Maar dat was voor sept-11 toch ook al het geval? Er is bijna altijd wel iets waardoor ze je "kostbare" tijd in beslag kunnen nemen. Ik heb ooit eens plechtig moeten verklaren dat ik de afgelopen tijd niet op een boerderij was geweestquote:Op maandag 16 augustus 2004 10:47 schreef DutchTrain het volgende:
Je moet dus even met al je bagage door een poortje lopen en dan de ruimbagage weer afgeven.
Nee dat haal je nooitquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:59 schreef Liejannuh het volgende:
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
Kan ook, wat het ook was, het was iig zijn eerste dag.............quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:21 schreef devzero het volgende:
Ik neem aan dat iedereen de immigration service bedoelt als ze het over douane hebben? Dus de instantie waar je visa-waiver/J1-visum/whatever wordt afgestempeld; het eerste loket nadat je het vliegtuig hebt verlaten. Daarna heb je de douane en die zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en je hebt er nooit echt lange wachttijden.
Als ze de optie aanbieden dan is het dus mogelijk het volgende vliegtuig te halen. Gezien de overstap in Houston zal je vlucht wel met Continental Airlines zijn, en die vertrekken nagenoeg altijd op tijd vanuit Schiphol naar Houston, dus je komt eerder te vroeg dan te laat aan in Houston.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:59 schreef Liejannuh het volgende:
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
Als je nog een beetje tijd hebt in Frankfurt kan je heel makkelijk de stad nog even in. Het duurt zo'n 15 min om van en naar de stad toe te komen met de S-Bahn en vanaf de Hauptbahnhof kan je met de U-Bahn heel makkelijk overal komen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:24 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb ondertussen een heel ander ticket geboekt (via Frankfurt en met extra stop in Mexico city en dus beter en dan ook nog net zo duur!) en dus is dit voor mij niet meer van belang.
Wellicht dan anderen nog eens iets hebben aan de ervaringen hier.
Je moet sowieso door douane en immigratie als je van een internationale vlucht overstapt op een nationale vlucht, daarbij moet je dus je bagage ophalen en weer inchecken. Daarnaast vertrekken nationale vluchten nogal eens vanaf een andere plek dus even navragen bij de maatschappij kan geen kwaad.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:15 schreef merry77 het volgende:
hmm, moet ik dan ook deze procedure volgen?
Ik heb een vlucht Amsterdam - Memphis geboekt en vertrek over twee weken.
Ik heb echter een transfer in Cincinatti naar een kleiner toestel van Delta airlines.
De overstap tijd is echter anderhalf uur meen ik uit mijn hoofd te herinneren.
Ik had verwacht dat de maatschappij de ingecheckte baggage uit zichzelf door routeert naar de juiste vlucht.
Moet ik dit nu zelf gaan doen ??
Je gaat in San Francisco al door de douane, daar zal ook het inchecken voor de 2e vlucht gebeuren. Dus de enige tijd die je nodig gaat hebben is de transfer van vlucht 1 naar vlucht 2. Lijkt me geen probleem.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
Ik deed Cincinnati in 10 minuten. Je bent al door de douane geweest. En je hoeft ook niet opnieuw in te checken.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
Wat ik heb gehoord (en ook heb meegemaakt) is dat je bij overstappen in de VS tegenwoordig steeds je tas moet ophalen en opnieuw moet inchecken, en dat je ook zelf opnieuw moet inchecken. De VS zijn het enige land die niet standaard aan doorlabelen doen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:14 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Je gaat in San Francisco al door de douane, daar zal ook het inchecken voor de 2e vlucht gebeuren. Dus de enige tijd die je nodig gaat hebben is de transfer van vlucht 1 naar vlucht 2. Lijkt me geen probleem.
Dat is alleen als je van buitenland naar buitenland gaat via een amerikaans vliegveld. Had ik van Amsterdam naar Montreal via Philadelphia. Maar als 1 van de 2 vluchten binnenlands is, is er geen enkel probleem. Dan is de transfer van je bagage automatisch.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wat ik heb gehoord (en ook heb meegemaakt) is dat je bij overstappen in de VS tegenwoordig steeds je tas moet ophalen en opnieuw moet inchecken, en dat je ook zelf opnieuw moet inchecken. De VS zijn het enige land die niet standaard aan doorlabelen doen.
Daarnaast, ik persoonlijk zou niet gokken op een overstap van 75 minuten. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik vertraging had en moest rennen om mijn vliegtuig te halen, en dat bij overstaptijden >150 minuten...
Nee. Je dient nog steeds de bagage door de douane checken. Ik vloog van London naar Miami en van Miami naar Los Angeles en moest bagage door de douane brengen. Na de douane kon ik de koffers meteen weer kwijt op de transfer check in band.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:36 schreef Gabberhead het volgende:
Dat is alleen als je van buitenland naar buitenland gaat via een amerikaans vliegveld. Had ik van Amsterdam naar Montreal via Philadelphia. Maar als 1 van de 2 vluchten binnenlands is, is er geen enkel probleem. Dan is de transfer van je bagage automatisch.
zo is het inderdaad. Met een vlucht die uit elk land behalve de USA komt moet je zelf je koffer door de douane brengen, en als je een vlucht hebt binnen de USA waarna je een aansluitende vlucht hebt naar buiten de USA toe hoef je alleen jezelf mee te nemen naar het volgende toestel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:09 schreef Dizzee het volgende:
Je komt de VS binnen, koffer door douane.
Je gaat de VS uit, alles word doorgelabeld.
Mijn ervaring;)
Precies. Dat bedoelde ik met een snellere incheck.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:57 schreef EagleJ het volgende:
zo is het inderdaad. Met een vlucht die uit elk land behalve de USA komt moet je zelf je koffer door de douane brengen, en als je een vlucht hebt binnen de USA waarna je een aansluitende vlucht hebt naar buiten de USA toe hoef je alleen jezelf mee te nemen naar het volgende toestel.
overigens is het niet zo dat de koffer niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld; er wordt wel degelijk een label met de eindbestemming aangehangen, het enige wat je moet doen is je koffer van de bagageband halen en 'm er tien meter verder (na de douane) weer zelf opgooien c.q. afgeven aan een medewerker van de luchthaven die dat voor je doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |