine die ongeveer een half jaartje oud is. Een footprint waar je drie keer ziek van wordt, traag als een dode ambtenaar, en ongeveer even stabiel als een eplileptische aanval op een eenwieler.
Toegegeven, qua crashes is het wel snel.
Wow, een dataset met maar liefst 1 meetpunt, jij hebt je goed geinformeerd !quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:29 schreef TimberWolf het volgende:
Dat mag. Dan wil ik je van harte uitnodigen om eens een maandje met ConsoleOne (Novell beheer tool, volledig java) te komen werken, op een machine die ongeveer een half jaartje oud is. Een footprint waar je drie keer ziek van wordt, traag als een dode ambtenaar, en ongeveer even stabiel als een eplileptische aanval op een eenwieler.
En dat is voor mij meteen reden om TS abso-zekerweten-luut niet serieus te nemen. Als je een programmeertaal uitsluit vanwege één slecht voorbeeld, dan heb je mijns inziens niet veel kaas gegeten van programmeren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:32 schreef markvleth het volgende:
Waar het hier om gaat is dat cygnusx zonder ook maar enige onderbouwing talen uitsluit.
Nog niet echt sterk, je kiest de taal die het beste bij het probleem past, een nieuwe taal is zo aangeleerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:35 schreef Croga het volgende:
Als je zegt "Het gaat in C++ gebouwd worden omdat ik dat goed ken" heb je al een heel wat beter argument.....
Ik heb er nog wel een nest hoor. Maar dat valt buiten de scope van dit topic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:32 schreef markvleth het volgende:
woei, een programma opnoemen is uiteraard geen bewijs Timberwolf.
Zodra iemand 1 vaste Java standaard afspreekt (en dus niet komt aandragen met minstens 3 VMs, die van Ms niet meegerekend) is Java een haalbaar cross-platform alternatief. Dan hoeft er alleen nog wat aan footprint en stabiliteit gedaan te worden. Geen haast, de Windows users zijn wel wat gewend.quote:Waar het hier om gaat is dat cygnusx zonder ook maar enige onderbouwing talen uitsluit. En op de vraag waarom komt geen gegrond antwoord. Deze keuze van de taal moet afhangen van het doel, en aangezien cygnusx voor linux en windows wilt ontwikkelen is java dus duidelijk een verdomd goede keuze.
Welke VM je draait zou niet uit mogen maken, hooguit welke versie van Java ie implementeerdquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:37 schreef TimberWolf het volgende:
Zodra iemand 1 vaste Java standaard afspreekt (en dus niet komt aandragen met minstens 3 VMs, die van Ms niet meegerekend) is Java een haalbaar cross-platform alternatief.
Stabiliteit is in mijn ervaring prima, Java vangt heel veel gezeik met pointers e.d. af wat de stabiliteit alleen maar ten goede komt.quote:Dan hoeft er alleen nog wat aan footprint en stabiliteit gedaan te worden. Geen haast, de Windows users zijn wel wat gewend.
Je maakt een grapje zeker ?quote:Qua cross-platform zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan C(met hoeveelheid leestekens naar keuze), mede omdat de portabiliteit wat beter geregeld is.
Je moest eens weten wat er allemaal aan grote mission-critical Java applicaties 'out there' draaien.quote:Overigens zijn er nog wel meer cross-platform talen. Let wel, ik heb niets tegen Java, mits het toegepast wordt in kleine applicaties. Mission-critical zaken, of dingen die aan een groot publiek verpreid worden moeten m.i. niet in Java geschreven worden.
Nee, ik gaf een voorbeeld. Dat woord had je vast wel eens gehoord.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:33 schreef Croga het volgende:
Dus jij gaat aan de hand van één slechte ervaring zeggen dat een programeertaal slecht is????
Je misplaatst sarcasme staat buiten je [sarcasm] tags.quote:Zie je de overeenkomst? En het verschil?....
dan zal jou vast tegenvallen dat alles wat maar even groot en belangrijk is in Java wordt geschrevenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:37 schreef TimberWolf het volgende:
Zodra iemand 1 vaste Java standaard afspreekt (en dus niet komt aandragen met minstens 3 VMs, die van Ms niet meegerekend) is Java een haalbaar cross-platform alternatief. Dan hoeft er alleen nog wat aan footprint en stabiliteit gedaan te worden. Geen haast, de Windows users zijn wel wat gewend.
Qua cross-platform zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan C(met hoeveelheid leestekens naar keuze), mede omdat de portabiliteit wat beter geregeld is. Overigens zijn er nog wel meer cross-platform talen. Let wel, ik heb niets tegen Java, mits het toegepast wordt in kleine applicaties. Mission-critical zaken, of dingen die aan een groot publiek verpreid worden moeten m.i. niet in Java geschreven worden.
De VM van IBM is ook best goed, IBM is meer met Java bezig dan Sun zelf op het moment.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:43 schreef markvleth het volgende:
En ik ken persoonlijk meer 1 standaard jvm, en die kun je van sun downloaden.
Ja ik ken ze wel hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef Aaargh! het volgende:
De VM van IBM is ook best goed, IBM is meer met Java bezig dan Sun zelf op het moment.
Java kan je on-the-fly optimaliseren (HotSpot optimalisatie) , hij analyseert het programma tijdens het runnen en voert dan optimalisaties uit, dit kan betere prestaties opleveren dan voorgecompileerde binaries.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef The_Lakini het volgende:
Qua snelheid wil je natuurlijk altijd C...
Leuk betoog maar als je de gemiddelde snelheden op een rijtje zou zetten, dan is de traagste C, gevolgd door C++, en met als snelste Java. Wel je feiten kennen hehquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef The_Lakini het volgende:
Tsja, ik denk dat java redelijk zwaar is... zeker om op een iets oudere machine te draaien. Qua snelheid wil je natuurlijk altijd C... maarja, dat is wel erg low level. Ik zou denk ik ook kiezen voor een C++ implementatie, alhoewel dat natuurlijk niet transparant is als Java.
Dat wil ik dan wel even zien, en ik wil wel weten wat je dan onder snel verstaat...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:49 schreef markvleth het volgende:
[..]
Leuk betoog maar als je de gemiddelde snelheden op een rijtje zou zetten, dan is de traagste C, gevolgd door C++, en met als snelste Java. Wel je feiten kennen heh
Of java ook sneller is dan C heb ik mijn twijfels, misschien voor sommige gevallen ja, maar over het algemeen? Bron?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:49 schreef markvleth het volgende:
Leuk betoog maar als je de gemiddelde snelheden op een rijtje zou zetten, dan is de traagste C, gevolgd door C++, en met als snelste Java. Wel je feiten kennen heh
Kijk maar hier is dan een gebruiker waar het allemaal om draait. Net de breezah ontstegen doch hoog blont. En die vind de interface dus al niks. Misschien is dit nog wel belangrijker dan de taal zelf.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:46 schreef Nouk het volgende:
Als jullie nou gewoon eens luisteren dat het niet handig is met die plaatjes omdat je dan nooit in 1 oogopslag kan zien wie d'r online zijn. Mark, bijdehand
C++ met de gnu compilerquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:50 schreef markvleth het volgende:
bewijs voor nullpointer:
http://www.sys-con.com/story/?storyid=45250&DE=1
OO talen zijn in het algemeen sneller (het hangt natuurlijk sterk van de toepassing af hoor), maar op google zijn legio voorbeelden waar c++ het wint van c hoor. Procedureel is gewoon trager.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:52 schreef devzero het volgende:
Of java ook sneller is dan C heb ik mijn twijfels, misschien voor sommige gevallen ja, maar over het algemeen? Bron?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:52 schreef markvleth het volgende:
[..]
Kijk maar hier is dan een gebruiker waar het allemaal om draait. Net de breezah ontstegen doch hoog blont. En die vind de interface dus al niks. Misschien is dit nog wel belangrijker dan de taal zelf.
Hoezo is de snelheid van de compiler relevant voor deze discussie ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:51 schreef The_Lakini het volgende:
[..]
Dat wil ik dan wel even zien, en ik wil wel weten wat je dan onder snel verstaat...
C is voor de processor het makkelijkst te compilen. Ga maar es een berg java compilen en daarna een berg c.. kijken welke er het snelst is... dat is toch echt c.
Haha, dat heeft daar helemaal niks mee te maken. Maar goed het gaat hier nog steeds om msn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:54 schreef The_Lakini het volgende:
C het langzaamst? Aha, vandaar dat iedereen zijn realtime applicaties in C schrijft
Het punt was een beetje dat een iemand die er eigenlijk niet zoveel verstand van heeft binnen no-time java van tafel schuift omdat een andere java MSN client niet lekker werkt....quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:55 schreef Nouk het volgende:
[..]Als ik even over de denigrerende toon & opmerking heen lees vind ik dat idd belangrijker. Want niemand heeft toch behoefte aan een nieuwe neppe msn met onhandige plaatjes, hoef je dus ook niet te discussieren over de taal.
En grappig genoeg is alle java in de client vm het langzaamst. En laten nou bijna alle user-level applicaties in de client vm draaien. Maargoed, het is aan de TS om te bepalen in welke programmeertaal hij het wil. Voor hetzelfde geld moet het in Whitespace geschreven worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:54 schreef devzero het volgende:
C++ met de gnu compilerIk wil een test zien met de intel C++ compiler, die is een stuk beter dan gcc
Oh okay.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:57 schreef The_Lakini het volgende:
[..]
Het punt was een beetje dat een iemand die er eigenlijk niet zoveel verstand van heeft binnen no-time java van tafel schuift omdat een andere java MSN client niet lekker werkt....
Als hij een betalende klant was dan hat hij er het e.a. over te zeggen, maar zelfs dan minimaal, waarom een expert inhuren als je 't blijkbaar zelf allemaal al zo goed weet ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:57 schreef TimberWolf het volgende:
Maargoed, het is aan de TS om te bepalen in welke programmeertaal hij het wil.
Ik had niet het idee dat ie wilde inhuren. Ik had meer het idee dat TS van plan was toe te kijken hoe een aantal programmeurs een nieuw programma voor hem gingen bouwen uit de goedheid van hun hart.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:59 schreef Aaargh! het volgende:
Als hij een betalende klant was dan hat hij er het e.a. over te zeggen, maar zelfs dan minimaal, waarom een expert inhuren als je 't blijkbaar zelf allemaal al zo goed weet ?
Helemaal mee eens, ik ga iig niet zomaar schrijven in een taal omdat iemand dat ongegrond wilt. Ik schrijf omdat die taal het meest bij het doel past.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:59 schreef Aaargh! het volgende:
Als hij een betalende klant was dan hat hij er het e.a. over te zeggen, maar zelfs dan minimaal, waarom een expert inhuren als je 't blijkbaar zelf allemaal al zo goed weet ?
Hoewel hij niet wil horen denk ik persoonlijk dat java het best is voor emquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:57 schreef TimberWolf het volgende:
Maargoed, het is aan de TS om te bepalen in welke programmeertaal hij het wil.
De TS heeft niet alleen een (aantal) programmeurs nodig voor zoiets, wat de TS nodig heeft is een software engineer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:00 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Ik had niet het idee dat ie wilde inhuren. Ik had meer het idee dat TS van plan was toe te kijken hoe een aantal programmeurs een nieuw programma voor hem gingen bouwen uit de goedheid van hun hart.
En mogelijk een clue, maar ook dat is offtopic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:10 schreef Aaargh! het volgende:
De TS heeft niet alleen een (aantal) programmeurs nodig voor zoiets, wat de TS nodig heeft is een software engineer.
Dat zijn implementatie details (of heel misschien een constraint/requirement), beetje vroeg stadium om je daar nu al mee bezig te houden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:13 schreef Lucille het volgende:
Stel nu he, dat TS gaat kiezen voor C++. Wat voor toolkit gaat hij dan gebruiken om de grafische interfaces te maken? Iets als Gtk+ of zo? Zijn daar al ideeen over?
Gtk zou kunnen. Zelf lowlevel schrijven is misschien mooier. Overigens een probleem dat je niet hebt met Javaquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:13 schreef Lucille het volgende:
Stel nu he, dat TS gaat kiezen voor C++. Wat voor toolkit gaat hij dan gebruiken om de grafische interfaces te maken? Iets als Gtk+ of zo? Zijn daar al ideeen over?
Ja, beetje ontwerp lijkt me ook geen slecht planquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De TS heeft niet alleen een (aantal) programmeurs nodig voor zoiets, wat de TS nodig heeft is een software engineer.
Voor C++ lijkt me QT handiger , last time I checked was GTK-- nou niet echt prettig om mee te werken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:15 schreef TimberWolf het volgende:
Gtk zou kunnen.
2 keer het wiel uitvinden, plus dat je het voor elk platform over mag doen, daarvoor zal je dan heldere interfaces moeten ontwerpen, wat er dan uiteindelijk op neerkomt dat je je eigen toolkit aan het schrijven bent.quote:Zelf lowlevel schrijven is misschien mooier.
Toch wel iets om rekening mee te houden dacht ik zo...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:31 schreef TimberWolf het volgende:
Vanaf 6.2 geloof ik. Protocol versie 10. Maar dat doe ik even uit mijn hoofd.
Ik heb er 2 jaar geleden met zitten spelen en dat ging eigenlijk best wel aardig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Voor C++ lijkt me QT handiger , last time I checked was GTK-- nou niet echt prettig om mee te werken.
MSNP10 is geintroduceert met MSN Messenger 6.1quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:31 schreef TimberWolf het volgende:
Vanaf 6.2 geloof ik. Protocol versie 10. Maar dat doe ik even uit mijn hoofd.
Ik denk dat de implementatie zo'n enorm effect heeft op het geheel dat je van te voren wel wilt weten welke expertise de programmeurs moeten hebben om deze klus te klaren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat zijn implementatie details (of heel misschien een constraint/requirement), beetje vroeg stadium om je daar nu al mee bezig te houden.
Zorg eerst dat je een team bij elkaar krijgt en kies dan een ontwikkel methode.
Wat is er dan voor bijzondere expertise nodig ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik denk dat de implementatie zo'n enorm effect heeft op het geheel dat je van te voren wel wilt weten welke expertise de programmeurs moeten hebben om deze klus te klaren.
Eventjes een taal leren of een gigantische toolkit doe je niet. En Gtk+ is zeer gericht op C++, dus als je niet kan programmeren in C++ en je kent Gtk+ niet dan heeft het weinig nut om aan het project mee te doen als er zo'n design beslissing wordt genomen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:51 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat is er dan voor bijzondere expertise nodig ?
ff in een paar weken C++ leren zal idd niet zo makkelijk gaan, maar een GUI toolkit heb je zo door.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Eventjes een taal leren of een gigantische toolkit doe je niet. En Gtk+ is zeer gericht op C++, dus als je niet kan programmeren in C++ en je kent Gtk+ niet dan heeft het weinig nut om aan het project mee te doen als er zo'n design beslissing wordt genomen.
Niet als je geen ervaring hebt met een OO taal (dit geldt voor Gtk+).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:10 schreef Aaargh! het volgende:
maar een GUI toolkit heb je zo door.
I dare you, I *double dare* youquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:49 schreef markvleth het volgende:
[..]
Dit artikeltje is ongeveer zo gebiassed als je ze maar kan vinden.quote:"I've never been very good at decoding GCC's error messages," he admits, "so if I couldn't fix a test with a trivial modification, I didn't include it in my benchmarks."
Niet bevooroordeeld. Bepaalde algorithmen draaien gewoon sneller, maar niet significant sneller. Dat wil zeggen dat het verschil in ms niet merkbaar is voor de gebruiker. Zodra er veel classes ingeladen moeten worden gaat JIT gewoon plat op z'n bek. De vertraging is dan zo groot dat het voor de gebruiker een duidelijk merkbaar nadelig verschil in performance oplevert en dat wil je dus niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:22 schreef MindlessWanker het volgende:
Die voorbeelden waarbij Java sneller is dan bijv. C++ zijn meestal gemaakt door bevooroordeelde Java-aanhangers en gaan meestal niet verder dan wat geneste loopjes die lekker door de JIT geoptimaliseerd kunnen worden. Objectieve onderzoeken tonen aan dat in real-world applicaties JIT nog niet opkan tegen een goede optimizing C/C++ compiler.
Bovendien is de snelheid van een taal afhankelijk van de programmeur en in hoeverre deze zijn kennis ervan weet te benutten, en dus niet van de gebruikte taal op zich.
Search me, ik ben van de ICQ generatie. Ik kan zowiezo niet worden met die Pipo-de-Clown applicatie. En het voorstel van de TS is wmb alleen nieuwe make-up voor dezelfde clown. Maargoed, ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:39 schreef whosvegas het volgende:
Een eenvoudig vraagje
Waarom zou je een nieuwe MSN schrijven terwijl iedereen msn van Microsoft gebruikt, het wordt zelfs bij windows geleverd.
Inderdaad, en dan moet je mooie C++ appje verspreid worden en dan laat je de compiler fijn 386 code genereren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:22 schreef MindlessWanker het volgende:
Objectieve onderzoeken tonen aan dat in real-world applicaties JIT nog niet opkan tegen een goede optimizing C/C++ compiler.
Ik zou wachten tot MSN skin-based word, en dan skins waarmee je ook dingen op andere plaatjes kan zetten..quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:43 schreef cygnusx het volgende:
Hallo,
*knip*
Mja niet zo'n gek idee en die MSN wordt toch alleen maar gebruikt door fanatiekelingen (dag en nacht online en chatten maar) Dus die skins komen er nog wel jah. Je kunt nu toch ook al achtergrond plaatjes in je chat venster zetten en dergelijke...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:19 schreef Triloxigen het volgende:
[..]
Ik zou wachten tot MSN skin-based word, en dan skins waarmee je ook dingen op andere plaatjes kan zetten..
Want het gaat hier alleen om een ander uiterlijk..toch?
Wat voor opties mis je dan? Noem dr eens een aantal? Skin mogelijkheid, oke, zit wat in (misschien), animated plaatjesquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:18 schreef cygnusx het volgende:
bedoel je van msn?, nou b.v. geen skin mogelijkheid, geen animated plaatjes, geen extra opties, de enige uitweg voor een paar extra opties voor msn is msn plus! , dus menig mens is het er mee eens dat er wel eens een msn mag gemaakt worden die die functies wel heeft, en dat er dan via internet een wishlist gemaakt word , waarbij mensen nieuwe wishes kunnen toevoegen of stemmen op een wish, en dan kunnen bij de volgende versies die dingen geimplanteerd worden, dat zie je msn nog niet doen
kijk naar trillian: ziet er begrijpelijk uit, heeft bepaalde overeenkomsten, is legaal, en werktquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:22 schreef Jump het volgende:
[..]
naam is niet genoeg ze. hun layout en zo is ook gepattenteerd.
Dan kan je over een paar jaar aan je projectje beginnen. Zeker als je nog geen programmeer ervaring hebt, duurt het leren programmeren best lang.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:19 schreef cygnusx het volgende:
en daar komt nog bij, ik wou toch al een tijd een programmeertaal leren, hier ligt een boekje van C++ voor n00bs en ik heb nu een c++ programma, wat wil ik nog meer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |