't Enige dat ik je kan aanraden: als je met de auto die kant op gaat: zet je auto in een (bewaakte) parkeergaragequote:Op zondag 31 juli 2005 21:52 schreef DaveM het volgende:
Kun je luxe-goederen meenemen, zoals een digitale camera, laptop enz?
Oost-Europa lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan, maar ben je wel veilig daar als relatief rijke toerist?
Worden daar vaak buitenlandse toeristen beroofd?
Toeristische plekken lijken me redelijk veilig (politie, cameras enz), maar daarbuiten?
Zichtbare luxe = vragen om een mes op je keel?
Of heb je dat alleen in landen als Albanië?
Dat probleem heb ik niet, want ik zou toch niet met de auto gaan...quote:Op zondag 31 juli 2005 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't Enige dat ik je kan aanraden: als je met de auto die kant op gaat: zet je auto in een (bewaakte) parkeergarage. Dan worden bij jou wellicht niet twee ramen ingegooid en de auto leeggehaald ... Dat maakt een vakantie niet gezelliger, zeg maar ...
In polen rijden veel nieuwe Skoda's. Als je auto een beetje in de zelfde klasse valt, dan valt het mee. Qua bezittingen zou ik de luxe dingen niet opvallend mee nemen. En heb je echt een laptop echt nodig als je op vakantie gaat? Zo niet, laat die lekker thuis liggen.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:52 schreef DaveM het volgende:
Kun je luxe-goederen meenemen, zoals een digitale camera, laptop enz?
Oost-Europa lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan, maar ben je wel veilig daar als relatief rijke toerist?
Worden daar vaak buitenlandse toeristen beroofd?
Toeristische plekken lijken me redelijk veilig (politie, cameras enz), maar daarbuiten?
Zichtbare luxe = vragen om een mes op je keel?
Of heb je dat alleen in landen als Albanië?
Zie ook de grote steden in Rusland en Tsjechie.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:18 schreef Liejannuh het volgende:
In Polen rijden ontzettend veel mooie nieuwe auto's rond, dus ze zijn er wel wat gewend qua luxe.Het is echt niet zo dat alles daar oud en aftands is ofzo.
En belasting neem ik aan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:42 schreef kroegtijger het volgende:
zojuist even op wizzair.com een ticketje geboekt voor de volle ¤0,99
ben eigenlijk een weekje te laat, vorige week was het nog ¤0,01
voor de terugreis betaal ik wel weer een kapitaal..... ¤5,99de afzetters
uiteraard ja.... dat is hetgeen dat het duur maakt...ben in totaal ¤55,- kwijt voor een retourtjequote:
Tenzij je een 4x4 jeep hebt, blijft het 50km/uur gemiddeldquote:Op donderdag 8 december 2005 09:07 schreef CleeJee het volgende:
Helemaal oké! Ik ben 2 jaar geleden 4 weken naar Polen geweest, rondgetoured met de auto en tent(Gdansk, Warschau, Krakow, Zakopane, en nog dorpje in zuidwesten), echt geweldig gehad! Weet iemand of de wegen inmiddels al een beetje verbeterd zijn? Of moet je nog steeds uitgaan van maximaal gemiddeld 50 km/uur?
och...met een lease-auto is het ook wel te doen hoorquote:Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef ETA het volgende:
[..]
Tenzij je een 4x4 jeep hebt, blijft het 50km/uur gemiddeld![]()
Ik ga zelf pas in mei richting Warszawa![]()
Er wordt hard gewerkt aan de wegen in Polen en de kwaliteit viel mij echt alles mee. Gewoon mooie strakke asfaltwegen.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:07 schreef CleeJee het volgende:
Helemaal oké! Ik ben 2 jaar geleden 4 weken naar Polen geweest, rondgetoured met de auto en tent(Gdansk, Warschau, Krakow, Zakopane, en nog dorpje in zuidwesten), echt geweldig gehad! Weet iemand of de wegen inmiddels al een beetje verbeterd zijn? Of moet je nog steeds uitgaan van maximaal gemiddeld 50 km/uur?
quote:Op donderdag 8 december 2005 10:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Er wordt hard gewerkt aan de wegen in Polen en de kwaliteit viel mij echt alles mee. Gewoon mooie strakke asfaltwegen.
Het enige nadeel is dat het veelal 2-baanswegen zijn, maar het is duidelijk dat het EU geld goed wordt besteed in Polen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |