abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27117156
Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde

Graag even jullie mening:

Mijn broer gaatt 3 juni trouwen en nu geven we met zijn alle een houten tuinset etc. kado Iedereen betaald er aan mee behalve mijn zus (getrouwd, 3 kinderen, doet zendelingenwerk sinds kort dit betekend dat ze geen inkomen hebben en leven van giften ze doen dit nu 2 maanden, daarvoor werkte haar man full-time) Niets mis mee wat ons betreft.
Wij weten als broer en zussen van de bruidegom al ruim een jaar dat ze gaan trouwen en hebben dus "gespaard"voor mooie kleding, dit kado en het vrijgezellenfeest

Nu blijkt dat mijn zus geen geld heeft om ook een bijdrage te leveren aan het kado en al helemaal niet aan het vrijgezellenfeest!
Ben er best boos over geworden, want ze wisten dit en dus hadden ze best wat kunnen sparen (haar bijdrage aan kado mocht ze zelf bepalen, dus geen te hoge bedragen voor haar en haar gezin)

Dit valt me van mijn zus heel erg tegen, hoe zouden jullie dit vinden?
Mijn zus geeft nu helemaal geen kado............. en met het vrijgezellenfeest gaat ze alleen maar mee sieraden maken en daarna gaat ze weer naar huis
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_27118463
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef Knut het volgende:
Ik ga dus echt niet bezuinigen op mijn bruiloft. Ik hou rekening met kosten rond de 10.000 euro en het is nog niet helemaal zeker in hoeverre dat nog haalbaar is maar er zal iig een feest zijn
Het gaat mij niet zozeer om een 'bezuiniging' maar het gaat er maar om hoeveel waarde je eraan hecht.
Wij houden het heel klein, maar hebben in die zin nergens op 'bezuinigd'. We hebben gewoon (2 verschillende) trouwkaarten laten drukken (die weliswaar voor het grootste deel achteraf verzonden zullen worden), trouwringen gekocht, we trouwen niet gratis, hebben het duurste trouwboekje uitgekozen

Ook na het huwelijk gaan we met de genodigden naar een groot (en trendy) cafe, waar we een bruidstaart hebben laten maken en iedereen mag drinken wat ze willen. (tot wij weggaan)

Mijn vriend en ik houden ontzettend veel van elkaar, maar zien het huwelijk niet zozeer als de bevestiging hiervan. Het feit dat ik nu bijna 7 maanden zwanger ben van ons kind zegt ons wat dat betreft vele malen meer. Tuurlijk vind ik het hartstikke leuk om me hem te trouwen en ik vind het ook best fijn dat hij me al anderhalf jaar geleden gevraagd heeft (voordat ik zwanger was dus)

Wij zien het meer als iets van ons zelf, wat we willen delen met slechts die paar mensen die er voor ons echt toe doen. Absoluut niet uit zuinigheidsoverwegingen dus. Ik ben gewoon te nuchter om er een big deal van te maken omdat het dat in mijn ogen ook niet is. De volgende dag is alles nog steeds hetzelfde. Ik heb niet de illusie dat er dingen door veranderen.

Ik vind het trouwens hartstikke leuk als mensen wel zo'n spektakel van hun huwelijk maken hoor daar niet van. Maar bij ons is het meer iets wat we er 'even tussendoor' doen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:40:41 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27118585
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef Beaker het volgende:
Dit valt me van mijn zus heel erg tegen, hoe zouden jullie dit vinden?
Mijn zus geeft nu helemaal geen kado............. en met het vrijgezellenfeest gaat ze alleen maar mee sieraden maken en daarna gaat ze weer naar huis
Dat van het kado is best vreemd idd. Maar goed, dat is haar verantwoordelijkheid naar haar broer, daar zou ik me als ik jou was maar niet al te druk over maken.

Over dat vrijgezellenfeest... Dat moet ieder voor zich weten. Ik vind dat men daar tegenwoordig toch al zo gruwelijk mee 'overboard' gaat qua kosten.
Ik ben een paar jaar terug bij het vrijgezellenfeest van mijn beste vriend ook alleen mee gaan eten 's avonds. Ik had op dat moment gewoon het geld niet om de hele dag mee te gaan. Mijn vriendje was ook mee gevraagd, die studeerde nog, en ik geloof dat het neer kwam op 100 eur p.p. Ik had het gewoon niet op dat moment...
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:43:51 #254
593 sjak
Juffie Bloem
pi_27118687
Wij gaan wel uit van een huwelijk met alles erop en eraan. Ik een mooie jurk, hij in jacquet, mooie lokatie, ambtenaar op zaterdag, goede band en eten en drinken genoeg voor iedereen (ong. 175 man). Wij doen geen diner voor een aantal genodigden maar willen iedereen aan laten schuiven bij een barbeque (georganiseerd door de lokatie waar we ook gaan trouwen).
Pff, ik durf maar niet uit te rekenen wat we kwijt gaan zijn
Lekker douchen!
pi_27118892
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat van het kado is best vreemd idd. Maar goed, dat is haar verantwoordelijkheid naar haar broer, daar zou ik me als ik jou was maar niet al te druk over maken.

Over dat vrijgezellenfeest... Dat moet ieder voor zich weten. Ik vind dat men daar tegenwoordig toch al zo gruwelijk mee 'overboard' gaat qua kosten.
Ik ben een paar jaar terug bij het vrijgezellenfeest van mijn beste vriend ook alleen mee gaan eten 's avonds. Ik had op dat moment gewoon het geld niet om de hele dag mee te gaan. Mijn vriendje was ook mee gevraagd, die studeerde nog, en ik geloof dat het neer kwam op 100 eur p.p. Ik had het gewoon niet op dat moment...
Vrijgezellenfeest kost nog geen ¤ 50,= euro pp Ze was er zelfs bij toen we reserveerden en bespraken en alles was oke!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:58:19 #256
593 sjak
Juffie Bloem
pi_27119149
Interessante link van het CBS voor degenen die willen weten wat een huwelijk gemiddeld kost:
http://www.daarkomtdebruid.nl/d/cijfers.htm
Lekker douchen!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:59:16 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27119181
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:50 schreef Beaker het volgende:
Vrijgezellenfeest kost nog geen ¤ 50,= euro pp Ze was er zelfs bij toen we reserveerden en bespraken en alles was oke!
Dan nog is het dus voor haar en haar partner ong. 100 euro. En als je van giften leeft zal dat helemaal een behoorlijk bedrag zijn. En ja, ze hadden er mss wel voor kunnen sparen, maar blijkbaar hebben zij de prioriteiten anders liggen... Doe je niks aan. Accepteren en feest vieren zonder ze zou ik zeggen...
pi_27148536
Vandaag wat boekjes gekocht over het trouwen.. Kijken of ik daar wat tips uit kan halen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:54:36 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27149378
quote:
Op zondag 10 april 2005 11:19 schreef sjak het volgende:
Dutchie, ik heb een vraagje aan je. Wij zitten te azen op dezelfde band als jij had op je bruiiloft (zag ik in deel 1 staan). Wat vond je ervan als je nu zo terug kijkt? Aanrader?
Yvonne, bolletje, jullie waren daar toch ook, lekker staan swingen?
Oooooo, ben je gewoon eens fijn aan het fokken, zie ik ineens dat er een maand geleden naar mij gevraagd is.

Hoop dat ik niet te laat ben! Maar was echt een hele leuke band. Toevallig moest ik er gister nog aan denken, omdat een kennis van mij vandaag trouwt.
Candeda heetten ze. Erg lekker waren ze. Een beetje van alles wat, maar vooral erg swingend. Nadat de regen iedereen naar binnen had gejaagd, kwam de stemming er gelijk in. Ik kan me nog goed herinneren dat ik ineens iemand van de bediening in de keuken zag swingen op "Kleine wasjes grote wasjes." Dat vond ik echt zo typerend. Ze hebben zelfs mijn schoonvader op de dansvloer gekregen.
Echt een aanrader.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:01:08 #260
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27149645
O en Silmarwen, ookal ben ik vrouw, je zou mijn hart nog stelen als je in een jurk á la Galadriel zou binnenkomen. Kon het eigenlijk ook wel een beetje verwachten van je.
of als Arwen tijdens de kroning van Aragorn, ook zoooo mooi!
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:06:14 #261
2738 Knut
Loyal Dog
pi_27149833
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 14:01 schreef dutchie het volgende:
O en Silmarwen, ookal ben ik vrouw, je zou mijn hart nog stelen als je in een jurk á la Galadriel zou binnenkomen. Kon het eigenlijk ook wel een beetje verwachten van je.
of als Arwen tijdens de kroning van Aragorn, ook zoooo mooi!
Afblijven MINE!
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:07:42 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27149897
Jaloers kreng.
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:11:08 #263
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27150028
Ik ben gevraagd als een soort van 'best man'. Of tenminste zo werd het gebracht. Hoewel ik het bruidspaar nog ga spreken over het hoe of wat heb ik niet helemaal een idee van wat de bedoeling is. Ik dacht namelijk dat getuigen al veel regelden en dat ben ik dus niet...
pi_27150849
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef Beaker het volgende:
Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde

Graag even jullie mening:
-knip-
Gelukkig zijn we inderdaad niet allemaal hetzelfde, zou een boeltje worden....!!

Even over je verhaal, het is erg moeilijk om bij andere mensen in hun portomonnee te kijken vind ik. Eigenlijk kun je niemand wat verplichten (alhoewel het natuurlijk haar broer is, vind ik iets anders). Bij mijn eigen vrijgezellen feest moesten mensen 20 euro vooruit betalen en dan op de avond zelf de drank. Kan dus makkelijk goedkoop.
Laatst zei een vriendin van mij dat ze bij een vrijgezellenfeest 100 euro moest betalen en haar vriend ging met die jongen mee, dat zijn 200 euro!!! Vind ik persoonlijk belachelijk en zou dus niet mee gegaan zijn.

Het is voor iedereen persoonlijk en erg moeilijk. Kan me je gevoelens wel voorstellen......
pi_27152002
Ik weet wat ik aandoe (ongeveer)
En ik heb besloten dat golfer het niet mag weten
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:17:49 #266
43556 miss_dynastie
pi_27152469
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Igraine het volgende:

[..]

Een lange broek met beetje wijd uitlopende pijpen met een soort van gehaakt achtig topje erboven
[afbeelding] zeg maar deze maar dan alleen niet in 't wit maar in 't bruin. Met een roze pashmina en (waarschijnlijk) roze schoenen.

Oh 't plaatje is wel erg klein zie ik, maar groter staat ie nergens waar ik hem kan linken.
Leuk
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:18:57 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27152498
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef Bluezz het volgende:
Oe! Da's dan toch wel weer leuk stiekem en spannend!
pi_27153879
Geloof echt dat 2006 ons jaar gaat worden
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_27155002
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef Bluezz het volgende:
Dat is ook het leukste als je het geheim houdt!!
pi_27155170
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:25 schreef Koningin het volgende:

Dat is ook het leukste als je het geheim houdt!!
Ja, want als ie hoort wat ik van plan ben rent ie misschien wel hard weg
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:47:59 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27155795

Ja he!
pi_27155953
OMG
pi_27159386
Spannend Bluezzz!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:21:30 #274
593 sjak
Juffie Bloem
pi_27160116
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:47 schreef Brighteyes het volgende:
[afbeelding]

Ja he!
Hee, waar heb je mijn jurk nu vandaan. Snel weg hoor, schanulleke mag 'm niet zien!
Lekker douchen!
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:46:53 #275
593 sjak
Juffie Bloem
pi_27165492
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:54 schreef dutchie het volgende:

[..]

Oooooo, ben je gewoon eens fijn aan het fokken, zie ik ineens dat er een maand geleden naar mij gevraagd is.

Hoop dat ik niet te laat ben! Maar was echt een hele leuke band. Toevallig moest ik er gister nog aan denken, omdat een kennis van mij vandaag trouwt.
Candeda heetten ze. Erg lekker waren ze. Een beetje van alles wat, maar vooral erg swingend. Nadat de regen iedereen naar binnen had gejaagd, kwam de stemming er gelijk in. Ik kan me nog goed herinneren dat ik ineens iemand van de bediening in de keuken zag swingen op "Kleine wasjes grote wasjes." Dat vond ik echt zo typerend. Ze hebben zelfs mijn schoonvader op de dansvloer gekregen.
Echt een aanrader.
We hebben ze al geboekt
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')