Exactamundo.quote:Op zondag 1 augustus 2004 06:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat hangt toch helemaal van zijn/haar lichaam af?
Oh.. dat antwoord moet ik je schuldig wezen want ik ken alleen spijkerbroekmatenquote:Op zondag 1 augustus 2004 06:29 schreef Isabeau het volgende:
Ja natuurlijk hangt het daar van af, maar vanaf welke maat vind jij dat een vrouw (was ik vergeten te vermelden) te dik is. Bij welke maat denk je: jeetje, die is dik!
(ik las iets over een Engels onderzoek hiernaar en ik ben benieuwd wat de fokkers vinden)
Vanaf maat tweeënveertig wordt het dubieus.quote:Op zondag 1 augustus 2004 06:29 schreef Isabeau het volgende:
vanaf welke maat
Kan je eerst een lijstje maken welke 'spijkerbroekmaat' of welke 's,m,l,xl,xxl' bij 'gewone maten' horenquote:Op zondag 1 augustus 2004 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik schrijf vanavond wel wat er uit dat onderzoek was gekomen.
oh ene negles odnrezeokquote:Op zondag 1 augustus 2004 06:29 schreef Isabeau het volgende:
Ja natuurlijk hangt het daar van af, maar vanaf welke maat vind jij dat een vrouw (was ik vergeten te vermelden) te dik is. Bij welke maat denk je: jeetje, die is dik!
(ik las iets over een Engels onderzoek hiernaar en ik ben benieuwd wat de fokkers vinden)
Ik heb maat 102, ben ik nu te dik?quote:Op zondag 1 augustus 2004 09:00 schreef Bioslock het volgende:
Alsof ik de maten van een vrouw zie als ik ze zie lopen.
"Wow, wat een vatsige maat 48 trol zeg".
Als de vetrollen om de broekrand rollen... universeel, ongezond... kg's zeggen niksquote:Op zondag 1 augustus 2004 06:24 schreef Isabeau het volgende:
Vanaf welke maat is iemand in jouw ogen te dik?
Ik wel.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
ik ken geen vrouw die er met maat 42 lekker eruit ziet,
Marilyn Monroe!quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
vanaf 42 voor een vrouw is gewoon 'groot' en is in meeste gavallen te dik..
Julia robberts heeft maat 40..quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
Die is volgens veel mannen dan ook niet 'lekkerquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:10 schreef daeri het volgende:
Julia robberts heeft maat 40..
Dat soort dingen staan alleen maar in de vrouwenbladen zodat jullie die blijven kopen....quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:10 schreef daeri het volgende:
[..]
Julia robberts heeft maat 40..
?? brede heupen bestaan ook gewoon hoor...quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
Ik weet het ook niet precies, maar dit is het ongeveer:quote:Op zondag 1 augustus 2004 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je eerst een lijstje maken welke 'spijkerbroekmaat' of welke 's,m,l,xl,xxl' bij 'gewone maten' horen?
Dan en je gewoon vet dus.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:38 schreef ivetje het volgende:
[..]
vanaf maat 46 wordt het een beetje mollig
Vanaf maat 46 zijn sommige mensen nog niet dik..quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:21 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik vind iemand echt 'dik' vanaf maat 46 ongeveer. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die maat 40 al dik vinden. Naar mijn idee is dat de maat die het meest voorkomt!
Ik heb zelf overigens maat 38
Merci.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:39 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Merci.
Je moet wel zorgen dat de eerste en de laatste letter van elk woord op hun plaats staan! (Je meot wel zgroen dat de etrese en de lsaatte ltteer van elk wrood op hun ptalas satan!)quote:Op zondag 1 augustus 2004 08:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh ene negles odnrezeok
grappig, maat 42 is vooralsnog erg gemiddeldquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
iddquote:Op zondag 1 augustus 2004 21:02 schreef Jojogirl het volgende:
Waarcshijnlijk krijg je hier een enigzins vertekend beeld omdat de meeste mensen hier vrij jong zijn en de meeste tienermeisjes nog een kleine maat hebben. De meeste tieners hebben dus een vertekend beeld over wat een normale maat voor volwassen vrouwen is.
Me tooquote:Op zondag 1 augustus 2004 21:00 schreef texelonia het volgende:
Je vraagt naar een kortzichtig antwoord, en in dat geval zeg ik: 44.
Dan ben ik nu al dik..quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:56 schreef Isabeau het volgende:
Het interessante van het onderzoek was namelijk dat ze een soortgelijk onderzoek in de jaren 70 hebben gedaan en nu vorig jaar nog een keer. Nu bleek dat de mensen in de jaren 70 zeiden dat je te dik werd vanaf maat 46. Genoeg fokkers die een soortgelijk antwoord gaven. Maar verbijsterend was dat anno 2003 het antwoord was vanaf maat 38... Ik was echt stomverbaasd! Hoe kan je iemand met maat 40 al te dik vinden? Gelukkig worden er op fok gezondere antwoorden gegevenIk was dus benieuwd naar jullie "gevoelsmatige te dik maat"
En nog even het antwoord van de TS: ik vind ook dat je vanaf 44 wel kan spreken van te dik. (maar ook dat hangt van veel factoren af natuurlijk)
Wow dat is echt bizar... Vanaf 38 te dik? Volgens mij is kledingmaat 40/42 de maat die het meest gedragen wordt! Ik vind het wel eng dat de norm steeds dunner wordt, dat je maatje 34 moet hebben om dun te zijn... Ik vind mijn maat 38 altijd slank, maar blijkbaar neig ik ook naar het dikkequote:Op zondag 1 augustus 2004 23:56 schreef Isabeau het volgende:
Het interessante van het onderzoek was namelijk dat ze een soortgelijk onderzoek in de jaren 70 hebben gedaan en nu vorig jaar nog een keer. Nu bleek dat de mensen in de jaren 70 zeiden dat je te dik werd vanaf maat 46. Genoeg fokkers die een soortgelijk antwoord gaven. Maar verbijsterend was dat anno 2003 het antwoord was vanaf maat 38... Ik was echt stomverbaasd! Hoe kan je iemand met maat 40 al te dik vinden? Gelukkig worden er op fok gezondere antwoorden gegevenIk was dus benieuwd naar jullie "gevoelsmatige te dik maat"
En nog even het antwoord van de TS: ik vind ook dat je vanaf 44 wel kan spreken van te dik. (maar ook dat hangt van veel factoren af natuurlijk)
Of je leest het topic.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:42 schreef RockyBalboa het volgende:
Je bent niet te dik totdat je zelf denkt dat je te dik bent.
Dat wil dus zeggen dat dik zijn niets te maken heeft met je maat.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of je leest het topic.
Ik ben dus 'dik' ?quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
Vanaf maat 44 ben je naar mijn idee dik.
Stevig kan ik mezelf zeker wel noemen, maar echt 'dik'?quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:50 schreef Aventura het volgende:
Maar zelfs zij zou vanaf 44 toch wel erg stevig worden.
Ja idd. Ik ben liever zoals ik nu ben dan mager met een slappe,vette kont zoals je ook wel regelmatig eens ziet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:57 schreef Aventura het volgende:
Ik weet niet hoe je eruit ziet![]()
Maar het ligt er ook aan hoe je vet is verdeeld. bij die vriendin (die 1m83 is) zit al het gewicht gelijkmatig over het lichaam verdeeld. En ze sport veel dus alles is redelijk strak. Maar je hebt ook mensen met drilbillen en -bovenbenen, een hangbuik, heel grote borsten etc. etc. waardoor je veel dikker oogt dan je eigenlijk bent en waardoor je een relatief grote maat nodig hebt.
Nou, eropaf met je SP kliek!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:57 schreef Harry_Sack het volgende:
----------------------- Weetje van de dag! 1396 ----------------------
Te dikke Nederlanders kosten de Nederlandse schatkist geld. In 2002
ging het om een bedrag van naar schatting 2,5 miljard euro.
Jah, maar wanneer is dik te dik?
http://www.cijfers.net/dik_02.html
----------------------------------------------------------------------
Aanmelden, wijzigen en opzeggen via http://www.cijfers.net/weetje/
Copyright (c) 2004 Cijfers.net - Lees de gebruikersvoorwaarden!
---------------- http://www.cijfers.net/copyright.html ---------------
Dan is het tsjikkie op je icoontje dat ook, dat weet je he?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:46 schreef Little_Meanie het volgende:
alles boven maat 36 is te dik
Hmm, zoals ik op je foto's kan zien, dan weer niet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ben dus 'dik' ?
Jezus, moet je dat er nou persé bij vermelden?quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef S-Cript het volgende:
Dát is niet waar. Mensen die zich zo'n opmerking aantrekken hebben doorgaans al een minderwaardigheidscomplex. Vaak door hele andere factoren, zoals een hele slechte jeugd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:48 schreef KimBoggs het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat sommige dikke mensen minderwaardigheidscomplexen hebben. Dat komt dus duidelijk door mensen zoals jij.
Hoezo vooroordelen? Je vraagt toch zelf om de mening van mensen. Vanaf maatje 40 vind ik het te dik worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ging dit topic ook over vooroordelen (betreffende maten en te dik zijn), dus de reactie van S-Cript is daar een perfecte illustratie van.
Ik weet eigenlijk helemaal niets van die maten, maar als jij daar 40 hebt kan ik me inderdaad moeilijk voorstellen dat mensen van jouw lengte met 44 al als te dik aan te merken zijn. Dus ik denk inderdaad dat mensen voor 46 niet 'te dik' zijn, als ze lang zijn dan.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
Vanaf maat 46 zijn sommige mensen nog niet dik..
mollig/ stevig misschien ( net als dat er mensen zijn die met maat 46 al wél tonnetje zijn )
Dat mensen maat 40 al dik vinden... tsja... waarschijnlijk een niet juist beeld bij de maten ?
[afbeelding]
op deze foto had ik maat 40.
Ik voelde me toen maar nét stevig genoeg.
( ik ben vroeger nóg slanker geweest en voelde me doodongelukkig.... mager dus. )
Het prettigst voel ik mij bij een maat 40 / 42.
Ikzelf vind het dan ook het mooist/ best bij mij passen.
Een hindostaans vrouwtje van 1,50 zal met maat 42 een heel ander beeld geven.
Op grond van de maat iemand tot stevig dik slank of mager bestempelen....
nee, ik denk dat je je aardig mis kan zitten.
Normale dames maten in Nederland denk ik dat 38 tot 46 zijn.
( ervan uitgaande dat de Nederlandse dames lang zijn )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |