Nouja, meneer Tabaksblat is duidelijk niet een man van deze tijd. Zijn hele voorkomen straalt ondoordringbare waardigheid uit en zijn bijna expressieloze gezicht versterkt dat nog eens. Het tempo zat er verder niet in en ik vond de man nou ook niet echt heel erg boeiend. Ja, leuk fragment van Lost In Translation, maar vertel dan wat substantieels over die hele film, in plaats van 'ja, wel herkenbaar'. Maar dat is puur mijn eigen vooringenomenheid ten opzichte van die film. Verder vond ik het fragment van Jack Welch erg vermakelijk en heb ik een uurtje een super-ingehouden, 'ronde' top-industriëel mogen bekijken, waarbij me altijd maar weer opvalt dat topmannen zich over het algemeen sterk als 'instrumenten' zien. De 'eigenheid' van deze mensen wordt vaak gehaald uit de symboliek van hun functie. Niet vreemd, als je 35 jaar in hetzelfde bedrijf werkt.
Ik moet nu wel echt meegaan met wat anderen over Zwagerman zeggen: wat een incompetente zak hooi. Hij was net de schoolinterviewer die een bekend iemand voor de schoolkrant mag interviewen.
Ik vrees het ergste voor volgende week, trouwens. Ik zal denk ik ook niet in dit topic kijken, omdat er waarschijnlijk honderden posts geplaatst zullen worden.