Ach ja, de politie krreg meldingen en dacht na een jaartje of wat, "kom laten we eens een kijkje gaan nemen".quote:In Den Haag heeft de politie afgelopen vrijdag een man en een vrouw aangehouden op verdenking van het mishandelen en gevangenhouden van hun twee dochters. De zusters, van 16 en 19 jaar, zouden één tot drie jaar opgesloten zijn geweest in een kamer in hun ouderlijk huis.
De politie kreeg de voorbije tijd diverse meldingen dat de zusjes zouden worden vastgehouden in de woning in de Haagse wijk Transvaal. Er werd besloten tot actie over te gaan en de meisjes werden bevrijd. Bij die bevrijding bleken de twee gewond en werden ze naar het ziekenhuis gebracht. Na behandeling aldaar zijn ze naar een geheim adres gebracht, dit om ontvoering te voorkomen.
Waarom de meisjes opgesloten werden is nog niet bekend. De politie wil verder nog niets over de zaak kwijt, omdat het onderzoek nog in volle gang is. Wel werd gemeld dat de verwachting is dat er nog meer arrestaties verricht zullen worden.
"Voorbije tijd" klinkt toch iets te lang eerlijk gezegd.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:03 schreef Natalie het volgende:
'Voorbije tijd'
Gelukkig maar dat jij volledig op de hoogte bent van wat er zich nu werkelijk heeft afgespeeld, vandaar dat je nu zo goed kunt oordelen over onze toch wel erg vaak falende politiemacht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
Ouders sloten dochters zeker jaar op
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: ANP / NOS Teletekst
Gepubliceerd: maandag 9 augustus 2004 @ 17:15
[..]
Ach ja, de politie krreg meldingen en dacht na een jaartje of wat, "kom laten we eens een kijkje gaan nemen".
Goed bezig jongens, ga nu maar weer 20-jarige Duitsers neerknallen..........jullie komen er wel.
Tsssss, terugschieten op een malloot die denkt die ie in schiettent is beland. Waren halen die agenten het lef vandaan zegquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Goed bezig jongens, ga nu maar weer 20-jarige Duitsers neerknallen..........jullie komen er wel.
er komt heel wat meer bij kijken dan alleen politie hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:16 schreef RealKnuckles het volgende:
achja zo zie je maar wat je hebt aan de politie... NIX
en terechtquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:01 schreef N.icka het volgende:
Gelijk weer dat gezeik op de politie
waarom?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:29 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en terecht
EDIT: weggehaald om verwarring te voorkomen voor sommige users :')quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:28 schreef The_stranger het volgende:
TSss... wat wil TS nou? Dat de politie bij de eerste de beste melding van een opgesloten meisje á la de praxis reclame midden in de nacht je huis binnenvalt? Dan loopt TS weer klagen dat er zoveel politie geweld is...
En dan die opmerking over die duitser... Wat laat je dan merken dat je zo verschrikkelijk, ongelofelijk, enorm dom naief bent....
ALs je de feiten niet weet kun je er ook niet over oordelen... Dus lekker je mondje houden, nog even geduld en dan mag je over een maandje naar de middelbare school en misschien leer je dan een beetje beter nadenken...
Ja waarom dan, in dit geval he. Geef eens jouw doorgrondige kennis van de zaak prijs.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:29 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en terecht
? waar?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:30 schreef RealKnuckles het volgende:
[..]
read up![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:31 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ja waarom dan, in dit geval he. Geef eens jouw doorgrondige kennis van de zaak prijs.Ik ben helemaal geen fan van de pliesie maar er gaat hier een bosmongool meteen roepen dat de politie ze jaren heeft laten zitten, flikker toch op. Dr is een zaakopgelost en nog zeuren.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:24 schreef RealKnuckles het volgende:
lekker met dit weer langs de weg chillen met een flitser
omg :/
dus?, als jij in jouw bekrompen wereldje een bepaalde visie ontwikkelt hoeft dat nog geen werkelijkheid te zijnquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:34 schreef RealKnuckles het volgende:
[..]
je bedoelt een beetje ongefundeerd blaten een normale discussie?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:36 schreef hellmondunited het volgende:
t valt me overigens wel op, dat sommige hier gelijk als een achterlijke gaan reageren!
Iemand kan goed of fout zitten, maar dat betekent niet dat je diegene gelijk voor van alles hoeft uit te maken. Een normale discussie is denk ik meer op zijn plaats!
Wil je de politie neerknallen misschien?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
Ach ja, de politie krreg meldingen en dacht na een jaartje of wat, "kom laten we eens een kijkje gaan nemen".
Precies.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:36 schreef hellmondunited het volgende:
t valt me overigens wel op, dat sommige hier gelijk als een achterlijke gaan reageren!
Iemand kan goed of fout zitten, maar dat betekent niet dat je diegene gelijk voor van alles hoeft uit te maken. Een normale discussie is denk ik meer op zijn plaats!
je snapt best wat ik bedoel. oa jou bedoelde ik er dus ook mee (en aan je reactie is te merken dat ik nog goed zit ook)quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:37 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt een beetje ongefundeerd blaten een normale discussie?
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef Duiveltja het volgende:
De Nederlandse politie is toch wel de grootste kneuzen verzameling van Nederland
Afmaken die handel en probleem opgelost.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef Duiveltja het volgende:
De Nederlandse politie is toch wel de grootste kneuzen verzameling van Nederland
Zielig mens ben jijquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef Duiveltja het volgende:
op teletekst staat dat die zolang vast hebben gezeten. Dat moet de politie dan op de een of andere manier ook te weten zijn gekomen. misschien weten ze het niet zolang, maar het lijkt me in ieder geval wel dat ze eerder actie hadden moeten ondernemen. Je komt er niet ineens achter dat ze daar al zolang zittenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Precies.
Waar haal jij in hemelsnaam uit dat de politie er al 1 tot 3 jaar van op de hoogte was?!
En waar staat dan dat ze drie jaar geleden al een melding hebben gekregen??quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:29 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
over beetje beter nadenken gesproken
1 tot 3 jaar opgesloten zitten is wel iets anders dan de eerste beste melding
en dan moeten ze mongolen als jij gaan beschermen niet?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef Duiveltja het volgende:
hmm ja dat zou idd ook nog kunnenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En waar staat dan dat ze drie jaar geleden al een melding hebben gekregen??
Zou het niet zo kunnen zijn dat er misschien een aantal maanden geleden een aantal meldingen zijn binnengekomen (serieus genoeg), waarna, na een grondig onderzoek, er actie is op genomen en de dames zijn gevonden?
ach blijkbaar heeft maar 1 partij recht om onbeholpen te blaten dus als men dan een beetje tegengas krijgt beginnen ze gelijk te miepenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:39 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
je snapt best wat ik bedoel. oa jou bedoelde ik er dus ook mee (en aan je reactie is te merken dat ik nog goed zit ook)
Daar ben ik het niet mee eens. Het lijkt me een nogal bevooroordeeld om op basis van deze informatie te zeggen dat de politie "het allang wist maar geen fuck er aan gedaan heeft". Ik denk juist dat de betrokken beambten een pluim verdienen. Hoe vaak lees je niet dat kinderen pas na een veel langere tijd "bevrijd" worden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:41 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
op teletekst staat dat die zolang vast hebben gezeten. Dat moet de politie dan op de een of andere manier ook te weten zijn gekomen. misschien weten ze het niet zolang, maar het lijkt me in ieder geval wel dat ze eerder actie hadden moeten ondernemen. Je komt er niet ineens achter dat ze daar al zolang zitten
beschermen? door je een bon te geven?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:42 schreef Re het volgende:
[..]
en dan moeten ze mongolen als jij gaan beschermen niet?
Ik bedoelde toch echt iedereen en niet 1 partijquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:43 schreef Re het volgende:
[..]
ach blijkbaar heeft maar 1 partij recht om onbeholpen te blaten dus als men dan een beetje tegengas krijgt beginnen ze gelijk te miepen
De TS is een intellectueel gehandicapte en die mag je - zeker op Fok! - niet discrimineren.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:28 schreef The_stranger het volgende:
TSss... wat wil TS nou? Dat de politie bij de eerste de beste melding van een opgesloten meisje á la de praxis reclame midden in de nacht je huis binnenvalt? Dan loopt TS weer klagen dat er zoveel politie geweld is...
En dan die opmerking over die duitser... Wat laat je dan merken dat je zo verschrikkelijk, ongelofelijk, enorm dom naief bent....
ALs je de feiten niet weet kun je er ook niet over oordelen... Dus lekker je mondje houden, nog even geduld en dan mag je over een maandje naar de middelbare school en misschien leer je dan een beetje beter nadenken...
ja dat is ook weer waar....quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:44 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
De TS is een intellectueelgehandicapte en die mag je - zeker op Fok! - niet discrimineren.
Of door niet te komen als je ze nodig hebtquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:44 schreef RealKnuckles het volgende:
[..]
beschermen? door je een bon te geven?![]()
![]()
![]()
ja, iets op tegen?, gewoon netjes aan de wet houden en zorgen dat jij niet tot de opgelegde quota behoortquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:44 schreef RealKnuckles het volgende:
[..]
beschermen? door je een bon te geven?![]()
![]()
![]()
waar zie jij dat staan in Godsnaam.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:30 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
het heeft veel te lang geduurd.
even afwachten ok, maar geen 1 tot 3 jaar
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef Duiveltja het volgende:
lees dan ook even verder als het topic al wat langer is, voor dat je weer eens dwars gaat doenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:48 schreef milagro het volgende:
[..]
waar zie jij dat staan in Godsnaam.
en wiens fout is dat...?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Of door niet te komen als je ze nodig hebt
stel je niet zo aan, zeg.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:50 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
lees dan ook even verder als het topic al wat langer is, voor dat je mij weer eens dwars gaat doen tegen mij
Jouw schoonmoederquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:50 schreef Re het volgende:
[..]
en wiens fout is dat...?
ik stel me niet aanquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:52 schreef milagro het volgende:
[..]
stel je niet zo aan, zeg.
ik zie staan dat die meisjes 1 tot 3 jaar opgesloten zijn geweest ws en ik zie dat de politie in de voorbije tijd verschillende meldingen heeft gehad.
Ik zie NERGENS staan dat er 1 tot 3 jaar gewacht is , ondanks meldingen binnen die periode.
Waarom trek jij die conclusie, waar zie jij staan dat de politie al die tijd gewacht heeft?
geef nu gewoon antwoord op de vraag.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:54 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik stel me niet aan
ga nou eerst maar het topic doorlezen dan kom je vanzelf een bericht tegen waarin ik iemand gelijk geef.
nee, daarop heb ik al antwoord in het topic gegevenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:56 schreef milagro het volgende:
[..]
geef nu gewoon antwoord op de vraag.
Waar staat er dat de politie 3 jaar niets heeft gedaan?
Blijkbaar ja, en hij is niet de enige hier, zie ik.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:55 schreef _Flash_ het volgende:
Rustig maar, onze Helmond supporter houdt kennelijk niet van een normale discussie, zonder meteen persoonlijk te worden.
En als de ouders tot een of andere enge sekte behoren, is dat dan ook de schuld van de te weinig repressieve politie?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
HALLO!??!?!?!quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:58 schreef milagro het volgende:
[..]
Blijkbaar ja, en hij is niet de enige hier, zie ik.
Moet de politie bij de eerste de beste melding met grof geschut maar binnenvallen dan?
Mensen trekken vreemd voorbarige conclusies waardoor diverse meldingen in de voorbije tijd gelijk staat aan jarenlang niets doen
blijft de vraag waar las jij dat dan, of trok je gewoon voorbarige conclusies door bevooroordeeldheidquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:57 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
nee, daarop heb ik al antwoord in het topic gegeven
en daarom zei ik al LE-ZEN
dan kom je ook tegen dat ik uitleg geef en even later toegeef dat ik aan het verkeerde eind zat
lezen kan een hoop irritaties voorkomen
ik trok die conclusie uit een bericht op teletekst en daar zat ook wat bevooroordeling bij ja. daarom gaf ik het daarna ook gewoon toe dat ik verkeerd zatquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:59 schreef milagro het volgende:
[..]
blijft de vraag waar las jij dat dan, of trok je gewoon voorbarige conclusies door bevooroordeeldheid
mooi, dan weten we dat.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik trok die conclusie uit een bericht op teletekst en daar zat ook wat bevooroordeling bij ja. daarom gaf ik het daarna ook gewoon toe dat ik verkeerd zat
Er was al een nieuwswaardig topic over dat door Loedertje op slot is gegooid, omdat de OP geen mening verkondigde en "niet" tot discussie aanleiding zou kunnen geven. Een half uur later is dit topic geopend met een duidelijke (verwerpelijke) mening. Het lijkt er op dat Fok! extremistisch wil worden, want dit topic is nog steeds open en we zijn er niets wijzer door geworden. Tenzij de "wetenschap" dat alles de schuld van de politie moet zijn als wijs wordt ervaren.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:58 schreef milagro het volgende:
Mensen trekken vreemd voorbarige conclusies waardoor diverse meldingen in de voorbije tijd gelijk staat aan jarenlang niets doen
Hoe weet je dat de politie dat al zolang weet?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:33 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
1 tot 3 jaar hallo!
ga jij zolang maar eens op je kamertje zitten. kijken of jij niet gek word.
aaaaaaah we beginnen niet opnieuw hequote:Op maandag 9 augustus 2004 19:06 schreef Noca het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de politie dat al zolang weet?![]()
Lijkt me niet he..
lijkt me moeilijkquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Jouw schoonmoeder
weet iemand, waarom ze eigenlijk zo lang zijn opgesloten?quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:09 schreef N.icka het volgende:
Het is in iedergeval een verschrikking voor die meiden, opgesloten en gewond. Ben benieuwd hoe het nu met ze gaat
je zeurt ook graag over milagro merk ikquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:08 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
aaaaaaah we beginnen niet opnieuw he
lees even, want milagro was ookal zo slim omdat niet te doen.
ik heb dat allang terug gedraaid want het was inderdaad iets te voorbarig omdat gelijk te denken
ja heb je helemaal gelijk in. als je nu ook niet zo kinderachtig doet is het helemaal geweldigquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:10 schreef N.icka het volgende:
[..]
je zeurt ook graag over milagro merk ik
volgens mij omdat de politie al die jaren niet heeft ingegrepenquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:10 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
weet iemand, waarom ze eigenlijk zo lang zijn opgesloten?
quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:11 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij omdat de politie al die jaren niet heeft ingegrepen
hahaquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:11 schreef Re het volgende:
[..]
proestquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:11 schreef Re het volgende:
[..]
Omdat de kinderen niet wisten hoe de deur openging. Het is allemaal de schuld van het onderwijs edelachtbare.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:10 schreef hellmondunited het volgende:
weet iemand, waarom ze eigenlijk zo lang zijn opgesloten?
okquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:13 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Omdat de kinderen niet wisten hoe de deur openging. Het is allemaal de schuld van het onderwijs edelachtbare.![]()
Was jij maar zo slim geweest , dan was al dit gekissebis niet nodig geweestquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:08 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
lees even, want milagro was ookal zo slim omdat niet te doen.
was idd wat minder geweest ja, ook als jij gewoon had gelezen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:18 schreef milagro het volgende:
[..]
Was jij maar zo slim geweest , dan was al dit gekissebis niet nodig geweest
tis goed, hoor schat, excuses aanvaardquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:21 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
was idd wat minder geweest ja, ook als jij gewoon had gelezen.
beide schuld punt uit.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:24 schreef milagro het volgende:
[..]
tis goed, hoor schat, excuses aanvaard
En wat is nu precies jouw probleem?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Dat het bij de politie een stel sukkels zijn, is dat nou zo moeilijk te begrijpenquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:46 schreef tenenlikker het volgende:
[..]
En wat is nu precies jouw probleem?
Wat moeilijk te begrijpen is, is dat jij blijkbaar op basis van dit ene artikeltje met daarin totaal geen harde feiten, kan vaststellen dat de politie allemaal sukkels bevat.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:56 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Dat het bij de politie een stel sukkels zijn, is dat nou zo moeilijk te begrijpen
1 tot 3 jaar een leerling missen op school schijnt tegenwoordig voor de scholen en de onderwijsinspectie geen enkel probleem te zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:13 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Omdat de kinderen niet wisten hoe de deur openging. Het is allemaal de schuld van het onderwijs edelachtbare.![]()
Buiten de ouders zijn er nog meer mensen bij betrokkenquote:Tienermeisjes jaren in huis opgesloten
DEN HAAG | De politie blijkt vrijdag twee meisjes uit een woning in de Haagse wijk Transvaal te hebben bevrijd. De slachtoffers, 16 en 19 jaar, hebben vermoedelijk jarenlang in het huis opgesloten gezeten en zijn daar zwaar mishandeld.
De ouders van de meisjes zijn aangehouden en de arrestatie van meer mensen wordt op korte termijn verwacht. Een woordvoerder van politie Haaglanden spreekt van 'een familiedrama'. De politie weet waarom de meisjes zijn opgesloten en mishandeld, maar wil daar nu nog niks over zeggen. Dat is volgens de woordvoerder 'schadelijk voor het onderzoek'.
De politie kwam de zaak onder meer op het spoor na anonieme meldingen. Een tip die vrijdagochtend bij de politie binnenkwam was de directe aanleiding voor de bevrijdingsactie. Een buurtbewoonster had een briefje gevonden met daarop een hulpkreet van de twee meisjes. De vrouw waarschuwde de politie, die de meisjes kort daarna bevrijdde.
De slachtoffers werden vastgehouden in een kleine kamer in de woning. Ze hadden verwondingen over hun hele lichaam als gevolg van mishandelingen. De twee moesten voor behandeling naar het ziekenhuis. Hierna zijn ze door de politie in een zogenoemd safe house ondergebracht, een geheime, veilige locatie.
Zoiets zie je toch alleen bij enge religieuze sektes? Wat denk jij nu eigenlijk?quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:45 schreef Loedertje het volgende:
Buiten de ouders zijn er n o g m e e r m e n s e n bij betrokken
Op welke school zat dat meisje dan officieel?quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:10 schreef Loedertje het volgende:
Je zou idd toch denken dat scholen een meisje van 14/15 wel gaan missen nietwaar?
Blijf je Loedertje nou bestoken met kansloze vragen omdat ze jou topic dicht heeft genaaidquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:02 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Op welke school zat dat meisje dan officieel?
Al meer op gereageerd maar toch; mensen als jij, TS en die helmondfiguur hebben al lang besloten dat de politie fout zit. Argumenten kennen jullie niet. En jullie lezen toch alleen wat je wil lezen. Een discussie is derhalve zinloos.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef Duiveltja het volgende:
een discussie is wel zinloos, jij leest wat je wilt lezen want als je goed kijkt zie je dat ik allang had gezegd dat ik te voorbarig wasquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:29 schreef Laton het volgende:
[..]
Al meer op gereageerd maar toch; mensen als jij, TS en die helmondfiguur hebben al lang besloten dat de politie fout zit. Argumenten kennen jullie niet. En jullie lezen toch alleen wat je wil lezen. Een discussie is derhalve zinloos.
Mijn dank en jouw eeuwige roem zullen jouw deel zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:10 schreef Notoire_Gek het volgende:
Blijf je Loedertje nou bestoken met kansloze vragen omdat ze jou topic dicht heeft genaaidIk heb er dankbaar gebruik van gemaakt door jouw stukje te copy-pasten en er wat borrelpraat onder te tikken. [afbeelding]
Is het je ontgaan dat we in Nederland zoiets hebben als leerplicht ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:02 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Leerplicht tot 16 jaar anyone? Handig, niet?quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:02 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
En is het jou ontgaan dat de ouders de autonome zorgplicht hebben? NOFI.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:48 schreef Loedertje het volgende:
Is het je ontgaan dat we in Nederland zoiets hebben als leerplicht ?
Je hebt gelijk. Mijn excuses daarvoor; ik had niet gezien dat het topic reeds een 2e bladzijde had bereikt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:30 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
een discussie is wel zinloos, jij leest wat je wilt lezen want als je goed kijkt zie je dat ik allang had gezegd dat ik te voorbarig was![]()
no problemquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:03 schreef Laton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Mijn excuses daarvoor; ik had niet gezien dat het topic reeds een 2e bladzijde had bereikt.![]()
Speculeren dus?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:05 schreef HassieBassie het volgende:
Maar goed, even de politie buiten beschouwing gelaten: Wat bezielt mensen om hun dochters op te sluiten en te mishandelen?
Falafel iemand?
De ouders zijn iig zwaar fout en daarom vooral niet te vergeten; ook nog de transcultureel psychiater?!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:16 schreef Loedertje het volgende:
En aan BardYttap even dit, we leven in een land met zeer veel toezichthoudende instanties (kinderbescherming/jeugdbescherming/reclassering/meldpunt/schoolinspectie/arbeidsinspectie)
Uit het TV-west nieuws kon je opmaken dat de opsluiten iig 1 jaar gaande was!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:39 schreef classpc het volgende:
uit het bericht kan ik niet opmaken dat de politie al 2 jaar van tevoren meldingen hiervan heeft gekregen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:16 schreef Loedertje het volgende:
Speculeren dus?
maagdelijkheid bewaren voor een huwlijk.
Gelukkig zijn de meiden nu in een omgeving waar ze geholpen kunnen worden.quote:Ook broer opgesloten meisjes opgepakt
DEN HAAG | De politie blijkt ook de broer te hebben aangehouden van twee Turkse zussen die zeker een jaar lang zouden zijn opgesloten en mishandeld in een woning in de Kaapstraat in de Haagse wijk Transvaal. Hij is na de ouders, die vrijdag werden aangehouden, de derde verdachte.
De advocaat van de verdachte (21) bevestigt dat het gaat om de broer van de zussen van 16 en 19 jaar. De man, die zaterdag is opgepakt, wordt evenals de ouders van de zussen verdacht van poging tot zware mishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving.
De vader van de zussen, die vrijdag werd opgepakt, ontkent dat hij zijn dochters heeft opgesloten. Dat zegt zijn advocaat. "Er waren wel beperkingen in de vrijheid van de twee, maar ze gingen naar school en werk. Het dossier ademt een sfeer van controle, maar ik heb niet de indruk dat het een ernstige zaak is." Volgens de raadsman hebben de meisjes mogelijk om aandacht gevraagd, omdat zij dreigden te worden uitgehuwelijkt. "Daar is in het gezin over gesproken, maar er was nog niets definitief."
De advocaat zegt dat de slachtoffers net terug waren van een vakantie in Turkije. Ze waren daar met het gezin geweest. "Ze waren in de nacht van donderdag op vrijdag om één uur thuisgekomen. Om acht uur 's ochtends gooiden ze de briefjes uit het raam", aldus de raadsman.
Buurtbewoners vonden twee briefjes, waarop stond dat de zussen waren geslagen door hun moeder, vader en broer, en dat de politie moest worden gebeld. Ook stond erop 'niet aan vader vertellen, rug helemaal kapot'. De politie bevrijdde de meisjes, waarna ze naar het ziekenhuis werden gebracht. Na behandeling zijn de zussen in een veilig onderkomen geplaatst.
De ouders zijn gisteren voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die heeft besloten dat het Openbaar Ministerie de verdachten nog tien dagen mag vasthouden. De broer wordt vandaag voorgeleid.
Weet iemand of uitgehuwelijken (tegen de zin van de uitgehuwelijkde) verboden is in nederland?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig zijn de meiden nu in een omgeving waar ze geholpen kunnen worden.
Ergens in zn eigen wereldje waarschijnlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:48 schreef milagro het volgende:
[..]
waar zie jij dat staan in Godsnaam.
En falafel it is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig zijn de meiden nu in een omgeving waar ze geholpen kunnen worden.
TV-west kan ik niet ontvangen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:10 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Uit het TV-west nieuws kon je opmaken dat de opsluiten iig 1 jaar gaande was!
offtopic:quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:00 schreef sourcy het volgende:
Ik vind dit niet normaal
Als het niet onder dwang is, waarom zou je het dan nog uithuwelijken noemen en niet verloven en trouwen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:16 schreef SingleCoil het volgende:
oh en uithuwelijken mag misschien wel maar het realiseren ervan mag niet onder dwang gebeuren...
zo heet het ook, kwestie van taaltechnische definitie, iemand wordt uit gehuwelijktquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:31 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Als het niet onder dwang is, waarom zou je het dan nog uithuwelijken noemen en niet verloven en trouwen?
Het verhaal wat de media naar buiten bracht m.b.t. het 1/3 jaar opgesloten hebben gezeten is idd volgens omwonenden onzin.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:22 schreef robh het volgende:
Nou, de eerste twijfels over de echtheid van het verhaal zijn al gerezen hoorde ik. Mensen uit de buurt zouden de meisjes gewoon op straat hebben zien lopen de afgelopen tijd.
quote:Verdachte in zaak opgesloten zussen langer vast
DEN HAAG - De 21-jarige verdachte in de zaak van de twee Haagse zussen die mogelijk meerdere jaren werden vastgehouden in het huis van hun ouders, blijft nog zeker tien dagen in de cel. Dat maakte een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Den Haag dinsdag bekend.
Het OM verdenkt de man net als de ouders van wederrechtelijke vrijheidsberoving en poging tot zware mishandeling. De 21-jarige man werd zaterdag aangehouden, een dag na de arrestaties van de 46- en 48-jarige ouders van het 16-jarige meisje en haar 19-jarige zus. Hij meldde zich op het politiebureau.
Het is nog onduidelijk hoe lang de meisjes precies hebben vastgezeten in hun ouderlijk huis in de wijk Transvaal. Het zou gaan om een periode van één en mogelijk meer jaren.
Het OM gaat niet in op een verhaal dat de Haagsche Courant dinsdag publiceerde. Daarin beweren advocaten van de verdachten onder meer dat de 21-jarige man een broer is van de zussen en dat de zaak minder ernstig zou zijn dan politie en justitie suggereren. "Er waren wel beperkingen in de vrijheid van de twee, maar ze gingen naar school en werk."
De politie bevrijdde de meisjes nadat ze meerdere tips had gekregen over de opsluiting. De dochters bleken gewond. Mogelijk hebben ook andere verdachten dan de ouders en de 21-jarige man de twee mishandeld.
Maandag werd al bekend dat justitie de ouders van de zussen nog tot maandag 23 augustus vast mag houden. Daarna bepalen het OM en de raadkamer van de rechtbank of ze langer in voorarrest moeten blijven. De verdachten mogen alleen contact hebben met hun advocaat. Een team van zeven rechercheurs houdt zich bezig met de zaak.
Het Bureau Jeugdzorg heeft de twee zussen na behandeling in het ziekenhuis elders ondergebracht. Volgens een woordvoerster van de Raad voor de Kinderbescherming loopt inmiddels een onderzoek in de zaak van het 16-jarige meisje. "Het Bureau Jeugdzorg regelt hulp bij de verwerking van de ervaringen, onderdak en verdere begeleiding voor de jongste zus", aldus de zegsvrouw. "De volwassen vrouw krijgt hulp van instanties voor volwassenen."
Die zichzelf lichamelijk letsel toebrachtenquote:Zouden dit weer van die psycho-wijven zijn ?
Jahoor. Je hebt zelfs van die wijven die een hakenkruis in hun buik kerven en roepen dat het Marokkanen waren die het gedaan hadden. Au secours, je suis un idiot.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:33 schreef Loedertje het volgende:
Die zichzelf lichamelijk letsel toebrachten
quote:Advocaten geloven niet in opsluiting zussen
DEN HAAG (ANP) - De advocaten van twee verdachten in de zaak van de Haagse zussen geloven niet dat hun cliënten de 16- en 19-jarige vrouwen stelselmatig hebben opgesloten. De politie bevrijdde de zussen vrijdag uit een woning in de Kaapstraat in de wijk Transvaal in Den Haag. Ze waren mishandeld.
,,Ik heb ernstige twijfel bij de verdenking van wederrechtelijke vrijheidsberoving'', zei J. Boetje, de advocaat van de 48-jarige vader van de zussen, woensdag. De ouders werden na de arrestatie aangehouden, evenals een dag later hun 21-jarige zoon.
G. van der Bom, de advocaat van de 21-jarige broer van de zussen, onderschrijft de stelling van Boetje. M. Lindhout, de raadsvrouw van de 46-jarige moeder, liet weten dat ze niets wil zeggen over de zaak van haar cliënt.
Toedracht onduidelijk
Aanvankelijk bracht de politie naar buiten dat de ouders hun dochters mogelijk meerdere jaren hadden opgesloten. De politie bevrijdde de meisjes vrijdag nadat ze meerdere tips had gekregen. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie zei woensdag echter met nadruk dat aanvullend onderzoek nodig is om vast te stellen wat er is gebeurd.
Volgens de advocaten ging de jongste dochter het afgelopen jaar gewoon naar school. De 19-jarige zus zou een taalcursus volgen. Volgens raadsman Boetje keerde de familie in de nacht van donderdag op vrijdag terug van een zes weken durende vakantie in Turkije, waar de familie vandaan komt
quote:MOEDER VAN ”OPGESLOTEN” ZUSJES WEER VRIJ
De moeder van de twee zusjes die in Transvaal opgesloten hebben gezeten in hun eigen huis, is weer op vrije voeten. De 46-jarige vrouw uit Den Haag wordt nog wel verdacht van poging tot zware mishandeling en opsluiting van haar twee dochters van 16 en 19 jaar oud. Maar het Openbaar Ministerie zag geen reden haar nog langer vast te houden.
De 48-jarige vader en de 21-jarige broer van de meisjes zitten nog wel vast. Zij ontkennen de beschuldigingen. Het OM verklaarde dat het erop lijkt dat het 16-jarige meisje wel naar school mocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |