abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:23:30 #126
94342 Rapid
"schattig"
pi_21272942
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:20 schreef hollander172 het volgende:

[..]




Maar ik hoop nog steeds van harte dat het geen zelfportret is.........
Tuurlijk niet liefje
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:23:56 #127
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21272955
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Maar deze man, behalve goud in Atlanta, wat issie nog meer?
Diegene die de vlag aanstak had volgens de commentator op "Sporza" al zowat alles gewonnen wat er te winnen valt in zijn discipline ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:24:05 #128
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21272961
Aha, het brandt!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:25:11 #129
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21272989
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Diegene die de vlag aanstak had volgens de commentator op "Sporza" al zowat alles gewonnen wat er te winnen valt in zijn discipline ...
Is er een vlag verbrand? Weer te vroeg de TV uitgezet
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:25:14 #130
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_21272992
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:23 schreef Rapid het volgende:

[..]

Tuurlijk niet liefje
Dan rest nu nog alleen de vraag: a/s/l om een betere beeldvorming te krijgen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:26:01 #131
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21273015
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:25 schreef Againzender het volgende:

[..]

Is er een vlag verbrand? Weer te vroeg de TV uitgezet
de die vlam aanstak natuurlijk , wat een typo
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:27:33 #132
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21273059
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

de die vlam aanstak natuurlijk , wat een typo
OK!
Ik had de TV al een tijdje uit, dus heb het hele ontstekingsgebeuren niet gezien!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:03:34 #133
62182 Georges
That's the shit
pi_21274137
Ik zat nog te denken, stel dat dat ding de verkeerde kant op valt.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:07:44 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_21274243
Jaaaa ik vond het leuk! Vooral het begin was een en al spektakel! Alleen die Jack van Gelder kan beter in 2008 niet mee naar China genomen wortden. Jeetje wat een fouten maakt hij. En waarom moet ik weten dat Mongolië in 1964 wel eens een bronzen worstelmedaille gewonnen heeft. Compleet oninteressant. Maar voor de rest was het de moeite allemaal waard en Tiésto was oke.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_21274342
Vond het een leuke ceremonie, maar bij lange niet zo goed als die van Barcelona
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:34:06 #136
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21274913
Mooi

op zich hou ik niet zo van dit soort dingen, maar ik vond het zeer vermakelijk
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21279457
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:34 schreef Little_Meanie het volgende:
Hier is Jacques Rogge, Belg, is nog iets anders om trots op te zijn dan Tiësto
Laten we vooral ook niet vergeten dat de Openingsceremonie in beeld wordt gebracht door het Belgische bedrijf Alfacam (misschien is daarom Tiesto niet zo vaak in beeld geweest) Ook de meest bekeken sporten (voetbal, basket, turnen, duiken, zwemmen, waterpolo en judo) en de slotceremonie zullen door Aflacam de wereld worden rondgestuurd.

  ESF Reporter zaterdag 14 augustus 2004 @ 11:24:21 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_21279723
In Amerika werden de Kouros-beelden vanaf de middel vertoond bij hun avonduitzending van de openingsceremonie. Ze kunnen zelfs plastic pikkies niet uitzenden. Ik vind het logisch, want kinderen worden natuurlijk zwaar corrupt daarvan.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:31:39 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_21280714
Jeetje die Kourosbeelden zijn puur cultuur! Wat zijn dat voor barbaren daar in Amerika!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_21287429
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 11:09 schreef Frederic het volgende:
Laten we vooral ook niet vergeten dat de Openingsceremonie in beeld wordt gebracht door het Belgische bedrijf Alfacam (misschien is daarom Tiesto niet zo vaak in beeld geweest) Ook de meest bekeken sporten (voetbal, basket, turnen, duiken, zwemmen, waterpolo en judo) en de slotceremonie zullen door Aflacam de wereld worden rondgestuurd.
Niet om Belgen te bashen -ik wist niet dat een Belgisch bedrijf de registratie deed- maar ik heb me gisteren dikwijls zitten ergeren aan de slechte regie. Foutieve kaders, verkeerde bewegingen, schuddende camera's, verkeerde personen in beeld, te late timing (vooral bij de landen: werd er een nieuw land omgeroepen, moest je ruim 10 seconden wachten voordat dat land in beeld kwam), close-ups waar een totaaltje beter gepast was en andersom, zoomende camera's (slecht!), etc. En dan heb ik het nog niet eens over die lelijke amateurcamera's die in de atletenparade af en toe voorbij kwamen.

No offense maar de beeldregie was zeker niet iets om trots op te zijn. De show wel, petje af voor de Grieken.
Trouwens, de stoeltjes in het stadion zijn geleverd door een Nederlands bedrijf
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:05:39 #141
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_21287801
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:48 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Niet om Belgen te bashen -ik wist niet dat een Belgisch bedrijf de registratie deed- maar ik heb me gisteren dikwijls zitten ergeren aan de slechte regie. Foutieve kaders, verkeerde bewegingen, schuddende camera's, verkeerde personen in beeld, te late timing (vooral bij de landen: werd er een nieuw land omgeroepen, moest je ruim 10 seconden wachten voordat dat land in beeld kwam), close-ups waar een totaaltje beter gepast was en andersom, zoomende camera's (slecht!), etc. En dan heb ik het nog niet eens over die lelijke amateurcamera's die in de atletenparade af en toe voorbij kwamen.

No offense maar de beeldregie was zeker niet iets om trots op te zijn. De show wel, petje af voor de Grieken.
Trouwens, de stoeltjes in het stadion zijn geleverd door een Nederlands bedrijf
En wat voor stoeltjes
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_21288225
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 19:05 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

En wat voor stoeltjes
De organisatie van de OS had enkele hooligans en bodybuilders 'ingehuurd' om een poging te wagen om de stoeltjes kapot te krijgen. Alleen de Nederlandse exemplaren bleven heel.
pi_21289688
btw heeft iemand perongeluk ook de opening opgenomen en online gezet??
heb hier geen tv en vind het jammer dat ik het niet gezien heb
*tijdelijk wonend in leuven voor de komende 6 jaar*
pi_21291393
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:48 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Niet om Belgen te bashen -ik wist niet dat een Belgisch bedrijf de registratie deed- maar ik heb me gisteren dikwijls zitten ergeren aan de slechte regie. Foutieve kaders, verkeerde bewegingen, schuddende camera's, verkeerde personen in beeld, te late timing (vooral bij de landen: werd er een nieuw land omgeroepen, moest je ruim 10 seconden wachten voordat dat land in beeld kwam), close-ups waar een totaaltje beter gepast was en andersom, zoomende camera's (slecht!), etc. En dan heb ik het nog niet eens over die lelijke amateurcamera's die in de atletenparade af en toe voorbij kwamen.

No offense maar de beeldregie was zeker niet iets om trots op te zijn. De show wel, petje af voor de Grieken.
Trouwens, de stoeltjes in het stadion zijn geleverd door een Nederlands bedrijf
Belgen en Nederlanders.... het komt nooit goed hé

Alfacam was nochtans niet aan z'n proefstuk toe, ze hebben ook de OS in Salt Lake City en het EK voetbal in Portugal gedaan. Ze doen trouwens ook de TMF Awards.

Uit De Standaard:
quote:
BRUSSEL - Ons land is in Athene vertegenwoordigd met 51 atleten en mikt op 5 medailles. Veel groter is het aandeel van de Belgen die achter de schermen van de Spelen werken. Zo brengt het bedrijf Alfacam een derde van alle wedstrijden voor de hele wereld in beeld en is de gereputeerde VRT-regisseur Filip Lombaerts verantwoordelijk voor veertig uur live-televisie en leidt hij er een ploeg van 220 mensen.



DE 28ste Olympische Spelen zijn gisteren officieel van start gegaan met de wervelende openingsceremonie. Dat spektakel werd in beeld gebracht door het Belgische videobedrijf Alfacam, dat ook een derde van alle wedstrijden op de Olympische Spelen zal capteren. ,,En als je dat zou vertalen naar het totale aantal kijkers, dan zijn we goed voor meer dan de helft,'' zegt de woordvoerder Terry Verbiest, ,,want wij doen alle atletiek- en zwemwedstrijden, en dat zijn toch de grootste publiekstrekkers. Daarnaast doen wij de finales van het voetbal, de kwart- en halve finales en de finale van het basketbal, en enkele andere disciplines zoals judo, schoonspringen en synchroonzwemmen.

Alfacam is in Athene met een ploeg van zeventig mensen, acht mobiele regiewagens, tientallen kilometers geluids- en beeldkabels en ruim 120 camera's. Het bedrijf is ingehuurd door de Athens Olympic Broadcasting (AOB), de tv-producent van de Spelen. AOB zal zo'n 3.500 uren televisie produceren. Daarvoor worden meer dan 3.000 camera's en 55 mobiele regiewagens ingezet. Er staan 350 productiecellen ter beschikking van de 12.000 geaccrediteerde radio- en tv-makers en bijna 1.800 commentaarcabines.

Op verzoek van het IOC worden de meeste wedstrijden in high definition opgenomen, wat zorgt voor haarscherpe beeldkwaliteit. Ook op dat vlak speelt Alfacam een voortrekkersrol. In Japan, Amerika, Australië en Korea is hdtv al ingeburgerd, maarEuropa hinkt achterop. Omdat de ,,koppige'' baas van Alfacam, de Hongaarse Belg Gabriel Fehervari, ervan overtuigd is dat hdtv de toekomst is, lanceerde hij eind vorig jaar dan maar zelf het eerste Europese hdtv-station Euro 1080. ,,De BBC is nu bijna klaar met de bouw van de eerste mobiele regiewagen die in high definition kan werken. Wij timmeren intussen al vijf jaar aan de weg'', zegt Terry Verbiest.

Dat de AOB bij Alfacam kwam aankloppen, is geen verrassing. Alfacam heeft de voorbije jaren een flinke reputatie opgebouwd met het capteren van massaspektakels zoals de winterspelen in Salt Lake City, het WK voetbal in Korea en Japan en recent nog het EK voetbal in Portugal. Het Belgische bedrijf sleepte dan ook vrij snel en gemakkelijk het reuzencontract, ter waarde van zeven miljoen euro binnen. Intussen is er ook al een akkoord voor de winterspelen van 2006 in Turijn.

HOE klein de Belgische delegatie ook is, de eerste dag van de Spelen is voor onze atleten meteen een belangrijke dag. De wielrenners treden immers in actie. Het internationale team dat hun prestaties in beeld brengt, staat onder leiding van de gerenommeerde Vlaamse sportregisseur Filip Lombaerts. Die VRT-medewerker is door de AOB aangetrokken als productiemanager. De tijdelijke tv-producent heeft meer dan 3.000 werknemers in dienst genomen. Het gaat om producers, regisseurs en technici. Lombaerts leidt een ploeg van 220 mensen, vooral Fransen en Spanjaarden.

Filip Lombaerts is in Athene verantwoordelijk voor alle zogenaamde ,,outside races'': de marathons, de thriatlons en het wielrennen (wegrit, tijdrijden en de piste). Alles samen is dat goed voor meer dan veertig uren televisie. Wie in Athene vertoeft en de wielerwedstrijden ter plekke volgt, zal ook een Belgische stem te horen krijgen. Marc Bollen, de sportsecretaris bij de Belgische Wielrijdersbond, is een van de drie officiële omroepers langs het parcours. Naast de Griekse en Engelse commentatoren, is hij de ,,Franse stem''.

,,Het is belangrijk dat de neutraliteit bewaard blijft'', zegt Filip Lombaerts vanuit Athene. ,,Chauvinistische trekjes van de medewerkers zijn uit den boze. Het kan niet dat de Spaanse regisseur voortdurend de Spanjaarden in beeld brengt. We moeten een wereldwijd beeld maken, zodat iedereen er kan van genieten.''

Lombaerts is in Anthene niet aan zijn proefstuk toe. Hij was er ook al bij in Barcelona in 1992. In Atlanta vier jaar later werden hij en zijn team zelfs bekroond met de Bronzen Olympische Ringen voor de wijze waarop de Olympische competitie mountain bike in beeld werd gebracht. In Sydney was hij verantwoordelijk voor het voetbal. Het is dus niet zo verwonderlijk dat de AOB bij Lombaerts terechtkwam. Aanvankelijk had de AOB de VRT zelfs gevraagd om een team van 85 mensen te leveren, maar voor een kleine omroep als de VRT was dat niet haalbaar. De Vlaamse publieke omroep leent zijn medewerker nu tijdelijk uit aan de AOB en wordt daarvoor ook betaald.

  zondag 15 augustus 2004 @ 01:47:10 #145
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21296177
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:48 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Niet om Belgen te bashen -ik wist niet dat een Belgisch bedrijf de registratie deed- maar ik heb me gisteren dikwijls zitten ergeren aan de slechte regie. Foutieve kaders, verkeerde bewegingen, schuddende camera's, verkeerde personen in beeld, te late timing (vooral bij de landen: werd er een nieuw land omgeroepen, moest je ruim 10 seconden wachten voordat dat land in beeld kwam), close-ups waar een totaaltje beter gepast was en andersom, zoomende camera's (slecht!), etc. En dan heb ik het nog niet eens over die lelijke amateurcamera's die in de atletenparade af en toe voorbij kwamen.

No offense maar de beeldregie was zeker niet iets om trots op te zijn. De show wel, petje af voor de Grieken.
Trouwens, de stoeltjes in het stadion zijn geleverd door een Nederlands bedrijf
De regie was niet in handen van de Belgen, de opnames en de gebruikte digitale opname techniek (die iets unieks schijnt te zijn) wel.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')