abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21089372
Toen ik een jaar of 4 was woonde ik in Zaandam het was 1974.Die avond regende het heel hard en ik mocht savonds buiten spelen van mijn ouders, lekker ravotten in de plassen met me regenpakkie aan en me driewieler.Ik weet nog dat ik het heel erg naar mijn zin had lekker dansen in het water voor het huis, maar plotseling begon het te onweren.Ik zag een hele donkere wolk aankomen en hoorde ineens een hele donkere en strenge stem die zei "Je moet naar binnen gaan",dus wat deed ik, ik nam het advies aan.Ik weet nog dat ik aanbelde en me moeder me oppakte bij de deur en plotseling de bliksem insloeg op de plaats waar ik gespeeld had.Ik wil dus aan jullie vragen hebben jullie ook ervaring met dit soort dingen(of meegemaakt).Hoe kan ik die stem thuis brengen??.
pi_21089661
wazig verhaal, heb ik nou nooit...
Misschien je vader die boven de ramen aan het dicht doen was en naar buiten riep?
pi_21089672
Of iemand die z'n hond uitliet? gewoon toeval denk ik
pi_21089711
nee hoor wtf-010 er was helemaal niemand zelfs mijn pa niet.
pi_21089884
Dat je dat nog weet, newsman! Dan heeft het op zeker een diepe indruk achtergelaten.

Maar, wat denk je er zelf van? Had je hetzelfde gevoel als in die kerk (jouw andere topic en ja, ik stalk jou )?

Ik heb zelf ook weleens een voorgevoel (heel onbewust), maar hoor daar nooit zo duidelijk een stem bij. Soms wel eens in het moment tussen waken en slapen, maar nooit op klaarlichte dag .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_21090275
Leuke reactie Morwen, mag je graag heb veel gezien in het leven, ik blijf om de tijd posten.Ze zeggen altijd geef nooit je geheim weg.
pi_21090365
Heb ik ook eens gehad. 3 jaar geleden wilde ik met de scooter weg. Ik reed uit mijn schuur en ga meestal met flinke snelheid de hoek om. Die dag hield iets (een hand?) mij tegen zodat ik eerst rustig om de hoek ging kijken. Reed er een mongool met zijn auto met 120 door mijn straat heen (waar je maar met 30 mag) Als ik de hoek om zou zijn gegaan zoals ik altijd deed, werd ik hoogst waarschijnlijk onderschept en had het misschien niet na kunnen vertellen.....
pi_21090424
Toeval denk ik dan altijd aan. Bij onweer denk je automatisch dat je naar binnen moet gaan. 1 op de 1000000 keer gebeurd er wat en dat onthoudt men dan, terwijl die stem er de andere 999999 keer naast zat.

Het leven kan zo simpel zijn.
pi_21090468
eliminator20 je hebt geluk gehad net als ik toen ik 5 werd wilden mijn ouders met mij naar de rondvaart boot.Bleek het zo te zijn dat er een vent achter het stuur zat die niet leek te beschikken over een rijbewijs.Ik zat voor aan op het zitje, ben ik terecht gekomen onder een auto, me pa werd toen zo maf dat hij de auto heeft opgetild aan de voorkant.Maar ja de autoos in mijn tijd waren ook echt heel anders.Bedankt voor je reactie eliminator20.
pi_21090502
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:12 schreef Steijn het volgende:
Toeval denk ik dan altijd aan. Bij onweer denk je automatisch dat je naar binnen moet gaan. 1 op de 1000000 keer gebeurd er wat en dat onthoudt men dan, terwijl die stem er de andere 999999 keer naast zat.

Het leven kan zo simpel zijn.
uhhhhhhhh hoe lang is een centimeter.
pi_21090530
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:21 schreef newsman het volgende:

[..]

uhhhhhhhh hoe lang is een centimeter.
1/100ste deel van de standaardmeter die is vastgesteld op de afstand die het licht in 1/299.792.458ste seconde in vacuum aflegd.
pi_21090605
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

1/100ste deel van de standaardmeter die is vastgesteld op de afstand die het licht in 1/299.792.458ste seconde in vacuum aflegd.
nu weet je eigenlijk zelf wel dat je niet thuis bent in dit topic
pi_21090636
Ik heb wel vaker zo´n gevoel maar ik denk dan altijd dat het mijn eigen verstand is........ een oom van mij heeft ooit een wals van 1000 kg opgetild/verschoven omdat mn opa er met zn been onderstond, zelfs de sterkste man van de wereld lukt dat niet
some people call me crazy..... i'm just acting crazy
pi_21090738
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:37 schreef newsman het volgende:
nu weet je eigenlijk zelf wel dat je niet thuis bent in dit topic
Jammer dat je geen argumentatie geeft die in gaat op mijn stukje.
pi_21090866
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:17 schreef newsman het volgende:
eliminator20 je hebt geluk gehad net als ik toen ik 5 werd wilden mijn ouders met mij naar de rondvaart boot.Bleek het zo te zijn dat er een vent achter het stuur zat die niet leek te beschikken over een rijbewijs.Ik zat voor aan op het zitje, ben ik terecht gekomen onder een auto, me pa werd toen zo maf dat hij de auto heeft opgetild aan de voorkant.Maar ja de autoos in mijn tijd waren ook echt heel anders.Bedankt voor je reactie eliminator20.
Fijn dat je zulk begrip toont heb er echt een tijdje mee gezeten. Net zoals wat er met jouw is overkomen zijn er bepaalde dingen die je niet kan omschrijven.

Heb nog meer dingen meegemaakt:

11 jaar geleden (toen mijn zusje 3 was en ik 11) heb ik mijn zusje in een vlaag van verbijstering gered van wisse dood. We stonden in de gang boven en mijn zusje stapt net uit de douche en ik liep toevallig voorbij. Omdat de put verstopt was was een deel van de gang (we hadden zijl) nat was was mijn zusje uitgegleden naast de trap. Ze viel dus naar beneden en in een een vlaag pakte ik haar enkels vast met 1 hand anders was ze met haar hoofd 4 meter naar beneden op een stenen vloer gevallen. Mijn moeder die ook in de badkamer stond heeft alles zien gebeuren, ze zei tegen mij dat ze nog nooit iemand zo snel heeft zien reageren en we stonden echt de hele avond te janken om wat er wel niet hadden kunnen gebeuren als ik haar niet had vastgegrepen.
pi_21091480
mm geloof je in een god?? Ik niet maar als het mij zou gebeuren zou ik er serieus over denken.
pi_21091485
T.S,je moet weten dat sommige alles beredeneren,hun kennis uit boekjes halen wat anderen geschreven hebben,en emotineel nog niet zo goed ontwikkeld zijn,dat wat jij al op jonge leeftijd had met het feit dat je "die stem" hoorde.
want er is meer in het leven dan met treintjes spelen en op bevroren sloten schaatsen........
Refuse/Resist/Innerself
pi_21091511
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 05:30 schreef Im het volgende:
mm geloof je in een god?? Ik niet maar als het mij zou gebeuren zou ik er serieus over denken.
Ik geloof niet in god, maar heb wel vreemde dingen meegemaakt...
pi_21092893
Het zou kunnen dat iemand die ''om je heen was'' het zag aankomen en je heeft gewaarschuwd.
Rauchen kann die Spermatozoen schadigen und schrankt die fruchtbarkeit ein!
pi_21100107
Bagger verwijderd, hou het schoon verder...
pi_21102134
Nee hoor noortje er was niemand bij.
pi_21106998
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:44 schreef newsman het volgende:
Nee hoor noortje er was niemand bij.
Ik heb het wel over geesten en dergelijke he, dat we elkaar niet verkeerd begrijpen
Rauchen kann die Spermatozoen schadigen und schrankt die fruchtbarkeit ein!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:01:36 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21107126
Tja, duidelijk het was God. Miljoenen Afrikanen laat Hij creperen, Duizenden mensen vinden per dag op een schlemielige manier de dood, maar gelukkig vond Hij een gaatje jou te waarschuwen. Laat de Afrikanen maar verekken dacht God. Tijd om newsman te redden!

Het is dat of je bent zo schizofreen als de tering natuurlijk.
pi_21107747
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

fokschaap
pi_21107884
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 05:35 schreef woediewokkie het volgende:
T.S,je moet weten dat sommige alles beredeneren,hun kennis uit boekjes halen wat anderen geschreven hebben,
gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jij en TS die alles direkt begrijpen
quote:
en emotineel nog niet zo goed ontwikkeld zijn,dat wat jij al op jonge leeftijd had met het feit dat je "die stem" hoorde.
inderdaad. heel goed ontwikkeld. als het dergelijk weer wordt gaan ook onderontwikkelde mensen wel eens naar binnen
quote:
want er is meer in het leven dan met treintjes spelen en op bevroren sloten schaatsen........
topics openen op een internet forum ?
fokschaap
pi_21108102
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:29 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jij en TS die alles direkt begrijpen
[..]

inderdaad. heel goed ontwikkeld. als het dergelijk weer wordt gaan ook onderontwikkelde mensen wel eens naar binnen
[..]

topics openen op een internet forum ?
En is er verder nog wat meld het maar ff
pi_21108227
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:36 schreef newsman het volgende:

[..]

En is er verder nog wat meld het maar ff
Ja, nog één ding...ik denk dat je aan een andere verklaring moet denken. Een stem die je hoort kan ook een bepaalde herinnering (bewust of onbewust) zijn aan een eerdere gebeurtenis. Soort pavlov reaktie.
fokschaap
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:41:28 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21108243
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:40 schreef Viola_Holt het volgende:
Soort pavlov reaktie.
Dan rest alleen nog de vraag... Kwijlde je TS toen je de stem hoorde?
pi_21108905
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 01:59 schreef newsman het volgende:
Ze zeggen altijd geef nooit je geheim weg.
Toch zou het wel leuk zijn voor de lezertjes van dit topic als je een tipje van de sluier oplicht . Nu gaat iedereen lopen gissen en lok je met je eigen onduidelijkheid provocerende reacties uit. Ik denk niet dat dat je bedoeling is, dat gebeurt automatisch als je zegt dat je het wel weet maar het liever geheim houd.

Daar is niks mis mee natuurlijk, maar het wordt er niet duidelijker op .

Misschien kan je iets meer vertellen over je eigen idee over die stem? Het zou inderdaad, net als wat Viola_Holt zegt een reactie vanuit jezelf kunnen zijn op een angstige situatie en dat kan zich manifesteren in een stem. Maar het zou net zo goed -als je daarin geloofd - een stem kunnen zijn van buiten jezelf. Wat denk je zelf? Wat was je gevoel op dat moment? Als je dat nog kan oproepen, that is .
Only Human
pi_21109051
Morwen mijn gevoel was op dat moment heel kalm en het idee dat ik goed moest luisteren.Ik heb alles gedaan wat die stem zei heb zon moment overgens nooit meer gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 augustus 2004 @ 23:15:08 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21109071
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 23:14 schreef newsman het volgende:
Morwen mijn gevoel was op dat moment heel kalm en het idee dat ik goed moest luisteren.Ik heb alles gedaan wat die stem zei heb zon moment overgens nooit meer gehad.
Uiteraard kan je je jaren later natuurlijk nog precies de gemoedstoestand voor de geest halen welke je als 4 jarige knulletje had.....

Ik voel wederom een goddelijk fenomeen
pi_21109075
quote:
het is niet dagelijks dat de bliksem inslaat op de plaats waar je nog maar net stond !
fokschaap
pi_21109256
quote:
Hoorde je die stem heel bewust of was het alleen dat ene zinnetje? Met "alles" impliceer dat je meerdere dingen hebt gedaan of was het de combinatie van de stem en je gevoel?

En hoe zie je deze ervaring in combinatie met je ervaring in die kerk? Voelde dat hetzelfde? Als het hetzelfde voelt zou het dezelfde persoon kunnen zijn en was het misschien wel je eigen stem die je waarschuwde. De man in de kerk was voor jouw gevoel immers een oudere versie van jou. Het zou een verklaring kunnen zijn al weet jij dat zelf het beste natuurlijk
Only Human
pi_21109421
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 23:22 schreef Morwen het volgende:

[..]

Hoorde je die stem heel bewust of was het alleen dat ene zinnetje? Met "alles" impliceer dat je meerdere dingen hebt gedaan of was het de combinatie van de stem en je gevoel?

En hoe zie je deze ervaring in combinatie met je ervaring in die kerk? Voelde dat hetzelfde? Als het hetzelfde voelt zou het dezelfde persoon kunnen zijn en was het misschien wel je eigen stem die je waarschuwde. De man in de kerk was voor jouw gevoel immers een oudere versie van jou. Het zou een verklaring kunnen zijn al weet jij dat zelf het beste natuurlijk
Dat is ff goed dat je dat opmerkt morwen ik heb inderdaad ook zon donkere stem, Maar dit is dus echt heel anders als wat ik gezien heb in de kerk, daar kon ik het echt zien.Hier zag ik alleen maar een wolk waarbij ik een stem hoorde.
pi_21109753
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 23:31 schreef newsman het volgende:

[..]

Dat is ff goed dat je dat opmerkt morwen ik heb inderdaad ook zon donkere stem, Maar dit is dus echt heel anders als wat ik gezien heb in de kerk, daar kon ik het echt zien.Hier zag ik alleen maar een wolk waarbij ik een stem hoorde.
Ik denk dat je het visuele aspect wel even kunt laten varen. Die wolk was er gewoon, dat heb je wel vaker als het onweert . En die verschijning in de kerk was er ook, dat heb je zelf gezien. Het gaat meer om het gevoel wat je had. Was dat hetzelfde?

Op zijn minst kun je het gewoon zien als een innerlijke - dan wel externe - hulp. Waarom zou je het verder willen ontleden (al heeft dat ook zijn charmes )? Jij hebt er baat bij gehad en misschien dat je indertijd wel weet waar de stukjes "horen". Misschien is het gewoon nog ff de tijd niet om alles te weten .
Only Human
pi_21110942
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:29 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

[..]

[..]
gelukkig kom jij nooit buiten en hoef je daardoor niet naar binnen
Refuse/Resist/Innerself
pi_21111094
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:33 schreef woediewokkie het volgende:

[..]

gelukkig kom jij nooit buiten en hoef je daardoor niet naar binnen
huh ? hoe weet jij dat ?
fokschaap
pi_21111176
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 23:45 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik denk dat je het visuele aspect wel even kunt laten varen. Die wolk was er gewoon, dat heb je wel vaker als het onweert . En die verschijning in de kerk was er ook, dat heb je zelf gezien. Het gaat meer om het gevoel wat je had. Was dat hetzelfde?

Op zijn minst kun je het gewoon zien als een innerlijke - dan wel externe - hulp. Waarom zou je het verder willen ontleden (al heeft dat ook zijn charmes )? Jij hebt er baat bij gehad en misschien dat je indertijd wel weet waar de stukjes "horen". Misschien is het gewoon nog ff de tijd niet om alles te weten .
Nou Morwen wat komt komt wel.Ik weet iedergeval hoe ik eindig lachend ergens en dan weet ik alles.Leven is toch al fake dus, daarna mag iemand anders het doen heb ik mooi rust.Trouwens zie je op de volgende aarde.

Ze vragen om abel, maar kain komt
pi_21111665
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:41 schreef newsman het volgende:

[..]

Nou Morwen wat komt komt wel.Ik weet iedergeval hoe ik eindig lachend ergens en dan weet ik alles.Leven is toch al fake dus, daarna mag iemand anders het doen heb ik mooi rust.Trouwens zie je op de volgende aarde.

Ze vragen om abel, maar kain komt
Ik ben niet zo thuis in het Christelijke geloof eigenlijk Hoe zat dat nou met Caïn en Abel? 1 van de 2 deed zich voor als de ander, toch?

In mijn opinie is er geen andere aarde.........what you see is what you get. Ik denk dat je geestelijk wel degelijk in "andere" werelden kan komen, maar die zijn net zo werkelijk of onwerkelijk als waar je nu bent. De Hemel en de Hel creëer je zelf, denk ik, al ben ik zeer gefascineerd door een mogelijke hogere kracht of wezen.
Only Human
pi_21111845
Caiin was de oudste zoon van adam en eva en abel was zijn tweeling broer:abel was een schaapsherder en offerde zijn lam aan god.Cain was een boer en hield van landbouw en zijn zegen werd nooit verhoord over zijn offers, Daarbij moest cain en abel hun vrouwen uitkiezen, hahahah abel was beter.Cain en Abel waren dus de pleegzonen van god.De rest vind je in genesis Morwen.

Cain vermoorde abel met een stuk hout, omdat hij jaloers was.

[ Bericht 4% gewijzigd door newsman op 07-08-2004 01:33:17 ]
pi_21112020
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:01 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik ben niet zo thuis in het Christelijke geloof eigenlijk Hoe zat dat nou met Caïn en Abel? 1 van de 2 deed zich voor als de ander, toch?
Nee, dat was bij Jacob en Esau
fokschaap
pi_21112625
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:10 schreef newsman het volgende:
Caiin was de oudste zoon van adam en eva en abel was zijn tweeling broer:abel was een schaapsherder en offerde zijn lam aan god.Cain was een boer en hield van landboud en zijn zegen werd nooit verhoord over zijn offers, Daarbij moest cain en abel hun vrouwen uitkiezen, hahahah abel was beter.Cain en Abel waren dus de pleegzonen van god.De rest vind je in genesis Morwen.

Cain vermoorde abel met een stuk hout, omdat hij jaloers was.
Ik heb het verhaal gelezen en snap niet helemaal wat dat met jou te maken heeft of met jouw ervaring. En hoezo was Abel beter, dan? Kan jij daar wel over oordelen?

Jaloezie is een hele normale emotie, afgunst niet. Ik herken veel van mezelf in Abel, maar dat is een ander verhaal (R&P-materiaal me dunkt) . En dit topic neigt nu ook meer naar WFL, denk ik.

Jij wilt de geloofskant op, denk ik, newsman? Niks mis mee, maar iets anders dan TRUTH, denk ik?
Only Human
pi_21112876
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:17 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Nee, dat was bij Jacob en Esau
O, ok

Die namen zeggen me niks, maar het zou zomaar kunnen, hoor. Ik heb niks met namen en nog minder met mensen waar ik nooit mee geknikkerd heb .

* Morwen gaat morgen ook dat verhaal opzoeken en proberen haar zieltje te redden
Only Human
pi_21113293
Wat denkje Morwen in de hemel zijn geen kerken.
pi_21113430
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 02:43 schreef newsman het volgende:
Wat denkje Morwen in de hemel zijn geen kerken.
Jij wilt weten wat ik denk? Dat is een levenstaak, newsman . En ik weet niet of er kerken zijn in de hemel. Ik denk dat ze er zijn als jij dat wenst. De hemel is imo namelijk een plek waar je nu al kunt zijn als je dat wilt, de hemel is namelijk wat je er zelf van maakt. Maar dat is puur wat ik denk, niet wat ik weet. Al heb ik wel wat ervaringen gehad die eraan "geroken" hebben .
Only Human
pi_21113471
wat heb je dan meegemaakt Morwen.
pi_21113560
I will show you mine if you show me yours .

Ofwel: Jij eerst, dat is wel zo netjes .
Only Human
pi_21185110
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, duidelijk het was God. Miljoenen Afrikanen laat Hij creperen, Duizenden mensen vinden per dag op een schlemielige manier de dood, maar gelukkig vond Hij een gaatje jou te waarschuwen. Laat de Afrikanen maar verekken dacht God. Tijd om newsman te redden!

Het is dat of je bent zo schizofreen als de tering natuurlijk.
Als er een God zou bestaan, zou dat zijn voor iedereen. En tja, die miljoenen afrikanen, die zullen wel iets verkeerds gedaan hebben, zodat zij niet kunnen rekenen op gods hulp.
pi_21185204
gezond verstand van je moeder en stom toeval. Verder niets.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 01:49:33 #50
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_21198301
Och, ik heb dat soort dingen ook wel eens gehad. Als ik er over nadenk kom ik bij 3 mogelijkheden uit: 1) het is/zijn m'n guardian angel(s), 2) ik ben het zelf.. ander deel van m'n psyche of m'n overziel ofzo.. of 3) het is iets anders. Maar wat het ook is maakt niet uit, t heeft er wel voor gezorgd dat ik nu nog leef dus het lijkt me maar het beste om mocht dat stemmetje ooit nog wat zeggen om het advies maar weer op te volgen heh
There is consciousness in all things.
pi_21198912
Heb al in meer topics gehad dat afrikanen geen hulp krijgen van god, o nee waarom werd Mandela president, Ja en de rest dat is gekomen door het menselijk handelen.Jochies die rolexen willen kopen ooh lever jij diamanten iedereen trapt erin tis zogenaamd democratich dat is het ook zeker.

Maar nu weer ff ontopic Aub.Als jij het beter kan als god ga ze helpen geef water in de woestijn.
pi_21199295
Wat ik zo begrepen heb van een mogelijke God of hoger Wezen, is dat er geen verschil is. Dus waarom zou newsman minder of meer hulp krijgen als een ander?

Is dat geen waarde-oordeel? Waarom zou het ene levende wezen meer of minder waard zijn dan een ander? Als er een God bestaat dan maakt hij of zij geen onderscheidt, maar is alles gewoon zoals het is en zoals het moet zijn.

Eerlijk of oneerlijk? Mwah, het is maar net hoe je het bekijkt, denk ik
Only Human
pi_21203416
Hoi TS,

Ik heb ik het verleden talrijke van dit soort zaken mee gemaakt, vele daarvan worden nu pas duidelijk voor mij, doordat ik voor mezelf een model heb weten te creëren waarin vele van dit soort ‘gevallen’ te plaatsen lijken, een universeel model waarin ik uitga dat ik zelf een schepper ben en overal zelf voor verantwoordelijk ben. Vanuit dit model komen ervaringen en kennis samen en worden versmeed tot een innerlijk weten, niets rationeel verklaard, slechts een innerlijk weten welke zegt dat iet waar is of niet waar is. Uit (recente) ervaringen van afgelopen jaren ben ik me meer bewust geworden als mens en ben tot de conclusie gekomen dat ik een mooi wezen ben met vele (onontdekte) mogelijkheden.
Het volgende verhaaltje vloeit voort vanuit mijn eigen inzichten in wie ik ben….

Vele lagen van bewustzijn maakt jou tot mens, er is niet slechts een laag, maar er bestaan vele lagen waarin je je bewust of onbewust beweegt, deze lagen zitten allen gekoppeld aan jou werkelijkheidsbeleving. Een stem zoals beleeft in het beschreven topic heeft veel van doen met zo een bewustzijnslaag. Communiceren is op vele lagen en niveaus mogelijk, je bent meer dan je bewust denkt te zijn. Het hogere aspect van jezelf heeft als het ware een groot ‘voorspellend’ vermogen.
Je bent in staat met vele aspecten van jezelf in contact te treden. Vele hiervan zijn zeer bekend voor jou, omdat je ze dagelijks aanspreekt, dit noem jij jou persoonlijkheid, of subpersoonlijkheden. Vele van deze persoonlijkheden opereren vanuit andere perspectieven. Er zijn echter persoonlijkheden of aspecten van jezelf waar je niet zo vaak mee te maken krijgt, doordat de werkelijkheid zoals jij hem beleeft, situaties creëert waarin jij telkens beroep doet op dezelfde aspecten. Tot het moment waarop zich een situatie in jou werkelijkheid voordoet welke afwijkt van jou gangbare werkelijkheid. Zo een afwijkende werkelijkheid kan een reactie nodig hebben van een aspect van jezelf waar je je nog niet eerder gewaar van was. Vele mensen doen dit soort zaken af als iets dat buiten zichzelf plaats vindt.
Wat is er nog veiliger dan jezelf naar de aarde zenden om ervaringen op te doen, waarbij je jezelf vanuit andere bewustzijnslagen controleert en in de gaten houd. Je let op jezelf, je bent zelf jou eigen hoeder, je bent zelf jou eigen leermeester, jou eigen gids. Leer de diverse aspecten van jezelf kennen en je zult spoedig tot de ontdekking komen dat je een groots wezen bent.
De vermanende stem was de stem van jezelf, de stem van een bewustzijnstoestand welke werd aangesproken om in actie te komen op het moment toen jou werkelijkheid dit van jou verlangde.
Je drukte op een knop die je nog nooit eerder had ingedrukt. Zo zijn er nog vele knoppen in te drukken welke nog nooit zijn ingedrukt, denk niet meteen aan iets wat buiten jezelf plaats vind, er zullen in de nabije toekomst vele nieuwe knoppen ingedrukt worden, waarbij diverse nieuwe, nog niet eerder ontmoete aspecten van jezelf ten tonele zullen verschijnen. Maak kennis met jou volledige IK.

Beste TS, dit is niet DE waarheid, slechts een waarheid, haal er uit wat voor jou van belang is, of kan zijn. Wanneer dit niet aansluit met jou denkwijze, leg deze visie dan met respect naast jou neer.

Groet YG
pi_21211460
Als baby van 1 jaar hing ik aan het balkon met mijn hoofdje naar beneden op de tweede etage....
Mijn moeder zat in de keuken en heeft me over de reling naar binnen getrokken...
Nu vertelde mijn moeder dat iemand haar influisterde dat ze naar me moest komen kijken!

Toen ik 2 jaar was ben ik in het zwembad gesprongen terwijl mijn vader de zwembandjes opblies, mijn moeder zat in de voortent ( stuk van het zwembad af ) en weer hoorde ze iemand influisteren dat ze naar me moest komen kijken!

Het kan een beschermengel zijn, maar het kan ook die moederintuitie zijn...
Ik hoop dat eerste, want daar geloof ik heilig in...
pi_21216144
hallo yourgardian

Heb ff zitten genieten van je verhaal en in vele dingen kan ik mezelf vinden, en inderdaad ik denk dat ik nog veel meer ervaringen krijg binnenkort.

thanks newsman.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:18:57 #56
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_21271070
Ik geloof ook zeker dat er nog "iets" is. Ik geloof niet in 1 god maar wel in meerdere hogere machten. En dat de een wel een waarschuwing meemaakt en een ander nooit heeft naar mijn mening te maken met het zogenaamde zesde zintuig of hoe je het ook noemen wilt.
Overigens irriteer ik me nogal aan bepaalde "grapjassen" hier, 1 in het bijzonder. Wat doen die dan bij dit topic? Gewoon idd geen aandacht aan geven en hopelijk zoeken ze dan ergens anders hun vertier.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
pi_21274016
Ket_Ais ik geloof zelf in god maar heb god nog nooit gezien, maar ik geloof ook in het zogenaamde gevoel en ontdek steeds meer dingen.Kijk het zou wel leuk zijn als er maar een macht was die alles dreef, maar ik kan het ook niet met zekerheid zeggen.Alleen als ik bijvoorbeeld wel is bid, dan ga ik in een soort trance tot dat ik allemaal warmte voel in me lichaam en dan pas ga ik praten bijvoorbeeld.Ik ben dus zelf katholiek maar vind dat mijn geloof en mijn kerk een beetje verziekt is door priesters die meer hebben aan lichamelijke behoeften dan geestenlijke.Ik bedoel het recentelijk optreden van beplaade priesters in Oostenrijk.Ik heb bijvoorbeeld geen voorstelling van god is die jong is die oud, ik weet het echt niet.Maar Ket_Ais misschien ontdek jij ook nog wat, wat ik niet wist geef het dan aub ff door.

Dank voor je reactie Ket-Ais.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:10:02 #58
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_21284687
@Newsman: je hebt gelijk dat sommige figuren het lekker kunnen verzieken. Dan krijgen de meesten weer een verkeerd/negatief beeld. Dat is jammer.
Iedereen heeft weer een ander idee over wat er buiten ons wereldje omgaat. Dat vind ik juist wel boeiend. Niemand kan het met zekerheid goedhebben. Maar goed ook. Als we ooit weten wat daarboven allemaal gebeurd is de magie er ook wel weer af en zijn er zat lui die misbruik gaan maken. Het onbekende, dat intirgeert juist, en wie weet komen we er na onze dood wel achter. Ik vind de serie Dead like me trouwens heel erg leuk uitgewerkt. Ik vind het leuk om daarin te geloven, meerder hogere machten die als het ware in een strijd zijn met elkaar.
pi_21285719
Maar Ket-Ais volgens de boeken is dat gevecht ook gaande tussen het goede en het kwade, het licht en het duister.Lucifer tegen god en andersom terwijl heel vroeger lucifer de favoriete engel was van god.Maar hoe het daar toe gaat en hoe groot of hoe klein het is ik kan er geen schatting van maken.
  zondag 15 augustus 2004 @ 11:29:27 #60
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_21298879
Dat weet ik newsman, ik was misschien dan niet zo duidelijk. Ik bedoel idd het gevecht tussen goed en kwaad, maar ook meerdere goede krachten die samenwerken/tegenwerken en meerdere kwade krachten die samenwerken/tegenwerken en onafhankelijke krachten zeg maar. Dat denk ik omdat er zoveel paranormale gebeurtenissen in de wereld zijn, waarvan ik vaak geen verband zie. Elke kracht opereert op zichzelf is dan mijn persoonlijke conclusie. Ik vind het nogal moeilijk om uit te leggen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')