Okee, misschien voor die tijd zitten er wel een paar aardige special effects in, maar het verhaal is echt drie keer niets. En mocht het zo zijn dat je er dan heel abstract tegen aan moet kijken dan denk ik dat 80% van de kijkers nog niet begrijpt waar 't 'm nu om gaat.
Oh, ja... Ik heb zeker medelijden met degeen die de film in de bioskoop heeft gezien. Je moet daar toch echt met tuitende oren naar buiten zijn gekomen. Futuristisch geluidje misschien, maar geef mij dan maar de hedendaagse muziek.
Nee, voor mij dus niet de moeite van het kijken waard geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 23-08-2001 23:49]
quote:Wie zijn die andere 20%?
Op donderdag 23 augustus 2001 23:47 schreef panacea het volgende:
niet alle films worden gemaakt voor 80% van de kijkers.
Anyway, ik hoor van mensen dat je het boek moet lezen om chocolade van de film te kunnen maken, wat ik dus eigenlijk slecht vind van de film, want waarom is ie dan gemaakt?
Of 't is een soort companion van het boek.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 24-08-2001 00:22]
Vooral het gebruik van geluid/muziek was erg goed gedaan. Het is inderdaad geen standaard film, je moet wel net van dat soort films houden om em leuk te vinden.
Helaas valt het verhaal een beetje weg in de film, pas als je de boeken leest wordt het duidelijker. Het origineel: the sentinel, en de boeken 2001, 2010 en 3001 (de derde in de serie, 2064 ofzo wat minder), dan begrijp je pas echt goed waar het verhaal nu eigenlijk om gaat.
P.S., voor de mensen die van dit soort verhalen houden (sci-fi gemixt met meer "diepere" lijnen erin zoals ons bestaan en god e.d.), dan kan ik de Rama series aanraden van Arthur C. Clarke.
En als je deze film niet goed vindt SO WHAT? Er zijn ook zat films die ik niet goed vind, maar daar ga ik toch ook niet over zeuren? Lees eerst het boek maar eens als je het verhaal niet snapt.
quote:Mjah half, deel 2,3 en 4 zijn geschreven door Gentry Lee, maar pas na goedkeuring van Clarke zelf.
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:22 schreef menjo het volgende:
Ja de Rama cyclus is idd zeer cool, vooral het eerste deel. (de andere delen zijn dacht ik niet door Clarke geschreven, al staat zijn naam er wel op)
quote:precies
En als je deze film niet goed vindt SO WHAT? Er zijn ook zat films die ik niet goed vind, maar daar ga ik toch ook niet over zeuren? Lees eerst het boek maar eens als je het verhaal niet snapt.
quote:Precies. Het boek en de film zijn tegelijkertijd totstand gekomen.
Op donderdag 23 augustus 2001 23:54 schreef Theeboon het volgende:Of 't is een soort companion van het boek.
Ik moet zeggen dat ik toch weer genoten heb van die ultra-strakke opnames in dat ronddraaiende ruimtestation. En die mooie beelden met klassieke muziek eronder. Nog steeds actueel (toen zijn tijd vooruit) en nog steeds een genot voor het oog...
Please tell me....
*nieuwsgierig is*
Nokia
[Dit bericht is gewijzigd door Nokia3310 op 24-08-2001 12:00]
quote:Ja "wij" dus! Als je het geen goeie film vind of hem niet snapt, tjsa, sorry maar dikkevetteretenatte pech dan! Wat maakt dat eigenlijk uit? Bovendien is hij ruim 30 jaar geleden gemaakt, dus dat kindjes van nu die allemaal oppervlakkige rotzooi gewend zijn die 20x voor ze is voorgekauwd er geen jeuk aan vinden begrijp ik ook nog wel. Maakt de film overigens absoluut niet minder brilljant, je moet alleen al bedenken hoe kort dit allemaal na de eerste maanlanding is gemaakt. Dat er in de ruimtescenes NIETS is te horen (hallo! reality check, it's thru starwarspiemels!). Dat het over de totale teloorgang van het menselijke wezen gaat. Over (tóen al!) electronische wildgroei waaraan we onszelf hebben onderworpen.
Op donderdag 23 augustus 2001 23:54 schreef Theeboon het volgende:[..]
Wie zijn die andere 20%?
quote:En met jóu kan ik praten (maar dat wisten we al..)
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:28 schreef Smots het volgende:
* Smots vindt 2001 een afgrijselijk mooie film, maar hij is op dit moment ècht ff te gaar om precies uit te leggen waarom.
Ik denk dat ik 'm vanavond maar weer eens ga kijken op DVD...
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:56 schreef kamagurka het volgende:
En zo niet, ga je toch lekker ewoks kijken in return of the jedi (of is die inmiddels ook al te traag?)
Of anders is Independence Day meer iets voor de kijkers die alles voorgekauwd willen hebben...
quote:Pff, ik vond het wel zware kost, en normalitair ben ik daar gek op, maar ik was gister echt supermoe, en dan is de film soms echt moeilijk te volgen. Maar ik heb hem wel helemaal uitgezien en moet misschien de boeken maar eens lezen..
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:28 schreef Smots het volgende:
* Smots vindt 2001 een afgrijselijk mooie film, maar hij is op dit moment ècht ff te gaar om precies uit te leggen waarom.
Ik denk dat ik 'm vanavond maar weer eens ga kijken op DVD...
Overigens kunnen films zo af en toe ook verhelderend zijn hoor. Zo waren er altijd een paar dingen die me niet helemaal duidelijk waren in het spelen van het spel Dune. Maar nadat ik de film gezien had werd me toch iets meer duidelijk over een aantal zaken, dus 't kan wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |