ik heb niks met "Hem"quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:38 schreef There_is_only_One het volgende:
Ik had eigenlijk een beter antwoord verwacht dan dit. God is ook de Schepper van de natuurwetten. God hoeft zich dus niet te houden aan de natuurwetten. "Hij" houdt deze in stand en veranderd ze wanneer "Hij" wil. Wonderen zoals het splijten van de zee, laten zien dat God deze wetten overstijgt. Hij kan ze toepassen, veranderen, vervormen zoals "Hij" wil.
De mens heeft dan ook geen vleugels !quote:Dat zeiden ze ook over de mens.
Hoe weet jij dat dat niet logisch is ?quote:De wetenschap laat zien dat je nooit nooit moet zeggen. Het is ook niet logisch dat dit gigantische, extreem goed geordende, prachtige en complexe heelal uit een punt is voortgekomen.
Jaja.....Tsjetsjeniė maakt ook zo'n zeer kleine deel uit van "superpower" Rusland (met haar atoomwapens en technologie). Daar kunnen ze hen blijkbaar ook niet zo gauw omleggen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat jij nog niet eens a kan zeggen voordat je bent omgelegd. met je grote bek en maar 5% aanhang.
Precies, dat is ook wat ik bedoel. ik heb dan ook recht om de nederlandse cultuur belachelijk te maken of te beledigen "learn to live with it". Ik heb ook het recht om het atheisme of humanisme belachelijk te maken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:40 schreef Tarak het volgende:
hoe kwetsend en zinloos misschien ook, elke religie mag hier beledigd en belachelijk gemaakt worden, ook de Islam. Dat heet vrijheid van meningsuiting, "Learn to live with it" en de achterliggende waarden te begrijpen in plaats van reactionaire taal uit te slaan.
Echt goed van je dat je opkomt voor je geloof en dat je sommige hier een spiegel voor houd. Inderdaad een beetje vreemd om te denken dat geld of bezittingen het gene is waar het in het leven om draait (laat staan dat, dat je nu echt gelukkig maakt) , maar ach ja...ieder zijn ding niet?quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:24 schreef There_is_only_One het volgende:
[..]
Wrong. Je bent een materialist, dat is duidelijk. In die landen hebben ze ook dat soort dingen. Of wat dacht je van de vele rijke saudiers, egyptenaren, marokkanen, turken enz die hun geld inzetten voor het geloof. Of wat dacht je van mij, en vele andere in het rijke westen. Hebben wij geen auto's, koelkasten enz.? Nee, integendeel, materialen die wij in bruikleen krijgen in dit leven (immers we worden naakt geboren en gaan dood zonder iets van onze bezittingen mee te nemen) zal ons God niet doen vergeten. Jij daarentegen hebt je ziel goedkoop verkocht voor spullen die een illusie zijn.
Ik heb ook niks met jou atheistische gedachte over deze zaken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:44 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
ik heb niks met "Hem"
Je weet wat ik bedoel, gebruik dus niet je domheid over dit gegeven als argument.quote:De mens heeft dan ook geen vleugels !
Oeps de rollen zijn opeens omgekeerd.quote:Hoe weet jij dat dat niet logisch is ?Dat we het niet begrijpen betekent niet dat het niet logisch is !
Prachtig wanneer de waarheid naar buiten komt. Dus ik ben nog steeds een "gast". Dit is precies de reden waarom integratie niet lukt. Jullie blijven ons zien als "gast", dus waarom moeite doen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
als ik bij jou thuiskom (zeg maar te gast) dan ga ik toch ook niet keihard de foto's van jouw grootouders belachelijk zitten maken. rot op uit nederland, als het je hier niet bevalt volgens de huidige culturele normen en waarden.
Niets nieuws onder de zonquote:Op zondag 8 augustus 2004 20:03 schreef There_is_only_One het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met jou atheistische gedachte over deze zaken.
[..]
Ik weet inderdaad wat je bedoelt, maar ik vond jouw vergelijking weer van zo'n onvoorstelbare kneuterigheid dat ik niet verwachte dat jij dacht dat ik daar serieus op ging antwoordenquote:Je weet wat ik bedoel, gebruik dus niet je domheid over dit gegeven als argument.
[..]
Jouw plannen komen vaak wel erg snel "together".quote:Oeps de rollen zijn opeens omgekeerd.heerlijk "i just love it when a plan comes together"
je leest de posts van anderen al meteen met een vooropgesteld wantrouwen. hierbij verlies je soms de inhoud uit het oog.quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:13 schreef There_is_only_One het volgende:
Prachtig wanneer de waarheid naar buiten komt. Dus ik ben nog steeds een "gast". Dit is precies de reden waarom integratie niet lukt. Jullie blijven ons zien als "gast", dus waarom moeite doen.
Wat een potje frustratie !quote:Ten tweede dit is mijn land en jij dient het te verlaten als jij het niet eens bent met de multiculturele samenleving. Opflikkeren hier ga maar naar Australie ofzo waar ze de aboriginals afmaken omdat ze niet "passen" in "hun" land. En je hebt het over de huidige culturele normen en waarden, welke normen en waarden? Het neuken van dieren? Of de normen en waarden waar men het over heeft in de politiek om die weer te doen laten gelden?
ik stel me niet op als gast. Die indruk kreeg je alleen maar omdat ik een andere mening heb dan jij.quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:15 schreef zoalshetis het volgende:
nee je stelt je door je voorafgeaande tekst op als gast.
Dus als ik het niet eens ben met bepaalde zaken moet ik maar vertrekken? Dus ik mag geen kritiek leveren. Ik moet mijn mond houden of opflikkeren. Hmmm....quote:nu moet je niet de rollen gaan omdraaien. je zult zelden van mij een sneer krijgen die ikzelf heb uitgelokt. niet naar je zin hier? er gaan vele vliegtuigen (dagelijks) terug naar waar het wel koek en ei is.
Door zo hard mogelijk domme te dingen te zeggen op fok denken mensen wat dat ze wat zijn,Trouwens praten over het jaar 2100 lijkt me wat voorbarig zolang we de 3de wereld oorlog nog niet gehad hebben.Daarna zullen we verder zien.quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:20 schreef Zjenitha het volgende:
Waarom denkt iedereen hier toch dat ze alles zijn, alles weten van iedereen en daarom ook maar even simpel over de anderen kunnen oordelen. Zo kun je toch geen normale discussie houden, dit is net zo triest als in de politiek. Daar word ook van alles op en neer geschreeuwd en uiteindelijk komt er dan geen oplossing meer.
Voor zover ik weet lijken het Christendom en het Moslim geloof best wel veel op elkaar, het grootste verschil zou toch zijn dat de Christenen zeggen dat Jezus een zoon van god was en dat de Moslims zeggen dat een mens niet de zoon van Allah zou kunnen zijn?
Of klopt dit niet?Zo, nee.....wat is dan werkelijk het grote verschil tussen het Christendom en de Moslims?
Je behoort zelf ook tot deze categorie, en je hebt het niet eens door.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:00 schreef There_is_only_One het volgende:
De islam predikt inderdaad vergevingsgezindheid. Het probleem is dat sommige mensen intolerant zijn en hebben dat niet in de gaten.
...oh, je hebt het WEL door, maar kiest ervoor inteolerant te zijn tegenover sommigen. Intolerantie bestrijden met intolerantie gaat natuurlijk niet werken. Als respect tonen en een dialoog voeren niet helpt dan rest alleen negeren.quote:Daardoor reageer ik weer intolerant ...
Bush is verkeerd bezig, en Bin Laden ook. Tevens ben ik er van overtuigd dat zowel Bush als bv. Saddam Hoesein voor een (groot?) deel beide goede bedoelingen hadden, en beide te dom zijn om in te zien dat het in extrema doorvoeren van hun 'goede bedoelingen' ze steeds verder van hun doelen en idealen afdrijven. De waarheid ligt zoals altijd in het midden.quote:Dat is zo irritant en dom. Net zoals met de oorlog in Irak. Amerikanen laten irakeze krijgsgevangen op tv zien met een wapen tegen hun hoofd. Doen de irakezen dat dan zie je opeens Bush als een dolle hond roepen dat dat ingaat tegen de regels van Genčve. WTF
Zeer gevaarlijke uitspraak. Een eerlijk proces, natuurlijk, maar sommige mensen zijn dat niet waard: die vragen er gewoon om. Mensenrechten, natuurlijk, behalve voor terroristen: die respecteren zelf ook de mensenrechten niet.quote:Maar echt sommige mensen..................die vragen er gewoon om.
Graag gedaan. Ik leer zelf ook van dit soort discussies.quote:Dank je dat je mij van een aantal zaken bewust hebt gemaakt en mij op deze manier corrigeert. Ik zal er rekening mee houden.
Goed punt, en dit geeft aan hoe complex de vrijheid van godsdient is: het is eigenlijk een paradox.quote:Dus..zolang religie en staat gescheiden zijn is alles pikobello? Is het niet zo dat elke politieke partij een ideologie aanhangt? Kerk en staat kun je scheiden, maar geloof en staat niet. Secularisme is de politieketak van het atheisme/humanisme. Deze zijn nu duidelijk aan de macht. (...) Alles wat met het geloof te maken heeft wordt kapotgemaakt of onderdrukt door deze politieke vorm.
De grootse partij en de ministerpresident zijn christelijk, dus deze mening deel ik niet. Bovendien al was dat niet zo dan ben ik het nog niet eens met jouw visie; in de praktijk is het zo dat in Nederland verschillende religies en geloofsovertuigingen bestaan, en om die allemaal zoveel mogelijk tegemoet te komen zullen specifieke en conflicterende religieuze wetten niet in de nederlandse wet worden opgenomen. Het recht op bijzonder onderwijs bijvoorbeeld is juist niet een atheļstisch/humanistisch recht. Andere wetten (gij zult niet stelen) zijn regelrecht terug te leiden naar zowel religies als humanisme.quote:De atheisten/humanisten zijn nu aan de macht
Waarom misbruik? Stel dat de islam in de regering aan de macht kwam, zou die dan niet haar macht 'misbruiken'?quote:... en misbruiken die macht net zo als de kerk vroeger.
De aanhangers van het ene geloof hanteren hun eigen wetten (zie volgens mij nu ook canada waar een discussie is dat moslims gedeeltelijk hun eigen wet willen invoeren mbt. tot oa. recht va vrouwen ed). Dit is ook in andere staten het geval. De wetten in het midden oosten zijn grotendeels gebaseerd op het geloof.quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:20 schreef Zjenitha het volgende:
Of klopt dit niet?Zo, nee.....wat is dan werkelijk het grote verschil tussen het Christendom en de Moslims?
quote:Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
En wij ook
haha geweldig! je kent zeker dus de islam totaal NIET!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:11 schreef Pinobot het volgende:
Ik ben geen Christen maar mischien wordt ik moslim. Is trouwens een wat geloofwaardige geloof zonder dat Jezus-figuur.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:07 schreef Morghodius het volgende:
Mohammed's Believe It or Else!
http://davidsonpress.com/islam/index.htm
lees die strip maar eens over moerhamiet
Jij noemt kinderen die zonder hersens worden geboren (als voorbeeld )onderdeel van dit extreem goed geordende, prachtige en complexe heelal?quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:38 schreef There_is_only_One het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk een beter antwoord verwacht dan dit. God is ook de Schepper van de natuurwetten. God hoeft zich dus niet te houden aan de natuurwetten. "Hij" houdt deze in stand en veranderd ze wanneer "Hij" wil. Wonderen zoals het splijten van de zee, laten zien dat God deze wetten overstijgt. Hij kan ze toepassen, veranderen, vervormen zoals "Hij" wil.
[..]
Dat zeiden ze ook over de mens.
De wetenschap laat zien dat je nooit nooit moet zeggen. Het is ook niet logisch dat dit gigantische, extreem goed geordende, prachtige en complexe heelal uit een punt is voortgekomen.
je gelooft dus werkelijk in de voorspellende waarde van de bijbel ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:10 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik denk wel eens dat het Islamietischme (?) wel eens het grote beest ofzoiets kon wezen wat in Openbaringen staat, de grote antichrist.
En dat die taferelen dan ook uit gaan komen.
Ik krijg echter "kan pagina niet vinden".quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:07 schreef Morghodius het volgende:
Mohammed's Believe It or Else!
http://davidsonpress.com/islam/index.htm
lees die strip maar eens over moerhamiet
ik heb gehoord van een moesliem dat het onmogelijk is om een strip film serie of wat dan ook van moerhamiet te maken omdat er een vloek op rust
nou die strip staat anders mooi online hoor![]()
al jaren zelfs![]()
Als de verhaaltjes van de bijbel niet verzonnen waren, was er ook geen islam. Waar heeft de "profeet" Mohammed anders zijn ideeen van daan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:10 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik denk wel eens dat het Islamietischme (?) wel eens het grote beest ofzoiets kon wezen wat in Openbaringen staat, de grote antichrist.
En dat die taferelen dan ook uit gaan komen.
En nee, ik ben niet kerkelijk, maar heb wel een grote algemene interesse....
war doesn't decide who is right, only who is left...quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:47 schreef Zjenitha het volgende:
Hopenlijk heeft de mensheid dan eindelijk door dat oorlog voeren heel slecht is en dat daarbij nooit een verliezer en een winnaar zijn.![]()
Van Allah, middels de engel Gabriėlquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als de verhaaltjes van de bijbel niet verzonnen waren, was er ook geen islam. Waar heeft de "profeet" Mohammed anders zijn ideeen van daan.
altijd goed om dat nog even te benadrukken !quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
“En hij (de boodschapper) spreekt niet naar eigen begeerte.” (Koran:53:3)
Ik doe niet veel dingen zonder meer af als onzin. En al helemaal niet omdat het een slecht imago heeft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:25 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
je gelooft dus werkelijk in de voorspellende waarde van de bijbel ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |