quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:36 schreef Steijn het volgende:
Zal een hoop gezeik voor ééneige-tweelingen opleveren.
Met een identificatieplicht zou je dat probleem niet moeten hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:37 schreef sp3c het volgende:
belangrijkste reden voor mij is de medische voordelen ... als iemand op de straat wordt aangereden dan heb je maar een haar nodig (en toegang tot de database natuurlijk) en je weet precies wie het is en wat zijn medische verleden is en dat is uiteraard handig voor hulpverleners
Dat kan je niet aflezen aan DNA.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:41 schreef nipeng het volgende:
Mensen met "fout" dna kan je dan ook meteen preventief opsluiten.
Meneer volgens uw dna heeft u meer kans om crimineel te worden, we sluiten u op.
Echt wel. Het ontbreken van bepaalde remmingen (wat kan leiden tot moordneigingen, etc) kun je in het DNA terugvinden.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:50 schreef Sidekick het volgende:
Dat kan je niet aflezen aan DNA.
Maar het word ook grotendeels bepaald door het millieu waarin de persoon leeftquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:53 schreef Cheese het volgende:
[..]
Echt wel. Het ontbreken van bepaalde remmingen (wat kan leiden tot moordneigingen, etc) kun je in het DNA terugvinden.
Homo zijn is genetisch??quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:50 schreef Cheese het volgende:
Hartstikke tegen. Met DNA weten ze alles van je. Nu nog niet, maar over een paar jaar wel, als de gen-identificatie klaar is. Of je aanleg tot ziektes hebt (dat willen de verzekeringsmaatschappijen ERG graag hebben), of je homo bent, of je intelligent/dom bent, etc, etc, ALLES!
Tuurlijk het is een combinatie van factoren, maar een genetische component is er zeker.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:00 schreef elby1988 het volgende:
Maar het word ook grotendeels bepaald door het millieu waarin de persoon leeft
ooit gehoord van aanleg??quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En Intelligentie heeft ook niet veel met je DNA te maken.
Inderdaad. Meer door milieu dan door DNA lijkt me.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:00 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Maar het word ook grotendeels bepaald door het millieu waarin de persoon leeft
homo's weet ik niet zeker, fout voorbeeld, maar misschien vinden ze ooit nog een gen(afwijking)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:03 schreef Refragmental het volgende:
Homo zijn is genetisch??
En Intelligentie heeft ook niet veel met je DNA te maken.
Dan ben je wel heel naief als je denkt dat ze nooit in handen komen van commerciele organisaties.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:05 schreef amvanwel het volgende:
Uiteraard zolang de gegevens alléén daarvoor gebruikt wordt.
Ik zeg niet dat het niet gebeurt, ik zeg dat ik er voor ben ALS dat niet gebeurt. Natuurlijk is de kans aanwezig dat deze informatie bij verkeerde partijen terechtkomt. Dat is inderdaad een probleem. Dit zou je op de een of andere manier moeten oplossen. Dit kan bijv. door boetes als gemerkt wordt dat een bedrijf dergelijke gegevens gebruikt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:07 schreef Cheese het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel naief als je denkt dat ze nooit in handen komen van commerciele organisaties.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |