abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2004 @ 11:12:32 #26
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21049634
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 10:55 schreef DaisyDuke het volgende:
The Beta Band is dood......
Die zoekfunctie werkt ook voor geen meter

@ Z -> Ik weet ook niet wat ik van Xiu Xiu moet vinden, heb het album "geleend" van het internet maar het blijft een beetje amorfe herrie mijn inziens. Misschien toch nog maar een keertje luisteren
pi_21049700
Of gewoon wegflikkeren, heb ik ook gedaan (weg van de harde schijf bedoel ik natuurlijk)
Aldus.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:10:00 #28
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21051021
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:15 schreef Z het volgende:
Of gewoon wegflikkeren, heb ik ook gedaan (weg van de harde schijf bedoel ik natuurlijk)
Ook een goede optie maar aan ruimte nog geen gebrek. Hij mag nog even blijven
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:13:13 #29
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21051076
"Fabulous Muscles" heb ik om de een of andere reden nooit helemaal af kunnen luisteren... en dat lag niet aan tijdsgebrek....
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:19:53 #30
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21051236
Een van mijn vrienden is wild enthousiast over Xiu Xiu, maar zelf kom ik niet veel verder dan wat losse nummers (zoals de Joy Division cover Cemetery en I luv the valley OH!); Fabulous Muscles kom ik ook niet echt doorheen. Ze waren een tijdje terug in Nederland voor een optreden (Melkweg of zo), maar zijn toen toch maar niet gegaan i.v.m. tijdgebrek.
pi_21054221
Ook een aanrader, voor als je van country getinte indie houdt:

Our Troubles End Tonight van het Engelse Lucky Jim.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 4 augustus 2004 @ 16:26:32 #32
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21054477
Zeker! 'Lesbia' is prachtig....
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 4 augustus 2004 @ 19:42:53 #33
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:54:17 #34
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21063354
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 12:19 schreef Grobbel het volgende:
Een van mijn vrienden is wild enthousiast over Xiu Xiu, maar zelf kom ik niet veel verder dan wat losse nummers (zoals de Joy Division cover Cemetery en I luv the valley OH!); Fabulous Muscles kom ik ook niet echt doorheen. Ze waren een tijdje terug in Nederland voor een optreden (Melkweg of zo), maar zijn toen toch maar niet gegaan i.v.m. tijdgebrek.
Ik heb het ook, sommige nummers spreken enorm aan, maar sommige nummers zijn echt om te zo slecht (IMHO uiteraard)!
pi_21065296
Heb daarnet een cd gekregen met volgens mij echt ALLEEN MAAR vage shit. Ik luister nu Tujiko Noriko en da's behoorlijk vaag en tot nu toe niet leuk. Verder staan erop Death In Vegas, The Books , Casiotone for the painfully alone (wtf?), Plaid.....mij benieuwen. Kan best zijn dat ik het allemaal niks vind. Ik hou jullie op de hoogte. Zit er iets tussen wat iemand van jullie kent? Wat moet ik wel en niet gaan luisteren?
pi_21069468
The Books Ik weet niet van welke plaat het nummer afkomstig is wat op jouw CD staat, maar 'The Lemon Of Pink' is een prachtplaat, wel wat vaag idd. Dat is trouwens een Nederlandse violist, met een amerikaan die dat maken. Death In Vegas ken ik van naam.

Ik luister trouwens erg vaak naar "Indie Pop Rocks" dat is een internetradiostation, wat je kan vinden op www.somafm.com . Erg fijn station. Tot zover de nuttige tips...
Aldus.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 09:35:47 #37
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_21069674
Ik ken het eigenlijk allemaal wel
Het album "Pocket symphonies for lonerly subway cars" (de titel past bij de bandnaam) van Casiotone FTPA vind ik een heel lief plaatje, al zou ie niet langer moeten duren, en vind ik één zo'n album ook wel genoeg. Plaid is een heel ander verhaal; toch een van de grote namen uit de zogenaamde "intelligente dansmuziek", niet echt een genre waar ik in thuis ben, maar zo'n plaat als "Rest Proof Clockwork" is een goeie kennismaking . Van Death In Vegas vind ik de Continuo Sessions wel lekker, vooral de nummers met Iggy Pop en met Bobby Gillespie, al draai ik haast nooit meer dan dat nummer met Iggy.
"I have a portrait on my wall
Of a serial killer
I thought he wouldn't escape
Aisha
He got out"

pi_21069963
Is er al nieuw werk van Death In Vegas?
Black out the windows, it's party time!
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:22:25 #39
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21070428
Scorpio Rising is de meest recente... En afgezien van wat losse nummers heb ik Death in Vegas nooit echt interessant gevonden. Ze lijden een beetje aan hetzelfde probleem van veel Britse acts (Primal Scream, Groove Armada) - een aantal ijzersterke tracks die ook zo de hitlijsten in kunnen, en voor de rest een overdaad aan filler. Tenminste, zo voelt het voor mij aan. En iemand zou ze moeten zeggen dat het uitnodigen van Noel Gallagher om een mopje mee te zingen hopeloos oubollig is anno nu.

Plaid is wel een leuk collectief, ook al beperkt mijn kennis zich vooral tot wat singles, als Eyen, Squance en New Family.
En The Books zijn heel apart, je moet er wel een beetje van die gekkigheid houden wil je die op hun waarde schatten; maar hun albums worden bij elke draaibeurt interessanter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Grobbel op 05-08-2004 10:31:51 ]
pi_21070770
Hahaha, geweldig is dit topic toch! Ik noem een hele rits dingen op die mij totaal onbekend zijn, en iedereen kent gewoon alles
Gisteren bij de eerste luisterbeurt beviel Casiotone ftpa me het beste, waarschijnlijk omdat dat het meest toegankelijk is. The Books (the lemon in pink) vond ik maar een vage bedoening idd, maar aangezien zowel mijn bron als enkele heren hier erg van ze gecharmeerd zijn, ga ik toch nog even de tijd nemen om te proberen aan ze te wennen.
pi_21071067
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:19 schreef Z het volgende:Ik luister trouwens erg vaak naar "Indie Pop Rocks" dat is een internetradiostation, wat je kan vinden op www.somafm.com . Erg fijn station. Tot zover de nuttige tips...
Dank voor de tip
pi_21071401
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:41 schreef thaleia het volgende:
Hahaha, geweldig is dit topic toch! Ik noem een hele rits dingen op die mij totaal onbekend zijn, en iedereen kent gewoon alles
Gisteren bij de eerste luisterbeurt beviel Casiotone ftpa me het beste, waarschijnlijk omdat dat het meest toegankelijk is. The Books (the lemon in pink) vond ik maar een vage bedoening idd, maar aangezien zowel mijn bron als enkele heren hier erg van ze gecharmeerd zijn, ga ik toch nog even de tijd nemen om te proberen aan ze te wennen.
Ik kende alleen Death In Vegas.....
Black out the windows, it's party time!
pi_21071971
Da's nog altijd eentje meer dan ik, Maestrov

Ik wil de wereld van de online radiostations ook weleens gaan ontdekken, maar kan iemand mij vertellen of je dan ook ergens kunt zien welk nr er speelt? Het lijkt me ellendig om iets heel leuks te horen, en dan met geen mogelijkheid te kunnen achterhalen wat het is...
pi_21072094
Bij het station wat ik noem is dat het geval. Je speelt dat station af in Winamp, of iTunes dat kan ook. En daar zie je wat je luistert.

Dat 'Indie Pop Rocks' is heel erg gericht op de Amerikaans indie/college scene. Ik haal er heel veel van mijn muziek vandaan. En ze draaien alles, dus ook nummers van 5 seconden mochten die op een cd staan. Maar dus ook wel eens een improvisatie van 22 minuten van bijvoorbeeld Neutral Milk Hotel oid...
Aldus.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:56:20 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21075481
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 18:44 schreef Z het volgende:
Het is vooral een bijzondere plaat, niet zo zeer een buitengewoon goede ofzo, geen pakkende ;iedjes enz...
Geef 'm wat tijd, die plaat zit echt ingenieus in mekaar - begin ook zo langzamerhand verslaafd aan Blueberry Boat te raken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grobbel op 05-08-2004 14:05:01 ]
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:25:11 #46
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_21076163
Casiotone for hte painfully Alone is goed! Hier kun je een aantal mp3s downloaden. Wel zorgen dat je het niet te vaak draait want een overdosis synth kan niet goed zijn.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:51:02 #47
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21076860
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Geef 'm wat tijd, die plaat zit echt ingenieus in mekaar - begin ook zo langzamerhand verslaafd aan Blueberry Boat te raken.
Haar stem staat me nog steeds een beetje tegen, muzikaal is het wel enorm oke, ik begin het langzamerhand ook steeds gaver te vinden!
pi_21077599
S U I M A S E N - Terugvindpost!

Suimasen:
"Kabbelende landschapjes met eenzame (samen) zang. Flarden van bijna-liedjes" (3voor12)
"Melancholieke wijdsheid in kleine liedjes" (okkie bult, 08-11-01)
"Want de diepte die Suimasen in Haarlem aan haar rock meegeeft is van een indrukwekkende onpeilbaarheid." (haarlems dagblad)

Net weer naar het debut geluisterd, en wat houd ik toch van deze muziek! Flarden muziek, landschappen van geluid, aanwellend en soms (maar altijd gecontroleerd) uitbarstend. Zinnen die af en toe gewoon mijn bewustzijn binnen fladderen, omdat ze zo perfect over de muziek eronder glijden:
"It's aching, i'm faking, we're shaking, I'm moving round and round, and I love the sound"
"Shake your fears and feathers off today, I'm on my way to make you warm instead"
"like from a mountain you roll down, you might feel your gonna weep"

Wat erger ik me eraan dat deze band geen steek verder schijnt te komen, dat ze altijd in een adem genoemd moeten worden met Incense, en dat het schijnbaar onmogelijk is om iets zinnigs over deze prachtmuziek te schrijven zonder te doen alsof het slechts een Sonic Youth kloon is, en dat constant hun Eindhovense stoner-roots boven tafel moeten komen. Als recensenten nu een echt meermaals zouden luisteren, in plaats van elkaar na te praten.
quote:
Suimasen duikt de studio in om hun derde album op te nemen. Met Pasen worden er zes nummers opgenomen, de tweede sessie volgt een week later. Volgens het management van de band wordt er meer gebuik gemaakt van electronica en zal de cd toegankelijker zijn dan de twee voorgangers. Hoe het album heet is nog niet bekend, maar het schijfje moet in het najaar in de winkels liggen.
Ik wacht in spanning tot het komend najaar

sites:
Officiele (outdated) site
live in club lek

[ Bericht 0% gewijzigd door corc op 05-08-2004 15:28:43 ]
" there is nothing to not be amazed at "
  donderdag 5 augustus 2004 @ 15:32:22 #49
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_21077938
Sorry, maar wil je alsjeblieft proberen om muziek niet te beschrijven als "landschappen" (en zeker niet als "landschapjes")? Ik vind dat eigenlijk een ontzettend vervelend cliché, of ben ik daar de enige in?
pi_21078013
Soundscapes, brrrrr

Hé Meadowmeal, doe jij nog een 'Franse Bandjes Topic' openen?
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')