abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29263393
Ik ga binnenkort naar Gdansk, Warschau en Krakow. Heeft er iemand nog goede tips over zaken die je moet hebben gezien?
  zondag 31 juli 2005 @ 21:02:24 #252
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_29304080
staan hier ondertussen wel genoeg tips over die steden dacht ik zo gdansk ben ik nog niet geweest, maar krakow en warschau wel...alle2 top-steden wat je MOET hebben gezien?: afhankelijk van wat je intresseert
  zondag 31 juli 2005 @ 21:52:07 #253
61927 DaveM
uitgefokt
pi_29305967
Kun je luxe-goederen meenemen, zoals een digitale camera, laptop enz?
Oost-Europa lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan, maar ben je wel veilig daar als relatief rijke toerist?

Worden daar vaak buitenlandse toeristen beroofd?
Toeristische plekken lijken me redelijk veilig (politie, cameras enz), maar daarbuiten?
Zichtbare luxe = vragen om een mes op je keel?

Of heb je dat alleen in landen als Albanië?
  zondag 31 juli 2005 @ 23:32:05 #254
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_29309734
Ik voel me in Polen veiliger met dure shit bij me dan in Amsterdam... zeker als je in de steden bent is er niets aan de hand...daarbuiten eigenlijkook niet echt iets.. Laat natuurlijk niet je laptop op je achterbank liggen met de ramen open en ga effe peuken halen ergens...dat is er om vragen, maar dat is overal zo...je kan rustig je dingen meenemen...ze zijn echt niet zo sloeberig als je denkt daar
  zondag 31 juli 2005 @ 23:46:42 #255
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_29310254
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:52 schreef DaveM het volgende:
Oost-Europa lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan, maar ben je wel veilig daar als relatief rijke toerist?

Toeristische plekken lijken me redelijk veilig (politie, cameras enz), maar daarbuiten?

't Enige dat ik je kan aanraden: als je met de auto die kant op gaat: zet je auto in een (bewaakte) parkeergarage . Dan worden bij jou wellicht niet twee ramen ingegooid en de auto leeggehaald ... Dat maakt een vakantie niet gezelliger, zeg maar ...
  zondag 31 juli 2005 @ 23:58:53 #256
61927 DaveM
uitgefokt
pi_29310662
Ok, bedankt kroegtijger.
En treinen?

Ik heb nl. gelezen dat je in Oost-Europa zeker niet in een stille coupe moet gaan zitten, ivm met groepjes criminelen die de treinen afstruinen op zoek naar argeloze toeristen met interessante tassen...
  zondag 31 juli 2005 @ 23:59:50 #257
61927 DaveM
uitgefokt
pi_29310690
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

't Enige dat ik je kan aanraden: als je met de auto die kant op gaat: zet je auto in een (bewaakte) parkeergarage . Dan worden bij jou wellicht niet twee ramen ingegooid en de auto leeggehaald ... Dat maakt een vakantie niet gezelliger, zeg maar ...
Dat probleem heb ik niet, want ik zou toch niet met de auto gaan...
pi_29409725
Terug uit Polen; Ben in Krakow geweest een kleine week.
Nog nooit zo relaxed gevoeld in een vreemde stad, de mensen waren aardig, geen zwervers of andere irritant gespuis gezien,
Echt een aanrader als je naar een mooie stad wilt waar je je helemaal klem kan zuipen voor een paar euro
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_30998782
3 weken geleden weer een weekendje warschau gepakt....ouderwets gezellig weer
Begin december nog maar eens een weekendje heen
pi_31000170
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:52 schreef DaveM het volgende:

In polen rijden veel nieuwe Skoda's. Als je auto een beetje in de zelfde klasse valt, dan valt het mee. Qua bezittingen zou ik de luxe dingen niet opvallend mee nemen. En heb je echt een laptop echt nodig als je op vakantie gaat? Zo niet, laat die lekker thuis liggen.
History can't change the past, the future can.
pi_31160763
In Polen rijden ontzettend veel mooie nieuwe auto's rond, dus ze zijn er wel wat gewend qua luxe. Het is echt niet zo dat alles daar oud en aftands is ofzo.

Ik heb in Wroclaw en Krakow mijn auto niet in een parkeergarage gezet. In Wroclaw (waar we 2 dagen waren) heb ik 'm gewoon geparkeerd op een parkeerterrein midden in het centrum en in Krakow (waar we 3 nachten waren) heb ik 'm gewoon voor het hotel geparkeerd. Dat was in een woonwijk en er stonden veel mooiere auto's dan mijn auto.
In Zakopane zaten we bij een particulier ergens in het dorp en stond de auto gewoon op het terrein van de verhuurder geparkeerd.

We hebben er overigens wel steeds voor gezorgd dat er geen kostbare dingen zichtbaar waren, er lag wel wat op de achterbank, maar dat was niet van waarde.

In Tsjechie hadden we steeds hotels waar ze een parkeerplaats bij het hotel hadden, dus dat was zo handig. Voor 5 euro loop ik liever geen risico.

Overigens is Polen echt een aanrader!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:13:42 #262
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_31162699
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:18 schreef Liejannuh het volgende:
In Polen rijden ontzettend veel mooie nieuwe auto's rond, dus ze zijn er wel wat gewend qua luxe. Het is echt niet zo dat alles daar oud en aftands is ofzo.
Zie ook de grote steden in Rusland en Tsjechie.
pi_31168395
zojuist even op wizzair.com een ticketje geboekt voor de volle ¤0,99
ben eigenlijk een weekje te laat, vorige week was het nog ¤0,01
voor de terugreis betaal ik wel weer een kapitaal..... ¤5,99 de afzetters
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:57:42 #264
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_31170281
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:42 schreef kroegtijger het volgende:
zojuist even op wizzair.com een ticketje geboekt voor de volle ¤0,99
ben eigenlijk een weekje te laat, vorige week was het nog ¤0,01
voor de terugreis betaal ik wel weer een kapitaal..... ¤5,99 de afzetters
En belasting neem ik aan?
pi_31170441
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En belasting neem ik aan?
uiteraard ja.... dat is hetgeen dat het duur maakt...ben in totaal ¤55,- kwijt voor een retourtje
pi_32892042
Vrijdag is het weer zo ver....weekendje Warschau
we vliegen vanaf Dortmund deze keer... ik heb dr zin an
  donderdag 8 december 2005 @ 09:07:11 #267
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32911541
Helemaal oké! Ik ben 2 jaar geleden 4 weken naar Polen geweest, rondgetoured met de auto en tent(Gdansk, Warschau, Krakow, Zakopane, en nog dorpje in zuidwesten), echt geweldig gehad! Weet iemand of de wegen inmiddels al een beetje verbeterd zijn? Of moet je nog steeds uitgaan van maximaal gemiddeld 50 km/uur?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  donderdag 8 december 2005 @ 09:34:33 #268
104963 ETA
European Travel Author
pi_32911996
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:07 schreef CleeJee het volgende:
Helemaal oké! Ik ben 2 jaar geleden 4 weken naar Polen geweest, rondgetoured met de auto en tent(Gdansk, Warschau, Krakow, Zakopane, en nog dorpje in zuidwesten), echt geweldig gehad! Weet iemand of de wegen inmiddels al een beetje verbeterd zijn? Of moet je nog steeds uitgaan van maximaal gemiddeld 50 km/uur?
Tenzij je een 4x4 jeep hebt, blijft het 50km/uur gemiddeld

Ik ga zelf pas in mei richting Warszawa
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_32912300
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef ETA het volgende:

[..]

Tenzij je een 4x4 jeep hebt, blijft het 50km/uur gemiddeld

Ik ga zelf pas in mei richting Warszawa
och...met een lease-auto is het ook wel te doen hoor
van de zomer was Amsterdam - Warschau in 12 uur 15 minuten gereden
Van het voorjaar eens kijken of we die tijd scherper kunnen zetten
pi_32912997
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:07 schreef CleeJee het volgende:
Er wordt hard gewerkt aan de wegen in Polen en de kwaliteit viel mij echt alles mee. Gewoon mooie strakke asfaltwegen.
Het enige nadeel is dat het veelal 2-baanswegen zijn, maar het is duidelijk dat het EU geld goed wordt besteed in Polen.
pi_32913114
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:36 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Er wordt hard gewerkt aan de wegen in Polen en de kwaliteit viel mij echt alles mee. Gewoon mooie strakke asfaltwegen.
Het enige nadeel is dat het veelal 2-baanswegen zijn, maar het is duidelijk dat het EU geld goed wordt besteed in Polen.
zolang je de grote wegen volgt wel ja... als je daar vanaf gaat wordt het pas leuk
Die snelweg die gemaakt wordt van Poznan naar Warschau, de A2, schiet trouwens ook lekker op... elke keer dat we dr komen is het weer een stuk langer. Mooie weg is het trouwens. Wel een tol-weg maar voor ons zijn de prijzen daarvan heel leuk te nassen (8 of 9 euro om van poznan naar het einde van de snelweg richting warschau te komen... naar warschau cruisen en terug kost je dus een euro'tje of 17 aan tol)
  donderdag 8 december 2005 @ 11:07:15 #272
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32913607
Vond ook het stuk 'snelweg' tussen Krakow en geloof ik Wroclaw echt geweldig...even 150 rijden en voor je het weet is de snelweg voorbij...!
pi_32913610
Ik ben via Berlijn naar Wroclaw, Auschwitz, Krakow en Zakopane geweest.
Dus heb niet zo heel veel gezien daar, maar dat wat ik heb gezien was erg goed.
  donderdag 8 december 2005 @ 11:10:11 #274
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32913657
kan me het stuk Gdansk > Warshawa nog goed voor de geest halen: stuk van 500 kilometer, 10 uur over gereden, veelal 2 baanswegen, hobbel-de-bobbel en dan ook nog midden in de spits in Warshawa aankomen en de camping niet kunnen vinden!

(ondanks dat soort dingen heeft Polen wel mijn hart gestolen!)
pi_32914680
10 uur over 500 km?? zo lang heb ik dr nog nooit over gedaan! en ben toch meer dan eens in de ochtendspits warzawa binnen gereden
vooral het inhalen is altijd een leuk evenement op die 2baans wegen... de auto voor je gaat wat naar rechts...je hoopt dat je tegenligger het zelfde doet en je kan dr tussendoor dan....als je niet op datzelfde moment ook nog word ingehaald Autorijden in Polen is toch een stuk leuker dan hier in NL

--edit--
welke camping moest je hebben dan?? die vlak bij het ziekenhuis was in het centrum bestaat overigens niet meer helaas...was op zich wel chill. Laatste paar keer zitten wij overigens nu in Okidoki Hostel...die is helemaal top

[ Bericht 23% gewijzigd door kroegtijger op 08-12-2005 12:08:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')