abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20997873
Lekker veel he
Ik heb dus af en toen van dit soort dingen.
Al vind ik het wel vreemd, ik snap dat niet.
Soms zit ik in situaties, en weet ik van te voren precies wie wat gaat zeggen, en wat er gaat gebeuren. Dat soort momenten duren meestal een paar minuten. Terwijl je dat toch niet kan weten.
Ook heb ik soms voorspellende dromen.
Nooit over mezelf eigenlijk, maar over andere mensen, of toestanden die gebeuren.
Niet vaak , maar soms.
En heel vaak heb ik het gevoel dingen eerder beleefd te hebben.
Soms weet ik nog heel helder dat ik er inderdaad eerder al over gedroomd had, soms niet meer.
Deze hele week voornamelijk, heb ik continu het gevoel dingen van te voren te hebben geweten, deja vu's gehad, en 1 voorspellende droom.
Freaky.

Hebben meer mensen dit soort dingen, en hoe kijk jij ertegenaan?
Doe je er wat mee, of niet?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_20997881
gutver, een spelfout in de TT
pi_20998412
Echt voorspellende dromen heb ik niet, maar ik heb wel als ik een bepaalde handeling verricht het idee van, hey dat heb je toch al eens eerder gedaan terwijl ik nog nooit bijv. zoiets had gedaan in mijn leven. Echt weird
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:58:08 #4
50980 drumdude
It's just the fear of the
pi_20998433
Ja ik heb ook zulke 'dingen' meegemaakt en ben er ook onwijs in geinteresseerd!

Ik zie het als een 5e zintuig die we niet helemaal onder controle hebben,

1. Toen ik afgelopen maand op vakantie wakker werd in italie had ik een vreemd gevoel dat er iets ging gebeuren die avond, heel de dag voelde ik me raar enzo, nadat ik die avond was wezen stappen ben ik overvallen.......

2. Dat was niet iets bij mezelf maar bij mijn vader. Mijn oma lag op sterven en kon ieder ogenblik sterven, mijn vader was die dag aan het werken en ineens had hij het gevoel dat het niet goed zat en werd intens beroerd, toen mijn vader thuis kwam van zijn werk (eerder thuis gekomen) werd er die avond gebeld dat het gebeurd was met me oma.

Opzich met dromen heb ik het eigenlijk niet echt (helaas)

grtzz
drummer 4 life
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:59:29 #5
50980 drumdude
pi_20998469
wat denk jij dat het is dan TS
drummer 4 life
pi_20998513
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:59 schreef drumdude het volgende:
wat denk jij dat het is dan TS
tja, geen idee.
ik vind het wel heel intrigerend.
soms schrik ik er wel een beetje van, en dan denk ik dus kut, ik wist dat er wat ging gebeuren.
maar ik snap er dus niks van.
ook heb ik het niet heel erg regelmatig, maar wel vaak genoeg om er mee bezig te zijn.
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:02:54 #7
50980 drumdude
pi_20998559
ja dat is helemaal raar ja (ik heb datzelf niet met dromen maar hoor weleens van andere) dat je van te voren al weet maar dat het dan toch gebeurd,

Idd maar ben ook geinteresseerd in dingen zoals nostradamus e.d jij ook dan?
drummer 4 life
pi_20998576
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:02 schreef drumdude het volgende:
ja dat is helemaal raar ja (ik heb datzelf niet met dromen maar hoor weleens van andere) dat je van te voren al weet maar dat het dan toch gebeurd,

Idd maar ben ook geinteresseerd in dingen zoals nostradamus e.d jij ook dan?
nostradamus verdiep ik me niet in.
ik hou het meer bij mezelf, omdat het me overkomt.
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:08:13 #9
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_20998666
Ik heb ook wel eens dat ik midden in iets zit en dat ik dan al weet wat er gaat gebeuren, of wie wat gaat zeggen. Omdat ik het in een droom ofzo al eerder meegemaakt heb. Dan sta je toch wel een beetje raar te kijken.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_20998790
dat heb ik ook (redelijk) vaak, maar niet echt minuten ofzo, maar meer dingen dat ik al van te voren weet hoe ik ga reageren zonder dat een gesprek begonnen is.

Ik heb een keer zelfs gehad dat ik een cijfer gedroomd heb, wat ook nog klopte later ook (zal wel toeval zijn)

het rottige vind ik dat als ik vervelende dingen droom, dat ik me altijd btje druk ga maken of het nu dan ook daadwerkelijk gaat gebeuren. (vage zin, hoop dat ie begrepen word).
tot nu toe nog niet gehad iig,

greet
verdediger in Jong AC Fok! United !!
pi_20998830
ik heb niet echt hele vervelende voorspellende dromen hoor.
wel, en dat vind ik dus wel vervelend, ontmoette ik iemand, en ik wist dat er wat vervelends ging gebeuren.
althans, weten, meer een gevoel.
dat legde ik naast mij neer, zo van stel je niet aan.
maargoed nu bleek dat dus een juist gevoel geweest te zijn.
weird
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:17:51 #12
50980 drumdude
pi_20998858
ok maar het is zeker wel vaag ja ik ben er ook wel naar op zoek op internet en als ik een paar leuke theorien tegen kom zal ik ze wel aan je geven
drummer 4 life
pi_20998872
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:17 schreef drumdude het volgende:
ok maar het is zeker wel vaag ja ik ben er ook wel naar op zoek op internet en als ik een paar leuke theorien tegen kom zal ik ze wel aan je geven
dat is okay
pi_20998883
ik dacht eens gehoord te hebben dat een deja vu eigenlijk niets meer is als een kleine blackout...iemand die er meer vanaf weet?
pi_20998919
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:17 schreef drumdude het volgende:
dingen die echt vervelend zijn, dat je de hele dag raar gevoel hebt enz, die kan ik niet verklaren, maar dat je bijv. al weet hoe iemand gaat reageren, is miss zo standaard, dat je het al van te voren droomt. Dat het zo overduidelijk is dat die persoon zo gaat reageren....

mijn dromen gaan in dat soort gevallen ook altijd over/met mensen die ik lang en goed ken.
pi_20998966
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:19 schreef Woutertje het volgende:

[..]

dingen die echt vervelend zijn, dat je de hele dag raar gevoel hebt enz, die kan ik niet verklaren, maar dat je bijv. al weet hoe iemand gaat reageren, is miss zo standaard, dat je het al van te voren droomt. Dat het zo overduidelijk is dat die persoon zo gaat reageren....

mijn dromen gaan in dat soort gevallen ook altijd over/met mensen die ik lang en goed ken.
in mijn geval weet ik soms dus al hele gesprekken van te voren.
van mensen die ik niet vaak zie.
tot in de rottigste details.
of hoe situaties gaan lopen, en vaak dus juist niet met voor mij heel bekende personen.
pi_20999015
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:21 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

in mijn geval weet ik soms dus al hele gesprekken van te voren.
van mensen die ik niet vaak zie.
tot in de rottigste details.
of hoe situaties gaan lopen, en vaak dus juist niet met voor mij heel bekende personen.
weird....

maar vind je het een vervelend iets....??

en droom je altijd alleen vervelende dingen?

(dacht overigens dat ik het gewoon had, dat ik niet helemaal klopte ofzo..., ben blij dat er "lotgenoten" zijn)
pi_20999051
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:23 schreef Woutertje het volgende:

[..]

weird....

maar vind je het een vervelend iets....??

en droom je altijd alleen vervelende dingen?

(dacht overigens dat ik het gewoon had, dat ik niet helemaal klopte ofzo..., ben blij dat er "lotgenoten" zijn)
nee, ik vind het niet vervelend
en nee hoor, de voorspellende dromen zijn niet vervelend.
soms echt over hele nutteloze dingen.
maargoed, het blijft dus raar. ik vraag me af waar dat vandaan komt.
wel leuk dat er meer mensen zijn die dat hebben.
pi_20999160
jah waar het vandaan komt weet ik niet....

iig, ik vind het maar raar...

bedoel, vroeger keertje gedroomd dat ik bij een goede vriend in huis was, en daar de gameboy oppakte, gebeurde later dan ook...

dus ook op dat nutteloze gedeelte komen we overeen,

verschillend blijft de lengte....

het is trouwens ook neit zo dat ik de dromen bewust mee maak, het is meer dat als het moment daar is ik pas besef dat ik die situatie al ken, en dat ik het dus gedroomd moet hebben
pi_20999241
soms weet ik nog goed de droom. en maak ik het dus voor de 2e keer mee.
soms ook niet, en merk ik pas op het moment zelf van hee, dat is bekend, dat wist ik al [deja vu]
pi_20999297
ik vind het wel vetter dat jij hele lange dingen droomt...:)
pi_20999518
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:18 schreef Swine het volgende:
ik dacht eens gehoord te hebben dat een deja vu eigenlijk niets meer is als een kleine blackout...iemand die er meer vanaf weet?
Indrukken die je opdoet worden altijd eerst opgeslagen in je kortetermijngeheugen, dit kortetermijngeheugen werkt vervolgens als filter waarna de dingen die "de moeite waard zijn" worden doorgegeven aan je langetermijngeheugen.
Soms gebeurt het dat je kortetermijngeheugen korte tijd (denk aan milliseconden) overbelast is, een indruk die je dan opdoet verdwijnt dan rechtstreeks in je langetermijngeheugen. Als je kortetermijngeheugen vervolgens weer beschikbaar is wordt de betreffende indruk daar alsnog heengeleid.
Maar nu komt het mooie, op het moment dat deze indruk aankomt in je kortetermijngeheugen zien je hersenen dat deze indruk reeds aanwezig is in je langetermijn geheugen (je herinneringen).
Dit alles gebeurt in fracties van secondes maar jij denkt "ja maar, dit heb ik al meegemaakt"
pi_20999790
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:41 schreef Kale het volgende:

[..]

Indrukken die je opdoet worden altijd eerst opgeslagen in je kortetermijngeheugen, dit kortetermijngeheugen werkt vervolgens als filter waarna de dingen die "de moeite waard zijn" worden doorgegeven aan je langetermijngeheugen.
Soms gebeurt het dat je kortetermijngeheugen korte tijd (denk aan milliseconden) overbelast is, een indruk die je dan opdoet verdwijnt dan rechtstreeks in je langetermijngeheugen. Als je kortetermijngeheugen vervolgens weer beschikbaar is wordt de betreffende indruk daar alsnog heengeleid.
Maar nu komt het mooie, op het moment dat deze indruk aankomt in je kortetermijngeheugen zien je hersenen dat deze indruk reeds aanwezig is in je langetermijn geheugen (je herinneringen).
Dit alles gebeurt in fracties van secondes maar jij denkt "ja maar, dit heb ik al meegemaakt"
vet....
dus als ik het goed begrijp, op het moment zelf bedenk je je dat je het al hebt meegemaakt?
pi_20999854
Je 'denkt' inderdaad dat je de situatie al eerder hebt meegemaakt terwijl de routering in je hersenen gewoon even in de war was.
pi_20999863
dat is wel vet...

maar hoe maak je de link dan naar het dromen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')