abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94502680
Tis morgen alweer zover! :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_94537452
quote:
Afscheidsshow Faithless in bioscopen

AMSTERDAM - Het afscheidsconcert van Faithless is volgende maand live te volgen in vijf Nederlandse bioscopen.

De Britse danceformatie maakte vorige week bekend na vijftien jaar uit elkaar te gaan. Op 8 april geven ze hun allerlaatste concert in Londen.

De slotshow van de Passing the Baton Tour wordt rechtstreeks uitgezonden in Pathé-bioscopen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Tilburg en Groningen.

Ook fans in België, Duitsland, Groot-Brittannië, Ierland, Letland, Luxemburg en Noorwegen kunnen via een satellietverbinding meegenieten van het afscheidsconcert.

Ontroerende ervaring

Faithless, bekend van hits als Salva Mea, God is a DJ en We Come 1, geeft deze week voor het laatst concerten in Nederland. De groep staat donderdag in Groningen, vrijdag is Eindhoven aan de beurt.

"We hebben, samen met onze fans, een ongelofelijke, epische en ontroerende ervaring doorgemaakt", kondigde frontman Maxi Jazz het einde van Faithless vorige week aan op zijn website. "We hadden nooit gedacht dat het zo lang zou duren."

© Novum
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2011 @ 09:38:13 #128
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_94544598
Jeuj, vanavond op 't fietsje naar Martiniplaza :)
pi_94562739
Yeah, vrijkaartje is binnen O+. Morgen dus naar Eindhoven. Er staat +support op het kaartje, weet iemand wie de support zal zijn?
pi_94588510
Dat was wel een leuke show! Niet beter dan vorig jaar zomer in Amsterdam. En ik vind het jammer dat ze "Drifting Away" niet hebben gespeeld.

Mijn videos van gisteravond.

Heb in ieder geval gister bij Pathé Groningen nog 2 mooi stoelen gereserveerd voor hun afscheid concert in London op 8 april.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 maart 2011 @ 09:52:50 #131
J'adore hardcore
pi_94588855
Had ze nooit live gezien, maar vond het een geweldige ervaring. Wat een power :)
pi_94589374
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Had ze nooit live gezien, maar vond het een geweldige ervaring. Wat een power :)
Live zijn ze echt super. Voelde je de grond ook helemaal mee deinen toen het publiek aan het springen was?

Zo hebben ze ooit al eens een kleine aardbeving veroorzaakt.
Faithless veroorzaakt kleine aardbeving
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=G3R6C086
  Redactie Frontpage vrijdag 25 maart 2011 @ 10:22:57 #133
J'adore hardcore
pi_94589838
Die euforie bij God is a DJ, damn!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:36:04 #134
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94615224
De setlist van gisteravond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94630270
quote:
Teleurstellend afscheid van Faithless

EINDHOVEN – Jarenlang was Faithless een topattractie op festivals wereldwijd en zijn muziek bezorgt tijdens de laatste tour van de band nog veel mensen een prettig avondje uit. Helaas laten Maxi Jazz en Sister Bliss zich niet van hun beste kant zien in het Klokgebouw in Eindhoven.

Het muzikale brein achter Faithless is danceproducer Rollo Armstrong, de oudere broer van zangeres Dido. Gedurende de jaren negentig en daarna had hij diverse outlets voor zijn elektronische muziek, waaronder Felix, Kristine W, O.T. Quartet en Dusted. Maar geen van allen bleek zo succesvol als Faithless.

Met de doeltreffende melodieën van Sister Bliss (Ayalah Bentovim), de pakkende teksten van Maxi Jazz (Maxwell Fraser) en een vast groepje vocalisten smeedde Armstrong tijdloze dancehits als Salva Mea, Insomnia, God Is A DJ en We Come 1.

Armstrong verkiest echter de studio boven het podium, waardoor Sister Bliss en – vooral – Maxi-Jazz al snel het gezicht van Faithless werden. Tijdens de huidige afscheidstournee zwaaien Maxi Jazz en Sister Bliss Nederland uit.

Obscuur

Faithless opent met drie nummers die alleen de liefhebbers zullen kennen; de recente songs Happy (met een sample van Eric B. & Rakim) en Sun To Me, gevolgd door het obscure All Races All Colours (gebaseerd op het nummer Slow Down, van het soloalbum van Maxi Jazz uit 1990).

Meteen daarna stelt Faithless het publiek in Eindhoven op zijn gemak met het alom bekende God Is A DJ en weer even later met een weinig bevredigende uitvoering van Mass Destruction. De eerste helft van het concert draait echter vooral om minder bekend materiaal.

Climax

De show bereikt halverwege zijn piek met Insomnia. Het liedje dat voor de perfecte climax zorgt in een tot dan toe wat kabbelende show. Wie verwacht dat Faithless daarna in hoog tempo doorbeukt, heeft het mis. De band haalt de vaart uit de show met het ambientnummer Everything Will Be Alright Tomorrow.

Gedurende de tweede helft blijft Faithless continu schakelen tussen vlotte en rustigere nummers, maar zelfs met gegarandeerde feestnummers als What About Love, I Want More, Salva Mea en Not Going Home krijgt Faithless de show niet meer op de rit.

Plaspauze

Zelfs in de toegift zit een bierhaalmoment annex plaspauze, tussen de overigens sterke uitvoeringen van Muhammed Ali en We Come 1. Los van de matige opbouw, zet Faithless een erg strakke show neer. Enkel de vocalen van Maxi Jazz zijn meer dan eens ondermaats.

Alle kritieken ten spijt weet Faithless een memorabel concert te geven in het Klokgebouw in Eindhoven, mede vanwege de naderende scheiding. Maxi Jazz bedankt de Nederlandse fans voor hun steun. Maar een kwalitatief beter afscheid was op zijn plaats geweest.

© NU.nl/Pierre Oitmann
Vreemd hoor! Zo heb ik dit niet in Groningen ervaren!
pi_94631428
Nou, zo heb ik het in Eindhoven ook echt niet ervaren hoor..! Zaal ging ontzettend los, was echt een feestje!!
pi_95255542
Nou suh... gister het afscheid concert van Faithless in Pathé Groningen gezien. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht qua show en ik miste nogal wat nummers.

Al was het die 17,50 wel waard om een paar van die wittefietsenplancatweazlehippys te zien dansen in een bioscoop met een Grolsch biertje in hun hand.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:03:49 #139
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_143415973
Dit (oude) topic mag ook niet in de eeuwige archieven van FOK! verdwijnen natuurlijk _O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143442510
Meest saaie stem heeft die zanger. Nooit de hype echt begrepen...
pi_149565883
quote:
Dans-act Faithless komt weer samen. De band kondigde dinsdag aan enkele optredens te gaan geven in Londen.

Dat meldt AD.

De groep hield fans al enkele dagen in spanning. De afgelopen dagen plaatste de groep met de hashtag #Keepthefaith elke dag een mysterieuze boodschap op hun Facebook- en twitterpagina.

Op de website kondigt Faithless aan dat hun optreden plaats zal vinden in Londen, op 'een plek die tot een van de meest iconische openluchtsettings in Londen behoort'.

Faithless werd in 1995 opgericht en bestaat dit jaar dus 20 jaar. De act was in Nederland een van de populairste danceacts aller tijden. De groep speelde talloze malen op allerlei Nederlandse festivals, zoals Pinkpop en Lowlands en in de grotere concertzalen. In 2011 hield Faithless op te bestaan.
NU.nl
AD.nl

Nahja, heeft die split-up ook maar 4 jaar geduurd dus...
pi_149566228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:36 schreef CoExist het volgende:

[..]

NU.nl
AD.nl

Nahja, heeft die split-up ook maar 4 jaar geduurd dus...
Is die split al vier jaar geleden? In mijn beleving nog geen twee jaar :{.
pi_149566933
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:50 schreef Stofje het volgende:

[..]

Is die split al vier jaar geleden? In mijn beleving nog geen twee jaar :{.
2011 toch?

Toen heb ik ze nog live gezien in Groningen en later die live broadcast vanuit Brixton in Pathé.
pi_149566998
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:17 schreef CoExist het volgende:

[..]

2011 toch?

Toen heb ik ze nog live gezien in Groningen en later die live broadcast vanuit Brixton in Pathé.
Ja, je bron zei ook 2011. In mijn beleving nog niet zo lang, vaag hoe snel dat soms gaat.
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:32:23 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_149822843
quote:
Faithless geeft op 5 juli een concert op het evenemententerrein Strijp–S in Eindhoven! De kaartverkoop voor de show start vrijdag 20 februari om 10.00u. Voor meer informatie kijk je op www.mojo.nl/faithless

De openluchtshow staat compleet in het thema van 20 jaar Faithless en maakt een deel uit van de bijzondere reünie tour onder de noemer ‘Faithless 2.0’. Het is dit jaar namelijk precies 20 jaar geleden dat de band haar eerste hits scoorde. Het Britse dance-duo, werd wereldberoemd met nummers als ‘We Come 1’, ‘Insomnia’ en natuurlijk ‘God is a DJ’. Een openluchtconcert vol met heerlijke klassiekers, wat wil je nog meer. Ben jij erbij?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:19:28 #147
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_150013674
Ticket in the pocket *O* *O* *O*
pi_154000395
Kick!

Zondag is het zover, vorige week via Ticketswap eindelijk een kaartje kunnen bemachtigen! Wie gaat er nog meer?
pi_154000630
Ook aanwezig! Lees nu pas dat het een openluchtconcert is, prima met het huidige weer :)
pi_154000886
Zondag ben ik er bij :) Heb er zin in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')