1.
Shark.Bait (5 punten). Tjsah, moet ik dat nog uitleggen? Om te beginnen is het hele idee natuurlijk al hartstikke leuk! En daarnaast is de uitwerking gewoon bijna perfect! Het ziet er allemaal heel gewoontjes uit, en dan ineens wham! die rode pepers die eruit knallen
![]()
Een absurd ongeloofwaardig plaatje dat er in z'n geheel toch wel heel aannemelijk uit ziet. (achjah, ieder zijn smaak
![]()
) Ik stoor me totaal niet aan het blauwe randje (Ik had het niet eens gezien tot iemand het zei
![]()
), maar de reflectie in de koffie/theekan (?) is wat 'jammer'. (ben jij dat?) M.a.w: gewoon een superfoto
![]()
2.
Ymke (4 punten). En de orginaliteits-prijs gaat naar Ymke! Toegegeven: het snijden van paprika's kost inderdaad geen uren van je tijd (
![]()
), maar kom maar eens op het idee! Het ziet er gewoon erg grappig uit, en daarnaast speelt 'kleur' een hele grote rol. (zet hem om in zwart/wit, en het hele effect is praktisch verdwenen)
3.
fr.oosje (3 punten). Over deze foto heb ik wat langer moeten nadenken dan over andere foto's. Ik vind hem erg mooi (gemaakt), maar ik associeer hem niet meteen met 'kleur'. (hoewel die er natuurlijk wel inzitten) Het eerste wat in mij opkomt als ik die foto zie, is denk ik 'beweging' of 'momentopname' ofzo. En toen dacht ik: je moet niet zo zeuren, het is gewoon een supergave foto, en de kleuren knallen eruit, dus waarom niet?
![]()
Wat wel ontzettend jammer is, is dat de beweging van de hamer er niet helemaal op staat.
4.
phileine (2 punten). Ikea! Deze foto brengt iedere manische depressieveling weer een beetje in de wereld die vrolijkheid heet. Simpel, maar er kan geen twijfel over bestaan: dit is kleur
![]()
5.
pdehoog (1 punt). Neem de definitie van kleur zoals ik hem in gedachten had, draai het 180 graden om, en dit is wat je krijgt. Een leuke reminder dat er meer bestaat dan alleen felroze en lichtgevend groen. Heel gedurfd om dit in te leveren tussen al die rietjes en kraanvogels
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-