abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:40:36 #51
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21636672
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:25 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, daar zul je aan moeten wennen: Het is bij een heleboel Beatlenummers zo.
Het begrip 'stereo' was destijds iets nieuws, en daar werd dus ook hevig mee geëxperimenteerd.
Vooral met een koptelefoon merk je dat.
In de keuken hangt bij ons ook een box, maar die laat alleen 't linkergeluid horen.
Als ik dan een beatlesplaat opzet, en ik loop naar de keuken krijg ik meteen 't idee dat ik naar een bootlegversie aan't luisteren ben (omdat er geen drums bij zitten bijvoorbeeld )
Ik vind het ook wel iets hebben, als ik mijn ene oortje eruit haalde hoorde ik alleen nog maar zang, wat ook wel vet klinkt. Zit nu de Magical Mystery tour voor de tweede keer te luisteren Moet maar eens wat meer cd's aan gaan schaffen. Welke raad jij aan? Zelf vind ik de 'middelste periode' van de Beatles het mooiste, dus Eleanor Rigby, We can Work it out, Penny Lane enz. Penny Lane staat op deze cd.
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21636803
Mijn favoriete periode is Rubber Soul - White Album.... Wat een geniale nummers hebben ze toen gemaakt zeg Revolver is denk ik toch wel mijn favoriete album, hoewel Sgt Pepper ook erg dichtbij komt

Minste albums vind ik de albums voor Rubber Soul - en zelfs daar staan nog supergoede nummers op (Baby's In Black etc).

edit: Magical Mystery Tour heeft trouwens ook geen enkel slecht nummer, maar dat vind ik niet echt een album... Is gewoon een compilatie van de MMT 2x7" set aangevuld met een paar andere nummers.... Is ook pas in 1976 ofzo uitgebracht in de UK - daarvoor was ie alleen verkrijgbaar in de US.
Bleuh.
pi_21637012
Ik denk dat "Abbey Road" nog steeds mijn favoriete Beatles-plaat is.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21637071
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:46 schreef PimD het volgende:
Mijn favoriete periode is Rubber Soul - White Album.... Wat een geniale nummers hebben ze toen gemaakt zeg Revolver is denk ik toch wel mijn favoriete album, hoewel Sgt Pepper ook erg dichtbij komt
Revolver voelt wat mij betreft toch meer als een album, Sgt. Pepper's bevat voor mijn gevoel net iets teveel stijloefeningen die de vaart uit het album halen. Zelfde gaat op voor The White Album, stapels briljante songs maar eigenlijk geen album. Dan komt zelfs de uiteindelijke 11-track versie van Magical Mystery Tour per ongeluk nog beter uit de verf.

Favoriete album wisselt bij mij tussen Abbey Road en Revolver, met eervolle vermelding voor Magical Mystery Tour .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:38:14 #55
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21637907
Ik denk dat ik voor the white album ga (omdat iedereen het daar altijd over heeft) en Abbey Road. Zijn deze eigenlijk wel op CD verschenen? Op plaat hebben we ze namelijk wel (maar dus geen platenspeler momenteel).

Ik ben trouwens nog iets vergeten te zeggen: ik ben jarig op 7 juli, dus heb een echte connectie met één van de Beatles

Zit er ook aan te denken om de Anthology DVD's te kopen zodat ik meteen ook meer weet over de Beatles, met beeldmateriaal. Ik zie het op internet voor ¤55,- is wel een mooie prijs denk ik? Binnenkort verhuis ik naar Londen, wellicht is het daar goedkoper (zoals veel DVD's en CD's)?

Edit: weet je waar ik trouwens in de buurt ga wonen in Londen? Abbey Road!!! Genoeg links dus voor mij om een echte Beatlefan te worden!

[ Bericht 17% gewijzigd door Nokia3310 op 30-08-2004 13:44:28 ]
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:29:59 #56
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21638935
Kun je de hele dag over het zebrapad op en neer lopen. Wel uitkijken hoor, 'tis druk.

Alle reguliere Beatlesalbums zijn gewoon op cd verschenen hoor. En die Anthology dvd's zou ik zeker aanschaffen. Ik heb er iig meer dan 55 euro voor betaald, maar misschien zijn ze in de UK nog wel goedkoper. Geen idee eigenlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_21638975
Heheh, als ik weer eens in Londen ben, dan wil ik ook zo'n foto maken van het zebrapad. Ik hoorde trouwens dat ze het een tijd geleden een paar meter verplaatst hebben, waardoor je niet meer exact dezelfde foto als op de "Abbey Road"-hoes kunt namaken.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:38:11 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21639113
Ja, dat klopt. Is volgens mij al een tijd zo hoor, ik dacht ook al toen ik er in de jaren 80 voor het eerst was.

Ik heb ergens ook wel foto's waar ik er overheen loop, maar toch niet zoals op de hoes. Is namelijk levensgevaarlijk voor degene die hem maakt. Je moet midden op de weg gaan staan en het is echt een hele drukke weg. De hoesfoto is volgens mij ook een keer 's ochtends heel vroeg gemaakt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:38:37 #59
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21639124
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:31 schreef Zander het volgende:
Heheh, als ik weer eens in Londen ben, dan wil ik ook zo'n foto maken van het zebrapad. Ik hoorde trouwens dat ze het een tijd geleden een paar meter verplaatst hebben, waardoor je niet meer exact dezelfde foto als op de "Abbey Road"-hoes kunt namaken.
Ik ga zeker zo'n foto maken! Wel jammer dat ze het zebrapad verplaatst hebben maar goed... Zit alleen nog te twijfelen of ik dan mét of zonder blote voeten ga

Heb trouwens op Ebay op "Yellow Submarine" geboden aangezien hij maar 2,5 pond kost. Ga even op Ebay proberen wat cd's goedkoper aan te schaffen, in de winkel kosten ze namelijk 21 euro en ik ben ook maar een arme student...
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:42:06 #60
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21639196
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:38 schreef Jane het volgende:
Ja, dat klopt. Is volgens mij al een tijd zo hoor, ik dacht ook al toen ik er in de jaren 80 voor het eerst was.

Ik heb ergens ook wel foto's waar ik er overheen loop, maar toch niet zoals op de hoes. Is namelijk levensgevaarlijk voor degene die hem maakt. Je moet midden op de weg gaan staan en het is echt een hele drukke weg. De hoesfoto is volgens mij ook een keer 's ochtends heel vroeg gemaakt.
Haha, je moet je leven er niet voor gaan riskeren nee Zal ook wel een keer vroeg op gaan staan dan, wil die foto echt hebben!

Even een ander vraagje: op welke LP staan We can work it out en Paperback Writer? Ik koop eerst gewoon maar de cd's waar mijn favo nummers op staan en daarna de rest. Oh en ook de LP waar Lady Madonna opstaat? Heb zoveel lievelingsnummers!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21639262
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Even een ander vraagje: op welke LP staan We can work it out en Paperback Writer? Ik koop eerst gewoon maar de cd's waar mijn favo nummers op staan en daarna de rest. Oh en ook de LP waar Lady Madonna opstaat? Heb zoveel lievelingsnummers!
Dat zijn alledrie non-albumtracks die verzameld zijn op Past Masters II .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_21639292
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Even een ander vraagje: op welke LP staan We can work it out en Paperback Writer? Ik koop eerst gewoon maar de cd's waar mijn favo nummers op staan en daarna de rest. Oh en ook de LP waar Lady Madonna opstaat? Heb zoveel lievelingsnummers!
Deze nummers zijn allemaal singles geweest die niet op de normale albums staan. Ze staan wel op de verzamel-cd "Past Masters II".
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:46:55 #63
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21639314
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Even een ander vraagje: op welke LP staan We can work it out en Paperback Writer? Ik koop eerst gewoon maar de cd's waar mijn favo nummers op staan en daarna de rest. Oh en ook de LP waar Lady Madonna opstaat? Heb zoveel lievelingsnummers!
Dat zijn singles geweest en staan niet op een regulier album. Later zijn alle singles en b-kantjes die niet op albums stonden uitgebracht op Past Masters I en Past Masters II. De nummers die jij noemt staan op Past Masters II.

Wel grappig trouwens, bij Abbey Road in Londen. Ik ben er geloof ik 3 keer geweest en elke keer als je komt aanlopen zie je wel een paar andere Beatlesfans over dat zebrapad struinen en foto's maken. Je bent nooit de enige.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:46:58 #64
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21639316
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat zijn alledrie non-albumtracks die verzameld zijn op Past Masters II .
Dus als ik het goed begrijp dan staan er op de twee past master cd's nummers die op geen een enkele cd (of lp) staan? Behalve de singletjes dan... Apart wel, waarom hebben ze deze nummers nooit op een verzamellp gezet? Ga meteen even die cd's aanschaffen
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21639373
Ze staan trouwens ook op de rode en blauwe verzamelcd's, maar als je van plan bent om de andere albums te kopen, dan heb je met die cds straks nummers dubbel. De twee 'Past Masters'-cds zijn dan imo een betere koop (vooral deel II).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:50:12 #66
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21639399
De meeste van die non-albumtracks waren eerder wel uitgebracht op de rode en de blauwe dubbel-lp's, maar niet allemaal.

Jeetje, Zander is me elke keer net voor, met hetzelfde antwoord.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_21639645
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:10 schreef webfreak het volgende:

[..]

Uiteraard. Van mij mogen ze nog wel een heel arsenaal aan DVD's uitbrengen (ben nog steeds aan 't wachten op Let it Be).
Ik denk dat een hoop mensen (zoals wij dus) aan het wachten zijn op die Let it be DVD!!
  maandag 30 augustus 2004 @ 15:14:40 #68
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21639939
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:49 schreef Zander het volgende:
Ze staan trouwens ook op de rode en blauwe verzamelcd's, maar als je van plan bent om de andere albums te kopen, dan heb je met die cds straks nummers dubbel. De twee 'Past Masters'-cds zijn dan imo een betere koop (vooral deel II).
Die rode en blauwe koop ik bewust niet aangezien ik nummers dan inderdaad dubbel heb. Wel heb ik de CD "1" omdat ik ze dan lekker achter elkaar kan draaien.

Ik heb zojuist Past Masters II gekocht voor 7,5 euro op Ebay. Lijkt me wel een goede koop.

Trouwens nog even een vraag (sorry hoor, ik zal waarschijnlijk veel vragen de komende tijd ) Hoe komt het dat All you need is love zowel op The Magical Mystery Tour als op Yellow Submarine staat? In dat geval staat het nummer dus op twee cd's. Is dat bij meer het geval?
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21640376
De cd "Yellow Submarine" is de soundtrack voor de gelijknamige film, en daarvoor hebben de Beatles toentertijd een paar nieuwe nummers opgenomen, maar zijn ook bestaande nummers gebruikt. Het nummer "Yellow Submarine" staat bijv. ook al op de lp "Revolver".

Om het nog ingewikkelder te maken, zijn er ook nog 2 verschillende cd-versies van "Yellow Submarine": de originele, waarbij de helft van de plaat uit instrumentale filmmuziek van George Martin bestaat (imo niet echt interessant om te hebben), en de "Yellow Submarine Songtrack", waarbij de filmmuziek is weggelaten en meer Beatles-nummers zijn toegevoegd. Die laatste cd is ook helemaal opnieuw gemixed, waardoor je niet meer dat rare stereo-effect met de drums in 1 speaker en de zang in de andere hebt. Ik vind het zelf een geslaagde cd, maar de meningen van Beatles-fans zijn er iha nogal over verdeeld..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 30 augustus 2004 @ 15:33:18 #70
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21640418
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:14 schreef Nokia3310 het volgende:

Trouwens nog even een vraag (sorry hoor, ik zal waarschijnlijk veel vragen de komende tijd ) Hoe komt het dat All you need is love zowel op The Magical Mystery Tour als op Yellow Submarine staat? In dat geval staat het nummer dus op twee cd's. Is dat bij meer het geval?
Geeft niet hoor, je mag alles vragen.

Dat komt omdat het eerst alleen maar een single was, die op geen enkel album stond.

Magical Mystery Tour was in eerste instantie een EP en geen geen volledig album. Hij werd uitgebracht in de vorm van 2 singles in een boekje met een kartonnen kaft en het verhaaltje van de film in stripvorm. Later werd hij als LP uitgebracht en toen moest er nog een kant gevuld worden met nummers die niet in de film voorkwamen. Dat werden dus Hello Goodbye, Strawberry Fields Forever, Penny Lane, Baby You're A Rich Man en All You Need Is Love. Die nummers waren op dat moment alleen nog maar op single verschenen.

Hij staat ook op de soundtrack van de Yellow Submarine film, naar ik aanneem omdat het nummer in de film voorkomt (al staan niet alle nummers uit de film op het album). Maar goed, in de UK was het nummer toen dus (volgens mij) nog niet op een officieel album gezet. (in de VS was de MMT LP toen dacht ik wel al uit)

Verder staat volgens mij alleen Yellow Submarine op 2 albums. Eerst gewoon als track op Revolver, maar toen later de film werd gemaakt, kwam hij uiteraard ook op die soundtrack terecht.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 30 augustus 2004 @ 15:51:00 #71
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21640751
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:32 schreef Zander het volgende:
De cd "Yellow Submarine" is de soundtrack voor de gelijknamige film, en daarvoor hebben de Beatles toentertijd een paar nieuwe nummers opgenomen, maar zijn ook bestaande nummers gebruikt. Het nummer "Yellow Submarine" staat bijv. ook al op de lp "Revolver".

Om het nog ingewikkelder te maken, zijn er ook nog 2 verschillende cd-versies van "Yellow Submarine": de originele, waarbij de helft van de plaat uit instrumentale filmmuziek van George Martin bestaat (imo niet echt interessant om te hebben), en de "Yellow Submarine Songtrack", waarbij de filmmuziek is weggelaten en meer Beatles-nummers zijn toegevoegd. Die laatste cd is ook helemaal opnieuw gemixed, waardoor je niet meer dat rare stereo-effect met de drums in 1 speaker en de zang in de andere hebt. Ik vind het zelf een geslaagde cd, maar de meningen van Beatles-fans zijn er iha nogal over verdeeld..
Dan heb ik denk ik de goede cd gekocht Daarop staan de volgende nummers: 1. Yellow Submarine 2. Hey Bulldog 3. Eleanor Rigby 4. Love You To 5. All Together Now 6. Lucy In The Sky With Diamonds 7. Think For Yourself 8. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 9. With A Little Help From My Friends 10. Baby, You're A Rich Man 11. Only A Northern Song 12. All You Need Is Love 13. When I'm Sixty Four 14. Nowhere Man 15. It's All Too Much

Dan heb ik twee nummers dubbel, Yellow Submarine en Baby you're a rich man die beiden op The Magical Mystery Tour staan. ingewikkeld hoor al die dubbele nummers enzo
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 30 augustus 2004 @ 15:54:06 #72
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21640797
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:33 schreef Jane het volgende:

[..]

Geeft niet hoor, je mag alles vragen.

Dat komt omdat het eerst alleen maar een single was, die op geen enkel album stond.

Magical Mystery Tour was in eerste instantie een EP en geen geen volledig album. Hij werd uitgebracht in de vorm van 2 singles in een boekje met een kartonnen kaft en het verhaaltje van de film in stripvorm. Later werd hij als LP uitgebracht en toen moest er nog een kant gevuld worden met nummers die niet in de film voorkwamen. Dat werden dus Hello Goodbye, Strawberry Fields Forever, Penny Lane, Baby You're A Rich Man en All You Need Is Love. Die nummers waren op dat moment alleen nog maar op single verschenen.

Hij staat ook op de soundtrack van de Yellow Submarine film, naar ik aanneem omdat het nummer in de film voorkomt (al staan niet alle nummers uit de film op het album). Maar goed, in de UK was het nummer toen dus (volgens mij) nog niet op een officieel album gezet. (in de VS was de MMT LP toen dacht ik wel al uit)

Verder staat volgens mij alleen Yellow Submarine op 2 albums. Eerst gewoon als track op Revolver, maar toen later de film werd gemaakt, kwam hij uiteraard ook op die soundtrack terecht.
En weer was Zander je voor Bedankt voor de antwoorden, er gaat een hele nieuwe Beatles wereld voor me open. Heb gelijk twee cd's besteld en dat zullen er ongetwijfeld nog veel meer gaan worden! Hoe veel Beatles cd's zijn er ongeveer? (singles niet meergerekend)
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21641025
Nou ja, Jane en ik hebben elkaar nu mooi aangevuld.

Even tellen.. er zijn 13 originele albums verschenen toen de Beatles nog bij elkaar waren:

- Please Please Me (March 22, 1963)
- With the Beatles (November 22, 1963)
- A Hard Day's Night (July 10, 1964)
- Beatles for Sale (December 4, 1964)
- Help! (August 6, 1965)
- Rubber Soul (December 3, 1965)
- Revolver (August 5, 1966)
- Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (June 1, 1967)
- Magical Mystery Tour (December 8, 1967) (Double EP)
- The Beatles (White Album) (November 22, 1968)
- Yellow Submarine (January 17, 1969)
- Abbey Road (September 26, 1969)
- Let It Be (May 8, 1970)

De nummers die niet op deze albums stonden zijn verzameld op:

- Past Masters I
- Past Masters II

In de jaren 90 verschenen de 3 Anthology dubbel-cds met alternatieve versies van Beatles-nummers:

- Anthology I
- Anthology II
- Anthology III


- Er is nog een 2-cd verzamelaar met sessies die de Beatles voor de BBC opnamen.
- Er is nog een "Yellow Submarine Songtrack" (die heb je net gekocht ), een verzamelaar met nieuw gemixte versies van Beatles-nummers
- Vorig jaar verscheen "Let it Be Naked", met nieuw gemixte versies van de nummers die ook op Let it Be staan.

Er zijn ook nog een paar dubieuze Beatles-cds in de winkel te krijgen, o.a. met de audities die ze voor Decca Records deden en een cd met een concert dat ze in de Hollywood Bowl gaven, maar die cds zijn (imo) eigenlijk alleen maar interessant voor hele grote fans.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21641100
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:06 schreef Zander het volgende:
Er zijn ook nog een paar dubieuze Beatles-cds in de winkel te krijgen, o.a. met de audities die ze voor Decca Records deden en een cd met een concert dat ze in de Hollywood Bowl gaven, maar die cds zijn (imo) eigenlijk alleen maar interessant voor hele grote fans.
En uiteraard zijn van de eerste stuk of wat albums ook nog Amerikaans knip-en-plakversies uitgekomen, even voor de volledigheid .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 30 augustus 2004 @ 16:13:06 #75
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21641172
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:06 schreef Zander het volgende:
-knip- wegens lange tekst
Wow wat een geweldige samenvatting! Je vergeet er overigens nog een paar (1, het rode en het blauwe verzamelalbum ) Let it be naked heeft mijn vader vorig jaar gekocht. Ik moet zeggen dat ik er niet aan kan wennen zonder bepaalde instrumenten. Vooral de long and winding road (spelling?) daar mis ik echt iets!

Ik ga mijn best doen om zoveel mogelijk CD's te kopen en natuurlijk de Anthology serie, boek en DVD's. Dan heb ik al een hele verzameling en kan ik later wel kijken naar andere Beatles dingen.
NSJ & Lowlands still on my mind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')