abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:07:04 #251
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21168896
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 00:04 schreef JaWi het volgende:
Van Gaal zal, steeds meer macht over het eerste elftal naar zich toetrekkend, misschien wel het roer over willen nemen. Ooit nog een keer .
Pff, geen Van Gaal als hoofdcoach
In 95 werkte dat goed, maar ik betwijfel of hij dat nog kan herhalen. Destijds had hij een perfecte spelersgroep voor zijn ideeen, dat is nu niet meer haalbaar.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_21168947
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 00:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Zie ik niet meer gebeuren. Dan zie ik eerder Co nog een keer in de herkansing terug komen of Spelbos.
Als de nood aan de man is .
Maar goed, het zal niet bijzonder waarschijnlijk zijn. Co terugnemen, ik weet niet of het bestuur het aan zal durven. En spelbos, ach ja. .

Boven al ben ik van mening dat het nog veels te vroeg is om het hier over te hebben.
Ajax draait een topseizoen en bereikt de halve finale van de CL .
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:31:27 #253
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_21169607
Ach tuurlijk, laten we even met z'n allen discusiėren over wie de nieuwe coach moet worden. Er zal heel wat moeten veranderen, dat is duidelijk, maar we zullen het met 'm moeten doen
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:42:22 #254
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_21174060
Naast die halsstarrige houding van hem, is hij gewoon communicatief zwak.

Hoe vaak hebben we wel niet gehoord of gelezen dat een speler een bepaalde beslissing niet snapt o.i.d. Bij vd Vaart was ook de pers nodig om Koeman te laten zien dat er wat bij hem sluimerde. Bij Sneijder tijdens de wedstrijd.

Het wordt tijd dat Ajax Koeman op een spoed cursus psychologie stuurt, want natuurlijk overwicht (nee niet overgewicht ) heeft hij niet.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:06:02 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174434
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:29 schreef tong80 het volgende:
Beetje rare vergelijking Doccie. Sorry.

Jammer dat de niet door kwam op het einde van die post (zie de ...;)) aan het eind van die post), maar zo raar is de vergelijking niet: in het geval van een conflict of een botsing ben voor het kiezen van een daadwerkelijke oplossing,en pas daarna, meer als laatste redmiddel voor straffen. Daar ben ik blijkbaar consequenter in dan SCH
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:14:56 #256
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174580
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:33 schreef Mxyzptlk het volgende:

[..]

Tjeezus man, Koeman is toch niet met um getrouwd ofzo, dat ie de relatie moet redden door een goed gesprek. wtf? Is voetbal ineens een wijvensport geworden deze zomer, heb ik iets gemist?

Het is heel simpel, trainer is baasie, speler moet luisteren naar baasie en beleefd blijven. Speler happen naar baasie, dan speler straf verdiend.
Nee, Sneyder is niet z'n vrouw maar ook niet z'n hond. Als je zo wel met mensen omgaat ben je blijkbaar niet in staat je verbaal uit te drukken op een fatsoenlijke manier.

Als je vind dat het een incident is en verder niets, dan hoef je er ook geen boete voor te geven.
pi_21174644
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 09:42 schreef The_Hives het volgende:
Hoe vaak hebben we wel niet gehoord of gelezen dat een speler een bepaalde beslissing niet snapt o.i.d. Bij vd Vaart was ook de pers nodig om Koeman te laten zien dat er wat bij hem sluimerde. Bij Sneijder tijdens de wedstrijd.

Het wordt tijd dat Ajax Koeman op een spoed cursus psychologie stuurt, want natuurlijk overwicht (nee niet overgewicht ) heeft hij niet.
Koeman heeft te maken met veel jonge getalenteerde spelers die door de pers zijn opgehemeld. Dan kan je tegen spelers uitleggen wat je wil, maar ze zullen blijven denken dat zij in het veld moeten staan. Dat heeft niks met de kwaliteiten van koeman te maken.
Ik vind dt Koeman hier nu wel erg gemakkelijk wordt afgeschreven. Vorig seizoen werd er slecht gespeeld, omdat er balans mistte. Geef Koeman nu wat krediet om te zoeken naar wat meer balans in het elftal en het elftal echt aanvallend te laten spelen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:19:59 #258
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174665
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 09:42 schreef The_Hives het volgende:
Naast die halsstarrige houding van hem, is hij gewoon communicatief zwak.

Exactemundo!

Als je boetes nodig hebt omdat je het met woorden niet af kan, dan is dat voor een trainer een zwak punt. En da's bij Koeman nu niet voor het eerst. Niet dat ik vind dat Koeman per direct weg moet, maar dat als-ie een toptrainer wil worden, dat-ie daar wel aan moet werken. En aan z'n tactisch vermogen. Tactiek is niet halsstarrig aan een systeem hangen waar je de spelers niet voor hebt.
pi_21174680
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:14 schreef Doc het volgende:

Nee, Sneyder is niet z'n vrouw maar ook niet z'n hond. Als je zo wel met mensen omgaat ben je blijkbaar niet in staat je verbaal uit te drukken op een fatsoenlijke manier.
Sneijder wel zeker? Een trainer moet zich zoiets niet laten welgevallen - dat heeft hij duidelijk gemaakt en dat is sterk. Om dan vervolgens de trainer er op aan te vallen en niet degene die de stommiteit heeft begaan, vind ik raar.
quote:
Als je vind dat het een incident is en verder niets, dan hoef je er ook geen boete voor te geven.
Waarom niet? Ook bij een eenmalige overtreding kan een straf gepast zijn.
pi_21174718
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Jammer dat de niet door kwam op het einde van die post (zie de ...;)) aan het eind van die post), maar zo raar is de vergelijking niet: in het geval van een conflict of een botsing ben voor het kiezen van een daadwerkelijke oplossing,en pas daarna, meer als laatste redmiddel voor straffen. Daar ben ik blijkbaar consequenter in dan SCH
Nee hoor, daarin zijn we het eens. Maar de vergelijking met allochtone jongeren is als het kapsel van Koeman gelijk stellen met dat van Seedorf, of zoiets
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:24:04 #261
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174731
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:18 schreef mbn het volgende:

[..]

Koeman heeft te maken met veel jonge getalenteerde spelers die door de pers zijn opgehemeld. Dan kan je tegen spelers uitleggen wat je wil, maar ze zullen blijven denken dat zij in het veld moeten staan. Dat heeft niks met de kwaliteiten van koeman te maken.
Tijdens het EK riep Koeman zelf dat Sneijder in het NLs elftal opgesteld moest worden. Als-ie dat nu zelf niet doet bij Ajax heeft-ie natuurlijk wel wat uit te leggen.

Het heeft met de kwalitieten van Koeman te maken of-ie weet om te gaan met (zeer) getalenteerde spelers of niet. Als-ie minstens ieder jaar een openlijk conflict heeft, dan moet-ie daar beter mee leren om te gaan, want zo werkt het dus niet.
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:18 schreef mbn het volgende:

Ik vind dt Koeman hier nu wel erg gemakkelijk wordt afgeschreven. Vorig seizoen werd er slecht gespeeld, omdat er balans mistte. Geef Koeman nu wat krediet om te zoeken naar wat meer balans in het elftal en het elftal echt aanvallend te laten spelen.
De reden waarom de balans miste was omdat er vastgehouden werd aan 4-3-3. Wat daar met dit Ajax mis mee is heb ik al beschreven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:25:17 #262
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174761
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, daarin zijn we het eens. Maar de vergelijking met allochtone jongeren is als het kapsel van Koeman gelijk stellen met dat van Seedorf, of zoiets
Het gaat over het oplossingen zoeken versus straffen in gevallen van conflicten. Da's de overeenkomst
pi_21174833
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Het gaat over het oplossingen zoeken versus straffen in gevallen van conflicten. Da's de overeenkomst
Maar de conflicten zijn dermate verschillend van karakter, achtergrond en structuur dat het als kut op tong slaat

Je kan niet op ieder conflict hetzelfde middel loslaten. Wat ik met je eens ben is dat de oplossing het belangrijkste is - maar misschien was de ene partij er van overtuigd dat een straf de beste oplossing was. Ook als signaal naar de rest van de groep. Ik vind een boete niet zo sterk. Het was pas klasse geweest als hij dan een straf op het gebied van voetbal had toegepast. Dan wist iedereen: dont fok with sneeuwwitje
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:30:13 #264
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174855
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Sneijder wel zeker? Een trainer moet zich zoiets niet laten welgevallen - dat heeft hij duidelijk gemaakt en dat is sterk. Om dan vervolgens de trainer er op aan te vallen en niet degene die de stommiteit heeft begaan, vind ik raar.
[..]

Waarom niet? Ook bij een eenmalige overtreding kan een straf gepast zijn.
Als je in een moment van emotie iets roept is dat iets heel duidelijk een moment. Op het moment dat er over gevraagd wordt, maakt Sneijder direct duidelijk dat-ie weet dat-ie dat niet moet doen. Punt is gemaakt, rijen gesloten.

Als iemand als Koeman vervolgens overheen gaat met een boete is dat niet omdat-ie het gedrag onfatsoenlijk vind (ik bedoel, hij is de man die z'n reet met een Duist shirt afveegde; heeft-ie ook geen boete voor gekregen), maar is dat alleen om z'n autoriteit te laten gelden. En dat vind ik zwak. Het is zoiets als mods die hun macht willen laten gelden door mensen te bannen die tegen hun in gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:33:22 #265
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21174908
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar de conflicten zijn dermate verschillend van karakter, achtergrond en structuur dat het als kut op tong slaat

Je kan niet op ieder conflict hetzelfde middel loslaten.
Bij ieder conflict kan je proberen het eerst in redelijkheid op te lossen. Pas als dat niet gaat straffen. Misschien dat ik nu te simpel denk, en dat je een conflict moet noemen waarbij dat compleet onmogelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doc op 10-08-2004 10:42:49 ]
pi_21175007
Koeman als trainer vind ik al vanaf moment 1 een drama, en hij blijft m'n gelijk maar keer op keer bewijzen.
En het is kenmerkend dat veel neusjes het er gewoon mee eens zijn.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_21175052
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je in een moment van emotie iets roept is dat iets heel duidelijk een moment. Op het moment dat er over gevraagd wordt, maakt Sneijder direct duidelijk dat-ie weet dat-ie dat niet moet doen. Punt is gemaakt, rijen gesloten.
Iets te simpel vind ik. Het gaat om een kwestie die al gevoelig ligt en waarin autoriteit een rol speelt. Sneijder is boos dat ie niet mee mag doen en laat de buitenwereld weten dat de trainer gek is en Sneijder uiteindelijk dus de baas heeft. Heel dom en onprofessioneeel - lief dat ie excuses aanbiedt maar dat hoeft niet per definitie voldoende te zijn. Hij had beter moeten weten - als ie het bij mij had geflikt had even vakantie op kunnen nemen.
quote:
Als iemand als Koeman vervolgens overheen gaat met een boete is dat niet omdat-ie het gedrag onfatsoenlijk vind (ik bedoel, hij is de man die z'n reet met een Duist shirt afveegde; heeft-ie ook geen boete voor gekregen), maar is dat alleen om z'n autoriteit te laten gelden. En dat vind ik zwak.
Waarom? Het moet bij zo'n club duidelijk zijn wie de baas is, zeker bij het huidige ajax met alle egootjes en jonge ventjes die boven zichzelf denken te zijn uitgegroeid.

[ Bericht 3% gewijzigd door SCH op 10-08-2004 10:47:54 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:44:10 #268
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21175098
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Het moet bij zo'n club duidelijk zijn wie de baas is, zeker bij het huidige ajax met alle egootjes en jonge ventjes die boven zichzelf denken te zijn uitgegroeid.
En als je snel voor straf in plaats van een goede uitleg kiest om te laten zien wie de baas is heb je geen natuurlijk overwicht en leidt je alleen op basis van autoriteit in plaats van op kunde.
pi_21175191
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Bij ieder conflict kan je proberen het eerst in redelijkheid op te lossen. Pas als dat niet gaat straffen. Misschien dat ik nu te simpel denk, en dat je een conflict moet noemen waarbij dat compleet onmogelijk is.
Je moet ook proberen het in redelijkheid op te lossen maar wie zegt dat die boete zo onredelijk is?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:51:03 #270
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21175243
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
Iets te simpel vind ik. Het gaat om een kwestie die al gevoelig ligt en waarin autoriteit een rol speelt. Sneijder is boos dat ie niet mee mag doen en laat de buitenwereld weten dat de trainer gek is en Sneijder uiteindelijk dus de baas heeft. Heel dom en onprofessioneeel - lief dat ie excuses aanbiedt maar dat hoeft niet per definitie voldoende te zijn. Hij had beter moeten weten - als ie het bij mij had geflikt had even vakantie op kunnen nemen.
Iedere keer dat jij geband bent geweest is dus terecht geweest. De mods zijn hier de baas, en mocht je hun autorietit niet respecteren kan je dus opzouten.

Punt is ook dat Koeman tijdens het EK Sneijder het elftal in probeerde te lullen en nu hij Sneijder zelf in het team heeft laat-ie 'm er buiten. Dan heb je wat uit te leggen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:52:51 #271
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21175279
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Je moet ook proberen het in redelijkheid op te lossen maar wie zegt dat die boete zo onredelijk is?
Omdat het los staat van het probleem/conflict.

Door nu een machtsmiddel te gebruiken maakt Koeman er een machtsstrijd van waarmee hij de aandacht afleidt waar het echt om gaat namelijk dat-ie z'n teamopstelling blijkbaar niet kan verantwoorden. Niet raar dat-ie dat niet kan omdat-ie 4-3-3 aan blijft hangen waardoor slechte spelers een plek in het team krijgen en goede op de bank zitten.
pi_21175333
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:51 schreef Doc het volgende:

[..]

Iedere keer dat jij geband bent geweest is dus terecht geweest. De mods zijn hier de baas, en mocht je hun autorietit niet respecteren kan je dus opzouten.
Ik had me er uiteindelijk bij neer te leggen (of het terecht is of niet, is niet zo relevant - ik heb enkele keren een ban ook met succes aangevochten) en het beste is om er van te leren en te zoeken naar een modus waar je wel bij vaart, ik wil niet iedere keer geband worden dus pas me aan aan het systeem en probeer toch voor een deel mijn eigenheid te bewaren. Het is onzin om te doen alsof de een niet meer macht heeft dan de ander.
quote:
Punt is ook dat Koeman tijdens het EK Sneijder het elftal in probeerde te lullen en nu hij Sneijder zelf in het team heeft laat-ie 'm er buiten. Dan heb je wat uit te leggen.
Dat vind ik zo'n irrelevant punt. Koeman maakt de opstelling, ik weet niet of hij het Sneijder heeft uitgelegd of niet, in ieder geval moet Sneider niet voor de camera fuck you tegen zijn trainer roepen. Dan ben je het haasje.
pi_21175345
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:52 schreef Doc het volgende:

[..]

Omdat het los staat van het probleem.
Die boete geeft aan wat je wel en niet toelaat. De onvrede bij Sneijder neem je er niet mee weg en maak je misschien zelfs groter.
Het kan trouwens ook een geniale motivatietruuk zijn van Koeman .
pi_21175359
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:52 schreef Doc het volgende:
Omdat het los staat van het probleem.
Het kan preventief werken en een signaal afgeven.
Ik had verbanning naar het tweede ook krachtiger gevonden, zoals gezegd. Jij vindt praten voldoende. Ik denk dat het wellicht niet voldoende is bij zo'n ego.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:58:45 #275
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_21175405
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:56 schreef mbn het volgende:

[..]

Die boete geeft aan wat je wel en niet toelaat. De onvrede bij Sneijder neem je er niet mee weg en maak je misschien zelfs groter.
Het kan trouwens ook een geniale motivatietruuk zijn van Koeman .
Door nu een machtsmiddel te gebruiken maakt Koeman er een machtsstrijd van waarmee hij de aandacht afleidt waar het echt om gaat namelijk dat-ie z'n teamopstelling blijkbaar niet kan verantwoorden. Niet raar dat-ie dat niet kan omdat-ie 4-3-3 aan blijft hangen waardoor slechte spelers een plek in het team krijgen en goede op de bank zitten.

Hij kan zijn rationale achter dit beleid niet naar buiten overbrengen en dus blijkbaar ook niet aan spelers.

[ Bericht 30% gewijzigd door Doc op 10-08-2004 11:04:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')