Als lijdend voorwerp?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:53 schreef methodmich het volgende:
In het park hier is vanavond een Panna-toernooi. Ik ga eens kijken en wellicht, heel wellicht, ook zelf meedoen.
ik denk de vriendin van Arno Schaap, dat is echt een slachtoffer op de bruiloft van morgen !!!!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:55 schreef DIGGER het volgende:
En wie is het slachtoffer op de bruiloft morgen?
Een zeer goede vriendin van mijn vriendin. Zeg maar ongeveer d'r beste.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:55 schreef DIGGER het volgende:
Ik zie de Avatars van Bjoro en Methodmich zonder problemen.
En wie is het slachtoffer of de bruiloft morgen?
Panna: Bal door de benen van de tegenstander spelenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Wat is een Panna-toernooi liefurts?
Typisch krenterig Nederlands, zoiets zou ik zelf absoluut nooit doen, ik geloof dat ik een man of 65 de hele dag meehad, en van onze beste vrienden/vriendinnen was gewoon iedereen er, inclusief partner (indien van toepassing uiteraard).quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Een zeer goede vriendin van mijn vriendin. Zeg maar ongeveer d'r beste.
Zij mag dan ook de hele dag mee, ik mag alleen de huwelijksvoltrekking meemaken en 's avonds op het feest komen. Beetje discriminatie op grond van geslacht, want alleen de dames mogen heel de dag mee. Vriendinnen van de bruid dus. Mijn vriendin mag getuige zijn, is ze blij mee.
Panna is een Surinaams woord, het betekent 'poortje' en het gaat er vooral om dat de bal snel tussen de benen van de tegenstander door wordt gespeeld. Als dat lukt maakt de aanvaller een panna. De voetballer die wordt gepasseerd ('gepoort') kan meteen inrukken. Einde verhaal. Dat klinkt simpel, maar dat valt tegen. Er komt heel wat behendigheid aan te pas. Panna wordt gespeeld in een ronde kooi met twee doeltjes. De spelregels zijn simpel: een partijtje tussen twee spelers duurt maar vijf minuten, binnen vijftien seconden moet op de doeltjes van 150 bij 40 centimeter geschoten worden. Gebeurt dat niet, dan is de bal voor de tegenstander.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Wat is een Panna-toernooi liefurts?
Tja, ben het wel met je eens hoor. Maar goed, ze trouwen nog lekker ouderwets uit huis, dus ze hebben veel kosten in het huis, wellicht dat dat de reden was. Of het feit dat ik en andere partners van die meiden de bruidegom wel eens geplaagd hebben met zijn toekomstige gebondenheid meegespeeld heeft lijkt me stug.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:05 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Typisch krenterig Nederlands, zoiets zou ik zelf absoluut nooit doen, ik geloof dat ik een man of 65 de hele dag meehad, en van onze beste vrienden/vriendinnen was gewoon iedereen er, inclusief partner (indien van toepassing uiteraard).
Ik zou nooit zo gaan lopen schiften mbt het uitnodigen, goeie vriendin van me als getuige gevraagd, hopla, man en kids ook gewoon mee, simpel, je trouwt toch met alles erop en eraan, moet je niet moeilijk doen over de extra kosten van wat meer man mee (bovendien zie je dat (grotendeels) wel weer terug in de cadeaus, dus het financiele aspect vind ik ook geen plausibele reden.
CTRL+Shiftquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:47 schreef Stpan het volgende:
[..]
Chinese en Koreaanse toetsenborden zijn eigenlijk gewoon Amerikaanse en lokale in 1. Als je op een toetst drukt kun je switchen en dan zit alles gewoon waar het hoort te zitten. (beetje gare uitleg).
Die Turkse vind ik misschien nog het lastigst. De i die geen i is...grrrr.
viel spass in hoogland keientrekkerquote:Op donderdag 5 augustus 2004 18:47 schreef Cart_man het volgende:
Zo, ik ga Dutchgooner ff opzoeken. Later
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |