Ja die zal NL ook niet halen. Maar het geeft wel aan dat er morgenavond en overmorgen ook hier complexen kunnen ontstaan. De depressie blijft een beetje op z'n plaats liggen, de fronten die rond de depressie heen swiepen triggeren de onweerscomplexen als het ware..... Vannacht dooft het complex boven Frankrijk en morgen onstaat er een nieuwe ongeveer op de plek waar het eerdere complex uitgestorven was. Zo schuift het elke dag een beetje op.......quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:17 schreef Party_P het volgende:
die storing trekt teveel naar het oosten. Nederland zal er niet veel last van krijgen, tenzij het nog veel meer groeit
quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:49 schreef Marky-Boom het volgende:
Ik vertrek dinsdagochtend naar Luik, naja, iets onder Luik zit ik. Kan ik eindelijk me nieuwe camera testen en met een beetje geluk nog wat moois fotograferen die dinsdagavond.
Aah nog een dwaas die wakker isquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Veel geluk dan!
![]()
Ik ben altijd wakkerquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:03 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Aah nog een dwaas die wakker is. Ik hoop dat ik geluk heb jah!
Hebben wij nooit last vanquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja die zal NL ook niet halen. Maar het geeft wel aan dat er morgenavond en overmorgen ook hier complexen kunnen ontstaan. De depressie blijft een beetje op z'n plaats liggen, de fronten die rond de depressie heen swiepen triggeren de onweerscomplexen als het ware..... Vannacht dooft het complex boven Frankrijk en morgen onstaat er een nieuwe ongeveer op de plek waar het eerdere complex uitgestorven was. Zo schuift het elke dag een beetje op.......
Vanwege de ZO aanzuiging van Alex, komt er behalve warme lucht ook veel Saharazand uit het zuiden. Wanneer het overmorgen gaat regenen zullen er weer veel objecten en auto's onder een roodachtig laagje zand zitten.
[afbeelding]
Dat moet eigenlijks niet, het moet even wachten tot dinsdagavond. Want let op mijn woorden, dat hele onweer komt tot Utrecht en dan worden jij en ik voor de zoveelste keer overgeslagen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ben altijd wakker
Morgen nog droog weer, aan de einde van de middag/avond komt de regen en onweer binnen
Weer zo'n dwaasquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:12 schreef DemonRage het volgende:
DemonRage is ook wakker...
Die Alex bepaalt toch veel hier in Europa... maar het zal me benieuwen wat er dinsdag (en later) gaat gebeuren.
ja die heb ik, check profiel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:11 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Dat moet eigenlijks niet, het moet even wachten tot dinsdagavond. Want let op mijn woorden, dat hele onweer komt tot Utrecht en dan worden jij en ik voor de zoveelste keer overgeslagen.
PS, heb jij ook msn o.i.d?
Niet veel bijzonders helaasquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:12 schreef DemonRage het volgende:
* SpeedyGJ is ook wakker...
Die Alex bepaalt toch veel hier in Europa... maar het zal me benieuwen wat er dinsdag (en later) gaat gebeuren.
Ik zeg nixquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:18 schreef DemonRage het volgende:
lol... volgens mij zitten we met z'n alleen hier uitgebreid en slapeloos te wachten op het spannende weer
Ik blijf tot woensdag opquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:18 schreef DemonRage het volgende:
lol... volgens mij zitten we met z'n alleen hier uitgebreid en slapeloos te wachten op het spannende weer
quote:Maandag overwegend zonnig en tropisch warm.
Op het moment (23.30 uur) ligt de temperatuur in het hele
land nog rond de 23 graden. Pas later vannacht daalt het kwik
tot iets onder de 20 graden. Een zwoele nacht dus.
Overdag hebben we opnieuw een dag met veel zon en hoge
temperaturen, veelal rond de 31 graden; een officiele hittegolf
dus. Wel komt er in de loop van de dag vanuit het zuidwesten
geleidelijk meer en meer sluierbewolking opzetten en in de
avond maakt het zuidwesten een kans op een onweersbui. De
zuidoostenwind is meest matig van kracht.
Dinsdag neemt op meer plaatsen de kans op onweersbuien toe.
Alleen het noordoosten kan nog een droge en tropisch warme dag
krijgen.
quote:Vandaag wordt een tropische dag en schijnt in het overgrote deel van het land de zon volop. In het zuidwesten neemt de bewolking geleidelijk toe en kunnen er in de loop van de middag enkele (onweers)buien vallen. De zuidoostenwind is boven land matig en aan zee vrij krachtig. De middagtemperatuur langs de kust komt uit rond de 28 graden, in het binnenland rond of zelfs boven de 30 graden. In Zeeland blijft door de bewolking de temperatuur wat achter. Daar wordt het maximaal 26 graden.
Morgen nemen de buienkansen vanuit het zuidwesten toe. Een zone met intensieve neerslag trekt maar langzaam naar het noordoosten. Het oosten heeft nog tot de avond te maken met droog weer; het noordoosten houdt het tot middernacht droog. Daar worden nog temperaturen rond 30 graden verwacht, terwijl het in het zuidwesten en midden van het land niet warmer wordt dan 24-25 graden.
Vanaf woensdag is het koeler. Het blijft licht wisselvallig. Elke dag wordt er wel enige neerslag verwacht, maar er zijn voldoende droge momenten. De middagtemperaturen liggen dan gemiddeld rond een graad of 24-25.
Hoop maar dat ze gelijk hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:56 schreef Marky-Boom het volgende:
voor vandaag (jaa, tis alweer 2 uurtjes maandag)
[..]
Ik krijg het idee dat je er een beetje van baalt?quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoop maar dat ze gelijk hebben.
Noorden wordt het dinsdag ook nog effe 30 graden.
Zeggen ze er alleen niet bij
Mag ik eerlijk zijn??quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:08 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat je er een beetje van baalt?![]()
Tja het is altijd maar hopen hequote:Op maandag 9 augustus 2004 02:42 schreef DemonRage het volgende:
Kijk daar links van Alex de boel ff hard aangezogen worden, daar loopt een straalstroom:
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
En dat zwiept ff ruim 2000km onder de kern door en pompt energie in het koufront bij Spanje/West-Frankrijk. Als de straalstroom nou eens niet zo ruim om Alex heen zwiepte, dan hadden we ruiger weer gehad. Hopelijk verplaatst die nog...
Weet het eigenlijk niet. Ook gisteren ontstond er rond 06:00 uur uit het niets een onweersbui boven Koblenz om om 08:00 weer te verdwijnen. Steeds nadat de zon een uurtje op is, ontstaan die buien. Misschien vanwege de eeste opwarming en stijging van de temperatuur? Zal het eens opzoeken, ben er wel niewsgierig naar........quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:00 schreef Againzender het volgende:
Grappig zeg, ik zie die onweersbui nu pas
Die zat niet echt in de verwachting, komt dat door nachtelijke afkoeling van de wolkentoppen ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |