yep, je kiest een lange sluitertijd (niet te lang), bij deze foto was het 0"6, dan neem je de foto en tegelijkertijd zoom je in, of uit. In dit geval heb ik ingezoomd!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:48 schreef m-niki het volgende:
hoe doe je dat zoomen eigenlijk dan?? Hele lange sluitertijd en dan inzoomen ofzo? Ik vind het persoonlijk niet zo heel erg fijn om naar te kijken (maar dat had ik al gezegd...)
hmm, bij www.photobucket.com mogen ze 250 kb zijn...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Ik vind het juist wel stylie dat zoomen met lange sluitertijd. Keer proberen, maar volgens mij redt je dat niet met een digicam (blijft sluitertijd te kort I guess)
offtopic: Ik zet me pics nu op picserver van de Utwente, maar daar vind ie me plaatjes te groot (qua kB) (vooral als ik wat geleveled heb) kent iemand picserver waar die niet moeilijk doet over grotere bestandsgrootes?
p.s. ik heb ze wel in het goed formaat (550 breed) maar door het levelen worden de bestanden toch wat groot
Met een digicompact ga je dat idd niet redden. Ik denk dat je met een DSLR een aardig eind komt hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Ik vind het juist wel stylie dat zoomen met lange sluitertijd. Keer proberen, maar volgens mij redt je dat niet met een digicam (blijft sluitertijd te kort I guess)
een Canon EOS 300D en een flinke zoomlensquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Met een digicompact ga je dat idd niet redden. Ik denk dat je met een DSLR een aardig eind komt hoor.
Zeg Caar2..wat voor camera gebruik je hiervoor?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Wiking het volgende:
Wat vinden jullie van deze twee foto's? Het is een oude Tomos brommer (type 4tl) uit 1969 en was toen een echt status symbool, elke avond zat er waarschijnlijk een ander meisje op de bagagedrager en vele avonturen zijn er waarschijnlijk op beleefd!... nu staat hij eenzaam tegen een boompje aan te leunen, helemaal vergeten door z'n baasje, die toen hij zijn rijbewijs kreeg direct een auto kocht en daarna nooit meer aan z'n goeie oude brommertje dacht en alle avonturen die hij er mee beleefd had...vergane glorie dus !
welke vinden jullie de mooiste? of hebben jullie nog een beter idee voor de opstelling?
[afbeelding]
[afbeelding]
misschien moet je de brommer ergens anders fotograferen. Nu komt het een beetje onnatuurlijk over een brommer in de natuur. In een oud steegje, of gewoon ergens in de stad is al beter lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Wiking het volgende:
Wat vinden jullie van deze twee foto's? Het is een oude Tomos brommer (type 4tl) uit 1969 en was toen een echt status symbool, elke avond zat er waarschijnlijk een ander meisje op de bagagedrager en vele avonturen zijn er waarschijnlijk op beleefd!... nu staat hij eenzaam tegen een boompje aan te leunen, helemaal vergeten door z'n baasje, die toen hij zijn rijbewijs kreeg direct een auto kocht en daarna nooit meer aan z'n goeie oude brommertje dacht en alle avonturen die hij er mee beleefd had...vergane glorie dus !
welke vinden jullie de mooiste? of hebben jullie nog een beter idee voor de opstelling?
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik helemaal opgeknapt... een beetje een soort hobby van me. Toen ik hem kocht was het een bonk roest, maar naar uuuuuuuuuuuren schruur/plemuur/poleist/verchroom werk ziet hij er weer als nieuw uitquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]![]()
Waar heb je die vandaan? (erg PTA, ik weet het)
huh??? ik kan mijn digitale compact camera (powershot A70) een sluitertijd van 15 seconden krijgen...zo lang is de sluitertijd die Caar2 heeft gebruikt niet eens (lijkt mij zo)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Dacht door hem alleen in het weiland te zetten, tegen een boom aan, het gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te vergroten. Maar ik zal de komende dagen goed opletten of ik een geschiktere locatie tegen komquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:55 schreef Caar2 het volgende:
[..]
misschien moet je de brommer ergens anders fotograferen. Nu komt het een beetje onnatuurlijk over een brommer in de natuur. In een oud steegje, of gewoon ergens in de stad is al beter lijkt mij.
Daar was ik idd al bang voorquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:05 schreef dawg het volgende:
Als je geen verstand hebt van brommers (ik) niet echt, sorry.
K hep een HP Photosmart 735, geloof niet dat je daar sluitertijd op kan veranderenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:58 schreef m-niki het volgende:
[..]
huh??? ik kan mijn digitale compact camera (powershot A70) een sluitertijd van 15 seconden krijgen...zo lang is de sluitertijd die Caar2 heeft gebruikt niet eens (lijkt mij zo)
enne, Caar2, een EOS 300D!!!! yam!! Hoe kom jij aan zoveel geld? Ik wil er ook eentje, maar heb gewoon het geld er niet voor...dat duurt nog wel een jaar of drie....![]()
Persoonlijk vind ik dat je dan beter je "oude" brommer had kunnen gebruiken, alhoewel vergaan niet per definitie oud/verroest is bladiebla... maar als die brommer achter gelaten is ten koste van een nieuwe auto.. dan kan ie toch niet zo mooi glimmend meer zijn??quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:03 schreef Wiking het volgende:
[..]
Dacht door hem alleen in het weiland te zetten, tegen een boom aan, het gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te vergroten. Maar ik zal de komende dagen goed opletten of ik een geschiktere locatie tegen kom![]()
Maar het thema vergane glorie is wel herkenbaar in dit onderwerp?
het probleem is dat ik de foto's op z'n kop heb moeten nemen omdat de klok hoog hing en de zonnewijzer laag stond (ik heb hem dus achterover liggend op de grond gemaakt ,snap je??)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:38 schreef m-niki het volgende:
Astrid: duizend maal beter dan je inzending, bovenstaande foto's!! Je derde idee spreekt mij het meest aan. Vooral omdat beide 'tijden' op de foto te zien zijn. De klok staat er idd nu een beetje vreemd op, kan je niet 1 stapje meer naar achteren en naar boven zetten (zelf op een stoel gaan staan dus bijvoorbeeld, als jij iets naar boven gaat met je camera, komt de klok net boven het onderste stuk metaal uit)?? Ook heb je geflitst, dat is bijna nooit mooi...je hebt heel veel schaduw op de muur en de kleuren worden er flets van...probeer een lamp te gebruiken die op je onderwerpen schijnt!!
Ja, dat zie ik ook. Maar het is een oude brommer in een nieuw jasje. Sterker nog, hij ziet er gloednieuw uit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:43 schreef pea4fun het volgende:
Wiking ik vind hem mooi hoor. Op die eerste vind ik de brommer het mooist uitkomen. en doordat het duidelijk een model van weleer was vind ik de eenzaamheid die op de tweede foto erbij komt niet zo nodig hoeven.
En dawg...ook als je geen verstand vanbrommers hebt kan je toch wel zien dat dit niet een modelletje 21e eeuw is?
Astridjoh, ik vind deze al veel beter als die je ingeleverd had. De eerste dan. Wat ik zou proberen is de achtergrond wat waziger te krijgen. Maar of dat de foto mooier maakt weet ik niet hoor.
hehe heeft ie net zoveel moeite gedaan om de brommer weer lopende te krijgenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:52 schreef Oceanonix het volgende:
@Wiking
Als je voor de vergane glorie gaat met de brommer zou idd een andere locatie nemen. Dat steegje is idd een goed idee. Dat zou ik echter uitbreiden met wat vuilnis. Denk aan een vuilcontainer of een berg metaal waar de brommer tegenaan ligt. Op die manier wordt het duidelijk dat de brommer niet meer gebruikt wordt.
ja dat vraag ik me nou ook af! Eindelijk eens rustig de tijd om lekker te forummen...quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef PdeHoog het volgende:
Wat is het hier rustig! Waar is iedereen?![]()
mooie foto.quote:Op zondag 15 augustus 2004 13:12 schreef Ymke het volgende:
[afbeelding]
meen je dat nou???? Je oma???quote:Op zondag 15 augustus 2004 13:51 schreef Ymke het volgende:
Het was mijn oma , en die was heeeeeeeeeeeel glorieus![]()
lolquote:Op zondag 15 augustus 2004 13:51 schreef Ymke het volgende:
Het was mijn oma , en die was heeeeeeeeeeeel glorieus![]()
De uitgebeten lucht is gebeurd bij de plaatjes resizer, ik zal eens spelen met de instellingen, om te zien wat ik daarmee kan verbeteren, het was heiig op grotere hoogte.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:42 schreef m-niki het volgende:
Maar RonaldV, esthetisch gezien zijn ze eigenlijk helemaal niet zo interessant toch? Daarbij is de lucht zo uitgebeten en zie je zoveel groen en bij de eerste ook nog eens heel veel bijrommel wat afleidt...daarnaast zou ik echt niet kunnen zien wat voor vliegtuigen dit zijn geweest en als je erbij vertelt wat het geweest zijn dan weet ik nog niet dat die zoveel jaar geleden heel erg top waren!!
maar geen kennis die als algemeen gesteld kan worden toch? (het gaat over vliegtuigenquote:Op zondag 15 augustus 2004 19:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De uitgebeten lucht is gebeurd bij de plaatjes resizer, ik zal eens spelen met de instellingen, om te zien wat ik daarmee kan verbeteren, het was heiig op grotere hoogte.![]()
De rommel moest juist aangeven dat het vergane glorie is.
De rest, vrees ik, is gebrek aan kennis.
uhm ik heb ook gewoon een baan hoor en een kind , dus heb ook geen zeeen van tijdquote:Op zondag 15 augustus 2004 21:00 schreef m-niki het volgende:
die met die stoelen bedoel je??
en als je een andere bedoelt, het is hier nauwelijks vergane glorie en tijd op naar een smid te gaan heb ik niet hoor, moet gewoon werken...(en om nou speciaal voor een FOK wedstrijd uren te gaan treinen...)
Jammerquote:Op zondag 15 augustus 2004 21:17 schreef m-niki het volgende:
ja, maar ik heb alleen in het weekend tijd om iets te gaan doen en dan heb ik dus vaak wat anders (leren voor een tentamen bijvoorbeeld zoals nu) dus ik heb echt geen tijd voor dat soort dingen helaas.... ik heb dus ook geen foto's die ik kan plaatsen... het weer werkt ook niet echt mee he! Normaal als ik onderweg ben dan schiet ik wel veel plaatjes, maar in de regen van de afgelopen tijd durf ik dat niet aan met mijn digicam... Ik wacht wel tot volgende maand en er een geschikter onderwerp komt...
Ik had het over mijn kennis aan foto-programmatuur.quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:52 schreef m-niki het volgende:
[..]
maar geen kennis die als algemeen gesteld kan worden toch? (het gaat over vliegtuigen).
De idee is leuk, misschien kun je het terrein eens op??
dat is vaak lastig, want een mooie foto die hoeft nog niet persee aan het onderwerp te voldoen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:38 schreef PdeHoog het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is of mensen zometeen de puur de foto gaan beoordelen of de foto in combinatie met het onderwerp.
agreequote:Op maandag 16 augustus 2004 00:16 schreef smartie182 het volgende:
Leuke toepasselijke foto's tot nu toe! Ik doe ook een poging met de volgende foto.
In het Kroatische vissersdorpje Sucuraj heeft de oorlog zijn sporen nagelaten en zijn veel verlaten en geruïneerde huizen te vinden. Toch is op de foto ook te zien dat dit voor de oorlog een prachtig dorpje is geweest.
[afbeelding]
Ja doe er eens wat aanquote:Op maandag 16 augustus 2004 11:13 schreef dawg het volgende:
weinig inzendingen zeg
Er liggen er nog twee in mijn postbakje, die komen vanavond online.quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:13 schreef dawg het volgende:
weinig inzendingen zeg
ik heb al ingezondenquote:Op maandag 16 augustus 2004 11:15 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Ja doe er eens wat aan
Dan zijn het er jammer genoeg nog weinig.quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er liggen er nog twee in mijn postbakje, die komen vanavond online.
Ik vind nummer twee ook het beste het thema uitstralen, maar compositie van 1 is misschien ietsjes beter?? (hoor graag meer reacties!!!!!)quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:42 schreef PdeHoog het volgende:
Astridj0h, ik vind nummer twee de mooiste van de twee (en iig een stuk duidelijker dan je oude inzending). Goed gedaan
Kan je nagaanquote:Op maandag 16 augustus 2004 14:57 schreef melonovy het volgende:
dubbellu, het gulden tijdperk duurde 2 jaar langer dan jouw vermelding in het centrale topic!
Das mooi Offy, ik kan niet wachten.quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:50 schreef Offy het volgende:
Hey zo'n Brownie heb ik ook nog liggen! (jammer dat er geen film meer voor gemaakt wordt, ik heb ooit eens in een topic gelezen dat een beetje knip en plak-werk ook een hoop doet, maar heb het nog niet uitgeprobeerd)
De oudjes zijn van de baan, daar begin ik niet meer aan
Maar ik kreeg vanochtend een ander ideetje, waar ik *niemand's* hulp bij nodig heb, dus het slagingspercentage is wat dat betreft wat groter
Vertel, vertel, vertel......quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:50 schreef Offy het volgende:
Hey zo'n Brownie heb ik ook nog liggen! (jammer dat er geen film meer voor gemaakt wordt, ik heb ooit eens in een topic gelezen dat een beetje knip en plak-werk ook een hoop doet, maar heb het nog niet uitgeprobeerd)
De oudjes zijn van de baan, daar begin ik niet meer aan
Maar ik kreeg vanochtend een ander ideetje, waar ik *niemand's* hulp bij nodig heb, dus het slagingspercentage is wat dat betreft wat groter
Ik ga eerst even het een en ander uitwerkenquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vertel, vertel, vertel......
Jij krijgt de volgende keer geen dropjes en winegums meer van mijquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:21 schreef Offy het volgende:
tierlala.... (zitten die knopjes zo dicht bij elkaar, of heb ik een klik-afwijking?)
anders zorg ik er misschien wel voorquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij krijgt de volgende keer geen dropjes en winegums meer van mij
Ze waren wel lekker! (die smurfenquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij krijgt de volgende keer geen dropjes en winegums meer van mij
thank you!!! Ik denk dat dit em wordt!quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:27 schreef Rewimo het volgende:
Die is leuk, Caar!
maar als ik tijd heb maak ik em nog ff opnieuw zodat het T'tje van 'The beatles' wat losser vd rand staat!! en misschien kan ie nog wat scherper!quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:39 schreef Caar2 het volgende:
[..]
thank you!!! Ik denk dat dit em wordt!![]()
zeg....haal jij mijn dreigementen eens niet onderuitquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
anders zorg ik er misschien wel voor![]()
Blij dat ik je een plezier kon doenquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Ze waren wel lekker! (die smurfen)
Hoezo vergane glorie? Ik heb hier een hele jukebox vol met singeltjes. Enne, je moest eens weten wat ze nog voor die dingen durven te vragen...quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:25 schreef Caar2 het volgende:
dubbele vergane glorie: The Beatles en de LP..![]()
[afbeelding]
Hun muziek is natuurlijk niet vergaan, die zal altijd blijven bestaan, maar 'The Beatles' als band en de glorie die ze daar vroeger mee behaalden, die bestaat niet meer! Hun glorieuse tijd is voorbijquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:55 schreef meester_b het volgende:
[..]
Hoezo vergane glorie? Ik heb hier een hele jukebox vol met singeltjes. Enne, je moest eens weten wat ze nog voor die dingen durven te vragen...
quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
Leuk idee Caar2, maar nu hoef ik het niet meer te proberen
Nee hoor....een onvervalste ABBA-vinyl-ding fotograferen, alleen maar om Rewimo te pestenquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:19 schreef Caar2 het volgende:
[..]
![]()
vertel, wat was je van plan, wilde je, je schaakstukken een Beatle klassieker laten zingen?
![]()
quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:01 schreef Offy het volgende:
Dit is een beetje wat ik wil proberen deze maand: de vergane glorie van een huwelijk.
[afbeelding]
(glorie als in de bruiloft, toen alles nog koek en ei was, en het vergaan met de scheiding)
Jeetje, dankjewelquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]ik vind het een goed idee
![]()
Ik liep zelf te denken aan een hand waar de trouwring ontbrak, maar dit is nog VEEEEEEEEEEEEEEL gaver.
Ik geloof dat de reactie iets te enthousiast wasquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:08 schreef Offy het volgende:
[..]
Jeetje, dankjewel![]()
Maar zie je ook de vergane glorie erin (zonder uitleg) ?quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof dat de reactie iets te enthousiast wasmaareh....ik vind het concept gewoon leuk. Het is een volstrekt andere invalshoek dan hier tot op heden voorbij is gekomen.
Ik wel, maar dat komt misschien omdat ik met hetzelfde idee speeldequote:Op maandag 16 augustus 2004 22:44 schreef Offy het volgende:
[..]
Maar zie je ook de vergane glorie erin (zonder uitleg) ?
quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee hoor....een onvervalste ABBA-vinyl-ding fotograferen, alleen maar om Rewimo te pesten
Hmm...Dat zei mijn vriend ook al, maar ik vind engels er wat 'professioneler' uitzien dan Scheidingsformulier eigenlijk... Ik zal morgen wel wat aanrommelenquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:58 schreef PdeHoog het volgende:
edit: en misschien een nederlandse tekst te pakken zien te krijgen
Ben toch lekker niet bang van jequote:Op maandag 16 augustus 2004 23:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[afbeelding]
Gelukkig heb ik die niet vergeten mee terug te nemen na de meeting...
In nederland is het een papiertje van de arrondissementsrechtbank. Ik heb een voorbeeldje gezien, maar dat kwam geloof ik uit GTSTquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:06 schreef Offy het volgende:
[..]
Hmm...Dat zei mijn vriend ook al, maar ik vind engels er wat 'professioneler' uitzien dan Scheidingsformulier eigenlijk... Ik zal morgen wel wat aanrommelen
* Offy pakt de Dikke vanDale erbijquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:22 schreef PdeHoog het volgende:
In nederland is het een papiertje van de arrondissementsrechtbank.
Het is in ieder geval duidelijkquote:Ik heb een voorbeeldje gezien, maar dat kwam geloof ik uit GTST![]()
Op zich spreekt die engelse versie wel. Het staat er iig groot genoeg op
Goed planquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:32 schreef Offy het volgende:
[..]
Maar ik ga eerst lekker![]()
Alleen als het niet teveel moeite is hoor. Ik ben eigenlijk met de engelse ook wel tevreden. 'Echte' papieren zijn wel mooier natuurlijk, dus zie maarquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Goed plan
Als je wilt, kan ik kijken of ik aan NL-talige scheidingspapieren kan komen. Je zal dan nog wel een aantal dagen geduld moeten hebben want de persoon die ze heeft en eventueel af zou kunnen staan is op vakantie.
Ik doe mijn best, maar ga vooral NIET zitten wachten....quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:38 schreef Offy het volgende:
[..]
Alleen als het niet teveel moeite is hoor. Ik ben eigenlijk met de engelse ook wel tevreden. 'Echte' papieren zijn wel mooier natuurlijk, dus zie maar
Ik ook :-) Ik hoop allen dat ik tijd heb om nog wat te maken voor het einde van de maand. Maar we gaan ons best doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:01 schreef Rewimo het volgende:
En ik ben erg benieuwd wat jij van dit onderwerp gaat maken
De schaakstukken waren van mij en als je goed gaat kijken zie je de koning liggen. De stukken zijn hier niet de vergane glorie. De bedoeling was, en is, dat de gevallen koning zijn glorie verloren had.....vergane glorie dusquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:55 schreef fr.oosje het volgende:
De schaakstukken?? ze zien er wel erg mooi uit voor vergane glorie, nu is het voor mij gewoon een foto van twee schaakstukken.
Dankjewel! Ik heb van jou nog niet erg veel gezien deze maand geloof ik....Al ideetjes?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:24 schreef Xilantof het volgende:
ik vind het idee van offy erg gaaf
kloptquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:57 schreef Offy het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik heb van jou nog niet erg veel gezien deze maand geloof ik....Al ideetjes?
Jammer dat je zo weinig fantasie hebt. Ik kijk altijd naar foto's en dan komen er hele verhalen bij me op. Zo ook bij de foto die ik heb gepost. Ik zal even een kleine toelichting geven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:55 schreef fr.oosje het volgende:
De boulevard?? Ook daar zie ik absoluut geen vergane glorie.
Zo kan je natuurlijk bij iedere foto wel een verhaal verzinnen die uiteindelijk wel iets met vergane glorie te maken heeftquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:12 schreef Biene het volgende:
Ik kijk altijd naar foto's en dan komen er hele verhalen bij me op.
Zeg...vergeet hier Pea niet jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:22 schreef Offy het volgende:
zoals bij de foto van Dawg
Ja, baasquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zeg...vergeet hier Pea niet ja. Die bedacht het volgens mij
Ze zegt "baas" tegen mequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:32 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, baas
Sinds zondag neem ik niks van jou meer serieusquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze zegt "baas" tegen me![]()
ik hoop niet dat jullie alles serieus nemen van mij hoor![]()
![]()
Hè, wat een onzin toch weer. Je vraagt nu gewoon om platte fotografie zonder scherp randje. 'Mooie' foto's die hun hele verhaal er in één keer uitblaten...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:22 schreef Offy het volgende:
Maar eigenlijk is het beter als je het meteen herkent zodra je de foto ziet.
Met alle respect - ik kan zelf in het geheel niet fotograferen - maar de foto van Dawg moet het ook hebben van zijn roestbruine Anton-Corbijnkleurtje. Verder is de foto zo zichtbaar in scene gezet dat ik er met een paar seconden op uitgekeken was. Had dat fotoalbum niet op tafel gelegen, maar had het model gewoon (desnoods wat triestig) voor zich uit zitten staren, dan was de foto een stuk beter geweest. Dan had hij namelijk iets aan de - sorry - fantasie overgelaten.quote:Het is eigenlijk de bedoeling dat wij er geen verhaal omheen moeten verzinnen, maar dat jij het verhaal uitbeeld (zoals bij de foto van Dawg)
Want anders kun je je niet voorstellen dat er ooit mensen hebben gelopen?quote:Ojah, en de opbouwende kritiek: probeer dus te laten zien dat er eerst wél mensen liepen, en drukte was. (misschien dat er rommel op de grond ligt ofzo)
De boulevard is nu verlaten. Dat is duidelijk. Maar voor hetzelfde geld komen er zometeen weer 20 mensen aan die eroverheen wandelen. Hij maakt niet de indruk dat hij niet meer gebruikt wordt en afgedankt/verwaarloosd is. Ik zie eerlijk gezegd de vergane glorie niet, maar ook eventuele aanwezige glorie is voor mij niet vertegenwoordigd in deze foto. Het is een mooie foto, niks mis mee, maar ik associeer hem niet 'als vanzelf' met vergane glorie. Daarvoor ziet hij er in feite te mooi en goed onderhouden uit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:29 schreef broer het volgende:
Want anders kun je je niet voorstellen dat er ooit mensen hebben gelopen?
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind de foto van Dawg (en Peaquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:29 schreef broer het volgende:
Met alle respect - ik kan zelf in het geheel niet fotograferen - maar de foto van Dawg moet het ook hebben van zijn roestbruine Anton-Corbijnkleurtje. Verder is de foto zo zichtbaar in scene gezet dat ik er met een paar seconden op uitgekeken was. Had dat fotoalbum niet op tafel gelegen, maar had het model gewoon (desnoods wat triestig) voor zich uit zitten staren, dan was de foto een stuk beter geweest. Dan had hij namelijk iets aan de - sorry - fantasie overgelaten.
Jawel hoor, maar het 'straalt' niet uit de foto voor mij. Helaasquote:Want anders kun je je niet voorstellen dat er ooit mensen hebben gelopen?
Dat is dan ook weer waar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:50 schreef Offy het volgende:
Gelukkig maar dat dat voor iedereen persoonlijk verschillend is, anders was het stemtopic niet zo spannend
Ieder zijn smaak. Ik hou van foto's waar het er niet zo dik bovenop ligt. Of ervan af 'straalt', zoals jij en Rewino het eigenlijk allebei zeggen.quote:Vergane glorie was niet het eerste wat in mij opkwam toen ik de foto van Biene zag. Dat vind ik erg jammer, daarom probeer ik uit te leggen waarom dat zo is, en wat ze er misschien nog aan kan doen.
Natuurlijk, maar het moet ook niet zo zijn dat je alles erbij moet gaan verzinnen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:29 schreef broer het volgende:
[..]
Hè, wat een onzin toch weer. Je vraagt nu gewoon om platte fotografie zonder scherp randje. 'Mooie' foto's die hun hele verhaal er in één keer uitblaten...
Dat de foto in scene is gezet is inderdaad waar, en het doet ook wel een klein beetje afbreuk aan de foto. Maar om mee te doen aan zo'n wedstrijd, moet je bijna wel iets "in scene" zetten, omdat je anders te veel van het toeval afhankelijk bent.quote:Met alle respect - ik kan zelf in het geheel niet fotograferen - maar de foto van Dawg moet het ook hebben van zijn roestbruine Anton-Corbijnkleurtje. Verder is de foto zo zichtbaar in scene gezet dat ik er met een paar seconden op uitgekeken was. Had dat fotoalbum niet op tafel gelegen, maar had het model gewoon (desnoods wat triestig) voor zich uit zitten staren, dan was de foto een stuk beter geweest. Dan had hij namelijk iets aan de - sorry - fantasie overgelaten.
Eens, da's een hele goede foto met betrekking tot het onderwerp.quote:Ik ben persoonlijk erg onder de indruk van de foto van Nikos. Die zit erg goed in elkaar en mist bovendien het scherpe randje niet.
Het vergane deel van de opdracht is nog niet echt zichtbaar. Stel je anders eens een oud goudzoekersstadje uit het Wilde Westen voor. Als het er nu nog net zo netjes en rijk uitzag als in de hoogtijdagen, komt de vergane glorie niet tot uitdrukking. Waait er wat van dat rollend struikgewas door de straten en hangen er een paar deurtjes scheef, terwijl je wel nog elementen ziet van de voormalige rijkdom, dan heb je de vergankelijkheid en de glorie vastgelegd. Een ander goed voorbeeld vind ik die foto van die villa van een aantal posts geleden, of de kas van Oceanonix.quote:Want anders kun je je niet voorstellen dat er ooit mensen hebben gelopen?
Heb ik gedaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:21 schreef Ymke het volgende:
ff opsturen dan ! Billy
Hij komt eraan, hoor... Zondag a.s. kan ik 'm eindelijk gaan makenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:14 schreef Ymke het volgende:
Mij maakt het allemaal niet uit wat iedereen van vergane glorie vindt denkt etc etc. Maak gewoon allemaal je foto en plaats hem , het zijn er nog veels te weinig
wat ga je doen dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:40 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Hij komt eraan, hoor... Zondag a.s. kan ik 'm eindelijk gaan maken
Hoop alleen dat ik het onderwerp goed genoeg op de foto krijg
Leuk idee!!!! Wel ff checken of het open is, zijn alleen maar vrijwilligers die het draaienquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:54 schreef Chevalric het volgende:
Ik ga naar het Militaire Luchtvaart Museum. Als het goed is hebben ze daar een ouwe Fokker (pun intended) staan, die wil ik op de foto zetten. Weet alleen nog niet of ik een totaalshot wil of een detailopname (hangt er ook vanaf of ik het Fokker-logo er goed op krijg).
Oceanonix zit nog uit te puffen van het ere rondje rond de flat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:49 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind de foto van Oceanonix een heel goed voorbeeld van Vergane Glorie. Je kunt nog zien dat die kas vroeger gebruikt is (door de plantenresten aan het dak) en je kunt ook heel goed zien dat hij niet meer in functie is en verwaarloosd wordt (kapot, water op de grond). Die foto behoeft geen toelichting.
De Vergane Glorie straalt eraf. Zelfs meer nog dan van mijn pauw
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sinds zondag neem ik niks van jou meer serieus
* PdeHoog schrapt twee mensen van zijn lijst voor de volgende uitdeelronde van Haribo-snoepquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:01 schreef Offy het volgende:
Heb ik jou óóit serieus genomen dan?
Pfff, nou dat ene snoepje kan ik ook wel missen hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
* PdeHoog schrapt twee mensen van zijn lijst voor de volgende uitdeelronde van Haribo-snoep![]()
Ik kan volgende keer ook wel een puntzak snoep meenemen hoor.....quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Pfff, nou dat ene snoepje kan ik ook wel missen hoor![]()
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Pfff, nou dat ene snoepje kan ik ook wel missen hoor![]()
Doe jij eens niet zo slijmenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:37 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik kan volgende keer ook wel een puntzak snoep meenemen hoor.....![]()
ik wil nu toch een keer wat hoger komen in de puntentelling![]()
hangenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:21 schreef Rewimo het volgende:
Wat doet die hand daar in die klok?
Vooral dat met de tijd vind ik erg goed voor dit themaquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:17 schreef -eline- het volgende:
Ook maar eens een fotootje plaatsen [afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto trouwens van Smartie182en past ook perfects bij het thema
Ik vind het er inderdaad spookachtig uitzienquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:51 schreef -eline- het volgende:
[..]
hangen![]()
Maar serieus ik hoopte daardoor een beetje een spookachtige sfeer te creeren waardoor het wat meer op vergane glorie lijkt??en zonder vondt ik het een beetje saai
Ik heb er ook eenpaar gemaakt met mijn gezicht erin weerspiegelt![]()
maar dat ziet er niet echt spookachtig uit, helaas
![]()
ach ik had weereens een maf idee
Hij staat er alquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:37 schreef m-niki het volgende:
enne...Rewimo, je hebt mail!
dus
Zo zie je maar dat smaken en interpretaties verschillen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:29 schreef broer het volgende:
..........................
Met alle respect - ik kan zelf in het geheel niet fotograferen - maar de foto van Dawg moet het ook hebben van zijn roestbruine Anton-Corbijnkleurtje. Verder is de foto zo zichtbaar in scene gezet dat ik er met een paar seconden op uitgekeken was. Had dat fotoalbum niet op tafel gelegen, maar had het model gewoon (desnoods wat triestig) voor zich uit zitten staren, dan was de foto een stuk beter geweest. Dan had hij namelijk iets aan de - sorry - fantasie overgelaten.
.....................
Heb je er nog meer?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:18 schreef AGee het volgende:
lijkt dit een beetje op vergane glorie
(1)
[afbeelding]
(2)
[afbeelding]
ik vind het ook wel een moeilijk onderwerk, en zeker als je iets moet verzinnen, ik kon zelf niets beters verzinnen dan ergens een kasteel ruïne ofzo, maar deze fotos van een mijn vind ik eigenlijk beter
Wist je dat de Romeinen (riep je daar net niet om? Hier zijn zequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:21 schreef Oceanonix het volgende:
Wat mij betreft heeft de eerste meer vergane glorie dan de tweede.
Op de tweede zie je nl een betonnen vloer en die komt iets te nieuw op me over.
uitvinden is een ding maar glad uitgieten en zou houden is iets anders. Kortom het ziet er te nieuw uit om voor vergane glorie door te gaan. Hierdoor lijkt het tafereeltje te veel een museum. Met de eerste zou het door kunnen gaan voor een net afgesloten mijngang.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wist je dat de Romeinen (riep je daar net niet om? Hier zijn ze) het beton hebben uitgevonden?
Het is toch niet helemaal hetzelfde + dat ik het idee al bij het begin van de wedstrijd had, alleen nog geen tijd gehad om te gaan. De Fokkers op die foto zijn recente modellen, ik heb het over een ouderwetse Fokker uit het begin van het vliegtuigtijdperk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:32 schreef m-niki het volgende:
Chevalric, dat Fokker idee is al door iemand anders gebruikt hoor (weet niet of je dat erg vindt, daarom)
ah, okquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:40 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Het is toch niet helemaal hetzelfde + dat ik het idee al bij het begin van de wedstrijd had, alleen nog geen tijd gehad om te gaan. De Fokkers op die foto zijn recente modellen, ik heb het over een ouderwetse Fokker uit het begin van het vliegtuigtijdperk.
Ja je mag meestemmen alleen niet op jezelfquote:Op woensdag 18 augustus 2004 03:46 schreef NiKos het volgende:
aargh, ik wil NU de uitslag weten! Mag je trouwens ook zelf meestemmen?
Pssst.. de naam is Shark.Bait, Niet SharkBaitquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:25 schreef m-niki het volgende:
overzichtstopic is bijgewerkt!!
Ik geloof dat Chevalric een eigen wedstrijd en stemtopic kentquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:52 schreef m-niki het volgende:
huh??? is de wedstrijd al voorbij dan?????
jemig..dat is vroeg in de maand!!! Ik heb nog geen stemtopic gezien trouwens...
* Xilantof gaat nog snel ff denkenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:12 schreef Offy het volgende:
*snel aan het fotograferen gaat
Tijd voor het volgende rondjequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:01 schreef Oceanonix het volgende:
Oceanonix zit nog uit te puffen van het ere rondje rond de flat.
Dank je voor het compliment![]()
Waaronder ik zelf dusquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:07 schreef Silent_Lucidity het volgende:
hHe C. das leuk voor de mensen die nog geen foto ingestuurd hebben
Ja hoor en was net terug van een rondje in het bos. Dus was al moequote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:19 schreef Bowiefan het volgende:
Tijd voor het volgende rondje
Bij mij staat jou foto momenteel bovenaan in mijn pré selectie
En ik blij dat er geen verklarende tekst onder staat. Ik vind namelijk nog steeds dat de foto voor zichzelf moet spreken en dus geen uitleg nodig moet zijn.
Ik zag in jou foto in eerste instatie een overdekt zwembad bij een landhuis uit achtienhonderdzoveel wat al lange tijd niet meer onderhouden wordt en overwoekert is door een klimplant etc. etc.
kortom, mijn eigen uitleg van de foto maakt dat die nog meer bij het onderwerp past als dat die in werkelijkheid al doet.
is dit verhaal nog te begrijpen![]()
Het was toch de bedoeling om er dit keer wel een onderschrift bij te doen? De wedstrijd wordt elke maand ingewikkelder .quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:19 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Tijd voor het volgende rondje
Bij mij staat jou foto momenteel bovenaan in mijn pré selectie
En ik blij dat er geen verklarende tekst onder staat. Ik vind namelijk nog steeds dat de foto voor zichzelf moet spreken en dus geen uitleg nodig moet zijn.
Ik zag in jou foto in eerste instatie een overdekt zwembad bij een landhuis uit achtienhonderdzoveel wat al lange tijd niet meer onderhouden wordt en overwoekert is door een klimplant etc. etc.
kortom, mijn eigen uitleg van de foto maakt dat die nog meer bij het onderwerp past als dat die in werkelijkheid al doet.
is dit verhaal nog te begrijpen![]()
Als ik een onderschrift niet nodig vind hoeft dat toch niet?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:45 schreef Ymke het volgende:
Het was toch de bedoeling om er dit keer wel een onderschrift bij te doen? De wedstrijd wordt elke maand ingewikkelder .
btw Oceanonix die foto komt toch uit je archief?
Ik dacht dat dat moest dit keer , haal anders mijn onderschrift maar weg Rewimo, dat krijg je dus als ze elke keer aan die regels zitten , mopperquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:47 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Als ik een onderschrift niet nodig vind hoeft dat toch niet?
Ja had idd eerder gemaakt, had daar graag nog een keer rond gelopen maar dat is onmogelijk.
Bij sommige foto's bleek behoefte aan wat uitlegquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:45 schreef Ymke het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling om er dit keer wel een onderschrift bij te doen? De wedstrijd wordt elke maand ingewikkelder .
ik vind het zelf ook jammer had daar graag met met nieuwe cam een foto gemaakt. Maar stukken glas moeten ontwijken is ook niet mijn hobby.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:52 schreef Ymke het volgende:
en jammer dat je geen nieuwe foto voor de wedstrijd hebt gemaakt
Mee doen is niet eng hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:28 schreef N.icka het volgende:
Durf ik wel te zeggen , durf niet eens mee te doen. lurk alleen maar
Ik neem me nu al 3 maanden voor om mee te doen , dit onderwerp is veel te moeilijk voor mijquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mee doen is niet eng hoor. Wij zijn ook niet eng
althans....de mensen die ik zag tijdens de meet
![]()
![]()
Persoonlijk ben (en blijf) tegen die onderschriften, het is een fotowedstrijd, geen leeswedstrijd. Als een foto uitleg behoeft is die m.i. gewoon niet geslaagd. Wat ik ook probeerde uit te leggen is dat IK de foto van Oceanonix minder had gevonden als de uitleg er bij had gestaanquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:52 schreef Ymke het volgende:
Ik dacht dat dat moest dit keer , haal anders mijn onderschrift maar weg Rewimo, dat krijg je dus als ze elke keer aan die regels zitten , mopper
is dat verplicht dan?quote:en jammer dat je geen nieuwe foto voor de wedstrijd hebt gemaakt
Verplicht is een groot woord. Maar het wordt wel gewaardeerd als je speciaal voor de wedstrijd een foto maakt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:46 schreef Bowiefan het volgende:
is dat verplicht dan?
Volgende keer doe je gewoon meequote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:37 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik neem me nu al 3 maanden voor om mee te doen , dit onderwerp is veel te moeilijk voor mij
Nou IK let er iig zeker niet op als ik de punten verdeel, ik beoordeel de foto, niet de tekst en niet het moment waarop die gemaakt is.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:49 schreef Rewimo het volgende:
Maar het wordt wel gewaardeerd als je speciaal voor de wedstrijd een foto maakt.
Nee , ik zeg niet dat iemand die meer ervaring heeft geen punten van me krijgt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:48 schreef Oceanonix het volgende:
Mijn archief is zeker niet groot te noemen (zeker de dig foto's niet).
Maar dat zou ook betekenen dat iemand die veel langer fotografeerd geen punten van je krijgt om dat die meer ervaring heeft. En dat niet eerlijk zou zijn tegen opzichte van de mensen die nog niet zo lang bezig zijn.............
er is geen enkele mo9gelijkheid om deze foto opnieuw te maken maar ik mag van jou deze foto dus niet insturen.....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:53 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee , ik zeg niet dat iemand die meer ervaring heeft geen punten van me krijgt.
Als iemand met ervaring voor de wedstrijd een mooie foto maakt kan die met liefde de volle 5 punten van me krijgen .
Als ik duidelijk kan zien dat de foto uit een laatje komt niet. kan me ook niet voorstellen dat je daar plezier aan beleeft.
We stemmen , dan krijg je de opdracht en dan ga je aan de slag, dat is eerlijk
Tuurlijk wel . Ik zeg toch nergens dat dat niet mag???quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:55 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
er is geen enkele mo9gelijkheid om deze foto opnieuw te maken maar ik mag van jou deze foto dus niet insturen.....
Ach dat heb ik elke maand wel ergens opquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:00 schreef Oceanonix het volgende:
Maar er is zoveel commentaar op........![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:10 schreef Oceanonix het volgende:
En als dan je vergane glorie hebt, dan denk je er pas aan als je de dode goudvissen al door de wc hebt gespoeld..............
Kijk en dat is nu precies wat ik bedoel, het is moeilijker om aan de hand van de wedstrijd een foto te moeten maken , dat is voor alle deelnemers hetzelfde. De beginner zonder archief en de ervare deelnemer met archief hebben allemaal evenveel kans dan.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:10 schreef Oceanonix het volgende:
Dit is gewoon een super moeilijk onderwerp.
En als dan je vergane glorie hebt, dan denk je er pas aan als je de dode goudvissen al door de wc hebt gespoeld..............
Soms is vergane glorie dichterbij dan je denkt.
FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTOquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:19 schreef Ymke het volgende:
Nu ga ik naar de sportschool , mijn lijf is absolute vergane glorie .
N.icka, ik doe deze maand ook voor het eerst mee hoor (zijn uberhaupt mijn allereerste "thema" foto's ooit) Je moet toch ergens beginnen en het is goed ervaring op te doen met "zoeken" naar het juiste plaatje. Nu is het misschien kort dag, maar ik zou zeggen: Give it a try!!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:37 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik neem me nu al 3 maanden voor om mee te doen , dit onderwerp is veel te moeilijk voor mij
Ik ben het daar wel mee eens. De kunst is, zowel voor beginners als ervaren fotograafjes, om een foto te maken bij een bepaald thema, dat vind ik zowiezo de moeilijkheid aan zo'n fotowedstrijd. Een mooie foto maken is één, maar eentje die ook nog ergens over gaat, is twee.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:19 schreef Ymke het volgende:
[..]
Kijk en dat is nu precies wat ik bedoel, het is moeilijker om aan de hand van de wedstrijd een foto te moeten maken , dat is voor alle deelnemers hetzelfde. De beginner zonder archief en de ervare deelnemer met archief hebben allemaal evenveel kans dan.
Nu is het als je geen foto kan maken dat je er een uit het archief kan plaatsten en dat vind ik niet leuk, maar das dus heeeeel persoonlijk.
Nu ga ik naar de sportschool , mijn lijf is absolute vergane glorie .
![]()
Is dit een verkapt verzoek om felicitaties?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:04 schreef Caar2 het volgende:
Er is er een jarig, hoera, hoera dat kun je wel zien dat is.........., ben ik!!!!!!!!![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is dit een verkapt verzoek om felicitaties?
Zo ja.....van
harte
gefeliciteerd
ben jij nu ook vergane glorie?![]()
![]()
![]()
Nou gefeliciteerd dan maar he....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:04 schreef Caar2 het volgende:
Er is er een jarig, hoera, hoera dat kun je wel zien dat is.........., ben ik!!!!!!!!![]()
![]()
nou gezien de inhoud van "de grote collectebus" afgelopen zondag, zou ik hier niet te lang wachten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:09 schreef Caar2 het volgende:
eigenlijk is het een verkapt verzoek om kadootjes!!![]()
klein toetsen bord gebruikenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:12 schreef Caar2 het volgende:
offtopic: hoe typ je met een klein lettertype????
aha, dankjewel!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:28 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
klein toetsen bord gebruiken
[#] tekst [/#]
#= b - tekst
#= i - tekst
#= u - tekst
#= s - tekst
#= sup - tekst
#= sub - tekst
Tuuuurlijk!!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Gefeliciteerd, Caar2! Je trakteert ons toch zeker wel op taart hè?
Oh....die collectebus was niet bedoeld voor de lege blikjesquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:28 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
nou gezien de inhoud van "de grote collectebus" afgelopen zondag, zou ik hier niet te lang wachten.
Ze voelt zich nog jongquote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:10 schreef Rewimo het volgende:
9 kaarsjes???
ja de andere 16 zijn weg gewaaid, hebbie dat weer gezien!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:10 schreef Rewimo het volgende:
9 kaarsjes???
achter het meest rechtse kaarsje staat er nog een!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:20 schreef Xilantof het volgende:
ben ik nou blind of zie ik er 8 op de taart?
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:24 schreef Caar2 het volgende:
[..]
achter het meest rechtse kaarsje staat er nog een!!![]()
* Shark.Bait noteert: die Abba fan heeft ook wel eens goede ideeenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Gefeliciteerd, Caar2! Je trakteert ons toch zeker wel op taart hè?
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:23 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
* Shark.Bait noteert: die Abba fan heeft ook wel eens goede ideeen*
Zoals deze:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:23 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
* Shark.Bait noteert: die Abba fan heeft ook wel eens goede ideeen*
thanks voor de tip, ik ga even verder proberen! De tweede is niet gecropt maar zo geschotenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:55 schreef Offy het volgende:
Ik zou wel nog wat van de plaat zelf laten zien (die groeven dus), dus nr 2 is misschien iets teveel gecropt. Verder wel leuk idee, maar misschien proberen niet 'recht van boven' te fotograferen. (als je hem bijvoorbeeld een stuk schuiner houdt, en sommige delen onscherp zijn, wordt het misschien wat 'spannender')
Wat is er met blijdorp?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
psst... blijdorp?
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:33 schreef Caar2 het volgende:
nou, dat was echt een super tip!! waarom kom ik daar zelf niet op
Ja, heb ik al geprobeerd, maar de foto in zwart-wit zag er toch mooier uitquote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:38 schreef Offy het volgende:
Maartijn, leuk idee(heb je sepia al geprobeerd? Misschien dat dat er ook mooi uitziet)
lijkt me gezellig binnenkort. september?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat is er met blijdorp?
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Zoals deze:
Ja, wanneer blijdorp wij gaan?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:36 schreef PdeHoog het volgende:
Wat is er met blijdorp?
Pdehoog reist volgens mij eerst nog af naar....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:27 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]* De_Warme_bakker rent gillend weg
[..]
Ja, wanneer blijdorp wij gaan?
ik ben de 21e september terug van mijn vakantie ...maar jullie hoeven niet op mij te wachten hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:07 schreef PdeHoog het volgende:
Doe maar eens een voorstel voor een datum, dan zeg ik wel ja of nee(na 3 september aub)
thank you!! Ik denk ook dat het die eerste gaat worden. Ik ben vandaag alleen wel nog een vergane zonnebloem tegengekomenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:20 schreef pea4fun het volgende:
Gefeliciteerd Caar2, en die nieuwe foto's van de plaat zijn idd veel leuker geworden...de eerste van die laatste 2 vind ik mooi.
Ik zat zelf te denken aan de 28e? of iig het weekend daar in de buurtquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik ben de 21e september terug van mijn vakantie ...maar jullie hoeven niet op mij te wachten hoor
ok, is goedquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zat zelf te denken aan de 28e? of iig het weekend daar in de buurt
Dat zou dan zaterdag 25 of zondag 26 september worden of zaterdag 2 of zondag 3 oktober.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ok, is goed
lolquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind je bovenste van de plaat een stuk mooier dan die zonnebloem, die is een beetje 'jakkes'
* Bowiefan snapt nu waaro het zo rustig is in de meettopicquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:20 schreef PdeHoog het volgende:
Dat zou dan zaterdag 25 of zondag 26 september worden of zaterdag 2 of zondag 3 oktober.
Ik persoonlijk ga voor zondag 26 september
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:54 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
* PdeHoog snapt nu waaro het zo rustig is in de meettopic
ze zitten meetafspraken te maken bij de wedstrijd
wat gaaf van jouw moederquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:47 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nou ja dan gebeurd er hier tenminste ook nog iets
Ben nu ff bij mijn ouders en wat is het eerste dat ik zie...vergane glorie in twee gerbera'sMijn moeder had ze speciaal laten staan omdat ze er precies zo bijstonden als ik in gedachte had (en dat vorige week ook gezegd had).
Dus ik ga zo even kijken of er wat mee te doen valt... ook al is het alleen maar voor mezelf
ik vind de bovenste ook het mooiste,quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:33 schreef Caar2 het volgende:
nou, dat was echt een super tip!! waarom kom ik daar zelf niet op
[afbeelding]
[afbeelding]
dank je, die gaat het ook worden. Ik had er nog eentje die ik ook wel grappig vond, rechts zie je allemaal kleurtjes door de lichtvalquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:10 schreef AGee het volgende:
[..]
ik vind de bovenste ook het mooiste,
vooral de kleur.
Was ook al een idee wat bij mij opkwamquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:15 schreef Shark.Bait het volgende:
shit.. ik wilde naar een autosloper voor een plaat van vergane glorie (scratch that idea)
* Bowiefan bij aansluitquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
idd de bovenste![]()
ai... ik ga voor de tweede :S spreekt mij meer aan... maja, smaken verschillen dan maar denk ikquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
idd de bovenste![]()
vind de 2e beetje te druk, te vol zeg maar, wat mij bij die 2e wel meteen aansprak (op gebioed van glorie/vergaan) is dat blauw / witte nummerbord, die had van mij bij op die bovenste foto gemogen, dan was die perfect geweestquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:18 schreef Astridj0h het volgende:
ai... ik ga voor de tweede :S spreekt mij meer aan... maja, smaken verschillen dan maar denk ik
lijkt me sterk, er is een auto overheen geredenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 07:34 schreef Xilantof het volgende:
Bowiefan, volgens mij herken ik een voetafdruk op de grond![]()
Je eigen auto?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 10:43 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
lijkt me sterk, er is een auto overheen gereden
super bedacht!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:56 schreef Bowiefan het volgende:
En het is zover, ik ben helemaal klaar met de vergane glorie
dus 1 van onderstaande plaatjes van een pakje boter wat ik tegen kwam op parkeerplaats bij supermarkt zal het moeten gaan worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
leuk ideequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:56 schreef Bowiefan het volgende:
En het is zover, ik ben helemaal klaar met de vergane glorie
dus 1 van onderstaande plaatjes van een pakje boter wat ik tegen kwam op parkeerplaats bij supermarkt zal het moeten gaan worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
ja,dat klopt!! Ik ben samen met guapa1 naar de sloperij geweest. Alleen het was haar idee voor de wedstrijd, dus ik heb mijn fotootjes op DPZ geplaatstquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:48 schreef dawg het volgende:
Was Caar ook niet naar een sloperij geweest?
Ik dacht al dat ik ze ergens gezien had.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:05 schreef Caar2 het volgende:
[..]
ja,dat klopt!! Ik ben samen met guapa1 naar de sloperij geweest. Alleen het was haar idee voor de wedstrijd, dus ik heb mijn fotootjes op DPZ geplaatst![]()
Zal ik zeker doen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:21 schreef dawg het volgende:
Ymke, als je iets wilt weten gewoon vragen hoor. Er is hier altijd wel iemand die jou kan helpen.
Kan ik niet zeggen , het moet morgen wel terug, het is me helaas niet echt gelukt om het mooi op de foto te krijgen ,quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:12 schreef Rewimo het volgende:
Hij lacht wel vriendelijkWie heb je in hemelsnaam van zijn gebit beroofd
zou dat schelen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou die Steradent er wel even bijgooien
Gejat uit het bejaardentehuis terwijl opa sliep?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:15 schreef Ymke het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen
zoiets krijg je danquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:22 schreef Rewimo het volgende:
En in zwartwit? Op zich vind ik het wel een heel leuk idee
nee neequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:26 schreef Offy het volgende:
[..]
Gejat uit het bejaardentehuis terwijl opa sliep?![]()
Vind het idee in ieder geval erg orgineel, van die bovenste foto krijg ik wel de kriebels hoor...
Hij is niet helemaal scherp, wat jammer, want hij is wel erg leuk!quote:
Moet ik morgen wel met een heeeeeeeeeeeeeeeeel goed verhaal komen wil ik het nog een dagje mogen lenen,quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij is niet helemaal scherp, wat jammer, want hij is wel erg leuk!
moet morgen heel vroeg werkenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:40 schreef Rewimo het volgende:
Waarom? Gewoon de hele nacht doorgaan, het hoeft morgen pas terug toch?
Valt toch wel mee sjeffie1? Ik vind dat Ymke er redelijk serieus mee bezig is hoor. En die vogel heb ik dan ff gemist geloof ik (of dat was, geloof ik, in een van de eerste delen. Die was idd niet zo smakelijkquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:08 schreef sjeffie1 het volgende:
Zal wel weer aan mij liggen, maar uit elkaar gerukte vogels en verrotte kunstgebitten ?
Het volgende waarschijnlijk een drol in de plee, was toch zo’n glorieus 7 gangen menu.
Als dat het niveau wordt, gooi mijn foto d’r dan maar weer af, vindt het dan geen serieuze wedstrijd meer.![]()
Die foto censureren heeft ook weinig nut, want dan hou je niets meer overquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:23 schreef Ymke het volgende:
En ik zie liever geen censuur in de foto;s een dode vogel vind ik best kunnen, vind het niet mooi maar dat is wat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |