Precies, asielbeleid enkel voor aangrenzende landen en volksvreemde autochtonen uit zetten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou toch de mogelijkheid willen onderzoeken om autochtonen ook uit te zetten.
Zat een beetje tentlokkerij inquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:45 schreef SCH het volgende:
Volksvreemde autochtonen -![]()
![]()
Waarom hier, waarom kan iemand die vlucht uit laten we zeggen VSA niet in Canada terecht. Waarom moeten deze vluchteling naar het andere eind van de wereld?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:50 schreef SCH het volgende:
Van mij mag iedereen die gevlucht is hier een plekje komen zoeken, en daar zit geen tentlokkerij in.
Al kunnen we ze er op wijzen dat Denemarken veel leger is en ook een heel leuk land met veel hotdogs.
Dat is niet meer relevant als ze hier eenmaal zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:51 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Waarom hier, waarom kan iemand die vlucht uit laten we zeggen VSA niet in Canada terecht. Waarom moeten deze vluchteling naar het andere eind van de wereld?
Dat is een lekker argument...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:53 schreef SCH het volgende:
Dat is niet meer relevant als ze hier eenmaal zijn.
Het is een goed argument - als mensen gevlucht zijn en ze komen hier terecht dan zijn ze hier toch? Dan ga ik ze niet meer naar de VS sturen. Ik ben uiteraard een voorstander van goede regelingen, opvang in eigen regio etc. Maar dat gebeurt ook al.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:55 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Dat is een lekker argument...
het is wel relevant wanneer je de deur op slot zet.
Ik ben er voor om deze mensen naar de aangrenzende landen te sturen, nou ja sturen... hier niet aan laten komen. Gevluchte Vlamingen, west Duitsers en Denen mogen van mij altijd in ons terecht. Dit omdat zij geen volksvreemden zijn. Maar Afghanen of bijvoorbeeld Maleisiërs zijn niet in te passen en daarom zeker niet welkom.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een goed argument - als mensen gevlucht zijn en ze komen hier terecht dan zijn ze hier toch? Dan ga ik ze niet meer naar de VS sturen. Ik ben uiteraard een voorstander van goede regelingen, opvang in eigen regio etc. Maar dat gebeurt ook al.
Tuurlijk wel. Als we de grenzen nu redelijk sluiten, importeren we geen achterlijkheid meer. Over vier generaties zijn de achterkleinkinderen van onze allochtonen gewoon kompleet vernederlandst, hopelijk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:02 schreef SCH het volgende:
Met die opmerkingen heb ik helemaal niks - met dat volksvreemde. Dat doe je maar in je vrije tijd - die wanen. Ik ben dol op de multiculturele samenleving en als jij dat niet bent, heb je een probleem - want het is een voldongen feit dat nooit meer zal veranderen.
Het is zeker geen feit en het is te veranderen. Dat is ook politiek en als dat niet in jouw straatje past dan toch niet maar probeer niet 'het' straatje te ommuren en het als een onveranderbaar feit te presenteren... elk kind kan zien en voelen dat een Vlaming beter in onze bevolking past en in te passen is dan een Roemeen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:02 schreef SCH het volgende:
Met die opmerkingen heb ik helemaal niks - met dat volksvreemde. Dat doe je maar in je vrije tijd - die wanen. Ik ben dol op de multiculturele samenleving en als jij dat niet bent, heb je een probleem - want het is een voldongen feit dat nooit meer zal veranderen.
Dat zijn domme vooroordelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:00 schreef Tyrhraustur het volgende:
Maar Afghanen of bijvoorbeeld Maleisiërs zijn niet in te passen
Ik koos voor ons(?) Maleisië omdat het weer eens wat anders is een één uit het dozijn arme landen. naast de voorbeelden van die Afghanen die hun draai in Nederland hebben gevonden, zijn er helaas ook genoeg voorbeelden van Afghanen die niet hun draai hebben gevonden. Daarnaast heb ik het idee dat jij vooral om het geld heendraait, alsof geld verdienen en hebben evenredig is aan ingepast zijn in de Nederlandse samenleving. Over het algemeen zijn Afghanen te vreemd, niet wanneer het een individu is maar als volk of nee bevolkingsgroep noemen we dat tegenwoordig zijn ze over het algemeen (te) vreemd voor ons.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
Dat zijn domme vooroordelen.
Een nederlander kan zich aanpassen en gelukkig worden in Afghanistan en andersom.
Het cultuurverschil is groot en velen zullen het niet makkelijk hebben maar het kan.
Er zijn voorbeelden van Afghanen die hun draai gevonden hebben in Nederland.
Een ander vooroordeel van je is hoe je denkt over het land Maleisië.
Het is een oosterse samenleving, eeuwenlang kolonie geweest van westerse landen, en men is daar westers georienteerd.
Ik ben een software engineer slash sales manager.(Engelse termen zijn in). En vanaf augustus ook netjes hbo scholier (moet nog diploma's halen).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:25 schreef PJORourke het volgende:
Wat doe je eigenlijk, Tyrhraustur?
Hoezo ons ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:34 schreef Tyrhraustur het volgende:
Ik koos voor ons(?) Maleisië omdat het weer eens wat anders is een één uit het dozijn arme landen.
Ik heb het niet over geld..ik heb het over je draai kunnen vinden in Nederland.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:34 schreef Tyrhraustur het volgende:
Daarnaast heb ik het idee dat jij vooral om het geld heendraait, alsof geld verdienen en hebben evenredig is aan ingepast zijn in de Nederlandse samenleving. Over het algemeen zijn Afghanen te vreemd, niet wanneer het een induvidu is maar als volk of nee bevolkingsgroep noemen we dat tegenwoordig zijn ze over het algemeen (te) vreemd voor ons.
Dat vroeg ik me dus ook af, daarom dat vraagteken. Volgens jouw is het omdat het een kolonie geweest is niet veel anders dan 'ons'.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
Hoezo ons ?
Precies. Perceptie verschil, verschillende waardes aan bepaalde zaken hangen. Doodgewoon verschillende wereldbeschouwingen, leer er mee leven want wellicht zit je 'fout'.quote:Ik heb het niet over geld..ik heb het over je draai kunnen vinden in Nederland.
Dat vreemde zal altijd vreemd blijven als je het graag als vreemd wilt blijven zien..
Jij begon met 'ons?'...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:49 schreef Tyrhraustur het volgende:
Dat vroeg ik me dus ook af, daarom dat vraagteken. Volgens jouw is het omdat het een kolonie geweest is niet veel anders dan 'ons'.
Omdat wij deel uit maken van die westerse beschaving, soms....?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Jij begon met 'ons?'...
Waarom noemde je het 'ons?' ?
Ah zo....bedoelde je het.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:58 schreef Tyrhraustur het volgende:
Omdat wij deel uit maken van de westerse beschaving, soms....?
daar heb je gelijk: men staat hier soms met een broodje shoarma in de klauwen te beweren dat ze tegen een multiculti samenleving is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:02 schreef SCH het volgende:
Eensquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 07:26 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
daar heb je gelijk: men staat hier soms met een broodje shoarma in de klauwen te beweren dat ze tegen een multiculti samenleving is.
waar ik dan wel weer tegen ben is wanneer men stukken cultuur meeneemt die in strijd zijn met onze rechten en vrijheden: zoals verplicht uithuwelijken, besnijdenissen bij vrouwen, homohaat etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |