Leg dat eens uit zonder kapsonesquote:Op zondag 15 augustus 2004 00:02 schreef - het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf enorm tegen, BSB. Nu kan ik er wel op in gaan, maar dat is enkel verloren energie.
Theo van Gogh komt niet verder dan schelden, verwijzingen naar WO2 en provocaties om maar de media te halen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:08 schreef PJORourke het volgende:
De pooier van de profeet: www.theovangogh.nl/aboujahjah_2.html
Zo'n iemand is totaal niet serieus te nemen.quote:Ik omschreef meneer als 'het zalvende glijmiddel van D'66'.
[...]
Het zou mijn eer te na zijn geweest om Aboe Jah Jah oneerlijk te behandelen in debat met zijn likkende deurmat, de Heer Dittrich (D'66).
[...]
al die suffige politici die destijds, zoals meneer Dittrich, champagne dronken toen het probleempje Fortuyn was opgelost
[...]
Ik heb de nieuwe NSB gezien; meneer Dittrich en meneer Koenders gaan het vast heel ver brengen.
Achter het wat overdreven taalgebruik zit een diepere lading. Ik vind het nogal dik aanzetten van Van Gogh vrij amusant.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:48 schreef Sidekick het volgende:
Theo van Gogh komt niet verder dan schelden, verwijzingen naar WO2 en provocaties om maar de media te halen.
Zo'n iemand is totaal niet serieus te nemen.
Dittrich is lid van de nieuwe NSB ? Dat schiet mij toch echt in het verkeerde keelgat.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is namelijk een vrij rake observatie van het gedrag van Dittrich, al heb ik geen hekel aan de man.
Mij niet. Het is alleen wat overdreven gesteld. Maar ik vind een ding prettig: er is ten minste een Nederlandse columnist die z'n mening niet wegnuanceert.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:06 schreef gelly het volgende:
Dittrich is lid van de nieuwe NSB ? Dat schiet mij toch echt in het verkeerde keelgat.
Het heeft niks met nuancering te maken, het is gewoon een smakeloze belediging.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mij niet. Het is alleen wat overdreven gesteld. Maar ik vind een ding prettig: er is ten minste een Nederlandse columnist die z'n mening niet wegnuanceert.
Je bent een volksverrader als je een ander z'n mening gunt ? Mijn God.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:13 schreef PJORourke het volgende:
Nee hoor. Hij beschuldigt Dittrich van collaboratie. Overdreven geformuleerd, maar hij heeft wel een punt.
Nee, dat zeg ik niet. Het blind verdedigen door een D'66-politicus van Abou Jahjah die met z'n lijfwachten allerlei mensen bedreigde ("we maken dat varken af" en zo) vind ik erg stuitend en doet me niet denken aan een politicus met onwrikbare opvattingen. Kortom, een vaatdoek die een ander graag de les wil lezen, maar als het er toe doet zelf niet thuis geeft.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:17 schreef gelly het volgende:
Je bent een volksverrader als je een ander z'n mening gunt ? Mijn God.
Hij verdedigt enkel de vrijheid van meningsuiting die ook Abou Jahjah geniet. Dat juist van Gogh daarvan moet kotsen zegt ook wel genoeg, die wil enkel de nieuwe politieke correctheid de ruimte geven.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het blind verdedigen door een D'66-politicus van Abou Jahjah
Theo van Gogh is progressiefquote:Op zondag 15 augustus 2004 02:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij verdedigt enkel de vrijheid van meningsuiting die ook Abou Jahjah geniet. Dat juist van Gogh daarvan moet kotsen zegt ook wel genoeg, die wil enkel de nieuwe politieke correctheid de ruimte geven.
Die is uitermate conservatief. Progressief zodra het hem uitkomt.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:48 schreef Tarak het volgende:
[..]
Theo van Gogh is progressief
zijn er dan daadwerkelijk mensen die dat wél doen?quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:48 schreef Sidekick het volgende:
Zo'n iemand is totaal niet serieus te nemen.
onderbouw dat eens danquote:Op zondag 15 augustus 2004 02:13 schreef PJORourke het volgende:
Nee hoor. Hij beschuldigt Dittrich van collaboratie. Overdreven geformuleerd, maar hij heeft wel een punt.
Lees het artikel maar een goed.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:53 schreef Nyrem het volgende:
onderbouw dat eens dan![]()
Dus Dittricht werkt met de 'vijand' of pleegt landverraad?quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lees het artikel maar een goed.
Theo is net zo progressief als Dora.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:50 schreef gelly het volgende:
Die is uitermate conservatief. Progressief zodra het hem uitkomt.
Hij staat niet pal voor westerse waarden en heult met achterlijkheid.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:57 schreef Nyrem het volgende:
Dus Dittricht werkt met de 'vijand' of pleegt landverraad?
Als er iemand NIET om de brei heen lult, is dat Abu Jah Jah wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:44 schreef Dr_Weird het volgende:
Om de brei heen lullen is niet erg intellectueel. Zo erg is Balkenende nog niet eens.
Ja, niet dus.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Theo is net zo progressief als Dora.
Dit is echt onzin. Vind je zelf ook niet?quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij staat niet pal voor westerse waarden en heult met achterlijkheid.
Hij gaat het niet eens aan. De man ging nimmer in op kritische vragen en probeerde er overheen te praten als hij het niet kon negeren. Een clubje blaatschappen begon na verloop van tijd door mijn vragen heen te praten zodat Abou er maar vooral niet op in hoefde te gaan. De man is naar mijn idee bezig met de missie Abou vooruit. Gelukkig heeft zijn achterban hier weinig weet van. Die zijn al lang blij dat er een sterke man is opgestaan die kritiekloos gevolgd kan worden en hen in eigen kring een status geeft.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De reden dat mensen Abou Jahjah gevaarlijk vinden komt omdat hij zeer intellectueel is en zich mondeling sterk uitdrukt. Abou Jahjah verliest nooit een debat
Met de zielige vertoning van een presentatie met lijfwachten die het als derderangs acteurs nog te kwaad zouden krijgen? De man bedrijft wat slagzinpolitiek en is daar nog minder bedreven in dan de SP. Hij presenteert een wensen of eisenlijstje en herhaalt dit tot in den treure. Wie echter niet zaait en het land niet bewerkt zal ook niet oogsten en heeft geen been om op te staan als hij meent zich de oogst van een ander te moeten toeëigenen.quote:Maar gelijk heeft ie
In gedachten hoor ik altijd een trompetje een reveille blazen als Abou met Ijn mannetjes komt opdraven. Toch jammer dat hij niet daadwerkelijk de discussie wenst aan te gaan over bijvoorbeeld koppeling van rechten aan plichten, aanspreekbaarheid van zijn beoogde achterban en een politiek programma dat het one-issue gehalte overstijgt.quote:
Zou hij worden gesponsord door het Vlaams Blok om een beetje van leer te trekken en zijn eigen ding te doen?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Snap je nog steeds niet dat hij dit cynisch bedoelt en niet serieus meent?
Laten we wel ff normaal blijven doen: hij is een vlotte, welbespraakte babbelaar, die de Koran goed uit z'n koppie kent. Om hem meteen een intelligente intellectueel te gaan noemen op grond van wat bijdehandte uitspraken, vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 15 augustus 2004 03:01 schreef Nyrem het volgende:
Als er iemand NIET om de brei heen lult, is dat Abu Jah Jah wel.
Hij is intelligent (academische titel) en welbespraakt.
Van Gogh is erg amusant, daardoor is hij juist niet serieus te nemen. Die diepere lading is dat hij een liberale politicus linkt aan landverraad in een genocide-oorlog, gecombineerd met uiterst zielige persoonlijke beledigingen die niets meer met een politiek debat te maken hebben.quote:Op zondag 15 augustus 2004 02:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Achter het wat overdreven taalgebruik zit een diepere lading. Ik vind het nogal dik aanzetten van Van Gogh vrij amusant.
Het is namelijk een vrij rake observatie van het gedrag van Dittrich, al heb ik geen hekel aan de man.
Dat is ook niet relevant, want hij heeft in veel gevallen gewoon gelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:31 schreef Sidekick het volgende:
Van Gogh is erg amusant, daardoor is hij juist niet serieus te nemen. Die diepere lading is dat hij een liberale politicus linkt aan landverraad in een genocide-oorlog, gecombineerd met uiterst zielige persoonlijke beledigingen die niets meer met een politiek debat te maken hebben.
Nederland heeft altijd een fatsoenlijk politiek klimaat gehad. Tot de "demonisatie" van Fortuyn dan, waar wel een aantal zaken zijn gezegd die imho niet fatsoenlijk waren. Dat er soms sprake is van onfatsoenlijk gedrag, pleit Van Gogh nu niet vrij. Het wijzen naar een ander is altijd al een zwaktebod geweest.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:35 schreef Lemmeb het volgende:
Theo realiseert zich, itt jijzelf, wèl dat de Nederlandse politiek een erg klein wereldje is en dat er van fatsoenlijk politiek debat sowieso nauwelijks sprake is.
Daar gaat het niet om. De hele Nederlandse politiek is door z'n kleinschaligheid gewoon niet serieus te nemen. Meer achterkamertjespolitiek dan debat. En dat was al héél lang voor de opkomst van Fortuyn het geval.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:48 schreef Sidekick het volgende:
Het wijzen naar een ander is altijd al een zwaktebod geweest.
Dat heeft niets met WO2-vergelijkingen te maken of persoonlijke beledigingen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. De hele Nederlandse politiek is door z'n kleinschaligheid gewoon niet serieus te nemen. Meer achterkamertjespolitiek dan debat. En dat was al héél lang voor de opkomst van Fortuyn het geval.
Nou, ik vind hem niet een varken dat afgemaakt moet worden. Ik ageer slechts tegen zijn zeer onfatsoenlijke discussie/column-stijl.quote:En je mag best naar Theo wijzen en hij wijst ook vaak genoeg naar zichzelf (buiten dat hij de Nederlandse politiek weinig serieus neemt, neemt hij zichzelf nog minder serieus, wat ik een goed passende eigenschap vind bij zijn gedrag), maar men komt meestal niet verder dan dat hij een varken is dat afgemaakt moet worden. Nee, dat is lekker intelligent![]()
Wat is er nou mis met WO2-vergelijkingen als die mensen gewoon hetzelfde gedrag aan de dag leggen? Ik zie echt het probleem niet. Dat mensen daar zo overgevoelig voor zijn is hun probleem. Je kunt WO2 moeilijk doodzwijgen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:15 schreef Sidekick het volgende:
Dat heeft niets met WO2-vergelijkingen te maken of persoonlijke beledigingen.
Ach 'onfatsoenlijk' is inderdaad wel een juiste omschrijving. En dat maakt het juist zo leuk, is weer eens wat anders dan al die politieke fatsoensrakkers die in alle openheid A beweren en achter de ruggen van het volk B met z'n allen afspreken.quote:Nou, ik vind hem niet een varken dat afgemaakt moet worden. Ik ageer slechts tegen zijn zeer onfatsoenlijke discussie/column-stijl.
Wat een geleuter. Heb je meegemaakt wat Wiegel gezegd is toen zij vrouw omkwam? Vast niet. Dat was verre van fatsoenlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:48 schreef Sidekick het volgende:
Nederland heeft altijd een fatsoenlijk politiek klimaat gehad. Tot de "demonisatie" van Fortuyn dan, waar wel een aantal zaken zijn gezegd die imho niet fatsoenlijk waren.
Weer dat doortrekken in het extreme. Het leven is niet zwart-wit. Ik vraag niet om doodzwijgen, maar wel om een normaal gebruik ervan, en niet om elke scheet. Dan is het een zwaktebod, zoals nu ook door Van Gogh.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is er nou mis met WO2-vergelijkingen als die mensen gewoon hetzelfde gedrag aan de dag leggen? Ik zie echt het probleem niet. Dat mensen daar zo overgevoelig voor zijn is hun probleem. Je kunt WO2 moeilijk doodzwijgen.
"zalvend glijmiddel", "likkende deurmat".quote:En over die persoonlijke beledigingen: dat valt 100% mee. Hij uit alleen beledigingen op grond van wat de persoon in kwestie nota bene zelf uitgekraamd heeft. En in principe pakt hij nooit mensen op hun uiterlijk, maar alleen op hun bedenkelijke gedachtengoed. Ook niks mis mee, lijkt me.
Je vond de WO2-vergelijkingen destijds met Fortuyn ook wel leuk? Lekker onfatsoenlijk toch? We moeten het immers niet doodzwijgen...quote:[..]
Ach 'onfatsoenlijk' is inderdaad wel een juiste omschrijving. En dat maakt het juist zo leuk, is weer eens wat anders dan al die politieke fatsoensrakkers die in alle openheid A beweren en achter de ruggen van het volk B met z'n allen afspreken.
Er is een verschil. Abou komt uit de hoek waar ze niet zo vies zijn van antisemitisme. Kan je van Fortuyn niet zeggen. Tegen Fortuyn werden niet zo zeer WO 2 vergelijkingen gebruikt, maar holocaust vergelijkingen. Totaal misplaatst.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:53 schreef Sidekick het volgende:
"zalvend glijmiddel", "likkende deurmat".
Dat heeft 0,0% te maken met gedachtegoed, en het is en blijft een belediging die nergens op slaat.
Je vond de WO2-vergelijkingen destijds met Fortuyn ook wel leuk? Lekker onfatsoenlijk toch? We moeten het immers niet doodzwijgen...
Het gaat hier om Dittrich, die een NSB werd genoemd. Als je niet eens weet dat NSB ook refereert aan de holocaust, dan weet ik het niet meer.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er is een verschil. Abou komt uit de hoek waar ze niet zo vies zijn van antisemitisme. Kan je van Fortuyn niet zeggen. Tegen Fortuyn werden niet zo zeer WO 2 vergelijkingen gebruikt, maar holocaust vergelijkingen. Totaal misplaatst.
Jij bent echt de koning van het selectieve lezen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:19 schreef Sidekick het volgende:
Het gaat hier om Dittrich, die een NSB werd genoemd. Als je niet eens weet dat NSB ook refereert aan de holocaust, dan weet ik het niet meer.
Tsja, jij vindt een nazi-etiket op Jahjah vrij aquraat, anderen vonden het nazi-etiket op Fortuyn treffend. Je plaatst je daarmee alleen maar in dezelfde ongenuanceerde hoek. Ik blijf het onfatsoenlijk en een zwaktebod vinden, en toont alleen maar het ontbreken van argumenten.
Daarom mijn conclusie dat Van Gogh is niet serieus te nemen. Ook al is het over Jahjah, die nu enigszinds hypocriet bezig is.
Daar kan ik je wel in vinden. Van Goghs columns worden saai en voorspelbaar als je ze vaak leest. Hij gebruikt te vaak dezelfde truukjes. Misschien moet hij eens wat aan z'n stijl veranderen, voor de afwisseling.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:53 schreef Sidekick het volgende:
Weer dat doortrekken in het extreme. Het leven is niet zwart-wit. Ik vraag niet om doodzwijgen, maar wel om een normaal gebruik ervan, en niet om elke scheet. Dan is het een zwaktebod, zoals nu ook door Van Gogh.
Dit zijn gewoon verschrikkelijk accurate to-the-point omschrijvingen van bepaalde mensen. En zeker geen beledigingen, als je het tenminste vergelijkt met de ranzigheid die Van Gogh zelf naar het hoofd geslingerd krijgt.quote:"zalvend glijmiddel", "likkende deurmat".
Dat heeft 0,0% te maken met gedachtegoed, en het is en blijft een belediging die nergens op slaat.
Bij Fortuyn vond ik het wel leuk, maar eigenlijk gewoon nergens op slaan. Nu vind ik het nog leuker, omdat Van Gogh het ook nog eens toepast op mensen die pretenderen allesbehalve nazi te zijn, en bovendien ook nog eens erg toepasselijk, omdat deze mensen wel degelijk nazi-trekjes vertonen.quote:Je vond de WO2-vergelijkingen destijds met Fortuyn ook wel leuk? Lekker onfatsoenlijk toch? We moeten het immers niet doodzwijgen...
Nu ben jij de selectieve lezer, aangezien ik die geconstateerde fout juist aangeef in mijn vorige post. En je geeft ook aan dat NSB aan de holocaust verwante is, dus waar zit het selectieve lezen nu? Collaboratie bij de holocaust is een misplaatste beschuldiging van Van Gogh, en met die ongenuanceerde en onfatsoenlijke beschuldiging heeft hij het niet bij het rechte eind. Dat hij het bij het rechte eind zou hebben bij anderen zaken (wat ik ten zeerste betwijfel), doet niet ter zake hierbij.quote:Op zondag 15 augustus 2004 18:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij bent echt de koning van het selectieve lezen.
Het gaat om het NSB-etiket op Dittrich, die beschuldigt wordt van collaboratie . Een nazi-etiket op Jahjah gaat me te ver, want zo effectief is hij niet. Z'n doelstellingen zijn echter vergelijkbaar, vrees ik.
Dat Dittrich een meeloper is, staat voor mij vast.
NSB slaat op collaboratie en meelopen, niet direct op de holocaust, hoewel het uiteraard een verwante term is. Maar niet exact hetzelfde.
Hij is ongenuanceerd en vaak onfatsoenlijk, maar heeft het vaak wel bij het rechte eind.
Ik zie het al, je snapt er niets van.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Van Gogh is erg amusant, daardoor is hij juist niet serieus te nemen. Die diepere lading is dat hij een liberale politicus linkt aan landverraad in een genocide-oorlog, gecombineerd met uiterst zielige persoonlijke beledigingen die niets meer met een politiek debat te maken hebben.
"Collaboratie", dus heulen met de vijand, heeft niets te maken maken de holocaust. Alleen nu personen het koppelen aan de NSB, krijgt het een bizarre lading. Hoewel Van Gogh zeer onfatsoenlijk te keer gaat tegen de D66 voorman, heeft hij beslist gelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:13 schreef Sidekick het volgende:
Nu ben jij de selectieve lezer, aangezien ik die geconstateerde fout juist aangeef in mijn vorige post. En je geeft ook aan dat NSB aan de holocaust verwante is, dus waar zit het selectieve lezen nu? Collaboratie bij de holocaust is een misplaatste beschuldiging van Van Gogh, en met die ongenuanceerde en onfatsoenlijke beschuldiging heeft hij het niet bij het rechte eind. Dat hij het bij het rechte eind zou hebben bij anderen zaken (wat ik ten zeerste betwijfel), doet niet ter zake hierbij.
Nou nou het is wat heh?quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]![]()
En er werden ook helemaal geen Joden verlinkt door NSB'ers om naar een concentratiekamp te worden gebracht.quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
"Collaboratie", dus heulen met de vijand, heeft niets te maken maken de holocaust.
Jawel, maar dat heeft er in dit verband gewoon niks mee te maken.quote:Op zondag 15 augustus 2004 21:39 schreef Sidekick het volgende:
En er werden ook helemaal geen Joden verlinkt door NSB'ers om naar een concentratiekamp te worden gebracht.
Ik wilde zeggen dat jij de column van Van Gogh niet goed gelezen hebt.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:13 schreef Sidekick het volgende:
Nu ben jij de selectieve lezer, aangezien ik die geconstateerde fout juist aangeef in mijn vorige post. En je geeft ook aan dat NSB aan de holocaust verwante is, dus waar zit het selectieve lezen nu? Collaboratie bij de holocaust is een misplaatste beschuldiging van Van Gogh, en met die ongenuanceerde en onfatsoenlijke beschuldiging heeft hij het niet bij het rechte eind. Dat hij het bij het rechte eind zou hebben bij anderen zaken (wat ik ten zeerste betwijfel), doet niet ter zake hierbij.
Ik kan me hier heel goed in vinden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
"Collaboratie", dus heulen met de vijand, heeft niets te maken maken de holocaust. Alleen nu personen het koppelen aan de NSB, krijgt het een bizarre lading. Hoewel Van Gogh zeer onfatsoenlijk te keer gaat tegen de D66 voorman, heeft hij beslist gelijk.
Dit soort meeloperij is echt niet gewenst. Het laat weer duidelijk zien dat D66 liever van het conflict wegloopt dan het aangaat. JahJah is geen Nazi, zelfs met dezelfde denkbeelden is hij verre van dat, gezien het totaal mislukken van zijn politieke carrière.
Dit vind ik een diepe afgang van D66 dat deze zich gewillig toont jegens een figuur wiens enige gave grootspraak is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |