Jemig de peemig dit gaat helemaal nergens over. drank meer kapot dan lief is etc. mijn excuses voor dit gebral.quote:Op zondag 29 augustus 2004 05:12 schreef Laton het volgende:
[..]
Zeer goed in ogen van een berg muzikaal ongeschoolde debielen en punk fans.
Was. Vannacht. toen ik dat blijkbaar getypt hebquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:48 schreef haaahaha het volgende:
Drank? Je bent dronken bedoel je, Laton?
9
Kom op mensen! Laten we niet langer zeveren over 'feit' vs 'mening', maar gewoon onze subjectieviteit de vrije loop laten alsof zij een objectief gegeven is.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:17 schreef timbob het volgende:
maar ik ben het met je eens.. veel mensen zeggen vaak: het is een goed / slecht album, dat meisje, die jongen is lelijke / knap
ik vind wordt niet vaak meer gebruikt tegenwoordig.
Ik sta achter je, of naast je, of voor je...quote:Op woensdag 1 september 2004 00:32 schreef ELPablo het volgende:
[..]
Zo, nu jullie
idemquote:Op woensdag 1 september 2004 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik sta achter je, of naast je, of voor je...
Zeg het maar, het maakt mij niet uit, ik sta er.
quote:Op woensdag 1 september 2004 00:32 schreef ELPablo het volgende:
[..]
Kom op mensen! Laten we niet langer zeveren over 'feit' vs 'mening', maar gewoon onze subjectieviteit de vrije loop laten alsof zij een objectief gegeven is.
AONO ís gewoon een klote album, met de nadruk op klote. Liam Howlett heeft een zeven jaar oud kliekje opgewarmd dat stinkt naar vergane glorie en inspiratieverlies. Hij is zelfs vergeten er peper en zout aan toe te voegen...
Zo, nu jullie
.
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
[afbeelding].
Verder wil ik daaraan toevoegen dat ik liever een kwijlende Keith Flint over mijn gezicht heen heb dan dat ik luister naar prutser Liam Gallagher die zijn zwager nog dieper het moeras van hopeloosheid induwt met vocalen die doen denken aan Rod Stewart in spandex. Verder vermoed ik dat Liam een fallisch thema in zijn beats heeft gelegd. Egotripperij heeft nog nooit zo zuur geklonken.
Weer iemand die niet weet wat The Prodigy is. Prodigy is Liam Howlett! Alle albums zijn alleen door hem gemaakt dus egotripperij doet hij al sinds What Evil Lurks.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
[afbeelding].
Verder wil ik daaraan toevoegen dat ik liever een kwijlende Keith Flint over mijn gezicht heen heb dan dat ik luister naar prutser Liam Gallagher die zijn zwager nog dieper het moeras van hopeloosheid induwt met vocalen die doen denken aan Rod Stewart in spandex. Verder vermoed ik dat Liam een fallisch thema in zijn beats heeft gelegd. Egotripperij heeft nog nooit zo zuur geklonken.
Tering, hoe naast kan je er zitten? En dan is het nog niet eens humoristisch ook wat je typt.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
[afbeelding].
Nieuwe nummer van de Chemical genaamd Acid Children is een erg vette breakbeat plaat, hopelijk gaan ze weer wat meer die kant op.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:17 schreef Summoner het volgende:
Ik vind hem nog steeds leuk om af en toe op te zetten, maar dit zal wel m'n minst gedraaide Prodigy plaat zijn. Best een aardige plaat, maar ik verwacht meer van de volgende Chemical Brothers.
Hopelijk, die nieuwe tracks die op de singles compilatie verschenen vond ik wel goed, maar wat mij betreft hoeft niet elk nummer zang of raps te hebben, ik hoop dat ze ooit nog eens een moderne big beat plaat maken geinspireerd door de eerste twee platen maar dan met een frisse draai eraan.quote:Op donderdag 2 september 2004 00:17 schreef mouzzer het volgende:
Nieuwe nummer van de Chemical genaamd Acid Children is een erg vette breakbeat plaat, hopelijk gaan ze weer wat meer die kant op.
Vind ik ook. Maar mijn manier om dat duidelijk te maken wordt niet opgemerkt. Ondanks de knipoog en ondanks de inhoud van ELPablo's post nemen mensen het allemaal nèt even te serieus. Bovendien lezen mensen niet goed en missen ze misschien de context van een bepaalde post. Kritiek wegwuiven met opmerkingen als 'je snapt het niet' en 'Liam maakt alleen muziek voor zichzelf' is natuurlijk bedenkelijk (net zoals de vocalen van Liam Gallagher vergelijken met Rod Stewart). Alsof dat een garantie is voor toffe muziek. Vooral mouzzer verdient bonuspunten door er wéér een irrelevant interviewfragment erbij te halen. Het gaat toch om de muziek en niet wat Liam erover zegt (hij maakt immers muziek voor zichzelf heb ik mogen vernemen).quote:Op woensdag 1 september 2004 22:45 schreef Seborik het volgende:
Ik vind het een beetje zonde dat alle kritiek wordt weggewuifd onder het mom van subjectieve beleving.
Waarom post je dit dan niet meteen? Nu bevestig je mijn vermoeden dat je eerste rod stewart-post een beetje aan de provocerende kant was en je vroeg om reacties zoals die van mouzzer.quote:Op donderdag 2 september 2004 09:25 schreef zodiakk het volgende:
Kijk, het is duidelijk dat zo 'n plaat als deze sowieso nooit kan opboksen tegen de nalatenschap van de vorige drie albums. Die eerste drie albums hebben mede de tijdsgeest van de jaren negentig gevormd en nu de tijdsgeest anders is blijkt dat andere artiesten zijn opgestaan om de rol van antagonisten in te vullen. Liam gebruikt nog steeds dezelfde benadering om dezelfde ongrijpbaarheid van toen te bereiken. En dat is al een tekort opzich. Maar als we het verleden laten rusten dan is dit album nog steeds gebrekkig: veel te weinig tempowisselingen, telkens weer spuugvocalen, weinig ontwikkeling binnen de tracks zelf en het belangrijkste: een gemis aan een bepaalde innerlijke noodzaak, een bepaalde onmiddelijkheid, een gemis aan 'sturm und drang'. Het lijkt allemaal in het luchtledige te hangen. AONO is dus een album dat echt niet heel slecht is, productietechnisch zit het goed (maar toch veel te uitgekookt) maar de energie wordt gewoon door brute kracht opgewekt, niet zozeer door muzikale hoogstandjes.
*lol* je snapt het echt niet he, Elpablo en jij schrijven dingen die niet kloppen. En dat is gewoon een feit (zoals het commentaar van Elpablo over 7 jaar oude kliek, slaat nergens op) en dan heb ik het niet over de muziek (altijd kwestie van smaak) maar jullie motivatie. Jij mist juist de context van mijn posts. Zoals Liam maakt alleen muziek voor zichzelf. Dat heeft hij gezegd ja in een bepaalde context, hij maakt muziek die hij zelf wil maken en waar hij achter staat (en indien niet dan zegt hij dat zie BGAT). Hij had makkelijk een FOTL2 kunnen uitgeven maar deed dat niet. Hij geeft alleen iets uit waar hij een gevoel bij heeft dit ben ik. Phoenix is een bootleg, waarom zou ik dat niet doen. The Way It Is met de thriller sample, hij heeft schijt aan wat mensen daarvan vinden hij wilde gewoon die sample gebruiken.quote:Vind ik ook. Maar mijn manier om dat duidelijk te maken wordt niet opgemerkt. Ondanks de knipoog en ondanks de inhoud van ELPablo's post nemen mensen het allemaal nèt even te serieus. Bovendien lezen mensen niet goed en missen ze misschien de context van een bepaalde post. Kritiek wegwuiven met opmerkingen als 'je snapt het niet' en 'Liam maakt alleen muziek voor zichzelf' is natuurlijk bedenkelijk (net zoals de vocalen van Liam Gallagher vergelijken met Rod Stewart). Alsof dat een garantie is voor toffe muziek. Vooral mouzzer verdient bonuspunten door er wéér een irrelevant interviewfragment erbij te halen. Het gaat toch om de muziek en niet wat Liam erover zegt (hij maakt immers muziek voor zichzelf heb ik mogen vernemen).
en weer ga je in de fout. Liam gebruikt juist een hele andere benadering op AONO. Als hij Keith en Maxim wel had gebruikt met dezelfde lyrics als op FOTL had je gelijk gehad, nu niet. Lees maar wat interviews.quote:Kijk, het is duidelijk dat zo 'n plaat als deze sowieso nooit kan opboksen tegen de nalatenschap van de vorige drie albums. Die eerste drie albums hebben mede de tijdsgeest van de jaren negentig gevormd en nu de tijdsgeest anders is blijkt dat andere artiesten zijn opgestaan om de rol van antagonisten in te vullen. Liam gebruikt nog steeds dezelfde benadering om dezelfde ongrijpbaarheid van toen te bereiken. En dat is al een tekort opzich. Maar als we het verleden laten rusten dan is dit album nog steeds gebrekkig: veel te weinig tempowisselingen, telkens weer spuugvocalen, weinig ontwikkeling binnen de tracks zelf en het belangrijkste: een gemis aan een bepaalde innerlijke noodzaak, een bepaalde onmiddelijkheid, een gemis aan 'sturm und drang'. Het lijkt allemaal in het luchtledige te hangen. AONO is dus een album dat echt niet heel slecht is, productietechnisch zit het goed (maar toch veel te uitgekookt) maar de energie wordt gewoon door brute kracht opgewekt, niet zozeer door muzikale hoogstandjes.
quote:Op donderdag 2 september 2004 13:14 schreef mouzzer het volgende:
*lol* je snapt het echt niet he, Elpablo en jij schrijven dingen die niet kloppen. En dat is gewoon een feit (zoals het commentaar van Elpablo over 7 jaar oude kliek, slaat nergens op) en dan heb ik het niet over de muziek (altijd kwestie van smaak) maar jullie motivatie. Jij mist juist de context van mijn posts. Zoals Liam maakt alleen muziek voor zichzelf. Dat heeft hij gezegd ja in een bepaalde context, hij maakt muziek die hij zelf wil maken en waar hij achter staat (en indien niet dan zegt hij dat zie BGAT). Hij had makkelijk een FOTL2 kunnen uitgeven maar deed dat niet. Hij geeft alleen iets uit waar hij een gevoel bij heeft dit ben ik. Phoenix is een bootleg, waarom zou ik dat niet doen. The Way It Is met de thriller sample, hij heeft schijt aan wat mensen daarvan vinden hij wilde gewoon die sample gebruiken.
Die post was puur bedoeld als provocatie. Er staat nota bene een posticon in de vorm van een knipoog. Ik heb er nog extra uitleg bij gegeven. En er dan nog helemaal op in gaan. Sommige mensen...quote:Jij noemt mijn post irrelevant. Laten we even kijken, je begint met een zin over dat je liever een kwijlende keith ziet. Wat is mijn antwoord, een interview waarin Keith aangeeft dat hij bezig is met dingen voor de Prodigy liveshow. Dus relevant as fuck!
Dan kom je met het commentaar dat het een eggotripperij is (staat haaks op je claim dat het over de muziek moet gaan). Met alleen al het noemen van eggotripperij geef je aan dat je niet weet wat Prodigy is. Prodigy = Liam. Altijd al geweest. Keith en Maxim zijn in dienst van Liam en hij gebruikt ze op tracks als hij dat wil. Ga maar eens tellen op hoeveel Prodigy tracks Keith en Maxim eigenlijk meedoen, dat zijn er echt heel weinig hoor. Liam maakt altijd alle muziek, kan je zo een quote geven waarin hij zelf zegt dat Keith en Maxim nooit een computer in zijn studio hebben aangeraakt. Egotripperij slaat dus nergens op, het is een modewoordje bij reviews van AONO door mensen die de band niet goed kennen.
Hij gebruikt nu toch ook weer schreeuwerige vocalen van o.a. Juliette Lewis en Liam Gallagher? Zelfde laken een pak hoor. Zelfde benadering, andere vocalisten. Waarom hamer je constant op die interviews? Het gaat er toch om wat ik vind? Liam houdt mijns inziens een LULverhaal dat van geen kanten terug te horen is op AONO. Ja, dit album is anders dan FOTL of Jilted of Experience, maar het mist gewoon 'drive', die onherroepelijke stuwing. Fist in the air (heb je dat ook gelezen?).quote:en weer ga je in de fout. Liam gebruikt juist een hele andere benadering op AONO. Als hij Keith en Maxim wel had gebruikt met dezelfde lyrics als op FOTL had je gelijk gehad, nu niet. Lees maar wat interviews.
Goed, hier is zodiakk al uitgebreid op ingegaan. AONO is natuurlijk geen letterlijke kopie van FOTL maar de geest van dat album waart er nog volop rond. Dezelfde schreeuwerigheid van toen is ook nu weer te horen, daarom omschreef ik het als een opgewarmd kliekje. AONO deed me gewoon denken aan kleffe, oude, bekende, opgewarmde kost.quote:Op donderdag 2 september 2004 13:14 schreef mouzzer het volgende:
Op donderdag 2 september 2004 09:25 schreef zodiakk het volgende:
[..]
*lol* je snapt het echt niet he, Elpablo en jij schrijven dingen die niet kloppen. En dat is gewoon een feit (zoals het commentaar van Elpablo over 7 jaar oude kliek, slaat nergens op) en dan heb ik het niet over de muziek (altijd kwestie van smaak) maar jullie motivatie. Jij mist juist de context van mijn posts. Zoals Liam maakt alleen muziek voor zichzelf. Dat heeft hij gezegd ja in een bepaalde context, hij maakt muziek die hij zelf wil maken en waar hij achter staat (en indien niet dan zegt hij dat zie BGAT). Hij had makkelijk een FOTL2 kunnen uitgeven maar deed dat niet. Hij geeft alleen iets uit waar hij een gevoel bij heeft dit ben ik. Phoenix is een bootleg, waarom zou ik dat niet doen. The Way It Is met de thriller sample, hij heeft schijt aan wat mensen daarvan vinden hij wilde gewoon die sample gebruiken.
Jij VINDT AONO verre van leuk, klein verschilletjequote:Zo zeg mouzzer, AONO is verre van leuk, maar jij kan er ook wat van!
Waarom je ons hier voortdurend om de oren slaat met irrelevante quotes en verkooppraatjes van Liam Howlett begrijp ik werkelijk niet. In Muziek topics als deze is het de bedoeling je eigen mening te verkondigen, lijkt me, en niet alleen die van een muzikant. Stel je voor dat onze eigen mening er niet meer toe zou doen, dan zouden we volstaan hier alleen nog interviews te copy-pasten en slaafs te berusten in de mening van de muzikant. Ik zie een topic als dit juist als een uitgelezen kans om voor eigen criticus te spelen.
Zodiakk noemde het egotripperij (typisch dat je dat wel weglaat hier) pas een post later ging hij er met een duidelijke onderbouwde mening op in, zoals jij nu doet. Ik hoor er juist een hele nieuwe kant van Prodigy in, tuurlijk heeft het elementen van FOTL het is tenslotte Prodigy, maar opgewarmde restjes vind ik het absoluut niet eerder een nieuw gerecht met oude en nieuwe ingredienten. Denk dat dit gerecht aan het begin staat van een nog veel meer lekkers, met zowel oude als nieuwe ingredienten. Maar er moet absoluut wat meer afwisseling in de mix.quote:Goed, hier is zodiakk al uitgebreid op ingegaan. AONO is natuurlijk geen letterlijke kopie van FOTL maar de geest van dat album waart er nog volop rond. Dezelfde schreeuwerigheid van toen is ook nu weer te horen, daarom omschreef ik het als een opgewarmd kliekje. AONO deed me gewoon denken aan kleffe, oude, bekende, opgewarmde kost.
Hmm, wat kost dat? Hoe kom ik aan kaartjes?quote:Op donderdag 2 september 2004 17:16 schreef mouzzer het volgende:
Prodigy Word tour 2004:
Sat 20 November - Amsterdam (N) - Heineken Music Hall
http://www.nekozine.co.uk/prodigy/live.html
Tori Amos bijvoorbeeld om er 1 goede te noemen. Toen het kut met dr ging was ze veel beter, nu is het toch een beetje zoetsappig...quote:Op donderdag 2 september 2004 14:45 schreef Redux het volgende:
Noem eens wat voorbeelden, Tranceptor?
Er is voor de rest nog niks over bekend. Kaartjes kan je straks via www.ticketmaster.nl krijgen maar ze hebben het concert nog niet in de database, nieuws is nog te versquote:Op donderdag 2 september 2004 19:58 schreef Vogelman het volgende:
[..]
Hmm, wat kost dat? Hoe kom ik aan kaartjes?![]()
Livequote:Op donderdag 2 september 2004 20:44 schreef Redux het volgende:
Mwa, je voorbeeld valt me tegen. Kom op, noem er eens wat meer!
pas maar op datie je auto niet uitgroeidquote:Op vrijdag 3 september 2004 08:34 schreef Puur het volgende:
Ik ook, thuis was het 3 keer ruk maar sinds hij in in de auto zit begint de cd groeien.
Volgens mij welquote:Op zaterdag 4 september 2004 15:45 schreef PDOA het volgende:
Is eigenlijk best wel een kut-cd. Heb ik daar zeven jaar op zitten wachten?
Nee. Het is gewoon een matige cd. En Fat of the Land was niet bepaald vernieuwend (verder een top cd hoor!) te noemen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:40 schreef mdusink het volgende:
Elke keer dat de prodgy met een nieuwe cd uitkomt is hij tegendraads en vernieuwend. Een bepaalde groep vindt hem leuk, en een grotere groep moet er eerst erg aanwenen. Als ze het 3 keer gelukt is, om zo'n invalshoek te gebruiken, dan heb ik geen twijfel over de vierde. Ik twijfel daarintegen dan wel, aan de criticus, die het niks vindt. Misschien is die criticus wel mainstream geworden en bevind hij zich nu plotseling in die andere groep?
Nee hoor bij mij persoonlijk niet. Ik luister de meest abstracte vormen van electronika out there en The prodigy is mischien wel de meest 'commerciele' muziek die ik luister. Daarbij vind ik van mezelf dat ik extreem progressief/innovatief ben ingesteld als het op muziek aankomt.quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:40 schreef mdusink het volgende:
Misschien is die criticus wel mainstream geworden en bevind hij zich nu plotseling in die andere groep?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |