abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:39:58 #176
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21079719
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:37 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ik vraag mij ook af hoe de computermodellen hiermee omgaan.
Die tropische stormen nemen in ieder geval altijd heel veel water mee.
ja inderdaad, goed te zien hier !

Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:42:02 #177
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21079771
Wel veel wind ten westen van de UK. Bij ons blijft het (vooralsnbg) rustig met de wind........

Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:42:30 #178
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21079785
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:27 schreef Oom_Agent het volgende:
De tropische storm Alex heeft een record gebroken. Het is namelijk de zwaarste cycloon die nog 'leeft' op zo'n hoge breedtegraad. Men vraagt zich nu ook af wanneer dat ding gaat afzwakken voordat ie dinsdag hier is ! Hopenlijk neemt ie nog wel af, anders zitten wij met windstoten van 240 km/u (Effe vebetering
Hmmz zo gek hoeft het voor mij ook weer niet
Ik hoop ook dat ie afzwakt.
150 km/u is voor mij genoeg
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:47:38 #179
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_21079926
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:27 schreef Oom_Agent het volgende:
De tropische storm Alex heeft een record gebroken. Het is namelijk de zwaarste cycloon die nog 'leeft' op zo'n hoge breedtegraad. Men vraagt zich nu ook af wanneer dat ding gaat afzwakken voordat ie dinsdag hier is ! Hopenlijk neemt ie nog wel af, anders zitten wij met 240 km/u windstoten.
Als dat zo is, houden we geen bomen meer over... die staan allemaal in blad.
Maar zo'n stormpje houdt het niet lang uit boven het frisse water daarbovenin.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:51:37 #180
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21080031
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:47 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Als dat zo is, houden we geen bomen meer over... die staan allemaal in blad.
Maar zo'n stormpje houdt het niet lang uit boven het frisse water daarbovenin.
Dan wordt zeker het hele noord en westkust geëvacueerd

Of laat maar zeggen: Zeeland - Zuidholland - Noordholland - Friesland - Groningen???
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:55:01 #181
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21080125
fantastisch stukje tekst van de donderkopsite:

Intussen zijn wel enkele zaken gebeurd op de oceaan die van allergrootst belang zijn voor ons verdere weerverloop. Iedereen kent intussen wel het bestaan van orkaan ALEX, de eerste van het jaar. Zoals de modellen reeds dagenlang berekenen, komt dit systeem recht op onze streek af. In feite fusioneert het systeem met een reeds bestaande extra-tropische depressie die zelf reeds vanaf Canada in de westcirculatie werd opgenomen. Het aldus ontstane depressiecomplex diept tijdens het weekend flink uit (ongetwijfeld deels tengevolge het vrijkomen van de grote hoeveelheden latente warmte die de dan ex-TC nog aan boord heeft). De gevolgen zijn in eerste instantie rooskleurig voor ons weer. Als een enorme motor zal deze depressie (dan aangekomen bij de UK) enorme hoeveelheden subtropische lucht naar het noorden stuwen. De T850=20 graden komt zelfs in de buurt. De thetaW-waarden lopen hoog op en er is sprake begin volgende week van een zeer uitgesproken Spanish Plume! Aan de voorzijde van dit systeem wordt de atmosfeer uitermate onstabiel. Daarbij komt dat de bovenstroming aan de voorzijde van de hoogtetrog (horende bij de depressie) sterk toeneemt en dat de windshear een belangrijke factor zal beginnen te spelen.

Laat ons duidelijk stellen dat dit een situatie is die met de uiterste voorzichtigheid op de voet gevolgd moet worden. Details qua positie en tijd zijn nog niet te geven, maar de constructie voor noodweer is alleszins gezet. Indien nu ook enkele andere parameters samenvallen, kan dat flink wat vuurwerk geven. GFS laat in elk geval het hoofd dol maken en berekent op het golvende koufront aan de voorzijde van de frissere oceaanlucht enorme neerslagsommen over de Lage Landen. Ze dienen als indicatie 'dat er wel degelijk iets inzit' maar er kan nog zeer veel verschuiven en deze GFS-sommen zullen elke 6 uur nog flink veranderen.

Feit is dat de opgebouwde hoogterug boven Europa tegen die tijd blijkbaar minder weerbaar is dan gisteren werd voorzien. Ofwel is de kracht van de depressie sterker geworden (al werd gisteren een nog iets lagere kerndruk berekend dan vandaag).

Samengevat dus: vandaag meeste kans op onweer in het westelijk deel van het land, morgen net andersom. Ook zaterdag kans op onweer. Op deze drie dagen weinig kans op uitgebreid en zeer zwaar onweer. Zondag minste kans op onweer (waarschijnlijk geen). En dan "onder voorbehoud": maandag overal (misschien nog het meest in het westen) kans op zwaar onweer in de thetaW-rug en dinsdag vlak voor het koufront kans op zeer zwaar onweer met alles erop en eraan. Dan ook significante kansen op uitgesproken windverschijnselen zoals hozen en bursts. Na dinsdag dan afkoeling

Bron: http://users.pandora.be/donderkop/
Wat zijn we aan het doen ???
pi_21080299
Dat is toch fantastisch om zoiets te lezen! Call me nuts, maar ik zit nu al met het kippenvel op m'n armen af te wachten! Reken er maar op dat door zulke stukjes dit topic weer extreem veel bezocht gaat worden de komende tijd!!

Thanks Oom_Agent!
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:02:28 #183
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_21080332
Hmmz... als dit doorzet, dan gaan we hamsteren... popcorn, chips en bier wel te verstaan
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:03:41 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_21080368
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef diesel_boy het volgende:
Dat is toch fantastisch om zoiets te lezen! Call me nuts, maar ik zit nu al met het kippenvel op m'n armen af te wachten! Reken er maar op dat door zulke stukjes dit topic weer extreem veel bezocht gaat worden de komende tijd!!

Thanks Oom_Agent!


Stel je toch eens voor.......... Ik krijg er bijna een brok van in m'n keel..
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_21080384
Dat klinkt erg leuk We wachten stilletjes af want er kan nog zoveel gebeuren. Hoe zit het voor vandaag en morgen? Zijn er al buien aan het ontstaan?
Jaa ik bedoel maar...
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:05:25 #186
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21080410
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef diesel_boy het volgende:
Dat is toch fantastisch om zoiets te lezen! Call me nuts, maar ik zit nu al met het kippenvel op m'n armen af te wachten! Reken er maar op dat door zulke stukjes dit topic weer extreem veel bezocht gaat worden de komende tijd!!

Thanks Oom_Agent!
Haha...ja ik zit ook met smart te wachten !!

Zal wel komen omdat ik ook op 17 juni ben geboren. wel een jaartje eerder
We wachten in spanning af wat we voorgeschoteld krijgen, eerst nog maar eens (proberen) te genieten van dit weer
Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:05:28 #187
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21080411
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:55 schreef Oom_Agent het volgende:
fantastisch stukje tekst van de donderkopsite:

Laat ons duidelijk stellen dat dit een situatie is die met de uiterste voorzichtigheid op de voet gevolgd moet worden. Details qua positie en tijd zijn nog niet te geven, maar de constructie voor noodweer is alleszins gezet. Indien nu ook enkele andere parameters samenvallen, kan dat flink wat vuurwerk geven. GFS laat in elk geval het hoofd dol maken en berekent op het golvende koufront aan de voorzijde van de frissere oceaanlucht enorme neerslagsommen over de Lage Landen. Ze dienen als indicatie 'dat er wel degelijk iets inzit' maar er kan nog zeer veel verschuiven en deze GFS-sommen zullen elke 6 uur nog flink veranderen.

Samengevat dus: vandaag meeste kans op onweer in het westelijk deel van het land, morgen net andersom. Ook zaterdag kans op onweer. Op deze drie dagen weinig kans op uitgebreid en zeer zwaar onweer. Zondag minste kans op onweer (waarschijnlijk geen). En dan "onder voorbehoud": maandag overal (misschien nog het meest in het westen) kans op zwaar onweer in de thetaW-rug en dinsdag vlak voor het koufront kans op zeer zwaar onweer met alles erop en eraan. Dan ook significante kansen op uitgesproken windverschijnselen zoals hozen en bursts. Na dinsdag dan afkoeling

Bron: http://users.pandora.be/donderkop/
Klikt heftig
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:07:36 #188
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_21080471
In diezelfde week valt vrijdag de 13e
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:08:17 #189
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_21080490
Stukje van weeronline

do 5 augustus
Dinsdag overstromingen?
GFS neerslagverwachting

Al u op het plaatje klikt dan komt u op het expertgedeelte van deze website. Hier vindt u onder meer de verwachtingen van een aantal modellen. Een belangrijk model voor de verwachtingen van WeerOnline is het Amerikaanse Global Forecast System (GFS) model.

De run van donderdag 5 augustus 06 UTC van dit model is nogal opvallend. Zo wordt er komende dinsdag in zuidwest Nederland ongeveer 100 mm neerslag verwacht. Deze hoeveelheid is voor een hele maand al veel!

Dat deze verwachting niet zomaar voor waarheid moet worden aangenomen mag duidelijk zijn. Toch is het een indicatie dat er een synoptische setting van de atmosfeer verwacht wordt waarbij dit mogelijk is. Het is dus zeker iets om de komende dagen in de gaten te houden.

bron : www.weeronline.nl
silence can say more than thousand words
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:08:27 #190
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21080492
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:01 schreef diesel_boy het volgende:
Dat is toch fantastisch om zoiets te lezen! Call me nuts, maar ik zit nu al met het kippenvel op m'n armen af te wachten! Reken er maar op dat door zulke stukjes dit topic weer extreem veel bezocht gaat worden de komende tijd!!

Thanks Oom_Agent!
Deze topic gaat weer enorm storm lopen, ik schat zowiezo die 2 dagen 2/3 topics compleet vol mocht het echt noodweer komen.
2X300 = 600
3x300 = 900 !!!
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_21080562
Oom_Agent je gaat ons de komende dagen wel op de hoogte houden hier, als wij onze huizen gaan vastsjoren
Ik ga incognito door het leven..........
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:11:46 #192
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21080571
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:08 schreef 61neorej het volgende:
Stukje van weeronline

do 5 augustus
Dinsdag overstromingen?
GFS neerslagverwachting

Zo wordt er komende dinsdag in zuidwest Nederland ongeveer 100 mm neerslag verwacht. Deze hoeveelheid is voor een hele maand al veel!

Toch is het een indicatie dat er een synoptische setting van de atmosfeer verwacht wordt waarbij dit mogelijk is. Het is dus zeker iets om de komende dagen in de gaten te houden.

bron : www.weeronline.nl
Euhm sorry laat maar effe hopen dat dit niet waar wordt, anders kunnen we een ramp krijgen
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:12:33 #193
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21080595
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:11 schreef AcidTrance het volgende:
Oom_Agent je gaat ons de komende dagen wel op de hoogte houden hier, als wij onze huizen gaan vastsjoren
Als jij deze topic in de gaten houd komt alles goed vooral vanaf zondag!
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:22:27 #194
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21080772
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:11 schreef AcidTrance het volgende:
Oom_Agent je gaat ons de komende dagen wel op de hoogte houden hier, als wij onze huizen gaan vastsjoren
doen we

Verwachte aantal mm's regen in 6 uur tijd dinsdag.

Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:23:44 #195
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_21080791
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:22 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

doen we

Verwachte aantal mm's regen in 6 uur tijd dinsdag.

[afbeelding]
Hmmz friesland 0? :/ oke best :/
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_21080802
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:22 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

doen we

Verwachte aantal mm's regen in 6 uur tijd dinsdag.

[afbeelding]
best veel! Ik blijf het trouwens gek vinden dat ze dat 5 dagen vooruit zo voorspellen. We zullen wel zien. Van mij mag die 50 best een kilometer of 100 naar het oosten vallen, dan staat Eindhoven vast blank voor een dag of wat.
pi_21080829
En ik ga dinsdag naar de Ardennen, camping naast een beekje. Dus ik hoop niet op te veel regen.
Jaa ik bedoel maar...
pi_21080841
sow, er staat ons nogal wat noodweer te verwachten... moeten we alvast een voor-voor-voor-waarschuwing uitgeven?
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:26:16 #199
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21080842
Ja die neerslagband trekt verder over het land, niet alleen in het westen veel regen. Gaat helemaal goed komen voor de planten.

Zullen wel wegspoelen uit de tuin, maar ze krijgen tenminste water
Wat zijn we aan het doen ???
pi_21080861
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:25 schreef Marky-Boom het volgende:
En ik ga dinsdag naar de Ardennen, camping naast een beekje. Dus ik hoop niet op te veel regen.
gewoon een beetje uit de buurt blijven als het kan dus, better safe then sorry, toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')