Die ga ik als ik geld genoeg heb bestellen, alleen dan bij een NL site's, anders heb je het geklooi met de ENG talige handleiding.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:30 schreef indahnesia.com het volgende:
kent iemand deze?
http://www.heavyweather.info/english_us/english_2300.html
Wow dat gaat dan echt hard.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:14 schreef Oom_Agent het volgende:
http://rsd.gsfc.nasa.gov/goes/pub/goes/950702.miami.mpg (doel opslaan als)
Ontstaan van onweersbuien in Florida met duidelijke drukgolven die tegen de wind in trekken. Spectaculair om te zien
ooh.. kijk eens aan, da's een goed iets. Geld heb ik wel, ik moet alleen iets moois zoekenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die ga ik als ik geld genoeg heb bestellen, alleen dan bij een NL site's, anders heb je het geklooi met de ENG talige handleiding.
Dat is een soort uitstulping (vangarm, tentakel, zo moet je het zien) van een hogedruk gebied. Storingen en vochtige lucht worden als het ware tegengehouden door het drogere hogeluchtdrukgebied. Als er bijvoorbeeld vanuit het ZW onweersbuien dreigen en er vanuit het NO een hogedrukgebied dichterbij komt, kunnen de buien niet verder stijgen vanwege stabiliteit ( in de hogere luchtlagen) en zakken ze als plumpuddingen in elkaar en lost de bewolking op. Eigenlijk is het soms wel jammer als er zo'n onzichtbare muur in de buurt ligt, dan zie je onweersbuien naar ons land toekomen en vlak voor de grens plots allemaal uitsterven. ( Dat is de afgelopen dagen dus gebeurd)quote:Wat houdt een hoogterug eigenlijks in? Oom_Agent zij dat het de buitjes de kop in drukte.
Kan ik het zien als een soort muur van een bepaalde luchtdruk of luchtvochtigheid op een bepaalde hoogte?
Kijk, nu begrijp ik het!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:06 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat is een soort uitstulping (vangarm, tentakel, zo moet je het zien) van een hogedruk gebied. Storingen en vochtige lucht worden als het ware tegengehouden door het drogere hogeluchtdrukgebied. Als er bijvoorbeeld vanuit het ZW onweersbuien dreigen en er vanuit het NO een hogedrukgebied dichterbij komt, kunnen de buien niet verder stijgen vanwege stabiliteit ( in de hogere luchtlagen) en zakken ze als plumpuddingen in elkaar en lost de bewolking op. Eigenlijk is het soms wel jammer als er zo'n onzichtbare muur in de buurt ligt, dan zie je onweersbuien naar ons land toekomen en vlak voor de grens plots allemaal uitsterven. ( Dat is de afgelopen dagen dus gebeurd)
Hoop dat deze (eigen) uitleg een beetje duidelijk is........Maar je had het zelf al goed geraden.
ja dat merk ikquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:24 schreef indahnesia.com het volgende:
het is in het oosten van het land al ruim 30 graden, da's toch best aardig geloof ik.
http://www.weershop.be/weerstation%20matrix.htmquote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ooh.. kijk eens aan, da's een goed iets. Geld heb ik wel, ik moet alleen iets moois zoekenEn Engels is ook geen probleem. Ik zag alleen dat bestellen in bijv. de VS erg hoge verzendkosten met zich meeneemt, bovendien is de garantie dan wat moeilijker, al verwacht ik natuurlijk geen problemen.
Je moet maar even zienquote:*Transport per UPS en Verpakkingskosten eenmalig 9,20-¤ voor een staal.
*Garantie: Binnen 7 dagen niet goed =geld terug.
*Alle prijzen zonder BTW
Vergis je hier nooit in vriendquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:19 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm zou het vanavond iets worden... volgens deze kaart is er kans:
[afbeelding]
En deze is voor zaterdag (hoge CAPE en LI van -6):
[afbeelding]
(voor zaterdag wordt er btw wel onweer voorspeld op weeronline.nl)
Ik schat dat dat zo'n 8-10 graden warmer is dan hier... maar ja, hier (Zandvoort) is het dan ook al de hele dag bewolkt, hebben we regen gehad en laat de zon zich slechts zelden een paar seconden door het wolkendek heen zienquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:24 schreef indahnesia.com het volgende:
het is in het oosten van het land al ruim 30 graden, da's toch best aardig geloof ik.
Jullie zitten nog net onder de wolken, Amsterdam heeft alweer een paar uur zon!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik schat dat dat zo'n 8-10 graden warmer is dan hier... maar ja, hier (Zandvoort) is het dan ook al de hele dag bewolkt, hebben we regen gehad en laat de zon zich slechts zelden een paar seconden door het wolkendek heen zien![]()
De tuinen weer blijquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik schat dat dat zo'n 8-10 graden warmer is dan hier... maar ja, hier (Zandvoort) is het dan ook al de hele dag bewolkt, hebben we regen gehad en laat de zon zich slechts zelden een paar seconden door het wolkendek heen zien![]()
Yep, ernstig wolkendek langs de kust........quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Jullie zitten nog net onder de wolken, Amsterdam heeft alweer een paar uur zon!
Thnx vriend.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:34 schreef Oom_Agent het volgende:
Er bestaan ook weerwinkels in Nederland.
http://www.weerwinkel.nl/Weerwinkel/WW_index.html
en de locaties:
http://www.weerwinkel.nl/Weerwinkel/ww_service.htm
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:39 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Yep, ernstig wolkendek langs de kust........
[afbeelding]
De wolken moeten gaan oplossenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:41 schreef kree het volgende:
idd helemaal bewolk in katwijk.
Kan ik nog een zonnetje verwachten vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |