-Edit-quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:43 schreef F1908 het volgende:
Vaste boter is veel lekkerder.
En als je toch een serieus onderwerp start haal dan die neukende zuigende smiley eens weg.
Nee klopt, maar het is relatief gezien lopende band werk. Ik heb begrepen dat je een 10 jaar geleden in zulke gevallen omleidingen kreeg, wat een hartoperatie betekende. Maar nu is het slangetje erin, ballontje opblazen, gaasje/buisje achterlaten, effe plat en je bent klaar.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:44 schreef Mickeys het volgende:
ehm....
Dotteren duurt wel iets langer lijkt mij (voor zover ik het nog van me schoonpa kan herinneren)
Die ging ziekenhuis in, werd geholpen (was snel klaar, ging via zijn lies met van die vloeistof enzo), toen naar zijn kamer met benen hoger dan zijn hoofd en moest zo 12 of 24 uur liggen en werd langzaam in die tijd rechtop gezet.....
maar tijden veranderen....dus zou best kunnen dat ze zo weer naar huis mag
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:49 schreef haaahaha het volgende:
[..]
-Edit-
Hou het wel ff serieus svp
Hey, laat die F1908 ergens anders heen gaan met z'n offtopic gezeik :Squote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:49 schreef haaahaha het volgende:
[..]
-Edit-
Hou het wel ff serieus svp
Nee klopt, ze is gekatheteriseerd, en dat is eigenlijk hetzelfde principe, slangetje erin en kijken welk vat het probleem geeft. Ook plaatselijk verdoofd en daarna 3 uur plat waarna 3 uur rechtop met drukverband om.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:51 schreef babsjuh het volgende:
Bij dotteren komen natuurlijk nog wel andere dingen kijken, en je moeder zal waarschijnlijk ook haar levensstijl aan moeten passen, maar de ingreep zelf, qua verdoving en wondjes etc., valt reuze mee.
Ik had het ook over dotteren... niet over een omleidingquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:50 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee klopt, maar het is relatief gezien lopende band werk. Ik heb begrepen dat je een 10 jaar geleden in zulke gevallen omleidingen kreeg, wat een hartoperatie betekende. Maar nu is het slangetje erin, ballontje opblazen, gaasje/buisje achterlaten, effe plat en je bent klaar.
-Edit-quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:54 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Hey, laat die F1908 ergens anders heen gaan met z'n offtopic gezeik :S
Dito; moet zelf binnenkort examen doen voor de cardiologie, dus barst maar los met eventuele vragen!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:41 schreef MUUS het volgende:
Is er iets wat jullie specifiek willen weten?.
Wat laten ze precies achter in de ader? Ik begreep een gaasje/buisje om de ader open te houden?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:01 schreef jalipton het volgende:
[..]
Dito; moet zelf binnenkort examen doen voor de cardiologie, dus barst maar los met eventuele vragen!
Klopt, ze spuiten erg snel een hoeveelheid rontgencontrastvloeistof in de hartkamer, het inspuiten veroorzaakt het warme gevoel. Tegelijkertijd wordt er een rontgenfilmpje gemaakt; hierop kan bekeken worden hoe goed de pompfunctie van de hartkamer is.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:38 schreef haaahaha het volgende:
Ik had gelezen dat een vloeistof wordt ingespoten die je een warm gevoel geeft, en waarmee het slangetje beter zichtbaar is.
Het is zo dat verzadigde vetzuren slechter voor je hartvaten zijn dan (meer)voudig onverzadigde vetzuren. En in het algemeen zitten die (slechte vetten) in producten die bij KAMERtemperatuur in vaste vorm zijn. vetten die bij kamertemperatuur vloeibaar zijn (bv olijfolie) zijn beter voor je vaten.quote:Ik hoorde van de dieetiste in het ziekenhuis dat vloeibare boter beter is dan vaste, omdat vloeibaar in vloeibare vorm blijft, en gestolde boter in je lichaam weer een gestolde vorm krijgt, waardoor je dus groter kans hebt op dichtslibben van je aderen. Klopt dat?
Zie 2 posts boven jequote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:36 schreef F1908 het volgende:
En is het allemaal gelukt?.!
Hoi beste F1908. Nee, nog niet, het zit zo, ze krijgt binnenkort te horen wanneer ze aan de beurt is.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:36 schreef F1908 het volgende:
En is het allemaal gelukt?.!
Ik durf wel, ik heb al 30 jaar hartritme stoornissen. Kan daar overigens goed meequote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:01 schreef jalipton het volgende:
[..]
Dito; moet zelf binnenkort examen doen voor de cardiologie, dus barst maar los met eventuele vragen!
Oordeel niet zomaar over een ander..quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:21 schreef hannekethemaster het volgende:
tja en als je je moeder nu ook nog eens vertelt dat ze moet stoppen met roken en afvalt dan krijgt de cardioloog het ook wat rustiger...
Je kunt dit niet zomaar zeggen, hoewel er wel een het redelijker zou zijn dat alsquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:21 schreef hannekethemaster het volgende:
tja en als je je moeder nu ook nog eens vertelt dat ze moet stoppen met roken en afvalt dan krijgt de cardioloog het ook wat rustiger...
kijk dat bedoel ik, ik had het niet specifiek over die moeder hoor, maar 9 van de 10 mensen die bij de cardioloog terecht komen met 3 vaatslijden, zijn adipeuze mensen die wel van een sigaretje houden en denken met zo'n "betrekkelijk eenvoudige ingreep" weer het eeuwige leven te krijgenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:28 schreef http het volgende:
[..]
Je kunt dit niet zomaar zeggen, hoewel er wel een het redelijker zou zijn dat als
je zulke hartproblemen hebt ook jezelf zou moeten vermanen niet meer te roken.
Ook ik heb een kennis die ernstige problemen heeft met haar hart, toch gaat ze
door met puffen. Ik vind daar ook een behoorlijk stuk egocentrisme in zitten, ikke
en de cardiologen kunnen weer hard lopen als er problemen zijn. Het is hun werk
maar deze aan zulke patienten te besteden daar heb ik ook mijn vraagtekens over.
Soms duurt het even voordat het hart weer hersteld is, dan zouden de kleppen ook beter moeten werken en de klachten af moeten nemen. Wel is het belangrijk dat je nog onder controle blijft, want soms kun je als gevolg van de operatie een verlittekening krijgen van de hartboezem waardoor de klachten weer toenemen. Maar dat zal wel gebeuren als ik dat lees via echo. Krijg je nog medicijnen om het vocht te verminderen/de longbloeddruk te verlagen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:51 schreef ellize het volgende:
De klachten die ik nu nog heb is vooral de moeheid en de druk op mijn borst. En af en toe nog het op hol slaan van mijn hart maar daar valt mee te leven hoor hihi als je er aan gewend bentEn af en toe nog steeds vocht vast houden.
En ik heb ook nog lekkende hartkleppen. Ze slaan beide een beetje door maar de mitralisklep is het ergste van beide. Maar gelukkig nog maar heel weinig hoor. Euhm ja dat was het wel zo'n beetje.
Hartkloppingenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:28 schreef http het volgende:
Ik durf wel, ik heb al 30 jaar hartritme stoornissen. Kan daar overigens goed mee
omgaan, maar heeft dit nu te maken met de sinusknoop of heeft dit een andere oorzaak.
De moderne geneeskunde kan tegenwoordig erg veel. Het is echter ook zo dat preventie nog altijd veel belangrijker is dan ingrijpen. Maargoed, wellicht offtopic, maar een ieder kiest ervoor bepaalde risico's te nemen. De een verpest z'n lichaam middels genotsmiddelen, de ander door te verongelukken tijdens het sporten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:57 schreef http het volgende:
Quote kijk dat bedoel ik, ik had het niet specifiek over die moeder hoor, maar 9 van de 10 mensen die bij de cardioloog terecht komen met 3 vaatslijden, zijn adipeuze mensen die wel van een sigaretje houden en denken met zo'n "betrekkelijk eenvoudige ingreep" weer het eeuwige leven te krijgen
Ungoute.
Het is raar dat de een alles doet om je overeind te houden en jij zelf van die overigens heerlijke
stinkstokken rookt waarmee je weer je eigen gezondheid ondermijnt. Onlangs werd een kennis
van mij ook met spoed naar het ziekenhuis gebracht, moest er in allerijl geopereerd worden.
Wordt er een blik doktoren open getrokken, partner in de zenuwen. Wat dacht je, ze gauw
ze weer kon lopen zich nergens wat van aantrekken puffen maar. Wat moet je daar nu mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |