abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21776553
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:57 schreef coz het volgende:

[..]

een natuurlijk gevormde krystal in de perfecte vorm van een menselijke schedel ?
Nee, daar geloof ik niet in, maar in mijn post hierboven kun je lezen dat Mitchell Hedges die schedel niet zelf heeft gevonden in een opgraving, maar gekocht op een veiling, waar met name die 2e quote ook nog eens naar documenten uit het British Museum verwijst die dat staven.

Verder vertelt je eigen quote dat de ouderdom van kristal niet aangetoond kan worden.

Dus we weten niet hoe oud het is, en dus ook niet of het OOP is.

Andere OOP uit je openingspost, de gouden ketting di in 1844 in een kolenmijn is gevonden, daar kon ik niet veel meer over vinden.

Iig heb ik over drie willekeurige OOPs (nou ja, niet helemaal willekeurig, het waren er drie waarvan ik dacht redelijk makkelijk meer info te kunnen vinden met een search op Google) wat meer info opgezocht, en van 2 daarvan is nog lang niet bewezen dat het idd OOPs zijn.

The Stranger had er ook al een paar bekeken. Al met al moet je denk ik eens wat kritischer naar je informatie kijken.
  maandag 6 september 2004 @ 00:34:23 #52
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_21777108
as noted.. maar er zijn meer dan 1 van dat soort krystallen, en die drie duidelijk vreemde in dit topic mogen dan wel gedeeltelijk ontkracht zijn, er blijven zat leuke dingen over
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 6 september 2004 @ 00:36:20 #53
90061 coz
pi_21777142
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:05 schreef Wombcat het volgende:
Dus we weten niet hoe oud het is, en dus ook niet of het OOP is.
die echte onverklaarde zou men met 'polijsten' 200 jaar minstens over doen

[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 06-09-2004 09:55:30 ]
pi_21777412
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:36 schreef coz het volgende:

[..]

die echte onverklaarde zou men met 'polijsten' 400 jaar minstens over doen
Nee hoor, want in mijn 2e quote stond ook al dat met moderne technieken het veel sneller kan.
Dan is vervolgens wel de vraag of men die moderne technieken ook al in 1943 had, toen mevrouw dat hoofd kocht.
Als je dan daar eens wat meer over opzoekt, hou je misschien toch nog wel een echte OOP over.
  maandag 6 september 2004 @ 01:12:37 #55
90061 coz
pi_21777648
die makkelijke nieuwe technieken hadden ze dus niet in 1942, en laten sporen achter
pi_21780367
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:12 schreef coz het volgende:
die makkelijke nieuwe technieken hadden ze dus niet in 1942, en laten sporen achter
Ach het hele verhaal zit vol tegenstrijdigheden en fouten, zoals het hele verhaal dat hij, F. A. "Mike" Mitchell-Hedges, de schedel zou hebben gevonden. Later is echter gebleken dat hij het gekocht heeft op een veiling. Zijn (geadopteerde) dochter gaat verder met het verhaal en laat Frank Dorland, een kristallen slijper (en dan niet beroepsmatig, maar die kristallen uit de new-age stroming). Hij claimt het volgende:
quote:
[...] declared that it is excellent for scrying and it emits sounds and light, depending on the position of the planets. He claimed that the skull originated in Atlantis and was carried around by the Knights Templar during the crusades.
Hij is ook diegene die claimt dat ze het hebben onderzocht bij HP. Hij is ook diegene die de bevindingen van HP naar buiten bracht. Meer onerzoek is er nooit gedaan.

Er zijn echter wel andere schedels, waarvan ook gezegd wordt dat ze te oud zijn.
1 voorbeeld is Max

Na onderzoek van een aantal "oude" schedels door het British Museum in 1966 bleek het volgende:
quote:
Using electron microscopes, the researchers found that two of the skulls possessed straight, perfectly-spaced surface markings, indicating the use of a modern polishing wheel. Genuine ancient objects would show haphazard tiny scratches from the hand-polishing process.
Al met al een boel vraagtekens...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 09:45:27 #57
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21780461
Ik heb zo'n dikke pil liggen die dit soort anomalieen samen heeft geraapt: Forbidden Archeology. Staat vol met dit soort voorbeelden. Feit blijft, is dat we gewoon zeer weinig weten van het verleden, ook al beweren de historici soms dat ze alle al weten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_21780605
quote:
Op maandag 6 september 2004 09:45 schreef freud het volgende:
Ik heb zo'n dikke pil liggen die dit soort anomalieen samen heeft geraapt: Forbidden Archeology. Staat vol met dit soort voorbeelden. Feit blijft, is dat we gewoon zeer weinig weten van het verleden, ook al beweren de historici soms dat ze alle al weten.
het si alleen jammer dat het boek zelf ook vol staat met dubieuze en onwetenschappelijke feiten, theorien en conclusies

http://www.ramtops.co.uk/tarzia.html
http://www.talkorigins.org/faqs/mom/groves.html
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 10:04:54 #59
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21780693
quote:
Op maandag 6 september 2004 09:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

het si alleen jammer dat het boek zelf ook vol staat met dubieuze en onwetenschappelijke feiten, theorien en conclusies

http://www.ramtops.co.uk/tarzia.html
http://www.talkorigins.org/faqs/mom/groves.html
True, je moet niet alles klakkeloos aannemen, maar dat geldt voor alles. Daarbij is ook een hoop kritiek afkomstig van mensen die er baat bij hebben dat de conservatieve visie behouden blijft. Maar je hebt gelijk, niet alles klopt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 10:09:18 #60
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21780746
PS (review in een van de links van the_stranger)
quote:
A major flaw of Forbidden Archaeology is its quick leaps toward sensational hypotheses (see in general Williams 1991, 11-27). Sensational ideas are not intrinsically bad -- plate tectonics was pretty astonishing at one point (Williams 1991, 132), but also true. However, the cautious investigator hopes that less sensational, or simpler, hypotheses are first proposed and well tested before more complex or less likely explanations are considered.
Van dit soort opmerkingen krijg ik echt rillingen. De reviewer geeft aan dat hij liever simpelere dingen eerst onderzocht ziet. Naar mijn mening zijn die echter al uitgemolken en vaak weerlegd. Het boek geeft vaak radicale uitleg, maar hou wel in gedachten dat het radicale meer komt door wat je als referentiekader gebruikt, en niet door of iets mogelijk is. Als midden in een stuk steen iets gevonden wordt, dan is het imo simpeler om te beweren dat iets daarin ook gevormd is, ipv dat het erin geboord is, waarna het boorgat mysterieus verdwenen is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_21780909
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:09 schreef freud het volgende:
PS (review in een van de links van the_stranger)
[..]

Van dit soort opmerkingen krijg ik echt rillingen. De reviewer geeft aan dat hij liever simpelere dingen eerst onderzocht ziet. Naar mijn mening zijn die echter al uitgemolken en vaak weerlegd. Het boek geeft vaak radicale uitleg, maar hou wel in gedachten dat het radicale meer komt door wat je als referentiekader gebruikt, en niet door of iets mogelijk is. Als midden in een stuk steen iets gevonden wordt, dan is het imo simpeler om te beweren dat iets daarin ook gevormd is, ipv dat het erin geboord is, waarna het boorgat mysterieus verdwenen is.
Probleem is echter dat ze dan het "simpele" werk overslaan, zoals is het wel een steen of een stuk gehard klei?

Praktijk voorbeeld is de hier al veel besproken "bougie" in een geode. Een geode is een holle steen, met daarin meestal een kristellen formatie. De bougie werd gevonden in een geode en geode is in ieder geval heel oud, dus het object ook.
Echter, het is aangetoond(*) dat de geode, helemaal geen geode was, ook niet eens een steen. Het was KLEI. (en dat wordt door de zon vrij snel hard. Echter 1 van de grootste "bewijzen" voor de leeftijd van het ding is dat het een geode ZOU zijn. Ook is het aangetoond dat de stelling(*), dat de leeftijd zou kunnen worden afgeleidt aan de grondlaag waarin het gevonden zou zijn, ook niet klopt omdat het niet duidelijk is uit welke grondlaag de kleiklomp kwam.
Je kunt dus wel eerst de spectaculaire dingen onderzoeken en daar een comclusie aan vast hangen, maar als je niet eerst de simpelere dimgen onderzoekt, zijn je conclusies voorbarig en mogelijk onjuist.

(*) beide blijkt uit de verklaringen van de ontdekker:
quote:
Discoverer Virginia Maxey referred to the material covering the artifact as "hardened clay" and noted that it had picked up a miscellaneous collection of pebbles, including a "nail and washer." Analysis of the surface material is noted as having a hardness of Mohs 3, which is not very hard and certainly much softer than chalcedony.
C. Sagan
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 10:37:20 #62
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21781089
Wat jij aandraagt, is (als het inderdaad klei is), ook weerlegd dan. Er blijven nog genoeg zaken over die niet zo makkelijk te verklaren zijn. In die zaken ben ik juist geintresseerd. In het boek lees ik bepaalde zaken, en dan ga ik ze verder bekijken op het internet. Ik basser me niet puur op dat boek, maar dat doe ik eigenlijk met niets. Je baseren op één bron is imo erg gevaarlijk.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 6 september 2004 @ 10:59:50 #63
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_21781509
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:37 schreef freud het volgende:
Wat jij aandraagt, is (als het inderdaad klei is), ook weerlegd dan. Er blijven nog genoeg zaken over die niet zo makkelijk te verklaren zijn. In die zaken ben ik juist geintresseerd. In het boek lees ik bepaalde zaken, en dan ga ik ze verder bekijken op het internet. Ik basser me niet puur op dat boek, maar dat doe ik eigenlijk met niets. Je baseren op één bron is imo erg gevaarlijk.
Er is zat wat niet verklaard is.. Mijn probleem met dat soort boeken (even generaliseren) is dat het vaak sensationeler wordt voorgesteld dan het daadwerkelijk is.
De conventionele kijk op onze geschiedenis verkoopt niet. Een boek met de meest spectaculaire (onjuiste) beweringen staat, als het smeuiig geschreven is, vanzelf in de top tien van de bestsellers..

Dat jij verdere informatie zoekt op internet is, afgezien (voor mij) vanzelfsprekend, een bewijs van je gezond verstand.
Sommigen openen echter een topic op FOK!, blijkbaar zonder verder onderzoek, met verhalen over "oude" objecten, die bij nader onderzoek makkelijk verklaard kunnen worden. 90% van de sites over alternatieve geschiedenis maken zich schuldig aan het zelfde feit, namelijk geen of onvoldoende onderzoek met een open (niet bevooroordeelde) instelling..

Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de expeditie naar Tunguska (ook een topic hier op FOK!) De "wetenschapper" ging naar dat gebied om de UFO te vinden die de ontploffing veroorzaakt zou hebben. Als je al een UFO wilt vinden, dan vind je vanzelf wel iets wat in dat verhaal past.. Dat zijn gevonden UFO misschien ook een brokstuk van de vele gelanceerde raketten (brokstukken schijnen daar geregeld neergekoken te zijn) kan zijn, hoor je niets over. Hij vind een bork metaal en zonder verdere motivering is het meteen een vliegende schotel.

Het probleem met de vele alternatieve visies op de aarde, is dat ze zeer twijfelachtige methodes en onderzoeken gebruiken, waardoor de conclusies ook niet meer betrouwbaar zijn. Ze verpakken het echter in smeuiig vertelde verhalen en een boel mensen neemt het dan aan voor werkelijkheid.

ps. aangezien de "steen" met de bougie niet meer te vinden is, maakt het moeilijk daar nog onderzoek naar te doen. Vast staat wel dat een van de ontdekkers vaststelde dat de hardheid van het materiaal ver onder de hardheid ligt van steen. Steen kan het dus niet geweest zijn.. Klei is aannemelijker, ook gezien haar eigen verklaringen..
C. Sagan
  maandag 6 september 2004 @ 11:26:56 #65
90061 coz
pi_21781722
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:37 schreef freud het volgende:
één bron
http://skepdic.com
dan beschuldigen ze alle 'believers' ervan pseudoonderzoek te doen, vervallen zelf in het noemen van alle conspiracy theoristen tot PCT, paranoid conspiracy theorists en verklaren dingen als hoax omdat het op onderdelen niet klopt.

hier ook zo'n voorbeeld
quote:
A UFO is an unidentified flying object which has been identified as a possible or actual alien spacecraft. Such objects include meteors, disintegrating satellites, flocks of birds, aircraft, lights, weather balloons, and just about anything moving within the visible band of electromagnetism
ja zo ken ik er nog wel een paar
pi_21783488
quote:
Op maandag 6 september 2004 11:26 schreef coz het volgende:

[..]

http://skepdic.com
dan beschuldigen ze alle 'believers' ervan pseudoonderzoek te doen, vervallen zelf in het noemen van alle conspiracy theoristen tot PCT, paranoid conspiracy theorists en verklaren dingen als hoax omdat het op onderdelen niet klopt.

hier ook zo'n voorbeeld
[..]

ja zo ken ik er nog wel een paar
Volgens mij is dat best een acurate beschrijving van het fenomeen UFO...
C. Sagan
  maandag 6 september 2004 @ 13:14:40 #67
90061 coz
pi_21783733
UFO.. ongeidentificeerd vliegend voorwerp, zoals 'waslijst' .. nee dat is dus bullshit
net als dat het niet vaststaat dat het een alien is staat het ook niet vast dat het die of iets anders dan 'waslijst' is .En als het een element daaruit is dan is het geen UFO meer maar een IFO en zelfs welke specifiek

net als dat ze de ufologen beschuldigen bevooroordeeld te zijn dat het wel aliens zijn, doen ze hetzelfde met het vooroordeel dat het allemaal te verklaren is. laat staan dat die verklaringen in de helft van het gebruik dingen niet verklaren, maar waarbij elementen wel passen
je snapt wel .. iets bolvormigs = bolbliksem, oliefakkels of een ballon
iets met lichtjes = vliegtuiglampjes
iets met gevoel of getuigen etc = gekken en niet bewijsbaar en verzonnen of aangedikt. ondanks dat er duizenden per jaar van bijkomen.. of massapsychose enz enz

hoeveel ufocases heb je ooit bekeken mag ik vragen ?
  maandag 6 september 2004 @ 20:37:24 #68
90061 coz
pi_21790028
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:01 schreef merlin693 het volgende:
meer...zeer pseudo
Rock with Embedded Manmade-Like Electrical-Like Component Discovered!

[afbeelding]

http://www.consumertronics.net/petradox.htm
een google verder .. een verklaring gevonden
quote:
I think it's Fred Flintone's charger for his mobile phone.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:04:02 #69
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21799823
ahaa dit hoorde bij dat stukje over die oude XLR plug
quote:
CDROM OFFER: We have compiled a copyrighted CDROM with 150+ jpeg images of my rock with embedded manmade-like component - The Petradox. Only a relatively small percentage of which I have published on my webpages. Furthermore, many of my CDROM images are minimally processed (mostly cropping), and many of those which were used to produce the images that appeared/appear on my webpages are much larger and rawer files (therefore higher resolution) on the CDROM. And we've put a ton of additional descriptive commentary on our CDROM. Our CDROM is now chock-full of these eye-popping sharp and clear images (many microscopic, X-ray and/or ultraviolet images) and details, and is only $29 each (+$6 S/H (USA/Canada, inquire if elsewhere) - no returns or refunds).
iemand probeerd geld te verdienen
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:26:43 #70
44699 err
pi_21800182

Hello. My name is John J. Williams. I have for decades been and still am an avid researcher and investigator of weird, unusual and unexplained phenomena. I believe that aliens and lost advanced civilizations existed here on Earth and have left evidence of their visits and stays.

tsja. Zo iemand kán ik gewoon niet serieus nemen, hoe mooi zn steen ook is. Iedereen kan er een gat in hebben geboord en er een plug in hebben gestoken.
  dinsdag 7 september 2004 @ 16:56:49 #71
90061 coz
pi_21806263
dan wachten we op de eerste die de 100$ beloning krijgt
Have you ever heard or seen a similar phenomena? Would you like to evaluate my rock as a paid professional consultant? Do you believe that my rock is a hoax/prank and would like to debunk it ($100 Contest Rules below; provide make and model/part # proof of the embedded component or the rock assembly itself)? Much more below on all of this (hotlink to all forms: www.tsc-global.com/rockforms.pdf ).

[ Bericht 64% gewijzigd door coz op 07-09-2004 17:01:56 ]
pi_21807223
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 16:56 schreef coz het volgende:
dan wachten we op de eerste die de 100$ beloning krijgt
Have you ever heard or seen a similar phenomena? Would you like to evaluate my rock as a paid professional consultant? Do you believe that my rock is a hoax/prank and would like to debunk it ($100 Contest Rules below; provide make and model/part # proof of the embedded component or the rock assembly itself)? Much more below on all of this (hotlink to all forms: www.tsc-global.com/rockforms.pdf ).
Gaat dus om dit geval:

http://www.tsc-global.com/rock.htm
http://www.tsc-global.com/petradox2.htm

man mag wel eens een LOI cursusje doen over het overzichtelijk houden van een webpage..
C. Sagan
  dinsdag 7 september 2004 @ 17:59:41 #73
44699 err
pi_21807896
Ica Stones, ook wel een aardig verhaal. Pre-Colombiaanse stenen met afbeeldingen van dino's en de aarde vanuit de lucht 16 miljoen jaar geleden.

Verhaal lees je hier
pi_21808104
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 17:59 schreef err het volgende:
Ica Stones, ook wel een aardig verhaal. Pre-Colombiaanse stenen met afbeeldingen van dino's en de aarde vanuit de lucht 16 miljoen jaar geleden.

[afbeelding]

Verhaal lees je hier
Ja, waarschijnlijk ook een hoax:
quote:
The matter could be easily solved by dating the stones. Have they been dated yet? Nope, sorry. Carbon dating can only be done on artifacts that contain organic material, and the stones do not. The only way to date them would be to examine the strata in which they were found.

Okay, then: what about that strata? Well, there's another little problem here: no one knows exactly were the stones come from. Some say they were found by locals on the bed of a river, others in an unidentified cave.

As compensation for these shortcomings, however, one could read a very revealing interview with a Basilio Uchuya and his wife, Irma Gutierrez de Aparcana, two peasants from Callango, published some years ago by Mundial magazine (Anonymous 1975). In it, Basilio and Irma admit that all of the stones they sold to Cabrera they had carved themselves. As for the subjects to be depicted on the stones it was easy: they chose illustrations from comic books, school books, and magazines.
Bron

nog een bron
C. Sagan
  dinsdag 7 september 2004 @ 18:21:06 #75
44699 err
pi_21808328
dat is me bekend, daarom moet je ook even het verhaal lezen wat ik heb gelinkt.

Samentvattend: De boer beweert dat hij het zelf maakt, maar de reden daarvoor is dat hij anders een lange gevangenisstraf riskeert, omdat het verboden is landseigendommen te verkopen. Dat is niet het geval wanneer de man ze zelf maakt. De vraag die dat oproept is; kan zo'n man in zijn eentje (of in dit geval met zijn vrouw) meer dan 15.000 van die stenen op zo'n fraaie manier bewerken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')