quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:50 schreef DemonRage het volgende:
Echt een nacht voor een MCS
Nu hopen dattie ons land bereikt voordat de boel in de ochtend als een slappe lul in elkaar zakt.quote:KNMI Guidance korte termijn uitgegeven op Mon Aug 16 00:46:00 2004
Gebaseerd op satellietfoto van 0030 UTC
Actuele weeritems
Wind
Hirlam volgen, hoewel detaillering bij passerende golftop vannacht en
maandagochtend vast niet gaat kloppen in het model
Temperatuur
Warme zwoele nacht, minima 17 graden, KTG klopt redelijk goed
Mist
Geen, vanwege wolken en wind
Opmerkingen
--
======================================================================
Satrep guidance:
MCS: [4901E] Samenhangend met Spaanse pluim, thetaw 850 hPa 17-19
graden, trekt noordwaarts. Toppen tot FL390, Freq Sflocs/TS
waargenomen
...
SOMPUUUHquote:Op maandag 16 augustus 2004 09:28 schreef Againzender het volgende:
Maar nog geen Westlandse situaties hier.
THNX!quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:52 schreef Klonk het volgende:
De weeronline code voor vandaag is:
672080
woon jij op de noordpool?quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:36 schreef drelletje het volgende:
tja hier is het koud... typen gaat moeilijk zit naast open deur en me vingers zijn gewoon stijf van de kou
de bilt... "Bibber Bibber"quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:39 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
woon jij op de noordpool?
En nu is 't weer droog en mooi in Amsterdam ZO. Heel apart deze dag (wat 't weer betreft dan).quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:28 schreef devilish1980 het volgende:
oei hel breekt los mega stortbui nu
graag gedaan, zo verdelen we de kosten een beetjequote:Op maandag 16 augustus 2004 12:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
THNX!![]()
Zal de code in onder de nickname weer even aanpassen
Zeker!quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
graag gedaan, zo verdelen we de kosten een beetje![]()
Okequote:Op maandag 16 augustus 2004 13:36 schreef drelletje het volgende:
mensen ik doe de code ook wel als het boeiend is okay! (iig boeiend voor mij al sik er een keer geld aan uitgeef moet ik er die keer ook zel fplezier van hebben)
Waarom niet?quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:45 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik zal maar geen foto van helmond maken![]()
![]()
goed of slecht weer, helmond is nooit de moeite van een foto waardquote:Op maandag 16 augustus 2004 13:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom niet?
mwa tegenwoordig wel.quote:Op maandag 16 augustus 2004 14:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
goed of slecht weer, helmond is nooit de moeite van een foto waard![]()
De pagina kan niet worden weergegeven. Bla blaquote:Op maandag 16 augustus 2004 14:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hellmond gebeurd altijd wel wat
P.S 2de cam is weer gereedricht mooi op ons achter tuin
Aiquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:08 schreef Carpenter het volgende:
[..]
De pagina kan niet worden weergegeven. Bla bla![]()
Klopt ben vandaag de heele dag in eindhoven geweest aleen rond half10 een beetje regen maard e rest van de dag heerlijk weer aleen erg klam weer..quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:44 schreef hellmondunited het volgende:
jullie hebben allemaal regen?
wij de hele dag zon
Dude die is echt cool!! woow!quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:49 schreef plankie het volgende:
Op blitzortung bevindt zich trouwens een redelijk goeie live-onweer applicatie, geschreven in java. Je kunt het alleen gebruiken als je de sun javamachine hebt geinstalleerd.
http://www.blitzortung.de/index5.html --> download de lightview.jar en start deze. Als je de sun java machine hebt geinstalleerd zal deze automatisch worden gebruikt om dit uit te voeren
De persistence (bewaartijd van bliksems) is in te stellen, evenals de kleurtjes die erbij horen, tevens is het mogelijk om oude data 'af te spelen'
De site op zich is in het duits, wanneer het nodig is wil ik wel een korte samenvatting maken van de Brauchsanleitung
Wanneer je het scherm voor je neus krijgt, klik je op het groene poppetje bovenin, vervolgens kun je de stormen mooi volgen
quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:00 schreef Sonja27 het volgende:
Toen ik vanmorgen naar mijn werk liep op Schiphol Rijk liep ik echt in een wolkbreuk. Wat een regen kwam er naar beneden zeilen!
Ik downde hem en ik opende het mautomatisch met het programma dat firefox aangaf en hij opende klaar... Dus ik kan je nergens mee helpen want ik weet er niets van aangezien het automatisch gingquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:33 schreef Funnie het volgende:
Help. Ik wil dat progje ook aan het werk hebben. Maar heb geen idee hoe![]()
Ik heb die java gedownload en die lightview. What next? Ik moet mij registreren bij java??
Ik vind geen .jar gebeuren alleen .class
aah wacht.. win ace moet geen .jar herkennen zodat hij ze niet uitpakt.. zucht. Kmoet
daar ff wat veranderen denk ik..
ben der zo weer.
Toevoeging: Als je winrar - Winace enz enz hebt, zorg er dan even voor dat je jar in die programma's hebt uitgevinktquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:52 schreef plankie het volgende:
Even voor iedereen die lightview wil gaan gebruiken:
Java Runtime Environment: klik hier voor download (13,91 MB)
En hier lightview.jar
Als de JRE geinstalleerd is moet je misschien opnieuw opstarten en als alles goed is kun je lightview zo openen. Mocht er nog een winzip of winace vervelend doen kun je in windows met de rechtermuisknop op lightview.jar klikken, en dan kiezen voor Openen met... (Open With) en dan kiezen voor javaw.exe
standaard installatiepad voor als je moet zoeken:
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_05\bin\jawaw.exe
Succes, voor meer info kun je vragen via msn
Yep, lekker onstabiel daar! Maar het gaat helaas allemaal langs Nederland.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:16 schreef drelletje het volgende:
wel mooi om te zien in duitsland naast luxemburg is echt in een klap een heel onweers gebied ontstaan
ik sliepquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 02:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Yep onweerslijn (Utrecht - Amersfoort - Zwolle) breidt zich heel snel uit en er zijn binnen 30 minuten, elders ook, flinke regenbuien ontstaan.
Das inderdaad best lullig!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 09:56 schreef drelletje het volgende:
di is trouwens wel extreem weer http://www.nu.nl/news.jsp?n=380113&c=29
bedanktquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zuiden van friesland ontstond een klein buitje
Nieuwe weeronline radar code staat onder mijn nickname
Ywquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
bedankt![]()
Misschien dat ik dan morgen overdag dan toch nog met de tuin aan de slag kan?quote:In het begin van de avond in het zuidoosten kans op een bui.
Vannacht passeert een buienlijn en is er kans op onweer.
Morgenochtend wordt het van het zuiden uit geleidelijk droog.
Morgenmiddag van het zuiden uit enkele stevige regen- en
onweersbuien.
Hmmz tja je moet zelf maar bekijken, morgen zal vooral in het zuiden heel veel regen en onweer komenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:07 schreef Againzender het volgende:
Stukje guidance, de zaak blijft onstabiel:
[..]
Misschien dat ik dan morgen overdag dan toch nog met de tuin aan de slag kan?
Mwaah, ik gok het er op. Als het maar tot een uur of 2 droog blijft vind ik het al best.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz tja je moet zelf maar bekijken, morgen zal vooral in het zuiden heel veel regen en onweer komen
Overmorgen wordt het iets droger maar donderdag krijg we te maken met pittige buien met onweer mogelijk hagel en zware windstoten, daarnaast trekt de wind aan naam kracht 7/8 miss mogelijk 9 maar die kans is klein.
Lijkt me leuk maar het is me wat te ver.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:54 schreef drelletje het volgende:
jongens iets leuks! (en meisjes)
http://www.weeronline.com/weercursus/weerindepraktijk.html
Ik ga het doen!
En ik heb er zin in!
k ga gewoon met de trein... simpel genoegquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me leuk maar het is me wat te ver.
Tja ik zou ook graag met de trein willen alleen dan kom ik geld te kort :'(quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:34 schreef drelletje het volgende:
[..]
k ga gewoon met de trein... simpel genoeg
en ik kan ff kijken wat het hele meteorologie (zo goed geschreven, kut dislectie en jij ook he GJ?) inhoud want ik moet toch na dit jaar kiezen voor een studie en de laatste tijd boeit het me wel.. toch ff kijken of het zo leuk is als ik denk
Mijn studententijd ligt al weer even een tijdje achter mijquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:54 schreef drelletje het volgende:
jongens iets leuks! (en meisjes)
http://www.weeronline.com/weercursus/weerindepraktijk.html
Ik ga het doen!
En ik heb er zin in!
Ben al wel is daar op de uni wezen kijken en wist dat die studie er zat... Maar ff kijken wat het inhoud op die cursus en dan zie ik wel verder... Nu maak ik nog geen keuzesquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
Mijn studententijd ligt al weer even een tijdje achter mijniets voor mij dus. Je kan geloof ik in Wageningen wel een studie doen met meteorologie (er is in ieder geval een FOK!ker die het doet/deed) als je echt interesse hebt
Wel grappig dat ik nu pas zie dat Gerrit Hiemstra directeur is van WeerOnline.
Gezien je profile begrijp ik dat je nog niet zo'n haast hebtquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:28 schreef drelletje het volgende:
[..]
Ben al wel is daar op de uni wezen kijken en wist dat die studie er zat... Maar ff kijken wat het inhoud op die cursus en dan zie ik wel verder... Nu maak ik nog geen keuzes
Morgen om 16:15 ben ik weer berijkbaarquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Gezien je profile begrijp ik dat je nog niet zo'n haast hebtNeem inderdaad lekker de tijd om even rond te kijken wat je leuk vindt.
Dus wel goed om naar deze cursus te gaan!
Even over het weer van morgen: er zijn nogal wat systemen die rondzwermen in de buurt. Op dit moment lijkt het er op dat het tot morgenmiddag redelijk droog blijft, behalve dan aan de kust waar boven het warme zeewater buien (mogelijk met onweer) kunnen ontstaan.
Morgenmiddag trekken er, mogelijk zware, buien met onweer, hagel, windstoten en veel neerslag van zuid naar noord.
Het wordt dus waarschijnlijk wel een dag om in de gaten te houden.
weet je misschien ook hoelaat hij midden nederland berijkt?? (ongeveer danquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Gezien je profile begrijp ik dat je nog niet zo'n haast hebtNeem inderdaad lekker de tijd om even rond te kijken wat je leuk vindt.
Dus wel goed om naar deze cursus te gaan!
Even over het weer van morgen: er zijn nogal wat systemen die rondzwermen in de buurt. Op dit moment lijkt het er op dat het tot morgenmiddag redelijk droog blijft, behalve dan aan de kust waar boven het warme zeewater buien (mogelijk met onweer) kunnen ontstaan.
Morgenmiddag trekken er, mogelijk zware, buien met onweer, hagel, windstoten en veel neerslag van zuid naar noord.
Het wordt dus waarschijnlijk wel een dag om in de gaten te houden.
Ik zal even kijken, het kan handig zijn voor mijzelf om een code aan te schaffen voor morgen, maar vroeger gebruikte ik het ook nooit. Ik zie wel wat het wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Morgen om 16:15 ben ik weer berijkbaar
Dus voor code moeten jullie zelf maar even uitzoeken
Morgen avond hoop ik hier de leuke donderbuien te krijgen
Misschien wil je de code na 00:00 even af en toe wil cheken of ie het nog doet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zal even kijken, het kan handig zijn voor mijzelf om een code aan te schaffen voor morgen, maar vroeger gebruikte ik het ook nooit. Ik zie wel wat het wordt.
Opmerkelijk dat er nu in het noorden van Duitsland opeens onweer ontstaat. Niet dat het hier heen komt, maar het is gewoon opmerkelijk.
Geloof me, dat wil ik graag weten, gezien mijn werkzaamheden morgenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:44 schreef drelletje het volgende:
[..]
weet je misschien ook hoelaat hij midden nederland berijkt?? (ongeveer dan)
Okidokiquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien wil je de code na 00:00 even af en toe wil cheken of ie het nog doet.
Zo niet, zeg het dan maar even, dan voer ik de nieuwe code voor morgen wel in
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
Okidoki
Ik ben benieuwd morgenmiddag, er zit toch een aardige portie vrij warme lucht in de omgeving, en wat er uit Frankrijk komt ziet er ook veelbelovend uit.
Dat komen we morgen wel te wetenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:05 schreef drelletje het volgende:
weet iemand trouwens hoe betrouwbaar die onweer radar was die gisteren in het topic voorbij kwam?? die jar java file dingens ofzo??
Die gebruik ik nu heel de tijd want hij werkt echt lekker maar of die betrouwbaar is..das de vraag
als iemand de tijd heeft hem in de gate te houden ja.. ik ebn 's ochtend vroeg tot 's avonds laat wegquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat komen we morgen wel te weten
Zijn vast wel mensen, ik ben van 1:00 tot 16:00 weg dus jaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:10 schreef drelletje het volgende:
[..]
als iemand de tijd heeft hem in de gate te houden ja.. ik ebn 's ochtend vroeg tot 's avonds laat weg
Nee nu niet meer.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:21 schreef Robje23 het volgende:
Draait de cam wel speedy bij jou?
Hier zonet terwijl de sterren aan de hemel stonden een paar druppels regen!!
Lekkerquote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:04 schreef Marky-Boom het volgende:
Het begon hier al weer te regenen!
Die blijft boven zee zo te zien.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 07:22 schreef plankie het volgende:
boven de noordzee is een onweersbui(tje) ontstaan, alleen waar die nou heen gaat?
quote:In de loop van de middag toenemende kans op een regen- en
onweersbuien met kans op (zware) windstoten. Na frontpassage
tijdelijk droger, in de loop van de donderdag weer toenemende
buienkans.
Onweerskanskaartjes geven hoge waardes te zien en ook de kans
op zwaar onweer (vannacht) is niet te verwaarlozen!
da's mooiquote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:03 schreef Againzender het volgende:
In het westen van Frankrijk is een waarschuwing voor zwaar onweer van kracht. En volgens mij komt de stroming vanuit die hoek.
tja, ik vraag het me ook af eigenlijk..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:18 schreef Frutsel het volgende:
Piet zei gister... Regen en Onweer in ut hele land...waar blijft ut ?
gammaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:34 schreef JoeKurr het volgende:
Lightview (die java app) geeft nu onweer in noordwest Nederland.
Tis inderdaad noppes... grijs, grauw, saai net als mijn humeur...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:35 schreef Funnie het volgende:
Bij lightview is onweer inslagen te zien boven de noordzee, van den helder (dacht ik) tot aan utrecht ongeveer. Hier in Enschede is het weer noppes. Wil wel graag een zon en wind, zodat mijn was snel droog wordt
quote:In de loop van de middag toenemende kans op een regen- en
onweersbuien met kans op (zware) windstoten. Na frontpassage
tijdelijk droger, in de loop van de donderdag weer toenemende
buienkans.
Onweerskanskaartjes geven hoge waardes te zien en ook de kans
op zwaar onweer (vannacht) is niet te verwaarlozen!
Al mijn blijheid met lightview in 1 maal de grond ingedonderdquote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:41 schreef Oom_Agent het volgende:
haha...die Lightview, dat is echt een onbetrouwbare radar. Heel mooi gemaakt, mooie java loops, maar klopt voor geen meter. Het onweert nu ten westen van Texel en boven de Noordzee. Lightview staat verkeerd ingesteld en berekend het onweer bij Utrecht. Terwijl daar gewoon de zon schijnt.......
Nee...... ik gebruik lightview niet meer, maar gewoon de radar die het KNMI ook gebruikt (SAFIR):
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp
Wordt ut humeur ook al niet beter van...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:47 schreef Funnie het volgende:
[..]
Al mijn blijheid met lightview in 1 maal de grond ingedonderd![]()
Onderstaande link is ook een goeie, kun je ook het archief bekijken waar het geonweerd heeft:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:47 schreef Funnie het volgende:
[..]
Al mijn blijheid met lightview in 1 maal de grond ingedonderd![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedankt he Oom Agent... subtiel gebracht![]()
uh huh, idd ! Ik pak zo nog wel een kopje koffie....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt ut humeur ook al niet beter van...
Bedankt he Oom Agent... subtiel gebracht![]()
Koffie? Lekker, staat hier naast me... zit al drie uur op de zaak, maar volges mij nog geen kwartier gewerkt lol.. Maar ja, de baas zijn schuld..![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:54 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja sorry, maar ik wordt er kriebel van als het in Frankfurt onweert en de stipjes bij Nijmegen worden aangegeven.
![]()
Ja hij zit wel in de goeie richting, onweer zit nu ook daadwerkelijk in NW richting gezien vanaf Midden Duitsland ( waar de Lightview radar staat), alleen berekent dat ding verkeerde afstanden. Dat is ook vaak met Boltek radars op andere sites. (onweeronline bijvoorbeeld, daar staan ook niet zuivere radars)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:08 schreef Funnie het volgende:
@Frutsel.. Klote situatie dus! misschien rondkijken voor ander werk? Ook al is er niet veel momenteel geloof ik..Suc6 er verder mee, gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Dat doen hun ook, zonder na te denken over je gezondheid.
En ja .. ik WIL onweer. En daarna zon en wind
Ehm politie agent? Kan dat ding ook niet een losse flits hier en daar zien? Dat je daarom op rare plekken een flits ziet??? Want verder zit hij wel goed volgens mij?
Doe niet anders... maar tis nie veel op dit moment en zeker niet wat een beetje in je straatje valt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:08 schreef Funnie het volgende:
@Frutsel.. Klote situatie dus! misschien rondkijken voor ander werk? Ook al is er niet veel momenteel geloof ik..Suc6 er verder mee, gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Dat doen hun ook, zonder na te denken over je gezondheid.
Dus meer onweersbuien.... Nouja das dan een voordeel... iig ik neem aan dat hagel en onweer redelijk samen gaan... Nouja das dan een voordeel... maar voor de rest is het niet echt super... Ik zou het heel erg vinden als er nooit meer een elfstedentocht komt... Vorige was in 95 ofzow iig ik was heel klein toen...quote:Effecten klimaatverandering steeds zichtbaarder
Uitgegeven: 18 augustus 2004 11:36
BILTHOVEN - De effecten van de klimaatverandering zijn in Europa steeds zichtbaarder. Zo is in de jaren negentig van de vorige eeuw het aantal rampen ten gevolge van weersextremen verdubbeld ten opzichte van het decennium daarvoor. De veranderingen hebben zowel positieve als negatieve gevolgen voor natuur en maatschappij. Europa zal zich daarom meer moeten voorbereiden op het veranderende klimaat.
Dat stelt het Europees Milieu Agentschap (EEA) in het woensdag verschenen rapport Impacts of Europe's changing climate. Het Milieu- en Natuurplanbureau van het Nederlandse milieuinstituut RIVM heeft het rapport in samenwerking met Duitse collega's opgesteld. Klik hier !
De temperatuur in Europa is in de afgelopen honderd jaar met gemiddeld 0,95 graden Celsius gestegen, in Nederland zelfs nog iets meer. Nederland springt er op meer punten uit. Zo is hier het aantal plantensoorten dat van warmte houdt toegenomen, terwijl in veel Europese landen een achteruitgang van (koudeminnende) soorten is geconstateerd. Verder is het groeiseizoen van planten in Europa tien tot veertien dagen langer geworden en in Nederland is die toename iets groter.
Gletsjers
Het rapport bevat ook voorspellingen voor de klimaatveranderingen in de loop van deze eeuw. Van de Europese gletsjers bijvoorbeeld, blijft maar weinig over. Zijn in de afgelopen eeuw de gletsjers al 50 procent in volume achteruit gegaan, aan het eind van de 21e eeuw zal volgens berekeningen driekwart van de gletsjers in het Alpengebied volledig zijn verdwenen.
Extreem koude winters behoren volgens de samenstellers van het rapport eind deze eeuw tot het verleden. Extreem warme zomers en zware regen-en hagelbuien zullen daarentegen vaker voorkomen. Hoge zomerse temperaturen brengen meteen gezondheidsrisico's met zich mee. Het rapport wijst daarbij op vorig jaar, toen een langdurige hittegolf in het westen en zuiden van Europa leidde tot meer dan 20.000 doden extra.
De Europese landbouw kan op den duur profiteren van de temperatuurstijging. De opbrengsten in het midden en noorden van Europa zullen stijgen, terwijl de oogsten in het zuiden onzeker worden door watergebrek.
Ik ben het met je eens over de voordelen en nadelen, wat ik nog wel even wil toevoegen aan de nadelen = K*TWESPEN!!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:50 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dus meer onweersbuien.... Nouja das dan een voordeel... iig ik neem aan dat hagel en onweer redelijk samen gaan... Nouja das dan een voordeel... maar voor de rest is het niet echt super... Ik zou het heel erg vinden als er nooit meer een elfstedentocht komt... Vorige was in 95 ofzow iig ik was heel klein toen...
Nouja hopen dat we hier iets aan kunnen doen, want op deze manier staat de atmosfeer echt op ontploffen...
Gisteren nog gestoken.. Ik dan hequote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:01 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens over de voordelen en nadelen, wat ik nog wel even wil toevoegen aan de nadelen = K*TWESPEN!!!!![]()
btw leuk verhaal! +puntje voor de post
Ikke vorige keer 2x door dezelfdequote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:04 schreef drelletje het volgende:
[..]
Gisteren nog gestoken.. Ik dan he
Idd mog meer nadelen... het stijgen van het water... niet echt een nadeel voor ons (ook wel hoor maar we hebben het beter onder controle) maar voorla voor bangladesh... wat nu al geteisterd wordt door het water.
Waar die onweersbuien blijven? Hier: http://www.weerstation.sthubert.nu/radarloop.htmlquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:05 schreef Verbal het volgende:
Nederland geheel regenvrij volgens de radar...
Waar blijven die onweersbuien
Ik wou dat ík betaald werd om er 70% van de tijd naast te zitten
V.
yeah! juppie! jee!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Er zijn al heel wat buien ontstaan in Frankrijk, het worden er steeds meer en ze worden steeds zwaarder.
Zie hier een radarbeeldje van de buien in Frankrijk die naar ons op weg zijn.
[afbeelding]
komt wel in orde die foto's, zeker als Eindhoven morgen weer blank staat..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:43 schreef Marky-Boom het volgende:
G*DV*VER weer in het midden, jullie daar in het zuiden moeten wel foto's maken voor me. Want zo te zien krijgen jullie de mooiste buitjes.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
komt wel in orde die foto's, zeker als Eindhoven morgen weer blank staat..![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:43 schreef Marky-Boom het volgende:
G*DV*VER weer in het midden, jullie daar in het zuiden moeten wel foto's maken voor me. Want zo te zien krijgen jullie de mooiste buitjes.
ik hoop alleen dat de neerslag voor morgenochtend valt, want ik zit wel gewoon op m'n werk daarna.. hehe..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:47 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
![]()
Daar zal ik van gaan genieten
![]()
Als er ooit een FOK! weather meeting is, moet ik niet vergeten jullie te trakteren op een biertje!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:48 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]De stroming is best noordwaarts en zal Flevoland zeker aan gaan doen. Bovendien is de activiteit het laatste uur nog meer toegenomen en zal er een MCS of zelfs meerdere MCS'en aan gaan groeien. Die bedekken het hele land.............
yeahhhhh......... dat wordt flippen straks [afbeelding]
Ja echt welquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
geweldig flippen dan toch!![]()
Neehee!! Morgenmiddag zou ik daar graag in een groen en DROOG grasveldje willen zitten in de afwachting om het festivalterrein op te mogen, dus ik heb even geregeld dat het NIET in Flevoland komt.....sorry......quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:54 schreef RealKnuckles het volgende:
KOMT T EINDELIJK IN FLEVOLAND?
[afbeelding] [afbeelding]
Ja om gek te worden toch !!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:54 schreef RealKnuckles het volgende:
KOMT T EINDELIJK IN FLEVOLAND?
ik hoop ook dat het VANDAAG hier valt , morgen ben ik namelijk in apeldoornquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:58 schreef diesel_boy het volgende:
[..]
Neehee!! Morgenmiddag zou ik daar graag in een groen en DROOG grasveldje willen zitten in de afwachting om het festivalterrein op te mogen, dus ik heb even geregeld dat het NIET in Flevoland komt.....sorry......![]()
Eerlijk gezegd welquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:59 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja om gek te worden toch !! [afbeelding]
en geil.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:59 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja om gek te worden toch !! [afbeelding]
het worden er al meerquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:01 schreef Oom_Agent het volgende:
De eerste gele puntjes naderen de Belgische grens !! [afbeelding]
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp
Gaat recht op ons ( ook het westen) af !!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:13 schreef diesel_boy het volgende:
Ben inderdaad ook bang dat het westen deze keer niet echt van het onweerscomplex mee zal gaan genieten
Het hele complex schuift mij teveel naar het oosten op........
beterschap!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:12 schreef flugeltje het volgende:
Hier in Tilburg is nog niets aan het handje, wel een beetje benauwd, maar dat kan ook aan mij liggen..... flugel heeft griep
tnx, gaat alweer wat beter hoor...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
beterschap!
Betekent dat nou dat het harder gaat waaien, of dat het onweer heviger wordt?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:21 schreef Oom_Agent het volgende:
De wolkentops hebben de -60 graden bereikt en hij wordt kouder ( en geler)
[afbeelding]
Dat betekent dat het hele zware buien zijn met toppen tot 15 km hoog, met hagel en zware regenval.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Betekent dat nou dat het harder gaat waaien, of dat het onweer heviger wordt?
Dus.... hoe kouder, hoe hoger de toppen komen. Hoe hoger de toppen hoe meer neerslag??quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:26 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat betekent dat het hele zware buien zijn met toppen tot 15 km hoog, met hagel en zware regenval.
Er zit een beetje een NW afwijking in de stroming boven ons land, het kan in die richting wat afbuigen of uitbreiden. Het is nog even afwachten wat er precies gaat gebeuren.........quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:23 schreef diesel_boy het volgende:
Oom_Agent.......sorry, maar ik denk toch dat het westen weinig er van mee krijgt:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:29 schreef diesel_boy het volgende:
Ja inderdaad......hoe hoger de toppen, hoe sterker de opwaartse stroming in zo'n wolk, en dat betekent dus ook bv: grotere hagelstenen, zwaardere regenval, etc....
Ghehe lol... ik til ze niet opquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Het weer in Parijs op het moment:
http://www.weeronline.nl/(...)ro&WMO=07149&LANG=nl
quote:CONVECTIVE FORECAST - UPDATE
VALID 14Z WED 18/08 - 06Z THU 19/08 2004
ISSUED: 18/08 14:41Z
FORECASTER: GROENEMEIJER
There is a moderate risk of severe thunderstorms forecast across northern France, northwestern Germany and the Benelux countries
There is a slight risk of severe thunderstorms forecast across an area surrounding the moderate risk area including the southeastern UK, Denmark, a large part of Germany, much of France and Switzerland and northwestern Italy
General thunderstorms are forecast across much of western Europe, central Europe, the Baltic States, southern Scndinavia, and a part of Russia as well as the area around the Black Sea.
SYNOPSIS
refer to convective forecast
DISCUSSION
...France, Benelux, western Germany...
12Z soundings show that 500 - 1000 J/kg of MLCAPE50 has formed over the Benelux, northern France. Thunderstorms have initiated along a line from near Paris to near Bordeaux. Additional convective development over northern and central France and Belgium is underway. 20-30 m/s deep-layer (0-6 km) shear over the area should be more than adequate for storms to develop into supercells capable of producing severe winds, large hail and isolated tornadoes. The convection will likely spread northeastward into northeastern France, western Germany and the Benelux countries. A more pronounced severe wind threat is expected to develop gradually as storms cluster into a bowing linear MCSs.
#
quote:WARNLAGEBERICHT für
NORDRHEIN-WESTFALEN
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am Mittwoch, 18.08.04, 16:00 Uhr
Heute im Tagesverlauf erneut aufkommende Gewitter.
Entwicklung der WETTER- und WARNLAGE
bis Donnerstag, 19.08.04, 16:00 Uhr:
Eine Gewitterfront über Zentralfrankreich greift am Abend und
in der Nacht auf Nordrhein-Westfalen über. Die Gewitter werden
mit Starkregen und Sturmböen verbunden sein. Sie überqueren die
Weser am Donnerstagmorgen. Anschließend stellt sich windiges
Wetter mit Schauern ein, die besonders am Nachmittag gewittrig
sein können.
Eine Gewitterwarnung für den heutigen Abend und die Nacht wird
vorbereitet.
Nächste Aktualisierung: spätestens Mittwoch, 18.08.04, 22:00 Uhr
DWD / RZ Essen
Ja daar zat ik net ook aan te denken. Nooit heeft het echt hard gewaaid. Altijd maar een licht of nauwlijks briesje.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:44 schreef DemonRage het volgende:
Het is erg winderig buiten... ben ik niet gewend als er onweer op komst is.
Je hebt best kans dat straks als het front vlakbij is de wind opeens wegvalt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:44 schreef DemonRage het volgende:
Het is erg winderig buiten... ben ik niet gewend als er onweer op komst is.
Ik weet het... en het belooft wel wat, denk ikquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Ahaa dan..... Moderate !! dat doen ze niet snel bij estofex
Of moet weer tegen vallenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik weet het... en het belooft wel wat, denk ik
Niet zo pessimistisch jij!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Of moet weer tegen vallen![]()
Sorryquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch jij!
Dat zal ook wel gebeuren hier ja :Squote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Of moet weer tegen vallen![]()
Prefrontale onweersbuienquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:48 schreef Againzender het volgende:
Hm, het lijkt of er in België voor het front uit nu ook onweersbuien ontstaan. Op die manier kan er wel eens een stevig onweerscomplex ontstaan!
Yep er is nu frontogenese aan de gang. Vanwege de windshear ontstaan er nieuwere buitjes voor het front uit !! Het onweer is nog steeds toenemend.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:48 schreef Againzender het volgende:
Hm, het lijkt of er in België voor het front uit nu ook onweersbuien ontstaan. Op die manier kan er wel eens een stevig onweerscomplex ontstaan!
quote:Vooral later op de dag kans op een onweersbuien met (zware) windstoten
De zon is op veel plaatsen te voorschijn gekomen en dat is
dan voldoende om de temperatuur vanmiddag te doen oplopen naar
waarden rond de 25 graden. Wel neemt dan de kans op nieuwe
regen- of onweersbuien weer toe. Lokaal kunnen de buien fors
uitpakken en bovendien zijn er ook (zware) windstoten mogelijk.
De zuidwestenwind is boven land matig en aan de kust meest vrij
krachtig.
Vannacht gaan de buien gewoon door, maar de meeste buien
trekken naar het oosten weg. Het koelt niet veel verder af dan
een graad of 15. Ook morgen overdag, donderdag, ontstaan er
weer enkele buien, mogelijk met onweer. Het wordt echter een
stuk minder warm. Op veel plaatsen komt de temperatuur
nauwelijks boven de 21 graden uit. Verder gaat de
zuidwestelijke wind flink toenemen. Boven land tot vrij
krachtig, 5, langs de kust tot krachtig of hard, 6 of 7
Bft.
Die windshear was vanmiddag wel goed te zien btw... de onderste laag bewolking trok van west naar oost... de middelste laag van zuid naar noord... en de bovenste van oost naar west.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:56 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Yep er is nu frontogenese aan de gang. Vanwege de windshear ontstaan er nieuwere buitjes voor het front uit !! Het onweer is nog steeds toenemend.
De defenitie van frontogenese: Het ontstaan, versterken of terug opleven van een frontaal systeem.
Inderdaad, viel me ook op ! Nu barst het trouwens van de AC Castellanus en CU Congestus in de lucht. Flink onstabiel dusquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die windshear was vanmiddag wel goed te zien btw... de onderste laag bewolking trok van west naar oost... de middelste laag van zuid naar noord... en de bovenste van oost naar west.
Weet je?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weet je?
Ik wil rolwolken
Tot ineens een overwachte orkaan opsteektquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:03 schreef DemonRage het volgende:
Pfff... dat winderige buiten vind ik echt van dat "niets aan de hand"-weer.
Super, dan krijgen we die zekerquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:03 schreef RealKnuckles het volgende:
[..]
Weet je?
Ik wil dat ook![]()
OMGquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:04 schreef flugeltje het volgende:
Net op het nieuws.... Noodweer in Frankrijk kost aan 3 mensen het leven. Een aantal mensen wordt nog vermist. Er zijn wat rivieren buiten hun oevers getreden.
kan iemand niet eens een lijstje publiceren met foto's...zo van: Die foto = Castelanus..., die foto = Cumulus Nimbus.., die foto = Congestus... of weet ikutquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:02 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, viel me ook op ! Nu barst het trouwens van de AC Castellanus en CU Congestus in de lucht. Flink onstabiel dus
I second that!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kan iemand niet eens een lijstje publiceren met foto's...zo van: Die foto = Castelanus..., die foto = Cumulus Nimbus.., die foto = Congestus... of weet ikut
kan ze niet meer uit elkaar houden...
http://www.home.zonnet.nl/yorickdw/yorick.htmquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kan iemand niet eens een lijstje publiceren met foto's...zo van: Die foto = Castelanus..., die foto = Cumulus Nimbus.., die foto = Congestus... of weet ikut
kan ze niet meer uit elkaar houden...
tja, we hebben onze FWC (Fok! Weer Centrum) hier, wat betrouwbaarder is dan het KNMI. Misschien moeten we ze een waarschuwing sturen?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:12 schreef flugeltje het volgende:
Zou het KNMI nog met een weeralarm komen of wachten ze af of het gebied nog gaat activeren? Als het echt een MCS is mag je toch verwachten dat het wel meer dan 1 provincie zal gaan beslaan...
Het KNMI laat altijd op zich wachten, lijkt me sterk dat ze nu ineens actief worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:12 schreef flugeltje het volgende:
Zou het KNMI nog met een weeralarm komen of wachten ze af of het gebied nog gaat activeren? Als het echt een MCS is mag je toch verwachten dat het wel meer dan 1 provincie zal gaan beslaan...
yeah baby...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:13 schreef Oom_Agent het volgende:
In Parijs nu ook veel schade door omgewaaide bomen, blikseminslagen, hagel en de wegen liggen bezaaid met bladeren.
Hhaha dat zullen ze leuk vinden!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, we hebben onze FWC (Fok! Weer Centrum) hier, wat betrouwbaarder is dan het KNMI. Misschien moeten we ze een waarschuwing sturen?![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, we hebben onze FWC (Fok! Weer Centrum) hier, wat betrouwbaarder is dan het KNMI. Misschien moeten we ze een waarschuwing sturen?![]()
dat soort dingen zie ik hier ook met een vaartje voorbij komen, ware het niet dat er hier vrijwel geen zon meer over is nu.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Opbollende wolken in Nijmegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe ik wel evenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
thx..alvast!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:13 schreef Party_P het volgende:
[..]
http://www.home.zonnet.nl/yorickdw/yorick.htm
Hier al wat uitleg, ik zoek even verder
cumulus zijn snelstijgende wolkendie als bloemkolen eruitzien.
cumulus nimbus = regenwolk (die snel de lucht in schiet)
hier nog wat uitleg:
http://home.hetnet.nl/~djansma/weten/wolken.htm
jah..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:17 schreef Oom_Agent het volgende:
En hij wordt geler.............. (lijkt wel een puist, die boven ons land gaat knappen![]()
)
[afbeelding]
*pakt paraplu* *pakt de betadine en sterilon er ook maar bij*quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:17 schreef Oom_Agent het volgende:
En hij wordt geler.............. (lijkt wel een puist, die boven ons land gaat knappen![]()
)
[afbeelding]
Komt goedquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
*pakt paraplu* *pakt de betadine en sterilon er ook maar bij*
O en je plaatje doet het niet
En Speedy; post je wel hun reactie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |