dank u, ik zal mijn post editen...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Denk dat je een deel van dit verhaal ook in werk en geldzaken moet posten
hoeveel is ze me waard?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef harrie1 het volgende:
ligt er aan hoelang ze daar woont
1 jaar is samen leven !
dus ben je verantwoordelijk
je relatie?
tja hoeveel is ze je waard?
klinkt lullig
maar is de harde waarheid
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:36 schreef Moonah het volgende:
Ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor haar schulden. Je hoeft dus ook niets op te hoesten.
Wat ik wél erg opmerkelijk vind, is dat jij in je post spreekt over mijn adres etc. Voelt het niet als echt samen?
Ah, oké.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...
Bedankt voor je zeer goed onderbouwde analyse! Zulke reacties zijn echt gewaardeerd hier.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:39 schreef Sakura het volgende:
Ongevraagd post door laten sturen, er achter komen dat ze zware schulden heeft...
Lekkere relatie hebben jullie, nog ff en je komt er ook nog achter dat ze heftig vreemd gaat in haar vakantie.
Sorry hoor, maar ik mis een essentieel iets in jullie relatie, en dat is "vertrouwen, eerlijkheid en openheid"
Zonder die ingredienten heb je geen relatie, maar slechts een 'neukertje'
Het huis blijft van jou, staat op jou naam, de spullen daarintegen blijven alleen staan als die ook echt op jou naam staan en je dat kan aantonen. Kan je dat niet dan zie ik het slecht voor je in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...
Zij waardeert dat en ze betaalt me het bedrag ook weer terug, maar dan in kleine delen. Dit omdat ze de termijnbedragen niet in een keer kan ophoesten (gezien haar salaris).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:43 schreef Alicey het volgende:
Wat voor het relatie-element wel belangrijk is.. Wat is haar reactie op het feit dat jij haar schulden betaalt?
Waarom ? Kan ze die zelf niet betalen ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres. Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen.
Begrijpelijk, maar als dat haar opstelling is, moet je *zeker niet* haar schulden betalen.quote:Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.
Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Welke betalingsafspraak ?quote:Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
Ik zou toch proberen te praten, omdat je op deze manier niet alleen je eigen fianciën, maar ook je relatie op een dood spoor zet. Want het blijft knagen, als je er niet over praat, en dat is zeker niet bevorderlijk.quote:Mijn vraag is:
- Hoe nu verder met de relatie? Praten over dit probleem helpt gewoon niet meer en ik kan het ook niet meer voor haar ophoesten...
jouw betalingsafspraak? Als in: jij hebt, op persoonlijke titel, met Interim Justitia afspraken gemaakt over jouw betaling van haar schulden?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
hij is blij dat het nu nog zijn huis is.. als het zo doorgaat is het huis ook niet meer van hem straks, maar van een bieder in de executieverkoop.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:36 schreef Moonah het volgende:
Ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor haar schulden. Je hoeft dus ook niets op te hoesten.
Wat ik wél erg opmerkelijk vind, is dat jij in je post spreekt over mijn adres etc. Voelt het niet als echt samen?
Het is niet dat ze 'zomaar' op vakantie gaat. Dit was al ruim van te voren gepland.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat ze het wel handig vindt dat jij haar schulden betaalt. Waarschijnlijk verwacht ze ook dat je haar incasso's betaalt. I ben bang dat jullie relatie over is zogauw je stopt met betalen, dan zal ze liever een vriend zoeken die wat makkelijker is. maargoed ik zou haar eerst een opbellen over hoe en wat, ik vind het wel raar dat ze zomaar op vakantie gaat en waarschijnlijk weer bakken van (jouw) geld uitgeeft. Pas maar op met die vrouw!!!
als het huis op zijn naam staat is er niets aan de hand als de schulden op de naam van zijn vriendin staan...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hij is blij dat het nu nog zijn huis is.. als het zo doorgaat is het huis ook niet meer van hem straks, maar van een bieder in de executieverkoop.
sorry, maar om verwarring te voorkomen raad ik je aan om eerst dit topic door te lezen Intrum Justitiaquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:51 schreef Xtreem het volgende:
[..]
jouw betalingsafspraak? Als in: jij hebt, op persoonlijke titel, met Interim Justitia afspraken gemaakt over jouw betaling van haar schulden?
Ik zit niet in dat wereldje, maar als dit de situatie is, vermoed ik dat je persoonlijk de lul bent...
Jongens, jullie laten me nu wel heel erg over mezelf twijfelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:55 schreef Alicey het volgende:
Ik hoop voor je dat het echt liefde is Eerlijke Klootzak, maar ik ben bang dat het er inderdaad op zal uitdraaien dat als je haar schulden niet meer betaalt, dat er dan een aap uit een mouw gaat komen..
Niemand zegt dat ze dit met opzet heeft gedaan maar de meeste mensen die schulden maken en constant geld uitgeven die hebben niet door dat ze zulke 'puinhopen' met zich meebrengen. Tevens als er iemand anders is die het wel even oplost voor ze om het even zo te zeggen, hebben ze zoiets van oh gaat wel makkelijk zo wat moet ik veranderen dan. hoeft tevens niet speciaal een vrouw te zijn...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Jongens, jullie laten me nu wel heel erg over mezelf twijfelen.
Het lijkt nu echt alsof ze dit al ruim van te voren had gepland (voor onze relatie) dat ik dus opgezadeld gaat worden met schulden? Zijn vrouwen echt hiertoe in staat?
Het kan ook zo zijn dat ze gewoon heel graag met je wilde samenwonen en daarom niet durfde te zeggen dat ze schulden had of zo? En dat ze er gewoon ook niet mee om kan gaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Het lijkt nu echt alsof ze dit al ruim van te voren had gepland (voor onze relatie) dat ik dus opgezadeld gaat worden met schulden? Zijn vrouwen echt hiertoe in staat?
Sommigen wel. Ik ken er in ieder geval nog zo een, die van vriendje naar vriendje hopt, totdat vriendje het zat wordt om haar schulden te betalen..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ze staat ingeschreven op dat adres in de GBA. In dat geval is het aannemelijk dat er spullen van haar staan, en zal TS dus moeten aantonen dat bepaalde spullen aan hem toebehoren..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:01 schreef amvanwel het volgende:
Hmmm... volgens mij mogen spullen door een deurwaarder niet zomaar weggehaald worden. Als het huis op zijn naam staat, is het redelijkerwijs aan te nemen dat de spullen in het huis ook van hem zijn en kan een deurwaarder deze niet zomaar meenemen. Dit was althans een aantal jaren geleden nog het geval (van wat mij bijstaat..).
ik denk dat liefde en financien met elkaar vloeken als het puntje bij paaltje komt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sommigen wel. Ik ken er in ieder geval nog zo een, die van vriendje naar vriendje hopt, totdat vriendje het zat wordt om haar schulden te betalen..
Het kan ook genuanceerder liggen. Wellicht interesseren die schulden haar in het geheel niet. Het probleem wat dan echter komt is dat jij wel in eerste instantie kunt worden aangesproken, en wanneer je voor die eer bedankt, ben je niet goed genoeg meer voor haar...
Die indruk heb ik zelf ook. Vooral als de draagkracht sterk afwijkend is. Verder is het zo dat relaties die beginnen met (wat voor dan ook) persoonlijke problemen, vaak binnen een aantal jaar stranden..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:11 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik denk dat liefde en financien met elkaar vloeken als het puntje bij paaltje komt.
Als zij zwanger is van jou, dan ben ik van mening dat je in dat geval haar niet aan zichzelf kan overlaten. In dat geval is het beter om haar zover te krijgen dat ze inziet dat schulden niet prettig zijn, en vervolgens zien of je een schuldhulpverleningstraject kunt doorlopen.quote:Ik zal niet de enige zijn die dit probleem heeft dat een relatie op de klippen loopt door een financiele kwestie. Ik denk dat er niks anders op zit dan de relatie te verbreken, al is zij reeds een maand zwanger...(we hebben de test gedaan voordat ze op vakantie ging). Ik wil namelijk niet straks dat we allebei op straat staan omdat ik het huis moet verkopen.
Wat is de wereld toch oneerlijk. Mijn ondertitel geeft het exact weer....
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe ze aan die schulden is gekomen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ja, ze is tijdelijk gestopt met de Universiteit om full time te werken om de rest van haar schulden zsm af te lossen. Ze wil namelijk ook niet dat ik me constant er druk over maak.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Overigens aan TS : Heeft je vriendin een baan?
Kun je dit ook onderbouwen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:17 schreef Apie74 het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe ze aan die schulden is gekomen.
Had je niet gedacht he, dat het leven zo hard kan zijn?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het wordt wel een beetje erg bizar allemaal
Ik heb voordat ze op vakantie ging al tegen 'r gezegd dat ik niet van plan ben om haar schulden af te lossen terwijl ze gewoon vrolijk op vakantie gaat. Ze zei toen dat ze na haar vakantie ook zsm haar schulden gaat aflossen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:27 schreef ASSpirine het volgende:
als ze het heeft, creditcard kapotknippen...
heb ook het gevoel dat ze van je profiteert...
In dit geval lijkt het mij wel dat ze zelf enige verantwoordelijkheid neemt. Dit maakt de vooruitzichten beter. Zorg dat zij haar financiele situatie aanpakt. Laat haar een plan maken om alle schulden af te lossen, en indien dit niet lukt het via een gemeentelijke kredietbank of andere schuldhulpverleningsinstantie zien een regeling te krijgen. Dan hebben jullie in ieder geval rust..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:21 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ja, ze is tijdelijk gestopt met de Universiteit om full time te werken om de rest van haar schulden zsm af te lossen. Ze wil namelijk ook niet dat ik me constant er druk over maak.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat wanneer je weet hoe ze aan die hoge schuldenlast gekomen is, je weet wat voor type ze is qua geld uitgeven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:23 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Kun je dit ook onderbouwen?
Is het niet belangrijker om af te vragen HOE de relatie gered kan worden?
Intrum Justitia voert (zoals de meeste incassobureaus) geen onderzoek uit naar de gronden van de vordering. Gezien Intrum Justitia europees marktleider is op gebied van receivables management, krijgt intrum justitia bijna alle vorderingen van multinationals toegeschoven. Ik denk dat relatief gezien Intrum niet veel meer onterechte vorderingen opvoert dan andere incassobureaus, maar gezien ze marktleider zijn, zijn het er absoluut wel veel meer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje offtopic: "Interim Justitia" ken ik alleen van naam, van de topics over *onterechte* aanmaningen, van bedrijven (gratis webhosts e.d.) die daar geen recht op hebben... En "Interim Justitia" leek daaruit nogal dubieus te zijn, en veel zaken aan te nemen waar een luchtje aan zit.
ja ok, maar gedane zaken nemen geen keer. Dus er zal NU een oplossing moeten komen voordat de deurwaarders echt alles komen halen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:37 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Hiermee bedoel ik te zeggen dat wanneer je weet hoe ze aan die hoge schuldenlast gekomen is, je weet wat voor type ze is qua geld uitgeven.
Heeft ze bijv. een gat in d'r hand door allemaal dingen te kopen die ze eigenlijk niet kan betalen? Of is ze bijv. gokverslaafd geweest ofzo (ik noem maar wat hoor)? Of heeft ze een studieschuld of huurachterstand?
Als je dus weet wat de oorzaak van die schulden is dan weet je een beetje waar je met d'r aan toe bent en hoe je het evt kan oplossen om je relatie te redden. Waarvan zijn die incasso's bijv. die je krijgt?
Dan krijg je weer een ouder-kind situatie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:45 schreef ASSpirine het volgende:
neem haar manieren om schulden te maken weg, dus creditcard, pin pas, chequeboekje of wat dan ook WEG
het is voor haar eigen goed
ze is je droomvrouw, speel dan de ouder, jij hebt toch wat te zeggen in je relatie?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:53 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Dan krijg je weer een ouder-kind situatie.
Zij is nu volwassen genoeg om met geld om te gaan. Ik heb de hoop opgegeven om haar elke keer weer te wijzen op haar verantwoordelijkheden.
Ik vind het ook erg als we door financiele problemen uit elkaar moeten, maar wat moet ik dan in godsnaam voor actie ondernemen????
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:08 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Mss vergezocht, maar laat haar zien wat er kan gebeuren, neem iets dierbaars van haar weg, je kan haar even laten flippen.
dacht eerder aan iets materieels, zoals een ring van haar lievelings maar jammer genoeg overleden omaquote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?
Dat is moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen helpt het, maar soms drijft het je ook verder uit elkaar. In deze situatie moet je ook (Nouja, moeten, imho dan) rekening houden met haar situatie. Ze is zwanger, en zal binnenkort ook te maken krijgen met hormonale schommelingen en alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat je haar nu in de steek kunt laten.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Het is ook niet eerlijk tegenover haar, maar ik zit nu zelf in financiele problemen (zie andere topic waar je me reeds van goed advies hebt voorzien) waar ik niet meer uit kom als het zo door gaat. En ik heb verder geen familie om terug te gaan als ik mijn huis wordt uitgezet. Zij kan (en gaat ook elk weekend) naar haar moeder om bij te kletsen. Ik kan geen kant op, heb alleen mijn huis en mijn hond.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen helpt het, maar soms drijft het je ook verder uit elkaar. In deze situatie moet je ook (Nouja, moeten, imho dan) rekening houden met haar situatie. Ze is zwanger, en zal binnenkort ook te maken krijgen met hormonale schommelingen en alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat je haar nu in de steek kunt laten.
De financiele problemen die jij zelf hebt, is dat ten gevolge van hetgeen echt op jouw naam staat, of is het omdat je ook haar financiele problemen op je neemt?quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Het is ook niet eerlijk tegenover haar, maar ik zit nu zelf in financiele problemen (zie andere topic waar je me reeds van goed advies hebt voorzien) waar ik niet meer uit kom als het zo door gaat. En ik heb verder geen familie om terug te gaan als ik mijn huis wordt uitgezet. Zij kan (en gaat ook elk weekend) naar haar moeder om bij te kletsen. Ik kan geen kant op, heb alleen mijn huis en mijn hond.
Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jouw vragen, maar er gaan momenteel ook dingen door mijn hoofd die ik liever niet heb :'(quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:44 schreef Xennia het volgende:
je bent wel erg selectief in het beantwoorden van vragen
je weet tenminste al wat belangrijker isquote:Op zondag 15 augustus 2004 00:49 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jouw vragen, maar er gaan momenteel ook dingen door mijn hoofd die ik liever niet heb![]()
Daarnaast ben ik ook beetje moe geworden. Ik zou vandaag naar de Dance Parade gaan maar heb het afgezegd omdat ik anders geen geld meer heb over heb voor boodschappen tot einde van de maand...
Ik heb alleen maar mijn studieschuld (en daarnaast nog wat verkeersboetes open staan, maar dat is nog binnen redelijke termijn te voldoen). Dus ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
De financiele problemen die jij zelf hebt, is dat ten gevolge van hetgeen echt op jouw naam staat, of is het omdat je ook haar financiele problemen op je neemt?
En.. Hoe zie jij je toekomst met haar? (Uitgaande van de ideale situatie)
Nee, dat niet maar we hebben ook nog niet besloten het te houden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:22 schreef Xennia het volgende:
was de zwangerschap gepland?
Ik merk dat ze idd steeds verstandiger omgaat met haar geld en ze is ook full time gaan werken zodat het zsm opgelost wordt. Haar gsm abo was al afgesloten vanwege achterstand en die heeft ze recentelijk weer kunnen activeren omdat ze betaalde.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Alicey het volgende:
Eerlijke Klootzak, kun je misschien proberen duidelijk te maken waar de grens ligt van haar verantwoordelijkheid? Je zei dat ze zelf werk heeft om haar schulden af te lossen, wat ik zie als een teken van verantwoordelijkheid. Aan de andere kant blijft ze nieuwe schulden maken. Heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is? Hoe denkt ze hier zelf over? Heeft ze zelf in de gaten wat ze doet? Kun je die vragen voor me beantwoorden? (In ruil daarvoor probeer ik je een adviesje te geven).
Ok.. Probeer haar in dat geval te bewegen tot het aflossen van haar schulden. Kinderen kosten heel veel geld wanneer je hen een verantwoordelijk leven wilt gunnen. Wellicht is een schuldhulpverleningstraject een uitkomst voor jullie. Alleen zullen jullie beiden, dus ook zij, hier volledig achter moeten staan!quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar mijn studieschuld (en daarnaast nog wat verkeersboetes open staan, maar dat is nog binnen redelijke termijn te voldoen). Dus ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen.
Goed en slecht zijn slechts dingen die door mensen zijn verzonnen, en hebben geen waarde. Goed, in deze situatie heb je niets aan die visie. Als partners zul je elkaars pro's en con's moeten accepteren. Wel is van belang dat de con's geen schade opleveren. Denk je dat het lukt om haar zover te krijgen dat ze geen nieuwe schulden maakt?quote:En wat betreft de toekomst, ik zie haar echt als mijn droomvrouw. Maar de vraag is of ik ook de slechte eigenschappen van haar moet accepteren.
Dat lijkt me een goed teken!quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:56 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik merk dat ze idd steeds verstandiger omgaat met haar geld en ze is ook full time gaan werken zodat het zsm opgelost wordt. Haar gsm abo was al afgesloten vanwege achterstand en die heeft ze recentelijk weer kunnen activeren omdat ze betaalde.
Deels waar.. Ik moet inderdaad toegeven dat ik zelf ook er niet aan ontkom aan die zaken te denken, en er ook aan uit te geven, ondanks mijn financiele situatie.quote:Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Haha... Is dat wel waar?quote:Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
Hmm.. Dat is weer minder.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:04 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
bedankt voor jouw reactie merdeka!
Ik heb echter al vele malen geprobeerd haar bij te praten op dit gebied (schulden zsm aflossen voordat het nog erger wordt) maar na vanavond is het me duidelijk geworden dat ze er nog niet realiseert wat de gevolgen kunnen zijn.
Hoe ga je daarmee om?quote:En ik zie nog meer problemen als we het kind houden.
Haar moeder kan haar in deze niet helpen want ze is vorig jaar werkeloos geraakt en zit nu in de uitkering.
Verder hebben sommige reacties (ergens in het begin van de thread) me op waanideeen gebracht waardoor mijn acceptatiegrens nog lager is geworden.
Hmmm... Dit herken ik erg goed..quote:Zomaar denk ik dat ze nu lekker op vakantie is met haar vriendin en daar heerlijk los gaat zonder rekening met mij te houden. Maar ik wil haar ook niet bellen/sms'en om te vertellen dat er weer 4 brieven liggen van incassobureaus die voor haar bestemd zijn....daar worden we beide niet vrolijker op.
Uhquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...
Sommige mensen zijn misschien wel geboren om vrijgezel te blijven?
Ik vind het eerste een beetje onzin.. Waarom zou de man altijd voor de vrouw moeten zorgen? De vrouw heeft ook eigen verantwoordelijkheid!quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...
Hmm... hoezo zie je dat zo?quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Lijkt me een slecht plan. Nog afgezien van het feit dat uit elkaar gaan meestal niet bevorderlijk is voor je relatie, is het ook niet praktisch, omdat je dan nog wel alle shit van deurwaarders etc over je heen krijgt, terwijl je vriendin er niet is.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
dat deze relatie misschien voor jou niet werkt wil nog niet zeggen dat je ongeschikt bent voor relaties. Ik snap je conclusie niet helemaal, maar lees zo tussen de regels door dat je je beslissing al hebt genomen... maar er nog niet aandurftquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Daarom ben ik ook deze topic gestart....quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:53 schreef La-Fosca het volgende:
dus bezint eer ge begint...
Ik zou haar toch bellen, het feit dat ze op vakantie is is dan jammer, het zijn HAAR schulden die JIJ niet op kunt lossen, dus laat zij maar met een oplossing komen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hallo mensen, hier ben ik weer.
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Maar ALS ik geen actie onderneem, riskeer ik de kans dat de deurwaarder binnenkort aan de deur klopt.
Gewoon wachten tot ze terug is, die 2 dagen maken ook niet uit. Als ze terug is, confronteer je haar en laat je haar op maandag meteen al die briefschrijvers bellen en het uitleggen. Ze zal betaalafspraken moeten maken met alle afzonderlijke schuldeisers.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Maar ALS ik geen actie onderneem, riskeer ik de kans dat de deurwaarder binnenkort aan de deur klopt.
Laat haar naar die incassobureaus bellen dat ze pas over een week terug is, en dan pas aan haar verplichtingen kan gaan voldoen. Daarnaast zou ik toch echt serieus gaan overwegen om haar in iedergeval uit te schrijven. Dat wil zeggen dat ze dan officieel niet meer bij jou inwoont.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
ja, maar het is wel op mijn adres waar al die brieven komen...en de deurwaarder zal de spullen die er staan ook meenemen vrees ik..quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot ze terug is, die 2 dagen maken ook niet uit. Als ze terug is, confronteer je haar en laat je haar op maandag meteen al die briefschrijvers bellen en het uitleggen. Ze zal betaalafspraken moeten maken met alle afzonderlijke schuldeisers.
Ze kunnen wel meer verzoeken. Wat is de achtergrond? De hoeveelste aanmaning is het, zijn er ooit betalingen verricht etc.? Als het een eerste aanmaning is, en er zijn nog geen betalingen verricht, kun je wel wachten tot ze terug is. Houd als richtlijn wel aan dat er binnen 2 weken geantwoord wordt.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren
Laat je nu niet teveel intimideren door dat incassobureau of die deurwaarder. 5 dagen is geen realistische reactie-termijn.quote:maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Heeft die deurwaarder al een vonnis? In dat geval is het wel aan te raden om zeer spoedig te reageren. Wanneer er nu nog "slechts" gedreigd wordt met dagvaarding, is 5 dagen geen realistische termijn.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ja, maar het is wel op mijn adres waar al die brieven komen...en de deurwaarder zal de spullen die er staan ook meenemen vrees ik..
nee, tis ook weer een brief van Intrumquote:Op zondag 15 augustus 2004 12:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heeft die deurwaarder al een vonnis? In dat geval is het wel aan te raden om zeer spoedig te reageren. Wanneer er nu nog "slechts" gedreigd wordt met dagvaarding, is 5 dagen geen realistische termijn.
Nee, niet bellen. Dat is een standaard-brief die ze sturen. Ik heb hier ook een hele stapel van die brieven liggen. De brieven hebben echter vaak het gewenste effect : Er komt een zeer snelle reactie, en degene die ze aanschrijven is al enigszins geintimideerd.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:37 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
nee, tis ook weer een brief van IntrumDat is het leuke ervan...
Ik weet dus niet of ik haar hiervoor moet bellen, maar er liggen nog 3 andere brieven voor haar klaar die ik nog niet heb geopend!
Dit vind ik ook nog het meest zorgwekkende aan de hele situatie...quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:53 schreef La-Fosca het volgende:
Allereerst: dat kindje...daar zou ik nog maar even heel goed over nagaan denken, hoe kan een vrouw die niet eens fatsoenlijk voor haarzelf kan zorgen wel voor een kind zorgen?
Ik weet niets van deurwaarders ed (gelukkig!). Ik vind het wél zeer slim om (als het enigszins mogelijk is) het reageren over te laten aan je vriendin. Ze moet zich maar eens gaan realiseren wat de gevolgen zijn van schulden maken en lekker met vakantie gaan. Als jij nu weer de hete kolen uit het vuur gaat halen, hoeft ze wederom haar verantwoordelijkheden niet te nemen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:39 schreef Alicey het volgende:
Wacht tot je vriendin terug is, en stuur ze dan een brief met een voorstel.
lijkt me sterk. als ik jouw adres opgeef zal de deurwaarder ook zo jouw huis ontruimen. pffff zou een mooi artikel zijn. en ja ik denk dat een vrouw/persoon wel in staat is om een kerel te gebruiken voor haar schulden. ik zou gewoon eerlijk stellen aan haar: of je regelt je schulden en ben de baas erover of je rot nu op!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt met een huisgenoot die lang van huis was, was erg lastig van die deurwaarders af te komen... maar ik heb toen die deurwaarder duidelijk gemaakt dat de persoon die hij zocht in het buitenland was en dat ik niks daarmee te maken had
de brieven bleven wel komen, maar tot ophalen van spullen is het gelukkig nooit gekomen, al had ik wel uit voorzorg al mijn echt waardevolle spullen uit dat huis gehaald en ergens anders gestald. Ik denk dat je dat ook het beste kan doen.. zorg ervoor dat al je waadevolle spullen weg zijn uit dat huis en wel meteen.
Als hij straks met een dwangbevel en politie voor de deur staat, halen ze gewoon alles weg en dan maakt het niet uit van wie het toevallig is.
Zíj moet die brief schrijven, niet hij. Lijkt me echt essentieel.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:45 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Bel je vriendin op en zeg het volgende: OF ze laat je NU eenbrief typen naar die schuldsanering met daarin het verzoek om een afspraak te maken met hun, OF zodra ze terug komt van vakantie gaat ze dr spullen pakken en vertrekt omdat je het simpelweg niet meer trekt.
als hij niet snel iets onderneemt voordat zn vriendin terug komt van vakantie dan zit hij dieper in de sjit dan nu lijkt mij...quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zíj moet die brief schrijven, niet hij. Lijkt me echt essentieel.
Wellicht op financieel-technisch vlak. Daar heb ik geen verstand van.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:51 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
als hij niet snel iets onderneemt voordat zn vriendin terug komt van vakantie dan zit hij dieper in de sjit dan nu lijkt mij...
Ahhhh...quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:53 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ga nu even in mijn bed liggen
Ik snap wat je bedoeld, daarom heb ik ook neergezet dat hij haar eigenlijk zou moeten bellen dan kan ze een keuze maken OF ze gaat weg OF ze gaat hulp zoeken.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wellicht op financieel-technisch vlak. Daar heb ik geen verstand van.
Maar als hij serieus iets aan zijn relatie met haar wil veranderen, dan zal hij haar verantwoordelijkheden ook echt aan haar moeten laten. Als hij nu die brief gaat schrijven gaat zij gewoon lekker door op haar manier.
Je kunt vreselijk veel van elkaar houden, maar dat is niet genoeg. Beide partners moeten hun eigen verantwoordelijkheden nemen. Anders is een relatie absoluut niet gelijkwaardig en heeft dus (imo) geen kans van slagen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 13:02 schreef Twisted_TpaU het volgende:
En dan nog, ondanks het feit dat zijn vriendin erg makkelijk met geld om gaat, denk ik toch dat als er 2 mensen van elkaar houden en de problemen die er zijn onder ogen willen komen je er wel samen uit kan komen. Je gaat voor elkaar of niet, en soms heb je de leuke dingen en soms de minder leuke dingen.
Ze zal misschien niet helemaal beseffen wat ze doet of wat ze veroorzaakt heeft, als je dit met haar bespreekt en er aan werkt dan denk ik dat er toch nog een hele mooie toekomst ( met of zonder kind ) aan zit te komen. Mocht ze het niet willen beseffen of ja zeggen en nee doen dan zie ik het helaas minder rooskleurig in.
Wij kunnen we hard roepen wat hij moet doen maar ik denk dat EK er meer aan heeft als wij gewoon onze ervaringen en of adviezen kunnen delelen met hem, de uiteindelijke keuze ligt toch aan hem, en indirect aan haar...
het gaat erom dat die persoon ingeschreven staat op dat adres. Op dat adres komen ze de spullen weghalen, ongeacht van wie dat die zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:46 schreef Fly-or-Die het volgende:
[..]
lijkt me sterk. als ik jouw adres opgeef zal de deurwaarder ook zo jouw huis ontruimen. pffff zou een mooi artikel zijn. en ja ik denk dat een vrouw/persoon wel in staat is om een kerel te gebruiken voor haar schulden. ik zou gewoon eerlijk stellen aan haar: of je regelt je schulden en ben de baas erover of je rot nu op!
Tenzij je kunt aantonen dat de spullen van iemand anders zijn (d.m.v. factuur of koopakte). De enige uitzondering hierop is een bodembeslag van de belastingdienst. Normale crediteuren kunnen echter geen bodembeslag leggen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het gaat erom dat die persoon ingeschreven staat op dat adres. Op dat adres komen ze de spullen weghalen, ongeacht van wie dat die zijn.
heb jij nog bonnentjes van je 5 jaar oude breedbeeld tv, of je videocamera?? Ik heb van dat soort apparaten allang geen bonnnen meer. Als de garantie verlopen is gaan alle bonnen bij het oud papier. Ik denk dat TS er serieus goed aan doet zijn spullen op een ander adres te stallen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tenzij je kunt aantonen dat de spullen van iemand anders zijn (d.m.v. factuur of koopakte). De enige uitzondering hierop is een bodembeslag van de belastingdienst. Normale crediteuren kunnen echter geen bodembeslag leggen.
Alle bonnen bewaar ik ja.quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
heb jij nog bonnentjes van je 5 jaar oude breedbeeld tv, of je videocamera??
TS doet er goed aan, maar wel wanneer het nodig is. Pas wanneer er een dagvaarding ligt of een advocaat gaat zich er mee bemoeien, begint het serieus te worden..quote:Ik heb van dat soort apparaten allang geen bonnnen meer. Als de garantie verlopen is gaan alle bonnen bij het oud papier. Ik denk dat TS er serieus goed aan doet zijn spullen op een ander adres te stallen.
BULLSHITquote:Op zondag 15 augustus 2004 14:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het gaat erom dat die persoon ingeschreven staat op dat adres. Op dat adres komen ze de spullen weghalen, ongeacht van wie dat die zijn.
een wijze les, maar zoiets zie je niet van te voren aankomen. Als je iemand voor het eerst ontmoet, ga je niet vragen of hij/zij schulden heeft....tenminste, ik deed het niet i.i.g.quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:00 schreef Jill85 het volgende:
Mag ik je het volgende advies geven voor de toekomst, want het is voor nu toch al te laat:
laat je NOOIT, maar dan ook echt NOOIT gebruiken om geldzaken VAN ANDEREN te betalen.
Je bent te goed van vertrouwenquote:Op zondag 15 augustus 2004 22:52 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
een wijze les, maar zoiets zie je niet van te voren aankomen. Als je iemand voor het eerst ontmoet, ga je niet vragen of hij/zij schulden heeft....tenminste, ik deed het niet i.i.g.
Wayne Dyer.. haha.. dat boek heeft m'n moeder..!! Ongelooflijk dat ik dat hier tegen kom..quote:Op maandag 16 augustus 2004 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Je moet eens niet morgen maar nu gaan lezen
staan ook zulke dingen in
leerzaam boekje
w dyer schreef het..
succes
Haha je moeder!!!quote:Op maandag 16 augustus 2004 01:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Wayne Dyer.. haha.. dat boek heeft m'n moeder..!! Ongelooflijk dat ik dat hier tegen kom..
on topic: je weet hoe ik er over denk.
wel voor je gaat samenwonen. eigenlijk had zij jou dat toen moeten vertellen, het hoort niet dat je er om moet vragen. als ze het niet heeft verteld staat dat bij mij op een lijn met liegen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:52 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
een wijze les, maar zoiets zie je niet van te voren aankomen. Als je iemand voor het eerst ontmoet, ga je niet vragen of hij/zij schulden heeft....tenminste, ik deed het niet i.i.g.
ik had nog niet eens door dat hij in dit topic ook wel van toepassing was. gelukkig valt het bij mij inmiddels meequote:Op maandag 16 augustus 2004 01:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Wegens financiele problemen is het licht aan het eind van de tunnel tot nadere kennisgeving uitgeschakeld
lol vind hem leuk bedacht
Joh dus er valt een potje te breken?quote:Op maandag 16 augustus 2004 02:20 schreef Daddy_100 het volgende:
ach man kom op ik zelf heb ook dikke duizenden euro's als schuld staan aan de IB groep ach ja !
Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
dit is toch prima kan je je verhaaltje doen! iedereen weer blij! Zie het leven wat zonniger in! De rechters zijn nog niet de beroerste maar willen gewoon jullie verhaal even aanhoren en eventueel helpen met een regeling
nee, dan heb je een waarschuwingsbrief gehad dat je nu toch echt maar eens moet afbetalen. En dan krijg een incasseringsbureau voor de deur, en denk erom dat die de boel leeghalen. Diefstal zeg je? Nee dat is geen diefstal, want die spullen verkopen ze, zodat ze het bedrag bij elkaar krijgen wat de schuld waard is........quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:06 schreef Masta-t het volgende:
[..]
BULLSHIT
SPullen meenemen die van een ander zijn heet gewoon diefstal hoor; ook al doet de deurwaarder het. Dus dat gebeurt niet. Trouwens als ze spullen komen halen, dan heb je al lang een keer bij de rechter gestaan... zover is het nog lang niet.
Zeker een wijze les. Maar duidelijk heb je de kern nog niet begrepen. Het gaat er niet om om te vragen of iemand schulden heeft. Maar gewoon bemoei je niet teveel met geldzaken van een ander, hoeveel je ook van die ander houdt. Je gaat geen schulden af lossen voor iemand. Dat is de les.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:52 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Zeer grote onzin.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:22 schreef Jill85 het volgende:
[..]
nee, dan heb je een waarschuwingsbrief gehad dat je nu toch echt maar eens moet afbetalen. En dan krijg een incasseringsbureau voor de deur, en denk erom dat die de boel leeghalen. Diefstal zeg je? Nee dat is geen diefstal, want die spullen verkopen ze, zodat ze het bedrag bij elkaar krijgen wat de schuld waard is........
Als ik al een schuld aan ga, dan ga ik die bewust aan, en dan weet ik ook dat ik die moet terugbetalen. En dan doe ik dat terugbetalen ook.quote:Op maandag 16 augustus 2004 02:20 schreef Daddy_100 het volgende:
ach man kom op ik zelf heb ook dikke duizenden euro's als schuld staan aan de IB groep ach ja !
dit is toch prima kan je je verhaaltje doen! iedereen weer blij! Zie het leven wat zonniger in! De rechters zijn nog niet de beroerste maar willen gewoon jullie verhaal even aanhoren en eventueel helpen met een regeling
Daar heeft TS een damn geluk mee dat ie er niet later achtergekomen wasquote:ze zijn niet getrouwd in gemeenschap van goederen of zo
Nou, zoveel maakt het eigenlijk niet uit. Als je enige tijd samenwoont (duurzaam samenleven heet dat geloof ik) dan ben je op den duur ook mede-aansprakelijk voor schulden vd ander.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 09:10 schreef KingCold het volgende:
[..]
Daar heeft TS een damn geluk mee dat ie er niet later achtergekomen was
Nee, omdat ZIJ niet voor haarzelf kan zorgen. ZIJ! Het zijn HAAR schulden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Same here. Wanneer komt vriendin eigenlijk terug van vakantie?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:34 schreef bikerboy het volgende:
ik volg dit topic toch wel eigelijk maar kan niet echt raad geven. TS heeft al een tijd niet gereageerd, vraag me af hoe het nu gaat.
Tijd voor een huurcontract of een heroverweging van de relatie waarbij je direct een termijn voor aflopen van de inwoning afspreekt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hallo,
Ik zit sinds een paar weken al met een kwestie in mijn maag. Ik zal het probleem kort omschrijven en wil weten wat jullie ervan vinden.
Na een jaar relatie hebben mijn vriendin en ik besloten te gaan samenwonen. Ik had net een koophuis gekocht en mijn vriendin zat op kamers. Toen heb ik aangeboden (wat de plicht is van elke man) om haar bij mij in te laten wonen. We zouden (nog) geen samenlevingscontract maken dus geen verplichtingen voor beide partijen.
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres. Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen. Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.
Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Jij hebt geen contract getekend voor haar schulden. Intrum Justitia staat bekend als Janssen Justitie. Deze club hanteert de overvaltechniek van de chanterende bluf om geld te vangen. Als ze niet namens een schuldeiser van jou schrijven laat je het rustig voorkomen. Wel een dossier bijhouden en hen een brief terugsturen waarin je aangeeft niets met de schuldeiser te hebben namens wie zij jou een aanslag sturen. Je moet dit hele dossier van brieven over en weer goed bijhouden voor het geval Intrum Justitia de zaak inderdaad laat voorkomen.quote:Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
Zowoiezo nooit gaan betalen voor haar want daarmee 'erken' je de stellingname vn de chanteurs van Intrum Justitia.quote:Mijn vraag is:
- Hoe nu verder met de relatie? Praten over dit probleem helpt gewoon niet meer en ik kan het ook niet meer voor haar ophoesten...
Een uitstekend perspectief voor de TS zou ik denken.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:53 schreef milagro het volgende:
waarom zeggen een aantal hier steeds dat HIJ stappen moet ondernemen, haar moet helpen
zij gaat gvd op vakantie wetende dat ze zich dat he-le-maal niet kan permiteren.
laat haar lekker zelf d'r eigen rotzooi opruimen, ze zijn niet getrouwd in gemeenschap van goederen of zo, dus de TS is totaal niet verantwoordelijk voor haar gekloot en de gevolgen daarvan.
beslag gelegdquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hoi allemaal,
Update: zij is terug van vakantie maar blijft nog een paar dagen bij haar moeder om e.e.a. bij te praten. Ik heb het direct erover gehad en haar de incassobrieven gegeven. Zij zei dat ze het zsm gaat regelen.
Ondertussen is op mijn bankrekening (volgens mij) beslag gelegd. Mijn salaris werd voor de helft ingehouden en ik weet nog niet precies waarvoor. Ik ga hier maandag even naar mijn werkgever bellen of dit wel klopt.
ik weet het ook nog niet zeker. Er werd maar een deel van mijn salaris overgemaakt toen ik dit weekend op mijn bankrekening. Op mijn salarisstrook staat gewoon het volle salaris.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
beslag gelegdvolges mij kan dat niet zomaar. Ik dacht dat daar toch echt een uitspraak van de rechter voor nodig was.
Beslag leggen kan dus wel zomaar... daar heb je alleen maar betalingsachterstanden voor nodig en helemaal geen rechter.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
beslag gelegdvolges mij kan dat niet zomaar. Ik dacht dat daar toch echt een uitspraak van de rechter voor nodig was.
Het is wel gebruikelijk dat je vantevoren wordt ingelicht. In de regel komt een deurwaarder die beslaglegging bij je afleveren.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik weet het ook nog niet zeker. Er werd maar een deel van mijn salaris overgemaakt toen ik dit weekend op mijn bankrekening. Op mijn salarisstrook staat gewoon het volle salaris.
Ik weet nu dus niet zeker wat het is maar daar kom ik a.s. maandag pas achter. Ik dacht ook dat voordat ze beslag leggen op je rekening, je van te voren werd ingelicht.
Je wordt niet van te voren ingelicht (Want dan hoef je weinig fantasie te hebben om te raden wat er gebeurt). Wel moet binnen 3 werkdagen het proces-verbaal van de beslaglegging worden betekend. Wanneer er geen vonnis is, is hier sprake van een conservatoir beslag. Dat houdt in dat het geld nu alleen apart wordt gehouden, en pas na het vonnis kan worden geind.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik weet het ook nog niet zeker. Er werd maar een deel van mijn salaris overgemaakt toen ik dit weekend op mijn bankrekening. Op mijn salarisstrook staat gewoon het volle salaris.
Ik weet nu dus niet zeker wat het is maar daar kom ik a.s. maandag pas achter. Ik dacht ook dat voordat ze beslag leggen op je rekening, je van te voren werd ingelicht.
Ook bij conservatoir beslag is er een rechter voor nodig. Die rechter moet een machtiging geven om voor de hoofdzaak beslag te leggen. In die machtiging staat op welke zaken of gelden beslag gelegd mag worden (Doorgaans zijn dit de zaken en gelden waarvoor de machtiging is verzocht). Binnen een aantal weken na de beslaglegging moet de dagvaarding worden uitgebracht (Dit staat in de machtiging die de voorzieningenrechter heeft afgegeven, welke tezamen met het pv van beslaglegging 3 dagen na beslaglegging moet worden betekend).quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:00 schreef GM het volgende:
[..]
Beslag leggen kan dus wel zomaar... daar heb je alleen maar betalingsachterstanden voor nodig en helemaal geen rechter.
Dat is dus alleen bij een executoriaal beslag. Je bent dan al van te voren gewaarschuwd dat je moet betalen. Bij een conservatoir beslag wordt niet eerst het beslag betekend (Het doel van een conservatoir beslag is namelijk om te zorgen dat je niet gaat zorgen dat geld "zoek" raakt nadat je kennis hebt genomen van een aanhangige procedure).quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:02 schreef GM het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat je vantevoren wordt ingelicht. In de regel komt een deurwaarder die beslaglegging bij je afleveren.
Alsnog heb ik het idee dat dit hier niet het geval is. Normaal gesproken gaan er al enkele dagen overheen tussen het opmaken van de salaris-strook en het verwerken van de salaris-betalingen in de boekhouding. De loonstrook moet exact melden wat er met het bedrag gebeurt. Wanneer er dus het volledig bedrag opstaat, maar op je bankrekening niet, dan denk ik eerder dat ersprake is van een administratieve fout dan een beslag.quote:Maar, het kan natuurlijk wel zijn dat de stappen voor de beslaglegging al zijn uitgevoerd en de termijn tussen salarisbetaling en het KUNNEN meedelen erg krap is.
Bij een conservatoir beslag is er nog geen procedure geweest, en liggen dus nog alle opties open.quote:Het enige wat je tegen beslaglegging kunt doen is je schuld aan de beslaglegger voldoen.. wees blij dat het je huis niet is.
Dat mogen ze niet, dat is schending van privacy. Pas met een vonnis of beschikking in de handen mag een gerechtsdeurwaarder een werkgever benaderen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:23 schreef DarkElf het volgende:
mochten schulden hoog oplopen dan mag het idd dat een incassounie contact opneemt met je werkgever om met hun een batalingsregeling af te spreken.
Alleen gerechtsdeurwaarders en sommige overheidsinstanties mogen dat dus. Wanneer incassobedrijven dat doen, overtreden zij de wet.quote:vond het ook vreemd maar heb een tijd op personeelszaken gewerkt en heel regelmatig werd dat gedaan. daar komt namelijk iedere maand geld vandaan en zij mogen daar deels beslag op leggen.
Dat in ieder geval, dus ik vermoed dat er in dit geval iets anders aan de hand is.quote:de werknemer wordt dan meestal wel op de hoogte gesteld door incassobureau of door werkgever dus dat is wel vreemd als dat niet gebeurt is.
nee, we hebben ieder een aparte rekquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef Copycat het volgende:
Je vriendin heeft toevallig geen toegang tot jouw bankrekening?
Misschien vermoed ik spoken die er niet zijn, hoor. Maar jouw pinpas en -code zijn bij haar niet bekend?quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:14 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
nee, we hebben ieder een aparte rek
Ze woont pas sinds januari bij TS, dus daar is nog geen sprake van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:02 schreef merdeka het volgende:
[..]
Nou, zoveel maakt het eigenlijk niet uit. Als je enige tijd samenwoont (duurzaam samenleven heet dat geloof ik) dan ben je op den duur ook mede-aansprakelijk voor schulden vd ander.
<knip>
Bijpraten ? Vreemd. Zij heeft ongetwijfeld precies door wat er speelt. Waarom gaat ze niet eerst naar jouw (en dus ook haar) huis ? Verdorie, een vakantie en meteen dágen bijpraten met moedersquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hoi allemaal,
Update: zij is terug van vakantie maar blijft nog een paar dagen bij haar moeder om e.e.a. bij te praten. Ik heb het direct erover gehad en haar de incassobrieven gegeven. Zij zei dat ze het zsm gaat regelen.
Ondertussen is op mijn bankrekening (volgens mij) beslag gelegd. Mijn salaris werd voor de helft ingehouden en ik weet nog niet precies waarvoor. Ik ga hier maandag even naar mijn werkgever bellen of dit wel klopt.
Dat lijkt me een goed besluit!quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:08 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Voorts ga ik haar bellen, om tijdelijk apart te gaan wonen. Dit om van mijn kant alles op een rijtje te zetten. Wat zij verder doet interesseert me niet. Haar schulden ga ik niet meer betalen.
Ik ben meer teleurgesteld dan boos. Teleurgesteld omdat we op dit gebied niet op een lijn zitten. Dus teleurstelling: daar heb ik momenteel recht op, vind ik.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed besluit!
Overigens klink je boos... Is dat zo?
Aan jouw comment heeft-ie nog veel minder, kutkloonquote:Op maandag 23 augustus 2004 16:19 schreef DrFonk het volgende:
Heeft ie veel aan, Stakker (of was het Stacker).
Dat niet alleen, ook het geld wat ze van jouw loon hebben ingehouden, vind ik. En ik weet niet wat voor schulden ze nog meer door jou heeft laten betalen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:29 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik ben meer teleurgesteld dan boos. Teleurgesteld omdat we op dit gebied niet op een lijn zitten. Dus teleurstelling: daar heb ik momenteel recht op, vind ik.
Ik vind het erg knap dat je laat zien waar je staat en hoe je erover denkt. Ik hoop wel dat het tussen jullie 2 weer goed kan komen. Iedereen maakt fouten en zij heeft dus ook een grote fout gemaakt.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:29 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik ben meer teleurgesteld dan boos. Teleurgesteld omdat we op dit gebied niet op een lijn zitten. Dus teleurstelling: daar heb ik momenteel recht op, vind ik.
Ja natuurlijk heb je daar recht op!quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:29 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Wat je ook doet, wacht wel met een definitieve beslissing nemen minimaal tot woensdag. Als je nu een beslissing neemt, kan het impulsief zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
ik dank jullie allen voor je begrip en medeleven. Ik ga vanaf heden alles op een rijtje zetten. Een relatie van ruim 5 jr los laten is niet niks, maar als de problemen zich alleen maar opstapelen, en er geen licht aan het einde van de tunnel komt, dan dooft voor mij de vlam.
je hebt gelijk, ik sta voor een hele grote beslissing:quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat je ook doet, wacht wel met een definitieve beslissing nemen minimaal tot woensdag. Als je nu een beslissing neemt, kan het impulsief zijn.
Ik geef je zeker geen ongelijk. Het is vaak ook zo dat mensen met een verkeerd uitgavepatroon het nooit leren.. Desalniettemin, zorg dat je een eventueel besluit neemt wanneer je eerste boosheid en teleurstelling over zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik sta voor een hele grote beslissing:
alles weggooien betekent ook echt alles weggooien. Ik schat de kans klein in dat ze ooit verandert in haar uitgavepatroon. Ik probeer met alles wat ik heb uit de financiele shit te komen, al betekent het dat ik een paar maanden op brood en water moet leven. Maar ik heb het er voor over om daarna met een schone lei te beginnen. Ik wil ook op vakantie, en het liefst ook met een geliefde die ook aan mij denkt, ipv aan zichzelf.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:29 schreef Alicey het volgende:
1) Is ze op jouw adres ingeschreven?
2) Zonee, welk adres staat ze ingeschreven volgens de GBA
3) Hoe lang verblijft ze inmiddels bij jou?
4) Wat is haar leeftijd (< 18; 18-21; >21) en wat is jouw leeftijd (< 18; 18-21; >21)?
“door nalatigheid vergeten in te schrijven”... zij is 22.... en heeft (studie)schulden...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
1. Ja, ze staat sinds juni op mijn adres ingeschreven bij GBA. (dit terwijl ze al in januari is ingetrokken, maar door nalatigheid vergeten in te schrijven).
2. zie 1
3. Sinds januari
4. zij is 22, ik 25
Hoezo, plicht van elke man? De maatschappij zit immers al jaren anders in elkaar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Na een jaar relatie hebben mijn vriendin en ik besloten te gaan samenwonen. Ik had net een koophuis gekocht en mijn vriendin zat op kamers. Toen heb ik aangeboden (wat de plicht is van elke man) om haar bij mij in te laten wonen.
Dat is dus wat ik noem “nalatig”, niet “vergeetachtig”.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres.
Waarom ben jij in godsnaam HAAR schulden gaan aflossen???quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen.
Zij weet dat ZIJ schulden heeft, maar ze laat die JOU betalen, zodat ZIJ op vakantie kan gaan en jij met allerhande kopzorgen zit opgescheept. Lekkere “Vriendin” heb jij!!.. En lekkere vriend ben jij dat jij dit allemaal hebt toegestaan..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.
Praten doe je ook niets meer mee, sinds jij eenmaal hebt (had) besloten haar schulden te gaan betalen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
BullShit! Eerst komen de vaste lasten en schulden. Met het geld dat over is, kun je sparen of iets voor jezelf kopen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:56 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
5 jaar?...quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
ik dank jullie allen voor je begrip en medeleven. Ik ga vanaf heden alles op een rijtje zetten. Een relatie van ruim 5 jr los laten is niet niks, maar als de problemen zich alleen maar opstapelen, en er geen licht aan het einde van de tunnel komt, dan dooft voor mij de vlam.
Is zij je ex of je huidige vriendin?quote:Op zondag 29 februari 2004 02:01 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Na een relatie van ruime 4 jr ben ik haar gaan zien als een zusje. Het gaat gewoon niet meer. Zij verschilt met mij 8 jaar en onze interesses en doelen liepen niet meer gelijk.
Ik werd vroeger altijd door mijn vrienden hiervoor gewaarschuwd maar gaf toch een kans, erg naief van me.
Zij is nog jong, houdt nog van stappen en zorgeloos dingen kunnen doen terwijl ik nu aan huisje boompje beestje denk.
Hoe ga ik dit haar duidelijk zeggen dat het niet overkomt dat ik van haar af wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |