en maar weer verderquote:Feli jeroen
Ik moet ook nog eens een tas halen, das wel handig enzo, over een halfjaartje maar even uitzoeken wat je het beste kan hebben enzo![]()
of tussendoor... wat is btw een 'normale/redelijke' prijs voor zo'n tas waar we het nu over hebben? Want ik heb laatst al wat rond gekeken, veel rond de 200 euro enzo, is dat normaal![]()
Ah, met laptop, zo iets lijkt me wel watquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:57 schreef MLO2 het volgende:
Nog even over de tas, dit lijkt me wel wat, gezien ik een laptop heb. Dus mensen die ook een laptop hebben wou ik dit niet onthouden
Lowepro CompuTrekker AW
[afbeelding]
Ah zo. Sorry dan begreep ik het ff verkeerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:29 schreef Xilantof het volgende:
@dawg: ik weet dat konijnenberg niet de duurste is, maar dat had ik er bij gezet (ik zei dat het een goede indicatie geeft van wat ze in de winkel kosten). sommige mensen kopen niet graag online... ivm het met-de-vuist-op-de-toonbank-gehalte.
ik heb trouwens zelf de minitrekker Classic, en die bevalt prima! ruim zat, ik zal eens kijken voor een foto'tje
no problemosquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
Ah zo. Sorry dan begreep ik het ff verkeerd.
Anyway, je tas zit al aardig vol he?
net als de mijne overigens
hehe... waar ga je voor, kwantiteit of kwaliteitquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
no problemos
en klopthij zit aardig vol.
nu alleen nog wat betere lenzen![]()
kwaliteitquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:19 schreef hooiberg het volgende:
[..]
hehe... waar ga je voor, kwantiteit of kwaliteit
Eerst niet dan zo te zienquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kwaliteit
klopt... maar het is het wel waard.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:23 schreef dawg het volgende:
Das wel aan de prijs Xilantof.
Maarjah, je moet er wat voor over hebben he.
nog 5 posts! yeahyeah
Wat bedoel je daar precies mee, heb je toevallig een voorbeeldje?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:46 schreef hooiberg het volgende:
Jemlissen, is je het al opgevallen dat door de sluiter de zon een recht vlak heeft?
of ergens anders door... heb ik ook last van
Maar waar zit dan die laptop, want een tas waar alles in past zou ik ook wel willen hebben, niet dat ik mijn laptop altijd mee ga slepen!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:57 schreef MLO2 het volgende:
Nog even over de tas, dit lijkt me wel wat, gezien ik een laptop heb. Dus mensen die ook een laptop hebben wou ik dit niet onthouden
op het plaatje zit ie achter het grote vak met alle aparatuur en voor de schouderriemen (boven aan zie je hem)quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:10 schreef Borelius het volgende:
[..]
Maar waar zit dan die laptop, want een tas waar alles in past zou ik ook wel willen hebben, niet dat ik mijn laptop altijd mee ga slepen!
Ik kan ook net zogoed raw schieten nu ik een 512 mb kaartje heb, maar ik weet niet waar ik al die foto's zou moeten laten :S, 2x kaartje vol schieten betekent zowiezo alweer een cd branden en m'n schijf zit nu aan 2 gig vol aan foto's, waaronder uiteraard veel proef is, maar tochquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:11 schreef Xilantof het volgende:
idem als dawg, in raw kan je de belichting iid nog prettig aanpassen, ik heb het ook gemerkt dat ze vaak wat donker zijn.
Het aanleggen van een archief is net hetgeen waar je zelfkritiek moet wegwerken. Natuurlijk, slechte onscherpe of onderbelichte foto's kunnen weg, maar je moet niet van de 100 foto's er maar 2 over houden. Oké, twee zet je er op internet, maar het is altijd handig om een groot archief te hebben. Daarnaast moet je gewoon een consistente mappenstructuur maken, en een bestand o.i.d. waaraan je kunt zien wat er op de DVD staat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:46 schreef hooiberg het volgende:
Das makkelijk, maar je moet voor jezelf wel kritisch zijn, anders komt er veel warboel in je foto's waardoor je ten eerste het overzicht kwijt raakt en ten tweede zakt het niveau eigenlijk
Vandaar als ik foto's maak, hou ik alleen de beste, tenzij ik niet kan kiezen wat vaak voorkomt, aangezien ik weegschaal ben![]()
![]()
Je moet een 67mm hebben. Ik ben ook op zoek, de meeste fotozaken hebben ze wel maar ik ben tot nu alleen maar dure tegengekomen (B+W voor ± ¤ 40). Als je er ergens in de buurt eentje voor minder vind, laat het me ff weten aub.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:55 schreef merry77 het volgende:
Weet iemand waar ik een UV filter voor de 18-70mm lens kan kopen?
(omgeving Amsterdam).
Moet volgens mij wel kunnen, ben er wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:17 schreef JeroenH het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe de D70 is met infrarood-fotorafie? Ik heb er met mijn Canon G1 met een geleend IR-filter wel eens mee geëxperimenteerd. Ben benieuwd of de D70 dat ook kan.
Niet alle digitale camera's zijn hier even geschikt voor, sommige hebben een extra IR-filter voor de CCD waardoor het werken met praktisch onmogelijk wordt.
Ja ik ook, maar ik ga niet eerst een duur IR-filter kopen als ik niet zeker weet dat het gaat werken. Daarom hoopte ik dat er iemand al ervaring mee had. Maar ik er eens op los Googlen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:20 schreef hooiberg het volgende:
Moet volgens mij wel kunnen, ben er wel benieuwd naar!
Heh, google was niet eens in me opgekomenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:03 schreef JeroenH het volgende:
OK, de eerste hit in Google was dus gelijk raak
http://bermangraphics.com/digicam/d70-infrared.htm
http://www.naturfotograf.com/D70_rev05IR.html
Is het dan niet eerder een probleem van de printersquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:09 schreef MAzlbeer het volgende:
Op het scherm is het prachtig, maar op verschillende printers
gaat ie de mist in.
Dan staan je kleurinstellingen niet goed. Voor prints moet je ze op CYMK zetten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:09 schreef MAzlbeer het volgende:
Even een kort vraagje over de D70....
Bij mij valt het op dat ie bij mij enorm blauw/groen fotografeert.
gaat ie de mist in. Ik heb het over de Automaat-stand.
de printers:
Canon CP330 (ook via Pict-Bridge)
Epson 925
Graag jullie advies, of een URL waar ik het 1 en ander kan uitpluizen
Bedankt,
Beerke
Nee.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef hooiberg het volgende:
Heh, google was niet eens in me opgekomen
Kan je zoiets niet krijgen meet een filter in PS? Kan in dat geval een hoop geld schelen denk ik!
Misschien moet je er eens aan denken om je monitor, je camera en je printer met elkaar te calibreren d.m.v. kleurprofielen:quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:09 schreef MAzlbeer het volgende:
gaat ie de mist in. Ik heb het over de Automaat-stand.
naar mijn ervaring heeft de mediamarkt ze regelmatig!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:38 schreef amsterdam19 het volgende:
Ik moet aan iemand doorgeven waar hij de camera kan kopen (a'dam). Prijs is niet echt belangrijk. Kan ik dan het beste de mediamarkt vermelden? Of is r een andere winkel waar ze hem ZEKER hebben (met 18/70 lens natuurlijk).
Welkom!quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:58 schreef AGee het volgende:
Hoi, Nieuw hier...
ik lees al wel even mee... ik heb dit forum leren kennen door dat ik meer van de D70 wilde weten.
ik heb de D70 de 2e dag dat ze te krijgen waren gekocht ( ja zoveel gedult als jeroenH heb ik niet die had hem al besteld toen ik begon met lezen ) (nog gefeliciteerd)
dit topic en het slowchat topic volg ik , leer je de mensen een beetje kennen,quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:32 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Welkom!
Laten we hopen dat je hier nog een leuke tijd zal belevenben je ook in andere topics, of net zoals mij eigenlijk alleen (nog maar) in het D70 topic?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:14 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Je moet een 67mm hebben. Ik ben ook op zoek, de meeste fotozaken hebben ze wel maar ik ben tot nu alleen maar dure tegengekomen (B+W voor ± ¤ 40). Als je er ergens in de buurt eentje voor minder vind, laat het me ff weten aub.
veel internetwinkels kunnen snel leveren...quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:46 schreef merry77 het volgende:
Hmm, waar ik nu heb gevraagd hebben ze het UV filter in bestelling.
Aangezien ik in September op vakantie ga wil ik het filter snel hebben.
Een verschil in prijs van 35 of 40 maakt mij niet uit.
Dus wat zijn zaken waar je zeker weet dat ze het filter hebben?
Alvast bedankt.
[..]
Je woont in Amstelveen, dan zou ik de Camex eens proberen (in de buurt van station WTC).quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:46 schreef merry77 het volgende:
Hmm, waar ik nu heb gevraagd hebben ze het UV filter in bestelling.
Aangezien ik in September op vakantie ga wil ik het filter snel hebben.
Een verschil in prijs van 35 of 40 maakt mij niet uit.
Dus wat zijn zaken waar je zeker weet dat ze het filter hebben?
Alvast bedankt.
[..]
Ja omdat die kaartjes simpelweg geen bal waard zijn. Sandisk doet het het slechts. Traagste rotkaarten. Als je een degelijke camera koopt dan heb je ook geld voor een goede kaart. Je moet ook geen ferrari kopen als je hem niet kan onderhouden. Gedegen kaarten zijn SD XS en Ultra II kaarten van ondere andere Lexar. Lexar heeft de snelste kaarten.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:54 schreef hooiberg het volgende:
Wat zijn die Sandisk dingen ineens goedkoop!?
kon beter wat later kopen![]()
Bronquote:Nikon D70 named with "European Digital SLR Camera of the Year 2004-2005
TOKYO - Nikon Corporation (President: Teruo Shimamura) is pleased to announce that the D70 has been crowned as the "European Digital SLR Camera of the Year 2004-2005" by the European Imaging and Sound Association (EISA).
EISA is Europe's largest multimedia editorial organization, with a membership of 50 Audio, Video and Photo magazines from 18 European countries. Every year a panel of editors and technical writers from the organization's member magazines nominate the best equipment from different categories of audiovisual products released in Europe during the preceding twelve months.
EISA's photo panel praised the D70 for its "astonishing features" and "excellent performance" comparable to more professional D-SLR cameras despite its affordable price and straightforward operation. In its official announcement, EISA states the following reasons for naming the D70 European Digital SLR Camera of the Year 2004-2005. "The Nikon D70 is a very affordable 6 MegaPixel digital SLR camera with an astonishing range of advanced features, yet still easy to use. Combined with an excellent performance in speed and continuous shooting, and with an image quality good enough to satisfy even professional needs, the D70 is attractive for a wide range of users. A sharp 1.8 TFT LCD monitor and a very good battery performance add to the attractive sides. Looked at all round, Nikon has managed to produce a camera that is unusually good value for the money."
The official award ceremony will be held this September during Photokina 2004, the world's largest photo and imaging show, in Cologne, Germany.
The honor of being named European Digital SLR Camera of the Year 2004-2005 adds to an impressive list of prestigious accolades since its introduction in the Spring.
Japan's Camera Press Club selected it the "Camera Grand Prix 2004" award, and TIPA (the Technical Image Press Association) named it "Best D-SLR Consumer Camera in Europe, 2004". In the U.S, the D70 has earned "Editor's Choice" awards from leading specialized publications, including American Photo, PC Magazine, and CNET. Worldwide sales continue to exceed all expectations reflecting strong interest from a variety of customer sectors.
The "Nikon Imaging" website (http://nikonimaging.com/global/index.htm) introduces products and other information about Nikon Corporation's Imaging Company. For the latest information, please check the website.
Over testen weet ik niet veel, wel 4 maanden gebruiks-ervaring van de Sandisk en de Dane, ik heb tot nu toe alleen wat problemen gehad met de Dane, de Sandisk, van het type dat je hier noemt is bij mij werkelijk perfect en dat voor 40 Euro minder, een aanrader!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:47 schreef Shogen het volgende:
Vanavond wordt m'n D70 bezorgd!![]()
Maar nu wil ik nog een goed en snel geheugenkaartje erbij kopen.
Wat zijn nou de voor en nadelen van onderstaande merken/modellen:
Sandisk Ultra II CompactFlash 512Mb / 109 euro
Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / 109 euro
Lexar CompactFlash 512Mb/80x / 149 euro
prijzen ex btw
Die Lexar is 40 euro duurder, heb je voor dat bedrag dan ook echt een merkbaar snellere / betere kaart dan die andere twee? En welke van de twee goedkopere komt t best uit de test?
Weet iemand dat toevallig?
Typisch broodje Aap verhaal, Lexar schijnt de beste testen te hebben, daarin ga ik met je mee.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:18 schreef fokaapje het volgende:
[..]
Ja omdat die kaartjes simpelweg geen bal waard zijn. Sandisk doet het het slechts. Traagste rotkaarten. Als je een degelijke camera koopt dan heb je ook geld voor een goede kaart. Je moet ook geen ferrari kopen als je hem niet kan onderhouden. Gedegen kaarten zijn SD XS en Ultra II kaarten van ondere andere Lexar. Lexar heeft de snelste kaarten.
je begint met broodje aap verhaal maar geeft me op alle punten gelijk. Ik zei dat de Ultra II en XS kaarten het snelst zijn. Maar Sandisk regulier is troep. Heb toch zelf meegedaan aan de benchmarks. Sandisk kan bijvoorbeeld niet in de DSC-T1, omdat die de film functie niet aankan e.d.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:32 schreef Borelius het volgende:
[..]
Typisch broodje Aap verhaal, Lexar schijnt de beste testen te hebben, daarin ga ik met je mee.
Maar als je budget krap is, is de Sandisk een goed alternatief! De Sandisk Compact Flash Ultra II is beslist zeer snel en dan niet op papier, maar in werkelijkheid! Ik heb reeds 4 maanden een D70 met zo'n kaart en spreek dus uit ervaring, niet uit van horen zeggen.
Mijn ervarings niveau van fotografie in het algemeen: ruim 35 jaar.
ff mierenneuken.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:18 schreef fokaapje het volgende:
[..]
Ja omdat die kaartjes simpelweg geen bal waard zijn. Sandisk doet het het slechts. Traagste rotkaarten. Als je een degelijke camera koopt dan heb je ook geld voor een goede kaart. Je moet ook geen ferrari kopen als je hem niet kan onderhouden. Gedegen kaarten zijn SD XS en Ultra II kaarten van ondere andere Lexar. Lexar heeft de snelste kaarten.
Stond dit niet al langer op de Nikon-site?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik zou het niet wetenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:07 schreef dawg het volgende:
[..]
Stond dit niet al langer op de Nikon-site?
Ik dacht zoiets gelezen te hebben nml.
* hooiberg gaat 'm maandag bestellenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:57 schreef MLO2 het volgende:
Lowepro CompuTrekker AW
[afbeelding]
Heb zelf 1GB SanDisk Ultra II en 512 MB SanDisk Ultra II, heerlijke snelle kaarten waar volgens mij niks mis mee is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:42 schreef Shogen het volgende:
K'heb de scandisk ultra 2 gekocht.
Voor zover ik heb achterhalen maakt de D70 nog geen gebruik van de extra snelheid die een LExar 80x kaartje levert.
dus je kan beter de set kopen met de 18 70?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:57 schreef MLO2 het volgende:
Er zijn 2 nikon kits. De ene met de degelijk uitziende en gedeeltelijk metalen 18-70 objectief. Deze heeft ook glazen lenzen. En het andere met de goedkopere 28/80 objectief. Dit is volledig plastic, ziet er niet zo degelijk uit en heeft dus ook plastic lenzen (zover ik weet).
En je mist enige groothoek (omgerekend 15mm). Dit kan soms best vervelend zijn als je net niet op de foto krijgt wat je erop wilt hebben.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil hem kopen omdat ik aan de gang wil met nachtopnamen en dan is een afstandsbediening eigenlijk wel nodig. Ik mis eigenlijk wel een schroefgat voor een draadontspanner, maar ja je kunt niet alles hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:30 schreef Oceanonix het volgende:
Heeft iemand de ML-L3 afstandbediening al in gebruik????? Ben erg benieuwd of dit goed werkt?
Als je nachtopnames wilt hebben, dan neem ik aan dat je een grote scherptediepte wilt hebben (oftewel een klein diafragma) en dan moet de sluiter wel een tijdje langer dan 2 sec open blijven staan!quote:Op zondag 22 augustus 2004 04:19 schreef MLO2 het volgende:
Ja de D70 heeft een bulb modus.. en ten tweede.. waarom een afstandbediening.. kan het niet gewoon met 2 sec timer![]()
zo doe ik het altijd met mn powershot atm.
Ik ben gisteren aan de gang geweest met nachtopnamen maar dat ging dus niet zoals ik dat wilde.quote:Op zondag 22 augustus 2004 01:30 schreef JeroenH het volgende:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil hem kopen omdat ik aan de gang wil met nachtopnamen en dan is een afstandsbediening eigenlijk wel nodig. Ik mis eigenlijk wel een schroefgat voor een draadontspanner, maar ja je kunt niet alles hebben.
Klopt het dat de D70 een modus heeft waarin na het indrukken van de afstandsbediening de sluiter open blijft staan tot je de afstandsbediening weer indrukt (zodat je dus niet de hele tijd op een knopje hoeft te drukken)?
Iemand trouwens enig idee waar de ML-L3 een beetje vriendelijk geprijsd is? Hij staat niet los in de pricewatch.....
Verder nog steeds blij met je D70 Oceanonix?
ik bedoel de 2 seconde zelfontspannerquote:Op zondag 22 augustus 2004 09:09 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Als je nachtopnames wilt hebben, dan neem ik aan dat je een grote scherptediepte wilt hebben (oftewel een klein diafragma) en dan moet de sluiter wel een tijdje langer dan 2 sec open blijven staan!
Maarreh.. weet iemand het verschil tussen 'AF' & 'AF-I'
Welke maat heb je ook al weer nodig? Ga vanmiddag de stad in (utrecht) en kan dan wel ff bij mijn fotoboer informeren.quote:Op maandag 23 augustus 2004 10:04 schreef merry77 het volgende:
grr, klote camex.
Was er vorige week en vroeg naar de UV filter. Zeiden dat ze er een flink aantal in bestelling hadden. Bel ik afgelopen zaterdag en hadden ze er maar 6 binnen die dus allemaal al weg waren.
Prijs was trouwens 37 euro.
Nu maar hopen dat ze voor mijn vakantie van 10 Sep nog een stel binnne krijgen en mezelf maar op een lijstje laten zetten.
Of weet iemand anders nog waar ze die dingen hebben liggen? (liefst geen webshop)
heel erg veel dank, want ik wil zo´n filter voor mijn vakantie.
Ik op de D100 103 ofzo?quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:25 schreef Xilantof het volgende:
op 1 gb kan je ruim 150 foto's (NEF) kwijt heb ik al gemerkt
en aan 170 euro heb je dan wel genoeg ja denk ik zo..
beetje goed zoeken en dan lukt het wel ja
het ligt er ook aan wat je fotografeerd (lichte kleuren waren weinig mb of juist anderom, dat weet ik ff nietquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:57 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik op de D100 103 ofzo?
Hoe groot is een NEF bij jou? Hier 9mb.
mediamark is 1399 of 1349quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:05 schreef blackbully het volgende:
ja maar tegen welke bedragen?
ik kan hem hier een 10 km verderop bestellen en dan is hij 1275
de d70 met 18-70
tja...quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:07 schreef blackbully het volgende:
pff nu dus de vraag of ik voor dat verschil ga zitten wachten (en een flink stukje rijden)
tja dat klopt. ach ik roep het wel als ik hem in huis hebquote:Op maandag 23 augustus 2004 21:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
tja...
aan jou de keuze
gezelligquote:Op maandag 23 augustus 2004 21:10 schreef blackbully het volgende:
[..]
tja dat klopt. ach ik roep het wel als ik hem in huis heb
Dat ligt aan de persoon die de camera vasthoudt, niet aan de camera.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:15 schreef blackbully het volgende:
hopelijk komen er dan ook een beetje kwalitatief mooie foto's bij mij vandaan.
is niet geheel waar, wel voor een deel natuurlijk maar de apparatuur die er gebruikt wordt is ook van belangquote:Op maandag 23 augustus 2004 22:04 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dat ligt aan de persoon die de camera vasthoudt, niet aan de camera.
Ga vissen en ge zult het weten!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:07 schreef blackbully het volgende:
zo eff flink aan het speuren gegaan en een adresje gevonden waar hij leverbaar is, (en onder de 1250) dus waarschijnlijk ga ik zaterdag een d70 halen
(geduld? wat is dat)
quote:maar ach. geduld is een schone zaak
Hmmz sja, nu je het uitlegt ben ik het wel gedeeltelijk met je eens. Als je in je huidige camera echt functionaliteit mist dan is een nieuwe camera natuurlijk een nuttige upgrade.quote:Op maandag 23 augustus 2004 22:20 schreef blackbully het volgende:
Zozo, dat is een hele mooie prijs. Is dat de kit met 18-70mm objectief? Is het geen grijze import?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:07 schreef blackbully het volgende:
zo eff flink aan het speuren gegaan en een adresje gevonden waar hij leverbaar is, (en onder de 1250) dus waarschijnlijk ga ik zaterdag een d70 halen
De D70 heeft inderdaad zo'n optie,quote:Op zondag 22 augustus 2004 01:30 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil hem kopen omdat ik aan de gang wil met nachtopnamen en dan is een afstandsbediening eigenlijk wel nodig. Ik mis eigenlijk wel een schroefgat voor een draadontspanner, maar ja je kunt niet alles hebben.
Klopt het dat de D70 een modus heeft waarin na het indrukken van de afstandsbediening de sluiter open blijft staan tot je de afstandsbediening weer indrukt (zodat je dus niet de hele tijd op een knopje hoeft te drukken)?
Iemand trouwens enig idee waar de ML-L3 een beetje vriendelijk geprijsd is? Hij staat niet los in de pricewatch.....
Verder nog steeds blij met je D70 Oceanonix?
de afstandsbediening bevalt dus goed?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 19:30 schreef AGee het volgende:
de optie om de spiegel naar boven te klappen en weer naar beneden allebij met de afstandbediening werkt als je de D70 op Manual zet en dan de tijd insteld op "--" (grootste tijd)
de afstandbediening bevalt prima,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 19:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
de afstandsbediening bevalt dus goed?
en die "--" heet toch gewoon Bulb?![]()
zo wordt ie toch ook aangegeven in de scherpjes...
ja het is de 18-70. het is er wel 1 met een engelse handlijding. in het nederlands is hij bijna 100 euro duurder. geen idee waarom maar boeie. als ik er niet uit kom dan heeft vast wel iemand een linkje voor de nederlandse handlijdingquote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:02 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Zozo, dat is een hele mooie prijs. Is dat de kit met 18-70mm objectief? Is het geen grijze import?
bij de Bulb moet je de ontspanknop vast houden, zodra je los laat sluit de sluiter.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:39 schreef AGee het volgende:
[..]
de afstandbediening bevalt prima,
dit is inderdaad het zelfde maar ook weer niet
als je het toestel insteld op Bulb en daarna op afstandbediening zet krijg je "--" en geen Bulb
ik denk dat dit komt om aan te geven dat hij niet automatisch terug gaat, in ieder geval er zit verschil in....
let op dat Inca voor reparatie alleen nederlandse camera's aan neemt voor reparatie!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:47 schreef blackbully het volgende:
[..]
ja het is de 18-70. het is er wel 1 met een engelse handlijding. in het nederlands is hij bijna 100 euro duurder. geen idee waarom maar boeie. als ik er niet uit kom dan heeft vast wel iemand een linkje voor de nederlandse handlijding
volgends mij is het een nette witte camera. (is via een online shop. maar haal hem terplekke op)
quote:Wilt u er zeker van zijn dat u recht heeft op volledige ondersteuning voor uw product, controleer dan vooraf bij uw leverancier of het product door Inca Import BV is geleverd.
Alle door Inca Import BV geleverde digitale camera's zijn voorzien van een Europees garantiebewijs en een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
yup ik weet het.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
let op dat Inca voor reparatie alleen nederlandse camera's aan neemt voor reparatie!
jouwe valt daar dus niet onder....
edit:
quote van inca site:
[..]
als je denkt dat het allemaal goed komt moet je het doenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
yup ik weet het.
maar garantie is garantie. ookal moet hij daarvoor een stukje verder weg.
(en er moet wel iets heel ernstigs aan de hand zijn wil ik hem opsturen. to tnu toe alles met electronica en of lenzen krijg ik wel weer aan de praat, is een deel van mijn werkzaamheden. dus als ik een defect constateer dan bel ik inca wel voor losse onderdelen. (of de andere leverancier waar het vandaan komt) onderdelen vervangen kan ik zelf wel. en aangezien dat de hoofd werkzaamheden zijn met de hedendaagse techniek doe ik hetzelf wel.)
Over een uurtje kunnen we (blackbully en ik) gaan genieten van de cameraquote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
als je denkt dat het allemaal goed komt moet je het doen
owh gaafquote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:57 schreef prupke het volgende:
[..]
Over een uurtje kunnen we (blackbully en ik) gaan genieten van de camera
Zal wel lukken. bedanktquote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
owh gaaf
veel plezier alvast
Goed zoquote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:06 schreef prupke het volgende:
kiekjes volgen...
laat me eerst eff lekker klooien. moet ook nog eff ontdekken hoe hij werkt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:06 schreef prupke het volgende:
[..]
kiekjes volgen...
Ik heb hem ook onder de 1250,00. Maar wel in een winkel. Nederlands model, nederlandse handleiding en Inca garantie!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:47 schreef blackbully het volgende:
[..]
ja het is de 18-70. het is er wel 1 met een engelse handlijding. in het nederlands is hij bijna 100 euro duurder. geen idee waarom maar boeie. als ik er niet uit kom dan heeft vast wel iemand een linkje voor de nederlandse handlijding
volgends mij is het een nette witte camera. (is via een online shop. maar haal hem terplekke op)
Nou,knallen met dat ding,Arie!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:33 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Ik heb hem ook onder de 1250,00. Maar wel in een winkel. Nederlands model, nederlandse handleiding en Inca garantie!![]()
Ik ben al bezig!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:36 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Nou,knallen met dat ding,Arie!
Dacht ik wel.. weet zo niet eens eigenlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:28 schreef MLO2 het volgende:
hoeveel garantie zit er standaard op.. 1 jaartje he?
zozo, jij gaat veel foto's maken blijkt dus!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:28 schreef Priyantha het volgende:
Heb net mijn CompactFlash kaartjes binnen, had 3 kaartjes van 1024MB bestelt, Sandisk CompactFlash Ultra II.
Kaartjes koste me bij elkaar ¤ 555,-
En heb meteen ook een UV filter gekocht een "Sigma EX Multi-Coated UV 67mm" voor ¤ 34,-
Owquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:29 schreef Xilantof het volgende:
groot apparaat?
zal niet (veel) groter zijn dan een discman(je hebt veel verschillende maten)
die heb ik er idd ook bij gehaald,quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:32 schreef Priyantha het volgende:
[..]
Ow
Wist ik nietNaja ach misschien komt het nog wel ooit.
Ik merk alleen wel dat ik maar gauw een memorycard reader moet gaan kopen want die camera is echt über traag richting computer.
Ik had al een 512 MB Ultra II kaartje, en dat was al vervelend om die leeg te pompen. Laat staan zometeen als ik me 1024 MB kaartjes vol schiet.
vind je hem zwaar?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:34 schreef amsterdam19 het volgende:
Ik heb hem ook sinds gisteren en hij is erg handig (en zwaar). Natuurlijk laat ik hem de eerste dag meteen vallenNu nog leren ermee te werken
Hey, dat is de eigenaar van het muziekcafe in Helmond.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:12 schreef Laaaars het volgende:
deel 6... ik looop echt achter...![]()
d70 werkt wel nog steeds perfect ondanks dat ik al lang niet op fok ben geweest...
[afbeelding]
Heb nu wel een 70-300 gekocht dus vandaar dat 't wat extra zwaar wordtquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:53 schreef hooiberg het volgende:
zwaar!
![]()
Valt mee hoor, maja, ieder z'n eigen dingen natuurlijk
lastig he, die zwaarte kracht
over al die dingen verbaaste ik me ook met de sb-800.quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:34 schreef Borelius het volgende:
Joepie!![]()
Sinds vrijdag heb ik eindelijk de SB600 flitser, wat een leuk ding zeg. Ik had vroeger best een goede flitser (Metz 45 CT1), maar ik moest daar alles met het handje instellen, nu laat deze flitser op een display zien hoe mijn camera staat ingesteld, welke brandpuntsafstand ik heb ingesteld, etc. etc.., tjonge, jonge, wat een gemak allemaal. Nu nog flink oefenen!
quote:Ouwesok (Moderator) - zondag 29 augustus 2004 @ 09:35
We gaan hier niet voor iedere digicam een apart topic openen.
RTFM!quote:Op maandag 30 augustus 2004 07:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
over al die dingen verbaaste ik me ook met de sb-800.
maar tis wel gaaf, maar ook de helft van wat ie kan snap ik niet
ben ik mee bezig, ben ik echt mee bezigquote:Op woensdag 1 september 2004 17:13 schreef dawg het volgende:
[..]
RTFM!
Hoe ver ben je, ik ben bij de witbalans ge-eindigd toen werden mijn ogen heel erg zwaar.....quote:Op woensdag 1 september 2004 17:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ben ik mee bezig, ben ik echt mee bezig
ik zoek het meer op als ik wat wil weten, als ik hem weer in mijn handen heb ofzo...quote:Op woensdag 1 september 2004 17:29 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Hoe ver ben je, ik ben bij de witbalans ge-eindigd toen werden mijn ogen heel erg zwaar.....
jaaa, joh... hij zei het nadat ik de foto's had gemaakt tijdens de harley dag, ik heb er meer van hem maar die blik in zijn ogen en die uitstraling, vond het gewoon prima, en heb hem de foto's gestuurd maar dat is helaas nog altijd zonder reactie.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:34 schreef dawg het volgende:
[..]
Hey, dat is de eigenaar van het muziekcafe in Helmond.
geinigquote:Op zaterdag 4 september 2004 12:06 schreef MLO2 het volgende:
even ter mededeling.. de 5GB microdrives uit de nieuwe Creative MUVO² werken in een D70
http://www.tweakers.net/nieuws/34129
Oei! Ik wil je pret niet bederven, maar ik heb vorig jaar een reader gekocht, samen met een kaartje van 128mb, van Sandisk. Later kocht ik nog eens een 128 mb kaart, die gebruikte ik bij een foto opdracht, ik stop die nieuwe in de reader...en WEG waren de foto's! Na veel gepieker en gepuzzel kwam ik tot de conclusie dat de reader niet deugde. Ik ben nu dus behoorlijk schichtig wat het gebruik van een (externe) readers betreft. Al is dit natuurlijk maar een incident...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:32 schreef Priyantha het volgende:
[..]
Ow
Wist ik nietNaja ach misschien komt het nog wel ooit.
Ik merk alleen wel dat ik maar gauw een memorycard reader moet gaan kopen want die camera is echt über traag richting computer.
Ik had al een 512 MB Ultra II kaartje, en dat was al vervelend om die leeg te pompen. Laat staan zometeen als ik me 1024 MB kaartjes vol schiet.
Wel, ik heb er nog bitter weinig ervaring mee, maar ik ben er een paar dagen geleden in het stikkedonker mee naar buiten gegaan. Ik heb lukraak wat zitten schieten, met kapje, zonder kapje en ook met de interne flitser.quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:31 schreef Laaaars het volgende:
[..] Ik las van Borelius dat hij de SB600 heeft gekocht, ik zit zelf alleen tijdje te twijfelen dus ben wel nbenieuwd naar wat resultaatjes en een korte ervaringenbeschrijvingsinlichting naar mijn kant zeg maar....als je dat zou willen doen
![]()
hm... ik heb er volgens mij weinig problemen mee.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:32 schreef amsterdam19 het volgende:
grr. waarom is t zo moeilijk om op 300mm iets scherp te krijgen
Overdag lukt het me wel maar 's avonds niet meer, met alles op automatisch.quote:Op vrijdag 10 september 2004 07:18 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hm... ik heb er volgens mij weinig problemen mee.
heb volgens mij wel een voorbeeldje online..
zal vanmiddag ff zoeken.
Hmmm ben ook benieuwd . Ik heb er zelf ook behoorlijk last van.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:32 schreef amsterdam19 het volgende:
grr. waarom is t zo moeilijk om op 300mm iets scherp te krijgen
*noteert*quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:49 schreef dawg het volgende:
En 's avonds zonder statief gaat bijna niet, dan is het nml. donker=weinig licht.![]()
Als je alles, maar dan ook alles, op automatisch hebt staan, vertoont de camera dan ook deze kuren? Als er niets meer is wat je handmatig kan instellen en de camera doet het dus "uit zichzelf" verkeerd, dan zou een retourtje Haarlem niet zo'n slecht idee zijn.quote:Op zondag 12 september 2004 18:30 schreef Divel het volgende:
Hi iedereen,
sinds gisteren doet m´n D70 nietwat ik van hem verwacht. De plaatjes die normaal gesproken goed zijn, worden nu in eens onderbelicht. Bovenop het display staat dan ook 'LO'. Ik heb hem al gereset dmv de daarvoor bestemde knoppen, maar hij blijft deze kuren vertonen.Ook met plussen en het opschroeven van de asa´s blijft het beeld vééll te donker. De flitsfoto´s zijn echter wel OK!
Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn met deze mooie camera voordat ik binnenkort naar Haarlem rijdt?![]()
Alvast bedankt,
Divel
is dit de eerste defecte D70 Binnen dit Forum!??quote:Op maandag 13 september 2004 13:40 schreef Divel het volgende:
Helaas. Ik heb beide menu´s gereset maar hij blijft te donker weergeven.![]()
je zou hem bijna feliciterenquote:Op dinsdag 14 september 2004 12:06 schreef AGee het volgende:
[..]
is dit de eerste defecte D70 Binnen dit Forum!??
dan heb je een primeur
Ik moest ff zoeken, maar helaas ook zonder resultaatquote:Op dinsdag 14 september 2004 13:30 schreef CorDuRoy het volgende:
Heb je dat kleine resetknopje op de onderkant ook al geprobeert?
laatste keer dat ik er was 1399,-quote:Op woensdag 15 september 2004 20:27 schreef Blijepeen het volgende:
Weet iemand toevallig wat de D70 met de 18-70 kit bij de mediamarkt kost.
ik gok volgende maand...quote:Op woensdag 15 september 2004 21:24 schreef RuDe1234 het volgende:
Deze maand komen de concurrenten weer met nieuwe camera's, dus wellicht zakt de prijs wat binnenkort.
Ik zou er bijna weer eentje kopen.....quote:Op woensdag 15 september 2004 22:50 schreef LomarVe het volgende:
Het leukste bedrag voor de D70 met 18-70 is momenteel 1234,-
Jammer dat het in een webstore is, waar je nooit weet of de service goed zit en of het wel het nederlandse model is wat je ontvangt. Daarnaast zijn ze hier alweer maanden aan het wachten ..quote:Op woensdag 15 september 2004 22:50 schreef LomarVe het volgende:
Het leukste bedrag voor de D70 met 18-70 is momenteel 1234,-
Het is wel een keten maar volgens mij zijn het vooral Franchise bedrijven. Dus het (prijs)beleid in een winkel kan wel eens anders zijn tussen de winkels onderling.quote:Op donderdag 16 september 2004 14:28 schreef RuDe1234 het volgende:
Combi is toch die keten? Goede tip, die zit namelijk ook in Goes. Ik ga er zo eens langs.
Klopt,Combi is een inkoopcombinatie,de prijs kan per combi winkel verschillenquote:Op donderdag 16 september 2004 15:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is wel een keten maar volgens mij zijn het vooral Franchise bedrijven. Dus het (prijs)beleid in een winkel kan wel eens anders zijn tussen de winkels onderling.
Ha, ik ga es even checken dan, er zitten twee hier in de stad. Wel leuk om verschillende combi zaken te vergelijken!quote:Op donderdag 16 september 2004 15:23 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Klopt,Combi is een inkoopcombinatie,de prijs kan per combi winkel verschillen
das leuk ja!quote:Op donderdag 16 september 2004 16:10 schreef RuDe1234 het volgende:
Ik heb net de Combi in Goes gebeld, daar is de D70 met 18-70 DX ¤1399,-. De laagste prijs van de winkels die ik gebeld heb, én ik kan mn 'oude' camera inruilen. Nice!
online... waar weet ik niet precies, ze heeft wel gezegd, maar site enzo weet ik niet meer..quote:Op donderdag 16 september 2004 20:59 schreef Blijepeen het volgende:
Waar heeft je vriendin hem gehaald? online of gewoon een winkel. Wil hem namelijk gewoon in de winkel kopen zodat ik makkelijk terug kan gaan. ipv op te sturen.
Midden in de nacht + 2 stops verliesquote:Op donderdag 16 september 2004 21:07 schreef Xilantof het volgende:
Hooiberg
geen geblaat!
foto's willen we!
owh!quote:Op donderdag 16 september 2004 21:13 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Midden in de nacht + 2 stops verlies?
Eigenlijk wel, na zo lang wachten blijft hij de eerste dagen er op zittenquote:Op donderdag 16 september 2004 21:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
owh!
je hebt je converter er op gelast? gelijmd? of zo danig bevestigd dat ie er niet meer af kan?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 17 september 2004 18:40 schreef RuDe1234 het volgende:
Ik heb hem! Waarom duurt het zo lang voordat die accu is opgeladen.
meuh... valt mee hoor, gewoon wat proberen, heb eigenlijk nog niet echt de handleiding gebruikt (misschien mis ik ook wel wat natuurlijk) maja.. zijn zoveel dingen dat ie kanquote:Op vrijdag 17 september 2004 23:33 schreef RuDe1234 het volgende:
Thanks, dat gaat zeker lukken! Eerst nog ff de handleiding doorspitten...want dat lijkt me wel nodig.
Verwacht bij inruil geen spectaculaire bedragen terug, het maakt daarbij niet uit of je een compact of een DSLR inruilt.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:41 schreef RuDe1234 het volgende:
Een Sony DSC-V1, ik heb geen idee wat ik ervoor terug krijg. Maar dat zie ik morgen wel. De camera is van november 2003, en is zonder gebruikssporen.
Ik vind het zo zonde dat compactcamera's zo snel afschrijven, dat is dan ook één van de redenen waarom ik voor de DSLR ga.
DSLR zelfs niet?quote:Op zaterdag 18 september 2004 10:38 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Verwacht bij inruil geen spectaculaire bedragen terug, het maakt daarbij niet uit of je een compact of een DSLR inruilt.
quote:Op zondag 19 september 2004 15:20 schreef hooiberg het volgende:
RAW geeft trouwens nog een goed beeld moet ik zeggen!
ook de ultra II 1gb, en de nieuwe firmware... dat geluid is met de eerste, mijn heeft de firmware update gedaan.quote:Op zondag 19 september 2004 19:03 schreef MLO2 het volgende:
Zelfde medium? Zelfde firmware etc?
Het lijkt me niet dat ze die cam op RAW hebben staan hoor, bedoel, doe maar es een kleiner formaat, dan gaat het immers ook een stuk sneller!! tegenover de 300D kan je bijna wel de laagste kwaliteit pakkenquote:Op zondag 19 september 2004 19:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ook de ultra II 1gb, en de nieuwe firmware... dat geluid is met de eerste, mijn heeft de firmware update gedaan.
maar daar lijkt me niet dat het aan ligt, want dan zou ie slechter worden met een update
ik heb nooit gezegt dat ze die tijdens die test de cam op RAW hebben staanquote:Op zondag 19 september 2004 19:52 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze die cam op RAW hebben staan hoor, bedoel, doe maar es een kleiner formaat, dan gaat het immers ook een stuk sneller!! tegenover de 300D kan je bijna wel de laagste kwaliteit pakken![]()
ik ben ook lui, www.dpreview.com en beetje doorklikken of via de nikon site.quote:Xila, wat was die site van firmwares ook alweerlui is *
[/q] goh, is dat nou een kivit?quote:Owjah, vandaag ook nog een fotootje gemaakt, zonder een eind hoeven te fietsen:
[afbeelding]
Een Kiviet![]()
Via de Amerikaanse Nikonsite: - Allejezus lange link... en een zeer trage pagina...quote:Op zondag 19 september 2004 19:52 schreef hooiberg het volgende:
[...]
Xila, wat was die site van firmwares ook alweerlui is *
[...]
Kan jij dat geluid ook even opnemen, want ik ben wel benieuwd hoe het dan bij jou klinkt.quote:Op zondag 19 september 2004 18:55 schreef Xilantof het volgende:
mede D70 bezitters![]()
ik heb een vraag, op deze pagina , http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page4.asp onder aan. kan je een mooie mp3 luisteren over hoe snel de D70 wel niet is.
maar mijne is niet zo snel
ik doe het zelfde als zij beschrijven, en toch is mijne langzamer..
kan iemand me helpen?
bij mij is het wat langzamer, ik weet niet of ik (snel) de mogelijkheid heb om mijn D70 op te nemen.quote:Op maandag 20 september 2004 11:52 schreef CorDuRoy het volgende:
[..]
Kan jij dat geluid ook even opnemen, want ik ben wel benieuwd hoe het dan bij jou klinkt.
Bij mijn cam klinkt het namelijk wel ongeveer hetzelfde.
Maja, hij had toch precies zo gedaan als ze daar hadden beschreven?quote:Op maandag 20 september 2004 12:47 schreef calvobbes het volgende:
De "Snelheid van het geluid" hangt ook wel af van je sluitertijd he! Ik weet niet of jullie daar rekening mee houden, maar hij gaat natuurlijl sneller als je 1/8000 gebruik, dan wanneer je 1/6 gebruikt.
1/8000 is altijd nog sneller dan 1/250quote:Op maandag 20 september 2004 12:55 schreef hooiberg het volgende:
Maja, hij had toch precies zo gedaan als ze daar hadden beschreven?
quote:Op maandag 20 september 2004 19:55 schreef Xilantof het volgende:
je kan 1/10000000000 nemen, maar als je cam/buffer het niet aan kan schiet het niet op natuurlijk.
het rare is trouwens: in RAW schiet ik wel 3-4 foto's bloedsnel achter elkaarquote:Op dinsdag 21 september 2004 09:13 schreef hooiberg het volgende:
[..]
dan ligt't aan je kaartje of aan je buffer... weet je zeker dat je de dingen goed hebt staan?!
Hmz... die van mij is ook een stuk trager!
Maar jpg-fine das dan ook gelijk zeker Large?
Bij mij lijkt hij met de snelheid op dat wat na 20 sec. komt ofzow (ik gebruik dan ook geen Ultra II gebeuren enzo, maar toch! - je ziet toch op de buffer staan dat hij nog 6 foto's kan steeds
Dat is tipyschquote:Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef Xilantof het volgende:
[..]
het rare is trouwens: in RAW schiet ik wel 3-4 foto's bloedsnel achter elkaarmaar zelfde instellingen Jpg niet
of gewoon de nikon supportquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:42 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Dat is tipysch
Anders stuur je het probleem naar dpreview/ focus ofzo, misschien dat hun dat weten
dat ga ik even proberen! dankje!quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:44 schreef renzap het volgende:
Kan het zo zijn dat de ruisonderdrukkingsfunctie in de camera aan staat, dat kan ook een heleboel schelen in de tijd die nodig is om een plaatje weg te schrijven.
Heb zelf een ultra kaartje en heb gemerkt dat als ik die uit zet ik volcontinu plaatjes kan schieten in large JPG + fine stand en als ik de ruisonderdrukking aan heb dat ik tegen het buffer leegschrijven aanloop
Met ruisquote:Op woensdag 22 september 2004 08:02 schreef Xilantof het volgende:
renzap bedankt voor je tip!
ik heb het geprobeerd, en het was idd de ruisonderdrukking.
stom dat ik er zelf niet aan gedacht had aangezien dat het enige is wat ik had veranderd
maar iig: Bedankt!
en de D70wat is ie heerlijk snel
"lange sluitertijd ruisonderdrukking"quote:Op woensdag 22 september 2004 16:03 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Met ruis![]()
quote:Op woensdag 22 september 2004 18:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
"lange sluitertijd ruisonderdrukking"
en op 200 heb je echt geen ruis hoor
ik zou iig gaan voor een grootdiafragma (dus een laag getal) om zo het weinige licht te compenseren.quote:Op woensdag 22 september 2004 22:50 schreef amsterdam19 het volgende:
Welke instellingen zijn t best voor concertfotografie?
Houd wel rekening met je scherptediepte! Je kan eventueel voor een kleiner diafragma kiezen - om vervolgens de iso waarde wel wat op te schroefen.. Ik zou zeggen, bekijk terplaatse wat het beste is - en anders doe je allebeiquote:Op donderdag 23 september 2004 07:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik zou iig gaan voor een grootdiafragma (dus een laag getal) om zo het weinige licht te compenseren.
ik vind een kleine scherptediepte altijd wel gaaf bij concert fotografie. maar dat ben ikquote:Op donderdag 23 september 2004 09:01 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Houd wel rekening met je scherptediepte! Je kan eventueel voor een kleiner diafragma kiezen - om vervolgens de iso waarde wel wat op te schroefen.. Ik zou zeggen, bekijk terplaatse wat het beste is - en anders doe je allebei
Mja, maar dan heb je een hele groep mensen, waarbij er maar 1 persoon bijvoorbeeld scherp is, das een beetje teveel van het goede, als je zo'n soort 'wide shot' - groepsfoto wilt makenquote:Op donderdag 23 september 2004 17:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik vind een kleine scherptediepte altijd wel gaaf bij concert fotografie. maar dat ben ik
dan kies je ook een ander diafragmaquote:Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Mja, maar dan heb je een hele groep mensen, waarbij er maar 1 persoon bijvoorbeeld scherp is, das een beetje teveel van het goede, als je zo'n soort 'wide shot' - groepsfoto wilt maken![]()
Ah, dan is dat 8-bits het hele verhaal volgens mij, ik dacht altijd "hoe meer hoe beterquote:Op zaterdag 25 september 2004 18:01 schreef dawg het volgende:
Je voert je bewerking uit in de RAW-editor in PS. Kies OK, dan gaat hij terug naar PS. Daar kun je met Save As, of Save For Web opslaan als .jpg.
Wanneer er geen .jpg beschikbaar is, moet je ff controleren of je in de RAW-editor niet 16bits kleuren hebt geselecteerd. Zo ja, terugzetten naar 8bits.
Dat klopt, want de Save For Web-action rommelt met je kleurenprofiel. Meestal sRGB vor het www.quote:Op zondag 26 september 2004 09:13 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Ah, dan is dat 8-bits het hele verhaal volgens mij, ik dacht altijd "hoe meer hoe beter [afbeelding]"
Maar dat 'save for web' dan wordt de JPG toch wat anders, zo is die kiviet ook opgeslagen, alleen de lucht was wel mooier in RAW dan hij nu is
Bedankt!
D70 heeft spotmeting, en je kunt zelf de AF-mode selecteren.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Mijn pa wil misschien / waarschijnlijk een DSLR kopen, en ik zou toch voor de D70 gaan ipv de EOS300D. een gevoel, dat zilver vind ik maar niets, de Nikon 'lijkt' me gewoon beter. maar WAT... welk concreet gegeven bepaalt het beter zijn van de D70? of is dat er niet? of is de 300D simpelweg beter (lijkt me sterk)
ik zou ook voor de D70 gaanquote:Op zondag 26 september 2004 13:59 schreef dawg het volgende:
[..]
D70 heeft spotmeting, en je kunt zelf de AF-mode selecteren.
Verder weinig verschillen. Ik zou voor de D70 gaan.
jep, ik heb er ook last vanquote:Op zondag 26 september 2004 23:54 schreef RuDe1234 het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van vignetting bij gebruik van de zonnekap? Het zal wel normaal zijn hoor, maar ik gebruik dat ding niet meer.
Op http://www.fredmiranda.com lees ik hele andere dingen. Op photographyreview.com heb ik een hele tijd terug ook andere dingen gelezen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:57 schreef Borelius het volgende:
........
Verder gebied de eerlijkheid te zeggen dat als je voor de merklenzen gaat, de Canon lenzen gemiddeld iets beter scoren dan de Nikon-lenzen, maar daar is dan ook wel een veel dikkere geldbuidel voor nodig!
Heb (nog) geen D70, en heb ook nooit zoiets gezien, nl...ik zie helemaal niks...raars. Wat is er precies raar aan dat stukje...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:20 schreef Shogen het volgende:
Iemand enig idee hoe dit kan? Foutje in de D70?
en dat is ?quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:38 schreef MLO2 het volgende:
mijn bestelling ligt bij konijnenberg ;D
Ik gok de bestelling van de D70quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:18 schreef Xilantof het volgende:
[..]
en dat is ?
Nog langer ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:49 schreef MLO2 het volgende:
bedankthet is een Lenmar EN-EL3 accu.. 30 euro bij de Konijnenberg.. en volgens een werknemer van daaro houdt ie het ook nog langer vol..
Daar sluit ik me helemaal bij aan, die van Nikon zelf gaat al een eeuwigheid mee en voor 30 Euri kun je nog eens wat proberen, leuke tip!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:49 schreef MLO2 het volgende:
bedankthet is een Lenmar EN-EL3 accu.. 30 euro bij de Konijnenberg.. en volgens een werknemer van daaro houdt ie het ook nog langer vol dan de standaard nikon accu..
voor 30 euro wil ik wel eens de proef op de som nemen
Even iets in elkaar knutselen met een fietslampje?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:39 schreef MLO2 het volgende:
....Hoe ontlaad ik mijn Accu's helemaal? Hij zit nou in de D70 de laatste beetjes op het LCD schermpje bovenop op te vreten, want foto's maken wil ie niet (batterij te leeg zegt ie).
nouja, ik heb um in de oplader zitten.. na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat Li-Ion batterijen niet of weinig last hebben van het 'memory-effect'quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:27 schreef MLO2 het volgende:
lol.. heh, daar zit wat in, maar het was meer een officiële manier ofzo
wat is het memory effectquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:29 schreef MLO2 het volgende:
[..]
nouja, ik heb um in de oplader zitten.. na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat Li-Ion batterijen niet of weinig last hebben van het 'memory-effect'
Dat is gewoon een luchtkamer hoor! helemaal niets raars!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:20 schreef Shogen het volgende:
Ik ontdenk ineens iets heel raars op een foto.
Heb er ff een crop van gemaakt en kan niet goed plaatsen wat dit nou is. Het is in elk geval een fout. Klik even voor groot formaat en let op die plek tussen de pijlen.
Hoe kan zoiets nou gebeuren?? Het is de enige foto waar ik het op zie. (gelukkig maar)
http://home.quicknet.nl/qn/prive/swm.hogenboom/fok/huh-wtf.jpg
Iemand enig idee hoe dit kan? Foutje in de D70?
Deze wil ik misschien ook wel kopen, heb toch nog paypal tegoed dus.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 20:57 schreef Borelius het volgende:
Voor de liefhebber met een kleinere beurs:
http://www.bythom.com/d70guide.htm
Deze heb ik waarschijnlijk binnenkort. En dan hoop ik er wat over te kunnen vertellen.
Sterker nog, niet NiCad accu's kun je slopen door ze volledig te ontladen en moeten geladen weggelegt worden.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 08:05 schreef CompuMess het volgende:
Als een Nikkel-Cadmium accu niet geheel ontladen wordt, voordat hij wordt opgeladen, onstaat er een zogenaamd Memory effect (geheugen). De capaciteit van de accu wordt dan steeds minder en de accu gaat dan eerder leeg, dit is op te lossen door de accu meerdere keren te ontladen tot +/- 0,9 Volt per cel, en daarna weer op te laden. De modernere Li-Ion accu's kennen dit effect niet.
Inderdaad, probeer zo'n auto te volgen, is lastig, gewoon oefenen. De achtergrond wordt dan streperig, maar op een manier dat de snelheid wordt benadrukt, dat levert leuke foto's op.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:49 schreef Oceanonix het volgende:
Het volgen van het bewegende onderwerp geeft een erg leuk effect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |