abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:56:30 #51
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21080159
Zou het temaken hebben met de periode van mijn vriendin, dat mijn usericon niet zichtbaar is

Enfin, dan maar Bier (maar die topictitel is ook al zovaak geweest )
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21080184
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:53 schreef methodmich het volgende:
In het park hier is vanavond een Panna-toernooi. Ik ga eens kijken en wellicht, heel wellicht, ook zelf meedoen.
Als lijdend voorwerp?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:58:17 #53
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21080218
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:55 schreef DIGGER het volgende:
En wie is het slachtoffer op de bruiloft morgen?
ik denk de vriendin van Arno Schaap, dat is echt een slachtoffer op de bruiloft van morgen !!!!
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21080257
Arme Bjoro.

Nou, zjroentje, nu wellicht wel. Al die behendige jonge knapen. Maar vroeger speelde ik altijd met vrienden op een veldje en toen waren wij toch wel de sterspelers. We wonnen altijd van oudere jongens die op ons veld kwamen. Maar ja, dat is lang geleden. Veel kilo's geleden ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_21080304
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:55 schreef DIGGER het volgende:
Ik zie de Avatars van Bjoro en Methodmich zonder problemen.

En wie is het slachtoffer of de bruiloft morgen?
Een zeer goede vriendin van mijn vriendin. Zeg maar ongeveer d'r beste.

Zij mag dan ook de hele dag mee, ik mag alleen de huwelijksvoltrekking meemaken en 's avonds op het feest komen. Beetje discriminatie op grond van geslacht, want alleen de dames mogen heel de dag mee. Vriendinnen van de bruid dus. Mijn vriendin mag getuige zijn, is ze blij mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_21080307
Wat is een Panna-toernooi liefurts?
pi_21080383
Ow, een soort stoere naam voor straatvoetbal. Een panna is gewoon wat wij vroeger een poortje noemden, dus de bal door iemands benen spelen.

Maar goed, taal is in beweging. Zo kijk ik niet gek op als over 10 jaar "Hun hebben een grotere auto als ons" volledig geaccepteerd Nederlands is.
www.thuisuiteten.nl
pi_21080387
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Panna: Bal door de benen van de tegenstander spelen
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_21080416
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef methodmich het volgende:

[..]

Een zeer goede vriendin van mijn vriendin. Zeg maar ongeveer d'r beste.

Zij mag dan ook de hele dag mee, ik mag alleen de huwelijksvoltrekking meemaken en 's avonds op het feest komen. Beetje discriminatie op grond van geslacht, want alleen de dames mogen heel de dag mee. Vriendinnen van de bruid dus. Mijn vriendin mag getuige zijn, is ze blij mee.
Typisch krenterig Nederlands, zoiets zou ik zelf absoluut nooit doen, ik geloof dat ik een man of 65 de hele dag meehad, en van onze beste vrienden/vriendinnen was gewoon iedereen er, inclusief partner (indien van toepassing uiteraard).

Ik zou nooit zo gaan lopen schiften mbt het uitnodigen, goeie vriendin van me als getuige gevraagd, hopla, man en kids ook gewoon mee, simpel, je trouwt toch met alles erop en eraan, moet je niet moeilijk doen over de extra kosten van wat meer man mee (bovendien zie je dat (grotendeels) wel weer terug in de cadeaus, dus het financiele aspect vind ik ook geen plausibele reden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:06:12 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21080433
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Panna is een Surinaams woord, het betekent 'poortje' en het gaat er vooral om dat de bal snel tussen de benen van de tegenstander door wordt gespeeld. Als dat lukt maakt de aanvaller een panna. De voetballer die wordt gepasseerd ('gepoort') kan meteen inrukken. Einde verhaal. Dat klinkt simpel, maar dat valt tegen. Er komt heel wat behendigheid aan te pas. Panna wordt gespeeld in een ronde kooi met twee doeltjes. De spelregels zijn simpel: een partijtje tussen twee spelers duurt maar vijf minuten, binnen vijftien seconden moet op de doeltjes van 150 bij 40 centimeter geschoten worden. Gebeurt dat niet, dan is de bal voor de tegenstander.

Panna is echt een rage aan het worden, overal in het land worden toernooien gehouden die veel publiek trekken. Er zijn drie manieren om de partij te winnen: een panna maken, drie keer scoren (bij het maken van het derde doelpunt heeft de maker direct gewonnen) of na vijf minuten voorstaan op de tegenstander.

Lichamelijk contact is verboden en zoals het hoort, beslist de scheidsrechter of er al dan niet een doelpunt of panna is gemaakt. Panna-voetbal wordt snel gespeeld en is daarom aantrekkelijk voor de toeschouwers. De jonge voetballertjes moeten hun hele trukendoos opentrekken om in zo'n korte tijd hun tegenstanders te passeren en te scoren. Volgens de kenners is panna-voetbal typisch Amsterdams, daar wordt het spel ook vaak op kleine pleintjes beoefend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21080448
Ik leer nog bij van jonge hunks in Hools
pi_21080518
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:05 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Typisch krenterig Nederlands, zoiets zou ik zelf absoluut nooit doen, ik geloof dat ik een man of 65 de hele dag meehad, en van onze beste vrienden/vriendinnen was gewoon iedereen er, inclusief partner (indien van toepassing uiteraard).

Ik zou nooit zo gaan lopen schiften mbt het uitnodigen, goeie vriendin van me als getuige gevraagd, hopla, man en kids ook gewoon mee, simpel, je trouwt toch met alles erop en eraan, moet je niet moeilijk doen over de extra kosten van wat meer man mee (bovendien zie je dat (grotendeels) wel weer terug in de cadeaus, dus het financiele aspect vind ik ook geen plausibele reden.
Tja, ben het wel met je eens hoor. Maar goed, ze trouwen nog lekker ouderwets uit huis, dus ze hebben veel kosten in het huis, wellicht dat dat de reden was. Of het feit dat ik en andere partners van die meiden de bruidegom wel eens geplaagd hebben met zijn toekomstige gebondenheid meegespeeld heeft lijkt me stug.
www.thuisuiteten.nl
pi_21080577
Sja kosten in he thuis, ik heb een mega feest gehad, een bomvolle trouwzaal, een dag met enorm veel mensen de gehele dag mee en uiteindelijk was de financiele balans ervan nog positief ook (maar ik moet wel zeggen dat dat voornamelijk kwam van de Italiaanse gasten - nederlanders zijn daarin toch een stuk conservatiever, hebben eerder de 'wat haal ik eruit? dat stop ik dan in de enveloppe' mentaliteit)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_21080705
Precies. Ze hebben wel een enveloppe als cadeautip gedaan. Ik heb dan altijd de neiging een lege te geven of een peper- en zoutstel.
www.thuisuiteten.nl
pi_21080834
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:47 schreef Stpan het volgende:

[..]

Chinese en Koreaanse toetsenborden zijn eigenlijk gewoon Amerikaanse en lokale in 1. Als je op een toetst drukt kun je switchen en dan zit alles gewoon waar het hoort te zitten. (beetje gare uitleg).
Die Turkse vind ik misschien nog het lastigst. De i die geen i is...grrrr.
CTRL+Shift

Maar dat werkte daar niet
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:26:26 #66
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21080846
Mag ik een biertje?

het is eigenlijk te warm om een toernooitje op te zetten
De Narcis van Gabon
pi_21080848
Jee, een VI League team maken is nog best lastig met zo'n budgetbeperking.
www.thuisuiteten.nl
pi_21081120
Zo, ik ga effe off.

Wellicht nog tot later vanavond, als ik geen panna's ga kijken.
www.thuisuiteten.nl
pi_21081258
* Da_Sandman is ook even gaan eten

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21081682
Bluezz en ik gaan water-panna spelen vanavond
  Trouwste user 2022 donderdag 5 augustus 2004 @ 18:20:47 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_21081928
Om een onverklaarbare reden heb ik plots zin in Pannakoeken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:33:03 #72
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21082212
Ik heb wel zin in pannabier
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:47:52 #73
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_21082539
Zo, ik ga Dutchgooner ff opzoeken. Later
A.M.A.B
pi_21082654
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:47 schreef Cart_man het volgende:
Zo, ik ga Dutchgooner ff opzoeken. Later
viel spass in hoogland keientrekker