S U I M A S E N - Terugvindpost!
![]()
![]()
Suimasen:
"Kabbelende landschapjes met eenzame (samen) zang. Flarden van bijna-liedjes" (3voor12)
"Melancholieke wijdsheid in kleine liedjes" (okkie bult, 08-11-01)
"Want de diepte die Suimasen in Haarlem aan haar rock meegeeft is van een indrukwekkende onpeilbaarheid." (haarlems dagblad)
Net weer naar het debut geluisterd, en wat houd ik toch van deze muziek! Flarden muziek, landschappen van geluid, aanwellend en soms (maar altijd gecontroleerd) uitbarstend. Zinnen die af en toe gewoon mijn bewustzijn binnen fladderen, omdat ze zo perfect over de muziek eronder glijden:
"It's aching, i'm faking, we're shaking, I'm moving round and round, and I love the sound"
"Shake your fears and feathers off today, I'm on my way to make you warm instead"
"like from a mountain you roll down, you might feel your gonna weep"
Wat erger ik me eraan dat deze band geen steek verder schijnt te komen, dat ze altijd in een adem genoemd moeten worden met Incense, en dat het schijnbaar onmogelijk is om iets zinnigs over deze prachtmuziek te schrijven zonder te doen alsof het slechts een Sonic Youth kloon is, en dat constant hun Eindhovense stoner-roots boven tafel moeten komen. Als recensenten nu een echt meermaals zouden luisteren, in plaats van elkaar na te praten.
quote:
Suimasen duikt de studio in om hun derde album op te nemen. Met Pasen worden er zes nummers opgenomen, de tweede sessie volgt een week later. Volgens het management van de band wordt er meer gebuik gemaakt van electronica en zal de cd toegankelijker zijn dan de twee voorgangers. Hoe het album heet is nog niet bekend, maar het schijfje moet in het najaar in de winkels liggen.
Ik wacht in spanning tot het komend najaar
sites:
Officiele (outdated) sitelive in club lek[ Bericht 0% gewijzigd door corc op 05-08-2004 15:28:43 ]