abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21286395
Was net bij het reisbureau en die raden mij vooral af om een ticket te boeken met een transfer in de VS. Want dat is echt een draaaaaaaaaaaaama volgens de jongeman van het reisbureau.
Duurt 3 uur en weet ik wat allemaal nog meer.
Maar alle voordelige tickets richting Mexico lijken wel via de VS te gaan. Dus wat nu?

Kortom: wat zijn jouw ervaringen met overstappen in de VS?? Echt zo'n ramp of valt het wel mee??
pi_21286640
3 uur valt toch wel mee ? zoek gewoon even op of er nog "aktiviteiten" te doen zijn op het bewuste vliegveld.
pi_21286675
ik denk eerder dat je je vlucht mist dan dat je je verveelt, aangezien de sceptische houding van amerikanen tegen reizende buitenlanders. Ze kunnen iets verzinnen en dan zit je voor niets een dag vast.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_21286719
Als je maar geen grappen maakt over oa bommen enzo. Daar kunnen ze daar niet tegen heb ik begrepen.
pi_21296284
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
  zondag 15 augustus 2004 @ 02:08:43 #6
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21296386
Dat gaat erg moeilijk worden, maar het is niet onmogelijk.
Ik zou er zeker 2 uur voor willen hebben, maar ik vlieg dan ook meestal naar Atlanta of NJ en bijna nooit naar Houston.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21296659
3 uur vind ik ook wel meevallen.
Am I losing all, that’s meant to be?
  maandag 16 augustus 2004 @ 09:27:13 #8
22704 MarKey
Fetchez la vache!
pi_21318864
1:10 voor het overstappen is wel erg weinig
het kan wel, maar dan moet alles mee zitten, heb je een beetje vertraging dan mis je je aansluiting al
en als je pech hebt dan moet je voor je aansluiting ook aan de andere kant van het vliegveld zijn
(ik weet niet hoe het op dit vliegveld zit, maar in Chicago heb je b.v. 4 terminals, regelmatig moet je dan met een treintje naar een andere hal voor je aansluiting)

kortom, een uurtje of 2 zou veiliger zijn
en 3 uur wachten, ach, je kijkt wat rond, zoekt een bar op, dan is die 3 uur zo voorbij
You can't steal second base and keep one foot on first.
pi_21319522
Onze vlucht vanuit Nederland had vertraging, waardoor we voor het overstappen minder tijd hadden. Dit was in Detroit. Het is er supergroot en we hebben echt rot gezocht naar de juiste gate. Met wat kunst en vliegwerk zaten we net op tijd in het vliegtuig.

Ik adviseer je genoeg tijd er tussen te nemen!
  maandag 16 augustus 2004 @ 10:33:40 #10
5673 heijx
Qui que boue
pi_21319587
70 minuten lijkt me aan de krappe kant.
Mijn ervaringen:
- Chicago O'Hare sept 1988: 2,5 uur om van vliegtuig naar "Taxi's" te komen.
- SF juni 2000 een uur voor hetzelfde traject maar dat was een toptijd naar ik later hoorde.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_21319694
Het hangt helemaal van het vliegveld af, op Seatle ben ik ooit in 30 minuten door immigration gekomen. Miami heeft me een keer 2 uur gekost (maar mijn record daar was 5 minuten, er stond niemand in de rij en het stempelen was zo gedaan). Los Angelos was een ramp. Van horen zeggen schijnt Atlanta nog veel erger te zijn.

Al met al, 70 minuten lijkt me erg krap.
pi_21319798
Op de meeste vliegvelden in de VS moet je na 11 september bij het overstappen je ingecheckte bagage zelf ophalen en ergens anders weer afgeven. Of dit op Houson ook zo is weet ik niet, op Washington richting Mexico een paar maanden terug zeker wel. Bij het reisbureau zouden ze dit met zekerheid moeten kunnen vertellen.

dit staat er bijvoorbeeld bij exitreizen.com:

Overstappen
Indien u tijdens uw reis gaat overstappen, zal men uw bagage doorgaans 'doorlabelen' naar het eindpunt van uw vliegbestemming. U ziet uw bagage pas op de plaats van bestemming terug en hoeft deze bij overstap niet opnieuw in te checken. Alleen voor reizigers met overstap in de Verenigde Staten: Op het vliegveld van inreis (port of entry) gaat u door de douane. U zult hier uw bagage persoonlijk door de douane-inspectie moeten brengen. Achter de paspoort/persoonscontrole haalt u uw koffer van de transportband, brengt het langs de douane en achter de douane-inspectie zet u uw koffer, die al gelabeld is tot het eindpunt van uw reis, gewoon weer op de transportbanden. Uw koffer vervolgt zijn reis zonder dat u opnieuw hoeft in te checken.

Je moet dus even met al je bagage door een poortje lopen en dan de ruimbagage weer afgeven.

Dit lukt vrijwel zeker niet in een uur, tenzij bijvoorbeeld vliegtuig wat vroeger in Houston is... maar als het als het als boekingsoptie staat (en je vindt het niet erg om in het ergste geval een dag op het vliegveld te zitten) dan zou ik het boeken, omdat je toch een andere vlucht krijgt als je 'm mist.
pi_21321794
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 10:47 schreef DutchTrain het volgende:
Je moet dus even met al je bagage door een poortje lopen en dan de ruimbagage weer afgeven.
Maar dat was voor sept-11 toch ook al het geval? Er is bijna altijd wel iets waardoor ze je "kostbare" tijd in beslag kunnen nemen. Ik heb ooit eens plechtig moeten verklaren dat ik de afgelopen tijd niet op een boerderij was geweest
  maandag 16 augustus 2004 @ 12:39:36 #14
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_21321873
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:59 schreef Liejannuh het volgende:
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
Nee dat haal je nooit
.
  maandag 16 augustus 2004 @ 13:46:52 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21323074
Het is wel krap, maar twee maanden geleden in Dallas had ik 1.20 uur om over te stappen. Dat is ruim gelukt, zelfs met een beetje vertraging en heb buiten nog een sigaretje gerookt.

Dat kwam ook wel omdat ik niet heel lang voor de douane hoefde te wachten en dat kan ook wel anders zijn...

Als de rijen heel lang zijn en je heb haast (heb altijd haast; heb een grote hekel aan wachten), kan je bijna altijd wel een douanier aanspreken en het verhaal uitleggen. Dan ligt het een beetje aan het humeur van die persoon of ze je voor laten kruipen of niet. Als de douanier niet wil meewerken kan je het altijd nog de mensen voor je in de rij vragen of je erlangs mag. Dat mag meestal wel. Nee heb je, "yeah sure" kan je krijgen!
reset
pi_21323458
Het ligt er heel erg aan waar je over moet stappen.

In 1999 moest ik overstappen in Chicago O'hare en dat was echt een drama. Het vliegveld is zo groot dat het heel veel tijd kost. Je hoeft maar iets van vertraging te hebben of een slome douane en je mist je aansluiting. Dat leverde mij dus nog een keer overstappen in Washington op.
Terugreis geen aansluiting gemist maar wel 5 uur vertraging wederom in Chicago. Op zich niet zo heel erg maar wel vervelend als ze het steeds met een half uur verlengen zodat je altijd in de buurt moet blijven.

Ik weet iig wel...... nooit meer een overstap op O'hare.......
pi_21324903
Ik neem aan dat iedereen de immigration service bedoelt als ze het over douane hebben? Dus de instantie waar je visa-waiver/J1-visum/whatever wordt afgestempeld; het eerste loket nadat je het vliegtuig hebt verlaten. Daarna heb je de douane en die zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en je hebt er nooit echt lange wachttijden.
pi_21330536
Volgens het lokale reisbureau moest het lukken. Ze had het speciaal nog nagevraagd bij de luchtvaartmaatschappij.
En ik weet dat er 2 of 3 uur later een volgende vlucht naar Cancun gaat, dus dat scheelt ook al.
Ik denk dat we het risico gaan nemen.
pi_21334802
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:21 schreef devzero het volgende:
Ik neem aan dat iedereen de immigration service bedoelt als ze het over douane hebben? Dus de instantie waar je visa-waiver/J1-visum/whatever wordt afgestempeld; het eerste loket nadat je het vliegtuig hebt verlaten. Daarna heb je de douane en die zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en je hebt er nooit echt lange wachttijden.
Kan ook, wat het ook was, het was iig zijn eerste dag.............
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:18:02 #20
94688 EagleJ
United will stand!
pi_21344424
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:59 schreef Liejannuh het volgende:
Het punt is dus dat ik een voordelige vlucht heb gevonden, maar die heeft dus een overstaptijd van 1.10 uur op Houston.
Ga ik dat redden?
Volgens die gast op het reisbureau (wat ik overigens best een eikel vond) dus niet.
Als ze de optie aanbieden dan is het dus mogelijk het volgende vliegtuig te halen. Gezien de overstap in Houston zal je vlucht wel met Continental Airlines zijn, en die vertrekken nagenoeg altijd op tijd vanuit Schiphol naar Houston, dus je komt eerder te vroeg dan te laat aan in Houston.

De laatste keer dat ik een overstap had in de USA was in Washington, toen was ik binnen drie kwartier na de landing al bij de gate van de volgende vlucht (en moest ik nog 1 1/2 uur wachten ...)
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:57:48 #21
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_21354917
70 minuten is op zich wel te doen, maar voor je gemoedstoestand is het beter als je wat meer speling in je schema opneemt!!

Laatste keer dat ik naar Mexico vloog was via Washington en daar had ik ivm met een uur vertraging door storm maar 50 minuten voor de overstap en moest ik dus ook nog bijna een half uur op mijn koffer wachten, opnieuw inchecken (niet echt veel werk, poortje door, koffer afgeven) en als een gek naar de andere gate rennen (aan de andere kant van het vliegveld!). Kwam ongeveer een kwartier voor take off bij de gate, maar had niet veel later aan moeten komen, kwam als een van de laatsten het vliegtuig binnen.

Je moet ook gewoon een beetje pushen... de douane is uiteraard de baas, maar als jij als je door die poortjes moet al netjes je schoenen en jas etc. uit hebt en riem enzo in zo'n scanbakje hebt gedaan en verder normaal doet, kan dat ook een hoop tijd schelen! Ook moet je ervoor zorgen dat je al in het vliegtuig alle visumpapieren ingevuld hebt! Maar zeker als je op doorreis bent naar Mexico, zullen ze als je dat netjes gedaan hebt niet moeilijk doen! Elke maatschappij deelt die papieren uit tijdens de vlucht...

Maar goed, genoeg geluld weer, ik zou er zelf voor kiezen om wat meer speling te hebben! Ik ga zelf begin september weer en ik ga er een paar uur tussen stoppen, kan je tenminste nog even lekker lunchen ofzo en dan rustig verder!!
La mejor universidad es la de la vida...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 21:59:16 #22
87101 tjaweetjijhet
gaat naar CR-PAN-NIC
pi_21383798
In Miami duurde het 2 uur om door de douane heen te komen, en het vliegtuig zou eigenlijk na 1 1/2 uur weer vertrekken.
Een wakeboardende muay thai die een aardig balletje trapt
pi_21468444
inderdaad. soms is het erg. maar in Newark waren ze bv op de hoogte dat een bepaalde vlucht ging vertrekken en die reizigers kregen voorrang. in atlanta heb ik ooit m'n vlucht bijna gemist. rennen rennen. ik nog tegen de immigration officer beetje aandringen: hij ging het nog rustiger doen: you might catch your plane, you might not.
sindsdien houd ik er rekening mee. zo gezocht dat ik een vlucht had dat ik 5 uurtjes had in NY. je moet gewoon ff zoeken, die vluchten zijn er echt. ideaal om op't gemak iets te eten (als je al honger mocht hebben). ff rond te kuieren. op je gemak alle controles te ondergaan. liever dat dan stressen omdat je vlucht binnen 20' vertrekt.

edit:
of je kan ook kiezen voor een rustigere luchthaven. in memphis was ik bv ook op 30' door alle controles. kies je voor NY, Houston, Atlanta, etc.... dan moet je toch wel op wat meer rekenen.
het hangt er echt van af. soms kan je gewoon wandelen naar de volgende gate. soms moet je een soort van metro hebben om naar de volgende gate te geraken.
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:59:33 #24
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_21468604
Ik doe het nooooooit meer iig!
Ook naar Mexico, via Philadelphia. We vertrokken al 1,5 uur te laat uit Amsterdam, maar we hadden eigenlijk 2 uur om over te stappen. Dan zou er nog een halfuur overblijven dus, kielekiele. Helaas konden we niet landen in Philadelphia wegens slecht weer, en we zouden bijtanken in Washington. Halverwege gingen we toch weer terug, we konden wel landen. Al met al onze aansluiting op een paar minuten na gemist (die had nl ook vertraging). Een hoop gezeik omdat we moesten overnachten daar, en we niks terugkregen omdat het door het weer kwam, blablablabla.

Voordeel is wel dat je dus van het vliegveld af kan, omdat je echt Amerika in gaat. Konden we iig een hotel regelen, maar iets terugkrijgen ho maar.
Ik zou het je dus afraden, ze willen ook echt alles van je weten terwijl je alleen maar op doorreis gaat. Als er een aantal uren daarna weer een vlucht gaat naar Cancun is het al wel iets veiliger, maar na mijn ervaring doe ik het iig nooit meer!
Geluk is een richting, geen punt
pi_21472611
Ik vloog van Amsterdam naar Cincinnati. Je koffers worden doorgelabeld, maar je moet ze inderdaard van de band halen, door de immigrations voor je stempels, poortje en dan de koffers weer op de band doen. Bij mij duurde dat allemaal hooguit 30min.

Vooral bij immigrations moet je geen gekke dingen zeggen. Anders gaan ze heel moeilijk doen.

Terugreis had ik een overstaptijd van 20 minuten. Maar dan hoefde ik niet meer door de controle en alles heen. Zat binnen 10 minuten in het andere vliegtuig naar Amsterdam.

Btw, wat voor ticket heb je? Ik had een paper-ticket. Neem die echt never nooit. Want als je iets wilt wijzigen kost je dat 200 euro.(voor mij) Had ik een electronic ticket dan was 1 telefoontje genoeg geweest. Dan betaal je volgens mij alleen adminstratie kosten.

Succes.
pi_21473228
Ik heb ondertussen een heel ander ticket geboekt (via Frankfurt en met extra stop in Mexico city en dus beter en dan ook nog net zo duur!) en dus is dit voor mij niet meer van belang.
Wellicht dan anderen nog eens iets hebben aan de ervaringen hier.
  maandag 23 augustus 2004 @ 09:18:07 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21479758
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:24 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb ondertussen een heel ander ticket geboekt (via Frankfurt en met extra stop in Mexico city en dus beter en dan ook nog net zo duur!) en dus is dit voor mij niet meer van belang.
Wellicht dan anderen nog eens iets hebben aan de ervaringen hier.
Als je nog een beetje tijd hebt in Frankfurt kan je heel makkelijk de stad nog even in. Het duurt zo'n 15 min om van en naar de stad toe te komen met de S-Bahn en vanaf de Hauptbahnhof kan je met de U-Bahn heel makkelijk overal komen.

Vanaf Schweitserplatz kan je bijvoorbeeld naar de Main lopen en de beroemde skyline zien. Vandaar kan je over de Eiserner Steg (brug over de rivier) lopen naar Romer (in de oude stad) en terug naar het vliegveld. Alles bij elkaar kan je dat binnen een uur doen.

Veel plezier op Ruta Maya!
reset
  Moderator maandag 23 augustus 2004 @ 10:06:39 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21480213
Mijn laatste vlucht via Houston leverde geen enkel probleem op. Voor overstappers bestaat er vaak een aparte incheckbalie in de VS. Je moet wel je spullen ophalen, maar dan wordt je direct doorgeleid naar die snellere incheck. Zo ging het tenminste op Newark.
In Houston moest ik een nacht in een hotel doorbrengen omdat het vliegtuig pas de volgende dag vertrok, maar het inchecken voor het vervolg van mijn reis naar Ecuador ging razendsnel.
Vanuit de VS vliegen ging iig sneller dan het inchecken op Schiphol met al die leuke gesprekjes die je moet voeren met beveiligingspersoneel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_21495077
het gaat je wel lukken hoor Liejannuh! ik ken het gevoel. stresssss. zo goed als alle vluchten naar centraal amerika gaan nu via de states. dus er is geen ontsnappen aan!
sommige ambtenaren zijn echte &^%$#@%&^%&%% maar laatst had ik een hele aardige. die de stempel netjes op een plaatsje zetten zodat die pagina nu netjes vol is. de vorige keer zetten ze hem gewoon pats boem ergens in het midden en nietten ze paginas aan elkaar!!! -grrr- alles goed invullen. (de vraag of je prostituee gaat worden hebben ze eruit gehaald. dus daar kan je niet meer voor opgepakt worden ) netjes glimlachen. en hun voeten likken als ze het vragen. en tegen de mensen die je in de rij zetten zeggen dat je zo verder moet naar een volgende vlucht. > dat is wel nodig.

alle 'regels' netjes volgen. ik heb een keer bijna mn vliegtuig gemist omdat ze vonden dat ik het verkeerd had ingevuld. (grrr)

en het volgende: in miami werd mn tas voor centraal amerika netjes automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht. maar vraag het wel eventjes na als je inchecked op schiphol!

[ Bericht 8% gewijzigd door granuaile op 23-08-2004 21:11:18 (toevoeging) ]
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_21502777
Pff ik ben wel es in LAX binnen een uur getransferd. Enig hobbeltje dat ik had was toen ik in de rij stond met die immigratieformuliertjes. Ik was op doorreis naar Lima, Peru, dus ik had bij destination of hoe het ook heet gewoon Lima ingevuld.

Dus terwijl ik daar in de rij sta te wachten komt er zo'n piefje de rij langslopen om te checken of je alles wel een beetje goed ingevuld hebt. Zegt ze, Lima ligt helemaal niet in de USA. Ik zeg nee ik ben dan ook op doorreis. Maar dan mag je bij destination geen Lima in vullen. Wat dan wel? Ja dan moet je 'transfer to Lima' invullen. Dus ikke op mijn meest nederige en puppydog eyes sorry sorry gezegd.

Met een diepe zucht nam ze het formuliertje uit mijn handen, kraste 'Lima' resoluut door en zette er 'transfer to Lima' voor in de plaats.

Hulde aan deze dame, anders hadden die gasten achter de balie vast een full cavity search gewild.
pi_21502804
Je kunt toch ook via Cuba...
pi_21533372
hmm, moet ik dan ook deze procedure volgen?
Ik heb een vlucht Amsterdam - Memphis geboekt en vertrek over twee weken.
Ik heb echter een transfer in Cincinatti naar een kleiner toestel van Delta airlines.
De overstap tijd is echter anderhalf uur meen ik uit mijn hoofd te herinneren.

Ik had verwacht dat de maatschappij de ingecheckte baggage uit zichzelf door routeert naar de juiste vlucht.
Moet ik dit nu zelf gaan doen ??
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  Moderator woensdag 25 augustus 2004 @ 14:23:19 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21533563
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 14:15 schreef merry77 het volgende:
hmm, moet ik dan ook deze procedure volgen?
Ik heb een vlucht Amsterdam - Memphis geboekt en vertrek over twee weken.
Ik heb echter een transfer in Cincinatti naar een kleiner toestel van Delta airlines.
De overstap tijd is echter anderhalf uur meen ik uit mijn hoofd te herinneren.

Ik had verwacht dat de maatschappij de ingecheckte baggage uit zichzelf door routeert naar de juiste vlucht.
Moet ik dit nu zelf gaan doen ??
Je moet sowieso door douane en immigratie als je van een internationale vlucht overstapt op een nationale vlucht, daarbij moet je dus je bagage ophalen en weer inchecken. Daarnaast vertrekken nationale vluchten nogal eens vanaf een andere plek dus even navragen bij de maatschappij kan geen kwaad.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 14:46:30 #34
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_21534089
Mijn ervaring: geen enkel probleem. Overstappen op Philadelphia naar Montreal was een eitje (binnen drie kwartier van ons eerste vliegtuig naar de volgende gate). Inclusief douane, bagage ophalen en weer inchecken en transfer met een busje naar de juiste terminal.

Op de terugreis naar Amsterdam duurde het 10 minuten korter, ondanks dat we toen ook nog wat eten gingen halen. Toen werd de bagage automatisch doorgestuurd.

70 minuten op Houston moet ook te doen zijn.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_21550405
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_21550576
Op Miami airport moest ik uren wachten en er was in totaal 1 café met constant dezelfde mensen. Niks te beleven dus. 1,5 uur tussentijd lijkt me meer dan genoeg.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 09:14:05 #37
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_21550828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
Je gaat in San Francisco al door de douane, daar zal ook het inchecken voor de 2e vlucht gebeuren. Dus de enige tijd die je nodig gaat hebben is de transfer van vlucht 1 naar vlucht 2. Lijkt me geen probleem.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_21552748
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Op de terugreis hebben wij een vlucht vanuit SF naar Cincinnati alwaar we overstappen op de vlucht naar Amsterdam, overstaptijd ca. 75 minuten. Kan dit ook problematisch zijn, of is dat voor een vlucht naar buiten de USA niet aan de orde?
Ik deed Cincinnati in 10 minuten. Je bent al door de douane geweest. En je hoeft ook niet opnieuw in te checken.
pi_21563711
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:14 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Je gaat in San Francisco al door de douane, daar zal ook het inchecken voor de 2e vlucht gebeuren. Dus de enige tijd die je nodig gaat hebben is de transfer van vlucht 1 naar vlucht 2. Lijkt me geen probleem.
Wat ik heb gehoord (en ook heb meegemaakt) is dat je bij overstappen in de VS tegenwoordig steeds je tas moet ophalen en opnieuw moet inchecken, en dat je ook zelf opnieuw moet inchecken. De VS zijn het enige land die niet standaard aan doorlabelen doen.

Daarnaast, ik persoonlijk zou niet gokken op een overstap van 75 minuten. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik vertraging had en moest rennen om mijn vliegtuig te halen, en dat bij overstaptijden >150 minuten...
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:36:16 #40
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_21564756
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:43 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat ik heb gehoord (en ook heb meegemaakt) is dat je bij overstappen in de VS tegenwoordig steeds je tas moet ophalen en opnieuw moet inchecken, en dat je ook zelf opnieuw moet inchecken. De VS zijn het enige land die niet standaard aan doorlabelen doen.

Daarnaast, ik persoonlijk zou niet gokken op een overstap van 75 minuten. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik vertraging had en moest rennen om mijn vliegtuig te halen, en dat bij overstaptijden >150 minuten...
Dat is alleen als je van buitenland naar buitenland gaat via een amerikaans vliegveld. Had ik van Amsterdam naar Montreal via Philadelphia. Maar als 1 van de 2 vluchten binnenlands is, is er geen enkel probleem. Dan is de transfer van je bagage automatisch.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 01:50:15 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_21571773
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:36 schreef Gabberhead het volgende:
Dat is alleen als je van buitenland naar buitenland gaat via een amerikaans vliegveld. Had ik van Amsterdam naar Montreal via Philadelphia. Maar als 1 van de 2 vluchten binnenlands is, is er geen enkel probleem. Dan is de transfer van je bagage automatisch.
Nee. Je dient nog steeds de bagage door de douane checken. Ik vloog van London naar Miami en van Miami naar Los Angeles en moest bagage door de douane brengen. Na de douane kon ik de koffers meteen weer kwijt op de transfer check in band.

Mijn ouders vliegen in November van Amsterdam naar Houston, en dan van Houston naar Los Angeles - zelfde verhaal. Bagage in Houston door de douane halen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_21572836
OK, nogal wat tegenstrijdige berichten

Nou ja, we moeten dan maar zien, alles is geboekt, dus we hebben niet heel veel keus, behalve een beetje doorlopen als het zover is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_21574704
Je komt de VS binnen, koffer door douane.
Je gaat de VS uit, alles word doorgelabeld.

Mijn ervaring;)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:57:52 #44
94688 EagleJ
United will stand!
pi_21575616
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:09 schreef Dizzee het volgende:
Je komt de VS binnen, koffer door douane.
Je gaat de VS uit, alles word doorgelabeld.

Mijn ervaring;)
zo is het inderdaad. Met een vlucht die uit elk land behalve de USA komt moet je zelf je koffer door de douane brengen, en als je een vlucht hebt binnen de USA waarna je een aansluitende vlucht hebt naar buiten de USA toe hoef je alleen jezelf mee te nemen naar het volgende toestel.

overigens is het niet zo dat de koffer niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld; er wordt wel degelijk een label met de eindbestemming aangehangen, het enige wat je moet doen is je koffer van de bagageband halen en 'm er tien meter verder (na de douane) weer zelf opgooien c.q. afgeven aan een medewerker van de luchthaven die dat voor je doet.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  Moderator vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:43:26 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21576459
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:57 schreef EagleJ het volgende:
zo is het inderdaad. Met een vlucht die uit elk land behalve de USA komt moet je zelf je koffer door de douane brengen, en als je een vlucht hebt binnen de USA waarna je een aansluitende vlucht hebt naar buiten de USA toe hoef je alleen jezelf mee te nemen naar het volgende toestel.

overigens is het niet zo dat de koffer niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld; er wordt wel degelijk een label met de eindbestemming aangehangen, het enige wat je moet doen is je koffer van de bagageband halen en 'm er tien meter verder (na de douane) weer zelf opgooien c.q. afgeven aan een medewerker van de luchthaven die dat voor je doet.
Precies. Dat bedoelde ik met een snellere incheck.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')