abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 augustus 2004 @ 17:27:25 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21236946
En toen gooide ik em dicht... En Isa heeft heel veel honger
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 17:57:19 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21237699
Misschien heb je het zelf al geprobeerd, maar je kunt kolven met een warm compres op je borst(hittepit is fijn, dat vorm mee, maar een warme washand kan ook al helpen). Verder kun je meemasseren, dus vanaf je oksel naar je tepel wrijven en vanaf vlak onder je keel (want daar beginnen de melkklieren al).

Verder kan het zijn dat je de TSR gewoon niet voelt. Niet iedereen voelt het, en het kan ook afnemen. Ikzelf heb ook geen voelbare TSR. Maar ik heb weinig kolfervaring omdat het meestal niet nodig is. Dus eigenlijk heb je niks aan mij
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:14:39 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_21239591
het linkje naar deel 5: Borstvoeding deel 5
stormy waters...
sailin'
pi_21239895
Sjeen, je moet ook echt relaxed zijn en niet naar je flesje gaan zitten staren en denken van wanneer komt het nou, wat ik op mijn werk altijd doe is een boekje lezen en dan komt het meestal vanzelf.

LadyS het heeft toch wel een goeie 2 maanden geduurd eerdat het echt helemaal op regelmaat zat en ik niet meer lekte. Het lekken neem geleidelijk af. En dat zal misschien bij de 1 langer duren dan bij de ander.
pi_21239959
Oh ja en een tip wat niet te doen is een stukje maandverband (lees always, en dat is van dat soort plastic spul) als compress gebruiken. Ik had toendertijd even niets meer in huis. Nou ik heb het daarna echt geweten zeg. Zere borsten dat was niet misselijk
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:43:38 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21253280
Dat lekken is inderdaad verschillend. Bij Chinook lekte ik het langst. Zeker de eerste 8 maanden, en daarna nog wel eens na een regelperiode (leuk als je een strak truitje draagt en het warm is grrr...) Bij Jessai ongeveer de eerste 4 maanden, maar 's nachts langer omdat ik vaak op mijn buik slaap. Bij Junah lek ik helemaal niet overdag, maar 's nachts wil het nog wel eens een zwembad zijn
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:28:45 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21271381
Oke ik heb het opgegeven
Ik kan al 3 dagen kolven wat ik wil, er gebeurd bijna niks meer, dat kleine beetje mag ze eruit sabbelen als ze zielig is en voor de rest flesvoeding. Helaas helaas.
pi_21271433
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:28 schreef Luchtbel het volgende:
Oke ik heb het opgegeven
Ik kan al 3 dagen kolven wat ik wil, er gebeurd bijna niks meer, dat kleine beetje mag ze eruit sabbelen als ze zielig is en voor de rest flesvoeding. Helaas helaas.
Jammer, maar je hebt het geprobeerd toch!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:31:15 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21271458
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:28 schreef Luchtbel het volgende:
Oke ik heb het opgegeven
Luchtbel, de tip van de neusspray voor de toeschietreflex, misschien nog een laatste poging waard? Je hebt al zo je best gedaan...
dit is geen poging je te pushen, beter een blije flesmama dan een gestresste borstmama

Knuffel
Sjeen
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:34:22 #10
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21271554
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:29 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Oh ja en een tip wat niet te doen is een stukje maandverband (lees always, en dat is van dat soort plastic spul) als compress gebruiken. Ik had toendertijd even niets meer in huis. Nou ik heb het daarna echt geweten zeg. Zere borsten dat was niet misselijk
Ik gebruik (heb ik Knorretje eens ergens zien zeggen) de laatste dagen een navelbandje als zoogcompres. Doormidden knippen, of (als je echt overstroomt ) dubbelvouwen. Veel minder broeierig, goedkoper en ik vind het fijner zitten.

Luchtbel
Het is een keuze die je zelf moet maken, maar het is zo naar als die keuze bijna voor je gemaakt wordt, omdat het niet meer lukt. Maar als het alleen maar 1 grote frustratie wordt, is het misschien wel beter. Ik vond het bij mij ook verschrikkelijk, heb er een week om lopen snotteren, maar toen ik eenmaal flesjes gaf, en Tobias op zag knappen, was ik toch wel opgelucht. Misschien dat dat vooruitzicht je iets kan troosten
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:15:43 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21272716
Euhm ik ben niet gestresst omdat de borstvoeding niet lukt, de borstvoeding lukt niet omdat ik gestresst ben

Maar goed, dan maar zo.

Licht Ontvlambaar vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:17:21 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21272756
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:15 schreef Luchtbel het volgende:
Euhm ik ben niet gestresst omdat de borstvoeding niet lukt, de borstvoeding lukt niet omdat ik gestresst ben

Maar goed, dan maar zo.

Pfff, ik zou je zo graag helpen, weet alleen niet hoe. Dus dan nog maar een ik denk echt wel vaak aan je
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:50:20 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21273744
Misschien de neusspray morgen nog proberen....
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:12:07 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21280383
Balen zeg, Luchtbel!

Vind je het echt heel erg om te moeten stoppen, of vind je eigenlijk ook wel goed zo? Als je toch nog een poging wil proberen dan kun je misschien nog wat tips vragen op het forum van VBN? Ik weet niet of ik die link jou al eens gegeven had, maar hier nogmaals:

http://www.network54.com/Forum/89719

Ik weet niet waarom je kolft (heb niet je hele verhaal vanaf het begin gevolgd ) maar als dat is om je BV en TSR op gang te krijgen dan is dat niet echt de methode. Ik heb vaker gehoord dat de BV bij iemand die voornamelijk of misschien uitsluitend kolft terug loopt. (Dat hoeft trouwens niet hoor, vriendin van me heeft 5 maanden gekolfd omdat ze werkte en dat ging prima)

Wil Jolie niet drinken? Als ze wel wil drinken dan zou ik haar vaak aanleggen. Om de drie uur, maar als je er de fut voor hebt, nog vaker. Tot het goed op gang is, dan komt de TSR ws. ook weer.

Verder lees ik dat je bijvoedt met de fles? Ook dat is een dooddoener voor de BV, zodra Jolie haar buik vol heeft van de fles, loop jij weer een voeding mis die dus ook niet aangemaakt wordt waardoor de BV uiteindelijk terugloopt. Met kolven krijg je namelijk nooit zoveel eruit als zij drinkt, zolang de BV niet goed op gang is.
De enige manier om juist meer productie te krijgen is haar dus meer aan te leggen in plaats van minder.

Maar goed, ik neem aan dat je al van alles geprobeerd hebt en dat ik nu allemaal bekende koek voorschotel, want ik maak uit je woorden 'ik geef het op' op dat je toch wel al aardig de wanhoop nabij bent v.w.b. probeerseltjes en tips enzo Nogmaals, ik ken dus niet je hele verhaal dus als je er niets aan hebt wat ik vertel dan hou ik verder mijn mond

Succes in ieder geval.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:24:47 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21280599
Tan, de eerste 2 dagen ging de bv heel goed, daarna ging het minder.
Ik ben een paar keer flauwgevallen tijdens de bevalling en heb 2 keer morfine toegediend gekregen waardoor Jolietje zich in het begin vooral nogal apart gedroeg soms. Ze werd ineens heel suf en kon niet meer drinken, de eerste 48 uur van d'r leven heeft ze er maar 2 slapend doorgebracht, daarna was ze zo moe....ze kon niet meer. Uiteindelijk was ze zoveel afgevallen dat ze bijna boven het aantal procent uitkwam dat ze mogen afvallen en ik moest d'r gaan bijvoeden met een spuitje, ze hing echt als een slappe pop op m'n arm....dus toen ben ik gaan bijvoeden met een spuitje. Iedere keer geprobeerd aan te leggen, maar ze huilde zichzelf overstuur dat ze alleen nog maar overstuur was, als ik d'r rustig had, was ze zo moe van het huilen dat ze weer in slaap viel. Er moest dus eten in....vandaar....eerst met een spuitje geprobeerd en dan voeden...toen voeden geprobeerd en met een spuitje bij.....toen alleen aanleggen geprobeerd.....toen geprobeerd een klein beetje te kolven te geven dan aan te leggen........niks werkte.....aanleggen en bijgeven dan maar.........ook niet.....dan maar kolven en uit een flesje, dat werkte. Maar Jolietje bleef zo graag tegen me aan liggen en happen dat ik het ben blijven proberen, ze wordt er zo rustig van als het lukt, maar het lukt dus maar heel zelden, maar ik heb echt alles geprobeerd. Ik denk niet dat het probleem bij haar ligt maar bij mij, maar ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen.

Ik vind het wel erg dat ik haar op die manier niet kan geven wat ze zo fijn vind, maar als het niet gaat, dan gaat het niet

Wel bedankt voor de tips
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:45:18 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21280936
Dat klinkt inderdaad heel moeizaam, jullie start saampjes. Ik heb echt met je te doen, want het klinkt niet makkelijk, zeker niet als je er ook nog eens helemaal alleen voor staat! Ik kan me voorstellen dat je gestresst raakt van dit alles en het hele gedoe er omheen.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het erg vindt dat je haar niet kunt geven wat je haar zo graag gunt omdat ze er zo rustig van wordt, maar als ze het zo graag wil, is dat dan niet een reden om toch vol te blijven houden? Natuurlijk snap ik dat wat niet kan, ook echt niet kan, maar een baby moet ook leren toehappen en drinken enzo.

Door de omstandigheden heeft zij in het begin van alles gekregen waar voeding uit kwam, een spuitje waarbij ze alleen maar hoeft te slikken, een flesje waarbij ze ook alleen maar hoeft te sabbelen en te slikken en een borst waarbij ze heel veel moeite moet doen maar wat oh zo rustgevend werkt. Voor haar heel 'verwarrend'. Vooral omdat je TSR er kennelijk mee ophoudt en die fijne borst ineens niet meer zo fijn is bij erge honger.

Op zich dus heel logisch hoe het is gelopen. Maar daar kan jij toch niks aan doen? Je moet stoppen met jezelf de schuld te geven, zoals ik al eerder zei, dit zijn de omstandigheden waarbij je steeds hebt gehandeld wat het best was. Geef nou niet de stress de schuld. Dat kan bijdragen, maar ik weet uit eigen ervaring dat BV en (extreme) stress samen kunnen gaan. Het teruglopen van de BV ligt 'm denk ik eerder in het vraag en aanbod gedeelte. Ze heeft weinig aan je borst gedronken dus het aanbod loopt terug.

Je bent echt een goede moeder en je moet stoppen met jezelf de schuld te geven want dat vind ik heel verdrietig en dan kom ik bij je deur met een deegroller staan zwaaien hoor!
Maar ze wíl en jij gunt het haar zo. Zou je dan niet toch nog een poging willen wagen? Kun je niet voor jezelf doen alsof ze vandaag geboren is en jij de BV nog helemaal op gang moet zien te krijgen? Ik ken verhalen van vrouwen die op hetzelfde punt stonden als jij en bij wie het toch gelukt is, alleen omdat ze het wilden.

Maar... ik wil je nu geen schuldgevoel aanpraten. Flesvoeding is ook heel goed, en jij klinkt alsof je wel wat rust kunt gebruiken. Mijn oudste is ook heel gezond en groot geworden op de flesvoeding en je kunt Jolie evengoed lekker tegen je blote lijf aanleggen zodat ze haar rust vindt bij jou.

De enige reden waarom ik 'aandring' om het nog een kans te geven is omdat ik zelf ooit stond waar jij nu staat, bij de moeilijke keus om te stoppen (dat was dus bij Cheyenne) en ik vind het jammer dat ik toen niet eerder de hulp heb gekregen die jij kan krijgen van lactatiedeskundigen en ervaringsdeskundigen. Als ik toen wist wat ik nu wist dan had ik het nog een kans kunnen geven. Maar ja, ik had die hulp toen niet, eigenlijk hielp niemand me, ook niet de huisarts en het CB, dus toen ben ik met een traan overgestapt op de fles.
Zoals ik al zei, Cheyenne is met evenveel liefde opgegroeid als de anderen. Het is meer voor mezelf, dat ik het jammer vindt dat het zo gelopen is.

Nou ja... laat mij maar kletsen Ik vind het alleen zo zielig voor jou omdat je al zoveel geprobeerd hebt.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:38:44 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21285155
Ik heb vandaag de Avent Isis geprobeert, omdat het kolven met de medela totaal niet lukte. En wat wil het geval... Pappie zit Isa nu een versgekolfde voeding te geven. Heb gewoon even ruim 90 cc gekolfd op tijd van een kwartier ofzo. Zonder pijnlijke tepels en zonder dat koeienmelkapparaatgeluid

Ik geloof er weer helemaal in

Knuffels
Sjeen

luchtbellie
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:54:08 #18
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21285396
Goed gedaan Sjeen!

LB, hoop dat je eruit komt wat je nu gaat doen. Ik moet eerlijk zeggen dat Tan wel een goed verhaal heeft. Maar je moet ook niet koste wat het kost door blijven gaan. Er zijn heel wat kindertjes met de fles groot gebracht. Ik was er zelf ook eentje en er is niks mis met me.
*Gevaarlijk om zich heen kijkt voor het geval er iemand iets durft op te merken*
met dank aan Rewimo
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:58:57 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21285479
Ik ben ook zo'n gezond fleskindje Ik ben met de vacuümpomp gehaald en toendertijd mocht je dan niet opgetild worden de eerste tijd. Bovendien vond men in de jaren zeventig de fles sowieso veel interessanter...
pi_21286372
Luchtbel, ik sluit me bij Tan aan hoor. Niet jezelf en de stress de schuld geven, als je iets graag wilt, en je er ook 100% voor inzet, heb je daar sowiezo geen schuld aan als het mislukt! Meer kan je niet doen. Punt.

Jolie heeft een moeilijke start gehad...maar jij ook! Een uitgeput lichaam moet herstellen, geef jezelf ook die tijd, zonder te denken dat je Jolie daarmee tekort doet.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:58:54 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21286529
Heb nu de hele dag niet gekolfd en er komt nu wel wat melk weer uit, ik probeer d'r als ze dadelijk wakker is gewoon aan te leggen. Het is dan 3 uur na haar vorige flesje, ze zou honger moeten krijgen, als het niet lukt, ga ik wel weer kolven dan mag ze het uit een flesje. Heb de visite voor vanavond afgezegd doe lekker rustig aan en dan gaan we het nog een week proberen. Morgen is ze precies 3 weken en misschien lukt het nog wel.

Ik geef mezelf niet echt de schuld ofzo, ze vond het alleen zo fijn en als het lukt zoals het de afgelopen dagen wel eens per ongeluk goed gegaan is dan is het zo sneu en zo jammer dat het daarna dan weer niet lukt. Iedereen bedankt voor de tips en de verhalen
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:27:12 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_21288243
Luchtbel, nog even één ding. Tot +/- zeven weken lang volledig geen BV geven kan het lukken om de BV weer helemaal op gang te krijgen. Maar in een boek dat ik heb staat ook een verhaal over een vrouw die een geadopteerd kindje BV heeft kunnen geven, alleen maar door het steeds aan te leggen kwamen de hormonen vanzelf vrij. Op zich vond ik dat een absurd verhaal, maar ik wil alleen aangeven dat je het altijd nog kunt proberen. Ik bedoel, teruggelopen melkhoeveelheid is dus geen garantie dat het niet meer gaat lukken

Sterkte en ik vind je grandioos!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:38:04 #23
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_21288443
hoi Luchtbel,

Ik hoor dat je wat problemen hebt met het opstarten van de bv.

Weet niet wat voor tips je al gehad hebt en wil niet bemoerig overkomen.
Maar misschien heb je hier wat aan.
Proberen te voeden in verschillende houdingen, madonna, liggend, rugby.
Ik vond de rugby houding fijn vooral omdat de tepel dan recht boven haar mondje hangt en je hem er als het ware in kan hangen. (klinkt raar zo zeg)

En die neusspray die sjeen noemt die werkt heel goed echt zeker het proberen waard.
Ik heb het gebruikt en echt perfect.

Sorry als ik in herhaling val.
En wil je niet onzeker maken.
Onthoud dat als het niet gaat en je je beter voelt bij de fles dat de beste keus is.

Succes

Tan mag ik jou vragen geef je allebei je kids nog de borst?

Groetjes klein_spookje
pi_21290223
Hier even mijn verhaal over BV,
toen Morris werd geboren hapte hij meteen goed naar de borst. En de eerste nacht thuis leek het allemaal prima te gaan en ik heb hem de eerste paar dagen dan ook steeds aangelegd. Soms duurde het even voor het lukte want als hij wil eten wordt ie nogal driftig. Hij is een beetje van: nu en snel een beetje En als dat niet lukt wordt ie kwaad Maar na een paar dagen bleek dat hij bijna geen plasluiers had De kraamhulp stelde voor om te gaan kolven zodat we konden zien hoeveel melk ik had en bijvoeding te geven. Als we dat niet hadden gedaan was hij uitgedroogd en waren we met hem in het ziekenhuis terecht gekomen

We hebben een electrisch kolfapparaat gehaald en nu blijkt dat ik maar 10cc per voeding gaf. Heel weinig dus. We hebben besloten om hem de 10 cc te geven en dat aan te vullen met Nutrilon. Allebei met de fles trouwens want ik had ook nog tepelkloven dus die konden beter genezen zo. De kraamhulp en VK hoopten dat met het kolven mijn bv-productie op gang zou komen en we weer over konden stappen op volledige bv. We zijn nu bijna een week verder en ik moet zeggen dat de hoeveelheid niet echt heel erg is verbeterd. Als ik 1 voeding kolven oversla krijg ik er met een beetje geluk 35cc uit. Maar zolang ik er nog niet de balen van heb ga ik door want volgend de kraamhulp is elk beetje meegenomen. Krijgt hij in ieder geval de antistoffen binnen enz. En de Nutrilon om te groeien dan maar.

Ik vind het zelf wel een beetje jammer maar geen superdrama. Het enige waar ik een beetje niet goed van wordt zijn die bv-sites met tachtigmiljoen redenen waarom je borstvoeding moet geven. Kijk, ik zou wel willen maar als er niet genoeg uitkomt En daar kan ik dus weinig tot niets over vinden. In feite stimuleer ik mijn borsten voldoende met dat kolven en houdt ik het nog wel vol maar op een gegeven moment zal ik moeten beslissen waar de grens ligt.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:03:03 #25
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_21290462
Hoi Snoopy,

Gefeliciteerd met je kindje,

Ik heb er geen ervaring mee in het begin van de bv.
Wel toen ze 6 maanden was. Ze dronk niet meer aan de borst. Huilde iedere keer plaste bijna niet meer.
Heb alles geprobeerd maar mocht geen nutrilon geven ivm allergie. Pepti lust ze niet.

En echt ik had niets meer.

Ik heb haar toen iedere uur aangelegt omdat je door de baby aan te leggen de beste stimulatie hebt.
Ieder uur en als ze tussendoor kikte ook.
En wonderlijk de bv kwam op gang zelfs beter dan het was.

Je zal alles geprobeerd hebben maar heb je ook een bv dag ingelast omdat je door te kolven minder produceert dan wanneer een baby aan de borst drinkt.

Misschien heb je er wat aan.

En van die bv sites hoe moeilijk ook probeer je het niet aan te trekken je kan niet meer doen dan je best.

groetjes klein_spookje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')