abonnement Unibet Coolblue
pi_21329521
Het is toch zo dat aan de Olympische Spelen geen "profsporters" mogen meedoen? Toch hoor ik zo wel wat namen van sporters (ene Breuking bij het fietsen bijvoorbeeld) waarvan ik dacht dat ze met hun sport ook in hun levensonderhoud voorzien. Wordt de regel niet zo streng toegepast of kijken we naar allemaal profs die zich via de mazen in de olympische wet nog amateur mogen noemen? Dat vroeg ik me zo af.
Leave it to me. We're checking out.
pi_21329614
Nee die regel is al een jaar of 8 geleden afgeschaft dacht ik, kan het ook fout hebben ff opzoeken.
pi_21329640
Leontien ZIjlaard van Moorsel?
Inge de Bruin?
Pieter vd Hoogenband?

Allemaal profs hoor. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_21329654
"De regels kunnen per sport verwisselen. Dat bepaalt de betreffende internationale federatie, meestal in samenspraak met het IOC. In de meeste takken van sport zijn er geen restricties wat betreft de status van de deelnemer. Uitzonderingen zijn: boksen, daar doen bij de Olympische Spelen alleen amateurs mee. En natuurlijk voetbal. Daar mogen wel profs aan meedoen, maar dan alleen die van onder 23 jaar. Elk land mag drie dispensatiespelers opstellen. Zij mogen ouder zijn dan 23. Het is een doorn in het oog van het IOC dat in het voetbal niet met de grote nationale elftallen op de Olympische Spelen wordt gespeeld. De wereldvoetbalbond FIFA wenst echter niet meewerken. Gedacht wordt dat het eigen WK minder prominent zal zijn als er nog een tweede ‘WK' tijdens de Olympische Spelen wordt gespeeld.""
pi_21329718
Heeft de Fifa wel deels gelijk in imo.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_21329748
moet je even aan CANARIS vragen
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21329754
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:56 schreef Steeven het volgende:
Heeft de Fifa wel deels gelijk in imo.
Ja het zou ook niet kunnen, de competitie is al weer begonnen en ik denk dat van Nistelrooy of wie dan ook liever in Engeland wil spelen en geld verdienen dan op de OS.
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:00:08 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_21329815
Voor de meeste sporten geldt die regel niet meer en met de andere sporten is amper geld te verdienen waarschijnlijk.

Enne, Breukink fietst al jaren niet meer.
pi_21331620
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:56 schreef Steeven het volgende:
Heeft de Fifa wel deels gelijk in imo.
Men heeft gelijk dat de olympische spelen een grote concurrent zou worden voor het WK maar ik vindt niet dat ze gelijk hebben dat ze dat blokkeren.
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:57 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja het zou ook niet kunnen, de competitie is al weer begonnen en ik denk dat van Nistelrooy of wie dan ook liever in Engeland wil spelen en geld verdienen dan op de OS.
Onzin. De FIFA doet dit niet voor niets. Als voetbal op de olympische spelen geen restricties kent dan zul je zien dat er langzaam landen zijn die een topteam zullen sturen. De emotionele waarde die men toe gaat kennen aan de olympische titel zal riant gaan stijgen en voetbal zal op de spelen echt een grote sport worden. De Olympische Spelen worden dan meteen nog gigantischer dan het nu is.

FIFA wil gewoon geen geld verliezen.
pi_21331642
Goh Bettini doet zeker ook mee voor een zak Pastrelli's
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:10:50 #11
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_21331715
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:53 schreef Insomaniac het volgende:
Leontien ZIjlaard van Moorsel?
Inge de Bruin?
Pieter vd Hoogenband?

Allemaal profs hoor. .
Van de eerste 2 weet ik niet maar Pieter doet gewoon een artsen opleiding volgen. Dat hij er wat bijklust als zwemmer maakt 'm nog geen prof.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_21332041
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:10 schreef Furby het volgende:

[..]

Van de eerste 2 weet ik niet maar Pieter doet gewoon een artsen opleiding volgen. Dat hij er wat bijklust als zwemmer maakt 'm nog geen prof.

Volgens OP. Gaat hem om voorzien in levensonderhoud. Ik denk toch dat hem dat aardig lukt. Dat hij een studie erbij doet ala.
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2004 @ 21:34:42 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_21332440
De sponsorcontracten van Inge Pieter en van Moorsel liggen niet onder de twee ton.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21340913
Als je a-sporter bent verdien je wat met je sport dus ben je naar mij gevoel geen prof meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Remco op 17-08-2004 09:34:56 ]
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 09:32:38 #15
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_21341236
En de basketbalteams bestaat echt uit profesionnele spelers van de NBA, dit geld ook voor tennis!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_21341675
en de volleyballers zijn ook zo goed als allemaal fullprof (Görtzen, Schuil, Nummerdor zeker - de spelers van de top 3-4 in Nederland -Nesselande, Omniworld, PZ-Dynamo en Zwolle- kunnen ook van het volleybal leven).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')