Nee. Er is geen een stad in Nederland met toereikende infrastructuur.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:16 schreef haaahaha het volgende:
Zou een olympische spelen in Nederland gehouden kunnen worden? Of is Nederland te klein?
Een hele boel. Tel daarbij op voldoende hotels, uitbreiding van metronetwerk, buslijnen, wegennet etc.quote:Hoeveel stadions of sportcomplexen moeten er zijn voor een olympische spelen?
Belgie met Nederland samen, of de Benelux, zou dat een optie zijn?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:30 schreef mitt het volgende:
de Belgen willen het iig wel, even het jaar vergeten wanneer ze het willen..
Nederland wou het volgens mij ook, maar dan niet in een stad maar in half Nederland ofzo..
Het probleem voor Nederland is dat de olympische spelen aan een stad worden toegewezen en niet aan een land of regio.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:54 schreef tong80 het volgende:
Natuurlijk kan dat. Dan wordt er niet specifiek naar een stad gekeken maar nar het land Nederland. Kwa omvan even groot als de aclomidatie New York of Sao Paulo. Geen land in de wereld heeft een infrastructuur zoals Nederland. Binnen 2 uur ben je vanuit hoog Limburg met de trein in A'dam. De stadions zijn er ook al, want geen europees land heeft de voetbalstadions die met een kleine aanpassing gebruikt kunnen worden voor andere sporten. We hebben water in overvloed voor de watersporten en Erica Terpstra die gebruikt kan worden als horde bij de paardensporten.
Het stikt van de vakantiehuisjes om atleten in onder te brengen. En De op twee na grootste vlieghaven van de wereld.
Alleen moeten we dan iets met Anton Geesink doen. Want die is het nooit met iemand eens en ziet de organisatie als de vijand van zichzelf omdat ie alleen bij de wegwedstrijd bij het wielrennen als vlaggenist bij een gevaarlijke hoek word gebruikt.![]()
Denk je nu echt dat in het verleden de spelen in één stad werden gehouden ?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het probleem voor Nederland is dat de olympische spelen aan een stad worden toegewezen en niet aan een land of regio.
Anders zou Nederland technisch gesproken zeker in staat zijn. Als Rotterdam of Amsterdam het in hun uppie moeten bolwerken zou het niet gaan lukken.
Een van de ideeën van Vlaams minister-president was inderdaad de Zomerspelen van 2016 binnen te halen. Maar nu zitten we met een nieuwe regering en is het nog maar de vraag of het ooit nog zover komt. Maar onderzoek wees toen wel uit dat het in principe in Brussel mogelijk moet zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:30 schreef mitt het volgende:
de Belgen willen het iig wel, even het jaar vergeten wanneer ze het willen..
Nederland wou het volgens mij ook, maar dan niet in een stad maar in half Nederland ofzo..
Tuurlijk worden er onderdelen buiten de stad gehouden, zoals nu ook in Athene voetbalwedstrijden op Kreta en Thessaloniki. En op de Winterspelen is dat natuurlijk al helemaal zo met als goed voorbeeld Albertville waar alleen het schaatsen in Albertville zelf was en de rest verspreid over de hele Franse Alpen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat in het verleden de spelen in één stad werden gehouden ?
In naam wel. Maar in Barcelona hebben ze niet gezeild hoor en in Sidney waren de ruiters 400 kilometer van die stad verwijderd. Het is omdat Nederland een klein land is dat men gelijk denkt dat het niet kan. Maar juist de kleinheid van het land is een voordeel.
Is een olympische spelen van nu goed vergelijkbaar met een olympische spelen van toen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:10 schreef beelz het volgende:
1928 was het nog in Amsterdam....
Ja dus.
Het heet toch hetzelfde? Moet kunnen dus imho. Of net als een tijdje terug toen we gingen voetballen, gewoon gezellig met onze Zuiderburen dit festijn samen organiseren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:11 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Is een olympische spelen van nu goed vergelijkbaar met een olympische spelen van toen?
Waarom niet ? Je had toen minder inwoners minder sporten zelfs vrouwen mochten lang niet mee doen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:11 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Is een olympische spelen van nu goed vergelijkbaar met een olympische spelen van toen?
Nou, het is nu zo'n circus geworden, dat het me lijkt dat de ruimte die de OS nu in beslag neemt een stuk groter lijkt dan 80 jaar geleden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:26 schreef beelz het volgende:
[..]
Het heet toch hetzelfde? Moet kunnen dus imho. Of net als een tijdje terug toen we gingen voetballen, gewoon gezellig met onze Zuiderburen dit festijn samen organiseren.
80 jaar geleden waren er minder mensen minder gebouwen en minder TV-stations die je moest bedienen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:27 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nou, het is nu zo'n circus geworden, dat het me lijkt dat de ruimte die de OS nu in beslag neemt een stuk groter lijkt dan 80 jaar geleden.
Misschien een mooi idee dan om de OS juist in Nederland te houden zodat we het hier weer kleiner kunnen makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:27 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nou, het is nu zo'n circus geworden, dat het me lijkt dat de ruimte die de OS nu in beslag neemt een stuk groter lijkt dan 80 jaar geleden.
Nu is er meer geld te verdienen dan vroeger.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
80 jaar geleden waren er minder mensen minder gebouwen en minder TV-stations die je moest bedienen.
Die hadden gen stadion recht op staan voor ze kandidatuur kregen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag blijft natuurlijk of je je belastingsgeld niet beter in andere dingen kunt investeren ... Nu al denkt men dat Griekenland tot 2020 zware extra belastingen zal mogen heffen om de huidige spelen te gaan betalen ...
Vertel, wie is dat en waarom is het een lul?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:38 schreef Bayer het volgende:
Thank you Saar Boerlage.
Ja dat Jos niet meer rijdt ligt aan Saartje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:38 schreef Bayer het volgende:
Voor de toekomst zie ik geen mogelijkheden. Waarom hebben we geen Nlse F1-coureur? Right.
Thank you Saar Boerlage.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:32 schreef tong80 het volgende:
Hallo ik post niet voor de kat z'n kut reagereer ook eens op mijn briljante posts.
Dat is bull, mijn oma heeft meegedaan, (als Amsterdams kampioene) aan de 50 meter vrij en de tweehonderd meter vrij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:27 schreef tong80 het volgende:
Je had toen minder inwoners minder sporten zelfs vrouwen mochten lang niet mee doen.
In 1986 kwamen OS-Bobo's Amsterdam bezoeken om te kijken hoe A'dam was. van Tijn destijs burgemeester liep voorop en ontving als eerste een klodder speeksel van deze vrouw. Haar medestanders die ook geitenwollensokken droegen spuugden vervolgens de Afrikaanse Bobo in z'n gezicht.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:39 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Vertel, wie is dat en waarom is het een lul?
Doe niet zo stom Tong.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:40 schreef tong80 het volgende:
Ja dat Jos niet meer rijdt ligt aan Saartje.
Tuurlijk weet ik ook wel dat er toen vrouwen meededen, ik doelde op de spelen daarvoor.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:43 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dat is bull, mijn oma heeft meegedaan, (als Amsterdams kampioene) aan de 50 meter vrij en de tweehonderd meter vrij.
Niks gewonnen.
Nee, aan het NLse sponsor/spot-klimaat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:40 schreef tong80 het volgende:
Ja dat Jos niet meer rijdt ligt aan Saartje.
Ja hallo een grapje tussendoor mag toch wel. We zijn toch geen Duitsers ?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:44 schreef Bayer het volgende:
[..]
Doe niet zo stom Tong.
Dat ons jos niet kan rijden ligt aan het nederlandse sponsor / sport klimaat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:46 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nee, aan het NLse sponsor/spot-klimaat.
Alsof Finland wel een groot sportland is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:46 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nee, aan het NLse sponsor/spot-klimaat.
Nah, noem maar eens een worldwide sponsor die het ziet (of heeft zien) zitten in een NLse coureur.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:47 schreef haaahaha het volgende:
Dat ons jos niet kan rijden ligt aan het nederlandse sponsor / sport klimaat.
Qua autosport blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:48 schreef tong80 het volgende:
Alsof Finland wel een groot sportland is.
Da's het kip of het ei. Was jos écht goed, was sponsoring denk ik geen probleem.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:49 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nah, noem maar eens een worldwide sponsor die het ziet (of heeft zien) zitten in een NLse coureur.
(en dan heb ik het natuurlijk niet over 'European' ofzo)
Ja schijnbaar hebben ze een bepaald talent dat typisch is voor Finnen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:50 schreef Bayer het volgende:
[..]
Qua autosport blijkbaar wel.
-Ja, dat mag.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:47 schreef tong80 het volgende:
Ja hallo een grapje tussendoor mag toch wel. We zijn toch geen Duitsers ?
Hink stap sprong eens weg?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:51 schreef popolon het volgende:
Wat loop je nou te zeveren over auto-dinges.
't Is niet eens een Olympische sport, laat staan sport.
Nou, ik zou inderdaad best weleens willen weten (exact) waarom wij geen schijn van kans hebben in de F1.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:51 schreef tong80 het volgende:
Ja schijnbaar hebben ze een bepaald talent dat typisch is voor Finnen.
Jos is gewoon niet representatief! Kom op zeg!! :Squote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:54 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nou, ik zou inderdaad best weleens willen weten (exact) waarom wij geen schijn van kans hebben in de F1.
[ontopic]
Die spelen kunnen we vergeten. Hooguit met België.
Mag ook wel, heb je genoeg aan meebetaald.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:53 schreef tong80 het volgende:
Als we nagaan dat België geen team meer heeft gehad op de OS sinds 76 zijn wij als eveneens klain kutlandje een groot sportland met ons Hockey, Roei, Paardensport en Volleybal goud.
NLse autosport bestaat niet alleen uit Jos hoor.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:55 schreef haaahaha het volgende:
Jos is gewoon niet representatief! Kom op zeg!! :S
en who the fok gaat daar wakker van liggen ??!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:53 schreef tong80 het volgende:
Als we nagaan dat België geen team meer heeft gehad op de OS sinds 76 zijn wij als eveneens klain kutlandje een groot sportland met ons Hockey, Roei, Paardensport en Volleybal goud.
Nee precies! De rest presteert wel! Jos toevallig niet, maar jij laat alles neerkomen op zijn niet-presteren en doet het overkomen alsof nederland een slecht sport/sponsorklimaat heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:56 schreef Bayer het volgende:
[..]
NLse autosport bestaat niet alleen uit Jos hoor.
Trusten dat je zo laat nog op mocht blijven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:56 schreef misteriks het volgende:
[..]
en who the fok gaat daar wakker van liggen ??!
zelfs als belg niet![]()
Waar precies?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:57 schreef haaahaha het volgende:
maar jij laat alles neerkomen op zijn niet-presteren en doet het overkomen alsof nederland een slecht sport/sponsorklimaat heeft.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:04 schreef tong80 het volgende:
Ik zie nu pas dat ik in een OS spelen forum post.
Liev hondjequote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:04 schreef Bayer het volgende:
[..]
Jan Lammers, by the way, reed in een Lola met Samson als hoofdsponsor.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:04 schreef Bayer het volgende:
[..]
Waar precies?
Wheeeheh daar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:38 schreef Bayer het volgende:
Voor de toekomst zie ik geen mogelijkheden. Waarom hebben we geen Nlse F1-coureur? Right.
Thank you Saar Boerlage.
Ja, met die positieve insteek krijgen we er ook vast 1quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:09 schreef Najra het volgende:
Ik denk dat Nederland prima in staat is een zeer goed Olympisch toernooi te organiseren. Alleen het idee zal stranden op de Nederlandse zeik cultuur nog voordat het goed van de grond is.
Nou, misschien moet je het wat breeder zien.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:07 schreef haaahaha het volgende:
Wheeeheh daar.
En Heineken natuurlijk!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:13 schreef Bayer het volgende:
Ik zou graag een team van Shell, Philips, KLM, AKZO, ING en Unilever zien.
Nogmaals, denk niet dat de prestaties van ons jos en daarmee de aflatende sponsoring representatief zijn voor het nederlandse sportklimaat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:13 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nou, misschien moet je het wat breeder zien.
Ik zou graag een team van Shell, Philips, KLM, AKZO, ING en Unilever zien.
De (internationale) marketing heeft besloten dat je met het geld dat je aan zo'n team besteedt, je prima naar de hoeren kan. (levert meer plezier en net zoveel rendement op)
Ik weet niet of Belgie te klein denkt hoor, ik denk dat wij gewoon realistisch denken. We organiseren al elk jaar een Grote Prijs F1 (denk maar eens aan de miljarden TV kijkers die daar alleen al naar kijken bv) , we hebben onlangs nog het wereldkampioenschap wielrennen gehad, het wk veldrijden , euro 2000 , dit jaar de Grand Depart van de Tour de France, die uberhaupt al om de zowat 2 jaar door Belgie trekt, we organiseren 2 WB wedstrijden wielrennen per jaar, ...quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:27 schreef tong80 het volgende:
We denken te klein in de lage landen. En dan vooral in België waaar het publiek al tegen is tegen het voorstel.
Als ze Nederland niet hadden gehad hadden ze nooit een EK kunnen organiseren.
Ze blijven zich maar klein maken in dat kleine kutlandje.![]()
Powered by Spyker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:14 schreef Bayer het volgende:
En Heineken natuurlijk!
*kuch* Je vergeet je belastingcenten. *kuch*quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:19 schreef haaahaha het volgende:
Nogmaals, denk niet dat de prestaties van ons jos en daarmee de aflatende sponsoring representatief zijn voor het nederlandse sportklimaat.
Vertel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:25 schreef Bayer het volgende:
[..]
*kuch* Je vergeet je belastingcenten. *kuch*
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:23 schreef tong80 het volgende:
Cruijff, Ellen van Damme of Inge de Bruin ?
Wij krijgen de Tour omdat Belgie wielergek is , omdat wij hier voor een Tourstart meer dan een half miljoen ! (cijfers van de tourstart in luik afgelopen maand) toeschouwers op de been krijgen , omdat de sponsors hier in grote rijen staan aan te schuiven om daaraan mee te werken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:23 schreef tong80 het volgende:
Jullie krijgen de Tour de France omdat Frankrijk aan België grenst.
Het WK veldrijden krijgen jullie omdat het een kleine sport is.
Na Emiel Puttemans hebben jullie nooit meer een sporter kampioen gehad in een grote sport.
Waar is jullie Cruijff jullie Ellen van Damme of Inge de Bruin ?
Ja wij herkennen ons niet in Tien van Moorsel, Jopie Cruijff, Jopie Zoetemelk, De gekke Inge, De ideale schoonzoon van den Hoogenband, De huilende Albert Voorn met z'n lieve paardje en Ellentje van Langen die liefie zei 20 seconden na haar winst tegen haar vriendje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Who cares waar onze Cruyff , of Inge de Bruin is , wij willen eerder bereikbare helden in sporten waar het volk zich in herkent , zoals pakweg Johan Museeuw.![]()
Gerard van Velde, hockeyploeg, Regilio Tuurquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:30 schreef Bayer het volgende:
[..]
![]()
Pieter van den Hoogenband, Holland-acht, Volleybalploeg, Stephan van den Berg, Anky van Grunsven, Dubbeldam....
[droomt verder]
De laatste Nederlandse tourstart was in 1996 , dat noem ik niet "net geweest" , tis overigens ook de laatste tourpassage geweest in Nederland. Terwijl de tour toch gemiddeld om de 2 jaar Belgie aandoet. (en dat is niet toevallig, dat komt net omdat de sponsors én het publiek hier dat enorm aantrekken)quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:34 schreef Najra het volgende:
De tour doet omste beurt starten in andere landen, wij zijn weer vanaf 2007 aan de beurt omdat we net geweest zijn.
Oh nou ja ik herhaal enkel wat die tourdirecteur op de NL tv zei.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De laatste Nederlandse tourstart was in 1996 , dat noem ik niet "net geweest" , tis overigens ook de laatste tourpassage geweest in Nederland. Terwijl de tour toch gemiddeld om de 2 jaar Belgie aandoet. (en dat is niet toevallig, dat komt net omdat de sponsors én het publiek hier dat enorm aantrekken)
Wat een bull shit.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De laatste Nederlandse tourstart was in 1996 , dat noem ik niet "net geweest" , tis overigens ook de laatste tourpassage geweest in Nederland. Terwijl de tour toch gemiddeld om de 2 jaar Belgie aandoet. (en dat is niet toevallig, dat komt net omdat de sponsors én het publiek hier dat enorm aantrekken)
Als er veel toeschouwers in Nederland zijn voor een tourstart zullen nog altijd 50 % van hen Belgen zijn. Dat was zelfs het geval bij de tourstart in Parijs afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat een bull shit.
Als de tour in Nederland start zijn er meer touwschouwers dan België van kan dromen.
Het heeft alleen met de bereikbaarheid te maken.
Dit zegt genoeg over België als Bananenrepubliek.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor een grote prijs F1 krijgt de publieke massa de regering zelfs zover dat ze de anti-tabaks wetten gaat aanpassen om die toch maar te kunnen blijven organiseren.
Ja de gouden medaille van Gerard van Velde was echt prachtig.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat heb je met de spelen nu ook weer, niemand, maar echt niemand verwacht een goude medaille , maar als er toch iemand eentje moest halen krijg je hier een geweldige ontlading ...
Eigenlijk niet , en dat komt gewoon vooral omdat de Nederlanders gaan presteren in sporten die ons om het "zwak uit te drukken "geen zak interesseren" , er zal geen belg er wakker van liggen als jullie straks pakweg met het olympische goud in het hockey , het karabijnschieten of god-weet-wat thuiskomen. Misschien dat het in het zwemmen wel wat meespeelt hoor, maar dan nog.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:46 schreef tong80 het volgende:
Ik verwachte je Deburggraeve post al.
En de Walle is ook goed hoor. Maar wees eens eerlijk, een klein beetje ben je wel jaloers op al onze sucessen, klein beeetje wel hè ?
Idd , geen grote evenementen in NL. Men vergeet in Belgie nog de Memorial van Damme. Op sportief vlak al meerdere jaren de beste atletiek-meeting op wereldvlakquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:34 schreef Najra het volgende:
Alleen we hebben weinig echte grote evenementen.
Maar goed met hockey, volleybal, judo e.d. wordt behoorlijk vaak een EK of Champions Trophy of iets dergelijks in ons land georganiseerd.
De tour doet omste beurt starten in andere landen, wij zijn weer vanaf 2007 aan de beurt omdat we net geweest zijn. Euro 2000 was voornamelijk aan nederlandse kant goed georganiseerd.
Het wk veldrijden stelt geen ene kloot voor, anders noemen we ook ff de schaats wedstrijden in Heerenveen etc etc.
Kortom, Nederland is beter.
[/Joost in kiftmode]quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
het olympische goud in het hockey , het karabijnschieten of god-weet-wat thuiskomen. Misschien dat het in het zwemmen wel wat meespeelt hoor, maar dan nog.
we kunnen het ook over de duivensport hebben. Verdien je meer aanquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 03:01 schreef Najra het volgende:
Oh ja en met korfbal winnen we ook.
Hello Amsterdam , can I have the votes of the dutch jury , pleasequote:Op zaterdag 7 augustus 2004 03:12 schreef Najra het volgende:
Volgens mij begrijp jij het punt niet helemaal.
Het lijkt mij sterk dat Zuid-Afrika binnen de 6 jaar én een WK voetbal (2010) én de Olympische Spelen zou gaan kunnen verwerken. Daarnaast lijkt Rogge ook niet happig op Spelen in Afrika, dacht ik.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 02:12 schreef Stratos het volgende:
New York krijgt de spelen van 2012 denk ik. London is overhyped en Athene (ook Europa) had de spelen in 2004. Dus wordt tijd voor een stad op de Amerikaans continent. In 2016 wordt het waarschijnlijk een Afrikaans land (Zuid-Afrika). Beste kans voor Europa is weer in 2020.
Rogge liet nochtans al duidelijk weten dat de kandidatuur altijd door 1 stad gedragen moet worden. en géén land (of landen) of streek. Er moet een centrale stad zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:18 schreef Heero87 het volgende:
Doe gewoon de Spelen 2020 in België/Nederland. Rogge zal wel regelen dat een dubbele kandidatuur mogelijk wordt..
Als Griekenland het kan, dan moet Nederland het helemaal kunnen. En het lijkt me wel goed voor de economie en toerisme en zo.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:16 schreef haaahaha het volgende:
Zou een olympische spelen in Nederland gehouden kunnen worden? Of is Nederland te klein?
Hoeveel stadions of sportcomplexen moeten er zijn voor een olympische spelen?
Als rechtgeaarde Vlaming zal je het waarschijnlijk moeilijk hebben met het feit dat 1 jaar zonder geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie , we dus blijkbaar 2 OS in een keer kunnen organiseren.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, in verband hiermee een artikeltje over de "haalbaarheid" van spelen in Vlaanderen :
Gevraagd: 5 miljard 12-04-2004
De resultaten van de haalbaarheidsstudie van Deloitte om de Olympische Spelen naar ons land te halen zijn bekend. Voor het project is tussen de 4,5 en 5 miljard euro nodig.
Ministers Bart Somers en Marino Keulen lieten het studiebureau Deloitte berekenen hoeveel het zou kosten om de Olympische Spelen in 2016 naar ons land te halen. Vijf miljard zo blijkt. De krant De Morgen kon het resultaat van de studie al inkijken.
Haalbaar? Dat moet nog blijken. Het rapport wees wel aan dat zo'n project 26.000 banen zou opleveren. De organisatiekost van de Spelen schat Deloitte op zo'n 1,8 miljard euro. De rest van het budget gaat naar infrastructuur en dergelijke.
Minpunt aan het rapport is dat van elke euro die aan de Spelen verdiend wordt, ongeveer de helft naar het buitenland zou vloeien.
Volgens mij heb je véél meer nodig om te lobbyen dan die vent hoor ...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:15 schreef dramslag het volgende:
willem-alexander kan trouwens lobbyen
Anders zet je hem even naast Prins Philippe.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
die vent
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:25 schreef Bayer het volgende:
[..]
Anders zet je hem even naast Prins Philippe.
Gelijk heeft die ouwe snoepert!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
't grappige is overigens ook nog dat net voor de spelen Koning Albert hem zijn snoepreisje "Athene" heeft afgepakt door in extremis zelf naar de spelen te komen voor de openingsceremonie![]()
Dat is niet helemaal waar (het zal ongetwijfeld ook mee hebben geholpen, dus ik spreek het niet volledig tegen). Nederland had een verdomd gelikte lobby opgetuigd, zoals destijds nodig voor het 'omkopen' van de beslissende figuren. De accomodaties waren al allemaal bedacht. Ik weet nog dat bijvoorbeeld het wildwaterkano in de Efteling zou worden gehouden. Uiteindelijk hebben we het o.a. niet gered, omdat wat antiglobalisten het nodig vonden de zaak te verzieken middels het besmeuren (of in ieder geval belagen) van die officials. Iemand die zich dat nog kan herinneren of die mij hierbij kan verbeteren??quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:38 schreef CANARIS het volgende:
ik weet nog goed dat Nederland/ Amsterdam wel tamenlijk overtuigd was de spelen van 92 te krijgen.
We lagen er als eerste uit.
De oorzaak was een Nederlands karaktertrekje. Men nam de andere deelnemers niet serieus.
Heb je gelijk in , ik hoop dat ze hier de republiek nog invoeren voor die azijnpisser ooit koning kan worden ...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:32 schreef Bayer het volgende:
[..]
Gelijk heeft die ouwe snoepert!
Holy cow wat is die Philippe een nono zeg, en zijn Matutje erbij.
Je moet niet lullen als je er geen verstand van hebt. We waren er klaar voor, meer dan we ooit zullen zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:38 schreef CANARIS het volgende:
We lagen er als eerste uit.
blijf on-topic . en ben blij dat je geen gelijk gaat krijgen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heb je gelijk in , ik hoop dat ze hier de republiek nog invoeren voor die azijnpisser ooit koning kan worden ...
Nee, dat zal Feyenoord leuk vinden. Een sintelbaan om het veld heen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:31 schreef maartena het volgende:
Hierboven lees ik dat Feyenoord zowiezo een nieuw stadion wil bouwen, dus zoiets kan natuurlijk gecombineerd worden. Een modern olympisch stadion kan na de OS een geweldige voetbaltempel zijn, die de ArenA in het niets zet.
Kan Nederland dat wel aan als zijnde zo'n klein landje? Misschien weer samen met de Belgen?quote:ATHENE Premier Balkenende is bereid te
onderzoeken of de Spelen naar Nederland
gehaald kunnen worden.In het Journaal
zei hij dat daarbij goed gekeken moet
worden wat de financiële gevolgen zijn.
Zijn Griekse ambtgenoot Karamanlis zei
hem in Athene dat het Griekse tekort
door de Spelen dit jaar eenmalig boven
de EU-norm van 3 procent uitkomt.
NOCNSF-voorzitter Erica Terpstra en
IOC-lid Willem-Alexander zouden graag
zien dat de Spelen naar ons land komen.
Terpstra heeft echter bij gerucht
gehoord dat het kabinet nog meer gaat
bezuinigingen op de topsport.Dat zou ze
"te schandelijk voor woorden" vinden.
in 1928 ging het toch ook goedquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:18 schreef static het volgende:
[..]
Kan Nederland dat wel aan als zijnde zo'n klein landje? Misschien weer samen met de Belgen?
Ondertussen is het zo'n beetje het grootste evenement ter wereld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:22 schreef Hayek het volgende:
[..]
in 1928 ging het toch ook goed
Nah, misschien kunnen ze gemerged worden?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:24 schreef zjroentje het volgende:
Er is ook dit topic: Zou een olympische spelen in Nederland kunnen?
Maar dit is misschien een andere insteek, omdat het nu misschien wat concreter wordt.
Ik ben hier geen mod.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:26 schreef static het volgende:
[..]
Nah, misschien kunnen ze gemerged worden?
Daarom zet ik het ook in +.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:27 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik ben hier geen mod.![]()
Vet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:34 schreef zjroentje het volgende:
Er mag natuurlijk ook gebouwd worden keeper.
Het velodrome kun je nog uitbreiden, heb je een wielerbaan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:37 schreef keeper het volgende:
[..]
Vet.
Maar ik bedoel meer: wat hebben we al. Uiteraard kan er een hoop worden bijgebouwd, maar dat kost geld. Het aanpassen van al bestaande locaties is goedkoper dan. In Athene moesten ze een hele roeibaan aanleggen bijvoorbeeld. Kost een hoop geld en tijd. Wij hebben de Bosbaan al, die hopelijk tegen die tijd voldoet aan alle eisen. Scheelt toch een hoop.
Godverdomme ja. Ik weet niet waar jij woont, maar hier betaal je voor een vaasje al gauw 2 euro, soms zelfs nog wel meer, 2,30 ofzo. Komen die OS hier, gaat dat echt wel naar de 3 euro.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:58 schreef zjroentje het volgende:
Het gaat je dus gewoon om het bier keeper.
Ocharm.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:03 schreef keeper het volgende:
[..]
Godverdomme ja. Ik weet niet waar jij woont, maar hier betaal je voor een vaasje al gauw 2 euro, soms zelfs nog wel meer, 2,30 ofzo. Komen die OS hier, gaat dat echt wel naar de 3 euro.
Kijk, op de sociëteit van m'n vereniging doet het bier 90 cent, dat is wel weer okay, maar tegen de tijd dat de OS hier worden gehouden hoop ik toch geen lid meer te zijn.
Ja met die onkostenvergoeding die jij nu pakt als blauwe hier boeit dat niet zo, maar ik als arme student heb het er maar moeillijk mee (hoe moet ik anders snoepreisjes naar China enzo veroorloven)quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ocharm.
En daarbij ben ik ook nog Limbo, hier is het zowat gratis.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:07 schreef keeper het volgende:
[..]
Ja met die onkostenvergoeding die jij nu pakt als blauwe hier boeit dat niet zo, maar ik als arme student heb het er maar moeillijk mee (hoe moet ik anders snoepreisjes naar China enzo veroorloven)
Het stadion van zowel Neptunus als dat in Haarlem zal daarvoor voldoen. Zeker nooit geweest. Even wat tijdelijk reconstrueren, kan er met gemak. Haarlem is ook nog kortbij Amsterdamquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:49 schreef hooibaal het volgende:
Zeilen doe je op het IJ(sselmeer) en slalomkanoën op de Keizersgracht.
Vraag is nog even waar we gaan zwemmen (met voldoende tribunes...) en de vraag is of Nederland zit te wachten op een honkbalstadion voor 15000 toeschouwers.
Ik denk niet dat het onmogelijk is...
De Formule 1 of de Rally krijgt Nederland nooit zolang er een tabaksreclameverbod is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:19 schreef pieter_pontiac het volgende:
Laten ze eerst maar eens zorgen dat de Formule 1 weer in Nederland komt, of beter nog: de World Rally Championship
Hoewel dat laatste wel niet snel zou kunnen met die achterlijke drempels op elke straathoek...
Eddy Merckx? Justine Henin-Hardenne? Kim Clijsters?quote:Waar is jullie Cruijff jullie Ellen van Damme of Inge de Bruin ?
Wie is Ellen van Damme?quote:Waar is jullie Cruijff jullie Ellen van Damme of Inge de Bruin ?
De bevolking ziet niet in wat er te verdienen is.quote:Ach, we zullen wel zien wat het wordt.... en ik vrees ervoor omdat de bevolking dit nog altijd ziet als 'onnodige geldverspilling'....
Die haal ik ook altijd door elkaar!!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:46 schreef 456 het volgende:
[..]
Wie is Ellen van Damme?
Ellen van Langen
Mag Axel Merckx er nu ook bij al na afgelopen zaterdag?
en ik maar denken dat nederlanders gierig warenquote:Op zondag 22 augustus 2004 00:06 schreef Frederic het volgende:
Als ik me niet vergis is er binnen de Brusselse gewestregering (of gemeenteraad?) al een akkoord om, als het ooit zover komt, Brussel als 'candidate city' te lanceren.
Ach, we zullen wel zien wat het wordt.... en ik vrees ervoor omdat de bevolking dit nog altijd ziet als 'onnodige geldverspilling'....
Ellen van Lange : Oud 800m loopster, ex olympisch kampioene 800m uit 1992 Barcelona in 1.55.54quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:23 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Die haal ik ook altijd door elkaar!!!
Wat is nu het verschil
Had er al een ander topic over gestart vanavond, had dit topic over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:38 schreef 456 het volgende:
Ehm, ik weet niet of het al besproken is in dit topic, maar ik hoorde JP Balkenende net ECHT op de radio (1) zeggen dat hij serieus de kosten en baten gaat bekijken om eens de OS naar Nederland te halen :|
Kvind het nogal!
In deze economische situatie valt er weinig aan te verdienen lijkt me.quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:14 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De bevolking ziet niet in wat er te verdienen is.
Gedeelde organisatie is het toppunt van krenterigheid en zelfonderschatting. Als een minder ontwikkeld land met minder inwoners het kan bewerkstelligen waarom zou je heel Nederland, Belgie en Luxemburg nodig moeten hebben? Je kan de Randstad als kerngebied nemen en ja je moet investeren maar dat is een vies woord en we zijn zo klein natuurlijk.quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De Spelen moeten 1 gaststad hebben waar het Olympische dorp en de grote stadia gevestigd zijn in bij voorkeur 1 Olympisch Sportpark ( Atletiekstadion, zwemstadion , tennisstadion, sporthallen , ... )
Voor de rest kunnen kleinere sporten die andere faciliteiten nodig hebben (paardrijden , roeien , zeilen , ...) elders plaatsvinden.
Maar het centrum moet dus in 1 stad liggen.
En daar stopt meteen de "droom" van een gedeelde organisatie. Want dan begint meteen de heibel in welk land je de gaststad gaat plaatsen. (neem nu bv bij een gedeelde "Belgisch-Nederlandse" organisatie zou je voor de middelste grote stad kunnen kiezen , vlak bij de grens , en dat is dan Antwerpen , maar dan zijn het weer geen spelen van "Nederland" wellicht , kies je voor de stad met de meeste internationale uitstraling (Brussel, hoofdstad van Europa) ligt die dan wellicht weer veel te ver van Nederland, kies je voor de grootste stad (Rotterdam) idem , kies je voor Amsterdam , ook idem ...
Overigens liet Rogge al eens vallen dat men bij het IOC niet gewonnen is voor een "gedeelde organisatie" (en dan sprak men hier nog maar over een Belgisch-Luxemburgse organisatie in Brussel)
Balkenende speelde gewoon in op het "Olympische gejoel" dat momenteel aan de gang is , hij weet maar al te goed dat dit niet mogelijk is, en heeft nu meteen het gedroomde excuus om het niet te laten doorgaan ...quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:07 schreef sampoo het volgende:
[..]
Gedeelde organisatie is het toppunt van krenterigheid en zelfonderschatting. Als een minder ontwikkeld land met minder inwoners het kan bewerkstelligen waarom zou je heel Nederland, Belgie en Luxemburg nodig moeten hebben? Je kan de Randstad als kerngebied nemen en ja je moet investeren maar dat is een vies woord en we zijn zo klein natuurlijk.![]()
Alhoewel Amsterdam natuurlijk een prachtige stad is, is het in 1928 al aan de beurt geweest. In de geschiedenis van de Olympische Spelen is slechts 2 maal de spelen op dezelfde plaats gehouden, namelijk in 1900 in Parijs en tevens in 1924, en ook tweemaal in Lake Placid (USA) voor de winterspelen in 1932 en 1980. Antwerpen is ook al aan de beurt geweest in 1920.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:49 schreef hooibaal het volgende:
Ik denk dat je wel meer kans zou maken als je echt alle onderdelen bijelkaar in en om één stad hebt om de reistijd vanuit het Olympisch dorp beperkt te houden. Op een paar voetbalwedstrijden na is nu geloof ik ook alles in Athene en het aangrenzende Pireius. Combinatie met Belgie lijkt mij sowieso geen optie, ik denk niet dat je daar ooit een meerderheid van stemmen voor krijgt. Het lobbyblok wordt misschien ook niet sterk genoeg omdat de belangen enigszins verdeeld zijn...
Voor voetbal, hockey, atletiek, wielrennen en roeien zullen de huidige locaties tamelijk geschikt zijn. Voor een hele rits aan zaalsporten (handbal, volleybal etc. maar ook boksen/judo etc.) zal er nog wel het één en ander ge- en verbouwd moeten worden, maar dat is niet onmogelijk en qua kosten te overzien. Zeilen doe je op het IJ(sselmeer) en slalomkanoën op de Keizersgracht.
Vraag is nog even waar we gaan zwemmen (met voldoende tribunes...) en de vraag is of Nederland zit te wachten op een honkbalstadion voor 15000 toeschouwers.
Ik denk niet dat het onmogelijk is...
Volgens mij is Brussel de enige stad in de hele benelux die een waterkansje zou maken om de spelen binnen te kunnen halen , en zelfs dan zou het nog enkel en alleen door het feit dat het de naam van "Hoofdstad van Europa" heeft én vooral het feit dat Rogge IOC voorzitter is komen ... (zie Barcelona - Samaranch in '92, Rogge is nu ergens in de 50 dus ergens rond 2016-2020 zal zijn IOC voorzitterschap ook aan een einde komen wellicht, )quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:26 schreef Frederic het volgende:
Benelux-spelen zijn dus onmogelijk, maar dat wisten we al. Slechts een stad kan zich kandidaat stellen.
Brussel dus
www.brussel2016.com en www.antwerp2016.com zijn al geregistreerd
Rogge heeft al gezegd dat (in Belgie) enkel Brussel in aanmerking komt. Brussel heeft een luchthaven, genoeg hotelcapaciteit, veel openbaar vervoer (metro e.d.), en is de grootste stad van de benelux.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij is Brussel de enige stad in de hele benelux die een waterkansje zou maken om de spelen binnen te kunnen halen , en zelfs dan zou het nog enkel en alleen door het feit dat het de naam van "Hoofdstad van Europa" heeft én vooral het feit dat Rogge IOC voorzitter is komen ... (zie Barcelona - Samaranch in '92, Rogge is nu ergens in de 50 dus ergens rond 2016-2020 zal zijn IOC voorzitterschap ook aan een einde komen wellicht, )
Filmpje: http://www.rtl.nl/system/(...)Fvideo_template.htmlquote:Rotterdam: onderzoek naar Olympische Spelen.
Rotterdam gaat onderzoeken of de stad kandidaat kan zijn voor de Olympische Spelen. Burgemeester Opstelten zegt in het RTL Nieuws dat zijn stad de mogelijkheid 'serieus' gaat bestuderen.
Balkenende
De burgemeester reageert hiermee op een oproep van de premier en van kroonprins Willem-Alexander die eerder al lieten weten dat Nederland best in staat zou zijn om het evenement te organiseren.
Samenwerken
Opstelten wil dan wel samenwerken met andere steden, zoals Amsterdam. Deze stad probeerde ooit de Spelen van 1992 naar Nederland te halen. Dat mislukte; die Spelen gingen naar Barcelona. Burgemeester Cohen liet in RTL Nieuws weten 'best met Opstelten om de tafel te willen'.
We spreken over 2016 of 2020 hé , tegen dan is dat blokje roestig aluminium allang uit elkaar gevallen ...quote:Op maandag 23 augustus 2004 22:45 schreef Heero87 het volgende:
En de Olympische Vlam op de top van het Atomium. Ik kan niet wachten!![]()
Toch niet. Vanaf 15 september gaat het atomium dicht voor een volledige renovatie: zowel van binnen als van buiten. Het monument krijgt een nieuwe buitenlaag, waardoor het weer zal blinken zoals in 1958. (aldus de site van het atomium) Ook de omgeving rond het atomium wordt vernieuwd en er komt een nieuwe belichting.quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
We spreken over 2016 of 2020 hé , tegen dan is dat blokje roestig aluminium allang uit elkaar gevallen ...![]()
het was oorspronkelijk zelfs de bedoeling om het voor het EK2000 in orde te krijgen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:40 schreef Frederic het volgende:
[..]
De heropening is gepland voor januari 2006. Goed op tijd voor de OS dus
Een goeie 3 miljoen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:35 schreef heinekenbier het volgende:
Hoeveel inwoners heeft Athene?
Vreemd, want Griekenland had toch een stuk of 10 miljoen inwoners? Woont bijna 1/3e van alle Grieken in Athene dus?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een goeie 3 miljoen.
Dat zal ongeveer kloppen, inderdaad ... Buiten Athene heeft Griekenland geen enkele grote stad héquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:40 schreef heinekenbier het volgende:
[..]
Vreemd, want Griekenland had toch een stuk of 10 miljoen inwoners? Woont bijna 1/3e van alle Grieken in Athene dus?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:35 schreef heinekenbier het volgende:
Opstelten heeft tenminste lef en heeft gezegd dat hij de spelen wel naar Rotterdam wil halen, en waarom ook niet?
Maar de meeste van die steden zijn in de afgelopen 50 jaar al geweest. En ik neem aan dat net als bij een EK en WK het 'omstebeurt'-principe geldt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:45 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Waarom niet?
Omdat Rotterdam geen enkele schijns van kans maakt tussen steden als: New York, Istanbul, Londen, Parijs, Rio de Janeiro, Athene, Sydney, Toronto.
Als Rotterdam alle afrikaans ioc leden kan omkopen is het np.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:45 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Waarom niet?
Omdat Rotterdam geen enkele schijns van kans maakt tussen steden als: New York, Istanbul, Londen, Parijs, Rio de Janeiro, Athene, Sydney, Toronto.
Maar dat is nog nooit een probleem gebleven. Kan ook niet anders want voor roeien en zeilen heb je veel water nodig en voor mountainbiken een bos met heuvels.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Erg grote steden hebben vaak als nadeel dat enkele onderdelen ver buiten de stad gehouden moeten worden.
[..]
Hoe dichter alles bij elkaar kan hoe beter lijkt me? Of gaat dat niet zo ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:45 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Maar dat is nog nooit een probleem gebleven. Kan ook niet anders want voor roeien en zeilen heb je veel water nodig en voor mountainbiken een bos met heuvels.
Nee, er geldt geen "omstebeurt" principe. Als kandidaat stad breng je een compleet plan naar voren, inclusief hoe je denkt de financien rond te krijgen. Een panel van IOC leden stemt dan op het plan dat hen het beste lijkt, soms in meerdere stemronden. Willem-Alexander was lange tijd 1 van deze IOC leden die mocht stemmen, in totaal zijn er zo'n 100 geloof ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:53 schreef heinekenbier het volgende:
Maar de meeste van die steden zijn in de afgelopen 50 jaar al geweest. En ik neem aan dat net als bij een EK en WK het 'omstebeurt'-principe geldt?
Top 10 Steden:quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een goeie 3 miljoen.
In Sydney werden de Mountainbike evenementen ook zo'n 50 kilometer buiten de stad gehouden. Mocht een Olympische Spelen naar Rotterdam komen, dan zal Mountainbiken het enige probleem zijn. Zeilen kan in de Noordzee, of in het Haringvliet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:45 schreef Nyluzzz het volgende:
Maar dat is nog nooit een probleem gebleven. Kan ook niet anders want voor roeien en zeilen heb je veel water nodig en voor mountainbiken een bos met heuvels.
als het idd tussen de lage landen zou gaan , heeft brussel sowieso de beste (internationale) papieren en uitstraling. no worry !quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:54 schreef Heero87 het volgende:
Niks van, ze komen naar Brussel..
De CD&V zegt nadat Rogge dit gisteren op de Belgische TV zei , dat indien hij hen kan garanderen dat de kandidatuur een serieuse kans maakt (en als hij die steunt is die kans weldegelijk heel groot , zie Samaranch met Barcelona '92) ze het wel zouden willen overwegen om te onderzoeken wat de kosten/opbrengsten zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:40 schreef Heero87 het volgende:
Kandidaat stellen in 2016 en dan in 2020 het binnen halen!
Als ik het goed verstaan heb, begint nu ook de CDenV bij te draaien?
in 2016 is al bekend wanneer de spelen 4 jaar later worden gehoudenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:40 schreef Heero87 het volgende:
Kandidaat stellen in 2016 en dan in 2020 het binnen halen!
Als ik het goed verstaan heb, begint nu ook de CDenV bij te draaien?
er kan ook tijdelijk gebouwd worden, tijdens de honkbalweek zit het stadion trouwens ook vol. en we hoeven geen stadions te bouwen voor 50.000 mensen bij het honkbal, was in Athene oko niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:38 schreef Lexie het volgende:
Ik vraag me alleen af wat ze naderhand met al die stadions zouden moetenHeb je een honkbalstadion, joepie, daar zullen de amateurs blij mee zijn
.
Hij bedoelt volgens mij kandidaat stellen voor de spelen van 2016 , en uiteindelijk die van 2020 binnenhalen (bij een eerste kandidatuur die het niet haalt merk je beter waar er nog problemen zitten)quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:29 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in 2016 is al bekend wanneer de spelen 4 jaar later worden gehouden
ik denk eerder dat je richting 2013 moet denken wil je kans hebben op de spelen van 2020
je 2 keer achter elkaar kandidaat stellen is ten eerste erg duur en ten tweede zul je gezien worden als een van de verliezers van 4 jaar daarvoor oftewel; niet goed genoegquote:Op maandag 30 augustus 2004 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij bedoelt volgens mij kandidaat stellen voor de spelen van 2016 , en uiteindelijk die van 2020 binnenhalen (bij een eerste kandidatuur die het niet haalt merk je beter waar er nog problemen zitten)
Een stadion is ook niet zo te ontwerpen dat het multifunctioneel is?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:38 schreef Lexie het volgende:
Ik vraag me alleen af wat ze naderhand met al die stadions zouden moetenHeb je een honkbalstadion, joepie, daar zullen de amateurs blij mee zijn
.
Bijna alle steden stellen zich meerdere keren achter elkaar kandidaat. Dat gebeurde met Sydney, dat gebeurde met Athene en dat gebeurde ook met Peking. Nu ook voor 2012 , voor topfavoriet Parijs is dit al de 3de kandidatuur op rij , dacht ik.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je 2 keer achter elkaar kandidaat stellen is ten eerste erg duur en ten tweede zul je gezien worden als een van de verliezers van 4 jaar daarvoor oftewel; niet goed genoeg
De meeste wel, maar een honkbalstadion heeft nogal een specifieke vorm, met aan een kant een hoek en aan de andere kant een ronde zijde zonder tribunes (in Athene tenminste, lijkt me ook niet leuk als je daar zit ivm homerunsquote:Op maandag 30 augustus 2004 00:09 schreef webfreaky het volgende:
[..]
Een stadion is ook niet zo te ontwerpen dat het multifunctioneel is?
Beter dan dat criminele broeinest.quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:34 schreef Glacius het volgende:
Rotterdam, kom op zeg.
!
rotterdam dusquote:Op maandag 30 augustus 2004 00:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Beter dan dat criminele broeinest.![]()
een snelweg brengt over het algemeen ook minder op dan t kostquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:22 schreef Ericr het volgende:
In ieder geval nooit in Den Haag houden. Hier doen we 8 jaar over een tramtunnel, laat staan dat ze hier ooit beginnen aan de infrastructuur voor een OS.
Beter nog om het nooit meer in Nederland te houden. Een OS kost meer dan het oplevert.
niet alle investeringen zijn puur prestige, je houdt aan de os een geheel nieuwe woonwijk, vernieuwde infrastructuur en goede facaliteiten over. de OS zijn een impuls voor de sport in nederland, sporters hebben vanaf dan hoogwaardige locatities waar ze kunnen trainen. bovendien zijn die locaties geschikt voor volgende grote evenementenquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:10 schreef Ericr het volgende:
Een snelweg is een structurele oplossing, een OS is alleen maar wat prestige. Zag deze week een berekening dat een OS voor iedere burger zo'n 600 euro aan extra kosten met zich meebrengt. Beetje veel lijkt me, ook al wordt dat dan verspreid over jaren als ze het via de belasting gaan innen. Zelf zou ik die 600 euro niet willen betalen voor een prestige object.
De dingen die je aan de OS overhoudt staan in schril contrast tov wat je ermee verliest. Je gooit zo 1,5 miljard weg aan beveiliging om maar wat te noemen. Ook zullen er stadions gebouwd worden die na de oplympische spelen nooit meer vol zullen zitten. Ook de organisatie zelf kost vele honderden miljoenen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:33 schreef rubbereend het volgende:
niet alle investeringen zijn puur prestige, je houdt aan de os een geheel nieuwe woonwijk, vernieuwde infrastructuur en goede facaliteiten over. de OS zijn een impuls voor de sport in nederland, sporters hebben vanaf dan hoogwaardige locatities waar ze kunnen trainen. bovendien zijn die locaties geschikt voor volgende grote evenementen
ook Beijing profiteerd nu al en Seoul ging er ook hard op vooruitquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:55 schreef Ericr het volgende:
Barcelona is dan ook zo'n beetje de enige stad die heeft geprofiteerd van de OS. Die hebben dan natuurlijk ook wel het geluk dat Spanje 1 van de best bezochte vakantielanden is.
Ondernemers komen door die OS niet naar Nederland hoor. Nederland heeft een heel erg ongunstig ondernemers climaat. Wil gebeuren wat jij zegt, dan zal er ook heel wat moeten veranderen in het fiscaliteitsgedeelte. Andere landen zijn veel aantrekkelijker.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:14 schreef Heero87 het volgende:
Je profiteert zelfs van een kandidaatstelling. Je geeft je land zo'n impuls, zo'n publiciteit dat er van zelf extra ondernemers naar je land komen.
Wat te denken van Lillehammer. Was altijd een nietszeggend bergdorpje, maar is dankzij de Spelen een bekend wintersport - oord geworden.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:53 schreef JPM01 het volgende:
volgens mij heeft sydney ook wat opgelevert aan de spelen
waarom niet in nederland er zijn talloze voorbeelden waar het goed gaat![]()
Ik heb ergens gelezen dat de Spelen in Athene de eerste sinds 1976 zijn die met verlies gedraaid heeft. 1980-2000 is altijd met winst gedraaid.quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:48 schreef Hedgehog het volgende:
Iedereen weet dat een OS een grof verlies draait. Je hoeft maar naar Athene te kijken. In Griekenland is het betrotingstekort met 1,5 % gestegen dit jaar agv de spelen.
nederland ligt gunstig in europa dat is een groot voordeel, veel grote bedrijven zijn ook rond amsterdam cq schiphol gevestigtquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:23 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Ondernemers komen door die OS niet naar Nederland hoor. Nederland heeft een heel erg ongunstig ondernemers climaat. Wil gebeuren wat jij zegt, dan zal er ook heel wat moeten veranderen in het fiscaliteitsgedeelte. Andere landen zijn veel aantrekkelijker.
Hoe je het ook draait of keert, je land komt in de publiciteit en daarmee scoor je altijd. Ik wil trouwens geen Spelen in Nederland, maar in België.quote:Ondernemers komen door die OS niet naar Nederland hoor. Nederland heeft een heel erg ongunstig ondernemers climaat. Wil gebeuren wat jij zegt, dan zal er ook heel wat moeten veranderen in het fiscaliteitsgedeelte. Andere landen zijn veel aantrekkelijker.
onzin, als er spelen in hartje NY georganiseerd kunnen worden kan Nederland easy.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:37 schreef pfaf het volgende:
Geen ruimte, geen geld.
dat is de organisatie opzich ja, maar de investeringen in de infrastructuur ed tellen ze daar niet bij.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat de Spelen in Athene de eerste sinds 1976 zijn die met verlies gedraaid heeft. 1980-2000 is altijd met winst gedraaid.
Maar qua infrastructuur hoeft er niet zoveel te gebeuren als in Athene.quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:55 schreef rubbereend het volgende:
dat is de organisatie opzich ja, maar de investeringen in de infrastructuur ed tellen ze daar niet bij.
daar is ook nog wel een mouw aan te passen, zo staan er bijvoorbeeld in Rotterdam nog wel wat historische industrieele gebouwen leeg, die zou je kunnen omtoveren tot sporthal (hebben ze in Barcalona ook gedaan) en zo blijft het gebouw behouden, bovendien kun je zeg maar hallen bouwn als bij de Ahoy en tijdelijke tribunes erin, na de spelen die tribunes eruit en je hebt een fantastische evenementenhallenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:59 schreef freako het volgende:
[..]
Maar qua infrastructuur hoeft er niet zoveel te gebeuren als in Athene.. Wegen en spoorwegen zijn over het algemeen vrij aardig in Nederland. Er moeten alleen een aantal stadions en sporthallen e.d. aangelegd worden. Maar veel ligt er ook al in Nederland. Er hoeft bijvoorbeeld niet meer een 2 kilometer lange roei/kanobaan gegraven te worden.
Nadeel is natuurlijk wel dat aangelegde sporthallen daarna ook onderhouden/gebruikt moeten worden. Maar daar valt ook wel wat op te vinden.
De spelen in Athene heeft de Griekse overheid miljarden euro's gekost. En dan zijn er nu al mensen in NL die klagen als Balkenende een paar miljoen aan iets besteedt. Dit is duizend keer zo veel hè.quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
onzin, als er spelen in hartje NY georganiseerd kunnen worden kan Nederland easy.
Bovendien nemen de spelen minder ruimte in dan pak hem beet vliegveld, haven of iets anders
[..]
dat is de organisatie opzich ja, maar de investeringen in de infrastructuur ed tellen ze daar niet bij.
maargoed stel dat je t net zo doet als Athene dan kost t totaal iets van 9 miljard, daarvan verdien je een hoop terug door de mensen die komen en reclame en televisierewchten, nou de infrastrucuur waarin geinvesteerd wordt behoudt je dus kost in principe niets extra's
tis ook een kwestie hoe je het organiseerd; NY is van plan alles langs het water aan te leggen en het vervoer via het water te doen en via een extra metrolijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
De spelen in Athene heeft de Griekse overheid miljarden euro's gekost. En dan zijn er nu al mensen in NL die klagen als Balkenende een paar miljoen aan iets besteedt. Dit is duizend keer zo veel hè.
En over de bouwkosten: Volgens mij vergeten veel mensen de aanleg van een compleet dorp / stad wat nodig is voor het herbergen van de Atleten, journalisten etc...
Verder hebben we helemaal geen goede infrastructuur ( denk aan al die file's 's ochtends ) en vele andere problemen.
http://www.nos.nl/os2004/(...)oedemakers_goed.htmlquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:32 schreef Remzz het volgende:
Olympisch dorp kun je daarna ombouwen in gewone appartementen en ik denk echt dat je enorm veel geld terug krijgt van de investeringen door tourisme enzo. En het doet het imago van Nederland goed, Nederland is dan wel gewoon even het middelpunt van de wereld.
Ja maar Nederland heeft toch wel een betere economie dan Griekenland en moet dat ook wat verstandiger kunnen bouwen met een betere begroting(ahoewel als je nu naar de HSL en de betuwelijn kijkt...)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/os2004/(...)oedemakers_goed.html
Je kunt natuurlijk wel van alles in de polder gaan bouwen, maar tegen welke prijs? Ik ben niet bereid om me scheel te betalen enkel en alleen om als land even een maandje in de belangstelling te staan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:35 schreef Remzz het volgende:
We zouden ook gewoon een hele nieuwe stad kunnen maken in de polder ik denk dat er genoeg plaats voor is. En dan kun je wel alles op elkaar afstemmen met het vervoer enzo.
Precies, een treintrajectje bouwen kost hier in Nederland al miljarden te veel. Een analogie trekkend naar een complete stad met extra infrasctructuur en stadions, voorzie ik grooooote schulden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:37 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja maar Nederland heeft toch wel een betere economie dan Griekenland en moet dat ook wat verstandiger kunnen bouwen met een betere begroting(ahoewel als je nu naar de HSL en de betuwelijn kijkt...)
Een goede spelen organiseren en infrstructuur bouwen gaat zeker 10 Miljard Euro kosten, dat zijn ook ongeveer de kosten van de spelen van Athene. Hierbij moet wel vermeldt wordt dat Rotterdam al een groot aantal goede speelfaciliteiten heeft, zo heeft het een goed Hockey veld, en een Baseball Stadion dat met lage kosten tijdelijk kan worden omgebouwd tot Olympische status. Voetbal, Roeien en Tennis kan ook erg goedkoop. In Athene niet. Wat Rotterdam wel duidelijk nodig heeft is een prachtig Olympisch Stadion, en dat vrat in Athena al snel een kwart van het totaal budget.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:28 schreef pfaf het volgende:
De spelen in Athene heeft de Griekse overheid miljarden euro's gekost. En dan zijn er nu al mensen in NL die klagen als Balkenende een paar miljoen aan iets besteedt. Dit is duizend keer zo veel hè.
Er waren zo'n 10.500 Athleten en zo'n 10.000 Journalisten in Athene, dus je moet inderdaad 20.500 man kwijt. Er vanuitgaande dat in de komende 20 jaar de regels qua aantal athleten niet veranderen, maar het aantal landen dat deelneemt zal groeien, dan moet je zeker rekenen op 11.000 Athleten. Journalisten zullen ook groeien, en met ander organisatorend personeel moet je rekenen op een huisvestiging van 25.000 man, exclusief Rotterdamse vrijwilligers en bezoekers.quote:En over de bouwkosten: Volgens mij vergeten veel mensen de aanleg van een complete stad wat nodig is voor het herbergen van de Atleten, journalisten etc...
Vergeleken met de spits in Athene is Rotterdam een eitje. Vergeleken met Los Angeles in de ochtend is Rotterdam heeeeeerlijk rustigquote:Verder hebben we helemaal geen goede infrastructuur ( denk aan al die file's 's ochtends ) en vele andere problemen.
Dat is geen vergelijking natuurlijk. De deltawerken was geen prestigeproject, maar noodzakelijk. De OS daaren tegen ....quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:41 schreef maartena het volgende:
Kan Nederland het? In mijn ogen wel. De Deltawerken hebben in totaal meer gekost, en dat hebben we ook in 20 jaar geregeld.
het geld wordt verspreid, erica tepstra zegt ook dat ze het goed moeten onderzoeken en dat het toch niet eerder is dan 2020 of 2024, tijd zatquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:41 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Dat is geen vergelijking natuurlijk. De deltawerken was geen prestigeproject, maar noodzakelijk. De OS daaren tegen ....
Ik blijf erbij dat ik het geld liever naar andere dingen zie gaan. Vreemd dat de meerderheid van de mensen dat niet vind, maar wel allemaal klagen als er bezuinigd moet worden. Wat denk je dat er voor een bezuinigingen aan zullen komen als de OS hier georganiseerd zullen worden? Het geld moet ergens vandaan komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |