Vreemd dat moslims Jezus dan ook een profeet noemen. Volgens christenen is Jezus immers dé zoon van God. Dus die vlieger van "iedereen blij toch" gaat dus niet op.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:02 schreef pfaf het volgende:
Een boodschapper van God vind ik een goede.![]()
En aangezien iedereen z'n eigen geloof heeft, zal voor een moslim Mohammed een profeet zijn en voor een Christen een Johannes.
Iedereen blij, toch?
Eens.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik ben atheist (ik geloof althans in geen enkele profeet). Waarom zouden atheisten dan iemand een boodschapper van God moeten noemen. Ze geloven niet in God en kunnen dus ook moeilijk in een boodschapper geloven van iets waarin ze niet geloven. Of wel![]()
"Profeet" is toch een eretitel. Je bevestig met het woord "profeet" immers dat die persoon volgens jou een boodschapper van God is. Mag ik je dan geen islamofiel noemen ? Ja.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:04 schreef pfaf het volgende:
Ik heb een hekel aan de Islam, maar als ik met een Moslim over de Islam praat en de tegenpartij liever heeft dat ik Mohammed profeet noem en ik doe dat, ben ik Islamofiel???
Ik bevestig helemaal niets. Je trekt verkeerde conclusies.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"Profeet" is toch een eretitel. Je bevestig met het woord "profeet" immers dat die persoon volgens jou een boodschapper van God is. Mag ik je dan geen islamofiel noemen ? Ja.
1. Als logica je niets zegt.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:09 schreef pfaf het volgende:
[atheisten geloven niet in God. Ze kunnen dus ook moeilijk in een boodschapper van God geloven aangezien ze dan in een boodschapper geloven van iets waarin ze niet geloven.]
Eens.
Ik zie het probleem dan ook niet
Je noemt die vent een profeet. En profeet betekent volgens de dikke van Dale, en zeker volgens moslims, gewoon "boodschapper van God". Dus hoe trek ik de verkeerde conclusies ?quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:12 schreef pfaf het volgende:
Ik bevestig helemaal niets. Je trekt verkeerde conclusies.
Nou deze profeet-discussie was in elk geval wel ontopic. Want mij werd gezegd dat ik niet kon discussieren. En dat ter ondersteuning van de bewering van moderator Schorpioen dat ik niet kan luisteren (wat hij ook niet wil toelichten, een beetje oost-indisch doof zeker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:37 schreef pfaf het volgende:
Het is nog makkelijker om een koe Chinees te leren praten dan een discussie met jou voeren.![]()
Ik had even een terugvindpost geplaatst, zodat ik het topiceven wat beter kan volgen. Daarna heb ik die post verwijderd om de dicussie niet te verstoren hier, maar waardoor ik nog welhet topic in My Active Topics houd, zodat ik topic nog goed in de gaten kan houden. De feedbacktopics in WFL blijven vermakelijk.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:23 schreef Akkersloot het volgende:
Euh. Had hier geen post van Sidekick "Akkersloot tvp" gestaan ?
Ik was zo'n tvp wel eens eerder tegen gekomen. Heeft dat dus iets met de posthistory knop te maken. Maar iets technisch. Doet hier niet terzake. Ik verander even mijn betreffende postquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik had even een terugvindpost geplaatst, zodat ik het topiceven wat beter kan volgen. Daarna heb ik die post verwijderd om de dicussie niet te verstoren hier, maar waardoor ik nog welhet topic in My Active Topics houd, zodat ik topic nog goed in de gaten kan houden. De feedbacktopics in WFL blijven vermakelijk.
quote:Maar laat ik toch even als modje optreden: Dit topic is voor Feedback. Niet voor een inhoudelijk discussie over het wel of niet profeet.
Yep. En een Farizeeër. En als zodanig extreem-rechts. Volgens Akkersloot, dan.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan de Islam, maar als ik met een Moslim over de Islam praat en de tegenpartij liever heeft dat ik Mohammed profeet noem en ik doe dat, ben ik Islamofiel???
Het gaat Akkersloot erom, dat mensen die gen islamiet zijn, van hem Mohammed niet de titel Profeet mogen geven, omdat je dan aangeeft dat je dat gelooft. Zegt hij.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:09 schreef Bensel het volgende:
@akkersloot: waarom begin je nou steeds weer over het wel of niet profeet zijn? Als jij atheist bent, wat kan jou dat dan schelen, dat mensen iemand een profeet noemen? Het is hun geloof, net als dat jij atheist bent.
Omdat ik Mohammed profeet noem, uit respect voor mijn discussiepartner. Niet omdat ik geloof dat hij werkelijk boodschapper van God is.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je noemt die vent een profeet. En profeet betekent volgens de dikke van Dale, en zeker volgens moslims, gewoon "boodschapper van God". Dus hoe trek ik de verkeerde conclusies ?
In dat geval ben je, volgens Akkersloot, een 'respectgelerde' en dus een Farizeër. En eigenlijk ben je en islamofiel en dus extreem-rechts. Been there, tried that argument with him.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Omdat ik Mohammed profeet noem, uit respect voor mijn discussiepartner. Niet omdat ik geloof dat hij werkelijk boodschapper van God is.
dat is het hele punt. jij hebt respect voor wat iemand anders geloot, en zal dus niet elk klein detail gaan bevechten (zoals akkersloot). jij zet je eigen mening even aan kant om goed met iemand overweg te kunnen. Dat is een lovenswaardige eigenschap, waar Akkersloot nog niet al te veel koek van gegeten heeft.. Die staart zich blind op een detail, en gaat mensen aan de hand ervan beoordelen. Who cares of mohammed een profeet is of niet? Word daarom de persoon waar tegen je discussieert in een keer anders? Volgens mij niet. Ik vind mohammed WEL een profeet, en ik ben atheist.. bijt daar je tanden maar eens op stuk, akkersloot.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Omdat ik Mohammed profeet noem, uit respect voor mijn discussiepartner. Niet omdat ik geloof dat hij werkelijk boodschapper van God is.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:00 schreef pfaf het volgende:
sjesus Akkersloot, wat ben jij een vervuiling voor dit forum.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:37 schreef pfaf het volgende:
Het is nog makkelijker om een koe Chinees te leren praten dan een discussie met jou voeren.![]()
misschien moet akkersloot zijn hokjsdenken even aan de kant zetten.. omdat ie anders op den duur op een 6 miljard hokjes komt te zitten.. voor elk mens 1quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In dat geval ben je, volgens Akkersloot, een 'respectgelerde' en dus een Farizeër. En eigenlijk ben je en islamofiel en dus extreem-rechts. Been there, tried that argument with him.
Ik verzin het niet hoor, het staat in zijn ondertitel en zijn sig...
Je komt zo vaak aanzetten over "respect". Tussen aanhalingstekens natuurlijk want wat heeft het profeet noemen van iemand waar je zelf niet in gelooft nu met respect te maken. Zoals ook in vervolg van deze post. Dat ik de term "respectgeleerde" toepasselijk vind. "Respectgeleerde" is toch niets mis mee. Je bent dan immers geleerd in iets wat toch iets possitiefs is. Of niet ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Yep. En een Farizeeër.
Zie mijn topic over het koranvers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden". Uiteraard ook door Schorpioen geslotenquote:En als zodanig extreem-rechts. Volgens Akkersloot, dan.
Zolang jij in discussie met een christen Jezus geen Zoon van God noemt moet je niet zeuren. . En waarom zouden moslims niet kunnen respecteren dat een niet-moslim niet gelooft dat Mohammed een profeet is.quote:Akkersloot heeftw at moeite met het begrip 'respect voor je discussiepartner's overtuiging'.
Zei iemand die mij voor fascist (ja wegens het schrijven van "profeet" Mohammed), xenofoob en een cultuurracist noemt.quote:'We gaan het hier en hier over hebben, maar ik gebruik wel mijn eigen terminologie, want anders ga je misschien denken dat je vooraf al gewonnen hebt.'
Ik noem het geen detail. We noemen David Koresh toch ook geen profeet. Aan een moordenaar en slavenhandelaar ga ik echt geen eretitel als profeet meegeven.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:39 schreef Bensel het volgende:
dat is het hele punt. jij hebt respect voor wat iemand anders geloot, en zal dus niet elk klein detail gaan bevechten (zoals akkersloot). jij zet je eigen mening even aan kant om goed met iemand overweg te kunnen. Dat is een lovenswaardige eigenschap, waar Akkersloot nog niet al te veel koek van gegeten heeft.. Die staart zich blind op een detail,
Dus jij vind iemand een boodschapper van iets (God) waarin je niet gelooft. Alleen al dat het niet logisch is natuurlijk.quote:. Ik vind mohammed WEL een profeet, en ik ben atheist.. bijt daar je tanden maar eens op stuk, akkersloot.
Mijn laatste topic werd door Schorpioen gesloten "omdat ik toch niet luisterde". Nu steek je weer een heel lulverhaal af. Want dat de definitie van profeet "boodschapper van God" is, ga je gewoon aan voorbij.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:02 schreef Bensel het volgende:
ik zal even proberen een analogie te maken: Stel, de wetenschap vind einstein een soort van 'profeet' van de moderne wetenschap (ik zeg maar wat) stel nu, ik sta buiten die wetenschap. waarom ou ik Einstein dan geen profeet noemen, als ik met een wetenchapper praat? ik heb immers geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is, en al is dat niet zo, waarom zou ik het willen ontkrachten?
Nu weet ik dat jij het wil ontkrachten, en dat is niet erg. MAAR spam da niet het complete forum hier vol, en respecteer de mening van andersdenkenden.. Dat doen we ook met jouw mening. Wij weten je standpunten nu zo onderhand wel, na tig topics di gesloten zijn, en tal van posts in dit feedback forum. Ik krijg het gevoel dat je niet rust zolang je niet iedereen van je gelijk hebt overtuigt. en zo werkt het hier niet
Ah, gefeliciteerdquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:50 schreef Haushofer het volgende:
Jongens, vandaag ben ik jarig, en bereik ik de respectabele leeftijd van 20 jaar,oftewel zo'n 63 miljoen seconden. Misschien dat ik vanavond nog een feestje geef op het forum. Gaan we gezellig over de relativiteitstheorie praten. Dat is leuk ej? ( welkome afwisseling van de 2e religieuze oorlog hier .....)
Gefeliciteerd trouwens Haushofer!quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:50 schreef Haushofer het volgende:
Jongens, vandaag ben ik jarig, en bereik ik de respectabele leeftijd van 20 jaar,oftewel zo'n 63 miljoen seconden. Misschien dat ik vanavond nog een feestje geef op het forum. Gaan we gezellig over de relativiteitstheorie praten. Dat is leuk ej? ( welkome afwisseling van de 2e religieuze oorlog hier .....)
We hadden al een leuk topic van Rude....:) Jij ook alvast gefeliciteerd. ik vond het een welkome afwisseling tussen al dat nodeloze geouwehoer en uitdetentlokkerijquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ah, gefeliciteerd![]()
waar wil j het over hebben? ART of SRT?
psst, ben 13 augustus jaig, en dan ben ik ook 20!
Dank je.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:32 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd trouwens Haushofer!
Er is een verschil tussen klagen én vragen. Mijn vraag was waarom beweer je dat ik niet kan luisteren en waarom sluit je daarom mijn topic. Waarom geef je geen fatsoenlijk antwoord op die vraag?quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:32 schreef Schorpioen het volgende:
Akkersloot: ik ga niet meer terugkomen op de slotjes, ik ga er niet meer op in, dus kap gewoon met je geklaag. Het is compleet zinloos.
Nou kom op Akkersloot, doe eens een wild gokje.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen klagen én vragen. Mijn vraag was waarom beweer je dat ik niet kan luisteren en waarom sluit je daarom mijn topic. Waarom geef je geen fatsoenlijk antwoord op die vraag?
Dat de ka'aba, het islamitische heiligdom, al bestond vóór de islam en gejat is van de polytheistische arabieren is toch iets nieuws. En toch zeker het standpunt dat Abraham, Ismael en Isaak nooit bestaan hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 03:08 schreef Schorpioen het volgende:
. Het enige wat je doet is de dingen die je al sinds je hier komt loopt te herhalen, nog maar een keer blijven herhalen, zonder dat je in je reactie ook maar enige blijk hebt gegeven van dat je kennis genomen hebt van de post. Er zit gewoon geen enkele verbetering in.
Ha. Wie kan er niet luisteren:quote:Natuurlijk zijn er een aantal redenen te bedenken voor zulk gedrag. Een daarvan is dat je niet kan luisteren.
Of was het de eerste keer dat ik zei dat religies die een ander niet bij die doctrine betrekken niet mijn aandacht hebben. (Blijkbaar niet de eerste keer. Want je zegt hier dat ik alleen maar herhaal). Kan er misschien geen excuus af voor je gebruik van het woord "gezeik" en "je bek houden" ?quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:37 schreef Akkersloot het volgende:
Je gooit hier weer met termen als "je bek houden" en "je gezeik".
Terwijl je weer volledig de plank mis slaat.
Waarom mag ik Mohammed's visioenen geen epilepsie noemen ?
[Kan je misschien ook iets inhoudelijks zeggen over mijn stelling dat ik niets tegen religies heb die mij niet bij hun religie betrekken ?]
[Schorpioen schreef
Ja, als je dat echt zou vinden, zou je tenminste eindelijk eens je bek houden met je gezeik]
De islam en gristendom zijn immers wel religies die mij als "ongelovige" wel bij hun religie betrekken.
Wat is daar mis mee. Ik zie de islam en gristendom als politiek. Dat is toch mijn goed recht.quote:Dat je gewoon alleen jezelf wil horen, alleen je eigen waardes en waarheden wil accepteren,
We verschillen gewoon van mening domoor. Bijvoorbeeld dat er nu 1,2 miljard mensen een bepaalde "religieuze" politieke doctrine aanhangen of dat er maar 12 mensen een bepaalde "religieuze" politieke doctrine aanhangen. Heeft niets met "respect" te maken.quote:Het zou kunnen dat je gewoon zo dom bent als het achtereind van het varken, en dat je ECHT het intellectuele vermogen niet hebt om de meest simpele en elementaire dingen te snappen.
Iemand die zo gebashed wordt als ik moet toch wel behoorlijk intelligent zijn om stand te houden. "Als je het over 'respect' hebt om als atheist tegen een moslim hun sekteleiderMohammed een profeet te noemen, waarom noem je dan tegenover een christen uit 'respect' Jezus Christus ook niet "de Zoon van God"" lijkt mij toch een vrij intelligent antwoord.quote:, maar dom als het achtereind van het varken, dat gaat misschien een beetje ver.
Heel de crew ? Schatje, Shaolin. En ook Speknek heeft een hele andere mening over het feit dat ik als niet-moslim en niet-christen de 'visioenen' van Paulus en Mohammed epilepsie aanvallen noem. Zie in het door jou gesloten topic Waarom mag ik Mohammed's visioenen geen epilepsie noemen ? met je woorden "nou de discussie is ook geen millimeter opgeschoven". Verder kan ik ook gewoon bepaalde mede-users tot mijn kamp rekenen.quote:Bovendien zou het faken en doelbewust irriteren van users en crew uiteraard een reden zijn om je voorgoed te laten verdwijnen van dit forum.
Blijkbaar zijn die standaardargumenten zo goed dat jullie er gewoon geen antwoord op vinden. Dan alleen maar te bashen natuurlijk. Waarom noem jij als atheist uit 'respect' tegenover een christen Jezus Christus dan niet de Zoon van God zoals je Mohammed uit 'respect' wel een profeet noemt. Denk je dat moslims niet kunnen accepteren dat niet moslimis Mohammed geen profeet noemen.quote:Ook het volkomen ontbreken van enig vermogen van empathie op het gebied van inleven in forumusers, en het vrijwel nooit volledig inhoudelijk (kunnen) reageren maar altijd terugvallen op de bekende standaardargumentjes
Ja misschien ben je inderdaad niet zo'n klootzak en denk je alleen maar een machine te treiteren i.p.v. een medemens.quote:en bovendien: een AI kent geen woede, geen verbittering, geen frustratie ...
quote:en zeker geen ziekelijke geobsedeerdheid
Nee hoor. Je zit gewoon iemand te treiteren waar je het niet van kan winnen.quote:Om dan uiteindelijk antwoord te geven op je vraag: We kunnen hier van mensen die consequent niet kunnen/willen luisteren, niet de topics open van houden.
Ik heb in dit topic een definitie van discussie gegeven waar mijn tegenpartij het mee eens was. Verder is er een verschil tussen kunnen discussieren en een defintie kunnen geven aan het woord discussieren. Het uitwisselen van standpunten lijkt mij inderdaad een goede definitie. Het uitwisselen van standpunten is dus iets wat mij op WFL niet wordt gegund.quote:Zeker hier in WFL zijn er een aantal zeer belangrijke eisen aan discussies. Het zijn uitwisselingen van standpunten, een definitie die, oh fucking ironie, zelfs nog eens uit jouw mond heeft durven komen.
Wie stelt er anders ter sprake dat het dom is om als niet-moslim Mohammed een profeet te noemen (ook dat topic had je gesloten). En waar is anders te vinden de stelling dat Abraham, Isaak en Ismael nooit bestaan hebben (nog afgezien van de discussie dat deze verhaalfiguren uit de Sumerische literatuur zijn overgenomen zoals zoveel bijbelverhalen)quote:die waardeloze kuttopics kunnen we eigenlijk gewoon missen als kiespijn, het is forumvervuiling, niets meer, en heeft niks met een discussie te maken, en hierdoor WFL absoluut onwaardig.
Dit wil ik er graag even uit pikken:quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:42 schreef Akkersloot het volgende:
Heel de crew ? Schatje, Shaolin. En ook Speknek heeft een hele andere mening over het feit dat ik als niet-moslim en niet-christen de 'visioenen' van Paulus en Mohammed epilepsie aanvallen noem. Zie in het door jou gesloten topic met de woorden "nou de discussie is ook geen millimeter opgeschoven".
[..]
Trust me.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:42 schreef Akkersloot het volgende:
Wie stelt er anders ter sprake dat het dom is om als niet-moslim Mohammed een profeet te noemen (ook dat topic had je gesloten). En waar is anders te vinden de stelling dat Abraham, Isaak en Ismael nooit bestaan hebben (nog afgezien van de discussie dat deze verhaalfiguren uit de Sumerische literatuur zijn overgenomen zoals zoveel bijbelverhalen)
Viola Holt is dan zeker ook maar een machine.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:51 schreef pfaf het volgende:
Trust me.
No-one gives a fuck.
Begrijpend lezen heb je op de basisschool, tezamen met je normen en waarden lessen, ook meteen maar even overgeslagen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
(Sorry ik kan geen beter antwoord verzinnen. Ik ben volgens Schorpioen immers nét niet zo dom als het achtereind van een varken).
Mijn antwoord sloeg op mijn stelling dat Abraham, Isaak en Ismael nooit hebben bestaan en deze bijbelverhaal figuren zijn overgenomen uit de Sumerische literatuur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:57 schreef pfaf het volgende:
Begrijpend lezen heb je op de basisschool, tezamen met je normen en waarden lessen, ook meteen maar even overgeslagen?
Ik heb me hier twee weken moeten (mogen) verdedigen dat ik vanwegen het schrijven van "profeet" Mohammed geen fascist genoemd hoef te worden door L_V en Daila_Lama. Daarna werd ik geband. Zie mijn huidige "homepage".quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:50 schreef pfaf het volgende:
Dit wil ik er graag even uit pikken:
Ik ben het namelijk op heeel veel punten met je eens m.b.t. de Islam en ook wat die epilepsie betreft.
Probleem met jou is, dat je dit zo ter discussie stelt dat er geen normale discussie mogelijk is. je kwetst Moslims met grove en onrespectvolle opmerkingen, bent niet bereid een stapje terug te doen.. etc..
Op zo'n moment is het ook logisch dat schorpioen een slot zet.
Een beetje prikkelen tijdens een discussie mag en kan ook best leuk zijn, maar tijdens een discussie over een gevoelig onderwerp als religie, moet je daar mee oppassen.
2 cent
Die 2 hebben meer met elkaar te maken dan jij klaarblijkelijk ooit zal begrijpen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nu heb je het over "onrespectvolle posts". Maar eerder zei je nog gewoon dat ik niet kan discussieeren.
Noem als niet-christen tegen over een christen uit "respect" Jezus Christus eens de zoon van God (terwijl je daar niet in gelooftquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:23 schreef pfaf het volgende:
Die 2 hebben meer met elkaar te maken dan jij klaarblijkelijk ooit zal begrijpen.
Dat doe ik ook best wel, als een Christen dat van me verlangt. Waarom zou ik daar een probleem van maken? Maarja dit is een paar posts omhoog ook al besproken. Jij bent de enige die daar enige waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Noem als niet-christen tegen over een christen uit "respect" Jezus Christus eens de zoon van God (terwijl je daar niet in gelooft) en lul dan pas verder dat ik als niet-moslim tegenover een moslim Mohammed een profeet (boodschapper van God) moet noemen.
quote:Schorpioen (Moderator) - dinsdag 10 augustus 2004 @ 03:14
Dit is nou een uitstekend voorbeeld van bagger. Een OP van drie keer niks, en voor de rest voor het grootste gedeelte onzinposts, domme ondoordachte opmerkingen, onbewezen en ongefundeerde beweringen, knip en plakwerk en maar heel erg weinig fatsoenlijke discussie. Slot dus.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:09 schreef yvonne het volgende:
Oversiggie?
Doe es niet?
Mail hem ofzo,
maar niet overal op het forum, oke?
Motten we alles weer opruimen joh en het is me te heet daarvoor
Ik heb nog nooit een niet-christen en atheist horen zeggen "de zoon van God Christus". Op de een of andere manier zou dat namelijk heel erg komisch zijn. Je geeft immers toch niet te kennen dat je wel in de zoon gelooft van iets waarin je niet gelooft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:30 schreef pfaf het volgende:
Dat doe ik ook best wel, als een Christen dat van me verlangt. Waarom zou ik daar een probleem van maken? Maarja dit is een paar posts omhoog ook al besproken. Jij bent de enige die daar enige waarde aan hecht.
Dan ga je duidelijk om met mensen die net zoveel respect hebben voor andermans opvattingen als jijzelf. Het is namelijk vrij normaal om die term wel te gebruiken, alleen kun je aan het begin van de discussie aangeven, dat dat niet betekent dat je ook gelooft dat Jezus de zoon van God is, maar dat je de term gebruikt voor 'the sake of the argument'.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een niet-christen en atheist horen zeggen "de zoon van God Christus". Op de een of andere manier zou dat namelijk heel erg komisch zijn. Je geeft immers toch niet te kennen dat je wel in de zoon gelooft van iets waarin je niet gelooft.
Hoi!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een niet-christen en atheist horen zeggen "de zoon van God Christus". Op de een of andere manier zou dat namelijk heel erg komisch zijn. Je geeft immers toch niet te kennen dat je wel in de zoon gelooft van iets waarin je niet gelooft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |