Als jij iemand bent die, zoals ik reeds schreef, niet in God gelooft maar wel denkt te weten of Hij goed of slecht is, dan was dat ook aan jouw adres bedoeld. Hoe kun je een niet-bestaande God nu slecht vinden ? Je zult eerst in Hem moeten geloven voordat je er een mening over kunt hebben, lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 01:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wie zijn "jullie"?
Mocht ik mij aangesproken moeten voelen, zal ik de rest eveneens beantwoorden. Zoniet, dan laat ik dat.
Ik geloof in God, maar niet in het bijbelse karikatuur er van. Gezien de bijbel het woord van die God is, lijkt het mij dat die bijbel voldoende zegt (Dit zou althans volgens logica aldus te herleiden zijn).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als jij iemand bent die, zoals ik reeds schreef, niet in God gelooft maar wel denkt te weten of Hij goed of slecht is, dan was dat ook aan jouw adres bedoeld. Hoe kun je een niet-bestaande God nu slecht vinden ? Je zult eerst in Hem moeten geloven voordat je er een mening over kunt hebben, lijkt mij.
Dat moet je me nog even uitleggen dan. Ik heb steeds geleerd dat het woord van God tot ons komt als we de bijbel lezen. Als jouw interpretatie daarvan is dat je dus niet zou moeten geloven in de letterlijke, 'karikaturale' God zoals die in de bijbel soms beschreven wordt dan zitten we daar op hetzelfde spoor. Je beleeft God tenslotte zoals jij dat doet, en dat is het meest persoonlijke of intieme dat er is. Zeg me eens: is de God die jij beleeft dan altijd Goed, wel eens Goed of nooit Goed ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik geloof in God, maar niet in het bijbelse karikatuur er van. Gezien de bijbel het woord van die God is, lijkt het mij dat die bijbel voldoende zegt (Dit zou althans volgens logica aldus te herleiden zijn).
De God die ik beleef maakt geen onderscheid tussen goed en kwaad, en omvat zelf zowel het goede als het kwade.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat moet je me nog even uitleggen dan. Ik heb steeds geleerd dat het woord van God tot ons komt als we de bijbel lezen. Als jouw interpretatie daarvan is dat je dus niet zou moeten geloven in de letterlijke, 'karikaturale' God zoals die in de bijbel soms beschreven wordt dan zitten we daar op hetzelfde spoor. Je beleeft God tenslotte zoals jij dat doet, en dat is het meest persoonlijke of intieme dat er is. Zeg me eens: is de God die jij beleeft dan altijd Goed, wel eens Goed of nooit Goed ?
Veel van je posts kan ik me in vinden. We zijn het vast niet op alle punten eens, dat zou ik in ieder geval heel eng vinden als dat wel zo was.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:38 schreef SingleCoil het volgende:
Dat is ook mijn beeld. We zijn het denk ik op alle punten eens, toch ?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Veel van je posts kan ik me in vinden. We zijn het vast niet op alle punten eens, dat zou ik in ieder geval heel eng vinden als dat wel zo was.
Het komt vanzelf een keer naar voren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:44 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
heeeeel eng ! Heb je nog zin daar een voorbeeld van te zoeken ?
Dat lijkt me praktisch onvermijdelijk, maar daarom nog niet per se onplezierigquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het komt vanzelf een keer naar voren.
Kun jij dat als gelovige wel zeggen dan ? En op basis waarvan ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 01:20 schreef SingleCoil het volgende:
Jullie zijn zo vreselijkoff-topic. Als je niet in God gelooft, hoe kun je dan iets zeggen over of hij wel of niet goed is ?
Nou...ten eerste geloof ik niet in het bestaan van god maar ik kan mij voorstellen dat hij wel bestaat.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:57 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Kun jij dat als gelovige wel zeggen dan ? En op basis waarvan ?
Geniet maar van gods schepping.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:53 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat lijkt me praktisch onvermijdelijk, maar daarom nog niet per se onplezierig. Ik Geloof dat ik maar eens een Biertje neem.
owquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nou...ten eerste geloof ik niet in het bestaan van god maar ik kan mij voorstellen dat hij wel bestaat.
zoals eerder opgemerkt. ongelovigen mengen zich in deze discussie vanwege fascinatie voor het rotsvaste geloof van anderen in iets wat in een boekje staat. althans dat geldt voor mij.quote:En verder lijkt het mij logisch dat als je denkt dat god niet bestaat je ook geen enkele mening over Hem kunt hebben, immers, hij bestaat niet...of anders gezegd, hoe kan god nu goed zijn als Hij niet eens bestaat ? Dat lijkt verdacht veel op delen door nul en zo...
Nouja, het is hetzelfde geintje zoals advocaten concluderen. Eerst stel je dat god niet bestaat. Daarna wordt nog gesteld dat wanneer de rechter beslist dat god wel bestaat, dat dan .....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:04 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
owik dacht net dat je zei het zelfde beeld van God te hebben als Alicey ?
En verder lijkt het mij logisch dat als je denkt dat god niet bestaat je ook geen enkele mening over Hem kunt hebben, immers, hij bestaat niet...of anders gezegd, hoe kan god nu goed zijn als Hij niet eens bestaat ? Dat lijkt verdacht veel op delen door nul en zo...
Het is fascinerend, maar tegelijkertijd treurig. Vaak verandert een rotsvast geloof in een rotsvast systeem, en is er geen ruimte meer voor vernieuwing of verandering. Zoiets is uiterst schadelijk voor de ziel.quote:zoals eerder opgemerkt. ongelovigen mengen zich in deze discussie vanwege fascinatie voor het rotsvaste geloof van anderen in iets wat in een boekje staat. althans dat geldt voor mij.
In je post is er iets mis met de quote haakjes en zo. Dus ik dacht eerst dat dit een uitspraak was van SingleCoil. Maar ik ben totaal niet gefascineerd in het rotsvaste geloof wat er in een boekje staat. Die arme mensen zijn namelijk als kleutertje zwaar geindoctrineerd. Dat vind ik niet echt fascinerend. Verder zijn die denkbeelden als "ongelovigen komen in de hel" en "ongelovigen kiezen niet voor God" gewoon het bestrijden waard. Dergelijke denkbeelden hadden immers ook de 19 kapers van 11 september.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:04 schreef Viola_Holt het volgende:
zoals eerder opgemerkt. ongelovigen mengen zich in deze discussie vanwege fascinatie voor het rotsvaste geloof van anderen in iets wat in een boekje staat. althans dat geldt voor mij.
Ha een Biertje met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:53 schreef SingleCoil het volgende:
Dat lijkt me praktisch onvermijdelijk, maar daarom nog niet per se onplezierig. Ik Geloof dat ik maar eens een Biertje neem.
Zeker. Het verschil is denk ik heel individueel en intiem, het is wat je Godsbeleving zou kunnen noemen. Alicey heeft daar ervaringen die ik niet heb, ik heb geen liefde voor God, slechts respect voor het godsbeeld van anderen. In mijn dagelijks leven speelt God geen rol. Hetgeen niet wil zeggen dat ik, met alle respect, niet zou kunnen denken in en over een systeem waarin God wel bestaat. Dat ik vervolgens sublimeer tot een enkel axioma in een logisch systeem: God is Almachtig. En vanuit die context kan ik vrijwel alle vragen (of 'aanvallen') van niet-gelovigen gemakkelijk beantwoorden of pareren.Hetgeen ik graag doe omdat ik ze zinloos, beledigend en vaak ook logisch gezien onzinnig vindt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:04 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
owik dacht net dat je zei het zelfde beeld van God te hebben als Alicey ?
Ik gaf je mijn redenen al...daar komt deze reden voor mij ook wel bij, denk ik...maar laat dan de idee van 'wat in een boekje' staat snel los, dat heeft niet zo veel met geloof te maken.quote:zoals eerder opgemerkt. ongelovigen mengen zich in deze discussie vanwege fascinatie voor het rotsvaste geloof van anderen in iets wat in een boekje staat. althans dat geldt voor mij.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:14 schreef JoZzephus het volgende:
Waarom gaan jullie altijd uit van die goddamnbible om in god te geloven?
Om een houvast te hebben? steun, whatever?
laat je niks wijsmaken wat er allemaal in staat...het meeste is verzonnen om de macht te behouden.
oud news..ik lees weinig hier maar die bijbel (en andere boekjes) gelovigen moeten eens zelf nadenken ipv blabla angst te lezen
succes in de hell hierna zeurpietjes..als je zoet bent mag je petrus (who the fuck is dat anyway) pijpen om de hemel in te komen.
nu eerst lekker neuken en douchen.
groetjes
ps. ik geloof mezelf / god / energie, zonder dogmas en blabla gelul van kneusjes die het denken te weten.
Ja daar geloof ik nou wel in ! Ik check het even: Heineken is ook met een hoofdletter !quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ha een Biertje met een hoofdletter.
Als ik onder de douche ga geloof ik ook altijd in energie ! Heilig ! Verder sukkelig verhaal natuurlijk...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:14 schreef JoZzephus het volgende:
Waarom gaan jullie altijd uit van die goddamnbible om in god te geloven?
Om een houvast te hebben? steun, whatever?
laat je niks wijsmaken wat er allemaal in staat...het meeste is verzonnen om de macht te behouden.
oud news..ik lees weinig hier maar die bijbel (en andere boekjes) gelovigen moeten eens zelf nadenken ipv blabla angst te lezen
succes in de hell hierna zeurpietjes..als je zoet bent mag je petrus (who the fuck is dat anyway) pijpen om de hemel in te komen.
nu eerst lekker neuken en douchen.
groetjes
ps. ik geloof mezelf / god / energie, zonder dogmas en blabla gelul van kneusjes die het denken te weten.
Kun je het alleen maar met schelden af?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je grote bek houden.![]()
aangepastquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In je post is er iets mis met de quote haakjes en zo. Dus ik dacht eerst dat dit een uitspraak was van SingleCoil.
ik ben ook niet zo zeer gefascineerd in het geloof wat gepredikt wordt, maar het geloof wat mensen daar in stellen. Ik ben ook christelijk opgevoed en geloof het niet (meer). mijn ouders geloven ook en het fascineert me toch hoe het kan dat zij iets dergelijks nodig denken te hebben (geloven).quote:Maar ik ben totaal niet gefascineerd in het rotsvaste geloof wat er in een boekje staat. Die arme mensen zijn namelijk als kleutertje zwaar geindoctrineerd. Dat vind ik niet echt fascinerend. Verder zijn die denkbeelden als "ongelovigen komen in de hel" en "ongelovigen kiezen niet voor God" gewoon het bestrijden waard. Dergelijke denkbeelden hadden immers ook de 19 kapers van 11 september.
Wat je ook kunt zeggen over een geloofquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef SingleCoil het volgende:
vanuit die context kan ik vrijwel alle vragen (of 'aanvallen') van niet-gelovigen gemakkelijk beantwoorden of pareren.Hetgeen ik graag doe omdat ik ze zinloos, beledigend en vaak ook logisch gezien onzinnig vindt.
[..]
de gelovigen baseren zich toch echt op het feit dat er iets in een boekje staat. dat ze verder niet weten wat er in dat boekje staat en er zelf van alles bijverzinnen is natuurlijk hun goed rechtquote:Ik gaf je mijn redenen al...daar komt deze reden voor mij ook wel bij, denk ik...maar laat dan de idee van 'wat in een boekje' staat snel los, dat heeft niet zo veel met geloof te maken.
Het geloven in wat er in een boekje staat is trouwens meer op ongelovigen van toepassing...vrijwel alles waar je in gelooft staat in een boekje...het is juist daarom dat ongelovigen denk dat dat voor gelovigen ook geldt, hetgeen tot onjuiste conclusies leidt.
Almachtigheid is op geen enkele manier houdbaar in een logisch systeem.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef SingleCoil het volgende:
En vanuit die context kan ik vrijwel alle vragen (of 'aanvallen') van niet-gelovigen gemakkelijk beantwoorden of pareren.
Je kunt wel zoveel zeggen. Het geloof is een individuele en intieme ervaring die iemand heeft in zijn wereldbeeld. Dat speelt zich allemaal af in de gedachtenwereld van die persoon en kan dus niet beledigend of kwetsend zijn. Hetgeen niet wil zeggen dat mensen, uit naam van het geloof, geen slechte dingen kunnen doen, maar dat heeft dan iets te maken met die mensen, niet met het geloof. Je kunt ook moeilijk zeggen dat voetbal niet deugt omdat supporters wel eens vandalisme bedrijven...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:52 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Wat je ook kunt zeggen over een geloof
Je moet hier gelovigen door niet-gelovigen vervangen, dan klopt het wel. Omdat je zelf niet gelooft en het geloof niet goed begrijpt projecteer je je eigen boekjeskennis op die van gelovigen en concludeert dat de bijbel dan kennelijk de bron van alle kwaad is. Ik zeg dat de bijbel evenveel met geloof te maken heeft als de gebruiksaanwijzing van een potje flexa-verf met de Nachtwacht. Met excuses aan Flexa.quote:[..]
de gelovigen baseren zich toch echt op het feit dat er iets in een boekje staat. dat ze verder niet weten wat er in dat boekje staat en er zelf van alles bijverzinnen is natuurlijk hun goed recht
Je hebt niet te zeggen dat iemand die jou ideeen niet heeft in de hel komt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:41 schreef pro_jeex het volgende:
[je grote bek houden]
Kun je het alleen maar met schelden af?![]()
![]()
is met schrijven net zoquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je kunt wel zoveel zeggen.
nee, dat heeft te maken met hun geloof idd. Maar het gaat mij helemaal niet om gelovigen die kwetsend zijn ofzo. Mijn ouders kwetsen mij ook niet met hun geloof. Ik begrijp alleen niet waarom ze (geloven te moeten) geloven.quote:Het geloof is een individuele en intieme ervaring die iemand heeft in zijn wereldbeeld. Dat speelt zich allemaal af in de gedachtenwereld van die persoon en kan dus niet beledigend of kwetsend zijn. Hetgeen niet wil zeggen dat mensen, uit naam van het geloof, geen slechte dingen kunnen doen, maar dat heeft dan iets te maken met die mensen, niet met het geloof. Je kunt ook moeilijk zeggen dat voetbal niet deugt omdat supporters wel eens vandalisme bedrijven...
[..]
je bedoelt dat het dan voor jou kloptquote:Je moet hier gelovigen door niet-gelovigen vervangen, dan klopt het wel.
Volgens mij concludeer jij meer dan ik. Waar heb ik gezegd dat de bijbel de bron van alle kwaad isquote:Omdat je zelf niet gelooft en het geloof niet goed begrijpt projecteer je je eigen boekjeskennis op die van gelovigen en concludeert dat de bijbel dan kennelijk de bron van alle kwaad is.
In de kerk van mijn ouders gaat het wekelijks niet over een potje Flexa en ook in de gespreksgroep gaat het daar nooit overquote:Ik zeg dat de bijbel evenveel met geloof te maken heeft als de gebruiksaanwijzing van een potje flexa-verf met de Nachtwacht. Met excuses aan Flexa.
ah...het is tijd om persoonlijk te gaan wordenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:22 schreef SingleCoil het volgende:
Jou ouders staan ook niet op de Nachtwacht, sukkel!
Dat zou ik ook menen, maar het bewijs ervan is nog niet zo 1-2-3 gegeven. Jij weet meer ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Almachtigheid is op geen enkele manier houdbaar in een logisch systeem.
nee, het 'sukkel' trek ik terug. maar je moet wel de parallel volgen. ik zeg toch niks over de kerk in relatie tot een porje flexa ? Dus je reactie slaat dan toch ook nergens op ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:23 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
ah...het is tijd om persoonlijk te gaan worden
okquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:25 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
nee, het 'sukkel' trek ik terug.
voor mijn ouders heeft de kerk een relatie met hun geloof. de kerk is onderdeel van hun geloof, net als de bijbel. een potje flexa zeker niet, hoogstens het geloof dat een potje flexa beter zou dekken dan een potje histor !quote:maar je moet wel de parallel volgen. ik zeg toch niks over de kerk in relatie tot een porje flexa ? Dus je reactie slaat dan toch ook nergens op ?
Zolang iets puur in gedachten is, doet het geen kwaad. Als Hitler slechts in gedachten een derde rijk had willen stichten, had er ook niemand last van gehad.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je kunt wel zoveel zeggen. Het geloof is een individuele en intieme ervaring die iemand heeft in zijn wereldbeeld. Dat speelt zich allemaal af in de gedachtenwereld van die persoon en kan dus niet beledigend of kwetsend zijn. Hetgeen niet wil zeggen dat mensen, uit naam van het geloof, geen slechte dingen kunnen doen, maar dat heeft dan iets te maken met die mensen, niet met het geloof. Je kunt ook moeilijk zeggen dat voetbal niet deugt omdat supporters wel eens vandalisme bedrijven...
pas op! akkie ligt op de loer, hij ziet ineens allemaal holocaust-referentiesquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zolang iets puur in gedachten is, doet het geen kwaad. Als Hitler slechts in gedachten een derde rijk had willen stichten, had er ook niemand last van gehad.
Dat is waar maar dan wel vauit een ander aspect van het geloof dan waar ik aan refereerde, en ik vraag mij vaak af in hoeverre hier nog wezenlijke geloofsaspecten een rol spelen. Als mensen uit naam van Allah zelfmoord plegen en daarmee andere ook doden, in hoeverre speelt de individuele geloofsbeleving daar dan echt een rol in ? Worden die mensen niet op een vreselijke manier gemanipuleerd ? Als katholieken roepen dat homofilie een geestelijke afwijking is geldt daar dan niet hetzelfde voor ? Een belangrijk kenmerk van kerken is dat ze weinig controlerend naar hun eigen machtsdragers zijn, en zoals ik al eerder stelde, ongecontroleerde macht leidt tot ellende, kijk maar naar Leopold II, Idi Amin, Poth Pol of Axxxx Hxxxx (naam bij redactie bekend, maar ik wil geen referenties naar de Hxxxxxxx maken)...quote:Het probleem is dat veel mensen hun geloof willen toepassen op anderen. Als iemand wegens mijn geaardheid gaat beweren dat ik bezeten ben door ene Satan, dat ik psychisch gestoord ben, of een perverse ziekte heb, dan ervaar ik dat als zeer beledigend. Op basis van geloof wordt dat allemaal gezegd. Natuurlijk ligt het aan de persoon, maar zonder geloof had die persoon wellicht nagedacht, of in ieder geval nog niet er hypocriet achter aan gezegd dat hij die opmerkingen maakt uit liefde.
Akkersloot mag zien wat hij wil zien natuurlijk..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
pas op! akkie ligt op de loer, hij ziet ineens allemaal holocaust-referenties
Is het echter juist niet makkelijk om een doctrine als het christendom of de islam te hebben.Ik weet niet wat er door het hoofd van extremisten gaat, maar ik kan me er haast niet van onttrekken dat ze werkelijk zelf geloven dat ze een good job verrichten.quote:[..]
Dat is waar maar dan wel vauit een ander aspect van het geloof dan waar ik aan refereerde, en ik vraag mij vaak af in hoeverre hier nog wezenlijke geloofsaspecten een rol spelen. Als mensen uit naam van Allah zelfmoord plegen en daarmee andere ook doden, in hoeverre speelt de individuele geloofsbeleving daar dan echt een rol in ? Worden die mensen niet op een vreselijke manier gemanipuleerd ?
Volgens mij zijn het juist niet de katholieken die dat roepen, maar ik begrijp je doel.quote:Als katholieken roepen dat homofilie een geestelijke afwijking is geldt daar dan niet hetzelfde voor ?
Ik vraag me af of dit in alle gevallen meespeelt. Ligt het alleen aan de machtsdragers, of ligt het ook aan mensen hoe zij er mee omgaan? Binnen dezelfde kerken zie ik namelijk ook veel verschillende mensen. Is de schuld alleen bij de machtsdragers leggen niet een beetje incorrect?quote:Een belangrijk kenmerk van kerken is dat ze weinig controlerend naar hun eigen machtsdragers zijn, en zoals ik al eerder stelde, ongecontroleerde macht leidt tot ellende, kijk maar naar Leopold II, Idi Amin, Poth Pol of Axxxx Hxxxx (naam bij redactie bekend, maar ik wil geen referenties naar de Hxxxxxxx maken)...
Inderdaad best een interessante topic. Het is al veel besproken, maar naar mijn weet nog niet in een eigen topic..quote:Zinvol misschien als vervolgtopic: in hoeverre kun je bij misdaden uit naam van het geloof ook echt geloofsmotieven als oorzaak aanwijzen ?
Vreemd he metquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:39 schreef SingleCoil het volgende:
pas op! akkie ligt op de loer, hij ziet ineens allemaal holocaust-referenties
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
Misschien nog handiger als ik iets onder mijn posts zet, een sterretje of zo, of nog beter, op mijn jas..zou geel een goede kleur zijn ? Puntje of 6...wel handig, weet je gelijk met wat voor iemand je te maken hebt...
Het is gewoon een feit, jij verzet je zo tegen God en de Islam dat er voor jou niets anders rest dan een plek erg diep in De Hel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je hebt niet te zeggen dat iemand die jou ideeen niet heeft in de hel komt.![]()
![]()
jeex, als jij nou ook op de KKK-boekverbranding komt, dan bewaren de de Thora voor het laatst, goed?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:58 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, jij verzet je zo tegen God en de Islam dat er voor jou niets anders rest dan een plek erg diep in De Hel.
Zo nog gradaties ook. Als "ongelovige" kom je toch zowiezo al in de hel. Of dat ik nou zou branden op 2 meter diepte of op 2000.000 km diepte zou toch ook niets uitmaken. Of volgens jou wel dan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:58 schreef pro_jeex het volgende:
Het is gewoon een feit, jij verzet je zo tegen God en de Islam dat er voor jou niets anders rest dan een plek erg diep in De Hel.
Ook een vergelijking met de KKK is niet netjes. De KKK hield zich namelijk ook met andere zaken bezig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:26 schreef SingleCoil het volgende:
...ik laat jou de eer....
(moet me om gaan kleden, ik moet zo de deur uit)
@Akkie:we hebben vanavond een boekverbranding van de KKK, kom je ook ? , er schijnen verschillende koran's en wat bijbeltjes te zijn, en als piece de resistance een mooie dikke thora...
Een 'feit' waar jij ongetwijfeld geen onderbouwing voor kunt geven. Kun je verder nog normaal discusseren of blijft het bij dit soort (beledigende) one-liners?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:58 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Hoi Allah, hoe gaat het met je?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:58 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Niemand, de hel bestaat niet. Je wordt gestraft voor je misdaden op de weg naar de hemel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:24 schreef Bensel het volgende:
psst, wie heeft de hel gemaakt?
Het gros van de niet-islamische users hier ziet zo'n opmerking van Pro_Jeex gewoon als normaal. Als je zegt dat Pro_Jeex zijn grote bek moet houden. Krijg ik commentaarquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:41 schreef MrData het volgende:
[Pro_Jeex: "Jij verzet je zo tegen God en de Islam dat jij heel erg diep in de hel komt]
Een 'feit' waar jij ongetwijfeld geen onderbouwing voor kunt geven. Kun je verder nog normaal discusseren of blijft het bij dit soort (beledigende) one-liners?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |