abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18345065
Lees mijn -oude- topic eens; [Auschwitz] Info gevraagd

Houd rekening met slechte wegen, om de 500 meter snelheidscontrole, strenge controle aan de grens en onvriendelijke mensen buiten de grote steden. Verder prachtige natuur en mooie steden en véél Fiatjes 500!

Hieronder wat foto's van ons bezoek aan Polen eind augustus vorig jaar:

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_18345110
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk!

Ik ga 30 april een week naar Warschau en Krakow, en ook een bezoek aan Auschwitz maken. Lijkt me heel erg indrukwekkend.
pi_18345152
ik ben 7 jaat geleden voor het laatste in polen geweest, als je een kleurtje heb, voel je je niet hfijn (toen in iedergeval) iedereen kijkt je met grote ogen aan.
Wat ik me nog kan herrineren was een treinmuseum, jottum
pi_18345167
quote:
Op zondag 11 april 2004 14:29 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk!

Ik ga 30 april een week naar Warschau en Krakow, en ook een bezoek aan Auschwitz maken. Lijkt me heel erg indrukwekkend.
Michael heeft met Powerpoint een hele mooie foto'reportage' gemaakt van ons bezoek aan Krakow en Auschwitz, alleen dat zet een beetje lastig online helaas.

Het klinkt cliché, maar een bezoek aan Auswitsch vergeet je nooit meer.
  zondag 11 april 2004 @ 14:33:06 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_18345178
De laatste keer dat ik er was (5 jaar geleden ofzo) was het eerst zo rustige beekje langs camping een rivier geworden die caravan en mijn iglo tentje incluis spullen had meegenomen

Ach ze betalen met Zloty;s en is nog redelijk goedkoop
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_18345229
quote:
Op zondag 11 april 2004 14:32 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Michael heeft met Powerpoint een hele mooie foto'reportage' gemaakt van ons bezoek aan Krakow en Auschwitz, alleen dat zet een beetje lastig online helaas.

Het klinkt cliché, maar een bezoek aan Auswitsch vergeet je nooit meer.
Hmmm... Ik ben wel heel erg benieuwd eigenlijk! Wil hem heel graag zien.
Je mag hem anders ook wel naar me mailen als je wilt...
pi_18345256
quote:
Op zondag 11 april 2004 14:35 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Hmmm... Ik ben wel heel erg benieuwd eigenlijk! Wil hem heel graag zien.
Je mag hem anders ook wel naar me mailen als je wilt...
Zou dat gaan? Het zijn denk ik om en nabij de 200 foto's en tekst en muziek op een cd-rom. Wil best een kopietje maken en naar je opsturen!
pi_18345320
ooooh das wel een heel grote fotoreportage!!

Nee joh, vind het heel lief dat je het aanbiedt, maar opsturen is weer zoveel gedoe...
En aangezien ik er zelf over een week of twee ook zit, ga ik het wel gewoon met m'n eigen ogen bekijken...
pi_18345387
quote:
Op zondag 11 april 2004 14:39 schreef Laura 2000 het volgende:
ooooh das wel een heel grote fotoreportage!!

Nee joh, vind het heel lief dat je het aanbiedt, maar opsturen is weer zoveel gedoe...
En aangezien ik er zelf over een week of twee ook zit, ga ik het wel gewoon met m'n eigen ogen bekijken...
Ok, ik wens je veel plezier en als je nog vragen hebt weet je me te vinden!
  zondag 11 april 2004 @ 14:46:33 #110
44620 Praag
pi_18345480
wtf, er wonen 40 milj. mensen. tuurlijk is er wat te zien!
All good things must come to an end...
  zondag 11 april 2004 @ 22:25:16 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18355493
Bij dezen een kleine indruk van mijn rondreis door Oost-Europa (waaronder Polen dus) van vorig jaar. Dit jaar wil ik alleen Polen gaan bekijken, dus tips zijn welkom .

Owja, alleen al Auschwitz/Birkenau is een erg "goede" reden om Polen te bezoeken. Dan ben je wel even stil, zeg maar. Indrukwekkend; vooral Birkenau .

De rest van de foto's weet je wel te vinden als je m'n sig leest
  zondag 11 april 2004 @ 22:29:22 #112
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_18355614
Mooie foto's Roel_Jewel! Ik ben een hele tijd geleden voor het laastst in Polen geweest. Ik vind het een ontzettend mooi land! In mijn herrinneringen zijn de mensen er vriendelijk, de steden mooi, en de rijen voor de grens ontzettend lang! Als je erheen gaat moet je toch zeker naar Krakow gaan, een leuke stad! Maar, naar mijn idee zijn Tsjechie en Slowakije leukere landen om naar toe te gaan op vakantie. De natuur is er iets wilder, de mensen zijn nog iets aardiger etc.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 11 april 2004 @ 22:33:54 #113
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18355716
quote:
Op zondag 11 april 2004 22:29 schreef AKnynke het volgende:
Mooie foto's Roel_Jewel! Ik ben een hele tijd geleden voor het laastst in Polen geweest. Ik vind het een ontzettend mooi land! In mijn herrinneringen zijn de mensen er vriendelijk, de steden mooi, en de rijen voor de grens ontzettend lang!

Die rijen zijn niet meer zo lang hoor . De strenge grenscontroles van tien jaar geleden zijn er niet meer. En zijn dadelijk helemaal weg, als Polen bij de EU hoort (over twee weken dus). De eeuwenoude zoutmijn in Wieliczka is ook een bezoek waard . Zie foto:

Geheel van zout dus.
quote:
Als je erheen gaat moet je toch zeker naar Krakow gaan, een leuke stad! Maar, naar mijn idee zijn Tsjechie en Slowakije leukere landen om naar toe te gaan op vakantie. De natuur is er iets wilder, de mensen zijn nog iets aardiger etc.

Kraków market square by night.

Kraków is inderdaad erg gaaf . Staat niet voor niets op de UNESCO-werelderfgoedlijst. Wroclaw is op zich ook wel aardig, maar op de grens tussen Polen en Tsjechiė heb je 't Tatragebergte. Dat is idd wat ruiger . Maar vergeet echt niet om naar Auschwitz/Birkenau te gaan. Niet dat 't leuk is, maar wel de meest indrukwekkende dag van je hele vakantie.

Kosten vallen natuurlijk errrug mee. Ik ben vorig jaar samen met een vriend door Berlijn, Polen, Tsjechiė, Slowakije en Hongarije gereist. Drie weken lang, zo'n 5500 kilometer. Totale kosten per persoon (dus incl. verblijf in hostels en op camping, benzine, eten, drinken enz.): nog geen 600 euro. Probeer dat maar es in elk willekeurig ander land .

[ Bericht 3% gewijzigd door Roel_Jewel op 11-04-2004 22:40:09 ]
pi_18700276
Dit wordt ondertussen weer actueel (en misschien ook handig voor anderen die op reis gaan naar de landen die op 1 mei toetreden tot de EU):

Nu heb ik vandaag vernomen dat je normaalgezien vanaf zaterdag naar alle landen in de europese unie kunt reizen zonder paspoort.

Zouden er toevallig mensen zijn die dat kunnen bevestigen?
  maandag 26 april 2004 @ 18:53:49 #115
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18700329
Naar de UK kon dat altijd niet, dat zou nieuw inderdaad zijn... ik zie er (nog!) niks over op de pagina van het Britse consulaat.

Het zou wel handig zijn!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18700457
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Naar de UK kon dat altijd niet, dat zou nieuw inderdaad zijn... ik zie er (nog!) niks over op de pagina van het Britse consulaat.

Het zou wel handig zijn!
Wow treedt UK ook toe op 1 mei?

btw misschien kan dit helpen: http://www.joker.be/reisinfo/reisnieuws/reisnieuws.html
pi_18700536
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:14 schreef Vertical het volgende:
paspoort is nodig, zelf gemerkt toen we de grens niet overkwamen
Ik werd ook met een ID-kaart aan de grens teruggestuurd. Niet zo'n probleem, we wlden alleen maar even in polen tanken.

Paspoort dus.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_18700591
Ik dacht toch dat ik duidelijk genoeg was en dat het ging vanaf het moment dat Polen toegetreden was tot de Europse Unie?!?
Tuurlijk heb je nu nog een paspoort nodig, Polen treedt pas op 1 mei toe tot de EU.

lezen is soms zooooo handig
  maandag 26 april 2004 @ 19:11:14 #119
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18700771
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:59 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wow treedt UK ook toe op 1 mei?

btw misschien kan dit helpen: http://www.joker.be/reisi(...)l
Nou nee, die zijn al jaren lid
pi_18704639
niemand mijn bericht gelezen?
  maandag 26 april 2004 @ 21:25:10 #121
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_18705189
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:07 schreef Praag het volgende:
niemand mijn bericht gelezen?
We hebben hier te maken met mensen die 3 maanden wakker liggen bij het vreselijke idee een paspoort te moeten gaan halen. Schijnt iets heel ergs te zijn, het halen van een paspoort, dus elke nieuwe strohalm om het niet te hoeven doen klampen ze aan. Jouw bericht bevat alleen maar informatie die ze niet willen geloven.

Ik interpretéééér alleen maar...
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_18705415
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:25 schreef Mxyzptlk het volgende:

[..]

We hebben hier te maken met mensen die 3 maanden wakker liggen bij het vreselijke idee een paspoort te moeten gaan halen. Schijnt iets heel ergs te zijn, het halen van een paspoort, dus elke nieuwe strohalm om het niet te hoeven doen klampen ze aan. Jouw bericht bevat alleen maar informatie die ze niet willen geloven.
Paspoort is niet echt goedkoop te noemen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_18706463
Voor 103 gulden heb/had ik 5 jaar plezier aan m'n paspoort.

nog geen 10 euro per jaar.
pi_18707094
ik vind het nogal zinloos om bv 100 euro te moeten uitgeven aan iets, als het niet meer nodig is. Is het daarom raar dat ik informatie zoek? Ik dacht het niet nee. Lijkt mij gewoon verstandig om geen nutteloze dingen te doen. En for the record: voor sommige mensen is het idd niet zo eenvoudig om ff naar het stadhuis te gaan om zoiets aan te vragen. Sommige mensen werken nu eenmaal als het stadhuis open is
  dinsdag 27 april 2004 @ 04:14:05 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_18711868
Een paspoort kost ongeveer 35 Euro (en 5 euro voor de pasfootootjes) dus meer dan 40 euro ben je echt niet kwijt.

Het is de bedoeling dat alle landen die toetreden tot de EU ook de Europese Identiteitskaart gaan accepteren als geldig reisdokument, maar reken er niet op dat dit ook meteen per 1 Mei zo is.

Het beste zoek je contact met de Poolse Ambassade, zij kunnen je vertellen of je met de Europese Identiteitskaart op pad mag. Vooralsnog is het tot 1 Mei 100% zeker een paspoort, en na 1 Mei zou je in theorie ook met een Europese Identiteitskaart terecht kunnen.

En ach... met een paspoort kun je nog eens wat verder de wereld in dan alleen maar die EU. Maar goed, als die uitgave al een belemmering voor je is vraag ik me af of het wel zo ver zal komen...
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_18712274
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 04:14 schreef maartena het volgende:
En ach... met een paspoort kun je nog eens wat verder de wereld in dan alleen maar die EU. Maar goed, als die uitgave al een belemmering voor je is vraag ik me af of het wel zo ver zal komen...
Ik vind gewoon niet dat ik onnodige kosten moet maken, that's it. Trouwens, we zijn met 75 mensen die samen naar Polen gaan, waaronder gezinnen. Voor sommige mensen kost het dus 160 euro om 3 dagen naar Polen te gaan. Als het niet nodig is, lijkt met dat best handig om te weten.

Trouwens, er zit idd in de eerste paar jaar geen verdere bestemming in, aangezien een huwelijk en huis nu op de eerste plaats komen.
pi_18713793
Zeik zeik zeik, een bruiloft in Polen is het waard. Je weet niet eens wat voor groot feest ze er van maken in Polen. Zoiets MOET je een keer meemaken. Koop je maar 2 CDtjes minder of ga je een weekendje niet uit.

pi_18714196
leonie...gezien het feit ik 1 mei op vakantie ga naar Hongarije ( die ook toetreed tot de EU per 1 mei ) ben ik hetzelfde vraagstuk tegengekomen; mijn antwoord heb ik gevonden bij de het Ministerie van Buitenlandse Zaken.... hun uitkomst:

Per 1 mei treden daadwerkelijk deze landen toe tot de Europese Unie. Normaal gesproken is je ID geldig in de gehele Europese Unie. Maar omdat deze nieuwe landen de verdragen voor de acceptatie van andere legitimatiebewijzen naast de wereldwijde paspoort op dat moment nog niet hebben geaccepteerd zul je je dus alleen mogen en kunnen legitimeren met een paspoort!
pi_18715002
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 10:27 schreef NatteKip het volgende:
leonie...gezien het feit ik 1 mei op vakantie ga naar Hongarije ( die ook toetreed tot de EU per 1 mei ) ben ik hetzelfde vraagstuk tegengekomen; mijn antwoord heb ik gevonden bij de het Ministerie van Buitenlandse Zaken.... hun uitkomst:

Per 1 mei treden daadwerkelijk deze landen toe tot de Europese Unie. Normaal gesproken is je ID geldig in de gehele Europese Unie. Maar omdat deze nieuwe landen de verdragen voor de acceptatie van andere legitimatiebewijzen naast de wereldwijde paspoort op dat moment nog niet hebben geaccepteerd zul je je dus alleen mogen en kunnen legitimeren met een paspoort!

Dat probeerde ik dus ook al duidelijk te maken in niet zoveel woorden.
pi_18715789
Bij deze
pi_18717188
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:02 schreef Praag het volgende:

[..]

Dat probeerde ik dus ook al duidelijk te maken in niet zoveel woorden.
Het enige verschil is dat jouw uitleg helemaaaal niet duidelijk was. En trouwens, wat weet jij of ik zelfs ook maar uitga in het weekend of waar dan ook mijn geld aan uitgeef.
Ben ik nu opeens zooo wereldvreemd als ik liever mijn geld niet uitgeef aan zaken die toch geen nut meer hebben en dat ik dat liever even natrek?!? Zoals ik al zei, ik doe het ook niet enkel voor mezelf, maar voor de hele familie van mijn vriend die naar Polen trekt. Ik dacht gewoon van hier op dit forum misschien wel een zinnig antwoord te krijgen. Maar dat hoef ik van jou niet te verwachten, zoveel is duidelijk
pi_18719075
oke leonieke..maar je mag hem toch wel ff gelijk geven dan is iedereen weer blij, jij je info en Praag zijn gelijkgeving!
pi_18719222
Op de achterzijde van een ID kaart staat op voor welke landen dat geldig is. Polen staat er niet op. Paspoort dus.
History can't change the past, the future can.
pi_18726242
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:46 schreef NatteKip het volgende:
oke leonieke..maar je mag hem toch wel ff gelijk geven dan is iedereen weer blij, jij je info en Praag zijn gelijkgeving!
Mja ik heb niet zoveel begrip voor mensen.. zoiets komt dus niet in mij op
pi_18726267
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:53 schreef Burner2000 het volgende:
Op de achterzijde van een ID kaart staat op voor welke landen dat geldig is. Polen staat er niet op. Paspoort dus.
Ik ben een belgje, en blijkbaar hebben wij andere achterzijdes op ons ID

Maar pssjt, die zaken waar ik over bezig ben kunnen pas gelden vanaf 1 mei a.s. toch merciekes!
pi_18726351
Aha, je bent een Belg. Dat verklaart een hoop. Ik distancieer mijzelf liever van dat Belgenvolk. Als ik dat had geweten had ik hier niet eens gereageerd. Maar goed, het kwaad is al geschied.
pi_18757148
iemand een dropje??? jongens jongens laten we het gezellig houden we zijn toch allemaal europeanen (Wat een verschrikkelijk woord) Ik wist trouwens niet dat ze in Belgie ook al wisten hoe je met internet moest omgaan maar goed zal wel weer aan mij liggen
pi_18764289
haha lenin....lekker tegenstrijdig....gezellig houde maar toch ff die belge in de grond drukke...nou jah ik denk dat het hier tijd wordt voor een slotje....de TS heeft haar antwoord!
  donderdag 29 april 2004 @ 09:25:25 #139
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18764336
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:22 schreef NatteKip het volgende:
haha lenin....lekker tegenstrijdig....gezellig houde maar toch ff die belge in de grond drukke...nou jah ik denk dat het hier tijd wordt voor een slotje....de TS heeft haar antwoord!
Alhoewel tegenstrijdig... als die Belgen eenmaal in de grond zitten kan het best gezellig worden

Slotje ja
pi_21332653
In September ga ik met 2 vrienden naar Polen om precies te zijn Gdansk. We zijn van plan om met de auto te gaan, dit omdat de kosten voor vliegen nogal hoog zijn in vergelijking met de auto. We gaan 5 dagen (donderdag tot maandag) en willen vroeg gaan rijden. We verblijven bij een paar meiden die we tijdens de vakantie hebben ontmoet en die ons hebben uitgenodigd om langs te komen.

Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten voor de reis naar Polen. Hoe zit het met de douane nu Polen bij de EU hoort, kun je gewoon doorrijden of moet je je paspoort laten zien en wordt de auto doorzocht door de douane. Misschien ook nog tips van "must see"?
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:57:55 #141
39593 HesuS
danke fur die Blumen
pi_21333159
die douane is niet zo lastig alleen ze maken wel je spul open zonder wat te zeggen
maar je kan gewoon onder invloed van wodka het land binnen hoor
must - see's... geen idee :p
( Y )
>','<
(")(")
Liev.
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:05:31 #142
101200 KnuffelBeertjuhhh
Het Vriendje Van ...
pi_21333400
Let op: Er zijn mannen die zich voordoen als politie...
Je moet 1st veel geld betalen voordat je verder mag...

Polen is verder wel een heel mooi land, tenminste dat vind ik...
De mensen zijn er errug aardig & gastvrij...
Een Beetjuhhh Vreemd...
Maar Wel Lekkahhh...
pi_21337265
Gdansk? Zijn jullie al eerder in Polen geweest? Gdansk is niet het eerste waar ik heen zou gaan.
pi_21341200
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21341567
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:21 schreef Praag het volgende:
Gdansk? Zijn jullie al eerder in Polen geweest? Gdansk is niet het eerste waar ik heen zou gaan.
Wat bedoel je daar mee? Ik heb ook gehoord dat Gdansk minder mooi is dan andere plaatsen maar we kunnen daar blijven slapen bij meiden die we hebben ontmoet met vakantie.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 09:29 schreef Lucille het volgende:
Heb je al de search gebruikt?
http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=29
Ja, die heb ik gebruikt. Maar ik was benieuwd of de grenzen nu open waren doordat Polen nu bij de EU hoort.
pi_21341738
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:21 schreef Praag het volgende:
Gdansk is best mooi hoor, en je kan er goed zwemmen....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_21345860
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 10:10 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Gdansk is best mooi hoor, en je kan er goed zwemmen....
Ik ga er ook heen over een paar dagen, dus ben erg benieuwd. Eigenlijk hoop ik op niet al te veel problemen bij de douane, het zou inmiddels wel een beetje duidelijk moeten zijn met de EU enzo toch?

Ook ga ik nog naar de Mazurische meren en waarschijnlijk ook Warschau, iemand daar toevallig meer info over?

tevens terugvindpost
pi_21347240
Ik ben al verscheidene keren in Polen geweest (10 jaar geleden al een keer) en ben nog nooit aangehouden door de douane. Je moet alleen je paspoort laten zien en dan is het weer karren.
Tja het zou natuurlijk kunnen dat je wordt onderzocht maar die kans is klein hoor..
Neem alleen niet te veel drank enzo mee....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_21352479
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 09:59 schreef larshil het volgende:
Wat bedoel je daar mee? Ik heb ook gehoord dat Gdansk minder mooi is dan andere plaatsen maar we kunnen daar blijven slapen bij meiden die we hebben ontmoet met vakantie.
Dat dacht ik dus al. Wilde het alleen even horen.
pi_21352577
Warschau schijnt ontzettend lelijk te zijn absoluut geen aanrader, Krakow (voormalige hoofdstad) daarentegen weer wel, aldus mijn vriend die er 2 jaar gewoond heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')