Er is natuurlijk wel wat voor te zeggen dat het plegen van abortus het vermoorden van een mens is. Niet dat ik het daar in alle gevallen eens mee zou zijn, maar dat terzijde. Je zou je argument dus ook kunnen gebruiken om infanticide goed te keuren, want "Wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?"quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor anderen te bepalen ?
De crux is uiteraard dat het geen situatie van 0 of 1 is, of het ene of het andere.quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Je snapt toch hopelijk zelf wel het verschil tussen een hoop cellen, en een pasgeboren kind met volledig werkende hersenen ?
Mee eensquote:Op zondag 15 augustus 2004 16:50 schreef Onderbroek het volgende:
als de zwangerschap 'een ongelukje' op bijvoorbeeld je 16e was en degene wil abortus plegen: bekijk het maar.
Als iemans zwanger wordt na een verkrachting; abortus wel toegestaan
Ik kan je bij voorbaat gaan vertellen wat de consequentie van een dergelijke maatregel zal zijn. Veel valse aangiftes van verkrachting met als consequentie veel onschuldige jonge mannen in de bajes waardoor op termijn de bewijslast voor 'verkrachting' verzwaard moet worden met alle consequenties van dien.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mee eens![]()
Hmmm tja daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op zondag 15 augustus 2004 22:36 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik kan je bij voorbaat gaan vertellen wat de consequentie van een dergelijke maatregel zal zijn. Veel valse aangiftes van verkrachting met als consequentie veel onschuldige jonge mannen in de bajes waardoor op termijn de bewijslast voor 'verkrachting' verzwaard moet worden met alle consequenties van dien.
Aangiftes zullen wrs stijgen ja, maar ik denk niet dat er veel onschuldigen achter de tralies verdwijnen. Die onbekende man waarvan het gezicht bedekt was, die zal je niet zo gauw vinden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:36 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik kan je bij voorbaat gaan vertellen wat de consequentie van een dergelijke maatregel zal zijn. Veel valse aangiftes van verkrachting met als consequentie veel onschuldige jonge mannen in de bajes waardoor op termijn de bewijslast voor 'verkrachting' verzwaard moet worden met alle consequenties van dien.
Veel voorkomende situatie: Meisje gaat met jongen naar bed en wordt zwanger. Omdat ze het onder zware culturele of familiedruk staat of het kind om een andere reden niet wilt wil ze een abortus plegen. De enige manier om dit te doen is uiteraard te zeggen dat verkracht is. In legio gevallen zullen ze ervoor kiezen om abortus te plegen, ergo haar bevruchter onterecht te beschuldigen van verkrachting.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aangiftes zullen wrs stijgen ja, maar ik denk niet dat er veel onschuldigen achter de tralies verdwijnen. Die onbekende man waarvan het gezicht bedekt was, die zal je niet zo gauw vinden.
Wat is er tegen adoptie?quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:37 schreef thabit het volgende:
Ik kan totaal geen medelijden voelen voor mensen die "ongewenst" zwanger raken. Waar ik wel medelijden voor kan voelen, is dat kind dat vervolgens ongewenst is. Die zal niet de meest geweldige opvoeding genieten. Daarom moet abortus toch worden toegestaan in mijn optiek.
heb je wel eens een zwangerschap voldragen gia?quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er tegen adoptie?
LOL. Mijn oudste wordt vrijdag 12. De jongste is 10.quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:46 schreef MarMar het volgende:
[..]
heb je wel eens een zwangerschap voldragen gia?
ik vind het punt 1 de verantwoordelijkheid van ouders om ervoor te zorgen dat meisjes van 16 goed weten hoe ze voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken en aan de pil kunnen/mogen zodra ze dat nodig hebbenquote:Op maandag 16 augustus 2004 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
LOL. Mijn oudste wordt vrijdag 12. De jongste is 10.
Dus, ja, al twee keer. So what?
Zo erg is dat niet. Als je neukt en je let niet op, dan ben je zwanger. Als je dat kind niet wilt, kun je het uiteraard afstaan. Ik vind, persoonlijke mening, dat in zo'n geval abortus niet toegestaan zou moeten worden.
Maar jij vind het zielig voor 16-jarige meisjes om een zwangerschap te voldragen? Waarom? Omdat het hun figuur misschien verpest? Omdat ze de laatste 3 maanden met een vreselijke toeter lopen?
Geloof me, als abortus niet zo makkelijk was, keken ze echt wel beter uit.
Ben ik met je eens. Ik was dus ook al vanaf mijn 15de aan de pil, omdat ik toen al 2,5 jaar verkering had. Mijn "schoonmoeder" maakte mij voor hoer uit, omdat ik aan de pil ging, want haar zoontje deed zoiets niet. (Hij moest overigens een jaar of 3 later trouwen, omdat hij een meisje bezwangerd had.)quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:37 schreef MarMar het volgende:
[..]
ik vind het punt 1 de verantwoordelijkheid van ouders om ervoor te zorgen dat meisjes van 16 goed weten hoe ze voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken en aan de pil kunnen/mogen zodra ze dat nodig hebben
Volgens mij is dat in principe onmogelijk, tegenwoordig. Alleen bij alcoholgebruik, roken en bepaalde medicijnen kan de pil minder goed werken. En ja, dan is het toch je eigen verantwoordelijkheid.quote:punt 2 misschien heb je mijn post gelezen? is het "niet goed oppassen" als je door de pil heen zwanger wordt?
Ik ook niet.quote:punt 3 een zwangerschap voldragen en dan een kind weg doen, ik zou het nooit kunnen
Ja, dat zijn de consequenties van zwanger zijn. Pech.quote:plus dat ook een zwangerschap veel do's en don'ts met zich meebrengt
Welnee, er zijn er zat die met hun 14de bevallen en niks aan de hand. Er zijn zelfs landen waar dit normaal is. Hoe jonger de moeder, hoe minder risico zelfs. En dan heb ik het uiteraard niet over kinderen, maar tieners.quote:en je vergeet voor het gemak dat jong kinderen krijgen lichamelijk ook nog wel eens risico's met zich mee brengt...
Ja, dat moet inderdaad. Liever dubbele protectie dan een kind, toch?quote:ik vind je standpunt nogal zwart/wit eigenlijk.. netalsof je zelf ELKE KEER dat je neukt, rekening houdt met het feit dat je misschien zwanger zou kunnen worden..
Zoals gezegd, dat zijn de consequenties.quote:een zwangerschap is wel even heel wat meer dan drie maanden met een dikke toeter lopen en een kind op de wereld persen, zou jij dan als moeder toch echt moeten weten.
als ik ook maar de mogelijkheid gezien had om het kindje een goed leven te geven EN goed te kunnen blijven zorgen voor mijn dochtertje, had ik het niet weg laten halen.. dus nee, dan had ik geen abortus hebben laten plegen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 14:23 schreef Gia het volgende:
Goed, is het voor jou mogelijk een uitzondering. Maar normaal gesproken raak je niet zwanger als je de pil gebruikt. Ik gebruik al 25 jaar de pil. Met twee onderbrekingen, dus.Maar dat was gepland.
Ik vind wel dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor het zwanger raken. Zou je ook abortus hebben laten plegen als je wel bij die man was gebleven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |